Prof. Dr. OKTAY CEM ADIGÜZEL


EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ

EĞİTİM FAKÜLTESİ

Metrikler

Yayın

163

Yayın (WoS)

8

Yayın (Scopus)

6

Atıf (WoS)

11

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

15

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (Scholar)

27

H-İndeks (Scholar)

2

Atıf (TrDizin)

50

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Diğer Toplam)

144

Proje

21

Açık Erişim

5
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2000 - 2004

2000 - 2004

Doktora

Ecole Normale Superieure de Cachan, Fransa

1999 - 2002

1999 - 2002

Yüksek Lisans

Ecole Normale Superieure de Cachan, Science De L’Education, Fransa

1993 - 1997

1993 - 1997

Lisans

Anadolu Üniversitesi, MÜHENDİSLİK - MİMARLIK FAKÜLTESİ, İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ, Türkiye

Yaptığı Tezler

2004

2004

Doktora

L'enseignement professionnel et sa relation dans Ie milieu du travail en France et en Turquie: Ie cas du genie civil

Ecole Normale Superieure de Cachan

2000

2000

Yüksek Lisans

Analyse de l’offre scolaire sur l’utilisation des normes dans l’enseignement du génie civil

Ecole Normale Superieure de Cachan, Science De L’Education

Akademik Ünvanlar / Görevler

2016 - Devam Ediyor

2016 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

2004 - 2005

2004 - 2005

Öğretim Görevlisi Dr.

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

Yönetimsel Görevler

2017 - 2020

2017 - 2020

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Anadolu Üniversitesi

2014 - 2017

2014 - 2017

Üniversite Yönetim Kurulu Üyesi

Anadolu Üniversitesi

2014 - 2016

2014 - 2016

Bölüm Başkan Yardımcısı

Anadolu Üniversitesi

2013 - 2014

2013 - 2014

Enstitü Müdür Yardımcısı

Anadolu Üniversitesi

2010 - 2013

2010 - 2013

Bölüm Başkan Yardımcısı

Anadolu Üniversitesi

2007 - 2010

2007 - 2010

Bölüm Başkan Yardımcısı

Anadolu Üniversitesi

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

PROGRAM DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI

TEZ

ÖLÇME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ

SEMİNER

UZMANLIK ALAN DERSİ

EĞİTİMDE İSTATİSTİKSEL YAKLAŞIMLAR

ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

UZMANLIK ALAN DERSİ

SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

EĞİTİMDE İSTATİSTİKSEL YAKLAŞIMLAR

Lisans

Lisans

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

PROGRAM GELİŞTİRME

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI

ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME

Makaleler

Tümü (62)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (8)
ESCI (6)
Scopus (6)
TRDizin (24)
Diğer Yayınlar (35)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. Geleneksel Geri Bildirim Yöntemlerine Alternatif: Video Temelli Geri Bildirimin Üniversite Düzeyinde İngilizce Öğretimine Etkisi

EKİZ GATEA H., KÜRÜM YAPICIOĞLU D., ADIGÜZEL O. C.

XIII. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 25 - 28 Ekim 2025, (Özet Bildiri)

2025

2025

2. An Evaluation of Biomimicry-Based Educational Practices from Teachers’ and Students’ Experiences

Küçükkayhan S., ADIGÜZEL O. C., KÜRÜM YAPICIOĞLU D.

IV. International Science, Education, Art and Technology Symposium, 9 - 11 Ekim 2025, (Özet Bildiri)

2025

2025

3. Enhancing Inclusive Learning through Biomimicry-Based Instructional Design in Primary Education

Küçükkayhan S., ADIGÜZEL O. C., KÜRÜM YAPICIOĞLU D.

THE 42ND PUPILS' ATTITUDES TOWARD TECHNOLOGY (PATT) CONFERENCE, 30 Eylül - 03 Ekim 2025, (Özet Bildiri)

2024

2024

4. Geri Bildirim Etkililik Algısı Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

ESEN E., ATİK KARA D., ADIGÜZEL O. C.

9th International Conference on Measurement and Evaluation in Education and Psychology (CMEEP 2024), Eskişehir, Türkiye, 3 Eylül - 06 Ekim 2024, (Özet Bildiri)

2023

2023

5. The Impact of Online Feedback on Student Learning Outcomes: A Meta-Analysis Study

ADIGÜZEL O. C., ATİK KARA D., ESEN E.

11th International Congress On Curriculum & Instruction "Curricula In Line With Current Developments: Education For All", Aydın, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2023, (Özet Bildiri)

2019

2019

8. Problèmes rencontrés dans l’inclusion des élèves réfugiés et analyse des besoins de ces élèves en fonction des opinions des enseignants.

ASLIM YETİŞ V., ADIGÜZEL O. C.

5° Coloquio Internacional de Educación, Inclusión y Equidad Social 2019, Cartagena, Kolombiya, 17 - 19 Haziran 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

9. Développement d’un modèle éducatif inclusif selon l’approche écosystémique pour les enfants réfugiés

ADIGÜZEL O. C., ASLIM YETİŞ V.

5° Coloquio Internacional de Educación, Inclusión y Equidad Social 2019, Cartagena, Kolombiya, 17 - 19 Haziran 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

11. Aday öğretmenlerin ilk yıl mesleki deneyimleri sürecinde karşılaştıkları sorun kaynaklarının incelenmesi

ERGÜNAY O., ADIGÜZEL O. C.

II. Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi 2018 (UBEK2018), Afyonkarahisar, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

12. Towards adaptive expertise in teacher education: Teacher vision

ADIGÜZEL O. C., ERGÜNAY O.

5th International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.1617-1619, (Özet Bildiri)

2018

2018

13. Attitude multiculturelle des Enseignants d’Ecole Primaire en Turquie: Participation à l’inclusion des enfants réfugiés

ASLIM YETİŞ V., ADIGÜZEL O. C.

XIXth Congress of the AMSE-AMCE-WEAR Given the Increase in Inequalities, What Role Should Be Assumed by Education?Issues, policies, actors, practices, Suceava, Romanya, 4 - 07 Haziran 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

17. Les politiques d’inclusion scolaire en Turquie : Etudes et Textes Relatifs à l’éducation des Réfugiés Syriens

ASLIM YETİŞ V., ADIGÜZEL O. C.

4. Coloquio Internacional de Inclusión Educativa: Los desafíos de la educación inclusiva., Buenos Aires, Arjantin, 17 - 19 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

18. Les Programmes de Formation des Enseignants en Turquie Répondent-Ils aux Besoins Educatifs des Groupes Défavorisés?

ADIGÜZEL O. C., ASLIM YETİŞ V.

4. Coloquio Internacional de Inclusión Educativa: Los desafíos de la educación inclusiva., Buenos Aires, Arjantin, 17 - 19 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

19. Türkiye’de Tartışmalı ve Sosyobilimsel Konular Üzerine Yazılan Lisansüstü Tezlerin Eğitim Bilimleri Perspektifinden İncelenmesi

TATAR Ş., ADIGÜZEL O. C.

5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

20. İlk yıl mesleki deneyim sürecinde aday öğretmenlerin vizyonlarındaki değişim

ERGÜNAY O., ADIGÜZEL O. C.

5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

21. Analyse et Evaluation des Politiques pour l’Education Inclusive : Les Etudes et Textes Relatives à l’Emigration Externe en Turquie.

ASLIM YETİŞ V., ADIGÜZEL O. C.

International Colloquium on Educational Inclusion. The Challenges of Inclusive Education, Buenos Aires, Arjantin, 17 - 19 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

22. Education Inclusive en Turquie : Enjeux et Perspectives

ADIGÜZEL O. C.

International Colloquium on Educational Inclusion. The Challenges of Inclusive Education, Buenos Aires, Arjantin, 17 - 19 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

23. İlkokul Taslak Öğretim Programlarının Sosyal ve Bilişsel Beceriler ile Duyuşsal Özellikler Kazandırma Yönünden İncelenmesi

KARAGÖL İ., ADIGÜZEL O. C.

IX. International Congress of Educational Research, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

24. Öğretmen adaylarının öz yeterlik inançları ile öğretmenliğe yönelik tutumları arasındaki ilişki

TATLI DALİOĞLU S., ADIGÜZEL O. C.

4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

26. Examining the changes in beginning teachers visions and their problems in their first year teaching experience

ERGÜNAY O., ADIGÜZEL O. C.

4th International Conference on Curriculum and Instruction ICCI, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

27. The Relationship between teacher candidates self efficacy beliefs attitudes towards teaching

TATLI DALİOĞLU S., ADIGÜZEL O. C.

4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 27 - 30 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

28. Comment les enseignants du primaire conçoivent les finalites educatives scolaires des ecoles du 21e siecle le cas de la Turquie

ADIGÜZEL O. C., TATLI DALİOĞLU S., ERGÜNAY O.

XVIII AMSE-AMCE-WAER Congress Teaching and Training Today for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

29. Interroger les finalités éducatives scolaires en Turquie Une analyse sur le changement des orientations politiques économique et sociales

ADIGÜZEL O. C.

XVIII CONGRESS AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training Today for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

30. Comment les enseignants du primaire conçoivent les finalités éducatives scolaires des écoles du 21e siècle Le cas de la Turquie

ADIGÜZEL O. C., ERGÜNAY O., TATLI DALİOĞLU S.

XVIII CONGRESS AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training Today for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

31. Recent research trends in English language teacher education in Turkey: a categorization of graduate theses

ERGÜNAY O., ADIGÜZEL O. C.

XIII. International Congress of AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

33. Otizm Spektrum Bozukluğu Farkındalık ve Bilgilendirme Seminerlerinin Etkililiğinin Test Tekrar Test Yöntemiyle Ön test Son test Değerlendirilmesi

ADIGÜZEL O. C.

XVIII CONGRESS AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training Today for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

34. How do teachers evaluate primary school 2nd grade English language teaching curriculum

ÖZÜDOĞRU F., ADIGÜZEL O. C.

nd Cyprus International Congress of Education Research, Kıbrıs (Kktc), 3 - 06 Aralık 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

35. Analysis of the Aims of National Education and the Functions of Primary Schools in Turkey

ADIGÜZEL O. C., ERGÜNAY O., TATLI DALİOĞLU S.

2nd Teaching and Education Conference, Floransa, İtalya, 16 - 19 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

37. Analysis of the Aims of National Education and the Functions of Primary Schools in Turkeys

ADIGÜZEL O. C., TATLI DALİOĞLU S., ERGÜNAY O., ATCI S. B.

2nd Teaching and Education Conference, Florence, Italy, Floransa, İtalya, 16 - 19 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

38. Inclusion Scolaire en Turquie Une Analyse sur l Hétérogénéité de la Population et les Besoins Educatifs

ADIGÜZEL O. C., Kısacıkoğlu H.

L’Université de Reims-Champagne Ardenne: Vers une école inclusive : des rhétoriques aux pratiques, Fransa, 23 - 26 Haziran 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

39. Finalités Educatives Scolaires des Ecoles Primaires en Turquie Une étude socio éducative

ADIGÜZEL O. C., Schloen D., SCHLOEN D.

Association Francophone Internationale de Recherche Scientifique en Education (AFIRSE): Cultures et éducation – Recherches, utopies et projets, 21 - 23 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

40. The analysis of the views of English teachers about the 2nd grade English curriculum

ÖZÜDOĞRU F., ADIGÜZEL O. C.

The International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015, cilt.1, ss.113-114, (Özet Bildiri)

2015

2015

41. The Analysis of the Views of English Teachers about 2nd Grade English Curriculum

ÖZÜDOĞRU F., ADIGÜZEL O. C., KARAKUŞ F., BÜTÜN M., OFLAZ G.

Ankara University, the International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges ICEFICAnkara University, the International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges ICEFIC, 13 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

42. A Study on Turkish Adaptation of New Teacher Possible Selves Questionnaire

TATLI DALİOĞLU S., ADIGÜZEL O. C., YALIM Z.

The Clute Institute, 2015 International Business Education Conferences, 22 - 26 Mart 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

43. Teacher Perceptions on Educational Aims of Primary Schools: A Qualitative Study in Turkey

ADIGÜZEL O. C., TATLI DALİOĞLU S., ERGÜNAY O.

5. Avrupa Sosyal ve Davranış Bilimleri Konferansı, Saint Peter, Guernsey Ve Alderney, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

44. Primary School Teachers Views About Educational Aims of Primary Schools A Quantitative Study in Turkey

ADIGÜZEL O. C., TATLI DALİOĞLU S., ERGÜNAY O.

ATEE Annual Conference - Transitions in Teacher Education and Professional Identities, Braga, Portekiz, 25 - 27 Ağustos 2014

2014

2014

45. Teacher Perceptions on Educational Aims of Primary Schools: A Quantitative Study in Turkey

ADIGÜZEL O. C., TATLI DALİOĞLU S., ERGÜNAY O.

ATEE 2014 Annual Conference, Braga, Portekiz, 25 - 27 Ağustos 2014, (Özet Bildiri)

2013

2013

46. Analysis of Public personnel Selection Exam s according to Bloom s Revised Taxonomy on Educational Objectives

ADIGÜZEL O. C.

Shanghai International Conference on Social Science, 11 - 13 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

47. Mühendislik Eğitimi Niteliğinin Geliştirilmesi Kapsamında Üniversite-Sanayi Ortak Eğitim Modeli

ADIGÜZEL O. C.

MALZEME VE METALURJİ MÜHENDİSLİĞİ EĞİTİM SEMPOZYUMU, Eskişehir, Türkiye, 1 - 02 Kasım 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

48. Analyse des Besoins de Certifications des Apprentissages Informels de la Turquie à travers le Système Economique et Educatif

ADIGÜZEL O. C.

SSRE 2013-Integrating formal and informal learning, Lugano, İsviçre, 21 - 23 Ağustos 2013, (Özet Bildiri)

2012

2012

50. Development of the Program Evaluation Scale for the Pedagogic Formation Certificate Program carried out in Turkey

ADIGÜZEL O. C.

International Conference on Education, Psychology and Society, Hong Kong, 14 - 16 Aralık 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

51. The Evaluation of Public Personnel Selection Examination from the Perspective of Policies Applied for Teacher’s Employment in Turkey In Line With Teacher Education Programs

ADIGÜZEL O. C.

7th International Conference on Teacher Education (ICTED 2012), Manila, Filipinler, 26 - 28 Ağustos 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

52. The Reading Strategy Instruction Based on Cognitive Academic Language Learning Approach CALLA

ÖZKAN GÜRSES M., ADIGÜZEL O. C.

4th International Conference on Education, Economy and Society, Paris, Fransa, 23 - 27 Temmuz 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

53. The application of English teaching assistantship program in Turkey

ÖZÜDOĞRU F., ADIGÜZEL O. C.

1st Akdeniz Language Studies Conference, Antalya, Türkiye, 09 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)

2011

2011

55. Aile Bilgi ve Destek Eğitim Programı E ABDEP Zihinsel Yetersizliğe Sahip Çocuğu Olan Ebeveynlerin Eğitimi İçin Gereksinim Analizi

CAVKAYTAR A., CEYHAN E., ADIGÜZEL O. C., UYSAL H. H., GARAN Ö.

The First International Congress on Curriculum and Instruction (INCCUI2011), Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, (Özet Bildiri)

2011

2011

57. An investigation of dissertations on values in Turkey from the perspective of educational sciences and teacher education

ADIGÜZEL O. C., ERGÜNAY O.

I. International Congress of Curriculum and Instruction, Eskişehir, Türkiye, 05 Ekim 2011 - 08 Ekim 2010, (Özet Bildiri)

2011

2011

58. Evaluation of Modular Curriculum Implemented Vocational/Technical Education Secondary Schools by Using Provus’ Discrepancy Model

ADIGÜZEL O. C., BERK Ş.

I. International Congress on Curriculum and Instruction, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, (Özet Bildiri)

2011

2011

59. Investigation of Postgraduate Theses on Values in Turkey in the Context of Educational Sciences and Teacher Training

ADIGÜZEL O. C., ERGÜNAY O.

I. International Congress on Curriculum and Instruction, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, (Özet Bildiri)

2010

2010

61. Comparison of Primary Education Music Lesson Curriculums of Turkey and England

TATLI DALİOĞLU S., ADIGÜZEL O. C.

The Second Asian Conference on Education, Osaka, Japonya, 2 - 05 Aralık 2010, (Özet Bildiri)

2010

2010

62. Analysis of Reading Comprehension Strategies of Graduate School Students.

ÖZKAN GÜRSES M., ADIGÜZEL O. C.

19. National Conference of Educational Science., Kıbrıs (Kktc), 1 - 04 Temmuz 2010, (Özet Bildiri)

2010

2010

64. An Evaluation of Informal Learning in Vocational and Technical Education

ADIGÜZEL O. C.

1. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2010, (Özet Bildiri)

2010

2010

65. Analysis of Comparative Education Dissertation of Turkey

TATLI DALİOĞLU S., ADIGÜZEL O. C.

I. National Congress on Curriculum and Instruction, Balıkesir, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2010, (Özet Bildiri)

2009

2009

66. An Evaluation of Work-Place Training in the Scope of Quality Development in Vocational Higher Education System in Turkey

ADIGÜZEL O. C.

International Journal of Arts Sciences, Gottenheim, Almanya, 9 - 13 Kasım 2009, (Özet Bildiri)

2009

2009

67. Dil Öğrenme Stratejileri Öğretim Modellerinin Karşılaştırılması

ÖZKAN GÜRSES M., ADIGÜZEL O. C.

18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, (Özet Bildiri)

2009

2009

68. Comparison of Language Learning Strategies Instruction Models

ÖZKAN GÜRSES M., ADIGÜZEL O. C.

18. National Conference of Educational Science, İzmir, Türkiye, 1 - 04 Eylül 2009, (Özet Bildiri)

2009

2009

69. Les Nouvelles Orientations de l’Enseignement Technique et Professionnel en Turquie: L’Approche Modulaire

ADIGÜZEL O. C.

Annual Conference of the International Association of Schools and Institutes of Administration (IASIA), Rio de Janeiro, Brezilya, 3 - 08 Ağustos 2009, (Özet Bildiri)

2008

2008

70. The Effects of Cognitive Academic Language Learning Approach (CALLA) on the Reading Strategies Use of French Preparatory Program Students

ÖZKAN GÜRSES M., ADIGÜZEL O. C.

I. International Congress on Curriculum and Instruction, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2008, (Özet Bildiri)

2008

2008

71. Evaluation of the Curriculum of Computer Technology and Programming in Vocational Higher Education System in Turkey

ADIGÜZEL O. C., ÇARDAK Ç. S.

International Conference on Education, Economy and Society, Paris, Fransa, 17 - 19 Temmuz 2008, (Özet Bildiri)

2008

2008

72. Caractérisation des Pratiques Tutorales de l’Entreprise dans la Formation des Ingénieurs en Turquie.

ADIGÜZEL O. C.

Paris International Conference on Education, Economy and Society, Paris, Fransa, 17 - 19 Temmuz 2008, (Özet Bildiri)

2008

2008

73. An Evaluation of Curriculum of the Computer Technology and Programming in Vocational Higher Education System in Turkey: A case Study

ADIGÜZEL O. C., ÇARDAK Ç. S.

Paris International Conference on Education, Economy and Society, Paris, Fransa, 17 - 19 Temmuz 2008, (Özet Bildiri)

2008

2008

74. An Evaluation of Student Teachers’ Perceptions on the Technologies of Future.

ADIGÜZEL O. C.

8th International Educational Technology Conference, Eskişehir, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2008, (Özet Bildiri)

2008

2008

75. The Future of Cooperation between Universities and Industry in the Scope of Quality Development in Higher Education System in Turkey

ADIGÜZEL O. C.

6th. International Congress of Higher Education, Havana, Küba, 11 - 15 Şubat 2008, (Özet Bildiri)

2007

2007

76. Higher Education Strategy of Turkey and Evaluation of Vocational Higher Education.

SAĞLAM M., ADIGÜZEL O. C.

National Symposium of Technical Education, Engineering and Young Researchers of Educational Science, Kocaeli, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2007, (Özet Bildiri)

2007

2007

77. La mise en place et la gestion de l’alternance dans la formation des ingénieurs en Turquie

ADIGÜZEL O. C.

Esprit en Mouvement, 75e. Congrès de l’xxAssociation Francophone Pour le Savoir (ACFAS), Trois-Rivieres, Kanada, 7 - 11 Mayıs 2007, (Özet Bildiri)

2007

2007

78. Le projet comme modalité de lien entre des activités de formation en alternance entre deux contextes différents: l’école et le travail.

Karim Z., ADIGÜZEL O. C.

Esprit en Mouvement, 75e. Congrès de l’xxAssociation Francophone Pour le Savoir (ACFAS), Trois-Rivieres, Kanada, 7 - 11 Mayıs 2007, (Özet Bildiri)

2007

2007

79. An Evaluation of Engineering Workplace Learning

ADIGÜZEL O. C.

National Symposium of Technical Education, Engineering and Young Researchers of Educational Science, Kocaeli, Türkiye, 7 - 11 Mayıs 2007, (Özet Bildiri)

2006

2006

80. Strategies of Life Long Learning in Turkish Education System

ADIGÜZEL O. C., TERZİ Ç.

International Comparative Education (CESE), Granada, Nikaragua, 3 - 06 Temmuz 2006, (Özet Bildiri)

2006

2006

81. Les enjeux et les différents formes de l’xxAlternance dans le système professionnel en France et en Turquie

ADIGÜZEL O. C.

International Comparative Education (CESE), Granada, Nikaragua, 3 - 06 Temmuz 2006, (Özet Bildiri)

2004

2004

82. Apprentissage par l’alternance sous statut scolaire : les difficultés durant la période de formation en entreprise

Pelpel P., ADIGÜZEL O. C.

7e Meeting of the International Educational Science, Lyon, Fransa, 18 - 21 Temmuz 2004, (Özet Bildiri)

2004

2004

83. La formation en alternance: Les difficultés et des sources des difficultés des élèves

ADIGÜZEL O. C.

5e Meeting of the International of Educational Research, Paris, Fransa, 1 - 04 Temmuz 2004, (Özet Bildiri)

2004

2004

84. La formation en alternance en France et en Turquie entre XIXe et XXe siècle: Approche Historique.

ADIGÜZEL O. C.

International Historical Education, Cenevre, İsviçre, 1 - 03 Mart 2004, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2021

2021

1. Problemas de la inclusion de los alumnos refugiados en Turquia: Que dicen los profesores? [Türkiye’deki mülteci öğrencilerin kaynaştırma sorunları: Öğretmenler ne diyor??].

ASLIM YETİŞ V., ADIGÜZEL O. C.

Agir pour les réussites scolaires. Approches internationales pour l’inclusion, Promonet Aurore & Niclot Daniel, Editör, Editions Champ Social, ss.142-153, 2021

2020

2020

2. Les notions d’instruction, de socialisation et de qualification chez des enseignants du primaire en Turquie

ADIGÜZEL O. C., ERGÜNAY O., TATLI DALİOĞLU S.

Les Finalités Educatives Scolaires Une Etude Critique des Approches Théoriques, Philosophiques et Idéologiques. TOME 2, Yves Lenoir, Jimmy Bourque, Abdelkrm Hasni, Rodica Nagy, Maryvonne Priolet, Editör, Cursus Universitaire, Quebec, ss.286-315, 2020

2018

2018

4. Perceptions multiculturelles et inclusives desenseignants d’école primaire en Turquieface à la diversité culturelle de leurs classes

ADIGÜZEL O. C., ASLIM YETİŞ V.

Assurer la réussite de tous les élèves - Perspectives internationales, Daniel Niclot ve Thierry Philippot, Editör, EPURE – Éditions et presses universitaires de Reims, ss.115-131, 2018

2018

2018

5. Perceptions multiculturelles et inclusives des Enseignants d’Ecole Primaire en Turquie Face à la Diversité Culturelle de leurs classes

ADIGÜZEL O. C., ASLIM YETİŞ V.

Assurer la réussite de tous les élèves, Daniel Niclot Thierry Philippot, Editör, Presses Universitaires de l’Université de Reims (EPURE)., Reims, ss.115-133, 2018

2018

2018

6. Education Inclusive en Turquie : Enjeux et Perspectives

ADIGÜZEL O. C.

Los Desafíos De La Educación Inclusiva, Ana Pereyra Denise Friedman, Editör, Universidad Pedagógica Nacional, ss.620-628, 2018

2018

2018

7. LES PROGRAMMES DE FORMATION DES ENSEIGNANTS EN TURQUIE RÉPONDENT-ILS AUX BESOINS ÉDUCATIFS DES GROUPES DÉFAVORISÉS ?

ADIGÜZEL O. C., ASLIM YETİŞ V.

LOS DESAFÍOS DE LA EDUCACIÓN INCLUSIVA, Denise Fridman, Editör, De la presente edición, UNIPE, Buenos Aires, ss.166-173, 2018

2018

2018

8. LES POLITIQUES D’INCLUSION SCOLAIRE EN TURQUIE : TEXTES RELATIFSÀ L’ÉDUCATION DES RÉFUGIÉS SYRIENS

ASLIM YETİŞ V., ADIGÜZEL O. C.

LOS DESAFÍOS DE LA EDUCACIÓN INCLUSIVA, Denise Fridman, Editör, De la presente edición, UNIPE, Buenos Aires, ss.353-360, 2018

2017

2017

9. Topluma Hizmet Uygulamaları Dersinin Değerlendirilmesi

KAYA GÜLEN S., BOYACI A., OKUMUŞ E., ERKILIÇ T. A., KÜRÜM YAPICIOĞLU D., ADIGÜZEL O. C.

Topluma Hizmet Eğitimi, Gaffar Ayhan Hakan, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.18-38, 2017

2016

2016

10. L'inclusion scolaire en Turquie: Analyse de l'hétérogénéité de la population et de ses besoin éducatif

ADIGÜZEL O. C.

L inclusion Scolaire des rhétoriques aux pratiques, Daniel Niclot, Editör, Epure, ss.135-146, 2016

2016

2016

11. Otizm spektrum bozukluğu farkındalık ve bilgilendirme seminerlerinin etkililiğinin test tekrar test (ön test-son test) yöntemiyle değerlendirilmesi.

CAVKAYTAR A., ERGENEKON Y., ADIGÜZEL O. C., YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÇOLAK A., KAYA Ö.

Otizm Spektrum Bozukluğu, Cavkaytar, Atilla, Editör, T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları., Ankara, ss.325-382, 2016

2016

2016

12. Otizm spektrum bozukluğu farkındalık ve bilgilendirme seminerlerinin etkililiğinin test tekrar test (ön test-son test) yöntemiyle değerlendirilmesi.

CAVKAYTAR A., ERGENEKON Y., ADIGÜZEL O. C., YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÇOLAK A., KAYA Ö.

Otizm Spektrum Bozukluğu, Cavkaytar, Atilla, Editör, T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları., Ankara, ss.327-382, 2016

2008

2008

14. Öğretim araç ve gereçleri

ADIGÜZEL O. C.

Öğretim İlke ve Yöntemleri, Kıymet Selvi, Editör, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayını, Eskişehir, ss.185-206, 2008

2007

2007

15. Mesleki ve Teknik Ortaöğretim

ADIGÜZEL O. C.

Türk Eğitim Tarihi, Mustafa Sağlam, Editör, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayını, Eskişehir, ss.153-176, 2007

Desteklenen Projeler

2016 - Devam Ediyor

2016 - Devam Ediyor

Türkiye’de Tartışmalı / Hassas Konuların İhmal Edilen Eğitim Programı Bağlamında İncelenmesi.

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

ADIGÜZEL O. C. (Yürütücü)

2014 - 2018

2014 - 2018

Aday Öğretmenlerin İlk Yıl Deneyimlerinin Mesleğe İlişkin Vizyonları Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

ADIGÜZEL O. C. (Yürütücü)

2015 - 2016

2015 - 2016

E ABDEP Aile Bilgi ve Destek Egitim Programinin Güncellenmesi ve Yayginlastirilmasi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

CAVKAYTAR A. (Yürütücü), ADIGÜZEL O. C.

2014 - 2016

2014 - 2016

Öğretmen Eğitimi Programlarının Mesleki Kimlik Oluşturma Rolünün Olası Benlikler Kuramı Açısından İncelenmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

TATLI DALİOĞLU S., ADIGÜZEL O. C. (Yürütücü)


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 22

h-indeksi (WOS): 3