Eğitim Bilgileri
2000 - 2004
2000 - 2004Doktora
Ecole Normale Superieure de Cachan, Fransa
1999 - 2002
1999 - 2002Yüksek Lisans
Ecole Normale Superieure de Cachan, Science De L’Education, Fransa
1993 - 1997
1993 - 1997Lisans
Anadolu Üniversitesi, MÜHENDİSLİK - MİMARLIK FAKÜLTESİ, İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ, Türkiye
Yaptığı Tezler
2004
2004Doktora
L'enseignement professionnel et sa relation dans Ie milieu du travail en France et en Turquie: Ie cas du genie civil
Ecole Normale Superieure de Cachan
2000
2000Yüksek Lisans
Analyse de l’offre scolaire sur l’utilisation des normes dans l’enseignement du génie civil
Ecole Normale Superieure de Cachan, Science De L’Education
Akademik Ünvanlar / Görevler
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorProf. Dr.
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
2004 - 2005
2004 - 2005Öğretim Görevlisi Dr.
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
Yönetimsel Görevler
2017 - 2020
2017 - 2020Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Anadolu Üniversitesi
2014 - 2017
2014 - 2017Üniversite Yönetim Kurulu Üyesi
Anadolu Üniversitesi
2014 - 2016
2014 - 2016Bölüm Başkan Yardımcısı
Anadolu Üniversitesi
2013 - 2014
2013 - 2014Enstitü Müdür Yardımcısı
Anadolu Üniversitesi
2010 - 2013
2010 - 2013Bölüm Başkan Yardımcısı
Anadolu Üniversitesi
2007 - 2010
2007 - 2010Bölüm Başkan Yardımcısı
Anadolu Üniversitesi
Verdiği Dersler
Doktora
PROGRAM DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
TEZ
ÖLÇME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ
SEMİNER
UZMANLIK ALAN DERSİ
EĞİTİMDE İSTATİSTİKSEL YAKLAŞIMLAR
ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME
Makaleler
2025
20251. Construction and validation of a multilingual diagnostic instrument for neuromyths and their origins
ADIGÜZEL O. C., KÜÇÜKKAYHAN S., Potvin P., ATİK KARA D.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION , cilt.12, sa.4, ss.1080-1105, 2025 (ESCI, TRDizin)
2024
20242. Öğrenme-Öğretme Sürecine İlişkin Doğru Bilinen Yanlışlar: Yaygın Nöromitler ile Formal ve İnformal Kaynakları
ADIGÜZEL O. C., ATİK KARA D., KÜÇÜKKAYHAN S.
TÜRK PSIKOLOJI YAZILARI , cilt.27, sa.53, ss.53-70, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20243. The effects of Teaching Practices Based on Biomimicry Approach onLearning-Teaching Processes
Adıgüzel O. C., Küçükkayhan S., Kürüm Yapıcıoğlu D., Atik Kara D.
Participatory Educational Research , cilt.11, sa.3, ss.109-125, 2024 (Scopus)
2023
20234. The Effect of Socioeconomic Level on Academic Achievement: Evidence from PISA
ESEN E., ADIGÜZEL O. C.
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi
, cilt.16, 2023 (TRDizin)
2022
20225. Education Stakeholders’ Views on Controversial Issues in Terms of Null Curriculum
Tatar Ş., ADIGÜZEL O. C.
Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.12, sa.2, ss.91-104, 2022 (TRDizin)
2022
20226. Evaluating elementary teacher education program in terms of affective features using hammond’s evaluation model
KARAGÖL İ., ADIGÜZEL O. C.
Psycho-Educational Research Reviews , cilt.11, sa.3, ss.603-622, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20227. Duyuşsal Alan ve Duyuşsal Alan Taksonomileri
KARAGÖL İ., ADIGÜZEL O. C.
Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.6, sa.2, ss.217-240, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20228. The Changes in Teacher Visions: A Multiple Case Study of Three Beginning Teachers
ERGÜNAY O., ADIGÜZEL O. C.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.37, sa.2, ss.719-738, 2022 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2022
20229. Class Diversity and Cultural Intelligence: Classroom Teacher Candidates' Perceptions of Competencies and Analysis of Classroom Teaching Undergraduate Programs
ADIGÜZEL O. C., ASLIM YETİŞ V.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.37, sa.2, ss.701-718, 2022 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2022
202210. A Study on the Motivation Factors Affecting the Teaching Profession as a Career Choice
ADIGÜZEL O. C., KARAGÖL İ.
Excellence in Educational Journal , cilt.11, sa.2, ss.117-148, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
202111. An Evaluation of Vocational Open Education High School Programs in Hammond Program Evaluation Model
KÜÇÜKKAYHAN S., ADIGÜZEL O. C.
Anadolu Journal of Educational Sciences International , cilt.11, sa.2, ss.704-736, 2021 (TRDizin)
2021
202112. AN ANALYSIS OF EDUCATIONAL AIMS IN TURKEY: A SOCIAL AND POLITICAL CONTEXT
ADIGÜZEL O. C.
Revista Educativa - Revista de Educação , cilt.24, ss.1-31, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202013. Perceptions multiculturelles et inclusives des enseignants d’école primaire en Turquie face à la diversité ethnoculturelle de leurs classes
ADIGÜZEL O. C., ASLIM YETİŞ V.
Centre de recherche et de développement en éducation , sa.23, ss.28-31, 2020 (Hakemsiz Dergi)
2020
202014. İlköğretim Programlarının Toplumsallaştırma, Çokkültürlülük ve Demokratik Değerler Kazandırma Bağlamında İncelenmesi
ADIGÜZEL O. C., KARAGÖL İ.
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi , cilt.13, sa.1, ss.1-24, 2020 (TRDizin)
2019
201915. The Analysis of Primary and Secondary Education Curricula in Terms of Null Curriculum
Tatar Ş., ADIGÜZEL O. C.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH , cilt.6, sa.1, ss.122-134, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201916. The First Year in Teaching: Changes in Beginning Teachers' Visions and Their Challenges
ERGÜNAY O., ADIGÜZEL O. C.
QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION
, cilt.8, sa.3, ss.276-314, 2019 (ESCI, Scopus)
2019
201917. Türkiye’de Tartışmalı ve Sosyobilimsel Konular Üzerine Yazılan Lisansüstü Tezlerin Eğitim Bilimleri Perspektifinden İncelenmesi
Tatar Ş., ADIGÜZEL O. C.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , ss.305-325, 2019 (TRDizin)
2019
201918. The Challenges of Beginning Teachers in Their First Year of Teaching Career and Their Sources
ERGÜNAY O., ADIGÜZEL O. C.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.7, sa.3, ss.1080-1099, 2019 (ESCI, TRDizin)
2017
201719. Türkiye’de 2010–2016 yılları arasında İngilizce öğretmenliği alanında öğretmen eğitimine yönelik gerçekleştirilmiş lisansüstü tezlerdeki araştırma eğilimleri
ERGÜNAY O., ADIGÜZEL O. C.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.18, sa.3, ss.37-48, 2017 (TRDizin)
2017
201720. The Relationship between Teacher Candidates’ Possible Selves, Self-Efficacy Beliefs and Attitudes towards Teaching
TATLI DALİOĞLU S., ADIGÜZEL O. C.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.13, sa.2, ss.487-496, 2017 (TRDizin)
2017
201721. Ailelerin zihin yetersizliği olan çocukların özellikleri ve eğitimleriyle ilgili bilgi düzeylerinin belirlenmesine yönelik ölçme aracının geliştirilmesi
CAVKAYTAR A., ADIGÜZEL O. C., CEYHAN E.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)
, cilt.16, sa.60, ss.46-59, 2017 (TRDizin)
2017
201722. An Investigation of 21st Century Primary Schools' Functions According to Primary School Teachers' Views
ADIGÜZEL O. C., DALİOĞLU S. T., Ergunay O.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.42, sa.189, ss.85-106, 2017 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2017
201723. Effects of Turkish and English speaking teachers on students foreign language skills
ADIGÜZEL O. C., ÖZÜDOĞRU F.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.25, sa.1, ss.171-186, 2017 (TRDizin)
2016
201624. Teacher candidates' self-efficacy beliefs and possible selves throughout the teaching practice period in Turkey
DALİOĞLU S. T., ADIGÜZEL O. C.
ASIA PACIFIC EDUCATION REVIEW
, cilt.17, sa.4, ss.651-661, 2016 (SSCI, Scopus)
2016
201625. Aydınlatıcı Program Değerlendirme Modeli
ÖZÜDOĞRU F., ADIGÜZEL O. C.
Anadolu ÜniversitesiSosyal Bilimler Dergisi , ss.25-34, 2016 (TRDizin)
2016
201626. Investigating the Current and Future Functions of Primary Schools Based on Primary School Teachers Opinions
ADIGÜZEL O. C., ERGÜNAY O., TATLI DALİOĞLU S.
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry (TOJQI) , cilt.7, sa.4, ss.396-421, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201627. The Analysis of the Views of English Teachers about 2nd Grade English Language Teaching Curriculum
ÖZÜDOĞRU F., ADIGÜZEL O. C.
E-International Journal of Educational Research , cilt.7, sa.2, ss.16-35, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201528. Development of a Listening and Speaking Achievement Test for Primary School 2nd Grade English Course
ÖZÜDOĞRU F., ADIGÜZEL O. C.
PEGEM EGITIM VE OGRETIM DERGISI
, cilt.5, sa.4, ss.375-396, 2015 (ESCI, TRDizin)
2015
201529. İlkokul 2 Sınıf İngilizce Öğretim Programının Değerlendirilmesi
ÖZÜDOĞRU F., ADIGÜZEL O. C., BAŞ M.
TURKISH STUDIES -International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic , cilt.10, sa.11, ss.1251-1276, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201530. lkokul 2 sınıf İngilizce dersine yönelik dinleme ve konuşma başarı testinin geliştirilmesi
ÖZÜDOĞRU F., ADIGÜZEL O. C.
Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi , cilt.5, sa.4, ss.375-396, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201531. Öğretmen Adayları Olası Benlikler Ölçeği ni Türkçe ye Uyarlama Çalışması
TATLI DALİOĞLU S., ADIGÜZEL O. C.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) , cilt.14, sa.53, ss.173-185, 2015 (TRDizin)
2015
201532. Development of a Scale to Evaluate the Pedagogical Formation Program Implemented with Turkish Prospective Teachers
ADIGÜZEL O. C.
Education Research and Review , cilt.10, sa.2, ss.101-110, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201433. Mesleki ve Teknik Eğitim Temel Sorunlar ve Çözüm Önerileri
ADIGÜZEL O. C., AYAN İ., ACAR Z., ALAY F.
Toprak İşverenler Dergisi. , sa.102, 2014 (Hakemsiz Dergi)
2014
201434. İlkokul 2 Sınıf İngilizce Öğretim Programına Yönelik AydınlatıcıDeğerlendirme Modeline Dayalı Program Değerlendirme Ölçeği Çalışması
ADIGÜZEL O. C., ÖZÜDOĞRU F.
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.4, sa.2, ss.124-136, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201435. Effectiveness of online information and support services on the education of parents of children with intellectual disability
CAVKAYTAR A., CEYHAN E., ADIGÜZEL O. C., UYSAL H. H., ÜLKER TÜMLÜ G., ŞİMŞEK Y.
DADD Online Journal (Journal of the Division on Autism and Developmental Disabilities , cilt.1, sa.1, ss.136-153, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201436. Effectiveness of Online Information and Support Services on the Education of Parents of Children with Intellectual Disabilities
CAVKAYTAR A., CEYHAN E., ADIGÜZEL O. C., UYSAL H. H., AY N., KIVANÇ M.
Journal of the Division on Autism and Developmental Disabilities , 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201437. Türkiye nin Demografik Özellikleri Doğrultusunda İnformal Öğrenmelerin Sertifikasyonuna Yönelik Gereksinimin Analizi
ADIGÜZEL O. C.
Anadolu ÜniversitesiSosyal Bilimler Dergisi , 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201338. Teacher recruitment in Turkey Analysis of teacher selection exams in comparison with Revised Bloom s taxonomy of educational objectives
ADIGÜZEL O. C., ÖZDEMİR A.
Educational Research and Reviews , cilt.8, sa.21, ss.2136-2146, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201339. Investigating the Functions of Primary Schools in Turkey with respect to the Aims of National Education
ADIGÜZEL O. C., ERGÜNAY O., TATLI DALİOĞLU S.
Recherche sur les pratiques d'enseignement , 2013 (Hakemsiz Dergi)
2013
201340. Üniversitelerde Ortak Zorunlu Yabancı Dil I Dersine Yönelik Bir Akademik Başarı Testinin Geliştirilmesi
ADIGÜZEL O. C., ÖZÜDOĞRU F.
Trakya Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi , cilt.3, sa.2, ss.1-11, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201341. İngilizce öğretim elemanı asistanlığı programı kapsamında istihdam edilen İngilizce öğretim elemanı asistanlarının profillerinin incelenmesi
ÖZÜDOĞRU F., ADIGÜZEL O. C.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.9, sa.1, ss.57-69, 2013 (TRDizin)
2013
201342. Development of an Academic Achievement Test for Common Compulsory Foreign Language I Course of Universities
ADIGÜZEL O. C., ÖZÜDOĞRU F.
Trakya University Journal of Education , cilt.3, sa.2, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201343. The Effect of Strategy Instruction Based on the Cognitive Academic Language Learning Approach over Reading Comprehension and Strategy Use
ÖZKAN GÜRSES M., ADIGÜZEL O. C.
JOURNAL OF EDUCATION AND LEARNING , cilt.2, sa.2, ss.55-68, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201344. L effet de l enseignement des stratégies de lecture sur l usage des stratégies selon différents niveaux de réussite en lecture en FLE
ÖZKAN GÜRSES M., ADIGÜZEL O. C., GÖKTÜRK E. H., ARSLAN Y.
BELLATERRA JOURNAL OF TEACHING & LEARNING LANGUAGE & LITERATURE , cilt.6, sa.4, ss.16-32, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201345. Students Opinions Regarding Reading Strategies Instruction Based on Cognitive Academic Language Learning Approach
ADIGÜZEL O. C., ÖZKAN GÜRSES M., ALICI B.
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry , 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201246. Investigating Education and Support Needs of Families Who Have Children with Intellectual Disabilities
CAVKAYTAR A., CEYHAN E., ADIGÜZEL O. C., UYSAL H. H., Ömer G.
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry , cilt.3, sa.3, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201247. Türkiye deki Lisansüstü Karşılaştırmalı Eğitim Tezlerinin Çok Boyutlu Bir İncelemesi
TATLI S., ADIGÜZEL O. C.
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.12, sa.1, ss.143-150, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201248. Türkiye de Değerler Üzerine Gerçekleştirilen Lisansüstü Tezlerin Eğitim Bilimleri Ve Öğretmen Yetiştirme Perspektifinden İncelenmesi
ADIGÜZEL O. C., ERGÜNAY O.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.11, sa.41, ss.18-33, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201149. Yükseköğretim Fransızca Hazırlık Programı Öğrencilerin Kullandıkları Fransızca Okuduğunu Anlama Stratejilerine İkişkin Görüşleri
ÖZKAN GÜRSES M., ADIGÜZEL O. C.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.20, sa.2, ss.95-110, 2011 (TRDizin)
2011
201150. Küçük ve Orta Büyüklükteki KOBİ İşletmelerde Eğitim Etkinliklerine İlişkin Sorunlar ve Çözüm Önerileri Eskişehir İli Örneği
ADIGÜZEL O. C., BERK Ş.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.10, sa.36, ss.42-53, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201151. Yükseköğretim Fransızca Hazırlık Programı Öğrencilerinin Kullandıkları Fransızca Okuduğunu Anlama Stratejilerine İlişkin Görüşleri
ÖZKAN GÜRSES M., ADIGÜZEL O. C.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.20, sa.2, ss.95-110, 2011 (TRDizin)
2009
200952. Mesleki ve Teknik Ortaöğretimde Yeni Arayışlar Yeterliğe Dayalı Modüler Sistemin Değerlendirilmesi
ADIGÜZEL O. C., BERK Ş.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.6, sa.1, ss.220-236, 2009 (TRDizin)
2009
200953. Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Alan Öğretmenlerinin Bilgi Okur Yazarlık Yeterlik Düzeylerinin Değerlendirilmesi
ADIGÜZEL O. C., BERK Ş.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.9, sa.1, ss.23-33, 2009 (TRDizin)
2009
200954. Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin İşyeri Öğrenme Ürünlerinin Değerlendirilmesi
ADIGÜZEL O. C., POLAT G.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.27, ss.115-128, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200955. An Evaluation of Prospective Engineers Perceptions on Internships of Engineering Education A Case Study in Turkey
ADIGÜZEL O. C.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. , cilt.42, sa.1, ss.177-196, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200956. An Evaluation of the Computer Technology and Programming Curriculum in the Vocational Higher Education System in Turkey
ADIGÜZEL O. C., ÇARDAK Ç. S.
JOURNAL OF INDUSTRIAL TEACHER EDUCATION , cilt.45, sa.3, ss.61-83, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200957. Mesleki Ve Teknik Ortaöğretim Alan Öğretmenlerinin Bilgi Okuryazarlık Yeterlilik Düzeylerinin Değerlendirilmesi
ADIGÜZEL O. C., BERK Ş.
Bolu İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.9, sa.1, ss.23-33, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200958. Mesleki ve Teknik Alan Öğretmenlerinin Bilgi Gereksinimlerini Karşılama Kaynakları
ADIGÜZEL O. C., BERK Ş.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.8, sa.29, ss.64-75, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200959. An Evaluation of Curriculum of the Computer Technology and Programming in Vocational Higher Education System in Turkey A Case Study
ADIGÜZEL O. C., ÇARDAK Ç. S.
Journal of Industrial Teacher Education , cilt.45, sa.3, ss.61-84, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
200860. Sanayi Ortaklı Eğitim Kapsamında Öğrenci Kazanımlarının Değerlendirilmesi
ADIGÜZEL O. C., DAYIOĞLU A.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.41, sa.2, ss.43-58, 2008 (TRDizin)
2007
200761. Higher education Strategies of Turkey and the Position of Vocational Higher Education Schools
SAĞLAM M., ADIGÜZEL O. C., AVCI E.
International Journal of Vocational Education and Training , cilt.15, sa.2, ss.71-79, 2007 (Hakemli Dergi)
2005
200562. Meslek Liseleri – İşletme İşbirliğince Yürütülen Meslek Öğretimine Farklı Bir Bakış Açısı: Yapı Eğitiminde Fransa Örneği
ADIGÜZEL O. C.
Milli Eğitim Dergisi , cilt.33, sa.167, 2005 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Geleneksel Geri Bildirim Yöntemlerine Alternatif: Video Temelli Geri Bildirimin Üniversite Düzeyinde İngilizce Öğretimine Etkisi
EKİZ GATEA H., KÜRÜM YAPICIOĞLU D., ADIGÜZEL O. C.
XIII. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 25 - 28 Ekim 2025, (Özet Bildiri)
2025
20252. An Evaluation of Biomimicry-Based Educational Practices from Teachers’ and Students’ Experiences
Küçükkayhan S., ADIGÜZEL O. C., KÜRÜM YAPICIOĞLU D.
IV. International Science, Education, Art and Technology Symposium, 9 - 11 Ekim 2025, (Özet Bildiri)
2025
20253. Enhancing Inclusive Learning through Biomimicry-Based Instructional Design in Primary Education
Küçükkayhan S., ADIGÜZEL O. C., KÜRÜM YAPICIOĞLU D.
THE 42ND PUPILS' ATTITUDES TOWARD TECHNOLOGY (PATT) CONFERENCE, 30 Eylül - 03 Ekim 2025, (Özet Bildiri)
2024
20244. Geri Bildirim Etkililik Algısı Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
ESEN E., ATİK KARA D., ADIGÜZEL O. C.
9th International Conference on Measurement and Evaluation in Education and Psychology (CMEEP 2024), Eskişehir, Türkiye, 3 Eylül - 06 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
2023
20235. The Impact of Online Feedback on Student Learning Outcomes: A Meta-Analysis Study
ADIGÜZEL O. C., ATİK KARA D., ESEN E.
11th International Congress On Curriculum & Instruction "Curricula In Line With Current Developments: Education For All", Aydın, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2023
20236. Biyomimikri Yaklaşımına Dayalı Öğretim Uygulamalarının Sistematik Derleme Yöntemiyle Değerlendirilmesi
Küçükkayhan S., ADIGÜZEL O. C., KÜRÜM YAPICIOĞLU D.
4. Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 19 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2021
20217. Examining the Predictive Role of Economic, Social and Cultural Level on Academic Achievement: The Case of PISA 2018 Turkey
ESEN E., ADIGÜZEL O. C.
2.Uluslararası Pegem Eğitim Kongresi, Antalya, Türkiye, 27 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2019
20198. Problèmes rencontrés dans l’inclusion des élèves réfugiés et analyse des besoins de ces élèves en fonction des opinions des enseignants.
ASLIM YETİŞ V., ADIGÜZEL O. C.
5° Coloquio Internacional de Educación, Inclusión y Equidad Social 2019, Cartagena, Kolombiya, 17 - 19 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
20199. Développement d’un modèle éducatif inclusif selon l’approche écosystémique pour les enfants réfugiés
ADIGÜZEL O. C., ASLIM YETİŞ V.
5° Coloquio Internacional de Educación, Inclusión y Equidad Social 2019, Cartagena, Kolombiya, 17 - 19 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2018
201810. Hastanede Yatan Çocukların Eğitim Gereksinimlerine Yönelik Uygulanan Eğitim Programlarının Uluslararası Perspektifte İncelenmesi: Türkiye Örneği
ADIGÜZEL O. C., KARAGÖL İ., ESEN E.
Uluslararası Necatibey Eğitim Ve Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi, 26 - 28 Ekim 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201811. Aday öğretmenlerin ilk yıl mesleki deneyimleri sürecinde karşılaştıkları sorun kaynaklarının incelenmesi
ERGÜNAY O., ADIGÜZEL O. C.
II. Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi 2018 (UBEK2018), Afyonkarahisar, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2018
201812. Towards adaptive expertise in teacher education: Teacher vision
ADIGÜZEL O. C., ERGÜNAY O.
5th International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.1617-1619, (Özet Bildiri)
2018
201813. Attitude multiculturelle des Enseignants d’Ecole Primaire en Turquie: Participation à l’inclusion des enfants réfugiés
ASLIM YETİŞ V., ADIGÜZEL O. C.
XIXth Congress of the AMSE-AMCE-WEAR Given the Increase in Inequalities, What Role Should Be Assumed by Education?Issues, policies, actors, practices, Suceava, Romanya, 4 - 07 Haziran 2018, (Özet Bildiri)
2018
201814. Analyse du système éducatif de la Turquie et le programme de formation des futurs enseignants dans la perspective de l’inégalités scolaire.
ADIGÜZEL O. C.
The XIXth Congress of the AMSE-AMCE-WEAR, 4 - 07 Haziran 2018, (Özet Bildiri)
2018
201815. Attitude multiculturelle des enseignants d’école primaire en Turquie: participation à l’inclusion des enfants réfugiés.
ASLIM YETİŞ V., ADIGÜZEL O. C.
The XIXth Congress of the AMSE-AMCE-WEAR, 4 - 07 Haziran 2018, (Özet Bildiri)
2018
201816. Détermination de la perception des compétences des futurs enseignants face à une classe multiculturelle
ADIGÜZEL O. C., ASLIM YETİŞ V.
he XIXth Congress of the AMSE-AMCE-WEAR, 4 - 07 Haziran 2018, (Özet Bildiri)
2017
201717. Les politiques d’inclusion scolaire en Turquie : Etudes et Textes Relatifs à l’éducation des Réfugiés Syriens
ASLIM YETİŞ V., ADIGÜZEL O. C.
4. Coloquio Internacional de Inclusión Educativa: Los desafíos de la educación inclusiva., Buenos Aires, Arjantin, 17 - 19 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201718. Les Programmes de Formation des Enseignants en Turquie Répondent-Ils aux Besoins Educatifs des Groupes Défavorisés?
ADIGÜZEL O. C., ASLIM YETİŞ V.
4. Coloquio Internacional de Inclusión Educativa: Los desafíos de la educación inclusiva., Buenos Aires, Arjantin, 17 - 19 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201719. Türkiye’de Tartışmalı ve Sosyobilimsel Konular Üzerine Yazılan Lisansüstü Tezlerin Eğitim Bilimleri Perspektifinden İncelenmesi
TATAR Ş., ADIGÜZEL O. C.
5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201720. İlk yıl mesleki deneyim sürecinde aday öğretmenlerin vizyonlarındaki değişim
ERGÜNAY O., ADIGÜZEL O. C.
5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201721. Analyse et Evaluation des Politiques pour l’Education Inclusive : Les Etudes et Textes Relatives à l’Emigration Externe en Turquie.
ASLIM YETİŞ V., ADIGÜZEL O. C.
International Colloquium on Educational Inclusion. The Challenges of Inclusive Education, Buenos Aires, Arjantin, 17 - 19 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201722. Education Inclusive en Turquie : Enjeux et Perspectives
ADIGÜZEL O. C.
International Colloquium on Educational Inclusion. The Challenges of Inclusive Education, Buenos Aires, Arjantin, 17 - 19 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201723. İlkokul Taslak Öğretim Programlarının Sosyal ve Bilişsel Beceriler ile Duyuşsal Özellikler Kazandırma Yönünden İncelenmesi
KARAGÖL İ., ADIGÜZEL O. C.
IX. International Congress of Educational Research, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
201624. Öğretmen adaylarının öz yeterlik inançları ile öğretmenliğe yönelik tutumları arasındaki ilişki
TATLI DALİOĞLU S., ADIGÜZEL O. C.
4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201625. İlk Yıl Mesleki Deneyimleri Sürecinde Aday Öğretmenlerin Vizyonlarındaki Değişimin ve Karşılaştıkları Sorunların İncelenmesi
ERGÜNAY O., ADIGÜZEL O. C.
4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 27 - 30 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201626. Examining the changes in beginning teachers visions and their problems in their first year teaching experience
ERGÜNAY O., ADIGÜZEL O. C.
4th International Conference on Curriculum and Instruction ICCI, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201627. The Relationship between teacher candidates self efficacy beliefs attitudes towards teaching
TATLI DALİOĞLU S., ADIGÜZEL O. C.
4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 27 - 30 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201628. Comment les enseignants du primaire conçoivent les finalites educatives scolaires des ecoles du 21e siecle le cas de la Turquie
ADIGÜZEL O. C., TATLI DALİOĞLU S., ERGÜNAY O.
XVIII AMSE-AMCE-WAER Congress Teaching and Training Today for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201629. Interroger les finalités éducatives scolaires en Turquie Une analyse sur le changement des orientations politiques économique et sociales
ADIGÜZEL O. C.
XVIII CONGRESS AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training Today for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201630. Comment les enseignants du primaire conçoivent les finalités éducatives scolaires des écoles du 21e siècle Le cas de la Turquie
ADIGÜZEL O. C., ERGÜNAY O., TATLI DALİOĞLU S.
XVIII CONGRESS AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training Today for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201631. Recent research trends in English language teacher education in Turkey: a categorization of graduate theses
ERGÜNAY O., ADIGÜZEL O. C.
XIII. International Congress of AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201632. EXAMINING THE RELATIONSHIP BETWEEN TEACHER CANDIDATES POSSIBLE SELVES REGARDING THEIR FIRST YEAR OF TEACHING AND SELF EFFICACY BELIEFS AND ATTITUDES TOWARDS TEACHING
TATLI DALİOĞLU S., ADIGÜZEL O. C.
XVIII CONGRESS AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training Today for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201633. Otizm Spektrum Bozukluğu Farkındalık ve Bilgilendirme Seminerlerinin Etkililiğinin Test Tekrar Test Yöntemiyle Ön test Son test Değerlendirilmesi
ADIGÜZEL O. C.
XVIII CONGRESS AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training Today for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2015
201534. How do teachers evaluate primary school 2nd grade English language teaching curriculum
ÖZÜDOĞRU F., ADIGÜZEL O. C.
nd Cyprus International Congress of Education Research, Kıbrıs (Kktc), 3 - 06 Aralık 2015, (Özet Bildiri)
2015
201535. Analysis of the Aims of National Education and the Functions of Primary Schools in Turkey
ADIGÜZEL O. C., ERGÜNAY O., TATLI DALİOĞLU S.
2nd Teaching and Education Conference, Floransa, İtalya, 16 - 19 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201536. The effects of teaching practicum on possible selves and self efficacy beliefs of student teachers
ADIGÜZEL O. C., TATLI DALİOĞLU S., ERGÜNAY O., ATCI S. B.
2nd Teaching and Education Conference, Florence, Italy, 16 - 19 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201537. Analysis of the Aims of National Education and the Functions of Primary Schools in Turkeys
ADIGÜZEL O. C., TATLI DALİOĞLU S., ERGÜNAY O., ATCI S. B.
2nd Teaching and Education Conference, Florence, Italy, Floransa, İtalya, 16 - 19 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201538. Inclusion Scolaire en Turquie Une Analyse sur l Hétérogénéité de la Population et les Besoins Educatifs
ADIGÜZEL O. C., Kısacıkoğlu H.
L’Université de Reims-Champagne Ardenne: Vers une école inclusive : des rhétoriques aux pratiques, Fransa, 23 - 26 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
2015
201539. Finalités Educatives Scolaires des Ecoles Primaires en Turquie Une étude socio éducative
ADIGÜZEL O. C., Schloen D., SCHLOEN D.
Association Francophone Internationale de Recherche Scientifique en Education (AFIRSE): Cultures et éducation – Recherches, utopies et projets, 21 - 23 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201540. The analysis of the views of English teachers about the 2nd grade English curriculum
ÖZÜDOĞRU F., ADIGÜZEL O. C.
The International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015, cilt.1, ss.113-114, (Özet Bildiri)
2015
201541. The Analysis of the Views of English Teachers about 2nd Grade English Curriculum
ÖZÜDOĞRU F., ADIGÜZEL O. C., KARAKUŞ F., BÜTÜN M., OFLAZ G.
Ankara University, the International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges ICEFICAnkara University, the International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges ICEFIC, 13 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201542. A Study on Turkish Adaptation of New Teacher Possible Selves Questionnaire
TATLI DALİOĞLU S., ADIGÜZEL O. C., YALIM Z.
The Clute Institute, 2015 International Business Education Conferences, 22 - 26 Mart 2015, (Özet Bildiri)
2014
201443. Teacher Perceptions on Educational Aims of Primary Schools: A Qualitative Study in Turkey
ADIGÜZEL O. C., TATLI DALİOĞLU S., ERGÜNAY O.
5. Avrupa Sosyal ve Davranış Bilimleri Konferansı, Saint Peter, Guernsey Ve Alderney, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201444. Primary School Teachers Views About Educational Aims of Primary Schools A Quantitative Study in Turkey
ADIGÜZEL O. C., TATLI DALİOĞLU S., ERGÜNAY O.
ATEE Annual Conference - Transitions in Teacher Education and Professional Identities, Braga, Portekiz, 25 - 27 Ağustos 2014
2014
201445. Teacher Perceptions on Educational Aims of Primary Schools: A Quantitative Study in Turkey
ADIGÜZEL O. C., TATLI DALİOĞLU S., ERGÜNAY O.
ATEE 2014 Annual Conference, Braga, Portekiz, 25 - 27 Ağustos 2014, (Özet Bildiri)
2013
201346. Analysis of Public personnel Selection Exam s according to Bloom s Revised Taxonomy on Educational Objectives
ADIGÜZEL O. C.
Shanghai International Conference on Social Science, 11 - 13 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)
2013
201347. Mühendislik Eğitimi Niteliğinin Geliştirilmesi Kapsamında Üniversite-Sanayi Ortak Eğitim Modeli
ADIGÜZEL O. C.
MALZEME VE METALURJİ MÜHENDİSLİĞİ EĞİTİM SEMPOZYUMU, Eskişehir, Türkiye, 1 - 02 Kasım 2013, (Özet Bildiri)
2013
201348. Analyse des Besoins de Certifications des Apprentissages Informels de la Turquie à travers le Système Economique et Educatif
ADIGÜZEL O. C.
SSRE 2013-Integrating formal and informal learning, Lugano, İsviçre, 21 - 23 Ağustos 2013, (Özet Bildiri)
2013
201349. The Notions of Instruction and Socialization among Primary School Teachers: An International Comparison: General Educational Context of Turkey
ADIGÜZEL O. C., ERGÜNAY O., TATLI DALİOĞLU S.
ISEP-CI Meeting, Brüksel, Belçika, 15 - 19 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
2012
201250. Development of the Program Evaluation Scale for the Pedagogic Formation Certificate Program carried out in Turkey
ADIGÜZEL O. C.
International Conference on Education, Psychology and Society, Hong Kong, 14 - 16 Aralık 2012, (Özet Bildiri)
2012
201251. The Evaluation of Public Personnel Selection Examination from the Perspective of Policies Applied for Teacher’s Employment in Turkey In Line With Teacher Education Programs
ADIGÜZEL O. C.
7th International Conference on Teacher Education (ICTED 2012), Manila, Filipinler, 26 - 28 Ağustos 2012, (Özet Bildiri)
2012
201252. The Reading Strategy Instruction Based on Cognitive Academic Language Learning Approach CALLA
ÖZKAN GÜRSES M., ADIGÜZEL O. C.
4th International Conference on Education, Economy and Society, Paris, Fransa, 23 - 27 Temmuz 2012, (Özet Bildiri)
2012
201253. The application of English teaching assistantship program in Turkey
ÖZÜDOĞRU F., ADIGÜZEL O. C.
1st Akdeniz Language Studies Conference, Antalya, Türkiye, 09 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)
2011
201154. Bilişsel Akademik Dil Öğrenme Yaklaşımı nın Cognitive Academic Language Learning Approach CALLA Fransızca Hazırlık Programındaki Öğrencilerin Okuma Stratejilerini Kullanma Durumlarına Etkisi
ÖZKAN GÜRSES M., ADIGÜZEL O. C.
1. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
2011
201155. Aile Bilgi ve Destek Eğitim Programı E ABDEP Zihinsel Yetersizliğe Sahip Çocuğu Olan Ebeveynlerin Eğitimi İçin Gereksinim Analizi
CAVKAYTAR A., CEYHAN E., ADIGÜZEL O. C., UYSAL H. H., GARAN Ö.
The First International Congress on Curriculum and Instruction (INCCUI2011), Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
2011
201156. Requirement Analysis for Family Information and Support Education Program (E-FINEP): Online-Informing for the Education of Parents Who Have Children with Mental Retardation and Effectiveness of Support Services
CAVKAYTAR A., CEYHAN E., ADIGÜZEL O. C.
I. International Congress on Curriculum and Instruction, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
2011
201157. An investigation of dissertations on values in Turkey from the perspective of educational sciences and teacher education
ADIGÜZEL O. C., ERGÜNAY O.
I. International Congress of Curriculum and Instruction, Eskişehir, Türkiye, 05 Ekim 2011 - 08 Ekim 2010, (Özet Bildiri)
2011
201158. Evaluation of Modular Curriculum Implemented Vocational/Technical Education Secondary Schools by Using Provus’ Discrepancy Model
ADIGÜZEL O. C., BERK Ş.
I. International Congress on Curriculum and Instruction, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
2011
201159. Investigation of Postgraduate Theses on Values in Turkey in the Context of Educational Sciences and Teacher Training
ADIGÜZEL O. C., ERGÜNAY O.
I. International Congress on Curriculum and Instruction, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
2011
201160. Investigation of the Pedagogical Formation Certificate Program from the Perspective of the Policies of Teacher Training System in Turkey
ADIGÜZEL O. C.
ATEE 36th Annual Conference, Riga, Letonya, 24 - 28 Ağustos 2011, (Özet Bildiri)
2010
201061. Comparison of Primary Education Music Lesson Curriculums of Turkey and England
TATLI DALİOĞLU S., ADIGÜZEL O. C.
The Second Asian Conference on Education, Osaka, Japonya, 2 - 05 Aralık 2010, (Özet Bildiri)
2010
201062. Analysis of Reading Comprehension Strategies of Graduate School Students.
ÖZKAN GÜRSES M., ADIGÜZEL O. C.
19. National Conference of Educational Science., Kıbrıs (Kktc), 1 - 04 Temmuz 2010, (Özet Bildiri)
2010
201063. Système de Validation des Acquis d’Expériences (VAE): Quels objectifs et Quelles Stratégies dans l’Intégration Professionnelle des Groupes Défavorisés en Turquie
ADIGÜZEL O. C.
16. International Congress of Educational Science, Monterrey, Meksika, 31 Mayıs - 04 Haziran 2010, (Özet Bildiri)
2010
201064. An Evaluation of Informal Learning in Vocational and Technical Education
ADIGÜZEL O. C.
1. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2010, (Özet Bildiri)
2010
201065. Analysis of Comparative Education Dissertation of Turkey
TATLI DALİOĞLU S., ADIGÜZEL O. C.
I. National Congress on Curriculum and Instruction, Balıkesir, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2010, (Özet Bildiri)
2009
200966. An Evaluation of Work-Place Training in the Scope of Quality Development in Vocational Higher Education System in Turkey
ADIGÜZEL O. C.
International Journal of Arts Sciences, Gottenheim, Almanya, 9 - 13 Kasım 2009, (Özet Bildiri)
2009
200967. Dil Öğrenme Stratejileri Öğretim Modellerinin Karşılaştırılması
ÖZKAN GÜRSES M., ADIGÜZEL O. C.
18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, (Özet Bildiri)
2009
200968. Comparison of Language Learning Strategies Instruction Models
ÖZKAN GÜRSES M., ADIGÜZEL O. C.
18. National Conference of Educational Science, İzmir, Türkiye, 1 - 04 Eylül 2009, (Özet Bildiri)
2009
200969. Les Nouvelles Orientations de l’Enseignement Technique et Professionnel en Turquie: L’Approche Modulaire
ADIGÜZEL O. C.
Annual Conference of the International Association of Schools and Institutes of Administration (IASIA), Rio de Janeiro, Brezilya, 3 - 08 Ağustos 2009, (Özet Bildiri)
2008
200870. The Effects of Cognitive Academic Language Learning Approach (CALLA) on the Reading Strategies Use of French Preparatory Program Students
ÖZKAN GÜRSES M., ADIGÜZEL O. C.
I. International Congress on Curriculum and Instruction, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2008, (Özet Bildiri)
2008
200871. Evaluation of the Curriculum of Computer Technology and Programming in Vocational Higher Education System in Turkey
ADIGÜZEL O. C., ÇARDAK Ç. S.
International Conference on Education, Economy and Society, Paris, Fransa, 17 - 19 Temmuz 2008, (Özet Bildiri)
2008
200872. Caractérisation des Pratiques Tutorales de l’Entreprise dans la Formation des Ingénieurs en Turquie.
ADIGÜZEL O. C.
Paris International Conference on Education, Economy and Society, Paris, Fransa, 17 - 19 Temmuz 2008, (Özet Bildiri)
2008
200873. An Evaluation of Curriculum of the Computer Technology and Programming in Vocational Higher Education System in Turkey: A case Study
ADIGÜZEL O. C., ÇARDAK Ç. S.
Paris International Conference on Education, Economy and Society, Paris, Fransa, 17 - 19 Temmuz 2008, (Özet Bildiri)
2008
200874. An Evaluation of Student Teachers’ Perceptions on the Technologies of Future.
ADIGÜZEL O. C.
8th International Educational Technology Conference, Eskişehir, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2008, (Özet Bildiri)
2008
200875. The Future of Cooperation between Universities and Industry in the Scope of Quality Development in Higher Education System in Turkey
ADIGÜZEL O. C.
6th. International Congress of Higher Education, Havana, Küba, 11 - 15 Şubat 2008, (Özet Bildiri)
2007
200776. Higher Education Strategy of Turkey and Evaluation of Vocational Higher Education.
SAĞLAM M., ADIGÜZEL O. C.
National Symposium of Technical Education, Engineering and Young Researchers of Educational Science, Kocaeli, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2007, (Özet Bildiri)
2007
200777. La mise en place et la gestion de l’alternance dans la formation des ingénieurs en Turquie
ADIGÜZEL O. C.
Esprit en Mouvement, 75e. Congrès de l’xxAssociation Francophone Pour le Savoir (ACFAS), Trois-Rivieres, Kanada, 7 - 11 Mayıs 2007, (Özet Bildiri)
2007
200778. Le projet comme modalité de lien entre des activités de formation en alternance entre deux contextes différents: l’école et le travail.
Karim Z., ADIGÜZEL O. C.
Esprit en Mouvement, 75e. Congrès de l’xxAssociation Francophone Pour le Savoir (ACFAS), Trois-Rivieres, Kanada, 7 - 11 Mayıs 2007, (Özet Bildiri)
2007
200779. An Evaluation of Engineering Workplace Learning
ADIGÜZEL O. C.
National Symposium of Technical Education, Engineering and Young Researchers of Educational Science, Kocaeli, Türkiye, 7 - 11 Mayıs 2007, (Özet Bildiri)
2006
200680. Strategies of Life Long Learning in Turkish Education System
ADIGÜZEL O. C., TERZİ Ç.
International Comparative Education (CESE), Granada, Nikaragua, 3 - 06 Temmuz 2006, (Özet Bildiri)
2006
200681. Les enjeux et les différents formes de l’xxAlternance dans le système professionnel en France et en Turquie
ADIGÜZEL O. C.
International Comparative Education (CESE), Granada, Nikaragua, 3 - 06 Temmuz 2006, (Özet Bildiri)
2004
200482. Apprentissage par l’alternance sous statut scolaire : les difficultés durant la période de formation en entreprise
Pelpel P., ADIGÜZEL O. C.
7e Meeting of the International Educational Science, Lyon, Fransa, 18 - 21 Temmuz 2004, (Özet Bildiri)
2004
200483. La formation en alternance: Les difficultés et des sources des difficultés des élèves
ADIGÜZEL O. C.
5e Meeting of the International of Educational Research, Paris, Fransa, 1 - 04 Temmuz 2004, (Özet Bildiri)
2004
200484. La formation en alternance en France et en Turquie entre XIXe et XXe siècle: Approche Historique.
ADIGÜZEL O. C.
International Historical Education, Cenevre, İsviçre, 1 - 03 Mart 2004, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2021
20211. Problemas de la inclusion de los alumnos refugiados en Turquia: Que dicen los profesores? [Türkiye’deki mülteci öğrencilerin kaynaştırma sorunları: Öğretmenler ne diyor??].
ASLIM YETİŞ V., ADIGÜZEL O. C.
Agir pour les réussites scolaires. Approches internationales pour l’inclusion, Promonet Aurore & Niclot Daniel, Editör, Editions Champ Social, ss.142-153, 2021
2020
20202. Les notions d’instruction, de socialisation et de qualification chez des enseignants du primaire en Turquie
ADIGÜZEL O. C., ERGÜNAY O., TATLI DALİOĞLU S.
Les Finalités Educatives Scolaires Une Etude Critique des Approches Théoriques, Philosophiques et Idéologiques. TOME 2, Yves Lenoir, Jimmy Bourque, Abdelkrm Hasni, Rodica Nagy, Maryvonne Priolet, Editör, Cursus Universitaire, Quebec, ss.286-315, 2020
2019
20193. Eğitim Programlarının Geliştirilmesinde İhtiyaç Analizi El Kitabı
ADIGÜZEL O. C.
Anı Yayıncılık, Ankara, 2019
2018
20184. Perceptions multiculturelles et inclusives desenseignants d’école primaire en Turquieface à la diversité culturelle de leurs classes
ADIGÜZEL O. C., ASLIM YETİŞ V.
Assurer la réussite de tous les élèves - Perspectives internationales, Daniel Niclot ve Thierry Philippot, Editör, EPURE – Éditions et presses universitaires de Reims, ss.115-131, 2018
2018
20185. Perceptions multiculturelles et inclusives des Enseignants d’Ecole Primaire en Turquie Face à la Diversité Culturelle de leurs classes
ADIGÜZEL O. C., ASLIM YETİŞ V.
Assurer la réussite de tous les élèves, Daniel Niclot Thierry Philippot, Editör, Presses Universitaires de l’Université de Reims (EPURE)., Reims, ss.115-133, 2018
2018
20186. Education Inclusive en Turquie : Enjeux et Perspectives
ADIGÜZEL O. C.
Los Desafíos De La Educación Inclusiva, Ana Pereyra Denise Friedman, Editör, Universidad Pedagógica Nacional, ss.620-628, 2018
2018
20187. LES PROGRAMMES DE FORMATION DES ENSEIGNANTS EN TURQUIE RÉPONDENT-ILS AUX BESOINS ÉDUCATIFS DES GROUPES DÉFAVORISÉS ?
ADIGÜZEL O. C., ASLIM YETİŞ V.
LOS DESAFÍOS DE LA EDUCACIÓN INCLUSIVA, Denise Fridman, Editör, De la presente edición, UNIPE, Buenos Aires, ss.166-173, 2018
2018
20188. LES POLITIQUES D’INCLUSION SCOLAIRE EN TURQUIE : TEXTES RELATIFSÀ L’ÉDUCATION DES RÉFUGIÉS SYRIENS
ASLIM YETİŞ V., ADIGÜZEL O. C.
LOS DESAFÍOS DE LA EDUCACIÓN INCLUSIVA, Denise Fridman, Editör, De la presente edición, UNIPE, Buenos Aires, ss.353-360, 2018
2017
20179. Topluma Hizmet Uygulamaları Dersinin Değerlendirilmesi
KAYA GÜLEN S., BOYACI A., OKUMUŞ E., ERKILIÇ T. A., KÜRÜM YAPICIOĞLU D., ADIGÜZEL O. C.
Topluma Hizmet Eğitimi, Gaffar Ayhan Hakan, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.18-38, 2017
2016
201610. L'inclusion scolaire en Turquie: Analyse de l'hétérogénéité de la population et de ses besoin éducatif
ADIGÜZEL O. C.
L inclusion Scolaire des rhétoriques aux pratiques, Daniel Niclot, Editör, Epure, ss.135-146, 2016
2016
201611. Otizm spektrum bozukluğu farkındalık ve bilgilendirme seminerlerinin etkililiğinin test tekrar test (ön test-son test) yöntemiyle değerlendirilmesi.
CAVKAYTAR A., ERGENEKON Y., ADIGÜZEL O. C., YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÇOLAK A., KAYA Ö.
Otizm Spektrum Bozukluğu, Cavkaytar, Atilla, Editör, T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları., Ankara, ss.325-382, 2016
2016
201612. Otizm spektrum bozukluğu farkındalık ve bilgilendirme seminerlerinin etkililiğinin test tekrar test (ön test-son test) yöntemiyle değerlendirilmesi.
CAVKAYTAR A., ERGENEKON Y., ADIGÜZEL O. C., YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÇOLAK A., KAYA Ö.
Otizm Spektrum Bozukluğu, Cavkaytar, Atilla, Editör, T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları., Ankara, ss.327-382, 2016
2015
201513. Otizm Spektrum Bozuklukluğu Farkındalık ve Bilgilendirme Seminerlerinin Etkililiğinin Test Tekrar Test (Ön test-Son Test) Yöntemiyle Değerlendirilmesi
CAVKAYTAR A., ERGENEKON Y., ADIGÜZEL O. C., YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÇOLAK A., KAYA Ö.
Otizm Spektrum Bozukluğu, Atilla Cavkaytar, Editör, HTC, Ankara, ss.325-382, 2015
2008
200814. Öğretim araç ve gereçleri
ADIGÜZEL O. C.
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Kıymet Selvi, Editör, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayını, Eskişehir, ss.185-206, 2008
2007
200715. Mesleki ve Teknik Ortaöğretim
ADIGÜZEL O. C.
Türk Eğitim Tarihi, Mustafa Sağlam, Editör, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayını, Eskişehir, ss.153-176, 2007
Desteklenen Projeler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorSınıf Öğretmenliği Programının Öğretmen Adaylarına Duyuşsal Özellikler ve Sosyal Beceriler Kazandırması Bakımından CIPP Modeli ile Değerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ADIGÜZEL O. C. (Yürütücü), KARAGÖL İ.
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorMesleki Açık Öğretime Yönelik Gereksinimin İncelenerek Mesleki Açık Öğretim Lise Eğitim Programının Bilimsel/İnsancıl Yaklaşımlar Doğrultusunda Değerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ADIGÜZEL O. C. (Yürütücü)
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorTürkiye’de Tartışmalı / Hassas Konuların İhmal Edilen Eğitim Programı Bağlamında İncelenmesi.
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ADIGÜZEL O. C. (Yürütücü)
2020 - 2021
2020 - 2021Proje EV-DES: Erken Çocukluk Döneminde Gelişimsel Gerilik/Yetersizlik Tanılı Çocukların Ebeveynlerine Yönelik Çevrim içi Evde Destek Programının Tasarlanması ve Uygulanması
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Diken Ö., Yanardağ M., Diken İ. H. (Yürütücü), Gürgür H., Adıgüzel O. C., Tomris G., et al.
2018 - 2019
2018 - 2019Özel Yeteneklilere Yönelik Öğretim Programları Geliştirme Projesi
ADIGÜZEL O. C., KARABACAK F., GÖKÇE N.
2017 - 2019
2017 - 2019Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Eğitiminde Eğitim İhtiyaçlarının ve Sorun Kaynaklarının Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Dayalı Olarak İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ADIGÜZEL O. C., ASLIM YETİŞ V. (Yürütücü)
2017 - 2019
2017 - 2019Bilim deney merkezlerinde çalışanlara dönük senaryolu anlatım tekniği eğitimi verilmesi ve yapılan eğitim sonucunun 7-12 yaş grubu çocuklar üzerinde açtığı etkilerin belirlenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Kılıç A. (Yürütücü), Duy B., Adıgüzel O. C., Akbulut Y.
2017 - 2018
2017 - 2018Dış Göçün Türk Eğitim Sistemi Üzerinde Oluşturduğu Eğitim Gereksinimleri Doğrultusunda Öğretmen Eğitimi Programlarının, Öğretmen Adayı ve Öğretim Elemanı Görüşlerine Dayalı Olarak İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ADIGÜZEL O. C. (Yürütücü), ASLIM YETİŞ V.
2017 - 2018
2017 - 2018Support the Planning, Implementation and Monitoring of Interventions for Children with Disabilites
ADIGÜZEL O. C.
2017 - 2018
2017 - 2018Support the Planning, Implementation and Monitoring of Interventions for Children with Disabilities (Ref: ToR PRO-TURA-2016-S)-43219309
Diğer Uluslararası Fon Programları
ADIGÜZEL O. C., KAYMAK A., AKSOY V., YANARDAĞ M., DÜZKANTAR A.
2014 - 2018
2014 - 2018Aday Öğretmenlerin İlk Yıl Deneyimlerinin Mesleğe İlişkin Vizyonları Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ADIGÜZEL O. C. (Yürütücü)
2017 - 2017
2017 - 2017Hafif ve orta düzey zihin engelli okulöncesi çocuklara yönelik eğitim programı geliştirme projesi
TÜBİTAK Projesi
ADIGÜZEL O. C.
2015 - 2016
2015 - 2016E ABDEP Aile Bilgi ve Destek Egitim Programinin Güncellenmesi ve Yayginlastirilmasi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
CAVKAYTAR A. (Yürütücü), ADIGÜZEL O. C.
2014 - 2016
2014 - 2016Öğretmen Eğitimi Programlarının Mesleki Kimlik Oluşturma Rolünün Olası Benlikler Kuramı Açısından İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
TATLI DALİOĞLU S., ADIGÜZEL O. C. (Yürütücü)
2013 - 2016
2013 - 2016İlkokul 2. Sınıf ve 3. Sınıf İngilizce Öğretim Programlarının Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metni Doğrultusunda Aydınlatıcı Değerlendirme Modeli İle Değerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ADIGÜZEL O. C. (Yürütücü)
2014 - 2015
2014 - 2015Otizm Spektrum Bozukluğu Farkındalık ve Bilgilendirme Seminerlerinin Etkililiği
CAVKAYTAR A. (Yürütücü), ADIGÜZEL O. C.
2013 - 2015
2013 - 2015Instruction and Socialization among Primary School Teachers An International Comparison ISEP CI
Diğer Uluslararası Fon Programları
TATLI DALİOĞLU S., ADIGÜZEL O. C.
2013 - 2015
2013 - 2015Sınıf öğretmenlerinin ilkokulların eğitsel amaçlarına yönelik algılarının incelenmesi ve bu algıların eğitim ortamlarındaki uygulamalarına etkisinin değerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
TATLI DALİOĞLU S., ADIGÜZEL O. C. (Yürütücü)
2014 - 2014
2014 - 2014Otizm Spektrum Bozukluğu Ulusal Eylem Planı Taslağı Kapsamında Otizm Farkındalık ve Bilgilendirme Seminerleri
YÜCESOY ÖZKAN Ş., ERGENEKON Y., ÇOLAK A., ADIGÜZEL O. C., KAYA Ö.
2013 - 2013
2013 - 2013