Prof. Dr. SERHAT ODLUYURT


ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ

ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ


WoS Araştırma Alanları: Temel Bilimler (SCI), Sosyal Bilimler (SOC)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler

E-posta: syildiri@anadolu.edu.tr
İş Telefonu: +90 222 335 0580 Dahili: 4985
Web: https://avesis.anadolu.edu.tr/syildiri
Posta Adresi: Anadolu Üniversitesi Engelliler Araştırma Enstitüsü 26470 Tepebaşı-Eskişehir

Metrikler

Yayın

74

Yayın (WoS)

15

Yayın (Scopus)

13

Atıf (WoS)

43

H-İndeks (WoS)

4

Atıf (Scopus)

39

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (Scholar)

11

H-İndeks (Scholar)

2

Atıf (TrDizin)

21

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Sobiad)

29

H-İndeks (Sobiad)

4

Atıf (Diğer Toplam)

42

Proje

10

Açık Erişim

2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2002 - 2007

2002 - 2007

Doktora

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Dr), Türkiye

1998 - 2002

1998 - 2002

Yüksek Lisans

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye

1994 - 1998

1994 - 1998

Lisans

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ, Türkiye

Yaptığı Tezler

2007

2007

Doktora

Okulöncesi dönemde gelişimsel yetersizlik gösteren çocuklar için gerekli kaynaştırmaya hazırlık becerilerinin ve bu becerilerden bazılarının etkinlikler içine gömülen eşzamanlı ipucuyla öğretiminin etkilerinin belirlenmesi

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Dr)

2002

2002

Yüksek Lisans

Akranlar Tarafından Kullanılan Sabit Bekleme Süreli Öğretimin Gelişimsel Geriliği Olan Öğrencilere Tanıtıcı Levhaların Öğretimi Üzerindeki Etkililiği

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Yl) (Tezli)

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Akademik Ünvanlar / Görevler

2014 - Devam Ediyor

2014 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Anadolu Üniversitesi, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ

2007 - Devam Ediyor

2007 - Devam Ediyor

Yrd. Doç. Dr.

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

Makaleler

Tümü (36)
SCI-E, SSCI, AHCI (6)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (15)
ESCI (9)
Scopus (13)
TRDizin (20)
Diğer Yayınlar (12)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. Gelişimsel Yetersizliği Olan Kardeşe Sahip Ergenlerin Kardeşlerine İlişkin Yaşam Deneyimleri

KAYA A., ODLUYURT S.

35. Ulusal Özel eğitim Kongresi, Türkiye, 30 Ekim 2025, (Özet Bildiri)

2021

2021

3. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerde kardeş ilişkileri

ODLUYURT S.

Uluslararası Otizm Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 2 - 07 Kasım 2021, (Özet Bildiri)

2019

2019

4. BİR ÖZEL EĞİTİM ANAOKULUNDA KURULUŞ VE EĞİTİM SORUNLARI: EYLEM ARAŞTIRMASI

GÜNER YILDIZ N., TUTUK T., ODLUYURT S.

29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Kuşadası, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

5. BİR ÖZEL EĞİTİM ANAOKULUNDA TERSİNE KAYNAŞTIRMA UYGULAMASININ İNCELENMESİ

GÜNER YILDIZ N., TUTUK T., ODLUYURT S.

29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Kuşadası, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

6. Babaların Gelişimsel Yetersizliğe Sahip Çocuklarına İlişkin Yaşantı ve Görüşlerinin İncelenmesi

ÇOBANOĞLU S., ODLUYURT S.

29. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, İzmir, Türkiye, 7 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

2017

2017

8. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler İçin Teknoloji TemelliMüdahale Yöntemleri

ÇATTIK M., ODLUYURT S.

27.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, ss.141, (Özet Bildiri)

2016

2016

9. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarda Gözleyerek Öğrenme

ÇATTIK M., ODLUYURT S.

7. Uluslararası Eğitimde Yeni Ufuklar (TASET) Konferansı, 13 - 15 Temmuz 2016

2016

2016

10. PROBLEMS AND SOLUTIONS SUGGESTED BY PRESCHOOL TEACHERS REGARDING INCLUSION

BATU E. S., ODLUYURT S., ALAGÖZOĞLU E., ŞAHİN Ş., ÇATTIK M.

International Society on Early Intervention (ISEI) Conference, 8 - 10 Temmuz 2016

2016

2016

11. WHAT ARE THE BENEFITS OF INCLUSION FOR CHILDREN WITH AND WITHOUT SPECIAL NEEDS

BATU E. S., ODLUYURT S., ÇATTIK M., ALAGÖZOĞLU E., ŞAHİN Ş.

International Society on Early Intervention (ISEI) Conference, Stockholm, İsveç, 8 - 10 Haziran 2016

2016

2016

12. What are Benefits of Inclusion for Children With and Without Special Needs

ODLUYURT S., BATU E. S., ALAGÖZOĞLU E., ÇATTIK M., ŞAHİN Ş.

International Society on Early Intervention Conference, Stockholm, İsveç, 8 - 10 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

13. Alternatif İletişim istemleri ve PECS in dayanakları

ODLUYURT S.

Ulusal Gelişimsel Yetersizlik Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 3 - 05 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

15. Okulöncesinde Kaynaştırma Uygulamaları

BATU E. S., ODLUYURT S., ALAGÖZOĞLU E., ÇATTIK M., ŞAHİN Ş.

24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2003

2003

18. Dergi İnceleme Çalışması

AKSOY F., KURT O., AKMANOĞLU N., ODLUYURT S., YÜCESOY ÖZKAN Ş.

13. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2003, (Tam Metin Bildiri)

2003

2003

19. Özel eğitim alanındaki dergilerin son dört sayılarında yer alan makalelerin incelenmesi

BOZKURT F., KURT O., YÜCESOY ÖZKAN Ş., Yıldırım S., AKMANOĞLU N.

13. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2003, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2001

2001

21. Instructive Feedback: Can Students Learn Extra Information Which Are Not Directly Taught?

TEKİN İFTAR E., Acar G., ACAR Ç., KURT O., ODLUYURT S.

Uluslararası Özel Eğitim Konferansı, Antalya, Türkiye, 24 - 27 Haziran 2001, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2021

2021

1. Hedef Davranış Belirleme

ODLUYURT S.

Uygulamalı Davranış Analizi, Ayten Düzkantar, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.17-41, 2021

2021

2021

2. Davranış Yönetimi

ODLUYURT S., DÜZKANTAR A., ŞAHİN Ş., ÜNLÜ E., KAYMAK A.

Uygulamalı Davranış Analizi, Ayten Düzkantar, Editör, NOBEL, İstanbul, ss.87-140, 2021

2021

2021

3. Bütünleştirmede Eğitim Öğretim Süreci

ODLUYURT S., BAHÇALI T.

Özel Eğitimde Bütünleştirme, Ahmetoğlu Emine; Gıcı Vatansever Aynur, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.99-120, 2021

2019

2019

6. Kaynaştırma/Bütünleştirme nedir?

ODLUYURT S.

KAYNAŞTIRMA ORTAMLARINDA UYGULAMALAR, Emine Sema Batu, Editör, Vize akademik, Ankara, ss.1-17, 2019

2018

2018

7. Görme Yetersizliği Olan Bireyler

ODLUYURT S., Orum Çattık E.

Bakıma Gereksini Olan Engelli Bireyler-I, Diken İbrahim Halil, Editör, Anadolu Üniversitesi basım evi, Eskişehir, ss.99-113, 2018

2017

2017

9. İşlevsel Akademik Becerilerin Öğretiminde Kullanılan Öğretim Yöntemleri-I

ODLUYURT S.

6-12 Yaş Öğrencilere Kurumda Akademik Alanlarda Destek, Akmanoğlu Nurgül, Editör, Anadolu Üniversitesi basım evi, Eskişehir, ss.60-73, 2017

2017

2017

10. İşlevsel Akademik Becerilerin Öğretiminde Kullanılan Öğretim Yöntemleri-II

ODLUYURT S.

6-12 Yaş Öğrencilere Kurumda Akademik Alanlarda Destek, Akmanoğlu Nurgül, Editör, Anadolu Üniversitesi basım evi, Eskişehir, ss.74-85, 2017

2017

2017

11. 6-12 Yaş Arasındaki Otizm Spektrum Bozukluğu Gösteren Çocukların Özellikleri

ÜNLÜ E., KAYMAK A., ŞAHİN S., SÖNMEZ KARTAL M., ODLUYURT S., YANARDAĞ M., et al.

GELİŞİMSEL DESTEĞE GEREKSİNİMİOLAN OKUL DÖNEMİ ÖĞRENCİLER(6-12 YAŞ) VE ÖZELLİKLERİ, DİKEN, İBRAHİM HALİL, Editör, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, Eskişehir, ss.74-94, 2017

2017

2017

12. 6-12 Yaş Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocukların Matematik Becerilerinin Desteklenmesi

KURT O., ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU B., ODLUYURT S., DÜZKANTAR A., ŞEN T.

6-12 Yaş Öğrencilere Kurumda Akademik Alanlarda Destek, Nurgül Akmanoğlu, Editör, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, ss.132-154, 2017

2017

2017

13. Down sendromu

ODLUYURT S.

GELİŞİMSEL DESTEĞEGEREKSİNİMİ OLAN OKUL DÖNEMİ ÇOCUKLAR (6-12 YAŞ) VE ÖZELLİKLERİ, Emine Sema Batu, Editör, Anadolu Üniversitesi açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, ss.70-88, 2017

2017

2017

14. Down Sendromu

ODLUYURT S.

Gelişimsel Desteğe Gereksinimi Olan Okul Dönemi Öğrenciler(6-12 yaş) ve Özellikleri, Diken İbrahim Halil, Editör, Anadolu Üniversitesi Basım evi, ss.86-96, 2017

2015

2015

17. ETKİLİ KAYNAŞTIRMA UYGULAMALASININ GEREKÇELERİ

DEĞİRMENCİ H. D., ODLUYURT S.

KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDEUYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ, ODLUYURT SERHAT, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, ss.39-53, 2015

Desteklenen Projeler

2015 - 2016

2015 - 2016

Otizmli Çocuklarda İletişim Girişimi Başlatma Sürdürme Becerisinin Öğretiminde Gözleyerek Öğrenme ve PECS İn Etkilerinin İncelenmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

ODLUYURT S. (Yürütücü)

2015 - 2016

2015 - 2016

Otizmli Çocuklarda İletişim Girişimi Başlatma ve Sürdürmede Pecs ve Gözleyerek Öğrenmenin Etkilerinin İncelenmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

ODLUYURT S. (Yürütücü)


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 36

h-indeksi (WOS): 4