Eğitim Bilgileri
2002 - 2007
2002 - 2007Doktora
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Dr), Türkiye
1998 - 2002
1998 - 2002Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye
1994 - 1998
1994 - 1998Lisans
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ, Türkiye
Yaptığı Tezler
2007
2007Doktora
Okulöncesi dönemde gelişimsel yetersizlik gösteren çocuklar için gerekli kaynaştırmaya hazırlık becerilerinin ve bu becerilerden bazılarının etkinlikler içine gömülen eşzamanlı ipucuyla öğretiminin etkilerinin belirlenmesi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Dr)
2002
2002Yüksek Lisans
Akranlar Tarafından Kullanılan Sabit Bekleme Süreli Öğretimin Gelişimsel Geriliği Olan Öğrencilere Tanıtıcı Levhaların Öğretimi Üzerindeki Etkililiği
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Anadolu Üniversitesi, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ
2007 - Devam Ediyor
2007 - Devam EdiyorYrd. Doç. Dr.
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
Makaleler
Tümü (36)
SCI-E, SSCI, AHCI (6)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (15)
ESCI (9)
Scopus (13)
TRDizin (20)
Diğer Yayınlar (12)
2025
20251. Determination of Teachers' Views on the Use of Assistive Technology in Special Education Classrooms
ÖZDAMAR O., ODLUYURT S.
KAFKAS EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ
, cilt.12, sa.1, ss.146-160, 2025 (TRDizin)
2022
20222. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrencilerle Çalışan Öğretmenlerin Bilimsel Dayanaklı Uygulamalar Hakkındaki Görüşleri
ÖZDEMİR D., ODLUYURT S.
Kesit Akademi , cilt.30, sa.8, ss.49-73, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20213. Otizm Spektrum Bozukluğu ve Zihin Yetersizliği Olan Bireylerle Gerçekleştirilmiş Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının İncelenmesi
ODLUYURT S., BAHÇALI T.
Turkish Journal of Special Education Research and Practice , cilt.3, sa.1, ss.72-93, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20214. Özel Gereksinimli Bireylerle Gerçekleştirilmiş Ebeveyn Koçluğu Uygulamalarına İlişkin Araştırmaların İncelenmesi: Bir Alanyazın Taraması
BAHÇALI T., ODLUYURT S.
Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi , cilt.5, sa.1, ss.189-209, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20215. Otizm Spektrum Bozukluğu Tanısı Koyan Doktorların Tıbbi Tanılama Sürecine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
YİĞİTOĞLU E., ODLUYURT S.
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.22, sa.1, ss.1-29, 2021 (ESCI, TRDizin)
2021
20216. Organizational and Educational Problems at a Special Education Kindergarten in Turkey: Action Research
GÜNER YILDIZ N., TUTUK T., ODLUYURT S.
Osmangazi Journal of Educational Research , cilt.8, sa.1, ss.26-47, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20217. Investigating the Perspectives of the Physicians on the Diagnosis of Autism Spectrum Disorders
YİĞİTOĞLU ÇEVİK E., ODLUYURT S.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.22, sa.1, ss.1-29, 2021 (ESCI, TRDizin)
2020
20208. Ebeveynlerin Bağımsız Yaşam Becerisi Kavramı ve OSB’li Çocuklarının Öğrenmesini İstedikleri Bağımsız Yaşam Becerileri Hakkındaki Görüşleri
BAHÇALI T., ODLUYURT S.
Uluslararası Engelsiz Yaşam ve Toplum Dergisi , cilt.1, sa.1, ss.1-22, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20209. Özel Eğitmde Yardımcı Teknoloji Kullanımı
ODLUYURT S.
Araştrmadan Uygulamaya Özel Eğitim Dergisi , cilt.1, sa.9, ss.33-37, 2020 (Hakemsiz Dergi)
2020
202010. Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezlerinde KaynaştırmaÖğrencilerine Sunulan Destek Hizmetler Hakkında UygulamacıGörüşleri
Yenigün E., ODLUYURT S.
. Eğitimde NitelAraştırmalar Dergisi – Journal of Qualitative Research in Education, , cilt.8, sa.3, ss.895-919, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202011. Bir özel eğitim anaokulunda tersine kaynaştırma uygulamasının incelenmesi
GÜNER YILDIZ N., TUTUK T., ODLUYURT S.
Kesit Akademi Dergisi (The Journal of Kesit Academy
, cilt.6, sa.22, ss.30-48, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202012. Practitioners' Perspective About Support Services Offered to Inclusive Students at Special Education and Rehabilitation Centres
Yenigun E., ODLUYURT S.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.8, sa.3, ss.895-919, 2020 (ESCI, TRDizin)
2019
201913. Otizm Spektrum Bozukluğunda Akran Aracılı Uygulamalar: Alanyazın Taraması
ODLUYURT S., Orum Çattık E.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.20, sa.3, ss.1041-1062, 2019 (TRDizin)
2019
201914. An Investigation of the Opinions and Suggestions of Parents and Teachers about The Teaching of Play Skills to Children with Autism Spectrum Disorders
Cesur M. S., ODLUYURT S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION
, cilt.11, sa.2, ss.128-140, 2019 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2019
201915. DOWN SENDROMLU BİREYİN KARDEŞİ OLMAK
ODLUYURT S.
Araştırmadan Uygulamaya Özel Eğitim Dergisi , cilt.1, sa.6, ss.45-46, 2019 (Hakemsiz Dergi)
2018
201816. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler İçin Teknoloji Temelli Müdahale Yöntemleri
ODLUYURT S., ÇATTIK M.
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.26, sa.6, ss.1851-1861, 2018 (TRDizin)
2018
201817. Özel Gereksinimli Çocuklarda Okul Öncesi Kaynaştırmaya Hazırlık Etkinlikleri
ODLUYURT S.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE , cilt.17, sa.2, ss.1-18, 2018 (Scopus, TRDizin)
2018
201818. Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylerde Eşzamanlı İpucuyla Öğretim Yöntemiyle Türkiye’de Yapılan Çalışmaların İncelenmesi
ODLUYURT S., Şentürk Cesur M.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, cilt.17, sa.3, ss.1417-1443, 2018 (Scopus, TRDizin)
2018
201819. Otizmli Çocuklar ve Alternatif Destekleyici İletişim Sistemleri: Alanyazın İncelemesi
ÇAVUŞOĞLU T., ODLUYURT S., TUTUK H. C.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, cilt.17, sa.3, ss.1168-1189, 2018 (Scopus, TRDizin)
2018
201820. Otizmli Çocuklar ve Alternatif Destekleyici İletişim Sistemleri:Alanyazın İncelemesi
ODLUYURT S., TUTUK H. C., ÇAVUŞOĞLU T.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, cilt.17, sa.3, ss.1168-1189, 2018 (Scopus, TRDizin)
2017
201721. Determining the Opinions of Preschool Teachers Regarding Inclusion
BATU E. S., ODLUYURT S., ALAGÖZOGLU E., ÇATTIK M., ŞAHİN Ş.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi
, cilt.18, sa.3, ss.401-420, 2017 (ESCI, TRDizin)
2017
201722. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklarda öncül temelli uygulamalar: Alanyazın incelemesi
ALDEMİR FIRAT Ö., ODLUYURT S.
Kesit Akademi Dergisi , cilt.3, sa.11, ss.32-47, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201723. The effectiveness of the smart board-based small-group graduated guidance instruction on digital gaming and observational learning skills of children with autism spectrum disorder
ÇATTIK M., ODLUYURT S.
Turkish Online Journal of Educational Technology
, cilt.16, sa.4, ss.84-102, 2017 (Scopus)
2017
201724. Determining the Opinions of Preschool Teachers Regarding Inclusion
BATU E. S., ODLUYURT S., ÇATTIK M., ŞAHİN Ş., ALAGÖZOĞLU E.
Ankara University Faculty of Educational Sciences Journal of Special Education , sa.18, ss.1-20, 2017 (ESCI)
2017
201725. Determining the Opinions of Preschool Teachers Regarding Inclusion
Batu E. S., Odluyurt S., Alagözoğlu E., Cattlk M., Şahin Ş.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.18, sa.3, ss.401-420, 2017 (ESCI, TRDizin)
2016
201626. An Investigation on the Effects of PECS and Observational Learning in Initiating and Maintenance of Communication among Children with Autism
ODLUYURT S., ALDEMİR FIRAT Ö., Kapan A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION
, cilt.8, sa.2, ss.151-164, 2016 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2015
201527. Otizmli Çocuklara Doğrudan ve Video Modelle Birlikte Sunulan PECS Uygulamasının Etkililiklerinin Karşılaştırılması
ODLUYURT S., DEĞİRMENCİ H. D., ADALIOĞLU İ., KAPAN A.
Uluslararası Erken Çocukluk Özel Eğitim Dergisi (INT-JECSE) , cilt.7, sa.2, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201528. The Use Of Video Modeling With The Picture Exchange Communication System To Increase Independent Communicative Initiations In Preschoolers With Autism
ODLUYURT S., DEĞİRMENCİ H. D., Adalioglu I., Kapan A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION
, cilt.7, sa.2, ss.316-342, 2015 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2015
201529. Otizmli Çocuklara Doğrudan ve Video Modelle Birlikte Sunulan PECS UygulamasınınEtkilerinin Karşılaştırılması
ODLUYURT S., DEĞİRMENCİ H. D., Kapan A., İclal A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION , cilt.7, sa.2, ss.316-342, 2015 (Scopus, TRDizin)
2014
201430. Effects of School Counselor Supervised Peer Tutoring in Inclusive Settings on Meeting IEP Outcomes of Students with Developmental Disabilities
ODLUYURT S., TEKİN İFTAR E., Ersoy G.
EDUCATION AND TRAINING IN AUTISM AND DEVELOPMENTAL DISABILITIES
, cilt.49, sa.3, ss.415-428, 2014 (SSCI, Scopus)
2013
201331. A Comparison of the Effects of Direct Modeling and Video Modeling Provided by Peers to Students with Autism who are Attending in Rural Play Teaching in an Inclusive Setting
ODLUYURT S.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.13, sa.1, ss.536-540, 2013 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2012
201232. Does Treatment Integrity Matter in Promoting Learning Among Children With Developmental Disabilities?
Odluyurt S., TEKİN İFTAR E., Adalioglu I.
TOPICS IN EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION
, cilt.32, sa.3, ss.143-150, 2012 (SSCI, Scopus)
2011
201133. The Effects of Constant Time Delay Embedded Into Teaching Activities for Teaching the Names of Clothes for Preschool Children with Developmental Disabilities
Odluyurt S.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.11, sa.3, ss.1457-1460, 2011 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2010
201034. Teaching Inclusion Preparation Skills. to Children with Developmental Disabilities
ODLUYURT S., BATU E. S.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.10, sa.3, ss.1563-1572, 2010 (SSCI, TRDizin)
2009
200935. Determining the Preparatory Skills of Preschools Based on the Opinions of Teachers and Literature Review
ODLUYURT S., BATU E. S.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.9, sa.4, ss.1841-1851, 2009 (SSCI, TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Gelişimsel Yetersizliği Olan Kardeşe Sahip Ergenlerin Kardeşlerine İlişkin Yaşam Deneyimleri
KAYA A., ODLUYURT S.
35. Ulusal Özel eğitim Kongresi, Türkiye, 30 Ekim 2025, (Özet Bildiri)
2024
20242. Özel Eğitim Anaokullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Sesbilgisel Farkındalık Becerileri Hakkında Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi
Seper R., ODLUYURT S.
34. Ulusal Özel eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 23 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
2021
20213. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerde kardeş ilişkileri
ODLUYURT S.
Uluslararası Otizm Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 2 - 07 Kasım 2021, (Özet Bildiri)
2019
20194. BİR ÖZEL EĞİTİM ANAOKULUNDA KURULUŞ VE EĞİTİM SORUNLARI: EYLEM ARAŞTIRMASI
GÜNER YILDIZ N., TUTUK T., ODLUYURT S.
29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Kuşadası, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
20195. BİR ÖZEL EĞİTİM ANAOKULUNDA TERSİNE KAYNAŞTIRMA UYGULAMASININ İNCELENMESİ
GÜNER YILDIZ N., TUTUK T., ODLUYURT S.
29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Kuşadası, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
20196. Babaların Gelişimsel Yetersizliğe Sahip Çocuklarına İlişkin Yaşantı ve Görüşlerinin İncelenmesi
ÇOBANOĞLU S., ODLUYURT S.
29. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, İzmir, Türkiye, 7 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2018
20187. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerle Gerçekleştirilmiş Aile Merkezli Uygulamalar: Literatür Taraması
BAHÇALI T., ODLUYURT S.
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2017
20178. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler İçin Teknoloji TemelliMüdahale Yöntemleri
ÇATTIK M., ODLUYURT S.
27.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, ss.141, (Özet Bildiri)
2016
20169. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarda Gözleyerek Öğrenme
ÇATTIK M., ODLUYURT S.
7. Uluslararası Eğitimde Yeni Ufuklar (TASET) Konferansı, 13 - 15 Temmuz 2016
2016
201610. PROBLEMS AND SOLUTIONS SUGGESTED BY PRESCHOOL TEACHERS REGARDING INCLUSION
BATU E. S., ODLUYURT S., ALAGÖZOĞLU E., ŞAHİN Ş., ÇATTIK M.
International Society on Early Intervention (ISEI) Conference, 8 - 10 Temmuz 2016
2016
201611. WHAT ARE THE BENEFITS OF INCLUSION FOR CHILDREN WITH AND WITHOUT SPECIAL NEEDS
BATU E. S., ODLUYURT S., ÇATTIK M., ALAGÖZOĞLU E., ŞAHİN Ş.
International Society on Early Intervention (ISEI) Conference, Stockholm, İsveç, 8 - 10 Haziran 2016
2016
201612. What are Benefits of Inclusion for Children With and Without Special Needs
ODLUYURT S., BATU E. S., ALAGÖZOĞLU E., ÇATTIK M., ŞAHİN Ş.
International Society on Early Intervention Conference, Stockholm, İsveç, 8 - 10 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2015
201513. Alternatif İletişim istemleri ve PECS in dayanakları
ODLUYURT S.
Ulusal Gelişimsel Yetersizlik Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 3 - 05 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2014
201414. Bağımsız iletişim girişimlerinin arttırılmasında tek başına ve video modelle birlikte sunulan PECS uygulamasının karşılaştırılması
ODLUYURT S., DEĞİRMENCİ H. D., KAPAN A., ADALIOĞLU İ.
Uluslararası Otizm Konferansı (ULOK), Antalya, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2014
2014
201415. Okulöncesinde Kaynaştırma Uygulamaları
BATU E. S., ODLUYURT S., ALAGÖZOĞLU E., ÇATTIK M., ŞAHİN Ş.
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201416. The Comparison of PECS With and Without Video Modeling To Increase Independent Communıcative Initıations
ODLUYURT S., DEĞİRMENCİ H. D., KAPAN A., ADALIOGLU I.
ABAI’s 40th Annual Convention, ŞİKAGO, Amerika Birleşik Devletleri, 24 - 26 Mayıs 2014
2004
200417. Gelişimsel yetersizliği olan çocuklara oyun temelli etkinlik belirleme eğitim semineri
ÖZEN A., BOZKURT F., ODLUYURT S., YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÇETİN Ö., TAVLAR Ö., et al.
14. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 4 - 06 Kasım 2004
2003
200318. Dergi İnceleme Çalışması
AKSOY F., KURT O., AKMANOĞLU N., ODLUYURT S., YÜCESOY ÖZKAN Ş.
13. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2003, (Tam Metin Bildiri)
2003
200319. Özel eğitim alanındaki dergilerin son dört sayılarında yer alan makalelerin incelenmesi
BOZKURT F., KURT O., YÜCESOY ÖZKAN Ş., Yıldırım S., AKMANOĞLU N.
13. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2003, (Tam Metin Bildiri)
2003
200320. Resim değiş-tokuşuna dayalı iletişim sistemi (PECS): Türkçeleştirme ve uygulama çalışmaları
Kırcaali İftar G., YÜCESOY ÖZKAN Ş., Çetin Ö., ODLUYURT S., AKSOY F., Peker S.
13. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2003
2001
200121. Instructive Feedback: Can Students Learn Extra Information Which Are Not Directly Taught?
TEKİN İFTAR E., Acar G., ACAR Ç., KURT O., ODLUYURT S.
Uluslararası Özel Eğitim Konferansı, Antalya, Türkiye, 24 - 27 Haziran 2001, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2021
20211. Hedef Davranış Belirleme
ODLUYURT S.
Uygulamalı Davranış Analizi, Ayten Düzkantar, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.17-41, 2021
2021
20212. Davranış Yönetimi
ODLUYURT S., DÜZKANTAR A., ŞAHİN Ş., ÜNLÜ E., KAYMAK A.
Uygulamalı Davranış Analizi, Ayten Düzkantar, Editör, NOBEL, İstanbul, ss.87-140, 2021
2021
20213. Bütünleştirmede Eğitim Öğretim Süreci
ODLUYURT S., BAHÇALI T.
Özel Eğitimde Bütünleştirme, Ahmetoğlu Emine; Gıcı Vatansever Aynur, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.99-120, 2021
2020
20204. OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN BİREYLERİN YETİŞKİN KARDEŞLERİNİN YAŞAM DENEYİMLERİ
Dönmez E., ODLUYURT S.
Vize yayıncılık, Ankara, 2020
2019
20195. Kaynaştırma Ortamında Uygulamalar
ACAR Ç., ODLUYURT S., ÖNCÜL N., ÇOLAK A., ÖZEN A., SUBAŞI YURTÇU A. B., et al.
VİZE AKADEMİK, Ankara, 2019
2019
20196. Kaynaştırma/Bütünleştirme nedir?
ODLUYURT S.
KAYNAŞTIRMA ORTAMLARINDA UYGULAMALAR, Emine Sema Batu, Editör, Vize akademik, Ankara, ss.1-17, 2019
2018
20187. Görme Yetersizliği Olan Bireyler
ODLUYURT S., Orum Çattık E.
Bakıma Gereksini Olan Engelli Bireyler-I, Diken İbrahim Halil, Editör, Anadolu Üniversitesi basım evi, Eskişehir, ss.99-113, 2018
2017
20178. Gelişimsel desteğe gereksinimi olan okul dönemi çocuklar (6-12 yaş) ve özellikleri (ebeveynler/bakıcılar için)
Özen A., Odluyurt S., Yanardağ M., Akmanoğlu N., Acar Ç., Kurt O., et al.
Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 2017
2017
20179. İşlevsel Akademik Becerilerin Öğretiminde Kullanılan Öğretim Yöntemleri-I
ODLUYURT S.
6-12 Yaş Öğrencilere Kurumda Akademik Alanlarda Destek, Akmanoğlu Nurgül, Editör, Anadolu Üniversitesi basım evi, Eskişehir, ss.60-73, 2017
2017
201710. İşlevsel Akademik Becerilerin Öğretiminde Kullanılan Öğretim Yöntemleri-II
ODLUYURT S.
6-12 Yaş Öğrencilere Kurumda Akademik Alanlarda Destek, Akmanoğlu Nurgül, Editör, Anadolu Üniversitesi basım evi, Eskişehir, ss.74-85, 2017
2017
201711. 6-12 Yaş Arasındaki Otizm Spektrum Bozukluğu Gösteren Çocukların Özellikleri
ÜNLÜ E., KAYMAK A., ŞAHİN S., SÖNMEZ KARTAL M., ODLUYURT S., YANARDAĞ M., et al.
GELİŞİMSEL DESTEĞE GEREKSİNİMİOLAN OKUL DÖNEMİ ÖĞRENCİLER(6-12 YAŞ) VE ÖZELLİKLERİ, DİKEN, İBRAHİM HALİL, Editör, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, Eskişehir, ss.74-94, 2017
2017
201712. 6-12 Yaş Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocukların Matematik Becerilerinin Desteklenmesi
KURT O., ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU B., ODLUYURT S., DÜZKANTAR A., ŞEN T.
6-12 Yaş Öğrencilere Kurumda Akademik Alanlarda Destek, Nurgül Akmanoğlu, Editör, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, ss.132-154, 2017
2017
201713. Down sendromu
ODLUYURT S.
GELİŞİMSEL DESTEĞEGEREKSİNİMİ OLAN OKUL DÖNEMİ ÇOCUKLAR (6-12 YAŞ) VE ÖZELLİKLERİ, Emine Sema Batu, Editör, Anadolu Üniversitesi açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, ss.70-88, 2017
2017
201714. Down Sendromu
ODLUYURT S.
Gelişimsel Desteğe Gereksinimi Olan Okul Dönemi Öğrenciler(6-12 yaş) ve Özellikleri, Diken İbrahim Halil, Editör, Anadolu Üniversitesi Basım evi, ss.86-96, 2017
2016
201615. Okul Öncesi Etkinlik Kitabı
DİKEN İ. H., ODLUYURT S., GÜRGÜR H., ÇOLAK A., AYYILDIZ E., YILDIZ Ş., et al.
Azim Matbaası, Ankara, 2016
2015
201516. Kaynaştırma Eğitiminde Uygulamalı Davranış Analizi
DEĞİRMENCİ H. D., ODLUYURT S.
Eğiten Kitap, Ankara, 2015
2015
201517. ETKİLİ KAYNAŞTIRMA UYGULAMALASININ GEREKÇELERİ
DEĞİRMENCİ H. D., ODLUYURT S.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDEUYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ, ODLUYURT SERHAT, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, ss.39-53, 2015
Desteklenen Projeler
Devam Ediyor
Devam EdiyorAkran öğrenciler tarafından kullanılan sabit bekleme süreli öğretimin Gelişimsel geriliği olan öğrencilere nesne isimlerinin öğretimindeki etkililiği Anadolu Üniversitesi Araştırma Fonu Projesi
ODLUYURT S.
Devam Ediyor
Devam EdiyorGelişimsel geriliği olan çocuklara boş zaman etkinliklerinin öğretimi Araştırmacı Anadolu Üniversitesi Araştırma Fonu Projesi Proje No 990543
ODLUYURT S.
2019 - 2021
2019 - 2021Aile Koçluğu Uygulaması ile Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Yetişkinlerin Bağımsız Yaşam Becerilerinin Geliştirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ODLUYURT S. (Yürütücü), BAHÇALI T.
2018 - 2019
2018 - 2019OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞUNA SAHİP ÇOCUĞU OLAN EBEVEYNLERİN VE ONLARLA ÇALIŞAN EĞİTİMCİLERİN OYUN BECERİLERİNE VE ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ODLUYURT S. (Yürütücü)
2015 - 2016
2015 - 2016Otizmli Çocuklarda İletişim Girişimi Başlatma Sürdürme Becerisinin Öğretiminde Gözleyerek Öğrenme ve PECS İn Etkilerinin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ODLUYURT S. (Yürütücü)
2015 - 2016
2015 - 2016Otizmli Çocuklarda İletişim Girişimi Başlatma ve Sürdürmede Pecs ve Gözleyerek Öğrenmenin Etkilerinin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ODLUYURT S. (Yürütücü)
2015 - 2016
2015 - 2016KÜÇÜK GRUP İÇİNDE AKILLI TAHTADA AŞAMALI YARDIMLA ÖĞRETİMİN OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLARIN DİJİTAL OYUN VE GÖZLEYEREK ÖĞRENME BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİLİLİĞİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ODLUYURT S. (Yürütücü), ÇATTIK M.
2013 - 2016
2013 - 2016Okulöncesi dönem kaynaştırma uygulamasına ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesi ve bu görüşlere dayalı hazırlanan bilgilendirme paketinin etkililiğinin değerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ODLUYURT S., ÇATTIK M., BATU E. S. (Yürütücü), ALAGÖZOĞLU E., ŞAHİN Ş.
2013 - 2015
2013 - 2015Okulöncesi Dönemde Otizmli Çocuklara kendiliğinden İstek Bildirme Becerisinin Öğretiminde Yalnız ve Video Modelle Sunulan PECS Uygulamalarının Etkilerinin Karşılaştırılması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ODLUYURT S.
2013 - 2014
2013 - 2014