Eğitim Bilgileri
2002 - 2007
2002 - 2007Doktora
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Dr), Türkiye
1998 - 2002
1998 - 2002Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye
1994 - 1998
1994 - 1998Lisans
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ, Türkiye
Yaptığı Tezler
2007
2007Doktora
Okulöncesi dönemde gelişimsel yetersizlik gösteren çocuklar için gerekli kaynaştırmaya hazırlık becerilerinin ve bu becerilerden bazılarının etkinlikler içine gömülen eşzamanlı ipucuyla öğretiminin etkilerinin belirlenmesi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Dr)
2002
2002Yüksek Lisans
Akranlar Tarafından Kullanılan Sabit Bekleme Süreli Öğretimin Gelişimsel Geriliği Olan Öğrencilere Tanıtıcı Levhaların Öğretimi Üzerindeki Etkililiği
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Unvanlar / Görevler
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Anadolu Üniversitesi, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ
2007 - Devam Ediyor
2007 - Devam EdiyorYrd. Doç. Dr.
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
2020 - 2020
2020 - 2020Prof. Dr.
Anadolu Üniversitesi, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2014
2014Effects of School Counselor Supervised Peer Tutoring in Inclusive Settings on Meeting IEP Outcomes of Students with Developmental Disabilities
ODLUYURT S., TEKİN İFTAR E., Ersoy G.
EDUCATION AND TRAINING IN AUTISM AND DEVELOPMENTAL DISABILITIES , cilt.49, sa.3, ss.415-428, 2014 (SSCI)
2013
2013A Comparison of the Effects of Direct Modeling and Video Modeling Provided by Peers to Students with Autism who are Attending in Rural Play Teaching in an Inclusive Setting
ODLUYURT S.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI , cilt.13, sa.1, ss.536-540, 2013 (SSCI)
2011
2011The Effects of Constant Time Delay Embedded Into Teaching Activities for Teaching the Names of Clothes for Preschool Children with Developmental Disabilities
Odluyurt S.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI , cilt.11, sa.3, ss.1457-1460, 2011 (SSCI)
2010
2010Teaching Inclusion Preparation Skills. to Children with Developmental Disabilities
ODLUYURT S., BATU E. S.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI , cilt.10, sa.3, ss.1563-1572, 2010 (SSCI)
2009
2009Determining the Preparatory Skills of Preschools Based on the Opinions of Teachers and Literature Review
ODLUYURT S., BATU E. S.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI , cilt.9, sa.4, ss.1841-1851, 2009 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2022
2022Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrencilerle Çalışan Öğretmenlerin Bilimsel Dayanaklı Uygulamalar Hakkındaki Görüşleri
ÖZDEMİR D., ODLUYURT S.
Kesit Akademi , cilt.30, sa.8, ss.49-73, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
2021Otizm Spektrum Bozukluğu ve Zihin Yetersizliği Olan Bireylerle Gerçekleştirilmiş Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının İncelenmesi
ODLUYURT S., BAHÇALI T.
Turkish Journal of Special Education Research and Practice , cilt.3, sa.1, ss.72-93, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Özel Gereksinimli Bireylerle Gerçekleştirilmiş Ebeveyn Koçluğu Uygulamalarına İlişkin Araştırmaların İncelenmesi: Bir Alanyazın Taraması
BAHÇALI T., ODLUYURT S.
Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi , cilt.5, sa.1, ss.189-209, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Otizm Spektrum Bozukluğu Tanısı Koyan Doktorların Tıbbi Tanılama Sürecine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
YİĞİTOĞLU E., ODLUYURT S.
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION , cilt.22, sa.1, ss.1-29, 2021 (ESCI)
2021
2021Organizational and Educational Problems at a Special Education Kindergarten in Turkey: Action Research
GÜNER YILDIZ N., TUTUK T., ODLUYURT S.
Osmangazi Journal of Educational Research , cilt.8, sa.1, ss.26-47, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Investigating the Perspectives of the Physicians on the Diagnosis of Autism Spectrum Disorders
YİĞİTOĞLU ÇEVİK E., ODLUYURT S.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION , cilt.22, sa.1, ss.1-29, 2021 (ESCI)
2020
2020Ebeveynlerin Bağımsız Yaşam Becerisi Kavramı ve OSB’li Çocuklarının Öğrenmesini İstedikleri Bağımsız Yaşam Becerileri Hakkındaki Görüşleri
BAHÇALI T., ODLUYURT S.
Uluslararası Engelsiz Yaşam ve Toplum Dergisi , cilt.1, sa.1, ss.1-22, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Özel Eğitmde Yardımcı Teknoloji Kullanımı
ODLUYURT S.
Araştrmadan Uygulamaya Özel Eğitim Dergisi , cilt.1, sa.9, ss.33-37, 2020 (Hakemsiz Dergi)
2020
2020Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezlerinde KaynaştırmaÖğrencilerine Sunulan Destek Hizmetler Hakkında UygulamacıGörüşleri
Yenigün E., ODLUYURT S.
. Eğitimde NitelAraştırmalar Dergisi – Journal of Qualitative Research in Education, , cilt.8, sa.3, ss.895-919, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Bir özel eğitim anaokulunda tersine kaynaştırma uygulamasının incelenmesi
GÜNER YILDIZ N., TUTUK T., ODLUYURT S.
Kesit Akademi Dergisi (The Journal of Kesit Academy , cilt.6, sa.22, ss.30-48, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Practitioners' Perspective About Support Services Offered to Inclusive Students at Special Education and Rehabilitation Centres
Yenigun E., ODLUYURT S.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI , cilt.8, sa.3, ss.895-919, 2020 (ESCI)
2019
2019Otizm Spektrum Bozukluğunda Akran Aracılı Uygulamalar: Alanyazın Taraması
ODLUYURT S., Orum Çattık E.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.20, sa.3, ss.1041-1062, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019An Investigation of the Opinions and Suggestions of Parents and Teachers about The Teaching of Play Skills to Children with Autism Spectrum Disorders
Cesur M. S., ODLUYURT S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION , cilt.11, sa.2, ss.128-140, 2019 (ESCI)
2019
2019DOWN SENDROMLU BİREYİN KARDEŞİ OLMAK
ODLUYURT S.
Araştırmadan Uygulamaya Özel Eğitim Dergisi , cilt.1, sa.6, ss.45-46, 2019 (Hakemsiz Dergi)
2018
2018Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler İçin Teknoloji Temelli Müdahale Yöntemleri
ODLUYURT S., ÇATTIK M.
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.26, sa.6, ss.1851-1861, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018Özel Gereksinimli Çocuklarda Okul Öncesi Kaynaştırmaya Hazırlık Etkinlikleri
ODLUYURT S.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE , cilt.17, sa.2, ss.1-18, 2018 (Scopus)
2018
2018Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylerde Eşzamanlı İpucuyla Öğretim Yöntemiyle Türkiye’de Yapılan Çalışmaların İncelenmesi
ODLUYURT S., Şentürk Cesur M.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE , cilt.17, sa.3, ss.1417-1443, 2018 (Scopus)
2018
2018Otizmli Çocuklar ve Alternatif Destekleyici İletişim Sistemleri:Alanyazın İncelemesi
ODLUYURT S., TUTUK H. C., ÇAVUŞOĞLU T.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE , cilt.17, sa.3, ss.1168-1189, 2018 (Scopus)
2018
2018Otizmli Çocuklar ve Alternatif Destekleyici İletişim Sistemleri: Alanyazın İncelemesi
ÇAVUŞOĞLU T., ODLUYURT S., TUTUK H. C.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE , cilt.17, sa.3, ss.1168-1189, 2018 (Scopus)
2017
2017Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklarda öncül temelli uygulamalar: Alanyazın incelemesi
ALDEMİR FIRAT Ö., ODLUYURT S.
Kesit Akademi Dergisi , cilt.3, sa.11, ss.32-47, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017The effectiveness of the smart board-based small-group graduated guidance instruction on digital gaming and observational learning skills of children with autism spectrum disorder
ÇATTIK M., ODLUYURT S.
Turkish Online Journal of Educational Technology , cilt.16, sa.4, ss.84-102, 2017 (Scopus)
2017
2017Determining the Opinions of Preschool Teachers Regarding Inclusion
BATU E. S., ODLUYURT S., ÇATTIK M., ŞAHİN Ş., ALAGÖZOĞLU E.
Ankara University Faculty of Educational Sciences Journal of Special Education , sa.18, ss.1-20, 2017 (ESCI)
2017
2017Determining the Opinions of Preschool Teachers Regarding Inclusion
Batu E. S., Odluyurt S., Alagözoğlu E., Cattlk M., Şahin Ş.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION , cilt.18, sa.3, ss.401-420, 2017 (ESCI)
2016
2016An Investigation on the Effects of PECS and Observational Learning in Initiating and Maintenance of Communication among Children with Autism
ODLUYURT S., ALDEMİR FIRAT Ö., Kapan A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION , cilt.8, sa.2, ss.151-164, 2016 (ESCI)
2015
2015Otizmli Çocuklara Doğrudan ve Video Modelle Birlikte Sunulan PECS UygulamasınınEtkilerinin Karşılaştırılması
ODLUYURT S., DEĞİRMENCİ H. D., Kapan A., İclal A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION , cilt.7, sa.2, ss.316-342, 2015 (Scopus)
2015
2015The Use Of Video Modeling With The Picture Exchange Communication System To Increase Independent Communicative Initiations In Preschoolers With Autism
ODLUYURT S., DEĞİRMENCİ H. D., Adalioglu I., Kapan A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION , cilt.7, sa.2, ss.316-342, 2015 (ESCI)
2015
2015Otizmli Çocuklara Doğrudan ve Video Modelle Birlikte Sunulan PECS Uygulamasının Etkililiklerinin Karşılaştırılması
ODLUYURT S., DEĞİRMENCİ H. D., ADALIOĞLU İ., KAPAN A.
Uluslararası Erken Çocukluk Özel Eğitim Dergisi (INT-JECSE) , cilt.7, sa.2, 2015 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2021
2021Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerde kardeş ilişkileri
ODLUYURT S.
Uluslararası Otizm Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 2 - 07 Kasım 2021
2019
2019Babaların Gelişimsel Yetersizliğe Sahip Çocuklarına İlişkin Yaşantı ve Görüşlerinin İncelenmesi
ÇOBANOĞLU S., ODLUYURT S.
29. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, İzmir, Türkiye, 7 - 09 Kasım 2019
2019
2019BİR ÖZEL EĞİTİM ANAOKULUNDA KURULUŞ VE EĞİTİM SORUNLARI: EYLEM ARAŞTIRMASI
GÜNER YILDIZ N., TUTUK T., ODLUYURT S.
29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Kuşadası, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019
2019
2019BİR ÖZEL EĞİTİM ANAOKULUNDA TERSİNE KAYNAŞTIRMA UYGULAMASININ İNCELENMESİ
GÜNER YILDIZ N., TUTUK T., ODLUYURT S.
29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Kuşadası, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019
2018
2018Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerle Gerçekleştirilmiş Aile Merkezli Uygulamalar: Literatür Taraması
BAHÇALI T., ODLUYURT S.
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018
2017
2017Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler İçin Teknoloji TemelliMüdahale Yöntemleri
ÇATTIK M., ODLUYURT S.
27.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, ss.141
2016
2016Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarda Gözleyerek Öğrenme
ÇATTIK M., ODLUYURT S.
7. Uluslararası Eğitimde Yeni Ufuklar (TASET) Konferansı, 13 - 15 Temmuz 2016
2016
2016PROBLEMS AND SOLUTIONS SUGGESTED BY PRESCHOOL TEACHERS REGARDING INCLUSION
BATU E. S., ODLUYURT S., ALAGÖZOĞLU E., ŞAHİN Ş., ÇATTIK M.
International Society on Early Intervention (ISEI) Conference, 8 - 10 Temmuz 2016
2016
2016WHAT ARE THE BENEFITS OF INCLUSION FOR CHILDREN WITH AND WITHOUT SPECIAL NEEDS
BATU E. S., ODLUYURT S., ÇATTIK M., ALAGÖZOĞLU E., ŞAHİN Ş.
International Society on Early Intervention (ISEI) Conference, Stockholm, İsveç, 8 - 10 Haziran 2016
2016
2016What are Benefits of Inclusion for Children With and Without Special Needs
ODLUYURT S., BATU E. S., ALAGÖZOĞLU E., ÇATTIK M., ŞAHİN Ş.
International Society on Early Intervention Conference, Stockholm, İsveç, 8 - 10 Haziran 2016
2015
2015Alternatif İletişim istemleri ve PECS in dayanakları
ODLUYURT S.
Ulusal Gelişimsel Yetersizlik Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 3 - 05 Nisan 2015
2014
2014Bağımsız iletişim girişimlerinin arttırılmasında tek başına ve video modelle birlikte sunulan PECS uygulamasının karşılaştırılması
ODLUYURT S., DEĞİRMENCİ H. D., KAPAN A., ADALIOĞLU İ.
Uluslararası Otizm Konferansı (ULOK), Antalya, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2014
2014
2014Okulöncesinde Kaynaştırma Uygulamaları
BATU E. S., ODLUYURT S., ALAGÖZOĞLU E., ÇATTIK M., ŞAHİN Ş.
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014
2014
2014The Comparison of PECS With and Without Video Modeling To Increase Independent Communıcative Initıations
ODLUYURT S., DEĞİRMENCİ H. D., KAPAN A., ADALIOGLU I.
ABAI’s 40th Annual Convention, ŞİKAGO, Amerika Birleşik Devletleri, 24 - 26 Mayıs 2014
2004
2004Gelişimsel yetersizliği olan çocuklara oyun temelli etkinlik belirleme eğitim semineri
ÖZEN A., BOZKURT F., ODLUYURT S., YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÇETİN Ö., TAVLAR Ö., et al.
14. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 4 - 06 Kasım 2004
2003
2003Dergi İnceleme Çalışması
AKSOY F., KURT O., AKMANOĞLU N., ODLUYURT S., YÜCESOY ÖZKAN Ş.
13. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2003
2003
2003Resim değiş-tokuşuna dayalı iletişim sistemi (PECS): Türkçeleştirme ve uygulama çalışmaları
Kırcaali İftar G., YÜCESOY ÖZKAN Ş., Çetin Ö., ODLUYURT S., AKSOY F., Peker S.
13. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2003
2001
2001Instructive Feedback: Can Students Learn Extra Information Which Are Not Directly Taught?
TEKİN İFTAR E., Acar G., ACAR Ç., KURT O., ODLUYURT S.
Uluslararası Özel Eğitim Konferansı, Antalya, Türkiye, 24 - 27 Haziran 2001
Kitap & Kitap Bölümleri
2021
2021Hedef Davranış Belirleme
ODLUYURT S.
Uygulamalı Davranış Analizi, Ayten Düzkantar, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.17-41, 2021
2021
2021Davranış Yönetimi
ODLUYURT S., DÜZKANTAR A., ŞAHİN Ş., ÜNLÜ E., KAYMAK A.
Uygulamalı Davranış Analizi, Ayten Düzkantar, Editör, NOBEL, İstanbul, ss.87-140, 2021
2021
2021Bütünleştirmede Eğitim Öğretim Süreci
ODLUYURT S., BAHÇALI T.
Özel Eğitimde Bütünleştirme, Ahmetoğlu Emine; Gıcı Vatansever Aynur, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.99-120, 2021
2020
2020OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN BİREYLERİN YETİŞKİN KARDEŞLERİNİN YAŞAM DENEYİMLERİ
Dönmez E., ODLUYURT S.
Vize yayıncılık, Ankara, 2020
2019
2019Kaynaştırma Ortamında Uygulamalar
ACAR Ç., ODLUYURT S., ÖNCÜL N., ÇOLAK A., ÖZEN A., SUBAŞI YURTÇU A. B., et al.
VİZE AKADEMİK, Ankara, 2019
2019
2019Kaynaştırma/Bütünleştirme nedir?
ODLUYURT S.
KAYNAŞTIRMA ORTAMLARINDA UYGULAMALAR, Emine Sema Batu, Editör, Vize akademik, Ankara, ss.1-17, 2019
2018
2018Görme Yetersizliği Olan Bireyler
ODLUYURT S., Orum Çattık E.
Bakıma Gereksini Olan Engelli Bireyler-I, Diken İbrahim Halil, Editör, Anadolu Üniversitesi basım evi, Eskişehir, ss.99-113, 2018
2017
2017Gelişimsel desteğe gereksinimi olan okul dönemi çocuklar (6-12 yaş) ve özellikleri (ebeveynler/bakıcılar için)
ÖZEN A., ODLUYURT S., YANARDAĞ M., AKMANOĞLU N., ACAR Ç., KURT O., et al.
Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 2017
2017
2017Down Sendromu
ODLUYURT S.
Gelişimsel Desteğe Gereksinimi Olan Okul Dönemi Öğrenciler(6-12 yaş) ve Özellikleri, Diken İbrahim Halil, Editör, Anadolu Üniversitesi Basım evi, ss.86-96, 2017
2017
2017İşlevsel Akademik Becerilerin Öğretiminde Kullanılan Öğretim Yöntemleri-I
ODLUYURT S.
6-12 Yaş Öğrencilere Kurumda Akademik Alanlarda Destek, Akmanoğlu Nurgül, Editör, Anadolu Üniversitesi basım evi, Eskişehir, ss.60-73, 2017
2017
20176-12 Yaş Arasındaki Otizm Spektrum Bozukluğu Gösteren Çocukların Özellikleri
ÜNLÜ E., KAYMAK A., ŞAHİN S., SÖNMEZ KARTAL M., ODLUYURT S., YANARDAĞ M., et al.
GELİŞİMSEL DESTEĞE GEREKSİNİMİOLAN OKUL DÖNEMİ ÖĞRENCİLER(6-12 YAŞ) VE ÖZELLİKLERİ, DİKEN, İBRAHİM HALİL, Editör, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, Eskişehir, ss.74-94, 2017
2017
20176-12 Yaş Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocukların Matematik Becerilerinin Desteklenmesi
KURT O., ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU B., ODLUYURT S., DÜZKANTAR A., ŞEN T.
6-12 Yaş Öğrencilere Kurumda Akademik Alanlarda Destek, Nurgül Akmanoğlu, Editör, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, ss.132-154, 2017
2017
2017Down sendromu
ODLUYURT S.
GELİŞİMSEL DESTEĞEGEREKSİNİMİ OLAN OKUL DÖNEMİ ÇOCUKLAR (6-12 YAŞ) VE ÖZELLİKLERİ, Emine Sema Batu, Editör, Anadolu Üniversitesi açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, ss.70-88, 2017
2017
2017İşlevsel Akademik Becerilerin Öğretiminde Kullanılan Öğretim Yöntemleri-II
ODLUYURT S.
6-12 Yaş Öğrencilere Kurumda Akademik Alanlarda Destek, Akmanoğlu Nurgül, Editör, Anadolu Üniversitesi basım evi, Eskişehir, ss.74-85, 2017
2016
2016Okul Öncesi Etkinlik Kitabı
DİKEN İ. H., ODLUYURT S., GÜRGÜR H., ÇOLAK A., AYYILDIZ E., YILDIZ Ş., et al.
Azim Matbaası, Ankara, 2016
2015
2015Kaynaştırma Eğitiminde Uygulamalı Davranış Analizi
DEĞİRMENCİ H. D., ODLUYURT S.
Eğiten Kitap, Ankara, 2015
2015
2015ETKİLİ KAYNAŞTIRMA UYGULAMALASININ GEREKÇELERİ
DEĞİRMENCİ H. D., ODLUYURT S.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDEUYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ, ODLUYURT SERHAT, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, ss.39-53, 2015
Desteklenen Projeler
Devam Ediyor
Devam EdiyorAkran öğrenciler tarafından kullanılan sabit bekleme süreli öğretimin Gelişimsel geriliği olan öğrencilere nesne isimlerinin öğretimindeki etkililiği Anadolu Üniversitesi Araştırma Fonu Projesi
ODLUYURT S.
Devam Ediyor
Devam EdiyorGelişimsel geriliği olan çocuklara boş zaman etkinliklerinin öğretimi Araştırmacı Anadolu Üniversitesi Araştırma Fonu Projesi Proje No 990543
ODLUYURT S.
2019 - 2021
2019 - 2021Aile Koçluğu Uygulaması ile Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Yetişkinlerin Bağımsız Yaşam Becerilerinin Geliştirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
ODLUYURT S. (Yürütücü), BAHÇALI T.
2018 - 2019
2018 - 2019OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞUNA SAHİP ÇOCUĞU OLAN EBEVEYNLERİN VE ONLARLA ÇALIŞAN EĞİTİMCİLERİN OYUN BECERİLERİNE VE ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
ODLUYURT S. (Yürütücü)
2015 - 2016
2015 - 2016Otizmli Çocuklarda İletişim Girişimi Başlatma Sürdürme Becerisinin Öğretiminde Gözleyerek Öğrenme ve PECS İn Etkilerinin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
ODLUYURT S. (Yürütücü)
2015 - 2016
2015 - 2016Otizmli Çocuklarda İletişim Girişimi Başlatma ve Sürdürmede Pecs ve Gözleyerek Öğrenmenin Etkilerinin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
ODLUYURT S. (Yürütücü)
2015 - 2016
2015 - 2016KÜÇÜK GRUP İÇİNDE AKILLI TAHTADA AŞAMALI YARDIMLA ÖĞRETİMİN OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLARIN DİJİTAL OYUN VE GÖZLEYEREK ÖĞRENME BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİLİLİĞİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
ODLUYURT S. (Yürütücü), ÇATTIK M.
2013 - 2016
2013 - 2016Okulöncesi dönem kaynaştırma uygulamasına ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesi ve bu görüşlere dayalı hazırlanan bilgilendirme paketinin etkililiğinin değerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
ODLUYURT S., ŞAHİN Ş., BATU E. S. (Yürütücü), ALAGÖZOĞLU E., ÇATTIK M.
2013 - 2015
2013 - 2015Okulöncesi Dönemde Otizmli Çocuklara kendiliğinden İstek Bildirme Becerisinin Öğretiminde Yalnız ve Video Modelle Sunulan PECS Uygulamalarının Etkilerinin Karşılaştırılması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
ODLUYURT S.
2013 - 2014
2013 - 2014