Prof. Dr. ELİF TEKİN İFTAR


ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ

ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler


Yayınlardaki İsimler: ELIF TEKIN-IFTAR, ELIF TEKIN IFTAR, Tekin Elif

Metrikler

Yayın

110

Yayın (WoS)

38

Yayın (Scopus)

34

Atıf (WoS)

523

H-İndeks (WoS)

13

Atıf (Scopus)

561

H-İndeks (Scopus)

15

Atıf (Scholar)

4442

H-İndeks (Scholar)

34

Atıf (TrDizin)

9

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Diğer Toplam)

15

Proje

7

Tez Danışmanlığı

29

Açık Erişim

6
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1994 - 1999

1994 - 1999

Doktora

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Eğitimi (Dr), Türkiye

1991 - 1994

1991 - 1994

Yüksek Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri (Yl) (Tezli), Türkiye

1986 - 1991

1986 - 1991

Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

1999

1999

Doktora

Zihin özürlü çocuklara kardeşleri aracılığıyla sunulan dört saniye sabit bekleme süreli öğretimin ve eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiklerinin ve verimliliklerinin karşılaştırılması

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Eğitimi (Dr)

1994

1994

Yüksek Lisans

The effects of exposure to information techniques on fourth grade children’xxs social acceptance level of exceptionality

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri (Yl) (Tezli)

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Akademik Ünvanlar / Görevler

2009 - Devam Ediyor

2009 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Anadolu Üniversitesi, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ, ZİHİN ENGELLİLER ANABİLİM DALI

2003 - 2009

2003 - 2009

Doç. Dr.

Anadolu Üniversitesi, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ, ZİHİN ENGELLİLER ANABİLİM DALI

1999 - 2003

1999 - 2003

Yrd. Doç. Dr.

Anadolu Üniversitesi, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ, ZİHİN ENGELLİLER ANABİLİM DALI

1994 - 1999

1994 - 1999

Araştırma Görevlisi

Anadolu Üniversitesi, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ, ZİHİN ENGELLİLER ANABİLİM DALI

Yönetimsel Görevler

2007 - 2014

2007 - 2014

Enstitü Müdürü

Anadolu Üniversitesi

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

ZEÖ624 İleri Düzey tek-Denekli Araştırma Yöntemleri

ZEÖ890 Tez

UEÖ902 Uzmanlık Alan Dersi

Tek-Denekli Araştırmalar

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

OTZ502 Uygulamalı Davranış Analizinde Tek-Denekli Araştırmalar

ARY520 Tek-Denekli Araştırma Yöntemleri

OTZ790 Tez

OTZ702 Uzmanlık Alan Dersi

UYGULAMALI DAVRANIŞ AAALİZİNDE TEK-DENEKLİ ARAŞTIR

YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

Lisans

Lisans

GPC355 Special Education

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (55)
SCI-E, SSCI, AHCI (29)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (38)
ESCI (9)
Scopus (34)
TRDizin (10)
Diğer Yayınlar (10)

1999

1999

55. Yanlışsız öğretim yöntemleri

TEKİN İFTAR E.

Özel Eğitim Dergisi , cilt.2, ss.87-102, 1999 (Hakemli Dergi)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

2. The effects of the web-based training portal on parental skills to deliver social stories and acquisition of safety skills by their children with autism spectrum disorder (ASD)

OLÇAY S., DEĞİRMENCİ H. D., SARAL D., TEKİN İFTAR E.

Uluslararası Davranış Analizi Birliği’nin (ABAI) 50. Yıllık Konferansı, Philadelphia, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 27 Mayıs 2024

2024

2024

3. The effects of the web-based training portal on parental skills to deliver behavioral skill training and acquisition of safety skills by their children with autism spectrum disorder (ASD

DEĞİRMENCİ H. D., TEKİN İFTAR E.

Uluslararası Davranış Analizi Birliği’nin (ABAI) 50. Yıllık Konferansı, Philadelphia, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 27 Mayıs 2024

2024

2024

4. Evaluation of web-based training model for training parents to deliver safety skills instruction.

TAVUKÇU D., SARAL D., DEĞİRMENCİ H. D., TEKİN İFTAR E., OLÇAY S., FİDAN A.

Uluslararası Davranış Analizi Birliği’nin (ABAI) 50. Yıllık Konferansı, Philadelphia, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 27 Mayıs 2024

2023

2023

5. The opinions and experiences of parents of children with autism spectrum disorder regarding safety teaching.

DEĞİRMENCİ H. D., OLÇAY S., TEKİN İFTAR E., FİDAN A.

Uluslararası Davranış Analizi Birliği’nin (ABAI) 17. Yıllık Otizm Konferansı, San Diego, Amerika Birleşik Devletleri, 20 - 21 Şubat 2023

2020

2020

7. Öğretmen ve Aile Yüz Yüze ve Uzaktan Eğitiminde Etkili Uygulamalar

CAVKAYTAR A., TEKİN İFTAR E., FİDAN A., DEĞİRMENCİ H. D.

10. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi, Türkiye, 18 Aralık 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

11. Power of two: Sibling to sibling teaching for teaching social skills to children with autism.

Gizem Yapıcı Y., TEKİN İFTAR E.

Association for Behavior Analysis International, Washington, Kiribati, 23 - 25 Mayıs 2020, (Özet Bildiri)

2019

2019

15. Efficacy of two web-based Professional development strategies: Teachers’ and students’ outcomes.

DEĞİRMENCİ H. D., TEKİN İFTAR E.

The Association fort he Behavior Analysis’in 45. Yıllık Kongresi, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 27 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

16. Efficacy of social stories and video modelling in teaching safety skills to children with autism

DEĞİRMENCİ H. D., TEKİN İFTAR E.

Association for Behavior Analysis 13. Autism Konferansı, San Fransisco, CA, Amerika Birleşik Devletleri, 18 - 21 Ocak 2019

2017

2017

20. Zihin yetersizliği olan bireylere güvenlik becerilerinin öğretimi: Kapsamlı betimsel analiz.

KIYAK Ü. E., TUNA D. M., TEKİN İFTAR E.

27. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

23. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylere Matematik Becerilerinin Öğretimi: Tek-denekli Araştırmalarda Betimsel ve Meta Analiz

AYDIN O., TEKİN İFTAR E.

Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

24. Does presenting nontarget information in the antecedent or consequent event make a difference

OLÇAY GÜL S., TEKİN İFTAR E.

ABAI 11th Annunal Autism Conference, 31 Ocak - 02 Şubat 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

25. The global impact of international collaboration on evidence based practices

Collins B., TEKİN İFTAR E., OLÇAY GÜL S., Grisham Brown J.

Teacher Education Conference 2016, Lexington Kentucky, Amerika Birleşik Devletleri, 9 - 12 Kasım 2016

2015

2015

28. The social validity of joint attention intervention to children with aurism spectrum disorders

BİLMEZ H., TEKİN İFTAR E., Kırcaali İftar G.

The Association for the Behavior Analysis 41st Annual Convention, San-Antonio, Kuzey Mariana Adaları, 22 - 26 Mayıs 2015

2015

2015

29. Establishing ABA services where none exist

Aingleigh S., TEKİN İFTAR E., michelle K., Awasati S.

The Association for the Behavior Analysis 41st Annual Convention, San-Antonio, Kuzey Mariana Adaları, 22 - 26 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

32. The EffectS of iPad Based Video Modelling For Teaching Self Care Skills to a Child With Autism Spektrum Disorders

TEKİN İFTAR E., PEKTAŞ E.

“ABAI’s 40th Annual Convention” Uygulamalı Davranış Analizi 40. Yıllık Toplantısı Konferans Programı, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 20 - 22 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

2013

2013

33. A comparison of simultaneous prompting procedure with high and low treatment

KURT O., GENÇ TOSUN D., TEKİN İFTAR E.

The Association for Behavior Analysis International’s 2013, 06 Aralık 2013, (Özet Bildiri)

2010

2010

36. Which one is more effective and efficient Video modeling or live modeling

ERGENEKON Y., TEKİN İFTAR E., Kapan A., AKMANOĞLU N.

International Conference on Young Children with Special Needs and Their Families, Kansas City, MO, Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 17 Ekim 2010, (Özet Bildiri)

2008

2008

38. Can children with autism learn to protect themselves from the lures of strangers

AKMANOĞLU N., TEKİN İFTAR E.

Association for Behavior Analysis International, 34th Annual Convention, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 27 Mayıs 2008

2001

2001

42. Instructive Feedback: Can Students Learn Extra Information Which Are Not Directly Taught?

TEKİN İFTAR E., Acar G., ACAR Ç., KURT O., ODLUYURT S.

Uluslararası Özel Eğitim Konferansı, Antalya, Türkiye, 24 - 27 Haziran 2001, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2017

2017

1. Uygulamalı davranış analizi: Tanım, Tarihçe ve Özellikleri

TEKİN İFTAR E.

Uygulamalı Davranış Analizi, Elif Tekin-İftar, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.3-40, 2017

2017

2017

2. Teaching responding to joint attention skills to children with ASD

BİLMEZ H., TEKİN İFTAR E., Kırcaali İftar G.

AUTISM: Recent Advances, , Editör, SMGroup, Dover, DE, ss.1-12, 2017

2017

2017

3. Otizm spektrum bozukluklarına yönelik program örnekleri

Kırcaali İftar G., TEKİN İFTAR E.

Otizm spektrum bozukluğu olan çocukların eğitimleri, Elif Tekin-Iftar, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.237-264, 2017

2017

2017

4. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Öğretimi

TEKİN İFTAR E., DEĞİRMENCİ H. D.

Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri, TEKİN İFTAR ELİF, Editör, VİZE YAYINCILIK, ss.264-326, 2017

2016

2016

5. Otizm Spektrum Bozukluğuna Yönelik Program Örnekleri

Kırcaali İftar G., TEKİN İFTAR E.

Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri, Elif Tekin-İftar, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.237-263, 2016

2016

2016

6. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Öğretimi

TEKİN İFTAR E., DEĞİRMENCİ H. D.

Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri, Elif Tekin-İftar, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.265-319, 2016

2016

2016

7. Uygulamalı Davranış Analizi: Tanım, Tarihçe ve Özellikleri

TEKİN İFTAR E.

Uygulamalı Davranış Analizi, Elif Tekin İftar, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.3-40, 2016

2016

2016

8. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Aileleri: Aileleri Anlama ve İşbirliği Kurma

TEKİN İFTAR E., KUTLU M.

Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri, Elif Tekin-İftar, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.523-554, 2016

2016

2016

9. Veri Toplama

BİLMEZ H., TEKİN İFTAR E.

Uygulamalı Davranış Analizi, Elif Tekin-İftar, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.99-144, 2016

2012

2012

12. Çoklu Yoklama Modelleri

TEKİN İFTAR E.

Eğitim ve Davranış Bilimlerinde Tek Denekli Araştırmalar, Tekin-İftar, Elif, Editör, Türk Psikologlar Derneği, Ankara, ss.217-254, 2012

Desteklenen Projeler

2016 - 2019

2016 - 2019

Ayırt Etme Öğretiminin Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Gözleyerek Öğrenme Becerisini Öğrenmeleri Üzerindeki Etkililiği

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

TEKİN İFTAR E. (Yürütücü)

2013 - 2015

2013 - 2015

Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklarda ortak dikkate tepki verme becerisinin öğretimi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

TEKİN İFTAR E. (Yürütücü)

Bilimsel Danışmanlıklar

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Kurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık

International Behavior Analysis Organization

Anadolu Üniversitesi, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ, Türkiye

2008 - Devam Ediyor

2008 - Devam Ediyor

Kurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık

Tohum Otizm Vakfı

Anadolu Üniversitesi, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ, Türkiye



Davetli Konuşmalar

Mayıs 2024

Mayıs 2024

The Field of Applied Behavior Analysis in Turkiye: Establishing and Disseminating Efforts

Konferans

The Association for Behavior Analsysis-Türkiye

Mayıs 2019

Mayıs 2019

Teaching safety skills to children with autism spectrum disorder

Konferans

The Association for Behavior Analysis-Amerika Birleşik Devletleri

Burslar

2015 - 2016

2015 - 2016

Doktora Sonrası Araştırma Bursu

TÜBİTAK

1997 - 1998

1997 - 1998

Bütünleşik Doktora Burs Programı

Diğer Resmi Kurumlar

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 576

h-indeksi (WOS): 14