Eğitim Bilgileri
1994 - 1999
1994 - 1999Doktora
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Eğitimi (Dr), Türkiye
1991 - 1994
1991 - 1994Yüksek Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri (Yl) (Tezli), Türkiye
1986 - 1991
1986 - 1991Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
1999
1999Doktora
Zihin özürlü çocuklara kardeşleri aracılığıyla sunulan dört saniye sabit bekleme süreli öğretimin ve eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiklerinin ve verimliliklerinin karşılaştırılması
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Eğitimi (Dr)
1994
1994Yüksek Lisans
The effects of exposure to information techniques on fourth grade children’xxs social acceptance level of exceptionality
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2009 - Devam Ediyor
2009 - Devam EdiyorProf. Dr.
Anadolu Üniversitesi, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ, ZİHİN ENGELLİLER ANABİLİM DALI
2003 - 2009
2003 - 2009Doç. Dr.
Anadolu Üniversitesi, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ, ZİHİN ENGELLİLER ANABİLİM DALI
1999 - 2003
1999 - 2003Yrd. Doç. Dr.
Anadolu Üniversitesi, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ, ZİHİN ENGELLİLER ANABİLİM DALI
1994 - 1999
1994 - 1999Araştırma Görevlisi
Anadolu Üniversitesi, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ, ZİHİN ENGELLİLER ANABİLİM DALI
Yönetimsel Görevler
2007 - 2014
2007 - 2014Enstitü Müdürü
Anadolu Üniversitesi
Verdiği Dersler
Doktora
ZEÖ624 İleri Düzey tek-Denekli Araştırma Yöntemleri
ZEÖ890 Tez
UEÖ902 Uzmanlık Alan Dersi
Tek-Denekli Araştırmalar
Yönetilen Tezler
2024
2024Doktora
Gelişim yetersizliği olan bireylere güvenlik becerileri öğretim programı tasarlanması ve uygulanması
Tekin İftar E. (Danışman)
N.ŞİRİN(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Otizm Spektrum Bozukluğu olan çocuklara toplumsal uyarı işaretlerinin öğretiminde eşzamanlı ipucuyla öğretim uygulamasının etkililiği
Tekin İftar E. (Danışman)
R.CEREN(Öğrenci)
2023
2023Doktora
Tele-sağlık uygulamalarının aile davranışları ve otizm spektrum bozukluğu olan çocukların hedef davranışları üzerindeki etkileri
Tekin İftar E. (Danışman)
F.TURGUT(Öğrenci)
2022
2022Doktora
Kuramdan uygulamaya lider öğretmenlik uygulaması: Lider özel eğitim öğretmenlerinin genel eğitim öğretmenlerinin mesleki gelişimlerine ve kaynaştırma öğrencilerinin başarılarına olan etkisi
Tekin İftar E. (Danışman)
O.AYDIN(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuğa sahip annelere sunulan koçluk uygulamalarının annelerin öğretim becerilerini ve çocuklarının güvenlik becerilerini edinmeleri üzerindeki etkisi
Tekin İftar E. (Danışman)
D.TAVUKÇU(Öğrenci)
2020
2020Doktora
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara meslek isimlerinin öğretiminde yapılandırılmış ve gömülü öğretimle sunulan ayrık denemelerle öğretim uygulamalarının etkililikleri ve verimlilikleri
Tekin İftar E. (Danışman)
F.GÜNEŞ(Öğrenci)
2020
2020Doktora
Mesleki gelişim: Genel eğitim öğretmenlerinin öğretmenlik becerileri ve gelişimsel yetersizliği olan öğrencilerinin akademik becerileri üzerindeki etkileri
Tekin İftar E. (Danışman)
Ü.EMRE(Öğrenci)
2020
2020Doktora
Otizm spektrum bozukluğu olan çocukların ebeveynlerine sunulan koçluk uygulamalarının ebeveynlerin öğretim becerileri ve çocuklarının iletişim becerileri üzerindeki etkileri
Tekin İftar E. (Danışman)
H.BİLMEZ(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Experiences and knowledge of Turkish siblings regarding autism spectrum disorder
Tekin İftar E. (Danışman)
A.AWWAD(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Kardeşler aracılığıyla sunulan sosyal öyküler: Bir koçluk uygulaması örneği
Tekin İftar E. (Danışman)
Y.Gizem(Öğrenci)
2018
2018Doktora
Uzaktan koçluk uygulamasının otizm spektrum bozukluğu olan öğrencilerle çalışan okul öncesi öğretmenlerinin öğretim becerileri ve öğrencilerin öğrenme düzeyleri üzerindeki etkililiği
Tekin İftar E. (Danışman)
A.TUNÇ(Öğrenci)
2018
2018Doktora
Koçluk içeren ve içermeyen web-tabanlı mesleki gelişim uygulamalarının otizmli öğrencilerle çalışan öğretmenlerin öğretim becerilerini ve öğrencilerinin güvenlik becerilerini edinmeleri açısından karşılaştırılması
Tekin İftar E. (Danışman)
H.DENİZ(Öğrenci)
2018
2018Doktora
Ortaokul öğretmenlerine sunulan hibrit koçluk uygulamasının kaynaştırma eğitiminde öğretmen davranışları ve öğrencilerin akademik kazanımları üzerindeki etkileri
Tekin İftar E. (Danışman)
A.FİDAN(Öğrenci)
2018
2018Doktora
Otizm spektrum bozukluğuna sahip çocuğu olan annelere sunulan koçluk uygulamalarının annelerin öğretim becerilerini ve çocukların ortak dikkate tepki verme becerilerini edinmeleri üzerindeki etkileri
ELİF T. İ. (Danışman)
A.GICI(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Ayırt etme öğretiminin otizm spektrum bozukluğu olan çocukların gözleyerek öğrenme becerisini öğrenmeleri üzerindeki etkililiği
Tekin İftar E. (Danışman)
E.CÖMERTPAY(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Otizm spektrum bozukluğu olan bireylere Matematik becerilerinin öğretimi: Tek-denekli araştırmalarda betimsel ve meta analiz
Tekin İftar E. (Danışman)
O.AYDIN(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Otizm spektrum bozukluğu olan bireylere güvenlik becerilerinin öğretimine ilişkin anne-babaların, öğretmenlerin ve öğretim üyelerinin görüş ve önerileri
Tekin İftar E. (Danışman)
N.ŞİRİN(Öğrenci)
2015
2015Doktora
Otizmli çocuklara sosyal becerilerin öğretiminde anneler tarafından hazırlanarak sunulan sosyal öykü ve video modelle öğretim uygulamalarının karşılaştırılması
ELİF T. İ. (Danışman)
Ç.ACAR(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara ortak dikkate tepki verme becerisinin öğretimi
Tekin İftar E. (Danışman)
H.BİLMEZ(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Öğretmen adayları tarafından yüksek ve düşük uygulama güvenirliği ile sunulan sabit bekleme süreli öğretimin etkililik ve verimliliklerinin karşılaştırılması
Tekin İftar E. (Danışman)
A.FİDAN(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Sınıfında özel gereksinimli öğrenci olan okul öncesi öğretmenlerinin öğretmen yardımcısının rol ve sorumlulukları hakkındaki görüşleri
Tekin İftar E. (Danışman)
B.GÖRGÜN(Öğrenci)
2012
2012Doktora
Ailelerce sunulan sosyal öykülerin otistik spektrum bozukluğu olan ergenlerin sosyal becerilerine etkileri
Tekin İftar E. (Danışman)
S.OLÇAY(Öğrenci)
2008
2008Doktora
Otistik çocuklara kötü niyetli yabancı kişilerin kaçırma girişimlerinden kaçınmayı öğretme
Tekin İftar E. (Danışman)
N.AKMANOĞLU(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Kaynaştırma uygulaması yapılan ilköğretim okuluna devam eden normal gelişim gösteren öğrencilerin kaynaştırma uygulamasına ilişkin görüşleri
Tekin İftar E. (Danışman)
C.TURHAN(Öğrenci)
2006
2006Doktora
Otistik özellikler gösteren çocuklara zincirleme serbest zaman becerilerinin öğretiminde sabit bekleme süreli öğretimin ve eşzamanlı ipucuyla öğretimin gömülü öğretimle sunulmasının etkililik ve verimliliklerinin karşılaştırılması
Tekin İftar E. (Danışman)
O.KURT(Öğrenci)
2006
2006Doktora
Arkadaşlık becerilerini geliştirme programının özel gereksinimi olan ve olmayan okul öncesi çocuklarının sosyal etkileşimlerine etkisi
ELİF T. İ. (Danışman)
L.ÖZAYDIN(Öğrenci)
2005
2005Yüksek Lisans
Zihin özürlü ergen kız öğrencilere market üzerinde menstüral bakım becerisinin kazandırılmasında davranış öncesi ipucu ve sınamayla öğretimin etkileri
Tekin İftar E. (Danışman)
G.ERSOY(Öğrenci)
2002
2002Yüksek Lisans
Akranlar tarafından kullanılan sabit bekleme süreli öğretimin gelişimsel geriliği olan öğrencilere tanıtıcı levhaların öğretimi üzerindeki etkililiği
Tekin İftar E. (Danışman)
S.YILDIRIM(Öğrenci)
2001
2001Yüksek Lisans
Zihin özürlü çocuklara adı söylenen mesleğe ait resmi seçme becerisinin öğretiminde eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiği
Tekin İftar E. (Danışman)
O.SENAİ(Öğrenci)
Makaleler
2024
20241. A Meta-Analysis of the Graduated Guidance Procedure
TEKİN İFTAR E., Jones Ault M., Collins B. C., OLÇAY S., DEĞİRMENCİ H. D., AYDIN O.
JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.58, sa.2, ss.76-87, 2024 (SSCI, Scopus)
2024
20242. Anne-Babaların OSB Olan Çocuklarına Güvenlik Becerilerinin Öğretimine İlişkin Görüşleri ve Deneyimleri
DEĞİRMENCİ H. D., OLÇAY S., FİDAN A., TEKİN İFTAR E.
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION , 2024 (ESCI, TRDizin)
2023
20233. Özel eğitim öğretmenlerinin bilimsel-dayanaklı uygulamalara ilişkin bilgileri, deneyimleri ve mesleki gelişim gereksinimleri
TEKİN İFTAR E., GENÇ TOSUN D., ÖZEN A.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.58, ss.3209-3235, 2023 (TRDizin)
2023
20234. Web-Based Professional Development with and without Coaching to Train Turkish Special Education Teachers
DEĞİRMENCİ H. D., TEKİN İFTAR E.
EDUCATION AND TRAINING IN AUTISM AND DEVELOPMENTAL DISABILITIES
, cilt.58, sa.3, ss.299-314, 2023 (SSCI, Scopus)
2023
20235. Öğretmenlerin Gelişim Yetersizliği Olan Öğrencilere Sosyal Beceri Öğretimine İlişkin Bilgileri, Deneyimleri ve Mesleki Gelişim Gereksinimleri
Acar Ç., Değirmenci H. D., Olçay S., Tekin İftar E.
Uludag Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi
, cilt.36, sa.2, ss.641-668, 2023 (TRDizin)
2023
20236. Does Presenting Non-Target Information in the Antecedent or Consequence Event Make a Difference?
OLÇAY S., TEKİN İFTAR E.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, sa.216, ss.93-111, 2023 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2022
20227. Response prompting procedures delivered within embedded teaching trials for teaching chained skills
ÖZEN A., GENÇ TOSUN D., TEKİN İFTAR E.
BEHAVIORAL INTERVENTIONS
, cilt.37, sa.4, ss.1096-1117, 2022 (SSCI, Scopus)
2022
20228. Thirty Year Review and Meta-Analysis of Script Fading Procedure
BOZKURT N., Karabulut E., Koçarslar N., Gül Korkmaz H., TEKİN İFTAR E.
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION , 2022 (ESCI, TRDizin)
2022
20229. Effects of Hybrid Coaching on Middle School Teachers' Teaching Skills and Students' Academic Outcomes in General Education Settings
FİDAN A., TEKİN İFTAR E.
EDUCATION AND TREATMENT OF CHILDREN
, cilt.45, sa.2, ss.193-210, 2022 (SSCI, Scopus)
2022
202210. General education teacher preparation in core academic content teaching for students with developmental disabilities
KIYAK Ü. E., TEKİN İFTAR E.
BEHAVIORAL INTERVENTIONS
, cilt.37, sa.2, ss.363-382, 2022 (SSCI, Scopus)
2021
202111. Ecoaching Preschool Teachers to Use Simultaneous Prompting to Teach Children With Autism Spectrum Disorder
TUNÇ PAFTALI A., TEKİN İFTAR E.
TEACHER EDUCATION AND SPECIAL EDUCATION
, cilt.44, sa.3, ss.255-273, 2021 (SSCI, Scopus)
2021
202112. A Tale of Two Countries: An International Perspective on Non-Traditional Special Education
TEKİN İFTAR E., Jimenez B. A., Deniz Degirmenci H. D.
RURAL SPECIAL EDUCATION QUARTERLY
, cilt.40, sa.2, ss.85-94, 2021 (ESCI, Scopus)
2021
202113. Systematic Review of Safety Skill Interventions for Individuals With Autism Spectrum Disorder
TEKİN İFTAR E., OLÇAY S., Sirin N., Bilmez H., DEĞİRMENCİ H. D., Collins B. C.
JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.54, sa.4, ss.239-250, 2021 (SSCI, Scopus)
2020
202014. Turkish parents, teachers, and faculty members’ opinions and experiences on safety skills instruction for children with autism spectrum disorder
TEKİN İFTAR E., Sirin N., Collins B. C.
International Electronic Journal of Elementary Education
, cilt.13, sa.3, ss.373-384, 2020 (Scopus)
2020
202015. Teaching Math Skills to Individuals with Autism Spectrum Disorder: A Descriptive and Meta-Analysis in Single Case Research Designs
AYDIN O., TEKİN İFTAR E.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.21, sa.2, ss.383-426, 2020 (ESCI, TRDizin)
2019
201916. Descriptive Analysis and Meta Analysis of Studies Investigating the Effectiveness of Simultaneous Prompting Procedure
TEKİN İFTAR E., Olcay-Gul S., Collins B. C.
EXCEPTIONAL CHILDREN
, cilt.85, sa.3, ss.309-328, 2019 (SSCI, Scopus)
2019
201917. Bilimsel-Dayanaklı Uygulamaları Belirlemede “Tek-Denekli Deneysel Araştırmaların Niteliksel Göstergeleri” Yönergesi’nin Matematik Becerileri Öğretimi Örneğinde Ele Alınışı
aydın o., TEKİN İFTAR E., RAKAP S.
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION , cilt.20, sa.3, ss.597-628, 2019 (TRDizin)
2019
201918. Teaching Safety Skills to Individuals with Intellectual Disabilities: A Comprehensive Descriptive Analyses
KIYAK Ü. E., Tuna D. M., TEKİN İFTAR E.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.20, sa.1, ss.143-176, 2019 (ESCI, TRDizin)
2019
201919. Explanation of "Quality Indicators of Single-Subject Experimental Research Studies" Rubric Using Studies Focused on Teaching Mathematics Skills
AYDIN O., TEKİN İFTAR E., RAKAP S.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.20, sa.3, ss.597-628, 2019 (ESCI, TRDizin)
2017
201720. International Collaboration and Its Contributions: Disseminating Knowledge and Supporting Evidence-Based Practices Across Countries
Collins B. C., TEKİN İFTAR E., Olcay-Gul S.
EDUCATION AND TRAINING IN AUTISM AND DEVELOPMENTAL DISABILITIES
, cilt.52, sa.3, ss.227-239, 2017 (SSCI, Scopus)
2017
201721. Coaching Teachers to Use a Simultaneous Prompting Procedure to Teach Core Content to Students With Autism
TEKİN İFTAR E., Collins B. C., Spooner F., Olcay-Gul S.
TEACHER EDUCATION AND SPECIAL EDUCATION
, cilt.40, sa.3, ss.225-245, 2017 (SSCI, Scopus)
2017
201722. Effects of Mother-Delivered Social Stories and Video Modeling in Teaching Social Skills to Children With Autism Spectrum Disorders
Acar Ç., Tekin İftar E., Yıkmış A.
JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.50, sa.4, ss.215-226, 2017 (SSCI, Scopus)
2016
201623. Opinions of Turkish Parents and Teachers About Safety Skills Instruction to Children with Autism Spectrum Disorders: A Preliminary Investigation
Sirin N., TEKİN İFTAR E.
JOURNAL OF AUTISM AND DEVELOPMENTAL DISORDERS
, cilt.46, sa.8, ss.2653-2665, 2016 (SSCI, Scopus)
2016
201624. Family Generated and Delivered Social Story Intervention: Acquisition, Maintenance, and Generalization of Social Skills in Youths with ASD
Olcay-Gul S., TEKİN İFTAR E.
EDUCATION AND TRAINING IN AUTISM AND DEVELOPMENTAL DISABILITIES
, cilt.51, sa.1, ss.67-78, 2016 (SSCI, Scopus)
2016
201625. Increasing instructional efficiency when using simultaneous prompting procedure in teaching academic skills to students with autism spectrum disorders
TEKİN İFTAR E., Olcay-Gül S.
International Electronic Journal of Elementary Education
, cilt.9, sa.2SpecialIssue, ss.451-472, 2016 (Scopus)
2014
201426. Effects of School Counselor Supervised Peer Tutoring in Inclusive Settings on Meeting IEP Outcomes of Students with Developmental Disabilities
ODLUYURT S., TEKİN İFTAR E., Ersoy G.
EDUCATION AND TRAINING IN AUTISM AND DEVELOPMENTAL DISABILITIES
, cilt.49, sa.3, ss.415-428, 2014 (SSCI, Scopus)
2014
201427. Comparison of Video and Live Modeling in Teaching Response Chains to Children with Autism
ERGENEKON Y., TEKİN İFTAR E., Kapan A., AKMANOĞLU N.
EDUCATION AND TRAINING IN AUTISM AND DEVELOPMENTAL DISABILITIES
, cilt.49, sa.2, ss.200-213, 2014 (SSCI, Scopus)
2012
201228. Does Treatment Integrity Matter in Promoting Learning Among Children With Developmental Disabilities?
Odluyurt S., TEKİN İFTAR E., Adalioglu I.
TOPICS IN EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION
, cilt.32, sa.3, ss.143-150, 2012 (SSCI, Scopus)
2012
201229. Use of Social Stories for Individuals Diagnosed with Autism Spectrum Disorder
Olcay-Gul S., TEKİN İFTAR E.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.13, sa.2, ss.1-24, 2012 (ESCI)
2012
201230. Otizm spektrum bozukluğu tanısı olan bireyler için sosyal öykülerin kullanımı
OLÇAY GÜL S., TEKİN İFTAR E.
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION , cilt.13, sa.2, ss.1-24, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201131. A Comparison of Constant Time Delay Instruction with High and Low Treatment Integrity
TEKİN İFTAR E., Kurt O., Cetin O.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.11, sa.1, ss.375-381, 2011 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2011
201132. Teaching children with autism how to respond to the lures of strangers
AKMANOĞLU N., TEKİN İFTAR E.
AUTISM
, cilt.15, sa.2, ss.205-222, 2011 (SSCI, Scopus)
2010
201033. Small Group Instruction for Students With Autism General Case Training and Observational Learning
TEKİN İFTAR E., Birkan B.
JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.44, sa.1, ss.50-63, 2010 (SSCI, Scopus)
2009
200934. Effects of Antecedent Prompt and Test Procedure on Teaching Simulated Menstrual Care Skills to Females with Developmental Disabilities
Ersoy G., TEKİN İFTAR E., Kircaali-Iftar G.
EDUCATION AND TRAINING IN DEVELOPMENTAL DISABILITIES
, cilt.44, sa.1, ss.54-66, 2009 (SSCI, Scopus)
2008
200835. Parent-delivered community-based instruction with simultaneous prompting for teaching community skills to children with developmental disabilities
Tekin-Iftar E.
EDUCATION AND TRAINING IN DEVELOPMENTAL DISABILITIES
, cilt.43, sa.2, ss.249-265, 2008 (SSCI, Scopus)
2008
200836. A Comparison of Constant Time Delay and Simultaneous Prompting Within Embedded Instruction on Teaching Leisure Skills to Children With Autism
KURT O., TEKİN İFTAR E.
TOPICS IN EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION
, cilt.28, sa.1, ss.53-64, 2008 (SSCI, Scopus)
2008
200837. The Effects Of A Friendship Development Program On The Social Interactions Of The Preschool Children With Special Needs
Ozaydm L., TEKİN İFTAR E., Kaner S.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.9, sa.1, ss.15-34, 2008 (ESCI)
2008
200838. Arkadaşlık Becerilerini Geliştirme Programının Özel Gereksinimi Olan Okul Öncesi Çocuklarının Sosyal Etkileşimlerine Etkisi
ÖZAYDIN L., TEKİN İFTAR E., KANER S.
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION , cilt.9, ss.15-34, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
200839. Enhancing instructional efficiency through generalization and instructive feedback
TEKİN İFTAR E., KURT O., Gazi A.
International Journal of Special Education
, cilt.28, ss.147-158, 2008 (Scopus)
2008
200840. ENHANCING INSTRUCTIONAL EFFICIENCY THROUGH GENERALIZATION AND INSTRUCTIVE FEEDBACK: A SINGLE-SUBJECT STUDY WITH CHILDREN WITH MENTAL RETARDATION
TEKİN İFTAR E., KURT O., Acar G.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.23, sa.1, ss.147-158, 2008 (ESCI, Scopus)
2006
200641. Effectiveness of simultaneous prompting in small groups the opportunity of acquiring non target skills through instructive feedback and observational learning
GÜRSEL O., TEKİN İFTAR E., AKSOY F.
EDUCATION AND TRAINING IN AUTISM AND DEVELOPMENTAL DISABILITIES , cilt.41, sa.3, ss.225-243, 2006 (SSCI)
2006
200642. Effectiveness of simultaneous prompting in small group: The opportunity of acquiring non-target skills through observational learning and instructive feedback
Gursel O., Tekin-Iftar E., Bozkurt F.
EDUCATION AND TRAINING IN DEVELOPMENTAL DISABILITIES
, sa.3, ss.225-243, 2006 (SSCI)
2006
200643. Teaching special education teachers how to conduct functional analysis in natural settings
ERBAŞ D., Tekin-Iftar E., Yucesoy S.
EDUCATION AND TRAINING IN DEVELOPMENTAL DISABILITIES
, cilt.41, sa.1, ss.28-36, 2006 (SSCI, Scopus)
2003
200344. The Effects of Simultaneous Prompting on Teaching Expressive Identification of Objects: An instructive feedback study
TEKİN İFTAR E., Acar G., KURT O.
International Journal of Disability, Development and Education
, cilt.50, sa.2, ss.149-167, 2003 (Scopus)
2003
200345. Zihin Özürlü Bireylere Yiyecek Hazırlama Becerinin Öğretimiyle İlgili Alan Yazın Taraması
AKSOY F., TEKİN İFTAR E.
PRUEBAS , cilt.4, sa.2, ss.1-12, 2003 (Hakemli Dergi)
2003
200346. Effectiveness of peer delivered simultaneous prompting on teaching community signs to students with developmental disabilities
Tekin-Iftar E.
EDUCATION AND TRAINING IN MENTAL RETARDATION AND DEVELOPMENTAL DISABILITIES
, cilt.38, sa.1, ss.77-94, 2003 (SSCI, Scopus)
2003
200347. The effects of simultaneous prompting on teaching expressivelly identifying the objects An instructive feedback study
TEKİN İFTAR E., Gazi A., KURT O.
International Journal of Disability, Development and Education , cilt.50, ss.149-167, 2003 (Hakemli Dergi)
2003
200348. The effects of simultaneous prompting on teaching expressively identifying the objects An instructive feedback study
TEKİN İFTAR E., Gazi A., KURT O.
International Journal of Disability, Development and Education , cilt.50, sa.2, ss.149-167, 2003 (Hakemli Dergi)
2003
200349. Zihin özürlü bireylere yiyecek hazırlama becerilerinin öğretimiyle ilgili alanyazın taraması
Bozkurt F., TEKİN İFTAR E.
Özel Eğitim Dergisi , cilt.4, sa.2, ss.1-12, 2003 (Hakemli Dergi)
2002
200250. Comparison of the effectiveness and efficiency of two response prompting procedures delivered by sibling tutors
Tekin E., Kircaali-Iftar G.
EDUCATION AND TRAINING IN MENTAL RETARDATION AND DEVELOPMENTAL DISABILITIES
, sa.3, ss.283-299, 2002 (SSCI)
2002
200251. The effects of simultaneous prompting on teaching receptively identifying occupations from picture cards
Dogan O., Tekin-Iftar E.
RESEARCH IN DEVELOPMENTAL DISABILITIES
, sa.4, ss.237-252, 2002 (SSCI, Scopus)
2002
200252. Akranların Sunduğu Sabit Bekleme Süreli Öğretim Gelişimsel Geriliği Olan Öğrencilere Tanıtıcı Levhaların Öğretiminde Etkili midir
ODLUYURT S., TEKİN İFTAR E.
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION , cilt.3, ss.67-84, 2002 (Hakemli Dergi)
2001
200153. Using constant time delay to teach leisure skills to children with developmental disabilities
TEKİN İFTAR E., Gönül K. İ., BİRKAN B., Ayten U., Yıldırım S., KURT O.
Mexican Journal of Behavior Analysis , cilt.27, ss.337-362, 2001 (Hakemli Dergi)
2000
200054. Karşılaştırmalı Tek Denekli Araştırma Modelleri
TEKİN İFTAR E.
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION , cilt.2, ss.1-12, 2000 (Hakemli Dergi)
1999
199955. Yanlışsız öğretim yöntemleri
TEKİN İFTAR E.
Özel Eğitim Dergisi , cilt.2, ss.87-102, 1999 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklara Güvenlik Becerilerinin Öğretimi: Web-Tabanlı Aile Eğitimi Portalının Ailelerin Öğretme Davranışları ve Çocukların Öğrenme Davranışları Üzerindeki Etkileri
DEĞİRMENCİ H. D., TEKİN İFTAR E., OLÇAY S., FİDAN A.
34. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
2024
20242. The effects of the web-based training portal on parental skills to deliver social stories and acquisition of safety skills by their children with autism spectrum disorder (ASD)
OLÇAY S., DEĞİRMENCİ H. D., SARAL D., TEKİN İFTAR E.
Uluslararası Davranış Analizi Birliği’nin (ABAI) 50. Yıllık Konferansı, Philadelphia, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 27 Mayıs 2024
2024
20243. The effects of the web-based training portal on parental skills to deliver behavioral skill training and acquisition of safety skills by their children with autism spectrum disorder (ASD
DEĞİRMENCİ H. D., TEKİN İFTAR E.
Uluslararası Davranış Analizi Birliği’nin (ABAI) 50. Yıllık Konferansı, Philadelphia, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 27 Mayıs 2024
2024
20244. Evaluation of web-based training model for training parents to deliver safety skills instruction.
TAVUKÇU D., SARAL D., DEĞİRMENCİ H. D., TEKİN İFTAR E., OLÇAY S., FİDAN A.
Uluslararası Davranış Analizi Birliği’nin (ABAI) 50. Yıllık Konferansı, Philadelphia, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 27 Mayıs 2024
2023
20235. The opinions and experiences of parents of children with autism spectrum disorder regarding safety teaching.
DEĞİRMENCİ H. D., OLÇAY S., TEKİN İFTAR E., FİDAN A.
Uluslararası Davranış Analizi Birliği’nin (ABAI) 17. Yıllık Otizm Konferansı, San Diego, Amerika Birleşik Devletleri, 20 - 21 Şubat 2023
2022
20226. OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUĞA SAHİP ANNE-BABALARIN ÇOCUKLARINA GÜVENLİK BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN DENEYİMLERİNİN VE GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ
DEĞİRMENCİ H. D., OLÇAY S., FİDAN A., TEKİN İFTAR E.
32. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 02 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2020
20207. Öğretmen ve Aile Yüz Yüze ve Uzaktan Eğitiminde Etkili Uygulamalar
CAVKAYTAR A., TEKİN İFTAR E., FİDAN A., DEĞİRMENCİ H. D.
10. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi, Türkiye, 18 Aralık 2020, (Özet Bildiri)
2020
20208. Otizm spektrum bozukluğu olan çocukların ebeveynlerine sunulan koçluk uygulamalarının ebeveynlerin öğretim becerileri ve çocuklarının iletişim becerileri üzerindeki etkileri
BİLMEZ H., TEKİN İFTAR E.
Özel Eğitim Kongresi, Bursa, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
2020
20209. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara meslek isimlerinin öğretiminde yapılandırılmış ve gömülü öğretimle sunulan ayrık denemelerle öğretim uygulamalarının etkililikleri ve verimlilikleri
Kılıç Gürgör F. G., TEKİN İFTAR E.
30. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bursa, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
2020
202010. Mesleki gelişim: Genel eğitim öğretmenlerinin öğretmenlik davranışları ve gelişimsel yetersizliği olan öğrencilerinin akademik becerileri üzerindeki etkileri
KIYAK Ü. E., TEKİN İFTAR E.
30. Ulusal Özel Eğitin Kongresi, Bursa, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
2020
202011. Power of two: Sibling to sibling teaching for teaching social skills to children with autism.
Gizem Yapıcı Y., TEKİN İFTAR E.
Association for Behavior Analysis International, Washington, Kiribati, 23 - 25 Mayıs 2020, (Özet Bildiri)
2019
201912. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylere yönelik güvenlik becerilerinin öğretimi çalışmalarının kapsamlı değerlendirilmesi ve meta analizi
TEKİN İFTAR E., OLÇAY GÜL S., ŞİRİN N., BİLMEZ H., DEĞİRMENCİ H. D.
29. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Aydın, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
201913. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara güvenlik becerilerinin öğretiminde sosyal öykü ve video modelle öğretim uygulamalarının etkililik ve verimlilikleri
DEĞİRMENCİ H. D., TEKİN İFTAR E.
9. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Aydın, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
201914. Öğretmen yardımcılarının mesleki gelişimini hedefleyen koçluk uygulaması çalışmalarının betimsel ve meta-analizi
AYDIN O., KIYAK Ü. E., TEKİN İFTAR E.
29. ULUSLARARASI KATILIMLU ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
201915. Efficacy of two web-based Professional development strategies: Teachers’ and students’ outcomes.
DEĞİRMENCİ H. D., TEKİN İFTAR E.
The Association fort he Behavior Analysis’in 45. Yıllık Kongresi, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 27 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)
2019
201916. Efficacy of social stories and video modelling in teaching safety skills to children with autism
DEĞİRMENCİ H. D., TEKİN İFTAR E.
Association for Behavior Analysis 13. Autism Konferansı, San Fransisco, CA, Amerika Birleşik Devletleri, 18 - 21 Ocak 2019
2019
201917. Comprehensive review and meta-analysis of safety skills instruction to individuals with autism spectrum disorder
TEKİN İFTAR E., OLÇAY GÜL S., ŞİRİN N., BİLMEZ H., DEĞİRMENCİ H. D.
Association for Behavior Analysis 13. Autism Konferansı, San-Francisco, Kostarika, 18 - 21 Ocak 2019
2018
201818. Özel gereksinimli öğrencilere eğitim sunan öğretmenlerin mesleki gelişiminde öğretmen koçluğu yaklaşımı ve üç farklı uygulama örneği
TEKİN İFTAR E., FİDAN A., TUNÇ PAFTALI A., DEĞİRMENCİ H. D.
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201819. Otizm spektrum bozukluğuna sahip çocuğu olan annelere sunulan koçluk uygulamalarının annelerin öğretim becerilerini ve çocukların ortak dikkate tepki verme becerilerini edinmeleri üzerindeki etkileri
GICI VATANSEVER A., AHMETOĞLU E., TEKİN İFTAR E.
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2017
201720. Zihin yetersizliği olan bireylere güvenlik becerilerinin öğretimi: Kapsamlı betimsel analiz.
KIYAK Ü. E., TUNA D. M., TEKİN İFTAR E.
27. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201721. Bilimsel Dayanaklı Uygulamaları Belirlemede “Tek-denekli Deneysel Araştırmaların Niteliksel Göstergeleri’’ Yönergesinin Kullanımı: Matematik Becerilerinin Öğretiminde Örneklerle Açıklanması
AYDIN O., TEKİN İFTAR E., RAKAP S.
Uluslararası Katılımlı 27.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201722. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklarda ayırt etme öğretiminin gözleyerek öğrenme becerisinin öğretimi üzerindeki etkileri
Cömertpay E., TEKİN İFTAR E.
27. Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201723. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylere Matematik Becerilerinin Öğretimi: Tek-denekli Araştırmalarda Betimsel ve Meta Analiz
AYDIN O., TEKİN İFTAR E.
Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201724. Does presenting nontarget information in the antecedent or consequent event make a difference
OLÇAY GÜL S., TEKİN İFTAR E.
ABAI 11th Annunal Autism Conference, 31 Ocak - 02 Şubat 2017, (Özet Bildiri)
2016
201625. The global impact of international collaboration on evidence based practices
Collins B., TEKİN İFTAR E., OLÇAY GÜL S., Grisham Brown J.
Teacher Education Conference 2016, Lexington Kentucky, Amerika Birleşik Devletleri, 9 - 12 Kasım 2016
2016
201626. Otizmli Çocuklara Sosyal Becerilerin Öğretiminde Anneler Tarafından Hazırlanarak Sunulan Sosyal Öykü ve Video Modelle Öğretim Uygulamalarının Karşılaştırılması
ACAR Ç., TEKİN İFTAR E., YIKMIŞ A.
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)
2015
201527. Comparison of the efficacy of parent generated and delivered social stories and videomodeling in teaching prosocial skills to children with ASD
ACAR Ç., TEKİN İFTAR E., YIKMIŞ A.
The Association for the Behavior Analysis 41st Annual Convention, 22 - 26 Mayıs 2015
2015
201528. The social validity of joint attention intervention to children with aurism spectrum disorders
BİLMEZ H., TEKİN İFTAR E., Kırcaali İftar G.
The Association for the Behavior Analysis 41st Annual Convention, San-Antonio, Kuzey Mariana Adaları, 22 - 26 Mayıs 2015
2015
201529. Establishing ABA services where none exist
Aingleigh S., TEKİN İFTAR E., michelle K., Awasati S.
The Association for the Behavior Analysis 41st Annual Convention, San-Antonio, Kuzey Mariana Adaları, 22 - 26 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201530. Comparison of the effecacy of parent generated and delivered social stories and videomodeling in teaching prosocial skills to children with ASD
ACAR Ç., TEKİN İFTAR E., YIKMIŞ A.
41st Annual Convention, 22 - 24 Mayıs 2015, (Tam Metin Bildiri)
2014
201431. Otizm Spektrum Bozukluğu OSB Olan Bir Çocuğa Özbakım Becerilerinin Öğretiminde iPad Aracılığıyla Sunulan Video ile Model Olmanın Etkililiği
TEKİN İFTAR E., PEKTAŞ E.
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2014, (Özet Bildiri)
2014
201432. The EffectS of iPad Based Video Modelling For Teaching Self Care Skills to a Child With Autism Spektrum Disorders
TEKİN İFTAR E., PEKTAŞ E.
“ABAI’s 40th Annual Convention” Uygulamalı Davranış Analizi 40. Yıllık Toplantısı Konferans Programı, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 20 - 22 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2013
201333. A comparison of simultaneous prompting procedure with high and low treatment
KURT O., GENÇ TOSUN D., TEKİN İFTAR E.
The Association for Behavior Analysis International’s 2013, 06 Aralık 2013, (Özet Bildiri)
2011
201134. The effectiveness and efficiency of simultaneous prompting and graduated guidance in teaching discrete skills to children with autism
Ülke Kürkçüoğlu B., Tekin İftar E.
5. ABA Otizm Kongresi, Washington, Amerika Birleşik Devletleri, 28 Ocak 2011, ss.1, (Özet Bildiri)
2010
201035. Videoyla model olma ve canlı model olmanın otistik çocuklara zincirleme becerilerin öğretimindeki etkililik ve verimlilikleri
Kapan A., ERGENEKON Y., TEKİN İFTAR E., AKMANOĞLU N.
20. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2010
2010
201036. Which one is more effective and efficient Video modeling or live modeling
ERGENEKON Y., TEKİN İFTAR E., Kapan A., AKMANOĞLU N.
International Conference on Young Children with Special Needs and Their Families, Kansas City, MO, Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 17 Ekim 2010, (Özet Bildiri)
2008
200837. Otistik çocuklara kötü niyetli yabancı kişilerin kendilerini kaçırma girişimlerinden kaçınmayı öğretme
Akmanoğlu N., Tekin İftar E.
18. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Konya, Türkiye, 13 - 15 Kasım 2008, (Özet Bildiri)
2008
200838. Can children with autism learn to protect themselves from the lures of strangers
AKMANOĞLU N., TEKİN İFTAR E.
Association for Behavior Analysis International, 34th Annual Convention, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 27 Mayıs 2008
2006
200639. Effectiveness of simultaneous prompting in small group: the opportunity of acquiring non-target skills through observational learning and ınstructive feedback
GÜRSEL O., TEKİN İFTAR E., AKSOY F.
32. Annual Association for Behavior Analysis (ABA), 26 - 30 Mayıs 2006
2005
200540. Practice and research with children with developmental disabilities in Turkey
KIRCAALİ İFTAR G., BATU E. S., TEKİN İFTAR E., ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU B.
TASH Conference, 9 - 12 Kasım 2005
2003
200341. Gelişimsel gerilik gösteren öğrencilere eşzamanlı ipucuyla öğretimin küçük grup düzenlemesiyle sunulmasının etkililiği
GÜRSEL O., TEKİN İFTAR E., AKSOY F.
14. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 4 - 06 Kasım 2003, (Özet Bildiri)
2001
200142. Instructive Feedback: Can Students Learn Extra Information Which Are Not Directly Taught?
TEKİN İFTAR E., Acar G., ACAR Ç., KURT O., ODLUYURT S.
Uluslararası Özel Eğitim Konferansı, Antalya, Türkiye, 24 - 27 Haziran 2001, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2017
20171. Uygulamalı davranış analizi: Tanım, Tarihçe ve Özellikleri
TEKİN İFTAR E.
Uygulamalı Davranış Analizi, Elif Tekin-İftar, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.3-40, 2017
2017
20172. Teaching responding to joint attention skills to children with ASD
BİLMEZ H., TEKİN İFTAR E., Kırcaali İftar G.
AUTISM: Recent Advances, , Editör, SMGroup, Dover, DE, ss.1-12, 2017
2017
20173. Otizm spektrum bozukluklarına yönelik program örnekleri
Kırcaali İftar G., TEKİN İFTAR E.
Otizm spektrum bozukluğu olan çocukların eğitimleri, Elif Tekin-Iftar, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.237-264, 2017
2017
20174. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Öğretimi
TEKİN İFTAR E., DEĞİRMENCİ H. D.
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri, TEKİN İFTAR ELİF, Editör, VİZE YAYINCILIK, ss.264-326, 2017
2016
20165. Otizm Spektrum Bozukluğuna Yönelik Program Örnekleri
Kırcaali İftar G., TEKİN İFTAR E.
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri, Elif Tekin-İftar, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.237-263, 2016
2016
20166. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Öğretimi
TEKİN İFTAR E., DEĞİRMENCİ H. D.
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri, Elif Tekin-İftar, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.265-319, 2016
2016
20167. Uygulamalı Davranış Analizi: Tanım, Tarihçe ve Özellikleri
TEKİN İFTAR E.
Uygulamalı Davranış Analizi, Elif Tekin İftar, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.3-40, 2016
2016
20168. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Aileleri: Aileleri Anlama ve İşbirliği Kurma
TEKİN İFTAR E., KUTLU M.
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri, Elif Tekin-İftar, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.523-554, 2016
2016
20169. Veri Toplama
BİLMEZ H., TEKİN İFTAR E.
Uygulamalı Davranış Analizi, Elif Tekin-İftar, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.99-144, 2016
2013
201310. Özel Eğitimde Yanlışsız Öğretim Yöntemleri
TEKİN İFTAR E., Gönül K. İ.
Vize Yayıncılık, Ankara, 2013
2012
201211. Eğitim ve Davranış Bilimlerinde Tel Denekli Araştırmalar
TEKİN İFTAR E.
Türk Psikologlar Derneği, 2012
2012
201212. Çoklu Yoklama Modelleri
TEKİN İFTAR E.
Eğitim ve Davranış Bilimlerinde Tek Denekli Araştırmalar, Tekin-İftar, Elif, Editör, Türk Psikologlar Derneği, Ankara, ss.217-254, 2012
1997
199713. Tek denekli Araştırma Yöntemleri
Gönül K. İ., TEKİN İFTAR E.
Türk Psikologlar Derneği, 1997
Desteklenen Projeler
2022 - 2024
2022 - 2024Tele-Sağlık Uygulamalarının Aile Davranışları ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Hedef Davranışları Üzerindeki Etkileri
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Tekin İftar E., Fidan A., Olçay S., Değirmenci H. D.(Yürütücü)
2021 - 2024
2021 - 2024Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklara Güvenlik Becerilerinin Öğretimi: Web-Tabanlı Aile Eğitimi Portalının Ailelerin Öğretme Davranışları ve Çocukların Öğrenme Davranışları Üzerindeki Etkileri
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Değirmenci H. D. (Yürütücü), Tekin İftar E., Olçay S., Fidan A.
2019 - 2021
2019 - 2021Genel eğitim sınıflarında öğrenim gören özel gereksinimli öğrencilerin öğretimi: Öğretmenlere sunulan mesleki gelişim desteğinin öğretmen ve öğrenci davranışları üzerindeki etkileri.
DEĞİRMENCİ H. D., TEKİN İFTAR E. (Yürütücü)
2016 - 2019
2016 - 2019Ayırt Etme Öğretiminin Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Gözleyerek Öğrenme Becerisini Öğrenmeleri Üzerindeki Etkililiği
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
TEKİN İFTAR E. (Yürütücü)
2016 - 2017
2016 - 2017
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylere Yönelik Yürütülmüş Matematik Becerileri Öğretim Çalışmalarının Kapsamlı Değerlendirilmesi ve Meta Analizi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
AYDIN O., TEKİN İFTAR E. (Yürütücü)
2013 - 2015
2013 - 2015Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklarda ortak dikkate tepki verme becerisinin öğretimi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
TEKİN İFTAR E. (Yürütücü)
2013 - 2015
2013 - 2015Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara güvenlik becerilerinin öğretimi konusunda anne babaların öğretmenlerin ve öğretim üyelerinin görüş ve önerileri nelerdir
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
TEKİN İFTAR E. (Yürütücü)
Bilimsel Danışmanlıklar
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorKurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık
International Behavior Analysis Organization
Anadolu Üniversitesi, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ, Türkiye
2008 - Devam Ediyor
2008 - Devam EdiyorKurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık
Tohum Otizm Vakfı
Anadolu Üniversitesi, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ, Türkiye
Davetli Konuşmalar
Mayıs 2024
Mayıs 2024The Field of Applied Behavior Analysis in Turkiye: Establishing and Disseminating Efforts
Konferans
The Association for Behavior Analsysis-Türkiye
Mayıs 2019
Mayıs 2019Teaching safety skills to children with autism spectrum disorder
Konferans
The Association for Behavior Analysis-Amerika Birleşik Devletleri
Burslar
2015 - 2016
2015 - 2016Doktora Sonrası Araştırma Bursu
TÜBİTAK
1997 - 1998
1997 - 1998