Yayınlar & Eserler

Makaleler 62
Tümü (62)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (8)
ESCI (6)
Scopus (6)
TRDizin (24)
Diğer Yayınlar (35)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 84

1. Geleneksel Geri Bildirim Yöntemlerine Alternatif: Video Temelli Geri Bildirimin Üniversite Düzeyinde İngilizce Öğretimine Etkisi

XIII. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 25 - 28 Ekim 2025, (Özet Bildiri)

3. Enhancing Inclusive Learning through Biomimicry-Based Instructional Design in Primary Education

THE 42ND PUPILS' ATTITUDES TOWARD TECHNOLOGY (PATT) CONFERENCE, 30 Eylül - 03 Ekim 2025, (Özet Bildiri)

4. Geri Bildirim Etkililik Algısı Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

9th International Conference on Measurement and Evaluation in Education and Psychology (CMEEP 2024), Eskişehir, Türkiye, 3 Eylül - 06 Ekim 2024, (Özet Bildiri)

5. The Impact of Online Feedback on Student Learning Outcomes: A Meta-Analysis Study

11th International Congress On Curriculum & Instruction "Curricula In Line With Current Developments: Education For All", Aydın, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2023, (Özet Bildiri)

8. Problèmes rencontrés dans l’inclusion des élèves réfugiés et analyse des besoins de ces élèves en fonction des opinions des enseignants.

5° Coloquio Internacional de Educación, Inclusión y Equidad Social 2019, Cartagena, Kolombiya, 17 - 19 Haziran 2019, (Özet Bildiri)

9. Développement d’un modèle éducatif inclusif selon l’approche écosystémique pour les enfants réfugiés

5° Coloquio Internacional de Educación, Inclusión y Equidad Social 2019, Cartagena, Kolombiya, 17 - 19 Haziran 2019, (Özet Bildiri)

11. Aday öğretmenlerin ilk yıl mesleki deneyimleri sürecinde karşılaştıkları sorun kaynaklarının incelenmesi

II. Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi 2018 (UBEK2018), Afyonkarahisar, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2018, (Özet Bildiri)

12. Towards adaptive expertise in teacher education: Teacher vision

5th International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.1617-1619, (Özet Bildiri)

13. Attitude multiculturelle des Enseignants d’Ecole Primaire en Turquie: Participation à l’inclusion des enfants réfugiés

XIXth Congress of the AMSE-AMCE-WEAR Given the Increase in Inequalities, What Role Should Be Assumed by Education?Issues, policies, actors, practices, Suceava, Romanya, 4 - 07 Haziran 2018, (Özet Bildiri)

17. Les politiques d’inclusion scolaire en Turquie : Etudes et Textes Relatifs à l’éducation des Réfugiés Syriens

4. Coloquio Internacional de Inclusión Educativa: Los desafíos de la educación inclusiva., Buenos Aires, Arjantin, 17 - 19 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

18. Les Programmes de Formation des Enseignants en Turquie Répondent-Ils aux Besoins Educatifs des Groupes Défavorisés?

4. Coloquio Internacional de Inclusión Educativa: Los desafíos de la educación inclusiva., Buenos Aires, Arjantin, 17 - 19 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

19. İlk yıl mesleki deneyim sürecinde aday öğretmenlerin vizyonlarındaki değişim

5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

20. Türkiye’de Tartışmalı ve Sosyobilimsel Konular Üzerine Yazılan Lisansüstü Tezlerin Eğitim Bilimleri Perspektifinden İncelenmesi

5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

21. Education Inclusive en Turquie : Enjeux et Perspectives

International Colloquium on Educational Inclusion. The Challenges of Inclusive Education, Buenos Aires, Arjantin, 17 - 19 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

22. Analyse et Evaluation des Politiques pour l’Education Inclusive : Les Etudes et Textes Relatives à l’Emigration Externe en Turquie.

International Colloquium on Educational Inclusion. The Challenges of Inclusive Education, Buenos Aires, Arjantin, 17 - 19 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

24. Öğretmen adaylarının öz yeterlik inançları ile öğretmenliğe yönelik tutumları arasındaki ilişki

4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

25. The Relationship between teacher candidates self efficacy beliefs attitudes towards teaching

4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 27 - 30 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

26. Examining the changes in beginning teachers visions and their problems in their first year teaching experience

4th International Conference on Curriculum and Instruction ICCI, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

29. Otizm Spektrum Bozukluğu Farkındalık ve Bilgilendirme Seminerlerinin Etkililiğinin Test Tekrar Test Yöntemiyle Ön test Son test Değerlendirilmesi

XVIII CONGRESS AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training Today for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

30. Recent research trends in English language teacher education in Turkey: a categorization of graduate theses

XIII. International Congress of AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

33. Interroger les finalités éducatives scolaires en Turquie Une analyse sur le changement des orientations politiques économique et sociales

XVIII CONGRESS AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training Today for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

34. How do teachers evaluate primary school 2nd grade English language teaching curriculum

nd Cyprus International Congress of Education Research, Kıbrıs (Kktc), 3 - 06 Aralık 2015, (Özet Bildiri)

35. Analysis of the Aims of National Education and the Functions of Primary Schools in Turkey

2nd Teaching and Education Conference, Floransa, İtalya, 16 - 19 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

36. Analysis of the Aims of National Education and the Functions of Primary Schools in Turkeys

2nd Teaching and Education Conference, Florence, Italy, Floransa, İtalya, 16 - 19 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

38. Inclusion Scolaire en Turquie Une Analyse sur l Hétérogénéité de la Population et les Besoins Educatifs

L’Université de Reims-Champagne Ardenne: Vers une école inclusive : des rhétoriques aux pratiques, Fransa, 23 - 26 Haziran 2015, (Özet Bildiri)

39. Finalités Educatives Scolaires des Ecoles Primaires en Turquie Une étude socio éducative

Association Francophone Internationale de Recherche Scientifique en Education (AFIRSE): Cultures et éducation – Recherches, utopies et projets, 21 - 23 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

40. The analysis of the views of English teachers about the 2nd grade English curriculum

The International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015, cilt.1, ss.113-114, (Özet Bildiri)

41. The Analysis of the Views of English Teachers about 2nd Grade English Curriculum

Ankara University, the International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges ICEFICAnkara University, the International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges ICEFIC, 13 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

42. A Study on Turkish Adaptation of New Teacher Possible Selves Questionnaire

The Clute Institute, 2015 International Business Education Conferences, 22 - 26 Mart 2015, (Özet Bildiri)

43. Teacher Perceptions on Educational Aims of Primary Schools: A Qualitative Study in Turkey

5. Avrupa Sosyal ve Davranış Bilimleri Konferansı, Saint Peter, Guernsey Ve Alderney, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

44. Primary School Teachers Views About Educational Aims of Primary Schools A Quantitative Study in Turkey

ATEE Annual Conference - Transitions in Teacher Education and Professional Identities, Braga, Portekiz, 25 - 27 Ağustos 2014

46. Analysis of Public personnel Selection Exam s according to Bloom s Revised Taxonomy on Educational Objectives

Shanghai International Conference on Social Science, 11 - 13 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)

47. Mühendislik Eğitimi Niteliğinin Geliştirilmesi Kapsamında Üniversite-Sanayi Ortak Eğitim Modeli

MALZEME VE METALURJİ MÜHENDİSLİĞİ EĞİTİM SEMPOZYUMU, Eskişehir, Türkiye, 1 - 02 Kasım 2013, (Özet Bildiri)

48. Analyse des Besoins de Certifications des Apprentissages Informels de la Turquie à travers le Système Economique et Educatif

SSRE 2013-Integrating formal and informal learning, Lugano, İsviçre, 21 - 23 Ağustos 2013, (Özet Bildiri)

50. Development of the Program Evaluation Scale for the Pedagogic Formation Certificate Program carried out in Turkey

International Conference on Education, Psychology and Society, Hong Kong, 14 - 16 Aralık 2012, (Özet Bildiri)

52. The Reading Strategy Instruction Based on Cognitive Academic Language Learning Approach CALLA

4th International Conference on Education, Economy and Society, Paris, Fransa, 23 - 27 Temmuz 2012, (Özet Bildiri)

53. The application of English teaching assistantship program in Turkey

1st Akdeniz Language Studies Conference, Antalya, Türkiye, 09 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)

56. Investigation of Postgraduate Theses on Values in Turkey in the Context of Educational Sciences and Teacher Training

I. International Congress on Curriculum and Instruction, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, (Özet Bildiri)

57. Aile Bilgi ve Destek Eğitim Programı E ABDEP Zihinsel Yetersizliğe Sahip Çocuğu Olan Ebeveynlerin Eğitimi İçin Gereksinim Analizi

The First International Congress on Curriculum and Instruction (INCCUI2011), Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, (Özet Bildiri)

58. An investigation of dissertations on values in Turkey from the perspective of educational sciences and teacher education

I. International Congress of Curriculum and Instruction, Eskişehir, Türkiye, 05 Ekim 2011 - 08 Ekim 2010, (Özet Bildiri)

59. Evaluation of Modular Curriculum Implemented Vocational/Technical Education Secondary Schools by Using Provus’ Discrepancy Model

I. International Congress on Curriculum and Instruction, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, (Özet Bildiri)

61. Comparison of Primary Education Music Lesson Curriculums of Turkey and England

The Second Asian Conference on Education, Osaka, Japonya, 2 - 05 Aralık 2010, (Özet Bildiri)

62. Analysis of Reading Comprehension Strategies of Graduate School Students.

19. National Conference of Educational Science., Kıbrıs (Kktc), 1 - 04 Temmuz 2010, (Özet Bildiri)

64. An Evaluation of Informal Learning in Vocational and Technical Education

1. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2010, (Özet Bildiri)

65. Analysis of Comparative Education Dissertation of Turkey

I. National Congress on Curriculum and Instruction, Balıkesir, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2010, (Özet Bildiri)

66. An Evaluation of Work-Place Training in the Scope of Quality Development in Vocational Higher Education System in Turkey

International Journal of Arts Sciences, Gottenheim, Almanya, 9 - 13 Kasım 2009, (Özet Bildiri)

67. Dil Öğrenme Stratejileri Öğretim Modellerinin Karşılaştırılması

18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, (Özet Bildiri)

68. Comparison of Language Learning Strategies Instruction Models

18. National Conference of Educational Science, İzmir, Türkiye, 1 - 04 Eylül 2009, (Özet Bildiri)

69. Les Nouvelles Orientations de l’Enseignement Technique et Professionnel en Turquie: L’Approche Modulaire

Annual Conference of the International Association of Schools and Institutes of Administration (IASIA), Rio de Janeiro, Brezilya, 3 - 08 Ağustos 2009, (Özet Bildiri)

71. Evaluation of the Curriculum of Computer Technology and Programming in Vocational Higher Education System in Turkey

International Conference on Education, Economy and Society, Paris, Fransa, 17 - 19 Temmuz 2008, (Özet Bildiri)

72. An Evaluation of Curriculum of the Computer Technology and Programming in Vocational Higher Education System in Turkey: A case Study

Paris International Conference on Education, Economy and Society, Paris, Fransa, 17 - 19 Temmuz 2008, (Özet Bildiri)

73. Caractérisation des Pratiques Tutorales de l’Entreprise dans la Formation des Ingénieurs en Turquie.

Paris International Conference on Education, Economy and Society, Paris, Fransa, 17 - 19 Temmuz 2008, (Özet Bildiri)

74. An Evaluation of Student Teachers’ Perceptions on the Technologies of Future.

8th International Educational Technology Conference, Eskişehir, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2008, (Özet Bildiri)

76. Higher Education Strategy of Turkey and Evaluation of Vocational Higher Education.

National Symposium of Technical Education, Engineering and Young Researchers of Educational Science, Kocaeli, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2007, (Özet Bildiri)

77. La mise en place et la gestion de l’alternance dans la formation des ingénieurs en Turquie

Esprit en Mouvement, 75e. Congrès de l’xxAssociation Francophone Pour le Savoir (ACFAS), Trois-Rivieres, Kanada, 7 - 11 Mayıs 2007, (Özet Bildiri)

78. An Evaluation of Engineering Workplace Learning

National Symposium of Technical Education, Engineering and Young Researchers of Educational Science, Kocaeli, Türkiye, 7 - 11 Mayıs 2007, (Özet Bildiri)

79. Le projet comme modalité de lien entre des activités de formation en alternance entre deux contextes différents: l’école et le travail.

Esprit en Mouvement, 75e. Congrès de l’xxAssociation Francophone Pour le Savoir (ACFAS), Trois-Rivieres, Kanada, 7 - 11 Mayıs 2007, (Özet Bildiri)

80. Les enjeux et les différents formes de l’xxAlternance dans le système professionnel en France et en Turquie

International Comparative Education (CESE), Granada, Nikaragua, 3 - 06 Temmuz 2006, (Özet Bildiri)

81. Strategies of Life Long Learning in Turkish Education System

International Comparative Education (CESE), Granada, Nikaragua, 3 - 06 Temmuz 2006, (Özet Bildiri)

82. Apprentissage par l’alternance sous statut scolaire : les difficultés durant la période de formation en entreprise

7e Meeting of the International Educational Science, Lyon, Fransa, 18 - 21 Temmuz 2004, (Özet Bildiri)

83. La formation en alternance: Les difficultés et des sources des difficultés des élèves

5e Meeting of the International of Educational Research, Paris, Fransa, 1 - 04 Temmuz 2004, (Özet Bildiri)

84. La formation en alternance en France et en Turquie entre XIXe et XXe siècle: Approche Historique.

International Historical Education, Cenevre, İsviçre, 1 - 03 Mart 2004, (Özet Bildiri)
Kitaplar 15

1. Problemas de la inclusion de los alumnos refugiados en Turquia: Que dicen los profesores? [Türkiye’deki mülteci öğrencilerin kaynaştırma sorunları: Öğretmenler ne diyor??].

Agir pour les réussites scolaires. Approches internationales pour l’inclusion, Promonet Aurore & Niclot Daniel, Editör, Editions Champ Social, ss.142-153, 2021

2. Les notions d’instruction, de socialisation et de qualification chez des enseignants du primaire en Turquie

Les Finalités Educatives Scolaires Une Etude Critique des Approches Théoriques, Philosophiques et Idéologiques. TOME 2, Yves Lenoir, Jimmy Bourque, Abdelkrm Hasni, Rodica Nagy, Maryvonne Priolet, Editör, Cursus Universitaire, Quebec, ss.286-315, 2020

4. LES POLITIQUES D’INCLUSION SCOLAIRE EN TURQUIE : TEXTES RELATIFSÀ L’ÉDUCATION DES RÉFUGIÉS SYRIENS

LOS DESAFÍOS DE LA EDUCACIÓN INCLUSIVA, Denise Fridman, Editör, De la presente edición, UNIPE, Buenos Aires, ss.353-360, 2018

5. Perceptions multiculturelles et inclusives desenseignants d’école primaire en Turquieface à la diversité culturelle de leurs classes

Assurer la réussite de tous les élèves - Perspectives internationales, Daniel Niclot ve Thierry Philippot, Editör, EPURE – Éditions et presses universitaires de Reims, ss.115-131, 2018

6. Perceptions multiculturelles et inclusives des Enseignants d’Ecole Primaire en Turquie Face à la Diversité Culturelle de leurs classes

Assurer la réussite de tous les élèves, Daniel Niclot Thierry Philippot, Editör, Presses Universitaires de l’Université de Reims (EPURE)., Reims, ss.115-133, 2018

7. LES PROGRAMMES DE FORMATION DES ENSEIGNANTS EN TURQUIE RÉPONDENT-ILS AUX BESOINS ÉDUCATIFS DES GROUPES DÉFAVORISÉS ?

LOS DESAFÍOS DE LA EDUCACIÓN INCLUSIVA, Denise Fridman, Editör, De la presente edición, UNIPE, Buenos Aires, ss.166-173, 2018

8. Education Inclusive en Turquie : Enjeux et Perspectives

Los Desafíos De La Educación Inclusiva, Ana Pereyra Denise Friedman, Editör, Universidad Pedagógica Nacional, ss.620-628, 2018

9. Topluma Hizmet Uygulamaları Dersinin Değerlendirilmesi

Topluma Hizmet Eğitimi, Gaffar Ayhan Hakan, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.18-38, 2017

10. L'inclusion scolaire en Turquie: Analyse de l'hétérogénéité de la population et de ses besoin éducatif

L inclusion Scolaire des rhétoriques aux pratiques, Daniel Niclot, Editör, Epure, ss.135-146, 2016

11. Otizm spektrum bozukluğu farkındalık ve bilgilendirme seminerlerinin etkililiğinin test tekrar test (ön test-son test) yöntemiyle değerlendirilmesi.

Otizm Spektrum Bozukluğu, Cavkaytar, Atilla, Editör, T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları., Ankara, ss.325-382, 2016

12. Otizm spektrum bozukluğu farkındalık ve bilgilendirme seminerlerinin etkililiğinin test tekrar test (ön test-son test) yöntemiyle değerlendirilmesi.

Otizm Spektrum Bozukluğu, Cavkaytar, Atilla, Editör, T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları., Ankara, ss.327-382, 2016

14. Öğretim araç ve gereçleri

Öğretim İlke ve Yöntemleri, Kıymet Selvi, Editör, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayını, Eskişehir, ss.185-206, 2008

15. Mesleki ve Teknik Ortaöğretim

Türk Eğitim Tarihi, Mustafa Sağlam, Editör, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayını, Eskişehir, ss.153-176, 2007
Metrikler

Yayın

163

Yayın (WoS)

8

Yayın (Scopus)

6

Atıf (WoS)

11

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

15

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (Scholar)

27

H-İndeks (Scholar)

2

Atıf (TrDizin)

50

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Diğer Toplam)

144

Proje

21

Açık Erişim

5
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları