Makaleler
62
Tümü (62)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (8)
ESCI (6)
Scopus (6)
TRDizin (24)
Diğer Yayınlar (35)
1. Construction and validation of a multilingual diagnostic instrument for neuromyths and their origins
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, cilt.12, sa.4, ss.1080-1105, 2025 (ESCI, TRDizin)
6. Evaluating elementary teacher education program in terms of affective features using hammond’s evaluation model
Psycho-Educational Research Reviews
, cilt.11, sa.3, ss.603-622, 2022 (Hakemli Dergi)
7. The Changes in Teacher Visions: A Multiple Case Study of Three Beginning Teachers
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.37, sa.2, ss.719-738, 2022 (ESCI, Scopus, TRDizin)
8. Class Diversity and Cultural Intelligence: Classroom Teacher Candidates' Perceptions of Competencies and Analysis of Classroom Teaching Undergraduate Programs
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.37, sa.2, ss.701-718, 2022 (ESCI, Scopus, TRDizin)
10. A Study on the Motivation Factors Affecting the Teaching Profession as a Career Choice
Excellence in Educational Journal
, cilt.11, sa.2, ss.117-148, 2022 (Hakemli Dergi)
14. İlköğretim Programlarının Toplumsallaştırma, Çokkültürlülük ve Demokratik Değerler Kazandırma Bağlamında İncelenmesi
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi
, cilt.13, sa.1, ss.1-24, 2020 (TRDizin)
15. The Analysis of Primary and Secondary Education Curricula in Terms of Null Curriculum
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.6, sa.1, ss.122-134, 2019 (Hakemli Dergi)
18. The Challenges of Beginning Teachers in Their First Year of Teaching Career and Their Sources
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.7, sa.3, ss.1080-1099, 2019 (ESCI, TRDizin)
22. Effects of Turkish and English speaking teachers on students foreign language skills
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.25, sa.1, ss.171-186, 2017 (TRDizin)
25. Aydınlatıcı Program Değerlendirme Modeli
Anadolu ÜniversitesiSosyal Bilimler Dergisi
, ss.25-34, 2016 (TRDizin)
26. Investigating the Current and Future Functions of Primary Schools Based on Primary School Teachers Opinions
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry (TOJQI)
, cilt.7, sa.4, ss.396-421, 2016 (Hakemli Dergi)
27. The Analysis of the Views of English Teachers about 2nd Grade English Language Teaching Curriculum
E-International Journal of Educational Research
, cilt.7, sa.2, ss.16-35, 2016 (Hakemli Dergi)
29. İlkokul 2 Sınıf İngilizce Öğretim Programının Değerlendirilmesi
TURKISH STUDIES -International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic
, cilt.10, sa.11, ss.1251-1276, 2015 (Hakemli Dergi)
30. lkokul 2 sınıf İngilizce dersine yönelik dinleme ve konuşma başarı testinin geliştirilmesi
Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi
, cilt.5, sa.4, ss.375-396, 2015 (Hakemli Dergi)
31. Öğretmen Adayları Olası Benlikler Ölçeği ni Türkçe ye Uyarlama Çalışması
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)
, cilt.14, sa.53, ss.173-185, 2015 (TRDizin)
32. Development of a Scale to Evaluate the Pedagogical Formation Program Implemented with Turkish Prospective Teachers
Education Research and Review
, cilt.10, sa.2, ss.101-110, 2015 (Hakemli Dergi)
33. Mesleki ve Teknik Eğitim Temel Sorunlar ve Çözüm Önerileri
Toprak İşverenler Dergisi.
, sa.102, 2014 (Hakemsiz Dergi)
37. İlkokul 2 Sınıf İngilizce Öğretim Programına Yönelik AydınlatıcıDeğerlendirme Modeline Dayalı Program Değerlendirme Ölçeği Çalışması
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.4, sa.2, ss.124-136, 2014 (Hakemli Dergi)
38. Teacher recruitment in Turkey Analysis of teacher selection exams in comparison with Revised Bloom s taxonomy of educational objectives
Educational Research and Reviews
, cilt.8, sa.21, ss.2136-2146, 2013 (Hakemli Dergi)
40. Üniversitelerde Ortak Zorunlu Yabancı Dil I Dersine Yönelik Bir Akademik Başarı Testinin Geliştirilmesi
Trakya Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi
, cilt.3, sa.2, ss.1-11, 2013 (Hakemli Dergi)
47. Türkiye deki Lisansüstü Karşılaştırmalı Eğitim Tezlerinin Çok Boyutlu Bir İncelemesi
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.12, sa.1, ss.143-150, 2012 (Hakemli Dergi)
48. Türkiye de Değerler Üzerine Gerçekleştirilen Lisansüstü Tezlerin Eğitim Bilimleri Ve Öğretmen Yetiştirme Perspektifinden İncelenmesi
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.11, sa.41, ss.18-33, 2012 (Hakemli Dergi)
49. Küçük ve Orta Büyüklükteki KOBİ İşletmelerde Eğitim Etkinliklerine İlişkin Sorunlar ve Çözüm Önerileri Eskişehir İli Örneği
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.10, sa.36, ss.42-53, 2011 (Hakemli Dergi)
53. Mesleki ve Teknik Ortaöğretimde Yeni Arayışlar Yeterliğe Dayalı Modüler Sistemin Değerlendirilmesi
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.6, sa.1, ss.220-236, 2009 (TRDizin)
54. An Evaluation of Prospective Engineers Perceptions on Internships of Engineering Education A Case Study in Turkey
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi.
, cilt.42, sa.1, ss.177-196, 2009 (Hakemli Dergi)
55. Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin İşyeri Öğrenme Ürünlerinin Değerlendirilmesi
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.27, ss.115-128, 2009 (Hakemli Dergi)
56. Mesleki ve Teknik Alan Öğretmenlerinin Bilgi Gereksinimlerini Karşılama Kaynakları
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.8, sa.29, ss.64-75, 2009 (Hakemli Dergi)
57. An Evaluation of Curriculum of the Computer Technology and Programming in Vocational Higher Education System in Turkey A Case Study
Journal of Industrial Teacher Education
, cilt.45, sa.3, ss.61-84, 2009 (Hakemli Dergi)
58. Mesleki Ve Teknik Ortaöğretim Alan Öğretmenlerinin Bilgi Okuryazarlık Yeterlilik Düzeylerinin Değerlendirilmesi
Bolu İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.9, sa.1, ss.23-33, 2009 (Hakemli Dergi)
59. An Evaluation of the Computer Technology and Programming Curriculum in the Vocational Higher Education System in Turkey
JOURNAL OF INDUSTRIAL TEACHER EDUCATION
, cilt.45, sa.3, ss.61-83, 2009 (Hakemli Dergi)
60. Sanayi Ortaklı Eğitim Kapsamında Öğrenci Kazanımlarının Değerlendirilmesi
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.41, sa.2, ss.43-58, 2008 (TRDizin)
61. Higher education Strategies of Turkey and the Position of Vocational Higher Education Schools
International Journal of Vocational Education and Training
, cilt.15, sa.2, ss.71-79, 2007 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
84
1. Geleneksel Geri Bildirim Yöntemlerine Alternatif: Video Temelli Geri Bildirimin Üniversite Düzeyinde İngilizce Öğretimine Etkisi
XIII. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 25 - 28 Ekim 2025, (Özet Bildiri)
2. An Evaluation of Biomimicry-Based Educational Practices from Teachers’ and Students’ Experiences
IV. International Science, Education, Art and Technology Symposium, 9 - 11 Ekim 2025, (Özet Bildiri)
3. Enhancing Inclusive Learning through Biomimicry-Based Instructional Design in Primary Education
THE 42ND PUPILS' ATTITUDES TOWARD TECHNOLOGY (PATT) CONFERENCE, 30 Eylül - 03 Ekim 2025, (Özet Bildiri)
4. Geri Bildirim Etkililik Algısı Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
9th International Conference on Measurement and Evaluation in Education and Psychology (CMEEP 2024), Eskişehir, Türkiye, 3 Eylül - 06 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
5. The Impact of Online Feedback on Student Learning Outcomes: A Meta-Analysis Study
11th International Congress On Curriculum & Instruction "Curricula In Line With Current Developments: Education For All", Aydın, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
6. Biyomimikri Yaklaşımına Dayalı Öğretim Uygulamalarının Sistematik Derleme Yöntemiyle Değerlendirilmesi
4. Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 19 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
7. Examining the Predictive Role of Economic, Social and Cultural Level on Academic Achievement: The Case of PISA 2018 Turkey
2.Uluslararası Pegem Eğitim Kongresi, Antalya, Türkiye, 27 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
12. Towards adaptive expertise in teacher education: Teacher vision
5th International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.1617-1619, (Özet Bildiri)
13. Attitude multiculturelle des Enseignants d’Ecole Primaire en Turquie: Participation à l’inclusion des enfants réfugiés
XIXth Congress of the AMSE-AMCE-WEAR Given the Increase in Inequalities, What Role Should Be Assumed by Education?Issues, policies, actors, practices, Suceava, Romanya, 4 - 07 Haziran 2018, (Özet Bildiri)
14. Attitude multiculturelle des enseignants d’école primaire en Turquie: participation à l’inclusion des enfants réfugiés.
The XIXth Congress of the AMSE-AMCE-WEAR, 4 - 07 Haziran 2018, (Özet Bildiri)
15. Détermination de la perception des compétences des futurs enseignants face à une classe multiculturelle
he XIXth Congress of the AMSE-AMCE-WEAR, 4 - 07 Haziran 2018, (Özet Bildiri)
16. Analyse du système éducatif de la Turquie et le programme de formation des futurs enseignants dans la perspective de l’inégalités scolaire.
The XIXth Congress of the AMSE-AMCE-WEAR, 4 - 07 Haziran 2018, (Özet Bildiri)
17. Les politiques d’inclusion scolaire en Turquie : Etudes et Textes Relatifs à l’éducation des Réfugiés Syriens
4. Coloquio Internacional de Inclusión Educativa: Los desafíos de la educación inclusiva., Buenos Aires, Arjantin, 17 - 19 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
18. Les Programmes de Formation des Enseignants en Turquie Répondent-Ils aux Besoins Educatifs des Groupes Défavorisés?
4. Coloquio Internacional de Inclusión Educativa: Los desafíos de la educación inclusiva., Buenos Aires, Arjantin, 17 - 19 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
20. Türkiye’de Tartışmalı ve Sosyobilimsel Konular Üzerine Yazılan Lisansüstü Tezlerin Eğitim Bilimleri Perspektifinden İncelenmesi
5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
21. Education Inclusive en Turquie : Enjeux et Perspectives
International Colloquium on Educational Inclusion. The Challenges of Inclusive Education, Buenos Aires, Arjantin, 17 - 19 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
22. Analyse et Evaluation des Politiques pour l’Education Inclusive : Les Etudes et Textes Relatives à l’Emigration Externe en Turquie.
International Colloquium on Educational Inclusion. The Challenges of Inclusive Education, Buenos Aires, Arjantin, 17 - 19 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
23. İlkokul Taslak Öğretim Programlarının Sosyal ve Bilişsel Beceriler ile Duyuşsal Özellikler Kazandırma Yönünden İncelenmesi
IX. International Congress of Educational Research, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
24. Öğretmen adaylarının öz yeterlik inançları ile öğretmenliğe yönelik tutumları arasındaki ilişki
4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
25. The Relationship between teacher candidates self efficacy beliefs attitudes towards teaching
4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 27 - 30 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
26. Examining the changes in beginning teachers visions and their problems in their first year teaching experience
4th International Conference on Curriculum and Instruction ICCI, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
27. İlk Yıl Mesleki Deneyimleri Sürecinde Aday Öğretmenlerin Vizyonlarındaki Değişimin ve Karşılaştıkları Sorunların İncelenmesi
4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 27 - 30 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
28. Comment les enseignants du primaire conçoivent les finalites educatives scolaires des ecoles du 21e siecle le cas de la Turquie
XVIII AMSE-AMCE-WAER Congress Teaching and Training Today for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
29. Otizm Spektrum Bozukluğu Farkındalık ve Bilgilendirme Seminerlerinin Etkililiğinin Test Tekrar Test Yöntemiyle Ön test Son test Değerlendirilmesi
XVIII CONGRESS AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training Today for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
30. Recent research trends in English language teacher education in Turkey: a categorization of graduate theses
XIII. International Congress of AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
31. EXAMINING THE RELATIONSHIP BETWEEN TEACHER CANDIDATES POSSIBLE SELVES REGARDING THEIR FIRST YEAR OF TEACHING AND SELF EFFICACY BELIEFS AND ATTITUDES TOWARDS TEACHING
XVIII CONGRESS AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training Today for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
32. Comment les enseignants du primaire conçoivent les finalités éducatives scolaires des écoles du 21e siècle Le cas de la Turquie
XVIII CONGRESS AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training Today for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
33. Interroger les finalités éducatives scolaires en Turquie Une analyse sur le changement des orientations politiques économique et sociales
XVIII CONGRESS AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training Today for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
34. How do teachers evaluate primary school 2nd grade English language teaching curriculum
nd Cyprus International Congress of Education Research, Kıbrıs (Kktc), 3 - 06 Aralık 2015, (Özet Bildiri)
35. Analysis of the Aims of National Education and the Functions of Primary Schools in Turkey
2nd Teaching and Education Conference, Floransa, İtalya, 16 - 19 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
36. Analysis of the Aims of National Education and the Functions of Primary Schools in Turkeys
2nd Teaching and Education Conference, Florence, Italy, Floransa, İtalya, 16 - 19 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
37. The effects of teaching practicum on possible selves and self efficacy beliefs of student teachers
2nd Teaching and Education Conference, Florence, Italy, 16 - 19 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
38. Inclusion Scolaire en Turquie Une Analyse sur l Hétérogénéité de la Population et les Besoins Educatifs
L’Université de Reims-Champagne Ardenne: Vers une école inclusive : des rhétoriques aux pratiques, Fransa, 23 - 26 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
39. Finalités Educatives Scolaires des Ecoles Primaires en Turquie Une étude socio éducative
Association Francophone Internationale de Recherche Scientifique en Education (AFIRSE): Cultures et éducation – Recherches, utopies et projets, 21 - 23 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
42. A Study on Turkish Adaptation of New Teacher Possible Selves Questionnaire
The Clute Institute, 2015 International Business Education Conferences, 22 - 26 Mart 2015, (Özet Bildiri)
43. Teacher Perceptions on Educational Aims of Primary Schools: A Qualitative Study in Turkey
5. Avrupa Sosyal ve Davranış Bilimleri Konferansı, Saint Peter, Guernsey Ve Alderney, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
44. Primary School Teachers Views About Educational Aims of Primary Schools A Quantitative Study in Turkey
ATEE Annual Conference - Transitions in Teacher Education and Professional Identities, Braga, Portekiz, 25 - 27 Ağustos 2014
45. Teacher Perceptions on Educational Aims of Primary Schools: A Quantitative Study in Turkey
ATEE 2014 Annual Conference, Braga, Portekiz, 25 - 27 Ağustos 2014, (Özet Bildiri)
46. Analysis of Public personnel Selection Exam s according to Bloom s Revised Taxonomy on Educational Objectives
Shanghai International Conference on Social Science, 11 - 13 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)
47. Mühendislik Eğitimi Niteliğinin Geliştirilmesi Kapsamında Üniversite-Sanayi Ortak Eğitim Modeli
MALZEME VE METALURJİ MÜHENDİSLİĞİ EĞİTİM SEMPOZYUMU, Eskişehir, Türkiye, 1 - 02 Kasım 2013, (Özet Bildiri)
48. Analyse des Besoins de Certifications des Apprentissages Informels de la Turquie à travers le Système Economique et Educatif
SSRE 2013-Integrating formal and informal learning, Lugano, İsviçre, 21 - 23 Ağustos 2013, (Özet Bildiri)
49. The Notions of Instruction and Socialization among Primary School Teachers: An International Comparison: General Educational Context of Turkey
ISEP-CI Meeting, Brüksel, Belçika, 15 - 19 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
50. Development of the Program Evaluation Scale for the Pedagogic Formation Certificate Program carried out in Turkey
International Conference on Education, Psychology and Society, Hong Kong, 14 - 16 Aralık 2012, (Özet Bildiri)
51. The Evaluation of Public Personnel Selection Examination from the Perspective of Policies Applied for Teacher’s Employment in Turkey In Line With Teacher Education Programs
7th International Conference on Teacher Education (ICTED 2012), Manila, Filipinler, 26 - 28 Ağustos 2012, (Özet Bildiri)
52. The Reading Strategy Instruction Based on Cognitive Academic Language Learning Approach CALLA
4th International Conference on Education, Economy and Society, Paris, Fransa, 23 - 27 Temmuz 2012, (Özet Bildiri)
53. The application of English teaching assistantship program in Turkey
1st Akdeniz Language Studies Conference, Antalya, Türkiye, 09 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)
54. Bilişsel Akademik Dil Öğrenme Yaklaşımı nın Cognitive Academic Language Learning Approach CALLA Fransızca Hazırlık Programındaki Öğrencilerin Okuma Stratejilerini Kullanma Durumlarına Etkisi
1. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
55. Requirement Analysis for Family Information and Support Education Program (E-FINEP): Online-Informing for the Education of Parents Who Have Children with Mental Retardation and Effectiveness of Support Services
I. International Congress on Curriculum and Instruction, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
56. Investigation of Postgraduate Theses on Values in Turkey in the Context of Educational Sciences and Teacher Training
I. International Congress on Curriculum and Instruction, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
57. Aile Bilgi ve Destek Eğitim Programı E ABDEP Zihinsel Yetersizliğe Sahip Çocuğu Olan Ebeveynlerin Eğitimi İçin Gereksinim Analizi
The First International Congress on Curriculum and Instruction (INCCUI2011), Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
58. An investigation of dissertations on values in Turkey from the perspective of educational sciences and teacher education
I. International Congress of Curriculum and Instruction, Eskişehir, Türkiye, 05 Ekim 2011 - 08 Ekim 2010, (Özet Bildiri)
59. Evaluation of Modular Curriculum Implemented Vocational/Technical Education Secondary Schools by Using Provus’ Discrepancy Model
I. International Congress on Curriculum and Instruction, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
60. Investigation of the Pedagogical Formation Certificate Program from the Perspective of the Policies of Teacher Training System in Turkey
ATEE 36th Annual Conference, Riga, Letonya, 24 - 28 Ağustos 2011, (Özet Bildiri)
61. Comparison of Primary Education Music Lesson Curriculums of Turkey and England
The Second Asian Conference on Education, Osaka, Japonya, 2 - 05 Aralık 2010, (Özet Bildiri)
62. Analysis of Reading Comprehension Strategies of Graduate School Students.
19. National Conference of Educational Science., Kıbrıs (Kktc), 1 - 04 Temmuz 2010, (Özet Bildiri)
63. Système de Validation des Acquis d’Expériences (VAE): Quels objectifs et Quelles Stratégies dans l’Intégration Professionnelle des Groupes Défavorisés en Turquie
16. International Congress of Educational Science, Monterrey, Meksika, 31 Mayıs - 04 Haziran 2010, (Özet Bildiri)
64. An Evaluation of Informal Learning in Vocational and Technical Education
1. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2010, (Özet Bildiri)
65. Analysis of Comparative Education Dissertation of Turkey
I. National Congress on Curriculum and Instruction, Balıkesir, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2010, (Özet Bildiri)
66. An Evaluation of Work-Place Training in the Scope of Quality Development in Vocational Higher Education System in Turkey
International Journal of Arts Sciences, Gottenheim, Almanya, 9 - 13 Kasım 2009, (Özet Bildiri)
67. Dil Öğrenme Stratejileri Öğretim Modellerinin Karşılaştırılması
18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, (Özet Bildiri)
68. Comparison of Language Learning Strategies Instruction Models
18. National Conference of Educational Science, İzmir, Türkiye, 1 - 04 Eylül 2009, (Özet Bildiri)
69. Les Nouvelles Orientations de l’Enseignement Technique et Professionnel en Turquie: L’Approche Modulaire
Annual Conference of the International Association of Schools and Institutes of Administration (IASIA), Rio de Janeiro, Brezilya, 3 - 08 Ağustos 2009, (Özet Bildiri)
70. The Effects of Cognitive Academic Language Learning Approach (CALLA) on the Reading Strategies Use of French Preparatory Program Students
I. International Congress on Curriculum and Instruction, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2008, (Özet Bildiri)
71. Evaluation of the Curriculum of Computer Technology and Programming in Vocational Higher Education System in Turkey
International Conference on Education, Economy and Society, Paris, Fransa, 17 - 19 Temmuz 2008, (Özet Bildiri)
72. An Evaluation of Curriculum of the Computer Technology and Programming in Vocational Higher Education System in Turkey: A case Study
Paris International Conference on Education, Economy and Society, Paris, Fransa, 17 - 19 Temmuz 2008, (Özet Bildiri)
73. Caractérisation des Pratiques Tutorales de l’Entreprise dans la Formation des Ingénieurs en Turquie.
Paris International Conference on Education, Economy and Society, Paris, Fransa, 17 - 19 Temmuz 2008, (Özet Bildiri)
74. An Evaluation of Student Teachers’ Perceptions on the Technologies of Future.
8th International Educational Technology Conference, Eskişehir, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2008, (Özet Bildiri)
75. The Future of Cooperation between Universities and Industry in the Scope of Quality Development in Higher Education System in Turkey
6th. International Congress of Higher Education, Havana, Küba, 11 - 15 Şubat 2008, (Özet Bildiri)
76. Higher Education Strategy of Turkey and Evaluation of Vocational Higher Education.
National Symposium of Technical Education, Engineering and Young Researchers of Educational Science, Kocaeli, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2007, (Özet Bildiri)
77. La mise en place et la gestion de l’alternance dans la formation des ingénieurs en Turquie
Esprit en Mouvement, 75e. Congrès de l’xxAssociation Francophone Pour le Savoir (ACFAS), Trois-Rivieres, Kanada, 7 - 11 Mayıs 2007, (Özet Bildiri)
78. An Evaluation of Engineering Workplace Learning
National Symposium of Technical Education, Engineering and Young Researchers of Educational Science, Kocaeli, Türkiye, 7 - 11 Mayıs 2007, (Özet Bildiri)
79. Le projet comme modalité de lien entre des activités de formation en alternance entre deux contextes différents: l’école et le travail.
Esprit en Mouvement, 75e. Congrès de l’xxAssociation Francophone Pour le Savoir (ACFAS), Trois-Rivieres, Kanada, 7 - 11 Mayıs 2007, (Özet Bildiri)
80. Les enjeux et les différents formes de l’xxAlternance dans le système professionnel en France et en Turquie
International Comparative Education (CESE), Granada, Nikaragua, 3 - 06 Temmuz 2006, (Özet Bildiri)
81. Strategies of Life Long Learning in Turkish Education System
International Comparative Education (CESE), Granada, Nikaragua, 3 - 06 Temmuz 2006, (Özet Bildiri)
82. Apprentissage par l’alternance sous statut scolaire : les difficultés durant la période de formation en entreprise
7e Meeting of the International Educational Science, Lyon, Fransa, 18 - 21 Temmuz 2004, (Özet Bildiri)
83. La formation en alternance: Les difficultés et des sources des difficultés des élèves
5e Meeting of the International of Educational Research, Paris, Fransa, 1 - 04 Temmuz 2004, (Özet Bildiri)
84. La formation en alternance en France et en Turquie entre XIXe et XXe siècle: Approche Historique.
International Historical Education, Cenevre, İsviçre, 1 - 03 Mart 2004, (Özet Bildiri)
Kitaplar
15
2. Les notions d’instruction, de socialisation et de qualification chez des enseignants du primaire en Turquie
Les Finalités Educatives Scolaires Une Etude Critique des Approches Théoriques, Philosophiques et Idéologiques. TOME 2, Yves Lenoir, Jimmy Bourque, Abdelkrm Hasni, Rodica Nagy, Maryvonne Priolet, Editör, Cursus Universitaire, Quebec, ss.286-315, 2020
3. Eğitim Programlarının Geliştirilmesinde İhtiyaç Analizi El Kitabı
Anı Yayıncılık, Ankara, 2019
5. Perceptions multiculturelles et inclusives desenseignants d’école primaire en Turquieface à la diversité culturelle de leurs classes
Assurer la réussite de tous les élèves - Perspectives internationales, Daniel Niclot ve Thierry Philippot, Editör, EPURE – Éditions et presses universitaires de Reims, ss.115-131, 2018
6. Perceptions multiculturelles et inclusives des Enseignants d’Ecole Primaire en Turquie Face à la Diversité Culturelle de leurs classes
Assurer la réussite de tous les élèves, Daniel Niclot Thierry Philippot, Editör, Presses Universitaires de l’Université de Reims (EPURE)., Reims, ss.115-133, 2018
8. Education Inclusive en Turquie : Enjeux et Perspectives
Los Desafíos De La Educación Inclusiva, Ana Pereyra Denise Friedman, Editör, Universidad Pedagógica Nacional, ss.620-628, 2018
9. Topluma Hizmet Uygulamaları Dersinin Değerlendirilmesi
Topluma Hizmet Eğitimi, Gaffar Ayhan Hakan, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.18-38, 2017
10. L'inclusion scolaire en Turquie: Analyse de l'hétérogénéité de la population et de ses besoin éducatif
L inclusion Scolaire des rhétoriques aux pratiques, Daniel Niclot, Editör, Epure, ss.135-146, 2016
11. Otizm spektrum bozukluğu farkındalık ve bilgilendirme seminerlerinin etkililiğinin test tekrar test (ön test-son test) yöntemiyle değerlendirilmesi.
Otizm Spektrum Bozukluğu, Cavkaytar, Atilla, Editör, T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları., Ankara, ss.325-382, 2016
12. Otizm spektrum bozukluğu farkındalık ve bilgilendirme seminerlerinin etkililiğinin test tekrar test (ön test-son test) yöntemiyle değerlendirilmesi.
Otizm Spektrum Bozukluğu, Cavkaytar, Atilla, Editör, T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları., Ankara, ss.327-382, 2016
13. Otizm Spektrum Bozuklukluğu Farkındalık ve Bilgilendirme Seminerlerinin Etkililiğinin Test Tekrar Test (Ön test-Son Test) Yöntemiyle Değerlendirilmesi
Otizm Spektrum Bozukluğu, Atilla Cavkaytar, Editör, HTC, Ankara, ss.325-382, 2015
14. Öğretim araç ve gereçleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Kıymet Selvi, Editör, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayını, Eskişehir, ss.185-206, 2008
15. Mesleki ve Teknik Ortaöğretim
Türk Eğitim Tarihi, Mustafa Sağlam, Editör, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayını, Eskişehir, ss.153-176, 2007