Eğitim Bilgileri
2010 - 2015
2010 - 2015Doktora
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Sınıf Öğretmenliği (Dr), Türkiye
2007 - 2010
2007 - 2010Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Sınıf Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye
2002 - 2006
2002 - 2006Lisans
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, İlköğretim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2015
2015Doktora
İlkokul dördüncü sınıf sosyal bilgiler dersinde çatışma çözme becerilerinin gelişiminin incelenmesi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Sınıf Öğretmenliği (Dr)
2010
2010Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler dersinde güncel olaylardan yararlanmanın öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerine etkisi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Sınıf Öğretmenliği (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Eğitim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorProf. Dr.
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
2019 - 2025
2019 - 2025Doç. Dr.
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
2016 - 2019
2016 - 2019Dr. Öğr. Üyesi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
2006 - 2016
2006 - 2016Araştırma Görevlisi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
Yönetimsel Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorFarabi Programı Kurum Koordinatörü
Anadolu Üniversitesi
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorErasmus Programı Kurum Koordinatörü
Anadolu Üniversitesi
2016 - 2019
2016 - 2019Bölüm Başkan Yardımcısı
Anadolu Üniversitesi
Verdiği Dersler
Doktora
İlkokulda düşünme eğitimi
İlkokulda düşünme eğitimi
Tez
Uzmanlık alan dersi
Seminer
İlkokulda düşünme eğitimi
İlkokulda düşünme eğitimi
uzmanlık alan dersi
uzmanlık alan dersi
Tez
Uzmanlık Alan Dersi
Yüksek Lisans
Çocuk toplumsal yaşam ve öğrenme
Uzmanlık alan dersi
Seminer
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Güncel Yaklaşımlar
Çocuk Toplumsal yaşam ve öğrenme
Çocuk Toplumsal yaşam ve öğrenme
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Güncel Yaklaşımlar
Seminer
Uzmanlık alan dersi
seminer
karakter ve değer eğitimine giriş
uzmanlık alan dersi
Tez
Sosyal bilgiler Öğretiminde Güncel Yaklaşımlar
Seminer
Dönem Projesi
Çocuk, Toplumsal Yaşam ve Öğrenme
Karakter ve Değer Eğitimine Giriş
Uzmanlık Alan Dersi
Tez (Tür)
Dönem Projesi (C)
Uzmanlık Alan Dersi (Tür)
Tez (G)
Karakter ve Değer Eğitimine Giriş (A)
Uzmanlık Alan Dersi (A)
Seminer (C)
Lisans
Hayat bilgisi öğretimi a-b
Toplumsal cinsiyet ve eğitim
Hayat bilgisi Öğretimi a-b
Karakter ve Değer Eğitimi
Karakter ve değer eğitimi
Sosyal bilgiler öğretimi a-b
Sosyal bilgiler öğretimi
Sosyal bilgiler öğretimi
okul deneyimi
Demokrasi eğitimi ve Çocuk Hakları A-B
Topluma hizmet Uygulamaları
Öğretmenlik Uygulaması I
Hayat Bilgisi Öğretimi A-C
İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi
Sosyal bilgiler Öğretimi A-B-C
Erken Çocukluk Eğitimi (A)
Demokrasi Eğitimi ve Çocuk Hakları (A)
Sosyal Bilgiler Öğretimi (B)
Sosyal Bilgiler Öğretimi (C)
Erken Çocukluk Eğitimi (B)
Öğretmenlik Uygulaması II (F)
Hayat Bilgisi Öğretimi (C)
Sosyal Bilgiler Öğretimi (A)
Öğretmenlik Uygulaması I (G)
Hayat Bilgisi Öğretimi (A)
Hayat Bilgisi Öğretimi (B)
Okul Deneyimi (G)
Demokrasi Eğitimi ve Çocuk Hakları (B)
Topluma Hizmet Uygulamaları (I)
Hayat Bilgisi Öğretimi (Tür)
Erken Çocukluk Eğitimi (C)
Etkili İletişim (B)
Öğretmenlik Uygulaması II (G)
Demokrasi Eğitim ve Çocuk Hakları (Tür)
Etkili İletişim (A)
Topluma Hizmet Uygulamaları (H)
Yönetilen Tezler
2024
2024Doktora
İlkokul sosyal bilgiler dersinde dijital içeriklerle desteklenen bağlam temelli REACT öğretim modelinin uygulanması
Gürdoğan Bayır Ö. (Danışman)
G.SUCU(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Hayat bilgisi dersinde otantik öğrenme uygulamalarının öğrencilerin zihinsel yapılarındaki kavramsal değişimine ve derse yönelik tutumlarına etkisi
Gürdoğan Bayır Ö. (Danışman)
M.ÖZYILMAZ(Öğrenci)
2022
2022Doktora
İlkokul sosyal bilgiler dersinde Ters Yüz Edilmiş Öğrenme Modeli uygulamaları: Bir eylem araştırması
Gürdoğan Bayır Ö., Gültekin M. (Eş Danışman)
C.UYANIK(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
İlkokul sosyal bilgiler dersinde Jeopardy destekli öğretimin öğrencilerin akademik başarıları ve derse ilişkin tutumlarına etkisinin incelenmesi
Gürdoğan Bayır Ö. (Danışman)
H.EKLEME(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin ingilizce öğrenimine ilişkin görüşleri
Gürdoğan Bayır Ö. (Danışman)
Z.CHARYYEVA(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Sınıf öğretmeni adaylarının toplumsal cinsiyet algılarının incelenmesi
Gürdoğan Bayır Ö. (Danışman)
E.ONURLUER(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Eğitsel oyunlara dayalı sosyal bilgiler öğretiminde ilkokul öğrencilerinin küresel vatandaşlığa ilişkin algı ve görüşleri
Gürdoğan Bayır Ö. (Danışman)
Y.ZİNG(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. Families and students on the trail of cultural heritage: Historical game journey
Halac H. H., Bayir Ö., Kose T., Onel T., Onacan M. B. K.
JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20252. The Effect of Historical Game Journey (HGJ) Practice on Primary School Students' Sensitivity to Cultural Heritage, and Achievement in Cultural Heritage
Halac H. H., GÜRDOĞAN BAYIR Ö., Cengelc-Kose T., Onel T., Onacan M. B. K.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.64, 2025 (ESCI, TRDizin)
2025
20253. Flipped learning model practices in social studies course in primary school
Uyanik C., GÜRDOĞAN BAYIR Ö., GÜLTEKİN M.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.50, sa.224, ss.23-74, 2025 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2024
20244. University-School Cooperation Model for The Professional Development of Primary School Teachers
GÜLTEKİN M., GÜRDOĞAN BAYIR Ö., KILIÇ Z., YAŞAR E.
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi , cilt.14, sa.2, ss.137-170, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20245. The Effect Of Authentic Learning Practices On To The Mental Structures Conceptual Change And Of Attitudes Of Students In Life Science Course
Özyılmaz M., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL
, cilt.53, sa.1, ss.458-503, 2024 (ESCI, TRDizin)
2023
20236. The Prediction Level of the Students’ Conflict Resolution Skills and Their Demographic Characteristics on Their Global Citizenship Perceptions
BALBAĞ N. L., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
Psycho-Educational Research Reviews
, cilt.12, sa.2, ss.489-504, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20227. Skill Teaching in the Social Studies Course in the Light of Graduate Theses
SEVER I., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH , cilt.9, sa.4, ss.719-737, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20218. İlkokul Öğrencilerine Yönelik Kültürel Mirasa Duyarlılık Ölçeği’nin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
HALAÇ H. H., GÜRDOĞAN BAYIR Ö., ÇENGELCİ KÖSE T.
BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, cilt.16, sa.31, ss.197-218, 2021 (TRDizin)
2021
20219. Justice in Education: Experience of Teacher Candidates Enrolled in Primary School Education Program
Gürdoğan Bayır Ö., Çengelci Köse T., Ceylan M.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.13, sa.2, ss.413-431, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202010. Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Girişimcilik Ölçeği’nin Geliştirilmesi
eroğlu s., DEVECİ H., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi , cilt.9, sa.4, ss.1204-1224, 2020 (TRDizin)
2020
202011. Examining The Relationship Between Empathy, Helpfulness, Respect and Fairness: A Path Analysis
SEVER I., Gurdgan Bayir Ö.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL
, cilt.49, sa.1, ss.257-277, 2020 (ESCI, TRDizin)
2020
202012. Examination of the relationship between preservice social studies teachers’ democratic values and attitudes towards today’s world problems*
ÇENGELCİ KÖSE T., Azrak Y., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
Elementary Education Online
, cilt.19, sa.2, ss.477-490, 2020 (Scopus, TRDizin)
2019
201913. Öğretmen Adaylarının Bakış Açısıyla Adalet Değeri
ÇENGELCİ KÖSE T., GÜRDOĞAN BAYIR Ö., KÖSE M., YILDIRIM POLAT A.
Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
, cilt.9, sa.1, ss.67-93, 2019 (TRDizin)
2019
201914. Kültürel Miras ve Korunmasına İlişkin Ortaokul Öğrencilerinin Görüşleri
GÜRDOĞAN BAYIR Ö., ÇENGELCİ KÖSE T.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.27, sa.4, ss.1827-1840, 2019 (TRDizin)
2019
201915. Dezavantajlı Gruptaki Çocuklarla Eğitim Süreci: Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri
GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.20, ss.451-464, 2019 (TRDizin)
2019
201916. A story-based analysis of elementary fourth graders’ views on respecting differences
GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
International Electronic Journal of Elementary Education
, cilt.11, sa.4, ss.403-411, 2019 (Scopus)
2019
201917. Çatışma Çözme Becerisi Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
GÜRDOĞAN BAYIR Ö., GÜLTEKİN M.
Anadolu Journal of Educational Sciences International , cilt.9, sa.1, ss.214-239, 2019 (TRDizin)
2018
201818. 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Kazanımlara Ulaşmada Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri
GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi , cilt.8, sa.2, ss.209-232, 2018 (TRDizin)
2018
201819. Effectiveness of Cooperative Learning Approaches Used in the Course of Social Studies in Turkey: A Meta-Analysis Study
GÜRDOĞAN BAYIR Ö., BOZKURT M.
European Journal of Education Studies , cilt.4, sa.10, ss.171-192, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201820. War, Peace and Peace Education: Experiences and Perspectives of Pre-service Teachers
GÜRDOĞAN BAYIR Ö., BOZKURT M.
International Journal of Progressive Education , cilt.14, sa.1, ss.148-164, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201721. Öğrencilerin ve Öğretmenlerin Bakış Açısıyla Barış
GÜRDOĞAN BAYIR Ö., GÖZ N. L., ÇENGELCİ KÖSE T.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES , cilt.12, sa.28, ss.343-364, 2017 (TRDizin)
2017
201722. İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi Dersini Öğretmenler ve Öğrenciler Nasıl Algılıyor?
GÖZ N. L., GÜRDOĞAN BAYIR Ö., ERSOY A. F.
SAKARYA UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.7, sa.1, ss.223-241, 2017 (TRDizin)
2017
201723. İlkokul Dördüncü Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Çatışma Çözme Becerilerinin Gelişiminin İncelenmesi
GÜRDOĞAN BAYIR Ö., GÜLTEKİN M.
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.7, sa.1, ss.86-103, 2017 (TRDizin)
2016
201624. Haklarımız Var: Çocukların Gözünüden Çocuk Hakları
GÜLTEKİN M., GÜRDOĞAN BAYIR Ö., GÖZ N. L.
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi , cilt.8, sa.24, ss.972-1005, 2016 (TRDizin)
2016
201625. Sınıf Öğretmeni Adaylarına Göre İlkokullarda Değer Eğitimi
GÜRDOĞAN BAYIR Ö., ÇENGELCİ T., DEVECİ H.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.17, sa.3, ss.317-339, 2016 (TRDizin)
2016
201626. The Role of Social Studies Course in Creating Society with Skilled Citizens Pre Service Elementary Teachers Express Their Views
GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry , cilt.7, sa.4, ss.493-520, 2016 (TRDizin)
2016
201627. Sosyal Bilgiler Dersinde Ara Disiplinlerden Yararlanılmasına İlişkin Öğretmen Görüşleri
GÜRDOĞAN BAYIR Ö., ÇENGELCİ T., GÖZ N. L.
Anadolu Journal of Educational Sciences International , cilt.6, sa.2, ss.1-30, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201628. Perception of Peace in Students' Drawings
ÇENGELCİ KÖSE T., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.2016, sa.65, ss.181-198, 2016 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2015
201529. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşlerine Göre Değerlerin Ulusal ve Evrensel Olarak Sınıflandırılması
YAŞAR Ş., KASA B., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES , cilt.10, sa.3, ss.581-600, 2015 (TRDizin)
2015
201530. Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrenci Merkezli Öğretme Öğrenme Süreçlerinin Etkililiği: Bir Meta Analiz Çalışması
YAŞAR Ş., ÇENGELCİ T., GÖZ N. L., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
Anadolu Journal of Educational Sciences International , cilt.5, sa.1, ss.38-56, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201431. Sınıf Öğretmeni Adaylarına Göre Sosyal Bilgiler Dersinde Küresel Vatandaşlık
GÜRDOĞAN BAYIR Ö., GÖZ N. L., BOZKURT M.
Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi , cilt.4, sa.2, ss.145-162, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201432. Öğretmen Adaylarının Sosyal Bilimler ve Sosyal Bilgiler Kavramına İlişkin Bilişsel Yapıları Kelime İlişkilendirme Testi Uygulaması
DEVECİ H., ÇENGELCİ T., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi , cilt.7, sa.16, ss.101-124, 2014 (TRDizin)
2014
201433. Türkiye de Geleceğin Sosyal Bilgiler Öğretim Programı Nasıl Olmalıdır?
YAŞAR Ş., ÇENGELCİ T., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , ss.67-82, 2014 (TRDizin)
2013
201334. Sınıf Öğretmenlerinin Bakış Açısıyla Küreselleşmenin Değerlere ve Değerler Eğitimine Yansıması
YAŞAR Ş., GÜLTEKİN M., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
Değerler Eğitimi Dergisi , cilt.11, sa.26, ss.339-369, 2013 (TRDizin)
2013
201335. 2004 Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Yeni Anlayışlar: 1998 Öğretim Programından Farklılıkları Açısından Bir İnceleme
GÜLTEKİN M., GÜRDOĞAN BAYIR Ö., GÖZ N. L.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) , cilt.12, sa.46, ss.24-49, 2013 (TRDizin)
2011
201136. Hayallerdeki Sosyal Bilgiler İlköğretim Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Algıları
DEVECİ H., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi , 2011 (TRDizin)
2010
201037. İlköğretimde Proje Çalışmaları: Sınıf Öğretmenlerinin Velilerden Beklentileri
ERSOY A., GÜRDOĞAN BAYIR Ö., GÜVEY AKTAY E.
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.10, sa.3, ss.157-170, 2010 (TRDizin)
2010
201038. Social Studies Course From the Perspective of Students’ Learning Diaries
GÜRDOĞAN BAYIR Ö., ÇENGELCİ KÖSE T.
THE INTERNATIONAL JOURNAL OF LEARNING , cilt.17, sa.6, ss.131-144, 2010 (Scopus)
2010
201039. İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Bakış Açısıyla Sosyal Bilgiler
YAŞAR Ş., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
E-Journal of New World Sciences Academy , cilt.5, sa.3, ss.1213-1215, 2010 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Zihinlerindeki Yapay Zekâ: Kavramsal ve Metaforik Tanımlamalar
GÜRDOĞAN BAYIR Ö., KILIÇ Z., BALBAĞ N. L.
INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS 2025, 26 - 29 Kasım 2025, (Özet Bildiri)
2025
20252. Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu Nedir? Ne Değildir?: Sınıf Öğretmeni Adaylarının Anlayış ve Uygulamaları
ÖZER F., GÜNER ÖZER M., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
VIII. INCES, International Science, Culture and Education Congress, 1 - 04 Mayıs 2025, (Özet Bildiri)
2024
20243. İlkokul Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Bağlam Temelli REACT Öğretim Modeli Temele Alınarak Dijital İçerik Tasarlanması, Uygulanması ve Değerlendirilmesi
Sucu G., Gürdoğan Bayır Ö.
22. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Şanlıurfa, Türkiye, 12 - 15 Kasım 2024, ss.413-424, (Tam Metin Bildiri)
2024
20244. Sınıf Dışı Değer Eğitimi Etkinliklerinin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Değer Eğitimine Yönelik Görüşlerine Yansıması
Gürdoğan Bayır Ö., Çengelci Köse T., Gültekin M., Karalar İ. N.
EDUCongress, Diyarbakır, Türkiye, 18 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2024
20245. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yapay Zekâ Kullanımına İlişkin Farkındalıkları
GÜRDOĞAN BAYIR Ö., KILIÇ Z., BALBAĞ N. L.
12. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Edirne, Türkiye, 20 - 23 Mayıs 2024, ss.259-260, (Özet Bildiri)
2023
20236. Karikatür Analizi Yoluyla Öğrencilerin Gözünden Adalet Değeri
GÜRDOĞAN BAYIR Ö., TÜRKCAN B.
UluslararasıEğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2023
20237. İlkokul Sosyal Bilgiler Dersi Kapsamında Gerçekleştirilen Ters Yüz Edilmiş Öğrenme Modeli Uygulamasının Öğrencilerin Akademik Başarıları Üzerine Etkisi
UYANIK C., GÜRDOĞAN BAYIR Ö., GÜLTEKİN M.
11. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 23 - 25 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2023
20238. Türkiye’de İlkokul Programlarına Yönelik Yapılan Çalışmaların İncelenmesi
GÜLTEKİN M., GÜRDOĞAN BAYIR Ö., KILIÇ Z., DEMİR Z. M.
Uluslararası Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2023
20239. Sosyal Bilgiler Dersinde Düşünme Becerilerine Yönelik Yapılan Tezlerin İncelenmesi
Bayır M., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
2. Uluslararası Eğitim ve Bilim Kongresi, Antalya, Türkiye, 26 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2022
202210. Pandemi Sürecinin İlkokulda Veli-Öğretmen İşbirliğine Yansıması
GÜLTEKİN M., KILIÇ Z., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
International Education Congress, Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022, ss.663-664, (Özet Bildiri)
2022
202211. Dijital Vatandaşlık Konusunda Yapılmış Lisansüstü Çalışmalardaki Yönelimler
BALBAĞ N. L., SEVER I., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
International Education Congress, Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022, ss.475-476, (Özet Bildiri)
2020
202012. Üniversite-okul işbirliği modeline dayalı mesleki gelişim etkinliklerinin sınıf öğretmenlerinin mesleki gelişime ve hizmetiçi eğitime ilişkin tutumlarına etkisi.
GÜLTEKİN M., GÜRDOĞAN BAYIR Ö., KILIÇ Z., YAŞAR E., GÜNER ÖZER M.
Uluslararası Pegem Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 16 - 19 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2020
202013. Öğretmen Adaylarının Kompozisyonlarında ve Resimlerinde Eğitim: Göstergebilimsel bir analiz.
GÜRDOĞAN BAYIR Ö., YEŞİLPINAR UYAR M.
Uluslararası Pegem Eğitim Kongresi, 16 - 19 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2019
201914. ADİL SINIFLAR İÇİN ADİL ÖĞRETMENLER
GÜRDOĞAN BAYIR Ö., ÇENGELCİ KÖSE T., CEYLAN M.
7. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 9 - 12 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201915. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Vatandaşlık Anlayışlarına İlişkin Bilişsel Yapıları: Bir Kelime İlişkilendirme Testi Uygulaması
GÜRDOĞAN BAYIR Ö., BALBAĞ N. L., ERSOY A. F.
2. Uluslararası Temel eğitim Kongresi, 23 - 27 Ekim 2019, ss.466-475, (Tam Metin Bildiri)
2019
201916. Sosyal Bilgiler Öğretim Programı Kazanımlarının Alanlarına ve Düzeylerine Göre Sınıflandırılması: Posner ve Rudnitsky Modeli
GÜRDOĞAN BAYIR Ö., KILIÇ Z., BALBAĞ N. L.
8. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Kasım 2019, ss.731-753, (Tam Metin Bildiri)
2019
201917. Sınıf Öğretmenlerinin Gözünden Mesleki Gelişim: Algılar, Beklentiler ve İhtiyaçlar
GÜLTEKİN M., GÜRDOĞAN BAYIR Ö., KILIÇ Z., GÜNER ÖZER M., YAŞAR E.
2. Uluslarası Temel Eğitim Kongresi, 23 - 27 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2018
201818. Vatandaşlık Eğitimine Yönelik Yapılan Lisansüstü Çalışmaların İncelenmesi
GÜRDOĞAN BAYIR Ö., KILIÇ Z., GÖZ N. L.
7. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Kırşehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.69-81, (Tam Metin Bildiri)
2018
201819. Karikatürlerde Değerler: Duyarlılık Değeri Örneği
GÜRDOĞAN BAYIR Ö., ÇENGELCİ KÖSE T.
7. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Kırşehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.39-49, (Tam Metin Bildiri)
2018
201820. Tourism and Travel for Learning about Cultures: Experiences of Social Studies Pre-service Teachers
KAYA E., ÇENGELCİ KÖSE T., GÜRDOĞAN BAYIR Ö., GÖKÇE N.
11th Tourism Outlook Conference, 2 - 05 Ekim 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201821. Ailelerin Çocuk Haklarına İlişkin Farkındalık Düzeyleri
GÜRDOĞAN BAYIR Ö., GÖZ N. L., KILIÇ Z.
5. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.450-464, (Tam Metin Bildiri)
2018
201822. An Analysis of Turkish Social Studies Textbooks in terms of Cultural and Natural Heritage, and Tourism
ÇENGELCİ KÖSE T., GÖKÇE N., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
The 11th Tourism Outlook Conference, 3 - 05 Ekim 2018, ss.225-235, (Tam Metin Bildiri)
2018
201823. Sınıf Öğretmeni Adaylarına Göre İlkokullarda Demokrasi ve Çocuk Hakları Nasıl Kazandırılmalıdır?
GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.2261-2272, (Tam Metin Bildiri)
2018
201824. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Demokratik Değerler Düzeyleri İle Günümüz Dünya Sorunlarına Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
ÇENGELCİ KÖSE T., AZRAK Y., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
7. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 11 - 13 Ekim 2018, ss.523-524, (Özet Bildiri)
2018
201825. Geçmişten Günümüze Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarında Değerler
GÜLTEKİN M., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, cilt.947, (Özet Bildiri)
2018
201826. İlkokul Öğrencilerinin Çizdikleri Karikatürlerde Teknoloji
GÜRDOĞAN BAYIR Ö., TÜRKCAN B., GÖZ N. L.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, ss.544-545, (Özet Bildiri)
2018
201827. Dezavantajlı Gruptaki Çocuklarla Eğitim Süreci: Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri
GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi, Afyon, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, ss.632, (Özet Bildiri)
2018
201828. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Deneyimleri
GÜRDOĞAN BAYIR Ö., GÜLTEKİN M.
Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi, afyon, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, ss.631, (Özet Bildiri)
2017
201729. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Gözüyle Öğretmenlik Uygulaması Dersi
GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
I. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
201730. Öğretmenlikte Mesleki Gelişim: Bir Metasentez Çalışması
GÜLTEKİN M., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
I. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
201731. Öğretmen Adaylarının Bakış Açısıyla Adalet Değeri
ÇENGELCİ KÖSE T., GÜRDOĞAN BAYIR Ö., YILDIRIM POLAT A.
VI. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempzoyumu, 4 - 06 Mayıs 2017, ss.284-285, (Özet Bildiri)
2017
201732. İlkokul Öğrencileri Farklılıklara Saygıyı Anlatıyor
GÜRDOĞAN BAYIR Ö., GÖZ N. L.
6. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, ss.286-287, (Özet Bildiri)
2017
201733. İlkokul Öğrencilerinin Resimlerinde Tüketim: Göstergebilimsel BirAnaliz
GÜRDOĞAN BAYIR Ö., BOZKURT M.
6. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, ss.188-189, (Özet Bildiri)
2017
201734. Çocuk Hakları Öğretimi ve Yaşanan Sorunlar
GÖZ N. L., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.3431-3433, (Özet Bildiri)
2016
201635. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Mesleki Kavramlara Yönelik Bilişsel Yapıları
GÜRDOĞAN BAYIR Ö., GÖZ N. L.
XVIII. Uluslararası Amse-Amce-Waer Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mayıs - 02 Haziran 2016, ss.325, (Özet Bildiri)
2016
201636. Sınıf Öğretmeni Adaylarına Göre Kültürel Değer Algısı
KASA B., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
XV. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.67, (Özet Bildiri)
2016
201637. Eğitim ve Medya: Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri
GÜRDOĞAN BAYIR Ö., GÖZ N. L.
XV. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.79, (Özet Bildiri)
2016
201638. İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasine İlişkin Öğretmenler ve Öğrenciler Neler Düşünüyor?
ERSOY A. F., GÖZ N. L., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
III. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201639. Etkin Vatandaşlık ve Çatışma Çözme Becerisi
GÖZ N. L., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2016
201640. Sosyal Bilgiler Dersinde İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yaklaşımlarının Etkililiği Bir Meta Analiz Çalışması
GÜRDOĞAN BAYIR Ö., BOZKURT M.
5. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2016, ss.235-236, (Özet Bildiri)
2016
201641. Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrenci Merkezli Öğretim Süreçlerinin Tutum Üzerindeki Etkisi Bir Meta Analiz Çalışması
GÜLTEKİN M., GÜRDOĞAN BAYIR Ö., GÖZ N. L.
5. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2016, ss.237-238, (Özet Bildiri)
2015
201542. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Değer Günlükleri: İlkokulda Değer Eğitimi
DEVECİ H., ÇENGELCİ T., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
2. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, ss.498-499, (Özet Bildiri)
2015
201543. Öğrencilerin ve Öğretmenlerin Bakış Açısıyla Barış Ve Barış Eğitimi
GÖZ N. L., GÜRDOĞAN BAYIR Ö., ÇENGELCİ T.
4. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Bolu, Türkiye, 23 - 25 Nisan 2015, ss.129, (Özet Bildiri)
2015
201544. Savaşı Yaşayanların Bakış Açısıyla Barış Eğitimi
BOZKURT M., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
4. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Bolu, Türkiye, 23 - 25 Nisan 2015, ss.105, (Özet Bildiri)
2014
201445. Social Studies For A Qualified Society
GÜRDOĞAN BAYIR Ö., YAŞAR Ş.
21st International Conference on Learning, New York, Amerika Birleşik Devletleri, 15 - 17 Temmuz 2014
2014
201446. Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrenci Merkezli Öğretim Yöntemlerinin Etkililiği: Bir Meta Analiz Çalışması
YAŞAR Ş., ÇENGELCİ T., GÖZ N. L., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
3. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 7 - 09 Mayıs 2014, ss.14, (Özet Bildiri)
2014
201447. Sosyal Bilgiler Dersinde Ara Disiplinlerden Yararlanılmasına İlişkin Öğretmen Görüşleri
YAŞAR Ş., ÇENGELCİ T., GÜRDOĞAN BAYIR Ö., GÖZ N. L.
III. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2014, ss.151-152, (Özet Bildiri)
2014
201448. Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Resimlerinde Barış Algısı
ÇENGELCİ T., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
I. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
2013
201349. Sınıf Öğretmeni Adaylarına Göre Sosyal Bilgiler Dersinde Küresel Vatandaşlık
GÜRDOĞAN BAYIR Ö., GÖZ N. L., BOZKURT M.
XII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Aydın, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2013, ss.62, (Özet Bildiri)
2013
201350. Haklarımız Var: Çocukların Gözünden Çocuk Hakları
GÜLTEKİN M., GÖZ N. L., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
II. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Aksaray, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2013, ss.167, (Özet Bildiri)
2012
201251. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşlerine Göre Değerlerin Ulusal ve Evrensel Olarak Sınıfladırılması
YAŞAR Ş., KASA AYTEN B., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
XI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)
2011
201152. Türkiye’de Geleceğin Sosyal Bilgiler Öğretim Programı Nasıl Olmalıdır?
YAŞAR Ş., ÇENGELCİ KÖSE T., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, ss.674-676, (Özet Bildiri)
2011
201153. Sınıf Öğretmenlerinin Bakış Açısıyla Küreselleşmenin Değerlere Yansıması
YAŞAR Ş., GÜLTEKİN M., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
Değerler Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2011, ss.30-31, (Özet Bildiri)
2011
201154. PRE-SERVICE ELEMENTARY SCHOOL TEACHERS' OPINIONS ABOUT USING INTERNET EDUCATIONAL ORIENTED
Yasar S., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
4th International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI), Madrid, İspanya, 14 - 16 Kasım 2011, ss.5178-5187, (Tam Metin Bildiri)
2011
201155. INTERNET IN SOCIAL STUDIES COURSE WITH 5th GRADE PRIMARY SCHOOL STUDENTS' POINT OF VIEW
GÜRDOĞAN BAYIR Ö., Yasar S.
4th International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI), Madrid, İspanya, 14 - 16 Kasım 2011, ss.5168-5177, (Tam Metin Bildiri)
2010
201056. Social Studies Course from the Perspective of Students’ Learning Diaries
GÜRDOĞAN BAYIR Ö., ÇENGELCİ KÖSE T.
17th International Conference on Learning, Hong Kong, Hong Kong, 6 - 09 Temmuz 2010
2010
201057. İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Bakış Açısıyla Sosyal Bilgiler
YAŞAR Ş., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, (Tam Metin Bildiri)
2010
201058. Current events in 4(th) and 5(th) grade primary education social studies program
GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
1st World Conference on Learning, Teaching and Administration (WCLTA), Cairo, Mısır, 29 - 31 Ekim 2010, cilt.9, (Tam Metin Bildiri)
2009
200959. Çocuktan Çocuğa Öğretim Yaklaşımı ile Değer Eğitimi
DEVECİ H., GÜLTEKİN M., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
IV. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, ss.678-687, (Tam Metin Bildiri)
2009
200960. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Medya Kavramına İlişkin Metaforları
GÜRDOĞAN BAYIR Ö., KARADAĞ YILMAZ R.
8. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2009, ss.1431-1443, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Düşünme ve eğitim
ERSOY A. F., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
Düşünme eğitimi, ERSOY ARİFE FİGEN, GÜRDOĞAN BAYIR ÖMÜR, Editör, Eğiten, Ankara, ss.1-24, 2025
2024
20242. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE GÜNCEL OLAYLAR KULLANIMININ İNCELENMESİ: ULUSAL TEZ MERKEZİ ÖRNEĞİ
GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
SOSYAL BILGILER EĞITIMI ALANINDA ULUSLARARASI ARAŞTIRMALAR II, EROL HÜSEYİN, Editör, Eğitim Yayınevi, ss.21-37, 2024
2023
20233. Çevre eğitimi ile ilgili farklı ülkelerdeki uygulamalar
GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
Etkinlik Temelli Çevre Eğitimi, Şengül S. Anagün; Türkan Ercan Özaydın, Editör, Eğiten Kitap, ss.371-391, 2023
2023
20234. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri
GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
Sınıf Eğitiminde Yaşanan Güncel Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Esen Aygün, Hanife, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.115-140, 2023
2022
20225. Sosyal Bilgiler Dersinde Ölçme-Değerlendirme
GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
İlk ve ortaokulda uygulama örnekleriyle sosyal bilgiler öğretimi, Gürdoğan Bayır, Ömür; Selanik Ay Tuğba, Editör, Vizetek, Ankara, ss.401-427, 2022
2022
20226. Okul dışı öğrenme ortamları
GÜRDOĞAN BAYIR Ö., KILIÇ Z.
21. yüzyıl becerileri bakış açısından eğitim ve öğretimde farklı yaklaşımlar, Gültekin, Mehmet; Yazar, Taha; Oral, Behçet, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.587-610, 2022
2022
20227. Demokratik vatandaşlık eğitimi için kuramsal bir çerçeve
GÜRDOĞAN BAYIR Ö., BALBAĞ N. L., DİNÇ E.
Vatandaşlık bilgisi ve eğitimi, Dinç, Erkan; Dere, İlker; Üztemur, Servet, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.69-101, 2022
2021
20218. Türkiye'de karakter ve değer eğitimi uygulamaları ve araştırmaları
GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
Karakter ve değer eğitimi, aslı yıldırım, Editör, Pegem Akademi, ss.154-173, 2021
2021
20219. Sosyal bilgilerde okuryazarlık
GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
Kuramdan uygulamaya sosyal bilgiler öğretimi, vedat aktepe mevlüt gündüz nuray kurtdede fidan elvan yalçınkaya, Editör, Pegem Akademi, ss.46-65, 2021
2021
202110. ilkokul sosyal bilgiler öğretiminde etkili teknoloji kullanımı
SEVER I., ÖRÜN Ö., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
İlkokulda etkili teknoloji kullanımı, MEşure alkış küçükaydın- mustafa sarıtepeci, Editör, Pegem Akademi, ss.94-108, 2021
2020
202011. Karma Araştırma Yöntemi
GÜLTEKİN M., GÜRDOĞAN BAYIR Ö., YAŞAR E.
Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Oral, Behçet Çoban, Ahmet, Editör, Pegem Akademi, ss.317-355, 2020
2020
202012. İlkokul sosyal Bilgiler Öğretiminde Eğitsel Oyun Kullanımı
GÜRDOĞAN BAYIR Ö., BALBAĞ N. L., SEVER I.
İlkokul Eğitiminde Eğitsel Oyunlar ve Güncel Uygulamalar, Menşure Alkış Küçükaydın, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.143-162, 2020
2019
201913. Eğitim Hakkı
GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi, Acun, İsmail, Editör, Pegem Akademi, ss.39-60, 2019
2018
201814. Barış ve Çatışma Çözme Eğitiminde Sosyal Bilgiler
GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
Sosyal Bilgilerde Güncel Okumalar I, ERSOY, ARİFE FİGEN ve KARADUMAN, HIDIR, Editör, Anı Yayıncılık, ss.81-106, 2018
2017
201715. Etkinliklerle İlkokulda Sosyal Bilgiler Öğretimi
GÜRDOĞAN BAYIR Ö., GÖZ N. L.
Vize Yayıncılık, 2017
2017
201716. Hayat Bilgisi Dersinde Beceri Öğretimi
GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
Etkinlik Örnekleriyle Hayat Bilgisi Öğretimi, TAY, BAYRAM, Editör, Pegem Akademi, ss.282-322, 2017
2016
201617. Etkili vatandaşlık ve çatışma çözme becerisi
GÖZ N. L., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
Eğitim Bilimlerinde Yenilikler ve Nitelik Arayışı, DEMİREL, ÖZCAN ve DİNÇER, SERKAN, Editör, Pegem Akademi, ss.915-934, 2016
2015
201518. Değer Eğitimi Yaklaşımları ve Uygulama Örnekleri
GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
Okulöncesi ve İlkokul Döneminde Değerler Eğitimi, YAĞAN GÜDER, SEVCAN, Editör, Eğiten Kitap, ss.151-164, 2015
Desteklenen Projeler
2025 - 2028
2025 - 2028Çatalhöyük İzdüşümlerinden Bir Ören Yeri Eğitimine: Kültürel Miras Elçileri Olarak Öğretmenler
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Güner Özer M., Tekkök Karaöz B., Türkcan A. U., Tosun Süvüt A., Güneröz C., Gürdoğan Bayır Ö., et al.
2025 - 2026
2025 - 2026Minik Adımlar Doğada
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Gürdoğan Bayır Ö., Özer F., Bayır M.(Yürütücü)
2023 - 2024
2023 - 2024
Sınıf Dışı Değer Eğitimi Etkinliklerinin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Değer Eğitimine Yönelik Bilgilerine Tutumlarına ve Becerilerine Yansıması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Gürdoğan Bayır Ö. (Yürütücü), Çengelci Köse T., Gültekin M.
2022 - 2024
2022 - 2024
İlkokul Sosyal Bilgiler Dersinde Dijital İçeriklerle Desteklenen Bağlam Temelli React Öğretim Modelinin Uygulanması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
Gürdoğan Bayır Ö. (Yürütücü), Sucu G.
2018 - 2023
2018 - 2023Tarihsel Oyun Yolculuğu (TOY)
TÜBİTAK Projesi , 1005 - Ulusal Yeni Fikirler ve Ürünler Araştırma Destek Programı
Erişti B., Gürdoğan Bayır Ö.
2018 - 2021
2018 - 2021”Sınıf Öğretmenlerinin Mesleki Gelişiminde Üniversite-Okul İşbirliği Modeli
GÜNER ÖZER M., GÜLTEKİN M. (Yürütücü), GÜRDOĞAN BAYIR Ö., ÖZTÜRK A.
2018 - 2019
2018 - 2019Adil Sınıflar İçin Adil Öğretmenler
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
GÜRDOĞAN BAYIR Ö. (Yürütücü)
2014 - 2015
2014 - 2015