Prof. Dr. ÖMÜR GÜRDOĞAN BAYIR


EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ

EĞİTİM FAKÜLTESİ


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (SOC)


Avesis Araştırma Alanları: Eğitim


Yayınlardaki İsimler: Bayir Omur Gurdogan

Metrikler

Yayın

119

Yayın (WoS)

9

Yayın (Scopus)

7

Atıf (WoS)

7

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

11

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (Scholar)

769

H-İndeks (Scholar)

18

Atıf (TrDizin)

40

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Sobiad)

117

H-İndeks (Sobiad)

6

Atıf (Diğer Toplam)

133

Proje

9

Tez Danışmanlığı

7

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2010 - 2015

2010 - 2015

Doktora

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Sınıf Öğretmenliği (Dr), Türkiye

2007 - 2010

2007 - 2010

Yüksek Lisans

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Sınıf Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye

2002 - 2006

2002 - 2006

Lisans

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, İlköğretim Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2015

2015

Doktora

İlkokul dördüncü sınıf sosyal bilgiler dersinde çatışma çözme becerilerinin gelişiminin incelenmesi

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Sınıf Öğretmenliği (Dr)

2010

2010

Yüksek Lisans

Sosyal bilgiler dersinde güncel olaylardan yararlanmanın öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerine etkisi

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Sınıf Öğretmenliği (Yl) (Tezli)

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Eğitim

Akademik Ünvanlar / Görevler

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

2019 - 2025

2019 - 2025

Doç. Dr.

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

2016 - 2019

2016 - 2019

Dr. Öğr. Üyesi

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

2006 - 2016

2006 - 2016

Araştırma Görevlisi

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

Yönetimsel Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Farabi Programı Kurum Koordinatörü

Anadolu Üniversitesi

2016 - Devam Ediyor

2016 - Devam Ediyor

Erasmus Programı Kurum Koordinatörü

Anadolu Üniversitesi

2016 - 2019

2016 - 2019

Bölüm Başkan Yardımcısı

Anadolu Üniversitesi

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

İlkokulda düşünme eğitimi

İlkokulda düşünme eğitimi

Tez

Uzmanlık alan dersi

Seminer

İlkokulda düşünme eğitimi

İlkokulda düşünme eğitimi

uzmanlık alan dersi

uzmanlık alan dersi

Tez

Uzmanlık Alan Dersi

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Çocuk toplumsal yaşam ve öğrenme

Uzmanlık alan dersi

Seminer

Sosyal Bilgiler Öğretiminde Güncel Yaklaşımlar

Çocuk Toplumsal yaşam ve öğrenme

Çocuk Toplumsal yaşam ve öğrenme

Sosyal Bilgiler Öğretiminde Güncel Yaklaşımlar

Seminer

Uzmanlık alan dersi

seminer

karakter ve değer eğitimine giriş

uzmanlık alan dersi

Tez

Sosyal bilgiler Öğretiminde Güncel Yaklaşımlar

Seminer

Dönem Projesi

Çocuk, Toplumsal Yaşam ve Öğrenme

Karakter ve Değer Eğitimine Giriş

Uzmanlık Alan Dersi

Tez (Tür)

Dönem Projesi (C)

Uzmanlık Alan Dersi (Tür)

Tez (G)

Karakter ve Değer Eğitimine Giriş (A)

Uzmanlık Alan Dersi (A)

Seminer (C)

Lisans

Lisans

Hayat bilgisi öğretimi a-b

Toplumsal cinsiyet ve eğitim

Hayat bilgisi Öğretimi a-b

Karakter ve Değer Eğitimi

Karakter ve değer eğitimi

Sosyal bilgiler öğretimi a-b

Sosyal bilgiler öğretimi

Sosyal bilgiler öğretimi

okul deneyimi

Demokrasi eğitimi ve Çocuk Hakları A-B Sürdürülebilir Kalkınma

Topluma hizmet Uygulamaları

Öğretmenlik Uygulaması I

Hayat Bilgisi Öğretimi A-C

İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi Sürdürülebilir Kalkınma

Sosyal bilgiler Öğretimi A-B-C

Erken Çocukluk Eğitimi (A)

Demokrasi Eğitimi ve Çocuk Hakları (A) Sürdürülebilir Kalkınma

Sosyal Bilgiler Öğretimi (B)

Sosyal Bilgiler Öğretimi (C)

Erken Çocukluk Eğitimi (B)

Öğretmenlik Uygulaması II (F)

Hayat Bilgisi Öğretimi (C)

Sosyal Bilgiler Öğretimi (A)

Öğretmenlik Uygulaması I (G)

Hayat Bilgisi Öğretimi (A)

Hayat Bilgisi Öğretimi (B)

Okul Deneyimi (G)

Demokrasi Eğitimi ve Çocuk Hakları (B) Sürdürülebilir Kalkınma

Topluma Hizmet Uygulamaları (I)

Hayat Bilgisi Öğretimi (Tür)

Erken Çocukluk Eğitimi (C)

Etkili İletişim (B)

Öğretmenlik Uygulaması II (G)

Demokrasi Eğitim ve Çocuk Hakları (Tür) Sürdürülebilir Kalkınma

Etkili İletişim (A)

Topluma Hizmet Uygulamaları (H)

Makaleler

Tümü (39)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
ESCI (4)
Scopus (6)
TRDizin (26)
Diğer Yayınlar (10)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

2. Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu Nedir? Ne Değildir?: Sınıf Öğretmeni Adaylarının Anlayış ve Uygulamaları

ÖZER F., GÜNER ÖZER M., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.

VIII. INCES, International Science, Culture and Education Congress, 1 - 04 Mayıs 2025, (Özet Bildiri)

2024

2024

3. İlkokul Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Bağlam Temelli REACT Öğretim Modeli Temele Alınarak Dijital İçerik Tasarlanması, Uygulanması ve Değerlendirilmesi

Sucu G., Gürdoğan Bayır Ö.

22. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Şanlıurfa, Türkiye, 12 - 15 Kasım 2024, ss.413-424, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

5. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yapay Zekâ Kullanımına İlişkin Farkındalıkları

GÜRDOĞAN BAYIR Ö., KILIÇ Z., BALBAĞ N. L.

12. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Edirne, Türkiye, 20 - 23 Mayıs 2024, ss.259-260, (Özet Bildiri)

2023

2023

6. Karikatür Analizi Yoluyla Öğrencilerin Gözünden Adalet Değeri

GÜRDOĞAN BAYIR Ö., TÜRKCAN B.

UluslararasıEğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

8. Türkiye’de İlkokul Programlarına Yönelik Yapılan Çalışmaların İncelenmesi

GÜLTEKİN M., GÜRDOĞAN BAYIR Ö., KILIÇ Z., DEMİR Z. M.

Uluslararası Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

9. Sosyal Bilgiler Dersinde Düşünme Becerilerine Yönelik Yapılan Tezlerin İncelenmesi

Bayır M., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.

2. Uluslararası Eğitim ve Bilim Kongresi, Antalya, Türkiye, 26 Ekim 2023, (Özet Bildiri)

2022

2022

10. Pandemi Sürecinin İlkokulda Veli-Öğretmen İşbirliğine Yansıması

GÜLTEKİN M., KILIÇ Z., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.

International Education Congress, Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022, ss.663-664, (Özet Bildiri)

2022

2022

11. Dijital Vatandaşlık Konusunda Yapılmış Lisansüstü Çalışmalardaki Yönelimler

BALBAĞ N. L., SEVER I., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.

International Education Congress, Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022, ss.475-476, (Özet Bildiri)

2019

2019

14. ADİL SINIFLAR İÇİN ADİL ÖĞRETMENLER

GÜRDOĞAN BAYIR Ö., ÇENGELCİ KÖSE T., CEYLAN M.

7. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 9 - 12 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

16. Sosyal Bilgiler Öğretim Programı Kazanımlarının Alanlarına ve Düzeylerine Göre Sınıflandırılması: Posner ve Rudnitsky Modeli

GÜRDOĞAN BAYIR Ö., KILIÇ Z., BALBAĞ N. L.

8. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Kasım 2019, ss.731-753, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

18. Vatandaşlık Eğitimine Yönelik Yapılan Lisansüstü Çalışmaların İncelenmesi

GÜRDOĞAN BAYIR Ö., KILIÇ Z., GÖZ N. L.

7. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Kırşehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.69-81, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

19. Karikatürlerde Değerler: Duyarlılık Değeri Örneği

GÜRDOĞAN BAYIR Ö., ÇENGELCİ KÖSE T.

7. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Kırşehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.39-49, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

21. Ailelerin Çocuk Haklarına İlişkin Farkındalık Düzeyleri

GÜRDOĞAN BAYIR Ö., GÖZ N. L., KILIÇ Z.

5. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.450-464, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

23. Sınıf Öğretmeni Adaylarına Göre İlkokullarda Demokrasi ve Çocuk Hakları Nasıl Kazandırılmalıdır?

GÜRDOĞAN BAYIR Ö.

27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.2261-2272, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

25. Geçmişten Günümüze Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarında Değerler

GÜLTEKİN M., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.

17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, cilt.947, (Özet Bildiri)

2018

2018

26. İlkokul Öğrencilerinin Çizdikleri Karikatürlerde Teknoloji

GÜRDOĞAN BAYIR Ö., TÜRKCAN B., GÖZ N. L.

17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, ss.544-545, (Özet Bildiri)

2018

2018

27. Dezavantajlı Gruptaki Çocuklarla Eğitim Süreci: Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri

GÜRDOĞAN BAYIR Ö.

Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi, Afyon, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, ss.632, (Özet Bildiri)

2018

2018

28. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Deneyimleri

GÜRDOĞAN BAYIR Ö., GÜLTEKİN M.

Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi, afyon, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, ss.631, (Özet Bildiri)

2017

2017

29. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Gözüyle Öğretmenlik Uygulaması Dersi

GÜRDOĞAN BAYIR Ö.

I. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

30. Öğretmenlikte Mesleki Gelişim: Bir Metasentez Çalışması

GÜLTEKİN M., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.

I. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

31. Öğretmen Adaylarının Bakış Açısıyla Adalet Değeri

ÇENGELCİ KÖSE T., GÜRDOĞAN BAYIR Ö., YILDIRIM POLAT A.

VI. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempzoyumu, 4 - 06 Mayıs 2017, ss.284-285, (Özet Bildiri)

2017

2017

32. İlkokul Öğrencileri Farklılıklara Saygıyı Anlatıyor

GÜRDOĞAN BAYIR Ö., GÖZ N. L.

6. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, ss.286-287, (Özet Bildiri)

2017

2017

33. İlkokul Öğrencilerinin Resimlerinde Tüketim: Göstergebilimsel BirAnaliz

GÜRDOĞAN BAYIR Ö., BOZKURT M.

6. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, ss.188-189, (Özet Bildiri)

2017

2017

34. Çocuk Hakları Öğretimi ve Yaşanan Sorunlar

GÖZ N. L., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.

26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.3431-3433, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

35. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Mesleki Kavramlara Yönelik Bilişsel Yapıları

GÜRDOĞAN BAYIR Ö., GÖZ N. L.

XVIII. Uluslararası Amse-Amce-Waer Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mayıs - 02 Haziran 2016, ss.325, (Özet Bildiri)

2016

2016

36. Sınıf Öğretmeni Adaylarına Göre Kültürel Değer Algısı

KASA B., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.

XV. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.67, (Özet Bildiri)

2016

2016

37. Eğitim ve Medya: Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri

GÜRDOĞAN BAYIR Ö., GÖZ N. L.

XV. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.79, (Özet Bildiri)

2016

2016

38. İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasine İlişkin Öğretmenler ve Öğrenciler Neler Düşünüyor?

ERSOY A. F., GÖZ N. L., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.

III. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

39. Etkin Vatandaşlık ve Çatışma Çözme Becerisi

GÖZ N. L., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.

25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

40. Sosyal Bilgiler Dersinde İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yaklaşımlarının Etkililiği Bir Meta Analiz Çalışması

GÜRDOĞAN BAYIR Ö., BOZKURT M.

5. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2016, ss.235-236, (Özet Bildiri)

2016

2016

41. Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrenci Merkezli Öğretim Süreçlerinin Tutum Üzerindeki Etkisi Bir Meta Analiz Çalışması

GÜLTEKİN M., GÜRDOĞAN BAYIR Ö., GÖZ N. L.

5. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2016, ss.237-238, (Özet Bildiri)

2015

2015

42. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Değer Günlükleri: İlkokulda Değer Eğitimi

DEVECİ H., ÇENGELCİ T., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.

2. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, ss.498-499, (Özet Bildiri)

2015

2015

43. Öğrencilerin ve Öğretmenlerin Bakış Açısıyla Barış Ve Barış Eğitimi

GÖZ N. L., GÜRDOĞAN BAYIR Ö., ÇENGELCİ T.

4. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Bolu, Türkiye, 23 - 25 Nisan 2015, ss.129, (Özet Bildiri)

2015

2015

44. Savaşı Yaşayanların Bakış Açısıyla Barış Eğitimi

BOZKURT M., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.

4. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Bolu, Türkiye, 23 - 25 Nisan 2015, ss.105, (Özet Bildiri)

2014

2014

45. Social Studies For A Qualified Society

GÜRDOĞAN BAYIR Ö., YAŞAR Ş.

21st International Conference on Learning, New York, Amerika Birleşik Devletleri, 15 - 17 Temmuz 2014

2014

2014

46. Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrenci Merkezli Öğretim Yöntemlerinin Etkililiği: Bir Meta Analiz Çalışması

YAŞAR Ş., ÇENGELCİ T., GÖZ N. L., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.

3. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 7 - 09 Mayıs 2014, ss.14, (Özet Bildiri)

2014

2014

47. Sosyal Bilgiler Dersinde Ara Disiplinlerden Yararlanılmasına İlişkin Öğretmen Görüşleri

YAŞAR Ş., ÇENGELCİ T., GÜRDOĞAN BAYIR Ö., GÖZ N. L.

III. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2014, ss.151-152, (Özet Bildiri)

2014

2014

48. Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Resimlerinde Barış Algısı

ÇENGELCİ T., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.

I. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

2013

2013

49. Sınıf Öğretmeni Adaylarına Göre Sosyal Bilgiler Dersinde Küresel Vatandaşlık

GÜRDOĞAN BAYIR Ö., GÖZ N. L., BOZKURT M.

XII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Aydın, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2013, ss.62, (Özet Bildiri)

2013

2013

50. Haklarımız Var: Çocukların Gözünden Çocuk Hakları

GÜLTEKİN M., GÖZ N. L., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.

II. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Aksaray, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2013, ss.167, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2012

2012

51. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşlerine Göre Değerlerin Ulusal ve Evrensel Olarak Sınıfladırılması

YAŞAR Ş., KASA AYTEN B., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.

XI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)

2011

2011

52. Türkiye’de Geleceğin Sosyal Bilgiler Öğretim Programı Nasıl Olmalıdır?

YAŞAR Ş., ÇENGELCİ KÖSE T., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.

I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, ss.674-676, (Özet Bildiri)

2011

2011

53. Sınıf Öğretmenlerinin Bakış Açısıyla Küreselleşmenin Değerlere Yansıması

YAŞAR Ş., GÜLTEKİN M., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.

Değerler Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2011, ss.30-31, (Özet Bildiri)

2011

2011

54. PRE-SERVICE ELEMENTARY SCHOOL TEACHERS' OPINIONS ABOUT USING INTERNET EDUCATIONAL ORIENTED

Yasar S., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.

4th International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI), Madrid, İspanya, 14 - 16 Kasım 2011, ss.5178-5187, (Tam Metin Bildiri) identifier

2011

2011

55. INTERNET IN SOCIAL STUDIES COURSE WITH 5th GRADE PRIMARY SCHOOL STUDENTS' POINT OF VIEW

GÜRDOĞAN BAYIR Ö., Yasar S.

4th International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI), Madrid, İspanya, 14 - 16 Kasım 2011, ss.5168-5177, (Tam Metin Bildiri) identifier

2010

2010

56. Social Studies Course from the Perspective of Students’ Learning Diaries

GÜRDOĞAN BAYIR Ö., ÇENGELCİ KÖSE T.

17th International Conference on Learning, Hong Kong, Hong Kong, 6 - 09 Temmuz 2010

2010

2010

57. İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Bakış Açısıyla Sosyal Bilgiler

YAŞAR Ş., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.

9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

58. Current events in 4(th) and 5(th) grade primary education social studies program

GÜRDOĞAN BAYIR Ö.

1st World Conference on Learning, Teaching and Administration (WCLTA), Cairo, Mısır, 29 - 31 Ekim 2010, cilt.9, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier identifier

2009

2009

59. Çocuktan Çocuğa Öğretim Yaklaşımı ile Değer Eğitimi

DEVECİ H., GÜLTEKİN M., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.

IV. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, ss.678-687, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

60. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Medya Kavramına İlişkin Metaforları

GÜRDOĞAN BAYIR Ö., KARADAĞ YILMAZ R.

8. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2009, ss.1431-1443, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2025

2025

1. Düşünme ve eğitim

ERSOY A. F., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.

Düşünme eğitimi, ERSOY ARİFE FİGEN, GÜRDOĞAN BAYIR ÖMÜR, Editör, Eğiten, Ankara, ss.1-24, 2025

2024

2024

2. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE GÜNCEL OLAYLAR KULLANIMININ İNCELENMESİ: ULUSAL TEZ MERKEZİ ÖRNEĞİ

GÜRDOĞAN BAYIR Ö.

SOSYAL BILGILER EĞITIMI ALANINDA ULUSLARARASI ARAŞTIRMALAR II, EROL HÜSEYİN, Editör, Eğitim Yayınevi, ss.21-37, 2024

2023

2023

3. Çevre eğitimi ile ilgili farklı ülkelerdeki uygulamalar

GÜRDOĞAN BAYIR Ö.

Etkinlik Temelli Çevre Eğitimi, Şengül S. Anagün; Türkan Ercan Özaydın, Editör, Eğiten Kitap, ss.371-391, 2023

2023

2023

4. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri

GÜRDOĞAN BAYIR Ö.

Sınıf Eğitiminde Yaşanan Güncel Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Esen Aygün, Hanife, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.115-140, 2023

2022

2022

5. Sosyal Bilgiler Dersinde Ölçme-Değerlendirme

GÜRDOĞAN BAYIR Ö.

İlk ve ortaokulda uygulama örnekleriyle sosyal bilgiler öğretimi, Gürdoğan Bayır, Ömür; Selanik Ay Tuğba, Editör, Vizetek, Ankara, ss.401-427, 2022

2022

2022

6. Okul dışı öğrenme ortamları

GÜRDOĞAN BAYIR Ö., KILIÇ Z.

21. yüzyıl becerileri bakış açısından eğitim ve öğretimde farklı yaklaşımlar, Gültekin, Mehmet; Yazar, Taha; Oral, Behçet, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.587-610, 2022

2022

2022

7. Demokratik vatandaşlık eğitimi için kuramsal bir çerçeve

GÜRDOĞAN BAYIR Ö., BALBAĞ N. L., DİNÇ E.

Vatandaşlık bilgisi ve eğitimi, Dinç, Erkan; Dere, İlker; Üztemur, Servet, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.69-101, 2022

2021

2021

8. Türkiye'de karakter ve değer eğitimi uygulamaları ve araştırmaları

GÜRDOĞAN BAYIR Ö.

Karakter ve değer eğitimi, aslı yıldırım, Editör, Pegem Akademi, ss.154-173, 2021

2021

2021

9. Sosyal bilgilerde okuryazarlık

GÜRDOĞAN BAYIR Ö.

Kuramdan uygulamaya sosyal bilgiler öğretimi, vedat aktepe mevlüt gündüz nuray kurtdede fidan elvan yalçınkaya, Editör, Pegem Akademi, ss.46-65, 2021

2021

2021

10. ilkokul sosyal bilgiler öğretiminde etkili teknoloji kullanımı

SEVER I., ÖRÜN Ö., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.

İlkokulda etkili teknoloji kullanımı, MEşure alkış küçükaydın- mustafa sarıtepeci, Editör, Pegem Akademi, ss.94-108, 2021

2020

2020

11. Karma Araştırma Yöntemi

GÜLTEKİN M., GÜRDOĞAN BAYIR Ö., YAŞAR E.

Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Oral, Behçet Çoban, Ahmet, Editör, Pegem Akademi, ss.317-355, 2020

2020

2020

12. İlkokul sosyal Bilgiler Öğretiminde Eğitsel Oyun Kullanımı

GÜRDOĞAN BAYIR Ö., BALBAĞ N. L., SEVER I.

İlkokul Eğitiminde Eğitsel Oyunlar ve Güncel Uygulamalar, Menşure Alkış Küçükaydın, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.143-162, 2020

2019

2019

13. Eğitim Hakkı

GÜRDOĞAN BAYIR Ö.

İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi, Acun, İsmail, Editör, Pegem Akademi, ss.39-60, 2019

2018

2018

14. Barış ve Çatışma Çözme Eğitiminde Sosyal Bilgiler

GÜRDOĞAN BAYIR Ö.

Sosyal Bilgilerde Güncel Okumalar I, ERSOY, ARİFE FİGEN ve KARADUMAN, HIDIR, Editör, Anı Yayıncılık, ss.81-106, 2018

2017

2017

16. Hayat Bilgisi Dersinde Beceri Öğretimi

GÜRDOĞAN BAYIR Ö.

Etkinlik Örnekleriyle Hayat Bilgisi Öğretimi, TAY, BAYRAM, Editör, Pegem Akademi, ss.282-322, 2017

2016

2016

17. Etkili vatandaşlık ve çatışma çözme becerisi

GÖZ N. L., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.

Eğitim Bilimlerinde Yenilikler ve Nitelik Arayışı, DEMİREL, ÖZCAN ve DİNÇER, SERKAN, Editör, Pegem Akademi, ss.915-934, 2016

2015

2015

18. Değer Eğitimi Yaklaşımları ve Uygulama Örnekleri

GÜRDOĞAN BAYIR Ö.

Okulöncesi ve İlkokul Döneminde Değerler Eğitimi, YAĞAN GÜDER, SEVCAN, Editör, Eğiten Kitap, ss.151-164, 2015

Desteklenen Projeler

2025 - 2026

2025 - 2026

Minik Adımlar Doğada

TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları

Gürdoğan Bayır Ö., Özer F., Bayır M.(Yürütücü)

2018 - 2023

2018 - 2023

Tarihsel Oyun Yolculuğu (TOY)

TÜBİTAK Projesi , 1005 - Ulusal Yeni Fikirler ve Ürünler Araştırma Destek Programı

Erişti B., Gürdoğan Bayır Ö.

2021 - 2021

2021 - 2021

Öğretmenimin Oyunu

TÜBİTAK Projesi

GÜRDOĞAN BAYIR Ö.

2018 - 2019

2018 - 2019

Adil Sınıflar İçin Adil Öğretmenler

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

GÜRDOĞAN BAYIR Ö. (Yürütücü)

2014 - 2015

2014 - 2015

İlkokul 4. Sınıf Ortamında Çatışma Çözme Becerilerinin Geliştirilmesi (Sosyal Bilgiler Dersi Örneği)

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

GÜLTEKİN M. (Yürütücü), GÜRDOĞAN BAYIR Ö.


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 6

h-indeksi (WOS): 1