Makaleler
47
Tümü (47)
SCI-E, SSCI, AHCI (10)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (26)
ESCI (16)
Scopus (20)
TRDizin (27)
Diğer Yayınlar (12)
5. First Encounter with Children with Special Needs and Education Experience of Special Education Teacher Candidates
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.23, sa.3, ss.595-612, 2022 (ESCI, TRDizin)
6. Response to Intervention: A Systematic Review of Longitudinal Studies
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.37, sa.1, ss.403-423, 2022 (ESCI, Scopus, TRDizin)
7. Expert Perspectives on Distance Special Education Interventions for Students with Special Needs and Their Families in Turkey During the COVID-19 Pandemic
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.23, sa.1, ss.133-164, 2022 (ESCI, TRDizin)
9. Effectiveness of Class-wide Positive Behavioral Support Intervention in Teaching Social Skills to Students in a Primary School Activity Club
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION
, cilt.12, sa.1, ss.185-201, 2020 (ESCI, Scopus, TRDizin)
11. Effectiveness of Teaching Social Skills to Individuals with Autism Spectrum Disorders Using Cool versus Not Cool
EDUCATION AND TRAINING IN AUTISM AND DEVELOPMENTAL DISABILITIES
, cilt.54, sa.2, ss.132-146, 2019 (SSCI, Scopus)
12. Effectiveness of Video Modeling in Teaching Following Public Direction Signs for Students with Autism Spectrum Disorders
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.34, sa.2, ss.487-504, 2019 (ESCI, Scopus, TRDizin)
13. Effectiveness of Discrete Trial Training Program for Parents of Children with Autism Spectrum Disorder
International Journal of Progressive Education
, cilt.14, sa.3, ss.12-31, 2018 (Hakemli Dergi)
17. An Assessment of the Image of Disability in the National Press in terms of Social Model
Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.40, sa.2, ss.1-22, 2016 (Hakemli Dergi)
20. The Effectiveness And Efficiency Of Social Stories And Video Modelling On Teaching Social Skills To Children With Autism Spectrum Disorder
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION
, cilt.7, sa.2, ss.294-315, 2015 (ESCI, Scopus, TRDizin)
34. Studies on Defining and Improving Social Competence Characteristics in an Elementary School Inclusive Classroom
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.14, sa.2, ss.33-53, 2013 (ESCI, TRDizin)
35. Case Study: Training a Mother of Child with Autism on How to provide Discrete Trial Teaching
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION
, cilt.4, sa.2, ss.95-103, 2012 (ESCI, Scopus)
41. Concept of Social Validity and Assessment of Graduate Theses in Terms of Social Validity Conducted in Special Education Field in Turkey
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.9, sa.1, ss.55-67, 2008 (ESCI)
47. Bireyselleştirilmiş Öğretim Materyallerinin Hazırlanması(Preparing Individualized Instructional Materials).
Anadolu Üniversitesi Eğiitim Fakültesi Dergisi
, cilt.6, sa.1, ss.75-82, 1996 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
47
7. Tez danışmanlık süreci: etik ilkeleri belirlemeye yönelik nitel araştırma
AKETDER 1. Etik Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 13 - 14 Mayıs 2022, (Tam Metin Bildiri)
8. Özel Eğitimde Kanıt Temelli Uygulamaların Kalite Göstergeleri: Literatür Derlemesi
31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2021, cilt.1, ss.130, (Özet Bildiri)
14. Okul Çaplı Olumlu Davranış Desteği (OÇODD): Tek-Denekli Araştırmalar Sistematik Derleme
2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
15. Okul Çaplı Olumlu Davranış Desteği (OÇODD): Tek Denekli Araştırmalar Sistematik Derleme
2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
16. Müdahaleye Yanıt Yaklaşımına İlişkin Yürütülmüş Boylamsal Çalışmaların SistematikDerlemesi
2nd International Congress On Early Childhood İntervenntion(İCECİ-2018), Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
17. Müdahaleye Yanıt Yaklaşımına İlişkin Yürütülmüş Boylamsal Çalışmaların Sistematik Derlemesi
2. International Congress on Early Childhood Intervention, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
18. Risk Grubunda Olan Öğrencilere Yönelik Etkili Bir Sistem Olan Müdahaleye Yanıt Yaklaşımına (Response to Intervention) Genel Bir Bakış
2. International Congress on Early Childhood Intervention, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
21. Otizm spektrum bozukluğu tanısı bulunan bireylere sosyal beceri öğretiminde uygun olan ve olmayan davranış örnekleriyle öğretimin etkililiği.
Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
22. Akran ağı grupları: Kaynaştırma ortamlarında otizm spektrum bozukluğu olan ergenlerin sosyal etkileşim becerilerinin desteklenmesi
Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
23. Uygulamalı Davranış Analizi ve Otizm
Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 9 - 11 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
24. Zihin Yetersizliğinden Etkilenmiş Bireylerin ve Ailelerinin İşe Yerleşme ve Çalışma Süreçleri ile İlgili Algıları
27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
26. Zihin yetersizliği olan çocuklarda kendiliğinden sayıya odaklanmanın artırılmasında pekiştirme sürecinin etkililiği
Uluslararsı Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
27. Otizm spektrum bozukluğu olan öğrencilere toplumsal ortamlarda levha okuma becerisinin öğretiminde video modelle öğretimin etkililiği
4rd International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
28. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara sosyal beceri öğretiminde etkileşimli ve etkileşimli olmayan sosyal öykülerin karşılaştırılması
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
32. Robots in teaching with autism spectrum disorders A review
ABAI 8. Uluslararası Konferans, 27 - 29 Eylül 2015
33. Gelişimsel destek programı GEDEP
International Congress on Early Childhood Intervention, 3 - 06 Nisan 2014
34. Gelişimsel destek programı (GEDEP)
International Congress on Early Childhood Intervention (ICECI2014), Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
35. Bireyselleştirilmiş eğitim programı geliştirme süreci
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013, (Özet Bildiri)
36. Case Study: Training a mother of child with Autism on how to provide Discrete Trial Teaching
Regional Conference of International Society on Early Intervention, St. Petersburg, Russia., ST PETERSBURG, Rusya, 1 - 03 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)
37. Otizm spektrum bozukluğu gösteren çocuklara sosyal becerilerin öğretiminde sosyal öykülerin kullanılmasına ilişkin araştırmaların analizi
22. Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
38. An analysis of studies with social stories in teaching social skills to children with autism
1st International Early Childhood Intervention Conference EURLYAID Annual Conference, Braga, Portekiz, 13 - 15 Eylül 2012
40. Uygulama öğretim elemanı adayı yetiştirme süreci Anadolu Üniversitesi Zihin Engelliler Öğretmenliği ABD örneği
20. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2010, (Özet Bildiri)
43. Problem davranışların azaltılmasına olumlu yaklaşım
17. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Çeşme, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2007, (Özet Bildiri)
Kitaplar
42
3. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrencilerde Fiziksel Aktivite ve Spor Eğitimi
Spor Bilimlerinde Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Gonca İnce - Ebru Deretarla Gül, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.216-242, 2021
4. Uygun olmayan davranışları açıklayan kuramsal modeller
Sınıf İçin Olumlu Davranışsal Destekler, Vuran, Sezgin, Öğülmüş, Kürşat, Editör, Nobel, Ankara, ss.26-52, 2021
7. Özel Eğitim Öğretmenleri İçin Etik İlkeler Klavuzu
Vize Akademik, Ankara, 2020
8. Özel eğitim öğretmenleri için etik ilkeler kılavuzu
Vize Akademik, 2020
11. Öz Bakım Becerilerinin Gelişimi ve Öğretimi
0-6 Yas Arası Down Sendromlu Çocuklar ve Gelisimleri: Aileler ve Eğitimciler için Kaynak Kitap, E. Sema Batu, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.173-202, 2018
12. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrenciler
Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Atilla Cavkaytar, Deniz Tekin Ersan, Editör, Eğiten, Ankara, ss.33-55, 2018
13. 0-36 Aylık Gelişimi Risk Altındaki Çocuklar İçin Gelişimsel Destek Programı
Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2017
14. Hedef Davranışı Ölçme ve Kaydetme
Uygulamalı Davranış Analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.57-73, 2017
15. Uygun olmayan davranışların azaltılması
Uygulamalı davranış analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.95-112, 2017
16. Uygun davranışların artırılması
Uygulamalı davranış analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.75-93, 2017
17. Uygulamalı davranış analizinin temelleri
Uygulamalı Davranış Analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-19, 2017
19. Tek Denekli Araştırma Desenleri
Uygulamalı Davranış Analizi, Vuran, Sezgin, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.145-162, 2017
21. Video modelle öğretim
Sosyal yeterliklerin geliştirilmesi Sosyal beceri yetersizliği gösteren çocuklar için Öğretmen adayları ve öğretmenler için, VURAN SEZGİN, Editör, VİZE YAYINCILIK, Ankara, ss.117-131, 2017
23. Uygulamalı davranış analizi
Uygulamalı Davranış Analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.21-32, 2017
24. İşlevsel değerlendirme
Uygulamalı davranış analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.129-144, 2017
25. Davranışı azaltma teknikleri
Uygulamalı davranış analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.113-128, 2017
28. Öğrencilere Kendi Davranışlarını Yönetmeyi Öğretme
UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ Eğitimciler için Applied behavior Analysis for Teachers, Hakan Sarı, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, ss.349-364, 2015
29. Hepsini Biraraya Getirme
UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ Eğitimciler için Applied behavior Analysis for Teachers, Hakan Sarı, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, ss.365-385, 2015
30. Uygulamalı Davranış Analizi Yöntemlerinin Sorumlu Kullanımı
UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ Eğitimciler için Applied Behavior Analysis for Teachers, Hakan Sarı, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, ss.21-38, 2015
31. Ayrımlı Pekiştirme: Öncüllerin Kontrolü ve Şekil Verme
UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ Eğitimciler için Applied behavior Analysis for Teachers, Hakan Sarı, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Ankara, ss.293-327, 2015
33. 0-36 aylık gelişimi risk altındaki çocuklar için Gelişimsel Destek Programı (GEDEP)
Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, 2014
34. Davranış Problemleri ile Baş Etme
İlköğretimde Kaynaştırma, İ. Halil Diken, Editör, Pegem, Ankara, ss.260-291, 2013
35. Çocukları Tanıma Teknikleri
Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 2011
37. Zihinsel Yetersizliği olan Çocukların Eğitimleri
Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim, Gönül Akçamete, Editör, KÖK, ss.245-282, 2009
38. Uygun Davranışlar Kazandırma/Artırma
Davranış ve Öğrenme Sorunu olan Çocukların Eğitimi, Elif Tekin İftar, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.17-40, 2008
39. Bireyselleştirilmiş Eğitim Planları
Bireyselleştirilmiş eğitim programlarının geliştirilmesi, Oğuz Gürsel, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.1-12, 2007
40. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi, Oğuz Gürsel, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.1-10, 2007
41. Sosyal Yeterliklerin Geliştirilmesi
İlköğretimde Kaynaştırma, Süleyman Eripekl, Editör, Anadolu Üniversitesi AÖF yayınları, Eskişehir, ss.221-242, 2007
42. Küçük Adımlar Gelişimsel Geriliği Olan Çocuklara Yönelik Erken Eğitim Programı Eskişehir uygulamasının aile rehberi görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi
Zihinsel Engellilere Destek Derneği, İstanbul, 2001
Metrikler
Yayın (WoS)
27
Yayın (Scopus)
20
Atıf (WoS)
133
H-İndeks (WoS)
6
Atıf (Scopus)
158
H-İndeks (Scopus)
8
Atıf (Scholar)
125
H-İndeks (Scholar)
5
Atıf (TrDizin)
27
H-İndeks (TrDizin)
3
Atıf (Sobiad)
431
H-İndeks (Sobiad)
10
Atıf (Diğer Toplam)
47
Proje
15
Tez Danışmanlığı
12