SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
First Encounter with Children with Special Needs and Education Experience of Special Education Teacher Candidates
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.23, sa.3, ss.595-612, 2022 (ESCI)
Response to Intervention: A Systematic Review of Longitudinal Studies
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.37, sa.1, ss.403-423, 2022 (ESCI)
Expert Perspectives on Distance Special Education Interventions for Students with Special Needs and Their Families in Turkey During the COVID-19 Pandemic
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.23, sa.1, ss.133-164, 2022 (ESCI)
Effectiveness of Discrete Trial Training Program for Parents of Children with Autism Spectrum Disorder
International Journal of Progressive Education
, cilt.14, sa.3, ss.12-31, 2018 (Hakemli Dergi)
İşbirliği İle Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Geliştirme Süreci: Durum Çalışması
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.18, sa.2, ss.165-184, 2017 (Hakemli Dergi)
An Assessment of the Image of Disability in the National Press in terms of Social Model
Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.40, sa.2, ss.1-22, 2016 (Hakemli Dergi)
Otizm spekturum bozukluğu olan bireylerin sosyal becerilerinin geliştirilmesinde grup müdahaleleri
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi
, cilt.16, ss.29-51, 2015 (Hakemli Dergi)
Concept of Social Validity and Assessment of Graduate Theses in Terms of Social Validity Conducted in Special Education Field in Turkey
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.9, sa.1, ss.55-67, 2008 (ESCI)
Davranış kontrolü ve beceri öğretimi konusunda hizmetiçi eğitime katılanların programa ilişkin görüşleri
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.4, sa.1, ss.1-17, 2003 (Hakemli Dergi)
Türkiye de özel gereksininmli bireylere yönelik hizmetlerin yasal yapılanmasında Avrupa Birliği ne uyum sürecinin yansımaları
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.3, sa.1, ss.142-158, 2003 (Hakemli Dergi)
Bireyselleştirilmiş Öğretim Materyallerinin Hazırlanması(Preparing Individualized Instructional Materials).
Anadolu Üniversitesi Eğiitim Fakültesi Dergisi
, cilt.6, sa.1, ss.75-82, 1996 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Özel Eğitimde Kanıt Temelli Uygulamaların Kalite Göstergeleri: Literatür Derlemesi
31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2021, cilt.1, ss.130
Okul Çaplı Olumlu Davranış Desteği (OÇODD): Tek-Denekli Araştırmalar Sistematik Derleme
2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018
Risk Grubunda Olan Öğrencilere Yönelik Etkili Bir Sistem Olan Müdahaleye Yanıt Yaklaşımına (Response to Intervention) Genel Bir Bakış
2. International Congress on Early Childhood Intervention, 29 Mart - 01 Nisan 2018
Müdahaleye Yanıt Yaklaşımına İlişkin Yürütülmüş Boylamsal Çalışmaların Sistematik Derlemesi
2. International Congress on Early Childhood Intervention, 29 Mart - 01 Nisan 2018
Otizm spektrum bozukluğu tanısı bulunan bireylere sosyal beceri öğretiminde uygun olan ve olmayan davranış örnekleriyle öğretimin etkililiği.
Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017
Akran ağı grupları: Kaynaştırma ortamlarında otizm spektrum bozukluğu olan ergenlerin sosyal etkileşim becerilerinin desteklenmesi
Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017
Zihin Yetersizliğinden Etkilenmiş Bireylerin ve Ailelerinin İşe Yerleşme ve Çalışma Süreçleri ile İlgili Algıları
27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 8 - 10 Kasım 2017
Uygulamalı Davranış Analizi ve Otizm
Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 9 - 11 Kasım 2017
Zihin yetersizliği olan çocuklarda kendiliğinden sayıya odaklanmanın artırılmasında pekiştirme sürecinin etkililiği
Uluslararsı Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 8 - 10 Kasım 2017
Otizm spektrum bozukluğu olan öğrencilere toplumsal ortamlarda levha okuma becerisinin öğretiminde video modelle öğretimin etkililiği
4rd International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara sosyal beceri öğretiminde etkileşimli ve etkileşimli olmayan sosyal öykülerin karşılaştırılması
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016
Robots in teaching with autism spectrum disorders A review
ABAI 8. Uluslararası Konferans, 27 - 29 Eylül 2015
Gelişimsel destek programı (GEDEP)
International Congress on Early Childhood Intervention (ICECI2014), Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014
Gelişimsel destek programı GEDEP
International Congress on Early Childhood Intervention, 3 - 06 Nisan 2014
Bireyselleştirilmiş eğitim programı geliştirme süreci
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013
Otizm spektrum bozukluğu gösteren çocuklara sosyal becerilerin öğretiminde sosyal öykülerin kullanılmasına ilişkin araştırmaların analizi
22. Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2012
An analysis of studies with social stories in teaching social skills to children with autism
1st International Early Childhood Intervention Conference EURLYAID Annual Conference, Braga, Portekiz, 13 - 15 Eylül 2012
Kitap & Kitap Bölümleri
Uygun olmayan davranışları açıklayan kuramsal modeller
Sınıf İçin Olumlu Davranışsal Destekler, Vuran, Sezgin, Öğülmüş, Kürşat, Editör, Nobel, Ankara, ss.26-52, 2021
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrencilerde Fiziksel Aktivite ve Spor Eğitimi
Spor Bilimlerinde Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Gonca İnce - Ebru Deretarla Gül, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.216-242, 2021
Özel Eğitim Öğretmenleri İçin Etik İlkeler Klavuzu
Vize Akademik, Ankara, 2020
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrenciler
Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Atilla Cavkaytar, Deniz Tekin Ersan, Editör, Eğiten, Ankara, ss.33-55, 2018
Öz Bakım Becerilerinin Gelişimi ve Öğretimi
0-6 Yas Arası Down Sendromlu Çocuklar ve Gelisimleri: Aileler ve Eğitimciler için Kaynak Kitap, E. Sema Batu, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.173-202, 2018
0-36 Aylık Gelişimi Risk Altındaki Çocuklar İçin Gelişimsel Destek Programı
Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2017
Uygulamalı davranış analizi
Uygulamalı Davranış Analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.21-32, 2017
İşlevsel değerlendirme
Uygulamalı davranış analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.129-144, 2017
Hedef Davranışı Ölçme ve Kaydetme
Uygulamalı Davranış Analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.57-73, 2017
Davranışı azaltma teknikleri
Uygulamalı davranış analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.113-128, 2017
Uygun olmayan davranışların azaltılması
Uygulamalı davranış analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.95-112, 2017
Video modelle öğretim
Sosyal yeterliklerin geliştirilmesi Sosyal beceri yetersizliği gösteren çocuklar için Öğretmen adayları ve öğretmenler için, VURAN SEZGİN, Editör, VİZE YAYINCILIK, Ankara, ss.117-131, 2017
Uygun davranışların artırılması
Uygulamalı davranış analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.75-93, 2017
Uygulamalı davranış analizinin temelleri
Uygulamalı Davranış Analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-19, 2017
Tek Denekli Araştırma Desenleri
Uygulamalı Davranış Analizi, Vuran, Sezgin, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.145-162, 2017
Öğrencilere Kendi Davranışlarını Yönetmeyi Öğretme
UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ Eğitimciler için Applied behavior Analysis for Teachers, Hakan Sarı, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, ss.349-364, 2015
Hepsini Biraraya Getirme
UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ Eğitimciler için Applied behavior Analysis for Teachers, Hakan Sarı, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, ss.365-385, 2015
Uygulamalı Davranış Analizi Yöntemlerinin Sorumlu Kullanımı
UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ Eğitimciler için Applied Behavior Analysis for Teachers, Hakan Sarı, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, ss.21-38, 2015
Ayrımlı Pekiştirme: Öncüllerin Kontrolü ve Şekil Verme
UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ Eğitimciler için Applied behavior Analysis for Teachers, Hakan Sarı, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Ankara, ss.293-327, 2015
0-36 aylık gelişimi risk altındaki çocuklar için Gelişimsel Destek Programı (GEDEP)
Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, 2014
Davranış Problemleri ile Baş Etme
İlköğretimde Kaynaştırma, İ. Halil Diken, Editör, Pegem, Ankara, ss.260-291, 2013
Çocukları Tanıma Teknikleri
Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 2011
Zihinsel Yetersizliği olan Çocukların Eğitimleri
Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim, Gönül Akçamete, Editör, KÖK, ss.245-282, 2009
Uygun Davranışlar Kazandırma/Artırma
Davranış ve Öğrenme Sorunu olan Çocukların Eğitimi, Elif Tekin İftar, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.17-40, 2008
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi, Oğuz Gürsel, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.1-10, 2007
Bireyselleştirilmiş Eğitim Planları
Bireyselleştirilmiş eğitim programlarının geliştirilmesi, Oğuz Gürsel, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.1-12, 2007
Sosyal Yeterliklerin Geliştirilmesi
İlköğretimde Kaynaştırma, Süleyman Eripekl, Editör, Anadolu Üniversitesi AÖF yayınları, Eskişehir, ss.221-242, 2007
Küçük Adımlar Gelişimsel Geriliği Olan Çocuklara Yönelik Erken Eğitim Programı Eskişehir uygulamasının aile rehberi görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi
Zihinsel Engellilere Destek Derneği, İstanbul, 2001