Yayınlar & Eserler

Makaleler 47
Tümü (47)
SCI-E, SSCI, AHCI (10)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (26)
ESCI (16)
Scopus (20)
TRDizin (27)
Diğer Yayınlar (12)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 47

3. Uzmandan Ebeveyne, Ebeveynden Ebeveyne Sunulan Aile Eğitiminin Etkililiği: Bir Pilot Çalışma

33. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2023, (Özet Bildiri)

4. OSB’li Bireylere Sosyal Beceri Öğretiminde Yeni Bir Uygulama: Uygun ve Uygun Olmayan Davranış Örnekleriyle Öğretim

12. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi, Tokat, Türkiye, 24 - 26 Kasım 2022, (Özet Bildiri)

5. Özel Eğitimde Etik İkilemleri Nasıl Çözümleriz? Bir Karar Verme Çerçevesi

12. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi, Tokat, Türkiye, 24 - 26 Kasım 2022, (Özet Bildiri)

6. Özel Eğitim Alanında Çalışan Öğretmenlerin Mesleki Etik İkilemleri Çözümleri

32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2022, (Özet Bildiri)

7. Tez danışmanlık süreci: etik ilkeleri belirlemeye yönelik nitel araştırma

AKETDER 1. Etik Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 13 - 14 Mayıs 2022, (Tam Metin Bildiri)

8. Özel Eğitimde Kanıt Temelli Uygulamaların Kalite Göstergeleri: Literatür Derlemesi

31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2021, cilt.1, ss.130, (Özet Bildiri)

10. GÜNCEL BİLGİLER IŞIĞINDA OTİZM SPEKTUM BOZUKLUĞUNUN NEDENLERİ

Isparta Otizm Kongresi, Isparta, Türkiye, 04 Şubat 2021, cilt.1, ss.17-20, (Tam Metin Bildiri)

11. Özel Gereksinimli Bir Çocukla İlk Karşılaşma ve Gönüllü Eğitmenlik Deneyimi

30. Ulusal Özel EğitimKongresi, Bursa, Türkiye, 16 Ekim - 18 Kasım 2020, (Özet Bildiri)

12. Üstün Zekalı Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) Olan Çocukların Özellikleri, Davranışları ve Eğitim Gereksinimlerinin Temellendirilmiş Teoriyle Belirlenmesi

29. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Kuşadası/Aydın, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

13. Effectiveness of Teaching Social Skills to Individuals With Autism Spectrum Disorders Using Cool Versus Not Cool

Association for Behavior Analysis International, Stockholm, İsveç, 29 - 30 Eylül 2019, (Özet Bildiri)

14. Okul Çaplı Olumlu Davranış Desteği (OÇODD): Tek-Denekli Araştırmalar Sistematik Derleme

2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

15. Okul Çaplı Olumlu Davranış Desteği (OÇODD): Tek Denekli Araştırmalar Sistematik Derleme

2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

16. Müdahaleye Yanıt Yaklaşımına İlişkin Yürütülmüş Boylamsal Çalışmaların SistematikDerlemesi

2nd International Congress On Early Childhood İntervenntion(İCECİ-2018), Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

22. Akran ağı grupları: Kaynaştırma ortamlarında otizm spektrum bozukluğu olan ergenlerin sosyal etkileşim becerilerinin desteklenmesi

Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

23. Uygulamalı Davranış Analizi ve Otizm

Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 9 - 11 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

29. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara sosyal beceri öğretiminde etkileşimli çoklu ortam tasarım ve kullanımı

26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, cilt.1, ss.44, (Özet Bildiri)

30. Preparing Future s Teachers For Devoloping Ieps İn Turkey

IX. EUROPEAN CONFERENCE ON SOCIAL AND BEHAVIORAL SCIENCES, 3 - 06 Şubat 2016, (Özet Bildiri)

31. Ayrık Denemelerle Öğretim Sunma Eğitim Sunma Eğitim Programı ADÖSEP

3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

33. Gelişimsel destek programı GEDEP

International Congress on Early Childhood Intervention, 3 - 06 Nisan 2014

34. Gelişimsel destek programı (GEDEP)

International Congress on Early Childhood Intervention (ICECI2014), Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

35. Bireyselleştirilmiş eğitim programı geliştirme süreci

23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013, (Özet Bildiri)

36. Case Study: Training a mother of child with Autism on how to provide Discrete Trial Teaching

Regional Conference of International Society on Early Intervention, St. Petersburg, Russia., ST PETERSBURG, Rusya, 1 - 03 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)

38. An analysis of studies with social stories in teaching social skills to children with autism

1st International Early Childhood Intervention Conference EURLYAID Annual Conference, Braga, Portekiz, 13 - 15 Eylül 2012

41. An investigation of description and intervention efforts of social competence characteristics of a mainstreamed primary classroom

The 10th Advances in Qualitative Methods Conference, Vancouver, British Columbia, Kanada, 8 - 10 Ekim 2009, (Özet Bildiri)

42. Opinions of teacher candidates who are observers in inclusive settings about inclusion and social skill teaching

ICOSE II. International Conference on Special Education, Muğla, Türkiye, 18 - 21 Haziran 2008, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

43. Problem davranışların azaltılmasına olumlu yaklaşım

17. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Çeşme, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2007, (Özet Bildiri)

47. İlköğretim düzeyinde kaynaştırma sınıflarındaki özel gereksinimli öğrencilerin sosyal konumları

13.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2003, (Özet Bildiri)
Kitaplar 42

1. DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU OLAN ÖĞRENCİLERDE BAŞARIYA GÖTÜREN STRATEJİLER

Çocuklarda Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğuna Yönelik İnterdisipliner (Fiziksel Aktivite, Eğitim ve Sanat) Eğitim Modelleri, Gonca İNCE, Editör, Efe Akademi Yayınları, Ankara, ss.35-60, 2022

2. DEHB’DE BAŞARIYA GÖTÜREN STRATEJİLER

Çocuklarda Dikkat Eksikliği Ve Hiperaktivite Bozukluğuna Yönelik İnterdisipliner (Fiziksel Aktivite, Eğitim Ve Sanat) Eğitim Modelleri, Gonca İnce, Editör, Efe Yayınevi, İstanbul, ss.35-60, 2022

3. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrencilerde Fiziksel Aktivite ve Spor Eğitimi

Spor Bilimlerinde Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Gonca İnce - Ebru Deretarla Gül, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.216-242, 2021

4. Uygun olmayan davranışları açıklayan kuramsal modeller

Sınıf İçin Olumlu Davranışsal Destekler, Vuran, Sezgin, Öğülmüş, Kürşat, Editör, Nobel, Ankara, ss.26-52, 2021

5. Hedef Davranışı Ölçme ve Kaydetme

Uygulamalı Davranış Analizİ, VURAN SEZGİN, Editör, Vize akademik, Ankara, ss.57-76, 2021

6. Tek Denekli Araştırma Desenleri

Uygulamalı Davranış Analizi, Sezgin Vuran, Editör, Vize akademik, Ankara, ss.181-199, 2021

11. Öz Bakım Becerilerinin Gelişimi ve Öğretimi

0-6 Yas Arası Down Sendromlu Çocuklar ve Gelisimleri: Aileler ve Eğitimciler için Kaynak Kitap, E. Sema Batu, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.173-202, 2018

12. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrenciler

Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Atilla Cavkaytar, Deniz Tekin Ersan, Editör, Eğiten, Ankara, ss.33-55, 2018

14. Hedef Davranışı Ölçme ve Kaydetme

Uygulamalı Davranış Analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.57-73, 2017

15. Uygun olmayan davranışların azaltılması

Uygulamalı davranış analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.95-112, 2017

16. Uygun davranışların artırılması

Uygulamalı davranış analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.75-93, 2017

17. Uygulamalı davranış analizinin temelleri

Uygulamalı Davranış Analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-19, 2017

18. Hedef Davranışların Belirlenmesi

Uygulamalı Davranış Analizi, sezgin vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.33-55, 2017

19. Tek Denekli Araştırma Desenleri

Uygulamalı Davranış Analizi, Vuran, Sezgin, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.145-162, 2017

20. Hedef Davranışların Belirlenmesi

Uygulamalı Davranış Analizi, Vuran, Sezgin, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.33-55, 2017

21. Video modelle öğretim

Sosyal yeterliklerin geliştirilmesi Sosyal beceri yetersizliği gösteren çocuklar için Öğretmen adayları ve öğretmenler için, VURAN SEZGİN, Editör, VİZE YAYINCILIK, Ankara, ss.117-131, 2017

22. Sosyal Öyküler

Sosyal Yeterliklerin Geliştirilmesi Sosyal beceri Yetersizliği Olan Çocuklar İçin, Sezgin Vuran, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.155-170, 2017

23. Uygulamalı davranış analizi

Uygulamalı Davranış Analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.21-32, 2017

24. İşlevsel değerlendirme

Uygulamalı davranış analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.129-144, 2017

25. Davranışı azaltma teknikleri

Uygulamalı davranış analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.113-128, 2017

26. Davranışın İşlevinin Belirlenmesi

UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ Eğitimciler için Applied behavior Analysis for Teachers, Hakan Sarı, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, ss.171-209, 2015

27. Veri Toplama Süreçleri

UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ Eğitimciler için Applied Behavior Analysis for Teachers, Hakan Sarı, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, ss.66-123, 2015

28. Öğrencilere Kendi Davranışlarını Yönetmeyi Öğretme

UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ Eğitimciler için Applied behavior Analysis for Teachers, Hakan Sarı, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, ss.349-364, 2015

29. Hepsini Biraraya Getirme

UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ Eğitimciler için Applied behavior Analysis for Teachers, Hakan Sarı, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, ss.365-385, 2015

30. Uygulamalı Davranış Analizi Yöntemlerinin Sorumlu Kullanımı

UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ Eğitimciler için Applied Behavior Analysis for Teachers, Hakan Sarı, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, ss.21-38, 2015

31. Ayrımlı Pekiştirme: Öncüllerin Kontrolü ve Şekil Verme

UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ Eğitimciler için Applied behavior Analysis for Teachers, Hakan Sarı, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Ankara, ss.293-327, 2015

32. Davranışı Artıran Sonuçların Düzenlenmesi

UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ Eğitimciler için Applied behavior Analysis for Teachers, Hakan Sarı, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, ss.211-255, 2015

34. Davranış Problemleri ile Baş Etme

İlköğretimde Kaynaştırma, İ. Halil Diken, Editör, Pegem, Ankara, ss.260-291, 2013

36. Değerlendirme ve Bireyselleştirilmiş Eğitim ProgramlarınıGeliştirme

İlköğretimde Kaynaştırma, İbrahim Halil Diken, Editör, PEGEM, Ankara, ss.194-231, 2010

37. Zihinsel Yetersizliği olan Çocukların Eğitimleri

Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim, Gönül Akçamete, Editör, KÖK, ss.245-282, 2009

38. Uygun Davranışlar Kazandırma/Artırma

Davranış ve Öğrenme Sorunu olan Çocukların Eğitimi, Elif Tekin İftar, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.17-40, 2008

39. Bireyselleştirilmiş Eğitim Planları

Bireyselleştirilmiş eğitim programlarının geliştirilmesi, Oğuz Gürsel, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.1-12, 2007

40. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları

Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi, Oğuz Gürsel, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.1-10, 2007

41. Sosyal Yeterliklerin Geliştirilmesi

İlköğretimde Kaynaştırma, Süleyman Eripekl, Editör, Anadolu Üniversitesi AÖF yayınları, Eskişehir, ss.221-242, 2007
Metrikler

Yayın

138

Yayın (WoS)

27

Yayın (Scopus)

20

Atıf (WoS)

133

H-İndeks (WoS)

6

Atıf (Scopus)

158

H-İndeks (Scopus)

8

Atıf (Scholar)

125

H-İndeks (Scholar)

5

Atıf (TrDizin)

27

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Sobiad)

431

H-İndeks (Sobiad)

10

Atıf (Diğer Toplam)

47

Proje

15

Tez Danışmanlığı

12

Açık Erişim

8
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları