SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Employer and employee perceptions of cybervetting as a selection method
Virtual reality environment in pharmacy education: A cyclical study on instructional design principles
Emotional outcomes of e-learning adoption during compulsory online education
Factors influencing instructors' intentions to use information technologies in higher education amid the pandemic
In search of a measure to investigate cyberloafing in educational settings
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
The complex adaptive blended learning system: A systematic review
Digital Security and Media
, cilt.1, sa.1, ss.18-29, 2024 (Hakemli Dergi)
The Role of Media Literacy in Online Information: Searching Strategies
An investigation of change in teachers' technostress levels before and after the Covid-19 outbreak
Özel Gereksinimli Öğrencilerin E-Öğrenme Sistemlerini Kullanma Niyetlerini Etkileyen Değişkenlerin İncelenmesi
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.22, sa.3, ss.1771-1803, 2021 (Hakemli Dergi)

Examining the Acceptance of E-Learning Systems during the Pandemic: The Role of Compatibility, Enjoyment and Anxiety
International Technology and Education Journal
, cilt.5, sa.1, ss.1-10, 2021 (Hakemli Dergi)
An Investigation of Internet Gaming Disorder: A Study with MMO Gamers
Journal of Innovative Education Studies
, cilt.1, sa.1, 2020 (Hakemli Dergi)
A Review on Facebook Social Network Users' Behaviors of Academic Procrastination and Cyberloafing in Educational Settings
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.21, sa.1, ss.629-666, 2020 (Hakemli Dergi)
Prensky’nin ”Çocukların Dünyalarını Geliştirme Eğitimi” Yaklaşımı Kapsamında Türkiye İçin Potansiyeller
Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama
, cilt.8, sa.1, ss.81-101, 2018 (Hakemli Dergi)
The Use of Gamification in Distance Education: A Web-Based Gamified Quiz Application
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry
, cilt.8, sa.4, ss.372-395, 2017 (Scopus)
Uzaktan Eğitimde Oyunlaştırma Kullanımı: Oyunlaştırılmış Web Tabanlı Bir Alıştırma Uygulaması
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry
, cilt.8, sa.4, ss.372-395, 2017 (Hakemli Dergi)
Defining Teachers’ Technostress Levels: A Scale Development
JOURNAL OF EDUCATION AND PRACTICE
, cilt.8, sa.21, ss.28-41, 2017 (Hakemli Dergi)
SOSYAL AĞ KULLANICILARI ARASINDA NOMOFOBİ YAYGINLIĞININ ÇEŞİTLİ FAKTÖRLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
Investigation Of Techno Stress Levels Of Teachers Who Were Included In Technology Integration Processes
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, cilt.2016, ss.1331-1339, 2016 (Scopus)

Öğretmenlerin dijital veri güvenliği farkındalığı
SAKARYA UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.6, sa.2, ss.26-45, 2016 (Hakemli Dergi)
Çevrimiçi Sosyal Ağ Oyunu Oynayan Bireylerin Siber Zorbalığa Duyarlılık Düzeyleri İle Facebook Kullanım Amaçları Üzerine Bir Çalışma
Journal of Theory and Practice inEducation
, cilt.12, sa.3, ss.501-520, 2016 (Hakemli Dergi)
Öğretmenlerin Teknostres Nedenlerinin Belirlenmesi Nitel Bir Araştırma
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry
, cilt.7, sa.2, ss.71-96, 2016 (Hakemli Dergi)
İşitme Engelliler İçin Mobil Uygulama Geliştirme Süreci Çarkıfelek Örneği
Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama
, cilt.6, sa.1, ss.22-41, 2016 (Hakemli Dergi)
Sosyal Ağ Kullanan Öğrencilerin Çevrimiçi Bilgi Arama Stratejilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.6, sa.1, ss.1-13, 2016 (Hakemli Dergi)
Development of the Digital Data Security Awareness Scale
AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi
, cilt.6, sa.21, ss.23-40, 2015 (Hakemli Dergi)
Personal Cyber Security Provision Scale development study
International Journal of Human Sciences
, cilt.12, sa.2, ss.75-91, 2015 (Hakemli Dergi)
The investigation of the relationship between lifelong learning tendencies and aims of using Facebook
Journal of Theory and Practice in Education
, cilt.10, sa.2, ss.331-351, 2014 (Hakemli Dergi)
Lise öğrencilerinin internet bağımlılık düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi Balıkesir İli örneği
Journal of Educational Sciences Research
, cilt.4, sa.1, ss.133-144, 2014 (Hakemli Dergi)
Technology Literacy According to Students What is It Where are We and What Should We Do for Parents and Children
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry
, cilt.5, sa.2, ss.27-34, 2014 (Hakemli Dergi)

Bir öğretmenin teknoloji entegrasyonu yolculuğu
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry
, cilt.5, sa.4, ss.12-22, 2014 (Hakemli Dergi)

Bilişim teknolojileri öğretmeni adaylarının bilimsel araştırma önerisi hazırlama deneyimlerinin yansıtılması
Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.12, sa.2, ss.41-52, 2011 (Hakemli Dergi)
Development of a scale to investigate cybervictimization among online social utility members
Contemporary Educational Technology
, cilt.1, sa.1, ss.46-59, 2010 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
Çevrimiçi Etkileşime Yönelik Öz-Düzenleme Becerileri İle Motivasyon Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
International Conference on Educational Technology and Online Learning (ICETOL-2022), Burhaniye/Ören/Balıkesir, Türkiye, 23 - 26 Haziran 2022
Özel Gereksinimli Üniversite Öğrencilerinin Mobil Öğrenme Teknolojilerine Yönelik Yeterlik ve Deneyim Algılarının Belirlenmesi
International Conference on Educational Technology and Online Learning (ICETOL-2022), Burhaniye/Ören/Balıkesir, Türkiye, 23 - 26 Haziran 2022
İnternette Oyun Oynama Bozukluğu Ölçeğinin Türkçe Formunun Geçerlik Güvenirlik Çalışması
12th International Computer Instructional Technologies Symposium, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2018
Çevrimiçi Oyuncu Tipi Belirleme Ölçeği: Açımlayıcı Faktör Analizi Çalışması
5th International Instructional Technologies and Teacher Education Symposium, İzmir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2017
Motivasyonun Problemli Çevrimiçi Oyun Oynamadaki Rolü
5th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, 11 - 13 Ekim 2017
İlk ve Orta Okul Öğrencilerinin Eğitsel Dijital Oyunlara Yönelik Görüş ve Beklentileri
5th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, 11 - 13 Ekim 2017
Türkiye’xxdeki Programlama Öğretiminin Programlama Bilgisinin Temelini Oluşturan Bileşenlere Göreİncelenmesi
5th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, 11 - 13 Ekim 2017
Öğretim Amaçlı Sosyal Ağ Uygulamalarında Kullanılabilecek Sosyal Ağ Araçlarının Viral Yayılımı Sağlama Anlamındaki Etkilerinin Belirlenmesi
International ComputerInstructional Technologies Syposium, 24 - 26 Mayıs 2017
Postmodern Oyuncu Kimlikleri
4. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2016
Devasa Çok Kullanıcılı Çevrim İçi Rol Yapma Oyunlarındaki Avatar Tipleri
4. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2016
Öğretmenlerin Teknostres Düzeylerini Düşürmeye Yönelik Çözüm Önerileri
INTERNATIONAL ACADEMIC RESEARCH CONGRESS, 3 - 05 Kasım 2016
Bilgisayar Oyunlarının Sağladığı Fırsatların Öğretim Amaçlı Kullanımı Oyunların Öğreticileştirilmesi
3rd International Conference on New Trends in Education, 26 - 29 Nisan 2016
Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının siber aylaklık profillerinin belirlenmesi
ITTES_2015 / 3. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, 9 - 11 Eylül 2015
İşitme Engelli Öğrenciler İçin Mobil Uygulama Kelime Torbasından Çarkıfeleğe
International Distance Education Conference (IDEC-2015), 2 - 04 Ekim 2015
İşitme Engelli Öğrenciler İçin Mobil Uygulama: Kelime Torbasından Çarkıfeleğe.
International Distance Education Conference (IDEC-2015), St. Petersburg, Rusya, 2 - 04 Eylül 2015, ss.375-376
Design and Development Studies of a Mobile Application for Hearing-Impaired Children’s Literacy Instruction.
SITE International Conference 2015, Las Vegas, Amerika Birleşik Devletleri, 2 - 06 Mart 2015
Designing Mobile Applications for Hearing Impaired Children: Guidelines from the Field.
SITE International Conference 2015, Las Vegas-NV, USA, Las Vegas, Amerika Birleşik Devletleri, 2 - 06 Mart 2015
Mobile Application Development Guidelines for Hearing Impaired Children’s Literacy Instruction.
2014 AECT International Convention, Jacksoville, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 4 - 06 Kasım 2014
Sosyal Ağ Oyunları Oynayan Bireylerin Bilgisayar Oyunu Bağımlılık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS), 18 - 20 Eylül 2014
Investigation of cyberloafing activities among Turkish pre service teachers
2013 AECT International Convention, Anaheim, Amerika Birleşik Devletleri, 29 Ekim - 02 Kasım 2013
Relationships among social network users academic self efficacy social characteristics and using patterns
2013 AECT International Convention, Anaheim, Amerika Birleşik Devletleri, 29 Ekim - 02 Kasım 2013
Investigation of Cyberbullying Activities Among Turkish Pre service Teachers
AECT International Convention, 29 Ekim - 02 Kasım 2013
Perceptions of Turkish high school teachers and students regarding the influence of cyberloafing on learning
International Conference on New Horizons in Education (INTE 2013), Roma, İtalya, 25 - 27 Haziran 2013
Social appearance anxiety and academic self efficacy among Turkish online social utility members
2012 AECT International Convention, Louisville-KY, Amerika Birleşik Devletleri, 29 Ekim - 04 Kasım 2012
The relationships among perceived social support academic self efficacy and Facebook use
2012 AECT International Convention, Louisville-KY, Amerika Birleşik Devletleri, 29 Ekim - 04 Kasım 2012
Predictors of unethical software use among Turkish undergraduate students
3rd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Brüksel, Belçika, 25 - 28 Ekim 2012
Using The Seeing With Sound System For Visually Impaired Individuals Independent Movement Skills Activıties
III. International Congress of Educational Research, KKTC, 4 - 07 Mayıs 2011
Educational Oriented Commercial Strategy game Capitalism
World Conference on Learning, Teaching and Administration, 29 - 31 Ekim 2010
Influence of cyberbullying and victimization on e learner behaviors
2010 AECT International Convention, Anaheim, Amerika Birleşik Devletleri, 26 - 30 Ekim 2010
Bilişim teknolojileri öğretmeni adaylarının bilimsel araştırma planlama deneyimlerinin yansıtılması
4th International Computer and Instructional Technologies Symposium, 24 - 26 Eylül 2010
Variables predicting cyberbullying victimization among Turkish members of an online social utility
The Seventeenth International Conference on Learning, Hong Kong, Hong Kong, 6 - 09 Temmuz 2010
Öğretmen adaylarının ölçme değerlendirme yaklaşımlarına yönelik görüşleri
Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II, 16 - 18 Mayıs 2010
Evaluatıon of the feasibility of seeing with sound system swss developed for the education of the visually impaired
10th International Educational Technology Conference, 26 - 28 Nisan 2010
Evaluation of the feasibility of Seeing with Sound System SWSS developed for the education of the visually impaired students
10th International Educational Technology Conference, İstanbul, 26 - 28 Nisan 2010
Görme engelli bireylerin eğitiminde ses ile görme
3rd International Computer and Instructional Technologies Symposium, 7 - 09 Ekim 2009
BÖTE Bölümü Öğrencilerinin Bilgisayar Donanımı Dersine İlişkin Değerlendirmeleri
8th International Educational Technology Conference, 6 - 09 Mayıs 2009
Öğretim Yazılımlarının Tasarımında Genetik Algoritmaların Kullanılması
8th International Educational Technology Conference, 6 - 09 Mayıs 2008
Kitaplar
Dijital Oyunlar Bağlamında Etik
Bilişim Etiği ve Güvenliğ, Prof.Dr. Ferhan Odabaşı, Dr.Şenay Ozan Leymun, Editör, NOBEL Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.247-268, 2019
Dijital Oyunlar Bağlamında Etik
Bilişim Güvenliği ve Etiği, Prof.Dr. Ferhan Odabaşı, Dr. Şenay Ozan Leymun, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.247-268, 2019
Görme Engelli Bireylerin Eğitiminde Kullanılabilecek Bir Ses İle Görme Sistemi Örneği
Özel Eğitim ve Eğitim Teknolojisi: Kuramdan Uygulamaya, H. Ferhan Odabaşı, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.67-90, 2018

Çocuklar ve Dijial Oyunlar
Dijital Yaşamda Çocuk, Odabaşı Hatice Ferhan, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.177-191, 2017
Web Sitelerinin Sosyal Ağ Entegrasyonu
İnternet ve Web Programlama, Muhammet Recep OKUR, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.219-237, 2015
Metrikler