Biyografi
Doç. Dr. Yusuf Zafer Can UĞURHAN, iletişim bilimleri alanında yüksek lisans ve doktora yapmış, iletişim çalışmaları bilim alanında doçent unvanı almıştır. Ayrıca, uzaktan eğitim alanında ikinci bir yüksek lisans derecesi tamamlamıştır. Halen Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü'nde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır.
Dr. UĞURHAN’ın araştırmaları iletişim çalışmaları, sosyal medya ile açık ve uzaktan öğrenme konularına odaklanmaktadır. Akademik uzmanlığı, özellikle tek ve çok değişkenli istatistiksel teknikler ile nicel ve nitel araştırma yöntemlerinde yoğunlaşmıştır. TÜBİTAK projelerinde panelist olarak görev almış ve proje değerlendirme süreçlerinde aktif rol üstlenmiştir. Bunun yanı sıra, Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı kurumlarda proje döngüsü yönetimi ve araştırma yöntemleri konularında eğitimler düzenlemiştir. Bu çerçevede, Yükseköğretim Kurulu ve Millî Eğitim Bakanlığı bünyesindeki kurumlarda hizmet içi eğitimler vererek bilgi ve deneyimlerini paylaşmaya devam etmektedir.
Dr. UĞURHAN, “Reklamda Kaynak ve Kanal Olarak Sosyal Medya Fenomenleri” adlı müstakil bir kitabın yanı sıra, “Dijitalleşme Bağlamında Birey, Toplum ve İletişim” başlıklı bir editörlü kitaba sahiptir.
Eğitim Bilgileri
2021 - 2023
2021 - 2023Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Uzaktan Eğitim (Yl) (Tezli), Türkiye
2017 - 2021
2017 - 2021Doktora
Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık (Dr), Türkiye
2015 - 2017
2015 - 2017Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık (Yl) (Tezli), Türkiye
2010 - 2014
2010 - 2014Lisans
Ankara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2023
2023Yüksek Lisans
Açık ve uzaktan öğrenenlerin çevrimiçi topluluklardaki etkinliklere katılma motivasyonlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Anadolu Üniversitesi, AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ, UZAKTAN ÖĞRETİM BÖLÜMÜ
2021
2021Doktora
Reklamda kaynak ve kanal olarak Instagram fenomenlerinin takipçiler üzerindeki etkisi: İkna bilgisi bağlamında bir inceleme
Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık (Dr)
2017
2017Yüksek Lisans
Tüketicilerin sosyal sorumluluk davranışlarının kurumların sosyal sorumluluk eylemlerine yönelik tutumları ile ilişkisi: Anadolu Üniversitesi öğrencileri üzerinde bir araştırma
Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Açık ve Uzaktan Öğrenme
Kitle İletişimi ve Araçları
Reklamcılık ve Tanıtım
İletişim Bilimleri
İstatistik Analiz ve Uygulamaları
Akademik Ünvanlar / Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ
2024 - 2025
2024 - 2025Dr. Öğr. Üyesi
Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ
2019 - 2024
2019 - 2024Öğretim Görevlisi
Anadolu Üniversitesi, REKTÖRLÜK
Yönetimsel Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorKoordinatör Yardımcısı
Anadolu Üniversitesi, Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorMerkez Müdür Yardımcısı
Anadolu Üniversitesi, STRATEJİK ARAŞTIRMALAR MERKEZİ
Verdiği Dersler
Verdiği Kurs ve Eğitimler
Makaleler
2025
20251. Reflections of Instagram Sponsored Content on Consumer Perception and Decision-Making In Digital Communication: A Qualitative Study Based on the Elaboration Likelihood Model
Uğurhan Y. Z. C., Yaşar İ. H.
Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi , cilt.13, sa.2, ss.1082-1112, 2025 (TRDizin)
2025
20252. Predicting Academic Success in Large Online Courses at a Mega ODL University
Saykılı A., Aydın S., Uğurhan Y. Z. C., Öztürk A., Birgin M. K.
Technology, Knowledge and Learning
, cilt.30, sa.3, ss.1535-1560, 2025 (ESCI, Scopus)
2025
20253. Impact of Product Promotion Videos on Consumer Behavior: An Analysis Through Diffusion of Innovations Theory on Youtube
Yaşar İ. H., Uğurhan Y. Z. C.
İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi , cilt.10, sa.1, ss.294-314, 2025 (TRDizin)
2025
20254. The impact of consumers’ motives for watching unboxing videos on eWOM and purchase intentions: the mediating role of ad involvement
Özer S., Uğurhan Y. Z. C.
Journal of Marketing Analytics , cilt.0, sa.0, ss.1-24, 2025 (ESCI)
2025
20255. Acil uzaktan eğitim sürecinde yayımlanan eğitim alanındaki makalelerdeki eğilimler: Dergipark örneği
GÜLER E., ŞEN ERSOY N., UĞURHAN Y. Z. C.
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi , cilt.11, sa.1, ss.134-163, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20256. Satisfaction with learning materials in relation to volitional competence and behavioral intention in open and flexible learning environments
Aydemir M., Başman M., Uğurhan Y. Z. C., Hamutoğlu N. B.
Distance Education , cilt.0, sa.0, ss.1-27, 2025 (SSCI)
2024
20247. Development and Validation of The Anadolu University Music Perception Test
Tunca O. E., Genç Kumtepe E., Torun S., Uğurhan Y. Z. C.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MUSIC EDUCATION
, cilt.42, sa.4, ss.644-659, 2024 (AHCI, SSCI, Scopus)
2024
20248. A Proposal for Policy Framework and Emergency Action Plan after Covid-19 for Distance Education Practices in Higher Education
Yavuz M., Gündüz M., Çilligöl Karabey S., Uğurhan Y. Z. C., Karaman S., Kurşun E., et al.
ASIAN JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION
, cilt.19, sa.1, ss.99-119, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20239. Pandemide Yönetici Olmak: Yükseköğretimde Yönetici Deneyimlerinin İncelenmesi
GÜNDÜZ M., YAVUZ M., CILLIGOL KARABEY S., UĞURHAN Y. Z. C., Kurşun E., KARAMAN S., et al.
Yükseköğretim ve Bilim Dergisi
, cilt.13, sa.3, ss.440-454, 2023 (TRDizin)
2023
202310. THE ROLE OF E-LEARNING READINESS ON SELF-REGULATION IN OPEN AND DISTANCE LEARNING
Uçar H., Uğurhan Y. Z. C.
Turkish Online Journal of Distance Education
, cilt.24, sa.4, ss.146-159, 2023 (ESCI, Scopus)
2023
202311. Açıköğretim Sisteminde çevrimiçi öğrenci topluluklarına katılan öğrenenlerin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Uğurhan Y. Z. C., Uçar H.
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi-AUAd
, cilt.9, sa.1, ss.295-315, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
202312. Açıköğretim Sisteminde öğrenenlerin canlı derslere ilişkin görüşleri
Öztürk Ö., Erorta Ö., Güler E., Uğurhan Y. Z. C.
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi AUAd
, cilt.9, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
202213. Kullanıcıların YouTube Yayıncılarını Takip Etme Motivasyonlarının Ücretli Abone Olma Niyeti Üzerindeki Etkisi: Parasosyal İlişkinin Aracı Rolü
UĞURHAN Y. Z. C., YAŞAR İ. H.
Yeni Yüzyılda İletişim Çalışmaları Dergisi , cilt.1, sa.5, ss.63-80, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202214. Ülke, Ürün ve Lider İmajı Ekseninde Türk Vatandaşlarının Rusya ve ABD Algısı: Karşılaştırmalı Bir Saha Çalışması
YAŞAR İ. H., UĞURHAN Y. Z. C.
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı İletişim ve Diplomasi Dergisi , sa.7, ss.47-70, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202215. Üniversite Öğrencilerinin Gösterişçi Tüketim Profillerinin İncelenmesi: Nevşehir Hacıbektaş Veli Üniversitesi Örneği
GÜNER KOÇAK P., UĞURHAN Y. Z. C.
İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi , cilt.7, sa.1, ss.151-170, 2022 (TRDizin)
2022
202216. Global Tüketici Kültürünün Bir Boyutu Olarak Kozmopolitlik ve Tüketicilerin Kozmopolit Profilleri Üzerine Bir Araştırma
Oyman M., Uğurhan Y. Z. C., Onbeş B.
İZMIR JOURNAL OF ECONOMICS
, cilt.37, sa.2, ss.269-295, 2022 (TRDizin)
2021
202117. Sponsorlu İçerik Özelinde Elektronik Ağızdan Ağıza İletişim: Nitel Bir Araştırma
UĞURHAN Y. Z. C.
THE JOURNAL OF THE FACULTY OF COMMUNICATION OF THE UNIVERSITY OF AKDENIZ , sa.36, ss.90-109, 2021 (TRDizin)
2021
202118. Instagram'da Reklam Değeri ve İnanç Açısından Satın Alma Davranışının İncelenmesi
UĞURHAN Y. Z. C.
JOURNAL OF SELCUK COMMUNICATION , cilt.14, sa.3, ss.1793-1819, 2021 (TRDizin)
2021
202119. Fenomene ve Sponsorlu İçeriğe İlişkin Güvenin Marka Farkındalığı Üzerindeki Etkisinde Parasosyal İlişkinin Aracı Rolü: Youtube Özelinde Bir İnceleme
UĞURHAN Y. Z. C., YAŞAR İ. H.
JOURNAL OF THE HUMAN AND SOCIAL SCIENCE RESEARCHES , cilt.10, sa.2, ss.1789-1811, 2021 (TRDizin)
2021
202120. TikTok'taki reklam ve sponsorlu içeriklerin satın alma niyeti üzerindeki rolü: Sosyo-demografik değişkenler özelinde bir inceleme
UĞURHAN Y. Z. C., YAŞAR İ. H.
Abant Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.21, sa.2, ss.243-269, 2021 (TRDizin)
2021
202121. Sosyal medyada güven ve teyit: Sosyal medya kullanım sıklığı bağlamında bir inceleme
YAŞAR İ. H., UĞURHAN Y. Z. C.
İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi , cilt.6, sa.1, ss.32-52, 2021 (TRDizin)
2021
202122. From Media Literacy to New Media Literacy: A Lens Into Open and Distance Learning Context
Ugurhan Y. Z. C., Kumtepe E. G., Kumtepe A. T., Saykılı A.
Turkish Online Journal of Distance Education
, cilt.21, ss.135-151, 2021 (ESCI, Scopus)
2020
202023. Haber Edinme Amaçlı Sosyal Medya Kullanım Sıklığının Haber Paylaşma Davranışı Üzerindeki Rolü: Bir Saha Çalışması
YAŞAR İ. H., UĞURHAN Y. Z. C.
Manas Journal of Social Studies , cilt.10, sa.2, ss.1183-1198, 2020 (TRDizin)
2020
202024. The surprise effect of ambient ad on the path leading to purchase: Testing the role of attitude toward the brand
ÖZER S., OYMAN M., UĞURHAN Y. Z. C.
Journal of Marketing Communications
, cilt.26, sa.6, ss.615-635, 2020 (Scopus)
2019
201925. Neden Kullanıcılar Twitch TV Üzerinde Yayıncılara Bağış Yapar? Twitch TV Kullanıcıları Üzerinde Ampirik Bir Araştırma
YAVAŞÇALI A. H., UĞURHAN Y. Z. C.
Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi , cilt.7, sa.2, ss.646-678, 2019 (TRDizin)
2019
201926. Sosyal medyada gösteriş tüketimi eğilimi ölçeği geliştirme çalışması
İLHAN T. T., UĞURHAN Y. Z. C.
Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi , cilt.7, sa.1, ss.28-60, 2019 (TRDizin)
2019
201927. Otomobil Markalarının Çevre Dostu Paylaşımları: Küresel ve Yerel Sosyal Medya Karşılaştırması
KAYA F., UĞURHAN Y. Z. C.
JOURNAL OF ERCIYES COMMUNICATION , cilt.6, sa.2, ss.1101-1120, 2019 (TRDizin)
2019
201928. Sosyal medyada kişisel markalama: Nusr-et instagram örneği
KAYA F., UĞURHAN Y. Z. C., BAYÇU S.
Journal of Yasar University , cilt.14, sa.54, ss.196-207, 2019 (TRDizin)
2019
201929. Reklam etkililiği açısından geleneksel ve yeni medyada yayınlanan bir reklamın X, Y ve Z kuşakları arasında karşılaştırılması
ÇEPNİ ŞENER B., UĞURHAN Y. Z. C.
İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi , cilt.4, sa.1, ss.50-72, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201830. Üniversite öğrencilerinin sosyal sorumlu satın alma davranışları profili üzerine bir araştırma
UĞURHAN Y. Z. C., YAŞAR İ. H., ÇEPNİ ŞENER B.
JOURNAL OF ERCIYES COMMUNICATION , cilt.5, sa.3, ss.174-186, 2018 (TRDizin)
2017
201731. Tüketicilerin Sosyal Sorumluluk Davranışlarının Kurumların Sosyal Sorumluluk Eylemlerine Yönelik Tutumları İle İlişkisi: Anadolu Üniversitesi Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma
UĞURHAN Y. Z. C., ÖZTÜRK M. C.
Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.705-725, 2017 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Öğretmenlerin Yapay Zekâ Uygulamalarına Yönelik Endişelerinin Kullanım Niyeti Üzerindeki Rolü: Bir Saha Araştırması
Özen E., Uğurhan Y. Z. C., Kavruk Y.
4th International Conference on Educational Technology and Online Learning, Eskişehir, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2024, ss.150, (Özet Bildiri)
2023
20232. PARASOSYAL ETKİLEŞİMİN KULLANICILARIN FARKINDALIĞINA VE TUTUMUNA ETKİSİ: YENİLİKLERİN YAYILMASI TEORİSİ BAĞLAMINDA TİKTOK’TA BİR SAHA ARAŞTIRMASI
UĞURHAN Y. Z. C., YAŞAR İ. H.
5. INTERNATIONAL HARRAN CONGRESS ON SCIENTIFIC RESEARCH, Şanlıurfa, Türkiye, 8 - 10 Aralık 2023, ss.617-628, (Tam Metin Bildiri)
2023
20233. İletişimde Kaynak Güvenilirliği Teorisi Bağlamında Kullanıcı Paylaşımlarına Yönelik Güvenin İncelenmesi: X (Twitter) Özelinde Bir Araştırma
Uğurhan Y. Z. C.
INTERNATIONAL CANKAYA SCIENTIFIC STUDIES CONGRESS, Ankara, Türkiye, 28 - 29 Eylül 2023, ss.1117-1135, (Tam Metin Bildiri)
2022
20224. Öğrenenlerin Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarına İlişkin Memnuniyeti: Açıköğretim Sistemi Anadolum Ekampüs Platformu Örneği
ÖZTÜRK Ö., ERORTA Ö., GÜLER E., UĞURHAN Y. Z. C.
5. Uluslararası Açık ve Uzaktan Öğrenme Konferansı, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2022, ss.1230-1231, (Özet Bildiri)
2022
20225. Açık ve Uzaktan Öğrenmede Çevrimiçi Öğrenci Toplulukları
UĞURHAN Y. Z. C., UÇAR H.
5. Uluslararası Açık ve Uzaktan Öğrenme Konferansı, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2022, ss.947-962, (Tam Metin Bildiri)
2022
20226. Exploring Learners’ Self-Regulation Skills and Readiness for Online Learning in Open and Distance Education
UÇAR H., UĞURHAN Y. Z. C.
5. Uluslararası Açık ve Uzaktan Öğrenme Konferansı, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2022, ss.571-588, (Tam Metin Bildiri)
2022
20227. YouTube Yayıncılarını İzleme Motivasyonlarının Ücretli Abone Olma Niyeti Üzerindeki Etkisi: Parasosyal İlişkinin Aracı Rolü
UĞURHAN Y. Z. C., YAŞAR İ. H.
YENİ YÜZYIL’DA İLETİŞİM KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 9 Haziran - 10 Ekim 2022, ss.80-81, (Özet Bildiri)
2021
20218. Instagram kullanıcılarının sponsorlu içerik algısı ve içeriğe ilişkin beklentileri üzerine bir araştırma
Uğurhan Y. Z. C.
1st International Media and Cultural Studies Conference (INMECS 2021), Gaziantep, Türkiye, 6 - 07 Eylül 2021, ss.88-89, (Özet Bildiri)
2021
20219. Kullanıcıların Canlı Yayın Platformlarında İçerik İzleme Motivasyonlarının Yayıncılara Bağış Yapma Davranışı Üzerindeki Rolü: DLive Özelinde Bir Araştırma
UĞURHAN Y. Z. C., ALTİNCİK H.
IV. Uluslararası Ekonomi, Siyaset ve Yönetim Sempozyumu (ISEPA ’21), Diyarbakır, Türkiye, 7 - 08 Ekim 2021, ss.128-129, (Özet Bildiri)
2021
202110. Canlı görüntü akışı temelli platformlarda sponsorlu markaların bilinirliği: Twitch TV ve DLive platformlarının karşılaştırılması
UĞURHAN Y. Z. C., ALTİNCİK H.
1. ULUSLARARASI İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ KONGRESİ, Adıyaman, Türkiye, 13 - 14 Temmuz 2021, ss.8-18, (Tam Metin Bildiri)
2021
202111. Parasosyal ilişki açısından markaya yönelik tutumun incelenmesi: TikTok özelinde bir araştırma
UĞURHAN Y. Z. C., ALTİNCİK H.
4th Cultural Informatics, Communication & Media Studies Conference, Aydın, Türkiye, 20 - 21 Mayıs 2021, ss.112, (Özet Bildiri)
2020
202012. Fenomene ve Sponsorlu İçeriğe Yönelik Güvenin Satın Alma Niyeti Üzerindeki Rolü: YouTube Fenomenleri Üzerine Bir Araştırma
UĞURHAN Y. Z. C., YAŞAR İ. H.
17th International Symposium Communication in the Milennium, Eskişehir, Türkiye, 5 - 06 Kasım 2020, ss.127-139, (Tam Metin Bildiri)
2019
201913. Medya Okuryazarlığından Yeni Medya Okuryazarlığına: Açık ve Uzaktan Öğrenme Bağlamında Bir İnceleme
Uğurhan Y. Z. C., Genç Kumtepe E., Kumtepe A. T., Saykılı A.
International Open Distance Learning (IODL) Conference, Eskişehir, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2019, ss.571-590, (Tam Metin Bildiri)
2019
201914. From media literacy to new media literacy: A lens from open and distance learning
Uğurhan Y. Z. C., Genç Kumtepe E., Kumtepe A. T., Saykılı A.
International Open and Distance Learning Conference, Eskişehir, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201915. Examining the effects of LMS on academic performance using learning analytics
Saykılı A., Öztürk A., Genç Kumtepe E., Kumtepe A. T., Uğurhan Y. Z. C.
OOFHEC2019: The Online, Open and Flexible Higher Education Conference. EADTU Conference, Madrid, İspanya, 16 - 18 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2018
201816. Web Dizilerinde Yayınlanan Reklamlara Yönelik Tüketici Tutumları Üzerine Bir Araştırma
BAŞER E., AKSOY S., UĞURHAN Y. Z. C., YILMAZ R. A.
16th International Symposium Communication in the Milennium, Eskişehir, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Social Media Influencers’ Content Strategies and Communication Dynamics within the Framework of the Two-Step Flow Theory
UĞURHAN Y. Z. C., YILDIRIM ŞEN İ. E., YAŞAR İ. H.
İletişim Çalışmaları Alanında Uluslararası Araştırmalar-V, TERZİOĞLU YURTSAL ELİFNUR, Editör, Eğitim Yayınevi, ss.129-149, 2025
2024
20242. The Importance of Artificial Intelligence Literacy in Communication Studies
Yıldırım Şen I. E., Uğurhan Y. Z. C.
Reading Media with AI, Burçin Yersel,Başak Kalkan, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.21-40, 2024
2024
20243. Yapay Zekâ ve Eğitimde Kullanımı
Uğurhan Y. Z. C., Uğur S.
Dijital Ailede Öğrenme ve Farkındalık, Serap Şişman Uğur, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.27-65, 2024
2024
20244. ACİL DURUM VE AFET FARKINDALIK KAMPANYALARI
Uğurhan Y. Z. C.
ACİL DURUM VE AFET FARKINDALIK EĞİTİMİ, İLKER USTA, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.31-66, 2024
2024
20245. Bilinçli Sosyal Medya Kullanımı
Uğurhan Y. Z. C., Yıldırım Şen İ. E.
Dijital Ailede Öğrenme ve Farkındalık, Serap Şişman Uğur, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.67-100, 2024
2024
20246. YAPAY ZEKÂ: DİJİTAL ÇAĞIN YENİ OKURYAZARLIĞI
UĞURHAN Y. Z. C., YILDIRIM ŞEN İ. E.
Öğretimde Yapay Zeka, BARDAKCI SALİH, KURT ADİLE AŞKIM, AKKOYUNLU BUKET, Editör, Pegem Yayınevi, ss.63-80, 2024
2023
20237. Anadolum eKampüs’le Öğrenen Memnuniyeti
Aydın S., Öztürk Ö., Güler E., Uğurhan Y. Z. C., Saykılı A., Öztürk A.
AÇIKÖĞRETİM İLE 40 YIL UYGULAMALAR VE ARAŞTIRMALAR, Aydın Ziya Özgür,Kamil Çekerol,Serpil Koçdar,İlker Kayabaş, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.567-600, 2023
2023
20238. Sosyal Medyada E-Öğrenme
Uçar H., Uğurhan Y. Z. C.
SOSYAL MEDYA UYGULAMA ALANLARI, Hasan Uçar,Yusuf Zafer Can Uğurhan, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.3-37, 2023
2023
20239. KAMU DİPLOMASİSİ ARACI OLARAK INSTAGRAM KULLANIMI: TÜRKİYE’DEKİ KONSOLOSLUKLAR ÜZERİNE BİR İNCELEME
YAŞAR İ. H., UĞURHAN Y. Z. C.
TÜRKİYE PERSPEKTİFİNDEN KAMU DİPLOMASİSİ, Köksoy, Ergün, Kavoğlu, Samet, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, ss.181-207, 2023
2023
202310. DİJİTAL PLATFORMLARDA OYUNLAŞTIRMANIN TÜKETİCİLER ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ: TEKNOLOJİ KABUL MODELİ BAĞLAMINDA BİR SAHA ARAŞTIRMASI
UĞURHAN Y. Z. C., GÜNER KOÇAK P.
İLETİŞİM ÇALIŞMALARI PERSPEKTİFİNDEN MEDYA, KÜLTÜR VE DİJİTALLEŞME, Çepni Şener, Betül, Editör, Eğitim Yayınevi, ss.153-172, 2023
2023
202311. DİJİTAL İLETİŞİMDE KAYNAK ETKİSİ: YAPAY ZEKÂ DESTEKLİ FENOMENLER İLE GERÇEK (İNSAN) FENOMENLERİN KARŞILAŞTIRILMASI
UĞURHAN Y. Z. C.
MEDYA VE HABERCİLİK ALANINDA YAPAY ZEKANIN YÜKSELİŞİ, Ateşgöz, Kenan, Editör, Eğitim Yayınevi, ss.131-152, 2023
2023
202312. Program Evaluation in Open and Distance EFL settings
SAYKILI A., UĞURHAN Y. Z. C., KUMTEPE A. T.
DIGITAL TRANSFORMATION IN EFL SETTINGS An Open and Distance Learning Perspective, Sözler Soner, Editör, Nobel Yayınevi, ss.361-390, 2023
2023
202313. İLETİŞİMDE YENİLİKLERİN YAYILMASI TEORİSİ BAĞLAMINDA KUTU AÇILIŞ VİDEOLARI: PARASOSYAL İLİŞKİ AÇISINDAN BİR ARAŞTIRMA
UĞURHAN Y. Z. C.
DİJİTAL KÜLTÜR BİR DEĞİŞİM ÖYKÜSÜ (Medya, İletişim ve Eğitim Araştırmaları), Ayaz, Ferihan; Turan Eroğlu, Dilek; Ayaz, Hakan, Editör, Eğitim Yayınevi, ss.119-144, 2023
2023
202314. Sosyal Medyada Veri Toplama ve Analiz
UÇAR H., UĞURHAN Y. Z. C.
SOSYAL MEDYA ARAÇLARI, Uçar, Hasan; Uğurhan, Yusuf Zafer, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.145-169, 2023
2022
202215. Kurumsal İtibar
UĞURHAN Y. Z. C.
Kamu Kurumlarında Halkla İlişkiler, Altincik, Hasan, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.135-150, 2022
2022
202216. İknanın İşleyişine Yönelik Kuramlar ve Modeller
UĞURHAN Y. Z. C.
İkna Edici İletişim, Oyman, Mine, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.35-66, 2022
2022
202217. İkna Sürecinin Psikolojik Etki Faktörleri
UĞURHAN Y. Z. C.
İkna Edici İletişim, Oyman, Mine, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.67-94, 2022
2022
202218. Sosyal Medyada Teyit Davranışının Sosyo-Demografik Değişkenler Bağlamında İrdelenmesi
UĞURHAN Y. Z. C., AYAZ H.
Bir Yaşam Alanı Olarak Dijital Medya Kuramlar, Uygulamalar, Tartışmalar, Ayaz, Ferihan; Taşdelen, Birgül, Editör, Eğitim Yayınevi, ss.255-270, 2022
2022
202219. Kurumsal İletişim Amaçlı Sosyal Medya Kullanımı: Bankalar Üzerine Bir İçerik Analizi
UĞURHAN Y. Z. C.
Dijitalleşme Bağlamında Birey, Toplum ve İletişim, Uğurhan, Yusuf Zafer Can, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.105-125, 2022
2022
202220. DİJİTAL PAZARLAMA AMAÇLI HALKLA İLİŞKİLER
UĞURHAN Y. Z. C., YAŞAR İ. H.
DIJITAL HALKLA ILIŞKILERDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR, Coşkun, Engin; Başer, Emrah, Editör, Eğitim Yayınevi, ss.71-86, 2022
2022
202221. İnteraktivite Kavramı
UĞURHAN Y. Z. C., YILMAZ R. A.
Reklam Teorileri 2 Reklam Nasıl Çalışır Üzerine Teoriler, Modeller , Kavramsal Çerçeveler, BİR ALİ ATIF, SUHER HASAN KEMAL, Editör, The Kitap, İstanbul, ss.189-232, 2022
2022
202222. Dijital İletişimde Reklam Etkililiği Açısından Kullanıcı Algısı: Arçelik Markasının İncelenmesi
UĞURHAN Y. Z. C.
Disiplinler Arası Bir Alan Olarak Dijitalleşme, Eroğlu, Erhan; Ayaz, Hakan, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.131-146, 2022
2022
202223. Dijital İletişim ve İkna
UĞURHAN Y. Z. C.
İkna Edici İletişim, Oyman, Mine, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.185-210, 2022
2021
202124. Reklamda Kaynak ve Kanal Olarak Sosyal Medya Fenomenleri
UĞURHAN Y. Z. C.
Kriter Yayınevi, 2021
2021
202125. Nicel Analiz Teknikleri
UĞURHAN Y. Z. C.
Marka İletişiminde Analiz ve Araştırma, Aydın, Cengiz Hakan, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.96-131, 2021
2021
202126. Sağlık İletişiminde Bir Platform Olarak Instagram Kullanımı: Eskişehir’de Genel Sağlık Hizmeti Sunan Özel Hastaneler Bağlamında Bir İnceleme
UĞURHAN Y. Z. C.
Ticarileşme, Politika ve Etik Üçgeninde Sağlık Konulu Yayıncılık Tartışmaları, Ayaz, Ferihan, Editör, Eğitim Yayınevi, ss.205-231, 2021
2021
202127. Youtube Reklamlarına Yönelik Değerin Kültürlerarası Karşılaştırılması: Türkiye ve İngiltere Örneği
UĞURHAN Y. Z. C.
Kültür Odaklı Halkla İlişkiler ve Reklam, Güner Koçak, Pınar, Editör, Literatürk, Eskişehir, ss.331-354, 2021
2021
202128. Diğer Analiz Teknikleri
UĞURHAN Y. Z. C.
Marka İletişiminde Analiz ve Araştırma, Aydın, Cengiz Hakan, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.158-190, 2021
2021
202129. Siyasal İletişim Açısından Sosyal Medyada Siyasal Etkinlik ve İlgi: Twitter ve YouTube Özelinde Bir Karşılaştırma
UĞURHAN Y. Z. C.
Gelenekselden Dijitale Siyasal İletişim Çalışmaları, Aydemir, Aslı, Editör, Eğitim Yayınevi, ss.191-214, 2021
2021
202130. Sosyal Medya Okuryazarlığı Becerilerinin Ölçümlenmesi
UĞURHAN Y. Z. C.
Sosyal Medya Okuryazarlığı, Türk, Gül Dilek, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, ss.83-108, 2021
2021
202131. Dijital Reklamlar ve Çevrimiçi Mahremiyet: Psikolojik Tepki Teorisi Açısından Bir Değerlendirme
UĞURHAN Y. Z. C.
Dijitalleşme Ekseninde İletişim, Kültür ve Medya, Yaşar, İbrahim Halil, Editör, Literatürk, ss.277-292, 2021
2019
201932. Investigating the New Media Literacy Skills of Open and Distance Learners
GENÇ KUMTEPE E., KUMTEPE A. T., UĞURHAN Y. Z. C., SAYKILI A.
21st Century Skills and Education, Erdem, Cahit; Bağcı, Hakkı; Koçyiğit, Mehmet, Editör, Cambridge Scholars Publishing, ss.112-137, 2019
Desteklenen Projeler
2025 - 2026
2025 - 2026Dijital Oyun Platformlarında Oyunlaştırma ve Kullanıcı Etkileşimi: İletişim, Davranış ve Teknoloji Perspektifi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
(Proje Özeti)
Uğurhan Y. Z. C. (Yürütücü), Yaşar İ. H., Uğur S., Yıldırım Şen İ. E., Özer S.
2025 - 2026
2025 - 2026Ürün Tanıtım Videoları ve Dijital İletişim Dinamikleri: Yeniliklerin Yayılması Teorisi Çerçevesinde Nitel Bir Araştırma
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Uğurhan Y. Z. C. (Yürütücü), Tiryaki O., Yıldırım Şen İ. E., Özer S.
2025 - 2026
2025 - 2026Kurgu mu Gerçek mi: YouTube'da Dijital İletişim, İçerik Üreticilerinin Anlatıları ve Sponsorluk Dinamikleri
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
(Proje Özeti)
Genç Ç. (Yürütücü), Uğurhan Y. Z. C., Tiryaki O., Yıldırım Şen I. E., Yaşar İ. H.
2024 - 2026
2024 - 2026
eÖğrenme Malzemelerinin Yapay Zeka Teknolojisi ile Üretilmesi ve Öğrenenler Üzerindeki Etkisi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Güler E. (Yürütücü), Aydın S., Güler C., Uğurhan Y. Z. C., Çöpgeven N. S., Kaçar E.
2020 - 2021
2020 - 2021
Development of an Online Learning Management System for Job Seeking Skills (Conducted by UNDP)
AB IPA Projesi
(Proje Özeti)
Kumtepe A. T. (Yürütücü), Uğurhan Y. Z. C., Genç Kumtepe E., Karadeniz A.
2020 - 2021
2020 - 2021Yükseköğretimde Pandemi Dönemi Uzaktan Öğretim Uygulamalarının Incelenmesi ve Deneyimler Üzerinden Açık ve Uzaktan Öğrenme Politikası Önerilerinin Oluşturulması
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Okur M. R., Kumtepe A. T.
2020 - 2021
2020 - 2021