Yayınlar & Eserler

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

Second University Programs for Personal and Professional Development: Reflections from Anadolu University Open Education System

2023 AECT International Convention, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 15 - 19 Ekim 2023

Using Chatbots for Student Support in Open and Distance Learning

The 36th Asian Association of Open Universities Annual Conference- AAOU 2023, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2023

Reflections and Transformations in an Open University

2023 AECT International Convention: AECT 100: Reflections and Transformations, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 15 - 19 Ekim 2023

Eğitimde Açıklık: Açık ve Uzaktan Öğrenme Alanına Yansımalar ve Güncel Eğilimler

International Conference on Educational Technology and Online Learning ıICETOL23, Balıkesir, Türkiye, 20 - 23 Haziran 2023

Açık ve Uzaktan Öğrenmede Özel Gereksinimli Öğrenenlere Yönelik Destek Hizmetleri: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi Örneği

International Conference on Educational Technology and Online Learning-ICETOL 2023, Balıkesir, Türkiye, 20 Haziran 2023

Understanding Learners’ Engagement in Open and Distance Learning

International Conference on Educational Technology and Online Learning, Türkiye, 23 Haziran 2022

Açık Eğitsel Kaynak Sunan Platformların Bileşenlerinin İncelenmesi

International Congress on Open Learning and Distance Education 2021 (ICOLDE 2021), Erzurum, Türkiye, 10 Ekim 2021

Açık eğitsel kaynak (AEK) sunan platform bileşenlerinin incelenmesi

International Congress on Open Learning and Distance Education 2021 (ICOLDE 2021), Erzurum, Türkiye, 9 - 10 Ekim 2021

Online Exams in Online Distance Education: Current Practices, Challenges, and Solutions

International Conference on Open and Innovative Education (ICOIE 2021), Kowloon, Hong Kong, 5 - 07 Temmuz 2021

Educational Responses of Anadolu University OpenEducation System during the Covid-19 Pandemic

International Conference on Open and Innovative Education, Hong Kong, 2 - 04 Temmuz 2020, ss.441-447 Sürdürülebilir Kalkınma

Educational Responses of Anadolu University Open Education System During COVID-2019 Pandemic

International Conference on Open and Innovative Education-ICOIE2020, Hong Kong, 2 - 04 Temmuz 2020

Staying Motivated on Facebook: Supplementary Activities Enhancing Online Learners’ Motivation and Engagement

International Open and Distance Learning Conference, Eskişehir, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2019

Teaching under the Virtual Surveillance: Exploring Online Instructors’ Experiences

VI. International Eurasian Educational Research Congress, 19 - 22 Haziran 2019, ss.2255-22559

The paradox of distance education in girls’xx education

VIth International EurasianEducational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.2230-2236

Uzaktan eğitimde akademik erteleme davranışının üstesinden gelmek için motivasyon, eylem ve başarı modelinin kullanımı

V. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 16 - 17 Kasım 2018, ss.1210

Yapılandırılmış ve Yapılandırılmamış Öğrenme Süreçlerinde Blokzinciri Teknolojisi

Fatih Projesi Eğitim Teknolojileri Zirvesi, Ankara, Türkiye, 2 - 03 Kasım 2018

Online Instructors’ Perspectives and Practices on Interactivity in Online Courses

Vth International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018

Motivational and Volitional Communication in Online Learning Environments: A Case of an Online Class

Communication in the Millennium, Eskişehir, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2018

Using the Game-based Student Response Tool Kahoot! in an Online Class: Perspectives of Online Learners

Society for Information Technology Teacher Education International Conference, Georgia, Amerika Birleşik Devletleri, 5 - 09 Mart 2017, ss.303-307

ARCS-V Motivational Design Approach Interaction and e3 learning Rethinking Motivation for Distance Education

Society for Information Technology Teacher Education International Conference 2016, Savannakhét, Laos, 21 - 25 Mart 2016, ss.413-418

Dialogic and Help Seeking Behaviors of Online Learners A case of an Online Course

Society for Information Technology & Teacher Education International Conference, Savannakhét, Laos, 21 - 25 Mart 2016, ss.245-247

Use of ARCS V Motivational Design Model in Online Distance Education

Society for Information Technology & Teacher Education International Conference, Savannakhét, Laos, 21 - 25 Mart 2016, ss.55-60

Açık ve Uzaktan Öğretimde Farklılaştırılmış Öğretim Tasarımı

Akademik Bilişim Konferansı, Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Şubat 2015

Beyond the Campus: MOOCs as Continuing Education Tools

5th International Future-Learning Conference on Innovations in Learning for the Future 2014: e-Learning, İstanbul, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2014

Kitap & Kitap Bölümleri

Sosyal Medya Araçları

Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2023

Sosyal Medyada Veri Toplama ve Analiz

Sosyal Medya Araçları, Hasan Uçar,Yusuf Zafer Can UĞURHAN, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.145-169, 2023

Açık ve Uzaktan Öğrenmede Dijital Hazırbulunuşluk

Açık ve Uzaktan Öğrenmenin Dijital Dönüşüm Boyutu, Yüzer,T.V ve Kesim M., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.235-246, 2022

Foundations of Motivational Research and Design in Online Distance Learning

Motivation, Volition, and Engagement in Online Distance Learning, Ucar,Hasan and Kumtepe,Alper Tolga, Editör, IGI Global, New York, ss.68-76, 2021

Foundations of Motivational Research and Design in Online Distance Learning

Motivation, Volition, and Engagement in Online Distance Learning, Uçar Hasan & Kumtepe Alper Tolga, Editör, IGI GLOBAL, ss.68-76, 2021

Blockchain technology as a bridging infrastructure among formal, non-formal and informal learning processes

Blockchain Technology Applications in Education, Sharma,Ramesh Yıldırım,Hakan Kurubacak,Gulsun, Editör, IGI Global, Pennsylvania, ss.1-15, 2020

Using motivation, volition, and performance model to overcome online procrastination

Current Academic Studies in Social Studies, T. Erdoğan, S. Özer, Editör, IVPE, Cetinje, ss.105-112, 2019

Online and Distance Education in the Era of Rampant Technological Revolution

Handbook of Research on Learning in the Age of Transhumanism, Serap Sisman-Ugur Gulsun Kurubacak, Editör, IGI GLOBAL, Pennsylvania, ss.237-251, 2019

Integrating Motivational Strategies Into Massive Open Online Courses (MOOCs): The Application and Administration of the Motivation Design Model.

Administrative Leadership in Open and Distance Learning Programs, K. Buyuk,S. Kocdar,A. Bozkurt, Editör, IGI GLOBAL, Pennsylvania, ss.213-235, 2018

Culture and Motivation in Globalized Open and Distance Learning Spaces

Supporting Multiculturalism in Open and Distance Learning Spaces, Eif Toprak Evrim Genc kumtepe, Editör, IGI GLOBAL, Pennsylvania, ss.146-165, 2018

Açık ve Uzaktan Öğrenmede Motivasyon Tasarımı

Açık ve Uzaktan Öğrenmede Bireysel Farklılıklar, T. Volkan YÜZER, Editör, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, ss.47-72, 2017

Farkındalık Oluşturma Eğitimlerinin Geliştirilmesi

Acil Durum ve Afet Farkındalık Eğitimi, İlker USTA, Editör, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, ss.158-187, 2017

Çocukları Tanıma ve Değerlendimede Görüşme Yöntemi

Çocukları Tanıma ve Değerlendirme, Doç.Dr. Alper Tolga KUMTEPE, Editör, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, ss.90-114, 2016

Metrikler

Yayın

66

Atıf (WoS)

143

H-İndeks (WoS)

5

Atıf (Scopus)

196

H-İndeks (Scopus)

5

Proje

14

Tez Danışmanlığı

2

Açık Erişim

5
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları