Yayınlar & Eserler

Makaleler 32
Tümü (32)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (15)
ESCI (10)
Scopus (16)
TRDizin (5)
Diğer Yayınlar (9)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 31

1. Developing a Generative AI-based Chatbot for Supporting Learners in Open and Distance Learning

AECT2024, Kansas, Amerika Birleşik Devletleri, 17 - 23 Ekim 2024, ss.42-48, (Tam Metin Bildiri)

2. Distance Learners’ Feedback on Quality Assurance: The Case of Anadolu University Open Education System

International Conference of Educational Technology and Online Learning, Eskişehir, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2024, ss.310, (Özet Bildiri)

3. Second University Programs for Personal and Professional Development: Reflections from Anadolu University Open Education System

2023 AECT International Convention, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 15 - 19 Ekim 2023, (Tam Metin Bildiri)

4. Leveraging Chatbots As An Agile Student Support System in Open and Distance Education: A Case of Anadolu University Open Education System

Innovating Higher Education Conference 2023, İstanbul, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2023, ss.27-32, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

5. Using Chatbots for Student Support in Open and Distance Learning

The 36th Asian Association of Open Universities Annual Conference- AAOU 2023, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2023, (Tam Metin Bildiri)

6. Reflections and Transformations in an Open University

2023 AECT International Convention: AECT 100: Reflections and Transformations, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 15 - 19 Ekim 2023, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

7. Eğitimde Açıklık: Açık ve Uzaktan Öğrenme Alanına Yansımalar ve Güncel Eğilimler

International Conference on Educational Technology and Online Learning ıICETOL23, Balıkesir, Türkiye, 20 - 23 Haziran 2023, (Tam Metin Bildiri)

8. Açık ve Uzaktan Öğrenmede Özel Gereksinimli Öğrenenlere Yönelik Destek Hizmetleri: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi Örneği

International Conference on Educational Technology and Online Learning-ICETOL 2023, Balıkesir, Türkiye, 20 Haziran 2023, sa.175, ss.204, (Özet Bildiri) Creative Commons License

9. Exploring Learners’ Self-Regulation Skills and Readiness for Online Learning in Open and Distance Education

5. Uluslararası Açık ve Uzaktan Öğrenme Konferansı, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2022, ss.571-588, (Tam Metin Bildiri)

10. Açık ve Uzaktan Öğrenmede Çevrimiçi Öğrenci Toplulukları

5. Uluslararası Açık ve Uzaktan Öğrenme Konferansı, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2022, ss.947-962, (Tam Metin Bildiri)

11. Understanding Learners’ Engagement in Open and Distance Learning

International Conference on Educational Technology and Online Learning, Türkiye, 23 Haziran 2022, (Özet Bildiri)

12. Açık Eğitsel Kaynak Sunan Platformların Bileşenlerinin İncelenmesi

International Congress on Open Learning and Distance Education 2021 (ICOLDE 2021), Erzurum, Türkiye, 10 Ekim 2021, (Tam Metin Bildiri)

13. Açık eğitsel kaynak (AEK) sunan platform bileşenlerinin incelenmesi

International Congress on Open Learning and Distance Education 2021 (ICOLDE 2021), Erzurum, Türkiye, 9 - 10 Ekim 2021, (Tam Metin Bildiri)

14. Online Exams in Online Distance Education: Current Practices, Challenges, and Solutions

International Conference on Open and Innovative Education (ICOIE 2021), Kowloon, Hong Kong, 5 - 07 Temmuz 2021, (Özet Bildiri)

15. Educational Responses of Anadolu University OpenEducation System during the Covid-19 Pandemic

International Conference on Open and Innovative Education, Hong Kong, 2 - 04 Temmuz 2020, ss.441-447, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

16. Educational Responses of Anadolu University Open Education System During COVID-2019 Pandemic

International Conference on Open and Innovative Education-ICOIE2020, Hong Kong, 2 - 04 Temmuz 2020, (Tam Metin Bildiri)

17. Staying Motivated on Facebook: Supplementary Activities Enhancing Online Learners’ Motivation and Engagement

International Open and Distance Learning Conference, Eskişehir, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

18. Teaching under the Virtual Surveillance: Exploring Online Instructors’ Experiences

VI. International Eurasian Educational Research Congress, 19 - 22 Haziran 2019, ss.2255-22559, (Tam Metin Bildiri)

19. The paradox of distance education in girls’xx education

VIth International EurasianEducational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.2230-2236, (Tam Metin Bildiri)

20. Uzaktan eğitimde akademik erteleme davranışının üstesinden gelmek için motivasyon, eylem ve başarı modelinin kullanımı

V. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 16 - 17 Kasım 2018, ss.1210, (Özet Bildiri)

21. Yapılandırılmış ve Yapılandırılmamış Öğrenme Süreçlerinde Blokzinciri Teknolojisi

Fatih Projesi Eğitim Teknolojileri Zirvesi, Ankara, Türkiye, 2 - 03 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)

22. Online Instructors’ Perspectives and Practices on Interactivity in Online Courses

Vth International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, (Tam Metin Bildiri)

23. Motivational and Volitional Communication in Online Learning Environments: A Case of an Online Class

Communication in the Millennium, Eskişehir, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2018, (Tam Metin Bildiri)

24. Using the Game-based Student Response Tool Kahoot! in an Online Class: Perspectives of Online Learners

Society for Information Technology Teacher Education International Conference, Georgia, Amerika Birleşik Devletleri, 5 - 09 Mart 2017, ss.303-307, (Tam Metin Bildiri)

25. Dialogic and Help Seeking Behaviors of Online Learners A case of an Online Course

Society for Information Technology & Teacher Education International Conference, Savannakhét, Laos, 21 - 25 Mart 2016, ss.245-247, (Tam Metin Bildiri)

26. ARCS-V Motivational Design Approach Interaction and e3 learning Rethinking Motivation for Distance Education

Society for Information Technology Teacher Education International Conference 2016, Savannakhét, Laos, 21 - 25 Mart 2016, ss.413-418, (Tam Metin Bildiri)

27. Use of ARCS V Motivational Design Model in Online Distance Education

Society for Information Technology & Teacher Education International Conference, Savannakhét, Laos, 21 - 25 Mart 2016, ss.55-60, (Tam Metin Bildiri)

28. Açık ve Uzaktan Öğretimde Farklılaştırılmış Öğretim Tasarımı

Akademik Bilişim Konferansı, Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Şubat 2015, (Tam Metin Bildiri)

30. Beyond the Campus: MOOCs as Continuing Education Tools

5th International Future-Learning Conference on Innovations in Learning for the Future 2014: e-Learning, İstanbul, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

31. Using transformative potential of blended distance education in vocatioanl schools A promising model for the future

II. Uluslararası VI. Ulusal Meslek Yüksekokulları Sempozyumu, 25 - 27 Mayıs 2011, (Özet Bildiri)
Kitaplar 15

1. Sosyal Medya Araçları

Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2023

2. Sosyal Medyada Veri Toplama ve Analiz

Sosyal Medya Araçları, Hasan Uçar,Yusuf Zafer Can UĞURHAN, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.145-169, 2023

3. Sosyal Medyada Veri Toplama ve Analiz

SOSYAL MEDYA ARAÇLARI, Uçar, Hasan; Uğurhan, Yusuf Zafer, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.145-169, 2023

4. Açık ve Uzaktan Öğrenmede Dijital Hazırbulunuşluk

Açık ve Uzaktan Öğrenmenin Dijital Dönüşüm Boyutu, Yüzer,T.V ve Kesim M., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.235-246, 2022

6. Foundations of Motivational Research and Design in Online Distance Learning

Motivation, Volition, and Engagement in Online Distance Learning, Ucar,Hasan and Kumtepe,Alper Tolga, Editör, IGI Global, New York, ss.68-76, 2021

7. Foundations of Motivational Research and Design in Online Distance Learning

Motivation, Volition, and Engagement in Online Distance Learning, Uçar Hasan & Kumtepe Alper Tolga, Editör, IGI GLOBAL, ss.68-76, 2021

8. Blockchain technology as a bridging infrastructure among formal, non-formal and informal learning processes

Blockchain Technology Applications in Education, Sharma,Ramesh Yıldırım,Hakan Kurubacak,Gulsun, Editör, IGI Global, Pennsylvania, ss.1-15, 2020

9. Online and Distance Education in the Era of Rampant Technological Revolution

Handbook of Research on Learning in the Age of Transhumanism, Serap Sisman-Ugur Gulsun Kurubacak, Editör, IGI GLOBAL, Pennsylvania, ss.237-251, 2019

10. Using motivation, volition, and performance model to overcome online procrastination

Current Academic Studies in Social Studies, T. Erdoğan, S. Özer, Editör, IVPE, Cetinje, ss.105-112, 2019

11. Culture and Motivation in Globalized Open and Distance Learning Spaces

Supporting Multiculturalism in Open and Distance Learning Spaces, Eif Toprak Evrim Genc kumtepe, Editör, IGI GLOBAL, Pennsylvania, ss.146-165, 2018

12. Integrating Motivational Strategies Into Massive Open Online Courses (MOOCs): The Application and Administration of the Motivation Design Model.

Administrative Leadership in Open and Distance Learning Programs, K. Buyuk,S. Kocdar,A. Bozkurt, Editör, IGI GLOBAL, Pennsylvania, ss.213-235, 2018

13. Açık ve Uzaktan Öğrenmede Motivasyon Tasarımı

Açık ve Uzaktan Öğrenmede Bireysel Farklılıklar, T. Volkan YÜZER, Editör, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, ss.47-72, 2017

14. Farkındalık Oluşturma Eğitimlerinin Geliştirilmesi

Acil Durum ve Afet Farkındalık Eğitimi, İlker USTA, Editör, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, ss.158-187, 2017

15. Çocukları Tanıma ve Değerlendimede Görüşme Yöntemi

Çocukları Tanıma ve Değerlendirme, Doç.Dr. Alper Tolga KUMTEPE, Editör, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, ss.90-114, 2016
Metrikler

Yayın

80

Yayın (WoS)

15

Yayın (Scopus)

16

Atıf (WoS)

162

H-İndeks (WoS)

6

Atıf (Scopus)

269

H-İndeks (Scopus)

7

Atıf (Scholar)

1107

H-İndeks (Scholar)

15

Atıf (TrDizin)

4

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Sobiad)

32

H-İndeks (Sobiad)

3

Atıf (Diğer Toplam)

150

Proje

18

Tez Danışmanlığı

6

Açık Erişim

8
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları