Eğitim Bilgileri
1990 - 1996
1990 - 1996Doktora
Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, İşletme (Dr), Türkiye
1987 - 1990
1987 - 1990Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Pazarlama (Yl) (Tezli), Türkiye
1982 - 1986
1982 - 1986Lisans
Anadolu Üniversitesi, İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ, Türkiye
Yaptığı Tezler
1996
1996Doktora
Uluslararası pazarlamada standardizasyon stratejisi: yabancı sermayeli işletmelere yönelik bir araştırma
Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, İşletme (Dr)
1989
1989Yüksek Lisans
Sönmez Holding tekstil işletmelerinde uluslararası pazarlama faaliyetleri
Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Pazarlama (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2015 - 2025
2015 - 2025Prof. Dr.
Anadolu Üniversitesi, İŞLETME FAKÜLTESİ
2006 - 2015
2006 - 2015Doç. Dr.
Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ
1999 - 2015
1999 - 2015Dr. Öğr. Üyesi
Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ
1994 - 1999
1994 - 1999Araştırma Görevlisi
Anadolu Üniversitesi, İŞLETME FAKÜLTESİ, PAZARLAMA VE ÜRETİM BÖLÜMÜ (ESKİ)
Yönetimsel Görevler
2021 - 2025
2021 - 2025Bölüm Başkanı
Anadolu Üniversitesi, İŞLETME FAKÜLTESİ, PAZARLAMA BÖLÜMÜ
2009 - 2011
2009 - 2011Dekan Yardımcısı
Anadolu Üniversitesi
Yönetilen Tezler
2024
2024Doktora
Onlıne plansız satın almayı etkileyen faktörlerin uyaran-organizma-tepki "Sor" modeli temelinde değerlendirilmesi
Oyman M. (Danışman)
Ö.MUTLU(Öğrenci)
2024
2024Doktora
ASMR reklamlarına karşı geleneksel reklam: İlginlik ve koku görüntüsü ilişkisinin reklama angaje olma üzerindeki etkisi
Oyman M. (Danışman)
T.TUĞYAM(Öğrenci)
2023
2023Doktora
İdeal benlik ve gerçek benliğin reklama angaje olma üzerindeki etkisinde psikolojik iyi oluş, kendini izleme, sosyal istenirlik ve benlik saygısının rolü
Oyman M. (Danışman)
S.AKINCI(Öğrenci)
2023
2023Doktora
Ortak yaratım davranışının tüketici tatmini üzerindeki etkisinde marka deneyiminin aracı rolü
Oyman M. (Danışman)
S.ÖZER(Öğrenci)
2022
2022Doktora
Pazarlama eğitiminde simülasyon kullanımının akış kuramı ve bağ kurma aracılığıyla algılanan öğrenme ve öğrenme deneyiminden elde edilen tatmin üzerindeki etkisi
Oyman M. (Danışman)
M.GİZEM(Öğrenci)
2022
2022Doktora
Öz belirleme teorisi kapsamında birlikte yaratılan deneyimin ziyaretçilerin tatmin ve yeniden ziyaret niyetlerine etkisi
Oyman M. (Danışman)
E.ATİK(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Çalışanların kurumsal yönetim ilkelerine ilişkin algılarının yenilikçi örgüt kültürü ve iş tatminine etkisi: Mobilya sektörü üzerine bir araştırma
Oyman M. (Danışman)
G.GÖKSEL(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Taraftarların sosyal medya kullanım motivasyonlarında ve davranışlarında sosyal kimliklerinin ve takımla özdeşleşmelerinin etkisi
Oyman M. (Danışman)
N.BAŞBOZKURT(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Uluslararası pazarlarda satış sonrası hizmet sunan distribütörlerin hizmet kalitesi ve firma memnuniyeti: Makine imalat sanayinde bir uygulama
Oyman M. (Danışman)
Y.SARIKULAK(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Tüketici kozmopolitanizmi ve etnosentrizminin ürün değerlendirmede menşe ülke bilgisi arama davranışına etkisi
Oyman M. (Danışman)
B.ONBEŞ(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Bir gerilla pazarlama uygulaması olarak ambient reklamcılık: Geleneksel ve ambient reklamın etkililik açısından karşılaştırılması
Oyman M. (Danışman)
S.ÖZER(Öğrenci)
2015
2015Doktora
Oyun reklam algısı ve bu algının markaya yönelik tutum ile davranış niyeti üzerindeki etkisi
Oyman M. (Danışman)
Y.BOZKURT(Öğrenci)
2012
2012Doktora
Bireylerin sosyal medya kullanım davranışlarının ve motivasyonlarının kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı bağlamında incelenmesi: Eskişehir'de bir uygulama
Oyman M. (Danışman)
N.GİZEM(Öğrenci)
2011
2011Doktora
Destinasyon sadakatini etkileyen faktörler: Belek golf turizmi uygulaması
Oyman M. (Danışman)
H.YILMAZ(Öğrenci)
2010
2010Doktora
Reklam yaratıcılığının değerlendirilmesi: Türk reklam sektörüne yönelik bir inceleme
Oyman M. (Danışman)
M.SİNAN(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Bir marka genişletme aracı olarak lisans uygulamaları: Türk futbol endüstrisine yönelik bir araştırma
Oyman M. (Danışman)
S.BERBER(Öğrenci)
2005
2005Yüksek Lisans
Müşteri sadakati sağlamada sadakat programlarının rolü ve perakendecilik sektöründe bir uygulama
Oyman M. (Danışman)
N.ÖZLEM(Öğrenci)
2005
2005Yüksek Lisans
Yiyecek içecek sektöründe hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyeti: Etnik restoranlara yönelik bir araştırma
Oyman M. (Danışman)
A.DEFNE(Öğrenci)
2001
2001Yüksek Lisans
Konaklama işletmelerinde doğrudan pazarlama aracı olarak internetin kullanılma ve Loryma Resort otelinde bir uygulama
MİNE O. (Danışman)
R.YILMAZ(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (16)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
Scopus (5)
TRDizin (9)
Diğer Yayınlar (6)
2022
20221. Extending the technology acceptance model to explain how perceived augmented reality affects consumers' perceptions
OYMAN M., BAL D., ÖZER S.
COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR
, cilt.128, 2022 (SSCI, Scopus)
2022
20222. Global Tüketici Kültürünün Bir Boyutu Olarak Kozmopolitlik ve Tüketicilerin Kozmopolit Profilleri Üzerine Bir Araştırma
Oyman M., Uğurhan Y. Z. C., Onbeş B.
İZMIR JOURNAL OF ECONOMICS
, cilt.37, sa.2, ss.269-295, 2022 (TRDizin)
2021
20213. Taraftarlarda Sosyal Kimliğin Sosyal Medya Davranışlarına veSosyal Medya Kullanım Motivasyonlarına Etkisi
Oyman M., Başbozkurt N.
Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi
, cilt.15, sa.1, ss.125-140, 2021 (TRDizin)
2020
20204. The surprise effect of ambient ad on the path leading to purchase: Testing the role of attitude toward the brand
ÖZER S., OYMAN M., UĞURHAN Y. Z. C.
Journal of Marketing Communications
, cilt.26, sa.6, ss.615-635, 2020 (Scopus)
2019
20195. Sosyal Medya Etkileyicileri Olarak Vloggerlar: Z Kuşağı Üzerinde Para-Sosyal İlişki, Satın Alma Niyeti Oluşturma ve Youtube Davranışları Açısından Vloggerların İncelenmesi
OYMAN M., AKINCI S.
Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi , sa.32, ss.441-464, 2019 (TRDizin)
2018
20186. Bir gerilla pazarlama uygulaması olarak ambient reklamcılık (ortam reklamcılığı): Basılı dergi reklamı ile ambient reklamın etkililik açısından karşılaştırılması
Oyman M., Özer S.
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.18, sa.4, ss.173-192, 2018 (TRDizin)
2016
20167. Oyun ya da Reklam Genç Oyuncular Eğlence İçerikli Oyun Reklamlari Nasil Algiliyor
BOZKURT Y., OYMAN M.
Akademik Bakış , sa.58, ss.519-538, 2016 (Hakemli Dergi)
2013
20138. Golf turistlerinin seyahat güdülerine ve bilgi kaynaklarına dayalı iletişim stratejileri: Belek uygulaması
OYMAN M., YILMAZ H.
Selçuk İletişim
, cilt.7, sa.4, ss.94-107, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
20139. Golf Turistlerinin Seyahat Güdülerine ve BilgiKaynaklarına Dayalı İletişim Stratejileri Belek Uygulaması
OYMAN M., YILMAZ H.
Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi , cilt.7, sa.4, ss.94-107, 2013 (Hakemli Dergi)
2011
201110. Spor Merkezlerinde Tüketici Tatmini ve Sadakat
KATIRCI H., OYMAN M.
Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi
, cilt.5, sa.2, ss.90-100, 2011 (TRDizin)
2010
201011. Skepticism toward health claims in food labeling: A turkish case
OYMAN M., KUTLU Ö., YILMAZ H.
International Journal of the Humanities
, cilt.8, sa.8, ss.33-44, 2010 (Scopus)
2010
201012. Motivations for visiting heritage sites: The case of Eskisehir
OYMAN M., YILMAZ H., KUTLU Ö.
International Journal of the Humanities
, cilt.8, sa.9, ss.131-143, 2010 (Scopus)
2007
200713. Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Türkiye'deki Yansımaları: Reklam ve Halkla İlişkiler Ajanlarına Yönelik Bir Araştırma
OYMAN M., İNAM Ö.
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.7, sa.1, ss.53-78, 2007 (Hakemli Dergi)
2005
200514. Consumer ethics: A cross-cultural study of the ethical beliefs of Turkish and American consumers
Rawwas M., Swaidan Z., Oyman M.
JOURNAL OF BUSINESS ETHICS
, cilt.57, sa.2, ss.183-195, 2005 (SSCI, Scopus)
2004
200415. TÜKETİCİ ETİĞİ: ÜLKELERARASI KARŞILAŞTIRMALARA VE DEMOGRAFİK FAKTÖRLERE DAYALI BİR ARAŞTIRMA
Oyman M.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.5, sa.2, ss.77-90, 2004 (Hakemli Dergi)
2004
200416. Tüketicilerin Satış Tutundurma Etkinliklerine Yönelik Tutumları ve Yarar Algılamaları
Oyman M.
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.4, sa.1, ss.55-75, 2004 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2021
20211. İdeal ve Gerçek Benlik Sunumlu Reklamlara Yönelik Bir Tutum Araştırması
OYMAN M., AKINCI S.
18th Communication in the Millenium International Symposium, Erzurum, Türkiye, 26 - 27 Ekim 2021, ss.127-137, (Tam Metin Bildiri)
2020
20202. BİRLİKTE YARATILAN DENEYİM ÖLÇEĞİNE İLİŞKİN GEÇERLİLİK VE GÜVENİLİRLİK ÇALIŞMASI
OYMAN M., ATİK E.
6. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Sempozyumu 2020, Denizli, Türkiye, 09 Nisan 2020, (Tam Metin Bildiri)
2016
20163. The Impact of Affective Experiential State on Online Repurchase Intention A Case from Turkey Lisbon Portugal LCBR European Marketing Conference
OYMAN M., ER İ.
LCBR European Marketing Conference, 27 - 28 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2013
20134. Individuals Social Media Usage Motivations from the Perspective of the Uses and Gratifications Approach
OYMAN M., KOÇAK N. G.
Ireland International Conference on Education, IICE-2013, Dublin, İrlanda, 15 - 17 Nisan 2013, cilt.1, (Tam Metin Bildiri)
2007
20075. Skepticism Toward Health Calms in Advertisement A Turkish Case
OYMAN M., YILMAZ H., KUTLU Ö.
XVI. World Business Congress, Amerika Birleşik Devletleri, 14 Haziran 2007, cilt.1, ss.168-175, (Tam Metin Bildiri)
2007
20076. Skepticisim toward health claims in advertisement a Turkish case
OYMAN M., KUTLU Ö., YILMAZ H.
Sixteenth World Business Congress, 4 - 08 Temmuz 2007, (Tam Metin Bildiri)
2007
20077. Skepticism Toward Health Claims In Advertisements: A Turkish Case
OYMAN M., KUTLU Ö., YILMAZ H.
16th World Business Congress, Maastricht, Hollanda, 4 - 08 Temmuz 2007, cilt.16, ss.168-175, (Tam Metin Bildiri)
2007
20078. Skepticism Toward Health Claims in Adevertisement: A Turkis Case
OYMAN M., YILMAZ H., KUTLU Ö.
16th World Business Congress 2007, 01 Ocak 2007, (Tam Metin Bildiri)
2005
20059. Perceptions and Applications Of Integrated Marketiıng Communications Of Advertising And PR Agencies In Turkey An Exploratory Study May 2005
OYMAN M., DAĞLI Ö.
3rd International Symposium ?Communication in the Millennium: A Dialogue between Turkish and American Scholars?, University of North Carolina at Chappel Hill and Elon University, Amerika Birleşik Devletleri, 07 Mayıs 2005, cilt.1, ss.200, (Tam Metin Bildiri)
2004
200410. Attitudes Towards Cause Related Marketing The Case of Turkish Consumers
ÖZTÜRK S. A., OYMAN M.
Expanding the Role of Corporate and Marketing Communications in the New Business Landscape Proceedings of the 9th International Conference on Corporate and Marketing Communications (CMC), Warwick Business School, England, Warwick, İngiltere, 7 - 09 Ocak 2004, cilt.1, ss.231-241, (Tam Metin Bildiri)
2001
200111. Attitudinal Orientations of Consumer Toward Foreign Made Products A Comparison of The US And Turkish Students Proc 8th American Society of Business and Behavioral Science Annual Meeting Las Vegas Nevada 2001
Kavas A., OYMAN M.
8th American Society of Business and Behavioral Science Annual Meeting, Amerika Birleşik Devletleri, 07 Ocak 2001, cilt.1, ss.97, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2021
20211. Pandemi Döneminde Değişen Tüketici Davranışları ve Yeni Normalde trendler
OYMAN M., ÖZER S.
Pandemi Döneminde Reklam, Medya ve Tüketici, Ergüven Sinan, Yıldız Serdar, Editör, Detay Yayıncılık, ss.1-25, 2021
2021
20212. Pandemi Döneminde Değişen Tüketici Davranışlarının Anlaşılması Üzerine Kavramsal Bir Değerlendirme
OYMAN M., ÖZER S.
Pandemi Döneminde Reklam, Medya ve Tüketici, Ergüven Sinan, Yıldız Serdar, Editör, Detay Yayıncılık, ss.51-72, 2021
2020
20204. Dijital Çağın Reklam Aracı: Markalı Mobil Uygulamalar
BAL D., OYMAN M.
Reklamcılıktan Siyasal İletişime Disiplinler Arası Çalışmalar, Ömer Kutlu, Editör, Detay, Ankara, ss.121-148, 2020
2013
20135. Kar Amacı Gütmeyen Organizasyonlar İçin Pazarlama
Oyman M.
Detay Yayıncılık, Ankara, 2013
2013
20136. Perakendecilik Türleri
OYMAN M.
Perakendeciliğe Giriş, ÖZTÜRK SEVGİ AYŞE, Editör, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi, ss.118-155, 2013
2013
20137. Uluslararası Perakendecilik
OYMAN M.
Perakendeciliğe Giriş, ÖZTÜRK SEVGİ AYŞE, Editör, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi, ss.178-203, 2013
2012
20128. Perakendecilik ve Tutundurma
OYMAN M.
Perakende Mağaza Yönetimi, BARIŞ GÜLFİDAN, Editör, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi, ss.176-204, 2012
2011
20119. Kültürel Miras Yönetimi
Küçükaltan K. D., Asatekin N. G., Oyman M., Bahçe A. S., Gökalp E., Demirel Gökalp Z., et al.
Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2011
2009
200910. Satış Tutundurma
OYMAN M.
Kurumsal İletişim Yönetimi, Akyürek Rüveyde, Editör, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi, ss.123-138, 2009
2002
200211. Pazarlama İletişimi Yönetimi
Odabaşı Y., OYMAN M.
Kapital Medya A.Ş. MediaCat Yayınları,, 2002
2002
200212. Sağlık Hizmetlerinde Halkla İlişkiler
OYMAN M.
Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, TİMUR MEHMET NECDET, Editör, Anadolu Üniversitesai Açık Öğretim Fakültesi, ss.129-145, 2002
2002
200213. Sağlık Hizmetlerinde Hizmet Kalitesi ve Hasta Tatmini
OYMAN M.
Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, TİMUR MEHMET NECDET, Editör, Anadolu Üniversitesi AÖF Yayını, ss.147-167, 2002
2000
200014. Pazarlama Karması ve Kanal Yönetimi
OYMAN M.
Pazarlama Kanalları Cilt 2, ÖZTÜRK SEVGİ AYŞE, Editör, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi, ss.147-174, 2000
2000
200015. Uluslararası Pazarlama Kanalları
OYMAN M.
Pazarlama Kanalları Cilt 2, ÖZTÜRK SEVGİ AYŞE, Editör, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi, ss.203-227, 2000
1996
199616. Toptancılık
OYMAN M.
Pazarlama Kanalları, ÖZTÜRK SEVGİ AYŞE, Editör, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi, ss.125-145, 1996
1996
199617. Perakendecilik Yönetimi
OYMAN M.
Pazarlama Kanalları, ÖZTÜRK SEVGİ AYŞE, Editör, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi, ss.105-124, 1996
1996
199618. Perakendecilik: Perakendeci Kurumlar ve Özellikleri
OYMAN M.
Pazarlama Kanalları, ÖZTÜRK SEVGİ AYŞE, Editör, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi, ss.76-86, 1996
Sanatsal Etkinlik