SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Openness in education as a living idea: A longitudinal investigation of its growth and development
Engineering through distance education in the time of the fourth industrial revolution: Reflections from three decades of peer reviewed studies
COMPUTER APPLICATIONS IN ENGINEERING EDUCATION
, cilt.29, sa.4, ss.931-949, 2021 (SCI-Expanded)



Acceptability of the e-authentication in higher education studies: views of students with special educational needs and disabilities
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY IN HIGHER EDUCATION
, cilt.18, sa.1, 2021 (SSCI)



PlumX Metrics

- Citations
- Citation Indexes: 9
- Captures
- Readers: 121
- Mentions
- Blog Mentions: 1
- News Mentions: 3
- Social Media
- Shares, Likes & Comments: 1
Measuring Self-Regulation in Self-Paced Open and Distance Learning Environments
INTERNATIONAL REVIEW OF RESEARCH IN OPEN AND DISTRIBUTED LEARNING
, cilt.19, sa.1, ss.25-43, 2018 (SSCI)



Book Review: Designing Teaching and Learning for a Digital Age
International Review of Research in Open and Distance Learning
, cilt.18, sa.3, ss.159-162, 2017 (SSCI)


Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Students' Experiences on Using an Authentication and Authorship Checking System in E-Assessment
Determining needs and priorities of learners with special needs for support services in an open and distance learning context in Turkey
Öğrenenlerin Öz-yönetimli öğrenme becerilerinin kitlesel açık çevrimiçi dersler bağlamında incelenmesi
Anadolu Journal of Educational Sciences International
, cilt.10, sa.1, ss.1-30, 2020 (Hakemli Dergi)

Cheating and Plagiarism in E-Assessment: Students’ Perspectives
OPEN PRAXIS
, cilt.10, sa.3, ss.221-235, 2018 (Hakemli Dergi)
Türkiye’de Açık ve Uzaktan Öğrenme Programlarının Akreditasyonu: Uygulamalar, Sorunlar ve Çözüm Önerileri
JOURNAL OF HIGHER EDUCATION AND SCIENCE (YUKSEKOGRETIM VE BILIM DERGISI)
, cilt.7, sa.3, ss.494-503, 2017 (Hakemli Dergi)

Açık ve Uzaktan Öğrenmede Sorularla Zenginleştirilmiş Etkileşimli Video Kullanımı
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.18, sa.2, ss.93-113, 2017 (Hakemli Dergi)

Social Networking Sites as Communication, Interaction, and Learning Environments: Perceptions and Preferences of Distance Education Students
Journal of Learning for Development
, cilt.4, sa.3, ss.348-365, 2017 (Hakemli Dergi)
Açık ve Uzaktan Öğrenme Kurumlarının İç Kalite Güvence Sistemleri Üzerine bir İnceleme
Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi
, cilt.8, sa.21, ss.229-247, 2017 (Hakemli Dergi)

Uzaktan Öğrenenlerin Akran Değerlendirmesine Yönelik Görüşleri
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi
, cilt.2, sa.2, ss.168-190, 2016 (Hakemli Dergi)
Türkiye deki Açık ve Uzaktan Öğrenme Programlarının bir Analizi: Eğilimler ve Öneriler
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi
, cilt.4, sa.4, ss.23-36, 2015 (Hakemli Dergi)
Çevrimiçi Ortamlarda Öğrenenlerin Öz Yönetim Becerilerinin Geliştirilmesinde Kullanılan Stratejiler ve Araçlar
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi
, cilt.1, sa.1, ss.39-55, 2015 (Hakemli Dergi)
Açık ve Uzaktan Öğrenme Araştırmalarında Delfi Tekniğinin Kullanımı
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.13, ss.31-44, 2013 (Hakemli Dergi)

Transnational open and distance learning A framework for Turkey as an importer country
International Journal of Business and Social Science (IJBSS)
, cilt.3, sa.14, ss.223-232, 2012 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
Exploring the ethical principles for the implementation of artificial intelligence in education: Towards a future agenda
EADTU I-HE 2023 Annual Conference, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
Students’ Experiences on Using Authentication and Authorship Systems in e-Assessment: Anadolu University Case
The WEI International Academic Conference, 22 - 24 Ocak 2019, (Özet Bildiri)
Approaches to Prevent Cheating and Plagiarism in E-Assessment: Higher Education Students’ Views
EDULEARN18, 2 - 04 Temmuz 2018, (Tam Metin Bildiri)
Towards Global Governance in Distance Education
27th EDEN Annual Conference, Cenova, İtalya, 17 - 20 Haziran 2018, ss.300-304, (Tam Metin Bildiri)
Çevrimiçi ve Karma Öğrenme Ortamlarında e-Değerlendirme: TeSLA Projesi
Eğitimde FATİH Projesi, Eğitim Teknolojileri Zirvesi, Ankara, Türkiye, 17 - 18 Kasım 2017
Uzaktan Öğrenenlerin Akran Değerlendirmesine Yönelik Görüşleri
IETC 2016, Türkiye, 4 - 06 Şubat 2016, (Özet Bildiri)
Açık ve Uzaktan Öğrenmede Ders Tasarım ve Geliştirme Süreçlerinde Kalite Ölçütleri
International Conference on Quality in Higher Education, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015, (Tam Metin Bildiri)
Açık ve Uzaktan Öğrenmede Kalite Yönetim Süreçleri
Akademik Bilişim Konferansı, Türkiye, 4 - 06 Şubat 2015, (Özet Bildiri)
Creating a Culturally Sensitive Online Accreditation Management System for Open and Distance Learning in Turkey
Association for Educational Communications and Technology (AECT) 2013 International Convention, 29 Ekim - 02 Kasım 2013, ss.96, (Özet Bildiri)
ONLE PLE Linkage Design Model
IODL&ICEM International Joint Conference and Media Days, Eskişehir, Türkiye, 6 - 10 Ekim 2010, ss.857-868, (Tam Metin Bildiri)
Dynamic Multi Dimensional Discussions for Open Network Learning Environment
IODL&ICEM International Joint Conference and Media Days, Türkiye, 6 - 10 Ekim 2010, ss.845-855, (Tam Metin Bildiri)
Faculty support in online learning
IODL&ICEM 2010 Joint Conference and Media Days, Eskişehir, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2010, ss.943-953, (Tam Metin Bildiri)
Dynamic Multi Dimensional Discussions for Open Network Learning Environments
IODLICEM 2010 Joint Conference and Media Days, 6 - 08 Ekim 2010, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
Açıköğretim ile 40. Yıl: Uygulamalar ve Araştırmalar
Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 2023
Teknoloji, Toplum ve İnsan
Temel Bilgi Teknolojileri I, Volkan Yüzer, Recep Okur, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, ss.162-178, 2015
Identifying and Examining Degree-Granting Programs for Distance Education Experts: A Preliminary Analysis
Identification Evaluation and Perceptions of Distance Education Experts, Gülsün Eby, Volkan Yüzer, Editör, IGI Global, ss.190-210, 2015
Uzaktan Eğitimde Kalite Güvencesi ve Akreditasyon
Açıköğretimle 30 Yıl, Ali Ekrem Özkul, Cengiz Hakan Aydın, Elif Toprak, Evrim Genç-Kumtepe, Editör, Anadolu Üniversitesi, ss.59-78, 2014