Prof. Dr. SEVİL BAYÇU


İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ


WoS Araştırma Alanları: İLETİŞİM


Avesis Araştırma Alanları: Halkla İlişkiler, Reklamcılık ve Tanıtım

Metrikler

Yayın

84

Yayın (WoS)

2

Yayın (Scopus)

1

Atıf (Scholar)

449

H-İndeks (Scholar)

12

Atıf (TrDizin)

12

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Sobiad)

7

H-İndeks (Sobiad)

1

Atıf (Diğer Toplam)

42

Proje

14

Tez Danışmanlığı

8
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1994 - 1999

1994 - 1999

Doktora

Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, İletişim Bilimleri (Dr), Türkiye

1991 - 1994

1991 - 1994

Yüksek Lisans

Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, İletişim (Yl) (Tezli), Türkiye

1985 - 1990

1985 - 1990

Lisans

Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, İletişim Ve Tasarımı Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

1999

1999

Doktora

Kurumsal kimlik ve anlambilim çerçevesinde Vakko örneği

Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, İletişim Bilimleri (Dr)

1994

1994

Yüksek Lisans

Türkiye’xxdeki iletişim fakültelerinin halkla ilişkiler ve tanıtım bölümlerinde yapılan öğretim yeterliliğine ilişkin araştırma

Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, İletişim (Yl) (Tezli)

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Halkla İlişkiler

Reklamcılık ve Tanıtım

Akademik Ünvanlar / Görevler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ

1999 - Devam Ediyor

1999 - Devam Ediyor

Yrd. Doç. Dr.

Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ

Yönetimsel Görevler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Eğitim Komisyonu

Anadolu Üniversitesi, REKTÖRLÜK

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Kalite Koordinatörü

Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Erasmus Programı Kurum Koordinatörü

Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Dekan Yardımcısı

Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Rektörlüğe Bağlı Komisyon Üyesi

Anadolu Üniversitesi

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Mevlana Değişim Programı Kurum Koordinatörü

Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi

Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

2013 - 2015

2013 - 2015

Mevlana Değişim Programı Kurum Koordinatörü

Anadolu Üniversitesi

2011 - 2014

2011 - 2014

Program Koordinatörü

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

SEMİNER

UZMANLIK ALAN DERSİ

KURUMSAL İTİBAR

Kurumsal İletişimde Teorik Yaklaşımlar

SEMİNER

KURUMSAL İTİBAR

UZMANLIK ALAN DERSİ

İTİBAR YÖNETİMİ

TEZ

HALKLA İLİŞKİLERDE ÖRNEK OLAYLAR

KURUM İÇİ İLETİŞİM

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

KURUMSAL İLETİŞİMDE YAZARLIK

KRİZ YÖNETİMİ

HALKLA İLİŞKİLERDE YENİ YAKLAŞIMLAR

HALKLA İLİŞKİLERDE YENİ YAKLAŞIMLAR

KRİZ YÖNETİMİ

KURUMSAL İLETİŞİMDE YAZARLIK

UZMANLIK ALAN DERSİ

TEZ

SEMİNER

DÖNEM PROJESİ

Lisans

Lisans

HALKLA İLİŞKİLER YAZARLIĞI

HALKLA İLİŞKİLER KAMPANYASI TASARIMI

TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI

HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ

TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI

HALKLA İLİŞKİLER YAZARLIĞI

HALKLA İLİŞKİLER KAMPANYASI TASARIMI

HALKLA İLİŞKİLER KAMPANYA TASARIMI

KURUMSAL İLETİŞİM YÖNETİMİ

HALKLA İLİŞKİLERDE TEORİ VE UYGULAMALAR

HALKLA İLİŞKİLER

HALKLA İLİŞKİLER KAMPANYASI TASARIMI (C Grubu)

HALKLA İLİŞKİLER KAMPANYASI TASARIMI (D Grubu)

Ön Lisans

Ön Lisans

HALKLA İLİŞKİLER

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (26)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (1)
Scopus (1)
TRDizin (13)
Diğer Yayınlar (13)

2001

2001

24. Kurumsal Kimlik, Kurumsal Kültür ve Kurumsal İmaj

BAYÇU S.

Kurgu Dergisi , cilt.18, sa.1, ss.337-353, 2001 (Hakemli Dergi)

1996

1996

26. Medyanın Gücü

YILMAZ R. A., BAYÇU S.

Yeni Türkiye Dergisi, Medya Özel Sayısı , sa.eylül-ekim, ss.520-522, 1996 (Hakemsiz Dergi)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. Kate Middleton Nerede? Krizi Üzerinden İngiliz Kraliyet Ailesinin Kriz İletişimi Stratejisine Genel Bakış

Bayçu S., Hasanova N.

20. Uluslararası İletişim Sempozyumu CIM 2024, Eskişehir, Türkiye, 6 - 08 Kasım 2024, ss.292-293, (Özet Bildiri)

2019

2019

2. Evde Bakım Veren Kişilerin İhtiyaçları: Yaşam Kalitesinin Tespit Edilmesine Yönelik Bir Durum Tespiti

ÜNLÜ F. S., Özbabalık Adapınar D., BAYÇU S., SÜLLÜ DURUL S.

5. Sağlık İletişimi Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 7 - 08 Kasım 2019, ss.52-61, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

3. Halkla İlişkilerde Yaratıcı Öz-Yeterlik ve İş Tatmini: Uygulayıcılara Yönelik Bir Değerlendirme

BAYÇU S., KILINÇ Ö.

1. Uluslararası İletişim ve Yönetim Bilimleri Kongresi, Malatya, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.1308-1317, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

5. Yeni Medya Çağında İlişki İnşası: Sanal Gerçeklik Teknolojisi ve PR Kampanyaları

ARICI A., BAYÇU S., KILINÇ Ö.

Yeni Zamanlar ve Halkla İlişkiler Konferansı, Ankara, Türkiye, 19 - 20 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2014

2014

6. Analysis of the Posters: Köksüz

BAYÇU S.

V. European Conference on Social and Behavioral Sciences Baltic Institute of Humanities, St Petersburg, Rusya, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2011

2011

7. Role of Public Relations for Film Marketing in Turkey: New York’xxda Beş Minare (Five Minaret in New York).

BAYÇU S.

Uluslararası AVANCA- CINEMA Konferansı, Sanat,Teknoloji, İletişim, Portekiz, 20 - 24 Temmuz 2011, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

8. Presentations of Gender Roles in Turkish Magazine Advertisements: Elele Magazine

ATAMAN E. Ö., BAYÇU S.

4th International Conference on Communication and Mass Media, Atina, Yunanistan, 22 - 24 Mayıs 2006, (Tam Metin Bildiri)

2005

2005

9. A Content Analysis on National Broadcasting Radio Stations in Turkey: Radio Advertisements

ATAMAN E. Ö., BAYÇU S.

3rd International Symposium Communication in the Millennium, North Carolina, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 13 Mayıs 2005, (Tam Metin Bildiri)

2005

2005

10. A Study on Appropriateness of News Releases Received by 36 National Radio Channels in Turkey in Terms of Content, Form and Format

BAYÇU S., ATAMAN E. Ö.

3rd International Sympossium Communication in the Millenium, North Carolina, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 13 Mayıs 2005, (Tam Metin Bildiri)

2003

2003

11. An Analysis of Thesis and Dissertations on Advertising and Public Relations

YILMAZ R. A., BAYÇU S.

1st International symposium Communication in the Millenium, Austin, Amerika Birleşik Devletleri, 19 - 21 Şubat 2003, (Tam Metin Bildiri)

2003

2003

12. An Analysis of Thesis and Dissertations on Advertising and Public Relations in Turkey

YILMAZ R. A., BAYÇU S.

1st Internatioanl Symposium Communication In The New Milenium., Austin, Amerika Birleşik Devletleri, 04 Haziran 2003, ss.403-415, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. Sağlık Kurumlarında Kurumsal İletişim

BAYÇU S.

Nobel Yayınevi, Ankara, 2024

2023

2023

2. Sosyal Medya Etkileyenleri (Influencers) itibarının Satın Alma Niyeti Üzerindeki Rolü

ARICI A., KILINÇ Ö., BAYÇU S.

Dijitalleşen Medya ve İletişim Araştırmaları, , Editör, Nobel Yayınedvi, ss.49-68, 2023

2022

2022

3. Halkla İlişkiler Teorileri ve Entelektüel Sermaye

KILINÇ Ö., BAYÇU S.

İletişim ve Medya Çalışmaları, Çalışkan, Sadık; Aycan, Ersin, Editör, Literatürk Academia, Konya, ss.207-231, 2022

2022

2022

4. Değişen Tüketici Davranışları ve Sürdürülebilirlik: Sürdürülebilir Tüketici Davranışını Arttırmaya Yönelik Öneriler

BAL D., BAYÇU S.

Reklam ve Halkla İlişkiler Çalışmaları, Akyol Çekiç, Ayça; Akyol, Mevlüt, Editör, Nobel Yayınları, Ankara, ss.93-122, 2022

2022

2022

5. Değişen Tüketici Davranışları Ve Sürdürülebilirlik: Sürdürülebilir Tüketici Davranışını Artırmaya Yönelik Öneriler

BAL D., BAYÇU S.

Reklam ve Halkla İlişkiler Çalışmaları, Akyol Çekiç, Ayça; Akyol, Mevlüt, Editör, Nobel Yayınları, Ankara, ss.93-122, 2022

2021

2021

6. Medya İlişkileri

BAYÇU S.

Halkla İlişkilerde Güncel Kavramlar I, ÖZKOÇAK LEVENT, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları, ss.50-78, 2021

2021

2021

7. Yazılı İletişimin Etkili İletişimdeki Önemi

BAYÇU S.

Halkla İlişkilerde Etkili İletişim, ÇEKEROL KAMİL, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları, ss.92-119, 2021

2021

2021

8. Etkili İletişimde Konuşma ve Dinleme

BAYÇU S.

Halkla İlişkilerde Etkili İletişim, ÇEKEROL KAMİL, Editör, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Yayınları, ss.34-63, 2021

2021

2021

9. Pandemi Döneminde Halkla İlişkiler Perspektifinden Kriz İletişimi Ve Yazarlık

BAYÇU S.

Pandemi Döneminde İletişim Çalışmaları, Mevlüt Akyol; Bahar Öztürk, Editör, Nobel Yayınları, Ankara, ss.113-134, 2021

2021

2021

10. Halkla İlişkiler Süreci

BAYÇU S.

Halkla İlişkiler, , Editör, Anadolu Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi :B-Teorik Bilimler, ss.111-142, 2021

2021

2021

11. Media Visibility in the Context of Storytelling: Research on Star Wars

BAYÇU S., KILINÇ Ö.

The Light and Dark Sides of Star Wars, Serhat Serter, Editör, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle, ss.213-230, 2021

2021

2021

12. İletişim Süreci ve Etkili İletişim

BAYÇU S.

Halkla İlişkilerde Etkili İletişim, ÇEKEROL KAMİL, Editör, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Yayınları, ss.3-32, 2021

2021

2021

13. Dijital Halkla İlişkiler

BAYÇU S.

Halkla İlişkilerde Güncel Kavramlar II, Özkanal Berrin, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları, ss.76-105, 2021

2021

2021

14. Halka İlişkilerde Kullanılan Geleneksel ve Dijital İletişim Araçları

BAYÇU S.

Halkla İlişkiler, ÖZGÜR AYDIN ZİYA, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları, ss.170-201, 2021

2021

2021

15. Halkla İlişkilerde Kullanılan Geleneksel ve Dijital İletişim Araçları

BAYÇU S.

Halkla İlişkiler, , Editör, Anadolu Üniversitesi, ss.171-201, 2021

2021

2021

16. Halkla İlişkiler Süreci

BAYÇU S.

Halkla İlişkiler, ÖZGÜR AYDIN ZİYA, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları, ss.110-141, 2021

2021

2021

17. Etkili İletişimde Sözsüz İletişim

BAYÇU S.

Halkla İlişkilerde Etkili İletişim, ÇEKEROL KAMİL, Editör, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Yayınları, ss.64-91, 2021

2017

2017

21. Kişisel İmaj ve Halkla İlişkiler

BAYÇU S.

Sözlü ve Sözsüz İletişim, ULUYAĞCI CANAN, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Eskişehir, ss.150-174, 2017

2015

2015

22. Film Pazarlamasında Başarılı Bir Halkla İlişkiler İçin Gündem Belirleme”

BAYÇU S.

İletişim Çalışmaları 2015, Prof. Dr. Aydın Ziya Özgür, Prof. Dr. Aytekin İşman, Editör, Sakarya Üniversitesi Yayınları, ss.145-163, 2015

2015

2015

23. Kurum Kimliği ve Kurum İmajının Mağaza Atmosferine Yansıması

BAYÇU S.

İletişim Çalışmaları 2015, Prof. Dr. Aydın Zİya Özgür, Prof. dr. Aytekin İşman, Editör, Sakarya Üniversitesi Yayınları, ss.503-522, 2015

2015

2015

24. Kurumsal Stratejik İletişim

BAYÇU S.

Stratejik İletişim, Sever N. Serdar, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, ss.96-123, 2015

2013

2013

25. Halkla İlişkilerde Medya İlişkileri ve Uygulamalrı

BAYÇU S.

Halkla İlişkiler Uygulamaları ve Örnek Olaylar, , Editör, Anadolu Üniversitesi, ss.130-154, 2013

2013

2013

26. Kurumsal Tasarım ve Görsel Kimlik

BAYÇU S.

Kurumsal İletişim, , Editör, Anadolu Üniversitesi, ss.70-92, 2013

2013

2013

27. Geleneksel ve Sosyal Medya İçin Yazarlık

BAYÇU S.

Halkla İlişkiler Yazarlığı, BAYÇU SEVİL, Editör, Anadolu Üniversitesi, ss.50-77, 2013

2013

2013

28. Kurum İçi Halkla İlişkiler ve Uygulamaları

BAYÇU S.

Halkla İlişkiler Uygulamaları ve Örnek Olaylar, , Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, ss.48-74, 2013

2013

2013

29. Halkla İlişkiler Yazarlığı: Rol ve Sorumluluklar

BAYÇU S.

Halkla İlişkiler Yazarlığı, BAYÇU SEVİL, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, ss.2-27, 2013

2013

2013

30. Halkla İlişkilerde Stratejik Yönetim

BAYÇU S.

Halkla İlişkiler, , Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, ss.45-81, 2013

2012

2012

31. Kurum Kimliği, Kültürü ve İmajı

BAYÇU S.

Kurumsal İletişim, , Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, ss.46-69, 2012

2009

2009

33. Halkla İlişkiler ve Duyurum

BAYÇU S.

Bütünleşik Pazarlama İletişimi, , Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, ss.41-66, 2009

2006

2006

34. Kurum ve Mağaza İmajı

BAYÇU S.

Mağaza Atmosferi, , Editör, Anadolu Üniversitesi, ss.19-36, 2006

2006

2006

35. Kurum Kimliği

BAYÇU S.

Mağaza Atmosferi, , Editör, Anadolu Üniversitesi, ss.1-18, 2006

2006

2006

36. Mağaza Atmosferi ve Etkileri

BAYÇU S.

Mağaza Atmosferi, , Editör, Anadolu Üniversitesi, ss.37-58, 2006

2006

2006

37. Mağazalarda Renk ve Müzik Kullanımı

BAYÇU S.

Mağaza Atmosferi, , Editör, Anadolu Üniversitesi, ss.147-172, 2006

2006

2006

38. Mağazanın Dış Tasarımı ve Vitrin Düzenlemesi

BAYÇU S.

Mağaza Atmosferi, , Editör, Anadolu Üniversitesi, ss.59-82, 2006

2006

2006

39. Mağaza İçinde İnsan Faktörü

BAYÇU S.

Mağaza Atmosferi, , Editör, Anadolu Üniversitesi Fen Fakültesi Dergisi, ss.217-236, 2006

2006

2006

40. Kurum İçi Halkla İlişkiler

BAYÇU S.

Halkla İlişkiler, GÜRGEN HALUK, Editör, Anadolu Üniversitesi, ss.187-210, 2006

2006

2006

41. Kurumsal İtibar, Kriz ve Etkinlik Yönetimi

BAYÇU S.

Halkla İlişkiler, , Editör, Anadolu Üniversitesi, ss.231-254, 2006

2006

2006

42. Halkla İlişkilerin Tanımı

BAYÇU S.

Halkla İlişkiler, GÜRGEN HALUK, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, ss.1-26, 2006

2005

2005

43. Basın Bülteni

BAYÇU S.

Halkla İlişkiler Yazarlığı, BAYÇU SEVİL, Editör, Anadolu Üniversitesi, ss.49-74, 2005

2005

2005

44. Kurumsal Dizayn, Kurumsal Kültür, Kurumsal İmaj

BAYÇU S.

Kurumsal İletişim Yönetimi, , Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, ss.23-40, 2005

2005

2005

45. Halkla İlişkiler Yazarlığı

BAYÇU S.

Halkla İlişkiler Yazarlığı, BAYÇU SEVİL, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, ss.1-23, 2005

Desteklenen Projeler

2023 - 2023

2023 - 2023

ESKİŞEHİR’DE FAALİYET GÖSTEREN MARKALARIN SPONSORLUK ALGILARI VE İLİŞKİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMASürdürülebilir Kalkınma

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

(Proje Özeti) Creative Commons License
Bayçu S. (Yürütücü), Kılınç Ö., Arıcı A.

2019 - 2020

2019 - 2020

Global Media MonitoringSürdürülebilir Kalkınma

AB Destekli Diğer Projeler

(Proje Özeti) Creative Commons License
Bayçu S.

2016 - 2016

2016 - 2016

Eğlence Engel Tanımaz

Diğer Özel Kurumlarca Desteklenen Proje

ULUYAĞCI C. (Yürütücü), BAYÇU S. (Yürütücü)

2016 - 2016

2016 - 2016

Engelsiz Sinema

Diğer Özel Kurumlarca Desteklenen Proje

ULUYAĞCI C. (Yürütücü), BAYÇU S. (Yürütücü)

2005 - 2006

2005 - 2006

Dünya Bankası Yaratıcı Kalkınma Fikirleri

Dünya Bankası Destekli Proje

BAYÇU S.