Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Skill Teaching in the Social Studies Course in the Light of Graduate Theses
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.9, sa.4, ss.719-737, 2022 (Hakemli Dergi)
Justice in Education: Elementary School Teacher Candidates' Experience
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.13, sa.2, ss.413-431, 2021 (Hakemli Dergi)
Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Girişimcilik Ölçeği’nin Geliştirilmesi
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
, cilt.9, sa.4, ss.1204-1224, 2020 (Hakemli Dergi)
Kültürel Miras ve Korunmasına İlişkin Ortaokul Öğrencilerinin Görüşleri
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.27, sa.4, ss.1827-1840, 2019 (Hakemli Dergi)
Dezavantajlı Gruptaki Çocuklarla Eğitim Süreci: Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.20, ss.451-464, 2019 (Hakemli Dergi)
Çatışma Çözme Becerisi Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Anadolu Journal of Educational Sciences International
, cilt.9, sa.1, ss.214-239, 2019 (Hakemli Dergi)
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Kazanımlara Ulaşmada Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi
, cilt.8, sa.2, ss.209-232, 2018 (Hakemli Dergi)
Öğrencilerin ve Öğretmenlerin Bakış Açısıyla Barış
JOURNAL OF TURKISH STUDIES
, cilt.12, sa.28, ss.343-364, 2017 (Hakemli Dergi)
İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi Dersini Öğretmenler ve Öğrenciler Nasıl Algılıyor?
SAKARYA UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.7, sa.1, ss.223-241, 2017 (Hakemli Dergi)
İlkokul Dördüncü Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Çatışma Çözme Becerilerinin Gelişiminin İncelenmesi
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.7, sa.1, ss.86-103, 2017 (Hakemli Dergi)
Sınıf Öğretmeni Adaylarına Göre İlkokullarda Değer Eğitimi
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.17, sa.3, ss.317-339, 2016 (Hakemli Dergi)
Haklarımız Var: Çocukların Gözünüden Çocuk Hakları
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi
, cilt.8, sa.24, ss.972-1005, 2016 (Hakemli Dergi)
The Role of Social Studies Course in Creating Society with Skilled Citizens Pre Service Elementary Teachers Express Their Views
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry
, cilt.7, sa.4, ss.493-520, 2016 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilgiler Dersinde Ara Disiplinlerden Yararlanılmasına İlişkin Öğretmen Görüşleri
Anadolu Journal of Educational Sciences International
, cilt.6, sa.2, ss.1-30, 2016 (Hakemli Dergi)
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşlerine Göre Değerlerin Ulusal ve Evrensel Olarak Sınıflandırılması
JOURNAL OF TURKISH STUDIES
, cilt.10, sa.3, ss.581-600, 2015 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrenci Merkezli Öğretme Öğrenme Süreçlerinin Etkililiği: Bir Meta Analiz Çalışması
Anadolu Journal of Educational Sciences International
, cilt.5, sa.1, ss.38-56, 2015 (Hakemli Dergi)
Sınıf Öğretmeni Adaylarına Göre Sosyal Bilgiler Dersinde Küresel Vatandaşlık
Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi
, cilt.4, sa.2, ss.145-162, 2014 (Hakemli Dergi)
Öğretmen Adaylarının Sosyal Bilimler ve Sosyal Bilgiler Kavramına İlişkin Bilişsel Yapıları Kelime İlişkilendirme Testi Uygulaması
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi
, cilt.7, sa.16, ss.101-124, 2014 (Hakemli Dergi)
Türkiye de Geleceğin Sosyal Bilgiler Öğretim Programı Nasıl Olmalıdır?
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, ss.67-82, 2014 (Hakemli Dergi)
Sınıf Öğretmenlerinin Bakış Açısıyla Küreselleşmenin Değerlere ve Değerler Eğitimine Yansıması
Değerler Eğitimi Dergisi
, cilt.11, sa.26, ss.339-369, 2013 (Hakemli Dergi)
2004 Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Yeni Anlayışlar: 1998 Öğretim Programından Farklılıkları Açısından Bir İnceleme
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)
, cilt.12, sa.46, ss.24-49, 2013 (Hakemli Dergi)
İlköğretimde Proje Çalışmaları: Sınıf Öğretmenlerinin Velilerden Beklentileri
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.10, sa.3, ss.157-170, 2010 (Hakemli Dergi)
İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Bakış Açısıyla Sosyal Bilgiler
E-Journal of New World Sciences Academy
, cilt.5, sa.3, ss.1213-1215, 2010 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Sınıf Dışı Değer Eğitimi Etkinliklerinin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Değer Eğitimine Yönelik Görüşlerine Yansıması
EDUCongress, Diyarbakır, Türkiye, 18 Eylül 2024
Sosyal Bilgiler Dersinde Düşünme Becerilerine Yönelik Yapılan Tezlerin İncelenmesi
2. Uluslararası Eğitim ve Bilim Kongresi, Antalya, Türkiye, 26 Ekim 2023
Öğretmen Adaylarının Kompozisyonlarında ve Resimlerinde Eğitim: Göstergebilimsel bir analiz.
Uluslararası Pegem Eğitim Kongresi, 16 - 19 Eylül 2020
ADİL SINIFLAR İÇİN ADİL ÖĞRETMENLER
7. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 9 - 12 Ekim 2019
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Vatandaşlık Anlayışlarına İlişkin Bilişsel Yapıları: Bir Kelime İlişkilendirme Testi Uygulaması
2. Uluslararası Temel eğitim Kongresi, 23 - 27 Ekim 2019, ss.466-475
How to be a fair teacher: Pre-service teachers’ views
7th International Congress on Curriculum and Instruction ICCI-EPOK 2019, 9 - 12 Ekim 2019
Karikatürlerde Değerler: Duyarlılık Değeri Örneği
7. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Kırşehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.39-49
Ailelerin Çocuk Haklarına İlişkin Farkındalık Düzeyleri
5. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.450-464
Tourism and Travel for Learning about Cultures: Experiences of Social Studies Pre-service Teachers
11th Tourism Outlook Conference, 2 - 05 Ekim 2018
An Analysis of Turkish Social Studies Textbooks in terms of Cultural and Natural Heritage, and Tourism
The 11th Tourism Outlook Conference, 3 - 05 Ekim 2018, ss.225-235
Sınıf Öğretmeni Adaylarına Göre İlkokullarda Demokrasi ve Çocuk Hakları Nasıl Kazandırılmalıdır?
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.2261-2272
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Demokratik Değerler Düzeyleri İle Günümüz Dünya Sorunlarına Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
7. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 11 - 13 Ekim 2018, ss.523-524
İlkokul Öğrencilerinin Çizdikleri Karikatürlerde Teknoloji
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, ss.544-545
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Deneyimleri
Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi, afyon, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, ss.631
Dezavantajlı Gruptaki Çocuklarla Eğitim Süreci: Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri
Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi, Afyon, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, ss.632
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Gözüyle Öğretmenlik Uygulaması Dersi
I. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, 14 - 16 Eylül 2017
Öğretmenlikte Mesleki Gelişim: Bir Metasentez Çalışması
I. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, 14 - 16 Eylül 2017
Öğretmen Adaylarının Bakış Açısıyla Adalet Değeri
VI. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempzoyumu, 4 - 06 Mayıs 2017, ss.284-285
İlkokul Öğrencileri Farklılıklara Saygıyı Anlatıyor
6. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, ss.286-287
Çocuk Hakları Öğretimi ve Yaşanan Sorunlar
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.3431-3433
İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Dersine İlişkin Öğretmenler ve Öğrenciler Neler Düşünüyor
III. International Eurasian Educational Congress., Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016
Sınıf Öğretmeni Adaylarına Göre Kültürel Değer Algısı
XV. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.67
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Mesleki Kavramlara Yönelik Bilişsel Yapıları
XVIII. Uluslararası Amse-Amce-Waer Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mayıs - 02 Haziran 2016, ss.325
Eğitim ve Medya: Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri
XV. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.79
İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasine İlişkin Öğretmenler ve Öğrenciler Neler Düşünüyor?
III. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016
Sosyal Bilgiler Dersinde İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yaklaşımlarının Etkililiği Bir Meta Analiz Çalışması
5. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2016, ss.235-236
Etkin Vatandaşlık ve Çatışma Çözme Becerisi
25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016
Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrenci Merkezli Öğretim Süreçlerinin Tutum Üzerindeki Etkisi Bir Meta Analiz Çalışması
5. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2016, ss.237-238
Sınıf öğretmeni adaylarının değer günlükleri İlkokullarda değer eğitimi
Internetional Ejer Congress, 8 - 10 Haziran 2015
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Değer Günlükleri: İlkokulda Değer Eğitimi
2. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, ss.498-499
Öğrencilerin ve Öğretmenlerin Bakış Açısıyla Barış Ve Barış Eğitimi
4. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Bolu, Türkiye, 23 - 25 Nisan 2015, ss.129
Savaşı Yaşayanların Bakış Açısıyla Barış Eğitimi
4. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Bolu, Türkiye, 23 - 25 Nisan 2015, ss.105
Social Studies For A Qualified Society
21st International Conference on Learning, New York, Amerika Birleşik Devletleri, 15 - 17 Temmuz 2014
Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrenci Merkezli Öğretim Yöntemlerinin Etkililiği: Bir Meta Analiz Çalışması
3. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 7 - 09 Mayıs 2014, ss.14
Sosyal Bilgiler Dersinde Ara Disiplinlerden Yararlanılmasına İlişkin Öğretmen Görüşleri
III. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2014, ss.151-152
Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Resimlerinde Barış Algısı
I. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014
Sınıf Öğretmeni Adaylarına Göre Sosyal Bilgiler Dersinde Küresel Vatandaşlık
XII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Aydın, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2013, ss.62
Haklarımız Var: Çocukların Gözünden Çocuk Hakları
II. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Aksaray, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2013, ss.167
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşlerine Göre Değerlerin Ulusal ve Evrensel Olarak Sınıfladırılması
XI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012
Sınıf Öğretmenlerinin Bakış Açısıyla Küreselleşmenin Değerlere Yansıması
Değerler Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2011, ss.30-31
Türkiye’de Geleceğin Sosyal Bilgiler Öğretim Programı Nasıl Olmalıdır?
I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, ss.674-676
Social Studies Course from the Perspective of Students’ Learning Diaries
17th International Conference on Learning, Hong Kong, Hong Kong, 6 - 09 Temmuz 2010
İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Bakış Açısıyla Sosyal Bilgiler
9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010
Çocuktan Çocuğa Öğretim Yaklaşımı ile Değer Eğitimi
IV. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, ss.678-687
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Medya Kavramına İlişkin Metaforları
8. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2009, ss.1431-1443
Çocuktan Çocuğa Öğretim Yaklaşımı ile Değerler Eğitimi
IV. Sosyal bilimler Eğitimi Kongresi, Türkiye, 01 Ocak 2009
Kitap & Kitap Bölümleri
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri
Sınıf Eğitiminde Yaşanan Güncel Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Esen Aygün, Hanife, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.115-140, 2023
Çevre eğitimi ile ilgili farklı ülkelerdeki uygulamalar
Etkinlik Temelli Çevre Eğitimi, Şengül S. Anagün; Türkan Ercan Özaydın, Editör, Eğiten Kitap, ss.371-391, 2023
Sosyal Bilgiler Dersinde Ölçme-Değerlendirme
İlk ve ortaokulda uygulama örnekleriyle sosyal bilgiler öğretimi, Gürdoğan Bayır, Ömür; Selanik Ay Tuğba, Editör, Vizetek, Ankara, ss.401-427, 2022
Demokratik vatandaşlık eğitimi için kuramsal bir çerçeve
Vatandaşlık bilgisi ve eğitimi, Dinç, Erkan; Dere, İlker; Üztemur, Servet, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.69-101, 2022
Demokratik Vatandaşlık Eğitimi İçin Kuramsal Bir Çerçeve
Vatandaşlık Bilgisi ve Eğitimi: Demokratik Vatandaşlık Eğitimi İçin Yeni Bir Yaklaşım, DİNÇ ERKAN, DERE İLKER, ÜRTEMUR SERVET, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.69-101, 2022
Okul dışı öğrenme ortamları
21. yüzyıl becerileri bakış açısından eğitim ve öğretimde farklı yaklaşımlar, Gültekin, Mehmet; Yazar, Taha; Oral, Behçet, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.587-610, 2022
Türkiye'de karakter ve değer eğitimi uygulamaları ve araştırmaları
Karakter ve değer eğitimi, aslı yıldırım, Editör, Pegem Akademi, ss.154-173, 2021
Sosyal bilgilerde okuryazarlık
Kuramdan uygulamaya sosyal bilgiler öğretimi, vedat aktepe mevlüt gündüz nuray kurtdede fidan elvan yalçınkaya, Editör, Pegem Akademi, ss.46-65, 2021
ilkokul sosyal bilgiler öğretiminde etkili teknoloji kullanımı
İlkokulda etkili teknoloji kullanımı, MEşure alkış küçükaydın- mustafa sarıtepeci, Editör, Pegem Akademi, ss.94-108, 2021
İlkokul sosyal Bilgiler Öğretiminde Eğitsel Oyun Kullanımı
İlkokul Eğitiminde Eğitsel Oyunlar ve Güncel Uygulamalar, Menşure Alkış Küçükaydın, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.143-162, 2020
Karma Araştırma Yöntemi
Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Oral, Behçet Çoban, Ahmet, Editör, Pegem Akademi, ss.317-355, 2020
Eğitim Hakkı
İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi, Acun, İsmail, Editör, Pegem Akademi, ss.39-60, 2019
Barış ve Çatışma Çözme Eğitiminde Sosyal Bilgiler
Sosyal Bilgilerde Güncel Okumalar I, ERSOY, ARİFE FİGEN ve KARADUMAN, HIDIR, Editör, Anı Yayıncılık, ss.81-106, 2018
Etkinliklerle İlkokulda Sosyal Bilgiler Öğretimi
Vize Yayıncılık, 2017
Hayat Bilgisi Dersinde Beceri Öğretimi
Etkinlik Örnekleriyle Hayat Bilgisi Öğretimi, TAY, BAYRAM, Editör, Pegem Akademi, ss.282-322, 2017
Değer Eğitimi Yaklaşımları ve Uygulama Örnekleri
Okulöncesi ve İlkokul Döneminde Değerler Eğitimi, YAĞAN GÜDER, SEVCAN, Editör, Eğiten Kitap, ss.151-164, 2015