Eğitim Bilgileri
1998 - 2004
1998 - 2004Doktora
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Dr), Türkiye
1994 - 1997
1994 - 1997Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Özel Eğitim (Yl) (Tezli), Türkiye
1989 - 1993
1989 - 1993Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2004
2004Doktora
İşe yeni başlayan zihin özürlüler öğretmenlerinin mesleksel sorunlarının belirlenmesi ve bu sorunları gidermeye yönelik önerilerin geliştirilmesi
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Dr)
1997
1997Yüksek Lisans
Öğretilebilir Zihinsel Engelli Çocukların Ailelerinin Karşılaştıkları Sorunların Değerlendirilmesi: Bir Pilot Çalışma (Ordu İlkadım Anaokulu, Eğitim-Uygulama Okulu ve Mesleki Eğitim Merkezi)
Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Özel Eğitim (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Özel Eğitim
Akademik Unvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorProf. Dr.
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
2013 - 2020
2013 - 2020Doç. Dr.
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
2006 - 2013
2006 - 2013Yrd. Doç. Dr.
Anadolu Üniversitesi, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ, ZİHİN ENGELLİLER ANABİLİM DALI
1997 - 2006
1997 - 2006Araştırma Görevlisi
Anadolu Üniversitesi, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ, ZİHİN ENGELLİLER ANABİLİM DALI
Yönetimsel Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorBölüm Başkanı
Anadolu Üniversitesi
2017 - 2020
2017 - 2020Enstitü Yönetim Kurulu Üyesi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
2017 - 2020
2017 - 2020Enstitü Müdür Yardımcısı
Anadolu Üniversitesi
2016 - 2019
2016 - 2019Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
2016 - 2019
2016 - 2019Fakülte Kurulu Üyesi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
2014 - 2019
2014 - 2019Bölüm Başkan Yardımcısı
Anadolu Üniversitesi
Verdiği Dersler
Doktora
ZEÖ622 GELİŞİMSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLAR İÇİN GEÇİŞ SÜRECİ VE GEÇİŞ HİZMETLERİ
Tez
Uzmanlık Alan Dersi
YETERLİK SINAVI (DR)
Tez (Tez Önerisi)
ZEÖ890-0 TEZ (TEZ ÖNERİSİ) I (DR)
ZEÖ890-H TEZ (DR)
ZEÖ890-0 TEZ (TEZ ÖNERİSİ) B (DR)
UÖE902-H UZMANLIK ALAN DERSİ (DR)
UÖE901G UZMANLIK ALAN DERSİ (DR)
UOT902-E UZMANLIK ALAN DERSİ (DR)
ZEÖ890-G TEZ
UÖE901 G UZMANLIK ALAN DERSİ
Uzmanlık Alan Dersi
ZEÖ890 G TEZ
ZEÖ890 TEZ
ZEÖ699 SEMİNER
OÖE902 UZMANLIK ALAN DERSİ
UÖE902 UZMANLIK ALAN DERSİ
UÖE901 UZMANLIK ALAN DERSİ
ZEÖ890 TEZ (DR)
OÖE902 UZMANLIK ALAN DERSİ (DR)
UOE902-E UZMANLIK ALAN DERSİ (DR)
ZEÖ622 GELİŞİMSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLAR İÇİN GEÇİŞ SÜRECİ VE GEÇİŞ HİZMETLERİ (DR)
ZEÖ890-H TEZ
ZEÖ622 GELİŞİMSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLAR İÇİN GEÇİŞ SÜRECİ VE GEÇİŞ HİZMETLERİ
Yüksek Lisans
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA
Engellilik ve Dijital Erişilebilirlik
Dönem Projesi
ZEÖ699-H SEMİNER
Seminer
GYÖ519 YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
ZEÖ790 TEZ
UÖE702 UZMANLIK ALAN DERSİ (YL)
GYÖ530 DÖNEM PROJESİ
GYÖ517 AKADEMİK OLMAYAN BECERİLERİN ÖĞRETİMİ-TS
UÖE701 I UZMANLIK ALAN DERSİ
ZEÖ790 I TEZ
UOT702 UZMANLIK ALAN DERSİ
ZEÖ523 BAĞIMSIZ YAŞAM BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ
UÖE702 UZMANLIK ALAN DERSİ
OTZ790 TEZ
UOT702 UZMANLIK ALAN DERSİ (YL)
ZEÖ599 SEMİNER
UOT701 UZMANLIK ALAN DERSİ
UÖE701 UZMANLIK ALAN DERSİ (YL)
ZEÖ517 ORTA VE İLERİ DERECEDE OLAN ÇOCUKLARIN ÖĞRETİMİ
OTZ790 TEZ (YL)
ZEÖ790 TEZ (YL)
GYÖ517 AKADEMİK OLMAYAN BECERİLERİN ÖĞRETİMİ
OTZ790-E TEZ (YL)
GYÖ517 AKADEMİK OLMAYAN BECERİLERİN ÖĞRETİMİ-T (YL)
GYÖ530-D DÖNEM PROJESİ-Ts (YL)
UÖE701-I UZMANLIK ALAN DERSİ (YL)
ZEÖ599 SEMİNER (YL)
UOT701-E UZMANLIK ALAN DERSİ (YL)
ZEÖ790 TEZ-I (YL)
UOE702-E UZMANLIK ALAN DERSİ (YL)
ZEÖ790-I TEZ (YL)
GYÖ517-A AKADEMİK OLMAYAN BECERİLERİN ÖĞRETİMİ-Ts (YL)
OTZ519 OTİZMLİ ÇOCUKLAR İÇİN GEÇİŞ HİZMETLERİNİ PLANLAMA
UOT701-E UZMANLIK ALAN DERSİ
OTZ790E TEZ
GYÖ517 AKADEMİK OLMAYAN BECERİLERİN ÖĞRETİMİ-T
ZEÖ790-I TEZ
OTZ790-E TEZ
GYÖ524-Ts B ÖZEL EĞİTİM OKULLARI DENEYİMİ
GYÖ517-Ts A AKADEMİK OLMAYAN BECERİLERİN ÖĞRETİMİ
GYÖ530-Ts D DÖNEM PROJESİ
UOT701-E UZMANLIK ALAN DERSİ
GYÖ517 Akademik Olmayan Becerilerin Öğretimi-Ts
GYÖ517 Akademik Olmayan Becerilerin Öğretimi-T
GYÖ524 Özel Eğitim Okulları Deneyimi-Ts B Grubu
GYÖ517 Akademik Olmayan Becerilerin Öğretimi-Ts A Grubu
ZEÖ599 Seminer B Grubu
ZEÖ790 Tez F Grubu
Lisans
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları
Özel Eğitimde Etkili Öğretim
Özel Gereksinimi Olan Yetişkinler
Bağımsız Yaşam Becerilerinin Öğretimi
GELİŞİMSEL YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE GÜVENLİK BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ
ÖEÖ218-B BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM VE GEÇİŞ PLANLARININ HAZIRLANMASI
Zihin Yetersizliğinde Yetişkinliğe Geçiş
Zihin Yetersizliğinde Yetişkinliğe Geçiş
ZYA208-B ZİHİN YETERSİZLİĞİNDE KAVRAM ÖĞRETİMİ
ZYA208-A ZİHİN YETERSİZLİĞİNDE KAVRAM ÖĞRETİMİ
ÖEÖ218A BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM VE GEÇİŞ PLANLARININ HAZIRLANMASI
ÖEÖ218-C BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM VE GEÇİŞ PLANLARININ HAZIRLANMASI
ÖEÖ309-A BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM VE GEÇİŞ PLANLARININ HAZIRLANMASI
ZEÖ616 ÖZEL GEREKSİNİMİ OLAN YETİŞKİNLER
ÖEÖ309-B BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM VE GEÇİŞ PLANLARININ HAZIRLANMASI
ZYA202-B ZİHİN YETERSİZLİĞİNDE KAVRAM ÖĞRETİMİ
ÖEÖ309-C BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM VE GEÇİŞ PLANLARININ HAZIRLANMASI
ZYA202-A ZİHİN YETERSİZLİĞİNDE KAVRAM ÖĞRETİMİ
ÖEÖ309 C BİREYSELLEŞTİLMİŞ EĞİTİM VE GEÇİŞ PLANLARININ HAZIRLANMASI
ÖEÖ309 B BİREYSELLEŞTİLMİŞ EĞİTİM VE GEÇİŞ PLANLARININ HAZIRLANMASI
ÖEÖ309 A BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM VE GEÇİŞ PLANLARININ HAZIRLANMASI
ZYA202 ZİHİN YETERSİZLİĞİNDE KAVRAM ÖĞRETİM
THU205 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI F GRUBU
ZEÖ216B ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
ZEÖ216A ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
İEÖ113B ÖZEL EĞİTİM
İEÖ113C ÖZEL EĞİTİM
İEÖ113-C ÖZEL EĞİTİM (L)
THU205-F TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI (L)
İEÖ113-D ÖZEL EĞİTİM (L)
ZEÖ216-B ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ (L)
ZEÖ216-A ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ (L)
ZEÖ216 ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ A-B Grubu
İEÖ113C-D ÖZEL EĞİTİM
İEÖ113-C ÖZEL EĞİTİM
OKÖ318A-E ÖZEL EĞİTİM
ZEÖ216A-B ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
THU205-F TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI
THU205 Topluma Hizmet Uygulamaları F Grubu
ZEÖ216 Zihin Engellilere Beceri ve Kavram Öğretimi A-B Grubu
OKÖ318 Özel Eğitim C Grubu
İEÖ113 Özel Eğitim A-C Grubu
THU205 Topluma Hizmet Uygulamaları O Grubu
ZEÖ415 Öğretmenlik Uygulaması I A Grubu
ZEÖ413 Zihin Engelliler İçin Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı I A Grubu
THU205 Topluma Hizmet Uygulamaları M Grubu
Yönetilen Tezler
2024
2024Doktora
Kaynaştırma ortamlarında okul öncesi eğitim öğretmenlerince sunulan akran zorbalığı eğitim paketinin etkileri
Ergenekon Y. (Danışman)
G.ERGİN(Öğrenci)
2023
2023Doktora
Otizm spektrum bozukluğu olan gençlere serbest zamanı yönetme becerilerinin öğretimi: Karma yöntem araştırması
Ergenekon Y. (Danışman)
S.KURTOĞLU(Öğrenci)
2022
2022Doktora
Otizm spektrum bozukluğu olan bireylere sunulan sağlık becerileri öğretim paketinin etkileri
Ergenekon Y. (Danışman)
S.DOĞAN(Öğrenci)
2021
2021Doktora
Çocuklarında otizm spektrum bozukluğu olan ebeveynlere sunulan koçluk uygulamalarının anne-çocuk çiftleri üzerindeki etkileri
Ergenekon Y. (Danışman)
E.PEKTAŞ(Öğrenci)
2021
2021Doktora
Gelişimsel yetersizliği olan öğrencileri bağımsız yaşama geçişe hazırlamada öğretmenlere yönelik tasarlanan eğitim programının etkililiği
Ergenekon Y. (Danışman)
C.KASAP(Öğrenci)
2020
2020Doktora
Otizm spektrum bozukluğu olan genç yetişkinlerin bağımsızlığa hazırlanmalarında öz-belirleme öğrenme modelinin etkileri
Ergenekon Y. (Danışman)
E.ORUM(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Ailelerin otizm spektrum bozukluğu olan çocuklarına serbest zaman etkinliklerini gerçekleştirirken tablet aracılığıyla sundukları etkinlik çizelgelerinin etkililiği
Ergenekon Y. (Danışman)
M.ÜNVER(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Otizm spektrum bozukluğu olan okulöncesi çocuklarda ortamlar arası geçişlerdeki problem davranışların azaltılmasında videoyla model olmanın etkililiği
Ergenekon Y. (Danışman)
E.SANAL(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara iletişim becerilerinin kazandırılmasına ilişkin özel eğitim öğretmenlerinin görüş ve önerilerinin belirlenmesi
Ergenekon Y. (Danışman)
O.SERT(Öğrenci)
2018
2018Doktora
Özel gereksinimli çocukların erken müdahaleden okulöncesine geçiş süreçlerinin biyoekolojik sistemler kuramına dayalı olarak incelenmesi: Bir geçiş modeli önerisi
Ergenekon Y. (Danışman)
S.ÇELİK(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara üst geçit kullanarak karşıdan karşıya geçme becerisinin öğretiminde videoyla model olmanın etkililiği
Ergenekon Y. (Danışman)
A.ALPEREN(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Okulöncesi öğretmenlerince sunulan gömülü öğretimin kaynaştırma öğrencilerinin hedef davranışlarını edinmelerindeki etkileri
Ergenekon Y. (Danışman)
Ö.ALDEMİR(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Zihinsel yetersizliği olan bireylere toplum kaynaklarını kullanma becerilerinin öğretiminde işitsel teknoloji desteğiyle sunulan videoyla model olmanın etkililiği
Ergenekon Y. (Danışman)
E.ORUM(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Otizm spektrum bozukluğu olan bireylere sözel matematik problemi çözme becerisinin kazandırılmasında şema yaklaşımının etkililiği
Ergenekon Y. (Danışman)
C.KASAP(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Öğretmen adaylarınca hazırlanan ve sunulan sosyal öykülerin otizm spektrum bozukluğu olan çocukların sosyal becerileri edinmeleri üzerindeki etkisi
Ergenekon Y. (Danışman)
D.AKGÜN(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Eskişehir ilinde kaynaştırmanın yürütüldüğü ilköğretim okullarındaki rehber öğretmenlerin kaynaştırmaya ilişkin görüşleri
Ergenekon Y. (Danışman)
S.ŞEYDA(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024The effectiveness of video model with Bug-in-Ear coaching in the ınstruction of employment skills to adolescents with autism spectrum disorder
ORUM ÇATTIK E., Aslan S. D., ERGENEKON Y.
INTERNATIONAL JOURNAL OF DEVELOPMENTAL DISABILITIES
, 2024 (SSCI)
2024
2024Views and experiences of individuals with autism spectrum disorder and their mothers during the COVID-19 pandemic
Dogan S., Sahin C. H., ERGENEKON Y.
INTERNATIONAL JOURNAL OF DEVELOPMENTAL DISABILITIES
, cilt.70, sa.1, ss.148-159, 2024 (SSCI)
2023
2023The Curriculum Designed for the Preparation of Students with Developmental Disabilities for Transition to Independent Life
KASAP C., ERGENEKON Y.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, sa.215, ss.113-141, 2023 (SSCI)
2021
2021Effectiveness of the Embedded Instructions Provided by Preschool Teachers on the Acquisition of Target Behaviors by Inclusion Students
Firat O. A., ERGENEKON Y.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.46, sa.207, ss.1-20, 2021 (SSCI)
2018
2018Effectiveness of Video Modeling Combined with Auditory Technology Support in Teaching Skills for Using Community Resources to Individuals with Intellectual Disabilities
ORUM ÇATTIK E., ERGENEKON Y.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.43, sa.193, ss.237-257, 2018 (SSCI)
2017
2017Effects of a Schema Approach for the Achievement of the Verbal Mathematics Problem-Solving Skills in Individuals with Autism Spectrum Disorders
KASAP C., ERGENEKON Y.
EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE
, cilt.17, sa.6, ss.1787-1809, 2017 (SSCI)
2017
2017Effects of Using Simultaneous Prompting and Computer-Assisted Instruction During Small Group Instruction
Ozen A., ERGENEKON Y., ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU B.
JOURNAL OF EARLY INTERVENTION
, cilt.39, sa.3, ss.236-252, 2017 (SSCI)
2014
2014Comparison of Video and Live Modeling in Teaching Response Chains to Children with Autism
ERGENEKON Y., TEKİN İFTAR E., Kapan A., AKMANOĞLU N.
EDUCATION AND TRAINING IN AUTISM AND DEVELOPMENTAL DISABILITIES
, cilt.49, sa.2, ss.200-213, 2014 (SSCI)
2014
2014Training Process Cycles for Special Education Teachers and University Supervisors: A Turkish Context
VURAN S., ERGENEKON Y., ÜNLÜ E.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.14, sa.1, ss.282-295, 2014 (SSCI)
2013
2013OPINIONS OF SPECIAL EDUCATION TEACHERS ABOUT ACTIVITY-BASED INTERVENTION
ÖZEN A., ERGENEKON Y., ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU B., GENÇ TOSUN D.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.44, ss.262-274, 2013 (SSCI)
2012
2012Teaching Basic First-Aid Skills against Home Accidents to Children with Autism through Video Modeling
Ergenekon Y.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.12, sa.4, ss.2759-2766, 2012 (SSCI)
2011
2011Activity-Based Intervention Practices in Special Education
Ozen A., Ergenekon Y.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.11, sa.1, ss.359-362, 2011 (SSCI)
2010
2010Social Skills Instruction Carried Out by Teachers Working at Private Special Education Institutions in Turkey
Uysal A., Ergenekon Y.
EDUCATION AND TRAINING IN AUTISM AND DEVELOPMENTAL DISABILITIES
, cilt.45, sa.3, ss.459-466, 2010 (SSCI)
2008
2008An Evaluation of the Views of Mental Retardation Practicum Students on Teaching Practicum
ERGENEKON Y., Ozen A., BATU E. S.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.8, sa.3, ss.881-891, 2008 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2025
2025Gelişimsel Yetersizliği Olan Gençlerin ve Annelerinin Ev İçi Güvenlik Becerilerine İlişkin Deneyimleri
ERGENEKON Y., ŞAHİN C. H., ŞAHİN H. H., ALDEMİR FIRAT Ö.
Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi , 2025 (Hakemli Dergi)
2024
2024Öz-Belirleme ve Yaşam Kalitesi: Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Genç Yetişkinler
Orum Çattık E., Ergenekon Y.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.20, sa.2, ss.148-162, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
2024Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklara Yaya Becerilerinin Öğretiminde Video Modelle Öğretimin Etkililiği
KAYA F., ERGENEKON Y.
Turkish Journal of Special Education Research and Practice , 2024 (Hakemli Dergi)
2024
2024Kapsayıcı Çocuk Kütüphanesi Hizmetleri: Otizm Tanılı Çocuğa Sahip Ebeveynlerin ve Kütüphane Personelinin Görüşleri
ERGENEKON Y., PEKTAŞ KARABEKİR E., Kaptan N., Yılmaz A.
TURK KUTUPHANECILIGI / TURKISH LIBRARIANSHIP , 2024 (ESCI)
2022
2022Effect of Social Stories Designed and Presented by Pre-Service Teachers on Social Skills Acquisition of Children with Autism
AKGÜN GİRAY D., ERGENEKON Y.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.23, sa.1, ss.109-132, 2022 (ESCI)
2022
2022Zihin yetersizliği olan bireylere iş ve meslek becerilerinin öğretimine yönelik Türkiye’de yapılan tek-denekli araştırmaların incelenmesi.
KASAP C., ERGENEKON Y.
Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
, cilt.12, sa.1, ss.239-260, 2022 (Hakemli Dergi)
2020
2020Yetişkinliğe geçişte ilk adım: Gelişimsel yetersizliği olan bireyler ve kariyer eğitimi.
ARTAR T. M., ERGENEKON Y.
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.28, sa.5, ss.1902-1914, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Auditory Technology Coaching in Special Education: Bug-in-Ear (BIE)
ORUM ÇATTIK E., ERGENEKON Y.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.50, ss.511-532, 2020 (ESCI)
2020
2020İlköğretim kaynaştırma uygulamalarında sınıf içi geçişleri kolaylaştıran stratejiler
ERBAŞ E., ERGENEKON Y.
Anadolu Journal of Educational Sciences International , cilt.10, sa.1, ss.790-826, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020An Ignored Period of Time for Adults with Developmental Disabilities: Leisure Time
ARTAR T. M., ERGENEKON Y.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.21, sa.1, ss.171-192, 2020 (ESCI)
2019
2019Gelişimsel yetersizliği olan bireylere ürün satın alma becerilerinin öğretildiği çalışmaların incelenmesi.
DOĞAN S., ERGENEKON Y.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.48, ss.43-68, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Bağımsız yaşama güvenli bir adım: Gelişimsel yetersizliği olan bireyler için güvenlik becerileri.
ERGENEKON Y., ÇOLAK A.
Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi , cilt.9, sa.1, ss.295-320, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Otizm spektrum bozukluğu olan bireylere bağımsız yaşam becerilerinin öğretildiği araştırmaların incelenmesi
ORUM CATTIK E., ERGENEKON Y.
Anadolu Journal of Educational Sciences International , cilt.9, sa.2, ss.572-607, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
2018OSB olan bir gence sahip annenin serbest zaman etkinliklerini içeren etkinlik çizelgesini hazırlaması ve öğretimini sunması
DALGIN EYİİP Ö., ERGENEKON Y., ÇOLAK A.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.10, sa.2, ss.207-220, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018A Different Instructional Perspective in Special Education for Practitioners: Embedded Instruction
FIRAT Ö. A., ERGENEKON Y.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.19, sa.2, ss.379-401, 2018 (ESCI)
2018
2018Özel eğitimde okul çağı döneminde geçiş uygulamaları
ERGENEKON Y.
Araştırmadan Uygulamaya Özel Eğitim Dergisi , cilt.1, sa.1, ss.32-37, 2018 (Hakemsiz Dergi)
2018
2018Personel eğitimi alan uygulamacıların gelişimsel yetersizliği olan okulöncesi çocuklara sunduğu gömülü öğretimle ilgili araştırmaların incelenmesi
ALDEMİR FIRAT Ö., ERGENEKON Y.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.10, sa.4, ss.63-87, 2018 (Hakemli Dergi)
2013
2013Kaynaştırma öğrencisi olan okulöncesi öğretmenlerinin sınıflarında yaptıkları öğretim uygulamalarının belirlenmesi
ÖZEN A., ERGENEKON Y., ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU B., GENÇ TOSUN D.
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.13, sa.2, ss.153-166, 2013 (Hakemli Dergi)
2009
2009Özel eğitim öğretmenlerine mesleklerinin ilk yılında sağlanan destekler
ERGENEKON Y.
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION , cilt.42, sa.1, ss.215-239, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
2009Zihin engelliler öğretmenliği adaylarının uygulama okulları ve uygulama sınıf öğretmenleri hakkındaki görüşleri
ÖZEN A., ERGENEKON Y., BATU E. S.
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.9, sa.1, ss.185-200, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
2008Zihin özürlü bir öğrenciye sabit bekleme süreli öğretimle toplama ve çıkarma öğretimi
KIRCAALİ İFTAR G., ERGENEKON Y., DÜZKANTAR A.
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.8, sa.1, ss.309-320, 2008 (Hakemli Dergi)
2007
2007Gelişimsel geriliği olan bireylere okuldan işe geçiş becerilerinin kazandırılmasına ilişkin öğretmenlerin ve yöneticilerin görüşleri
GÜRSEL O., ERGENEKON Y., BATU E. S.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.7, sa.2, ss.61-84, 2007 (Hakemli Dergi)
2004
2004Teaching pedestrian skills to individuals with developmental disabilities
BATU E. S., ERGENEKON Y., ERBAŞ D., AKMANOĞLU N.
JOURNAL OF BEHAVIORAL EDUCATION , cilt.13, sa.3, ss.147-164, 2004 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
2024Kaynaştırma ortamlarında okul öncesi eğitim öğretmenlerince sunulan akran zorbalığı eğitim paketinin etkileri
ERGİN G., ERGENEKON Y.
34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
2024
2024Özel Eğitim Öğretmenliği Lisans Programı 2023-2024 mezunlarının program değişiklerine ilişkin görüşleri: Anadolu Üniversitesi örneği
ERGENEKON Y., BEKAR R., KARATAŞ R., UZUNER Y., SEVER D.
34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
2024
2024Özel gereksinimli bireylere öz-belirleme becerilerinin kazandırılması
ORUM ÇATTIK E., ERGENEKON Y.
13. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi, Kırıkkale, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2024, (Özet Bildiri)
2023
2023Otizm dostu kütüphane hizmetlerine ilişkin paydaş görüşleri
Ergenekon Y., Kaptan N., Pektaş Karabekir E., Yılmaz A.
III. Erişilebilir Kütüphaneler Çalıştayı, Bartın, Türkiye, 29 - 30 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
2023
2023Gelişimsel yetersizliği olan genç yetişkinlerin ve ebeveynlerinin gözünden serbest zaman
ARTAR T. M., ERGENEKON Y.
33. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2023
2023Otizm spektrum bozukluğu olan gençlere serbest zamanı yönetme becerilerinin öğretimi: Karma yöntem araştırması
KURTOĞLU S., ERGENEKON Y.
33. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2023
2023Meslek için birlik: Özel eğitim alanındaki bir mesleki birliğe ilişkin paydaş deneyimleri
ŞAHİN S., ERGENEKON Y.
33. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 25 - 21 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2023
2023Bireyselleştirilmiş Eğitim Programına İlişkin İki Uzmanın Görüşlerinin İncelenmesi: İkili/Karşılıklı Görüşme
ŞAHİN S., ERGENEKON Y., UZUNER Y.
International Education Congress 2023, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2022
2022Sağlık ve özel eğitim alanının kesişimi: Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerde ağız ve diş sağlığı
DOĞAN S., ERGENEKON Y.
11. Uluslararası Tıp ve Sağlık Bilimleri Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 24 Aralık 2022, (Özet Bildiri)
2022
2022Otizm spektrum bozukluğu olan bireylere ağız ve diş sağlığıyla ilgili becerinin öğretimi
DOĞAN S., ERGENEKON Y.
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 02 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
2022BAĞIMSIZ YAŞAM İÇİN İSTİHDAM-EFIL
CAVKAYTAR A., ERGENEKON Y., YILDIZ G., ULUYOL M.
32. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
2022Sosyal kooperatifimizle çalışma yaşamındayız: Zihinsel engelli gençlerin sosyal kooperatifle istihdamının desteklenmesi projesi
ŞAHİN S., CAVKAYTAR A., ERGENEKON Y., YILDIZ G., DOĞAN S., ULUYOL M., et al.
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2 - 04 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
2022Bağımsız yaşam için istihdam
CAVKAYTAR A., ERGENEKON Y., YILDIZ G., KAĞNICIOĞLU D., ŞİŞMAN Y., ULUYOL M., et al.
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 02 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
2022Kendi pencerelerinden bakınca neler yaşadılar?: Otizmli bireylerin ve annelerinin pandemi sürecine ilişkin görüşleri
DOĞAN S., ŞAHİN C. H., ERGENEKON Y.
8. Uluslararası Akademik Araştırmalar Kongresi, Türkiye, 24 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
2021
2021Özel eğitimde geçiş değerlendirmesi
YOLCU G., Karaaslan M., KAPLAN G., ERGENEKON Y.
Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 24 Kasım 2021, ss.565-566, (Özet Bildiri)
2021
2021Gelişimsel yetersizliği olan öğrencileri bağımsız yaşama geçişe hazırlamada öğretmenlere yönelik tasarlanan eğitim programının etkililiği.
KASAP C., ERGENEKON Y.
31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2021
2021Otizm spektrum bozukluğu olan genç yetişkinlerin bağımsızlığa hazırlanmalarında öz-belirleme öğrenme modelinin etkileri.
Orum Çattık E., ERGENEKON Y.
31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2021
2021Çocuklarında otı̇zm spektrum bozukluğu olan ebeveynlere sunulan koçluk uygulamalarının anne-çocuk çı̇ftlerı̇ üzerı̇ndekı̇ etkı̇lerı̇.
PEKTAŞ KARABEKİR E., ERGENEKON Y.
31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2020
2020Bağımsız yaşama geçiş dönemindeki otizm spektrum bozukluğu olan bireylere ofis temizliği becerilerinin öğretiminde video modelle öğretimin etkililiği
Orum Çattık E., DOĞAN S., ERGENEKON Y.
30. Ulusal Özel Eğitim Kongresi (Online), Bursa, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
2020
2020Özel eğitim meslek okullarındaki gelişimsel yetersizliği olan bireylerin atölye tercihlerini etkileyen etmenlere ilişkin paydaş görüşlerinin belirlenmesi
KURTOĞLU S., ERGENEKON Y.
30. Ulusal Özel Eğitim Kongresi (Online), Bursa, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
2020
2020Otizm spektrum bozukluğu olan gençlere fotokopi çekme, evrak tasnifleme ve evrak getirip götürme becerilerinin öğretiminde video modelle öğretimin etkililiği
ERGENEKON Y., DOĞAN S., Orum Çattık E.
30. Ulusal Özel Eğitim Kongresi (Online), Bursa, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
2019
2019Gelişimsel yetersizliği olan çocuklara yabancılardan korunma becerilerinin kazandırılmasında akran ve animasyon modelle sunulan video modelle öğretimin etkililik ve verimliliklerinin karşılaştırılması
ERGİN G., ERGENEKON Y.
29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Kuşadası, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
2019Otizm spektrum bozukluğu olan gençlere sipariş alma, hazırlama, teslim etme ve boşları toplama becerilerinin öğretiminde video modelle öğretimin etkililiği
DOĞAN S., ORUM ÇATTIK E., ERGENEKON Y.
29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Kuşadası, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
2019Otizm spektrum bozukluğu olan gençlere özgeçmiş hazırlama, iş başvurusu yapma ve iş görüşmesi yapma becerilerinin öğretiminde işitsel teknoloji desteğiyle (BIE) sunulan video modelle öğretimin etkililiği
ORUM ÇATTIK E., DOĞAN S., ERGENEKON Y.
29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Kuşadası, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
2019İlköğretim kaynaştırma uygulamalarında sınıf içi geçişleri kolaylaştıran stratejiler
ERBAŞ E., ERGENEKON Y.
29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Kuşadası, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
2019Ailelerin otizm spektrum bozukluğu olan çocuklarına serbest zaman etkinliklerini gerçekleştirirken tablet aracılığıyla sundukları etkinlik çizelgelerinin etkililiği
ÜNVER M., ERGENEKON Y.
29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Kuşadası, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
2019Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara iletişim becerilerinin kazandırılmasına ilişkin özel eğitim öğretmenlerinin görüş ve önerilerinin belirlenmesi
SERT O., ERGENEKON Y.
29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Kuşadası, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
2019INITIAL DATA OF SUPPORTS INTENSITY SCALE FOR ADULTS INTURKISH VERSION: SIS - A TR
CAVKAYTAR A., BATU E. S., ERGENEKON Y., KAYA Ö., ÇOLAK A., ARTAR T. M., et al.
143. AAIDD Annual Meeting: KnowledgeTranslation: Power Through Research, Policy and Practice, St.Paul, Amerika Birleşik Devletleri, 24 - 27 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
2019Gelişimsel yetersizliği olan çocukların erken müdahaleden okul öncesine geçiş sürecini destekleme: Öğretmen ve yöneticilere öneriler.
ÖZTÜRK H., Saral D., ÖZDAN Z., ERGENEKON Y.
VI. Uluslararası Avrupa Eğitim Araştırmaları Kongresi (VIth International Eurasian Educational Research Congress-EJER), Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019
2019
2019Özel gereksinimli bireylerin yetişkinliğe geçişi
ERGENEKON Y.
9. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Hatay, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2019
2019Bağımsız yaşama hazırlanmak
ERGENEKON Y.
9. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi, Hatay, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2019
2018
2018YİDYÖ yetişkinler için destek yoğunluğu ölçeği Türkçe formu çeviri ve uyarlama çalışması-SIS-A
CAVKAYTAR A., BATU E. S., ERGENEKON Y., Gümüşkaya Ö.
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018Özel gereksinimli çocukların erken müdahaleden okulöncesine geçiş süreçlerinin biyoekolojik sistemler kuramına dayalı olarak incelenmesi: Bir geçiş modeli önerisi
ÇELİK S., ERGENEKON Y.
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018Otizm spektrum bozukluğu olan bireylere yiyecek-içecek hazırlama becerilerinin öğretildiği çalışmaların incelenmesi.
DOĞAN S., ERGENEKON Y.
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018Otizm spektrum bozukluğu olan bireyler sağlık hizmetlerinden yararlanırken ebeveynlerinin karşılaştıkları güçlüklerin belirlenmesi.
ERGENEKON Y., ÇOLAK A., ŞAHİN C. H., ALDEMİR FIRAT Ö., KASAP C.
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018Dünyada ve Türkiye’de geçişin yasal temelleri.
GÖNÜLDAŞ H., UYSAL H., ÇAKMAK Z., GÜLBOY E., ERGENEKON Y.
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 11 Ekim 2018 - 13 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2018
2018Otizm spektrum bozukluğu olan okulöncesi çocuklarda ortamlar arası geçişlerdeki problem davranışların azaltılmasında videoyla model olmanın etkililiği.
SANAL ÇALIK E., ERGENEKON Y.
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018Job coaching Project: Adult with IDD, family, and employers voices about employment.
CAVKAYTAR A., ERGENEKON Y., Şirin N., YILDIZ G., ULUYOL M., Gürgör F. G.
142. AAIDD yıllık toplantısı (AAIDD 142nd Annual Meeting), St.Louis, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 28 Haziran 2018
2018
2018Cross-culturel equivalence and primary evidence of Turkish translation of the Arc’s self-determination scale-adult and the Arc’s self-determination scale-adolescence.
CAVKAYTAR A., Wehmeyer M., Palmer S., ERGENEKON Y., Uyanık H., YILDIZ G., et al.
142. AAIDD yıllık toplantısı (AAIDD 142nd Annual Meeting), St. Louis, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 28 Haziran 2018
2018
2018Cross-Cultural Equivalence and Primary Evidence of Turkish Translation of The Arc’s Self Determination Scale—Adult and The Arc’s Self Determination Scale-Adolescence
CAVKAYTAR A., wehmeyer m. l., palmer s., ERGENEKON Y., uyanık h., YILDIZ G., et al.
AAIDD 142. Annual Meeting: Reaffirming Diversity Inclusion, St. Louis, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 28 Haziran 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018Zihin Yetersizliği Olan Yetişkin Bireylerin Kişisel Bakım ve Temizlik Becerilerinin Arttırılmasında Sosyal Öykülerin Etkililiği.
UÇAR A. S., ERGENEKON Y.
Vth International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Geçiş Hizmetlerinin Tarihsel Gelişimi ve Türkiye’deki Geçiş Hizmetlerine İlişkin İlgili Yasal Düzenlemelerin İncelenmesi.
UÇAR A. S., ERGENEKON Y.
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018ÖZEL GEREKSİNİMLERİ OLAN ÇOCUKLARIN ERKEN MÜDAHALEDEN OKULÖNCESİNE GEÇİŞİNDE ÖĞRETMEN VE OKUL YÖNETİCİLERİNE İPUÇLARI
Cevher Z., Yavuz A. A., Öz Alkoyak H., Yetkin A. İ., Ergenekon Y.
2. ULUSLARARASI ERKEN ÇOCUKLUKTA MÜDAHALE KONGRESİ, Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018Özel gereksinimli çocukların zor anları: Okul dönemine geçişler.
AYDIN O., ŞAHİN V., ERGENEKON Y.
2nd International Congress on Early Childhood Intervention (ICECI2018), Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018Özel gereksinimleri olan çocukların erken müdahaleden okulöncesine geçişinde öğretmen ve okul yöneticileri için ipuçları.
CEVHER Z., YAVUZ A. A., Öz Alkoyak H., YETKİN A. İ., ERGENEKON Y.
2nd International Congress on Early Childhood Intervention (ICECI2018), Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) hazırlama süreci ve ekip.
ERGENEKON Y.
Prof. Dr. Hıfzı Hıfzı Özcan 7. Uluslararası Cerebral Palsy ve Gelişimsel Bozukluklar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 23 - 25 Şubat 2018, (Özet Bildiri)
2017
2017Özel Eğitim Alanında Geçiş Hizmetlerinin Felsefesi ve Tarihsel Gelişimi
YAVUZ A. A., CEVHER Z., ÖZ H., YETKİN A. İ., ERGENEKON Y.
27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Zihin yetersizliği olan bireylere iş ve meslek becerilerinin öğretimine yönelik Türkiye de yapılan araştırmaların incelenmesi.
KASAP C., ERGENEKON Y.
27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara üst geçit kullanarak karşıdan karşıya geçme becerisinin öğretiminde videoyla model olmanın etkililiği.
YAVUZ A. A., ERGENEKON Y.
27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Özel gereksinimli bireylerde yaşam sorumluluğunu alma.
TUNA D. M., ERGENEKON Y.
27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Otizm spektrum bozukluğu olan bireylere bağımsız yaşam becerilerinin öğretildiği araştırmaların incelenmesi.
ORUM ÇATTIK E., ERGENEKON Y.
27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Okulöncesi öğretmenlerince sunulan gömülü öğretimin kaynaştırma öğrencilerinin hedef davranışlarını edinmelerindeki etkileri.
ALDEMİR Ö., ERGENEKON Y.
27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Bir alanyazın taraması: Gelişimsel yetersizliği olan bireylere satın alma becerisinin öğretimi.
DOĞAN S., ERGENEKON Y.
27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Öğretmen adayları ve öğretmenler için sosyal öykü yazma ve uygulama eğitimi.
AKGÜN GİRAY D., ERGENEKON Y.
7. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi, Türkiye, 28 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Toplumsal yaşama geçiş: Gelişimsel yetersizliği olan bireylere toplum kaynaklarını kullanma becerilerinin öğretimi.
ORUM ÇATTIK E., ERGENEKON Y.
7. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi, Türkiye, 28 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
2016Otizm spektrum bozukluğu olan bireylere sözel matematik problemi çözme becerisinin kazandırılmasında şema yaklaşımının etkililiği
KASAP C., ERGENEKON Y.
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara kimyasal maddelerden korunma becerisinin öğretiminde ipad ile sunulan sosyal öykülerin etkililiği
Cevher Z., Ergenekon Y.
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016Zihinsel yetersizliği olan bireylere toplum kaynaklarını kullanma becerilerinin öğretiminde işitsel teknoloji desteğiyle sunulan videoyla model olmanın etkililiği
ORUM CATTIK E., ERGENEKON Y.
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016Öğretmen adaylarınca hazırlanan ve sunulan sosyal öykülerin otizm spektrum bozukluğu olan çocukların sosyal becerileri edinmeleri üzerindeki etkisi
AKGÜN GİRAY D., ERGENEKON Y.
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016Vaka çalışması Otizm spektrum bozukluğuna sahip çocuğu olan bir anneye etkinlik çizelgeleriyle öğretim sunmanın öğretimi
DALGIN EYİİP Ö., ERGENEKON Y., ÇOLAK A.
26.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016Case study Teaching providing training with activity schedule to the mother who has a child with autism spectrum disorder
DALGIN EYİİP Ö., ERGENEKON Y., ÇOLAK A.
3rd International Conference on Human and Social Sciences-ICHSS 2016, Roma, İtalya, 14 - 16 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar için öğretim programı oluşturma
ERGENEKON Y.
XVIII. Congress Amse-Amce-Waer Teaching and Training Today for Tomorrow, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara videoyla model olma kullanılarak yaya becerilerinin öğretimi
KAYA F., ERGENEKON Y.
XVIII. Congress Amse-Amce-Waer Teaching and Training Today for Tomorrow, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016PANEL: Bağımsız yaşama hazırlanmak: Bağımsız yaşama geçiş
ERGENEKON Y., KASAP C., UÇAR K., ULUYOL M.
6. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 08 Mayıs 2016
2015
2015Özel eğitimde etkinlik temelli öğretim uygulamaları
ÖZEN A., ERGENEKON Y.
5. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi, Türkiye, 16 - 17 Mayıs 2015
2013
2013Otizmli çocuklara videoyla model olma kullanılarak ev kazalarında basit ilkyardım becerilerinin öğretimi
ERGENEKON Y.
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013, (Özet Bildiri)
2012
2012Gelişimsel yetersizliği olan çocuklar için etkinlik temelli öğretim uygulamaları
ERGENEKON Y., ÖZEN A.
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
2012Activity based intervention ABI practices in special education A case study from Turkey
ÖZEN A., ERGENEKON Y.
1st International Early Childhood Intervention Conference (Anip-Portuguese National Early Intervention Association) Eurlyaid Annual Conference, Braga, Portekiz, 13 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
2012Otizmde etkinlik temelli öğretim uygulamaları
ÖZEN A., ERGENEKON Y.
5. İstanbul Otizm Eğitim Günleri (Uluslararası Katılımlı Otizmde Güncel Yaklaşımlar Sempozyumu), İstanbul, Türkiye, 25 - 26 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)
2012
2012Özel eğitimde etkinlik temelli öğretim uygulamaları
ERGENEKON Y., ÖZEN A.
9. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, İstanbul, Türkiye, 31 Mart 2012, (Özet Bildiri)
2011
2011Teaching practicum process The teacher training program for individuals with intellectual disabilities at the department of special education in Turkey
ERGENEKON Y., ÜNLÜ E.
International Conference on Education and New Learning Technologies (Edulearn11), Barcelona, İspanya, 4 - 06 Temmuz 2011, (Özet Bildiri)
2011
2011TRAINING PROCESS CYCLES FOR SPECIAL EDUCATION TEACHERS AND UNIVERSITY SUPERVISORS: A TURKISH CONTEXT
Vuran S., Ergenekon Y.
3rd International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN), Barcelona, İspanya, 4 - 06 Temmuz 2011, ss.5987, (Tam Metin Bildiri)
2010
2010Eskişehir ilinde kaynaştırmanın yürütüldüğü ilköğretim okullarındaki rehber öğretmenlerin kaynaştırmaya ilişkin görüşleri
ERGENEKON Y., Özengi S. Ş.
20. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2010, (Özet Bildiri)
2010
2010Videoyla model olma ve canlı model olmanın otistik çocuklara zincirleme becerilerin öğretimindeki etkililik ve verimlilikleri
Kapan A., ERGENEKON Y., TEKİN İFTAR E., AKMANOĞLU N.
20. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2010
2010
2010Uygulama öğretim elemanı adayı yetiştirme süreci Anadolu Üniversitesi Zihin Engelliler Öğretmenliği ABD örneği
ERGENEKON Y., VURAN S., ÜNLÜ E.
20. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2010, (Özet Bildiri)
2010
2010Which one is more effective and efficient Video modeling or live modeling
ERGENEKON Y., TEKİN İFTAR E., Kapan A., AKMANOĞLU N.
International Conference on Young Children with Special Needs and Their Families, Kansas City, MO, Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 17 Ekim 2010, (Özet Bildiri)
2010
2010Preschool teachers opinions on play skills
ERGENEKON Y., ÖZEN A., ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU B., GENÇ TOSUN D.
Sixth International Congress of Qualitative Inquiry (QI 2010), Urbana-Champaign, Amerika Birleşik Devletleri, 26 - 29 Mayıs 2010, (Özet Bildiri)
2009
2009Özel Eğitimde Videoyla Model Olma Uygulamaları Videoların Hazırlanması ve Örnekler
DEĞİRMENCİ H. D., ERGENEKON Y.
19. Ulusal Özel Eğitim Kongresİ, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2009, (Özet Bildiri)
2008
2008The effectiveness of video modeling on teaching home skills to a student with developmental disabilities
ERGENEKON Y., ÖZEN A.
Fourth Conference of the European Association for Behaviour Analysis (EABA), Madrid, İspanya, 9 - 12 Eylül 2008, (Özet Bildiri)
2008
2008A sample application: Utilizing activity based teaching and directed to cognitive development
ÖZEN A., ERGENEKON Y.
II. Uluslararası Özel Eğitim Konferansı, Muğla, Türkiye, 18 - 21 Haziran 2008, (Özet Bildiri)
2008
2008Social Skills İnstruction Carried out by Teachers Working at Private Special Education İnstitutions
DÜZKANTAR A., ERGENEKON Y.
ICOSE 2008 (II. International Conference on Special Education), 18 - 21 Haziran 2008, (Özet Bildiri)
2008
2008Beceri ve kavram öğretimi
ERGENEKON Y.
3. İstanbul Otizm Eğitim Günleri, İstanbul, Türkiye, 24 - 25 Mayıs 2008, (Özet Bildiri)
2007
2007Etkinlik temelli öğretim Tanım örnek uygulamalar örnek videolar
ÖZEN A., ERGENEKON Y., GENÇ TOSUN D.
17. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2007, (Özet Bildiri)
2007
2007Problem davranışların azaltılmasına olumlu yaklaşım
VURAN S., ERGENEKON Y.
17. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Çeşme, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2007, (Özet Bildiri)
2007
2007Otistik çocukların özellikleri
ERGENEKON Y.
II. Özel Eğitim Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 2 - 03 Eylül 2007, (Özet Bildiri)
2006
2006Zihin engelliler öğretmenliği adaylarının öğretmenlik uygulamasına ilişkin görüş ve önerilerinin değerlendirilmesi
ÖZEN A., ERGENEKON Y., BATU E. S.
16. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 16 - 17 Kasım 2006, (Özet Bildiri)
2006
2006Nitel araştırma Görüşme araştırmalarında tümevarım analizi tekniğinin uygulanması
ERGENEKON Y., UZUNER Y.
16. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 16 - 17 Kasım 2006, (Özet Bildiri)
2004
2004İşe yeni başlayan zihin özürlüler öğretmenlerinin mesleksel sorunlarının belirlenmesi ve bu sorunları gidermeye yönelik önerilerin geliştirilmesi
ERGENEKON Y., UZUNER Y., Kırcaali İftar G.
14. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 4 - 06 Kasım 2004, (Özet Bildiri)
2004
2004First year teachers of children with mental retardation in Turkey Training recruitment and support
ERGENEKON Y., UZUNER Y., Kırcaali İftar G.
Hawaii International Conference on Education, Hawaii, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 06 Ocak 2004, (Özet Bildiri)
2002
2002Sözel okuma performansının arttırılmasında iki yöntemin karşılaştırılması
ERGENEKON Y., AKMANOĞLU N., Uysal A., Serhat Y.
12. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 11 - 12 Kasım 2002
2002
2002A comparison of two interventions for increasing oral reading performance
ERGENEKON Y., Uysal A., Yıldırım S., AKMANOĞLU N.
Association for Behavior Analysis (ABA), Toronto, Kanada, 24 - 28 Mayıs 2002, (Özet Bildiri)
2002
2002Teaching addition and subtraction via constant time delay procedure to children with mental retardation
Kırcaali İftar G., ERGENEKON Y., Uysal A.
Association for Behavior Analysis (ABA), Toronto, Kanada, 24 - 28 Mayıs 2002, (Özet Bildiri)
2001
2001Gelişimsel yetersizliği olan öğrencilere yaya becerilerinin öğretimi
BATU E. S., ERGENEKON Y., ERBAŞ D., AKMANOĞLU N.
Uluslararası Özel Eğitim Konferansı, Antalya, Türkiye, 24 - 27 Haziran 2001, (Özet Bildiri)
2001
2001Teaching pedestrian skills to children with developmental disabilities
BATU E. S., ERGENEKON Y., ERBAŞ D., AKMANOĞLU N.
International Conference on Special Education, 24 - 27 Haziran 2001
2000
2000Zihin özürlü bireylerin okuldan iş ve mesleki yaşama geçiş sürecinde bireyselleştirilmiş geçiş planlarının düzenlenmesi
GÜRSEL O., ERGENEKON Y.
10. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Antakya, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2000, (Özet Bildiri)
2000
2000Opinions of the family guides about the Small Steps Programme implemented in Anadolu University
UZUNER Y., ERGENEKON Y.
International Special Education Congress, Manchester, İngiltere, 24 - 28 Temmuz 2000, (Tam Metin Bildiri)
1999
1999Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı Eskişehir Uygulaması na ilişkin aile rehberi görüşleri
ERGENEKON Y., BATU E. S., Kırcaali İftar G.
9. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 22 - 23 Kasım 1999, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
2024Otizm spektrum bozukluğu aile eğitimi kitap seti II. Kademe
Ergenekon Y. (Editör)
Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 2024
2024
2024Otizm spektrum bozukluğu aile eğitimi kitap seti I. Kademe
Ergenekon Y. (Editör)
Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 2024
2024
2024Otizm spektrum bozukluğu aile eğitimi kitap seti 0-3 yaş gubu
Ergenekon Y. (Editör)
Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 2024
2024
2024Otizm spektrum bozukluğu aile eğitimi kitap seti 4-6 yaş grubu
Ergenekon Y. (Editör)
Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü. , Ankara, 2024
2024
2024Akran zorbalığında önleme ve müdahale stratejileri
Ergenekon Y. (Editör)
Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2024
2024
2024Otizm spektrum bozukluğu aile eğitimi kitap seti III. Kademe
Ergenekon Y. (Editör)
Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 2024
2024
2024Otizm spektrum bozukluğunu anlamak
ERGENEKON Y.
Otizm spektrum bozukluğu aile eğitimi kitap seti 0-3 yaş grubu, ERGENEKON YASEMİN, TİMUÇİN ERSİN UFUK, Editör, Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, ss.39-63, 2024
2024
2024Otizm spektrum bozukluğunu anlamak
ERGENEKON Y.
Otizm spektrum bozukluğu aile eğitimi kitap seti 4-6 yaş grubu, ERGENEKON YASEMİN, TİMUÇİN ERSİN UFUK, Editör, Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, ss.39-63, 2024
2023
2023Engellilik ve Erişilebilir Tasarım
Cavkaytar A. (Editör), Ergenekon Y. (Editör)
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, 2023
2023
2023Otizm spektrum bozukluğunda etkinlik örnekleriyle sağlık eğitimi: Otizm spektrum bozukluğu olan bireyler, aileler, uzmanlar ve diş hekimleri için
Doğan S. (Editör), Ergenekon Y. (Editör)
Nobel Yayıncılık, Ankara, 2023
2023
2023Gelişimsel yetersizliği olan bireyler için erişilebilir tasarım
ERGENEKON Y.
Engellilik ve erişilebilir tasarım, Cavkaytar Atilla, Ergenekon Yasemin, Editör, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayını, Eskişehir, ss.143-181, 2023
2023
2023Trafik güvenliği, sağlık ve ilkyardım becerileri
ERGENEKON Y.
Gelişimsel yetersizliği olan bireylerde güvenlik becerileri, Özler Naime Güneş, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.81-134, 2023
2022
2022Zihinsel engelli bireylerin istihdamının desteklenmesi
Cavkaytar A. (Editör), Ergenekon Y. (Editör)
Vize Akademik, Ankara, 2022
2022
2022Bağımsız yaşam için yol haritası: Özel gereksinimli öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programı ve geçiş planlarının hazırlanması
Ergenekon Y. (Editör)
Vize Akademik, Ankara, 2022
2022
2022Yanlışsız öğretim yöntemleri 4: İpucunda değişiklik yapılan yöntemler: Aşamalı yardımla öğretim & ipucunun giderek artırılmasıyla öğretim & ipucunun giderek azaltılmasıyla öğretim.
DOĞAN S., ERGENEKON Y.
Yanlışsız öğretim yöntemleri, Sazak Elif, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.190-230, 2022
2022
2022BEP ekibi: Ekip üyeleri, rol ve sorumluluklar, ekibin işleyişi
ARTAR T. M., ERGENEKON Y.
Bağımsız yaşam için yol haritası: Özel gereksinimli öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programı ve geçiş planlarının hazırlanması içinde, Ergenekon Yasemin, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.17-30, 2022
2022
2022Erken çocukluk özel eğitimi hizmetlerinin planlanması.
ALDEMİR FIRAT Ö., ERGENEKON Y.
Araştırmadan uygulamaya erken çocukluk özel eğitimi el kitabı, Bakkaloğlu, H., Çelik, S., & Tomris, G., Editör, Vize Akademik., Ankara, ss.309-347, 2022
2022
2022BEP’i uygulama ve BEP’te uyarlamalar yapma
ARTAR T. M., ERGENEKON Y.
Bağımsız yaşam için yol haritası: Özel gereksinimli öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programı ve geçiş planlarının hazırlanması, Ergenekon Yasemin, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.81-103, 2022
2022
2022Değerlendirme
TOPRAK Ö. F., ERGENEKON Y.
Bağımsız yaşam için yol haritası: Özel gereksinimli öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programı ve geçiş planlarının hazırlanması, Ergenekon Yasemin, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.43-55, 2022
2022
2022Örnek BAHP, BEP ve BGP formları ve BEP envanteri
ARTAR T. M., TOPRAK Ö. F., ERGENEKON Y.
Bağımsız yaşam için yol haritası: Özel gereksinimli öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programı ve geçiş planlarının hazırlanması, Ergenekon Yasemin, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.147-232, 2022
2022
2022Özel gereksinimli bireyler ve özel eğitim
Kaptan N., PEKTAŞ KARABEKİR E., Yılmaz A., ERGENEKON Y.
Özel gereksinimli bireylerin bilgiye erişimi: Disiplinler arası çalışmalar ve güncel yaklaşımlar, Bezirci Pervin, Kanık Leyla, Alaca Erdinç, Palo Gürcan, Soylu Demet, Editör, Hiperyayın, İstanbul, ss.17-40, 2022
2022
2022Bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama
ARTAR T. M., ERGENEKON Y.
Bağımsız yaşam için yol haritası: Özel gereksinimli öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programı ve geçiş planlarının hazırlanması, Ergenekon Yasemin, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.55-79, 2022
2022
2022Bireyselleştirilmiş eğitim programı ve geçiş planlaması
ARTAR T. M., ERGENEKON Y.
Bağımsız yaşam için yol haritası: Özel gereksinimli öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programı ve geçiş planlarının hazırlanması, Ergenekon Yasemin, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.105-120, 2022
2022
2022Bireyselleştirilmiş eğitim programlarının gelişimi
ARTAR T. M., ERGENEKON Y.
Bağımsız yaşam için yol haritası: Özel gereksinimli öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programı ve geçiş planlarının hazırlanması, Ergenekon Yasemin, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.1-16, 2022
2022
2022BEP toplantıları
TOPRAK Ö. F., ERGENEKON Y.
Bağımsız yaşam için yol haritası: Özel gereksinimli öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programı ve geçiş planlarının hazırlanması, Ergenekon Yasemin, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.31-42, 2022
2022
2022BEP kapsamında bireyselleştirilmiş geçiş planlarının hazırlanması
ARTAR T. M., ERGENEKON Y.
Bağımsız yaşam için yol haritası: Özel gereksinimli öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programı ve geçiş planlarının hazırlanması, Ergenekon Yasemin, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.121-145, 2022
2021
2021Türkiye’de otizm spektrum bozukluğu olan gençlerin yetişkinliğe geçişinin ve istihdamının desteklenmesi.
ERGENEKON Y.
Tohum Otizm Vakfı, İstanbul, 2021
2021
2021Kavram öğretiminde kullanılan yöntemler ve teknikler.
ERGENEKON Y.
Özel eğitimde kavram öğretimi, Avcıoğlu, H., Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.99-131, 2021
2021
2021Ergenlik ve yetişkinlik.
ERGENEKON Y.
Tanıdan müdahaleye otizm spektrum bozukluğu el kitabı, Sucuoğlu, B., Bakkaloğlu, H., & Ökçün Akçamuş, M. Ç., Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.773-802, 2021
2019
2019Kaynaştırmada başarı için birlikte yürüyelim: Yardımcı destek personel eğitimi el kitabı
Ergenekon Y. (Editör)
Ayrıntı Basımevi, Ankara, 2019
2019
2019Okulöncesi eğitim ortamlarında öğretimi planlama ve uygulama
Çolak A., Acar Ç., Ergenekon Y., Cavkaytar A.
Kaynaştırmada Başarı İçin Birlikte Yürüyelim: Yardımcı Destek Personelin El Kitabı, Yasemin Ergenekon, Editör, Ayrıntı Basımevi, Eskişehir, ss.157-177, 2019
2019
2019Okul öncesi eğitim ortamlarında öğretimi planlama ve uygulama
Çolak A., Acar Ç., Ergenekon Y., Cavkaytar A.
Kaynaştırmada başarı için birlikte yürüyelim: Yardımcı destek personel eğitimi el kitabı, Ergenekon, Yasemin, Editör, Ankara: Ayrıntı Basımevi. Matbaa Sertifika No: 13987, Ankara, ss.157-177, 2019
2019
2019Bilişsel ve psiko-motor becerilerin kazandırılması ve desteklenmesi
ERGENEKON Y.
Kaynaştırmada başarı için birlikte yürüyelim: Yardımcı destek personel eğitimi el kitabı, Ergenekon, Yasemin, Editör, Ankara: Ayrıntı Basımevi. Matbaa Sertifika No: 13987, Ankara, ss.115-137, 2019
2019
2019Çocuklarda davranış yönetimi
ERGENEKON Y.
Kaynaştırmada başarı için birlikte yürüyelim: Yardımcı destek personel eğitimi el kitabı, Ergenekon, Yasemin, Editör, Ankara: Ayrıntı Basımevi. Matbaa Sertifika No: 13987., Ankara, ss.55-80, 2019
2019
2019Kaynaştırma ortamlarında geçiş
ERGENEKON Y.
Kaynaştırma ortamında uygulamalar, Batu, E. S., Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.247-271, 2019
2019
2019Yetişkinliğe geçiş
ERGENEKON Y.
Zihin yetersizliği olan yetişkinler, Cavkaytar, A. Kaya, A., Editör, Ankara: Eğiten Kitap., Ankara, ss.23-38, 2019
2019
2019Özel eğitimde teknoloji
ÇOKLAR A. N., ERGENEKON Y., ODABAŞI H. F.
Özel eğitim ve eğitim teknolojisi: Kuramdan uygulamaya, Odabaşı Hatice Ferhan, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.19-44, 2019
2019
2019Kaynaştırma ortamlarında geçiş.
ERGENEKON Y.
Kaynaştırma ortamında uygulamalar, E. Sema Batu, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.247-271, 2019
2019
2019Özel eğitimde teknoloji
ÇOKLAR A. N., ERGENEKON Y., ODABAŞI H. F.
Özel eğitim ve eğitim teknolojisi: Kuramdan uygulamaya, Odabaşı, H. F., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.19-44, 2019
2019
2019Bilişsel beceriler ve dil gelişimi
ERGENEKON Y.
Çocuk gelişiminde normal ve atipik gelişim, Cavkaytar, Atilla, Editör, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.78-103, 2019
2018
2018İş yaşamında gerekli olan beceriler ve kazandırılması
Ergenekon Y., Çolak A., Kaya Ö., Acar Ç.
Bağımsızım çünkü çalışıyorum: Destekli istihdam iş koçluğu eğitim kitabı, Cavkaytar, A., Editör, Down Sendromu Derneği İktisadi İşletmesi Yayınları, İstanbul, ss.19-77, 2018
2018
2018Zihin yetersizliği olan öğrenciler
ERGENEKON Y.
Özel eğitim ve kaynaştırma, A. Cavkaytar D. Tekin Ersan, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.259-297, 2018
2018
2018Özel gereksinimli bireylerin toplumsal yaşama katılımı ve ilgili yasal düzenlemeler
ERGENEKON Y.
Özel gereksinimli bireyler ve bakım hizmetleri, Tekin-İftar, E., Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.156-191, 2018
2018
2018Sosyal yeterlikle ilişkili kavramlar ve sosyal yeterliğin bileşenleri
ERGENEKON Y.
Sosyal yeterliklerin geliştirilmesi: Sosyal beceri yetersizliği gösteren çocuklar için (Öğretmen adayları ve öğretmenler için), Vuran, Sezgin, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.1-25, 2018
2018
2018İşe yerleştirme öncesinde iş koçunun rol ve sorumlulukları
Ergenekon Y., Çolak A., Kaya Ö., Acar Ç.
Bağımsızım çünkü çalışıyorum: Destekli istihdam iş koçluğu eğitim kitabı, Cavkaytar, A., Editör, Down Sendromu Derneği İktisadi İşletmesi Yayınları, İstanbul, ss.101-145, 2018
2018
2018İşe yerleştirme ve izlemede iş koçunun rol ve sorumlulukları
CAVKAYTAR A., ERGENEKON Y.
Bağımsızım çünkü çalışıyorum: Destekli istihdam iş koçluğu eğitim kitabı, Cavkaytar, A., Editör, Down Sendromu Derneği İktisadi İşletmesi Yayınları, İstanbul, ss.147-179, 2018
2018
2018Down sendromlu çocuklarda davranış kontrolü
ERGENEKON Y.
0-6 yaş arası down sendromlu çocuklar ve gelişimleri: Aileler ve eğitimciler için kaynak kitap, Batu, E.S., Editör, Ankara: Vize Yayıncılık, Ankara, ss.265-295, 2018
2018
2018Gelişimsel destek programları
ERGENEKON Y.
Çocuk gelişiminde program, Gültekin, M. Usta, İ., Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.58-84, 2018
2017
2017Sosyal yeterlikle ilişkili kavramlar ve sosyal yeterliğin bileşenleri.
ERGENEKON Y.
Sosyal yeterliklerin geliştirilmesi: Sosyal beceri yetersizliği gösteren çocuklar için (Öğretmen adayları ve öğretmenler için), Vuran, S., Editör, Ankara: Vize Yayıncılık, Ankara, ss.1-25, 2017
2016
2016Otizm spektrum bozukluğu olan bireyler için eğitim-öğretim uygulamaları.
ERGENEKON Y.
Otizm Spektrum Bozukluğu, Cavkaytar, Atilla, Editör, Ankara: T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları., Ankara, ss.216-263, 2016
2016
2016Otizm spektrum bozukluğu olan bireyler için geçiş süreci ve hizmetleri planlama.
ERGENEKON Y.
Otizm Spektrum Bozukluğu, Cavkaytar, Atilla, Editör, Ankara: T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları., ss.265-301, 2016
2016
2016Otizm spektrum bozukluğu farkındalık ve bilgilendirme seminerlerinin etkililiğinin test tekrar test (ön test-son test) yöntemiyle değerlendirilmesi.
CAVKAYTAR A., ERGENEKON Y., ADIGÜZEL O. C., YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÇOLAK A., KAYA Ö.
Otizm Spektrum Bozukluğu, Cavkaytar, Atilla, Editör, T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları., Ankara, ss.325-382, 2016
2016
2016Otizm spektrum bozukluğu olan bireyler için eğitim-öğretim uygulamaları.
ERGENEKON Y.
Otizm Spektrum Bozukluğu Aile Bilgilendirme Rehberi, Cavkaytar, Atilla, Editör, Ankara: T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları., Ankara, ss.83-101, 2016
2016
2016Otizm spektrum bozukluğu farkındalık ve bilgilendirme seminerlerinin etkililiğinin test tekrar test (ön test-son test) yöntemiyle değerlendirilmesi.
CAVKAYTAR A., ERGENEKON Y., ADIGÜZEL O. C., YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÇOLAK A., KAYA Ö.
Otizm Spektrum Bozukluğu, Cavkaytar, Atilla, Editör, T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları., Ankara, ss.327-382, 2016
2016
2016Otizm spektrum bozukluğu olan bireyler için geçiş süreci ve hizmetleri planlama.
ERGENEKON Y.
Otizm Spektrum Bozukluğu Aile Bilgilendirme Rehberi, Cavkaytar, Atilla, Editör, Ankara: T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları., Ankara, ss.103-121, 2016
2015
2015Otizm Spektrum Bozuklukluğu Farkındalık ve Bilgilendirme Seminerlerinin Etkililiğinin Test Tekrar Test (Ön test-Son Test) Yöntemiyle Değerlendirilmesi
CAVKAYTAR A., ERGENEKON Y., ADIGÜZEL O. C., YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÇOLAK A., KAYA Ö.
Otizm Spektrum Bozukluğu, Atilla Cavkaytar, Editör, HTC, Ankara, ss.325-382, 2015
2013
2013Özel eğitim uygulamaları, eğitim programları ve genel eğitimin desteklenmesi.
ÖZEN A., ERGENEKON Y.
Özen A ve Ergenekon Y 2013 Özel eğitim uygulamaları eğitim programları ve genel eğitimin desteklenmesi A Cavkaytar Ed Destek özel eğitim hizmetlerinin verimliliğinin araştırılması projesi DESÖP içinde s 73 118 Ankara T C Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları, Cavkaytar, Atilla, Editör, Ankara: T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları., Ankara, ss.73-118, 2013
2005
2005İşe yeni başlayan zihin özürlüler öğretmenlerinin mesleksel sorunlarının belirlenmesi ve bu sorunları gidermeye yönelik önerilerin geliştirilmesi
ERGENEKON Y.
Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2005
2001
2001Küçük Adımlar Gelişimsel Geriliği Olan Çocuklara Yönelik Erken Eğitim Programı Eskişehir uygulamasının aile rehberi görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi
KIRCAALİ İFTAR G., UZUNER Y., BATU E. S., VURAN S., ERGENEKON Y.
Zihinsel Engellilere Destek Derneği, İstanbul, 2001
Desteklenen Projeler
2023 - 2025
2023 - 2025Özel Eğitim Öğretmenlerinin Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Hazırlama ve Uygulama Sürecinin İncelenmesi: Eylem Araştırması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Şahin S., Ergenekon Y. (Yürütücü)
2021 - 2024
2021 - 2024
Kaynaştırma ortamlarında okul öncesi eğitim öğretmenlerince sunulan akran zorbalığı eğitim paketinin etkileri
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
(Proje Özeti)
Ergenekon Y. (Yürütücü), Ergin G.
2021 - 2024
2021 - 2024Kaynaştırma uygulamalarına yönelik kapsamlı sınıf yönetimi eğitiminin sınıf öğretmenliği adaylarının bilgi düzeylerine etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
(Proje Özeti)
Ergenekon Y. (Yürütücü), Okatan Erbaş E.
2021 - 2024
2021 - 2024Özel Gereksinimli Çocukların Aileleri için Bilgilendirme Rehberinin Oluşturulması
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Yıldız G., Ardıç A., Kaya A., Erdoğan F. K., Dağseven Emecen D., Tavukçu D., et al.
2021 - 2024
2021 - 2024Özel eğitim programlarını ve materyallerini geliştirme projesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
(Proje Özeti)
Ergenekon Y.
2022 - 2023
2022 - 2023Kuramdan uygulamaya otizm spektrum bozukluğu: Diş hekimliği fakültesi öğrencilerine bilginin ve etkili uygulamaların öğretimi
TÜBİTAK Projesi
(Proje Özeti)
Ergenekon Y.
2020 - 2022
2020 - 2022Ürettiğim İçin Mutluyum
Diğer Özel Kurumlarca Desteklenen Proje
Çolak A., Cavkaytar A., Ergenekon Y. (Yürütücü)
2020 - 2022
2020 - 2022Ürettiğim için mutluyum
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
(Proje Özeti)
Ergenekon Y.
2020 - 2022
2020 - 2022Sosyal kooperatifle çalışma yaşamındayız: Zihin yetersizliği olan gençlerin istihdamının desteklenmesi
CB Strateji ve Bütçe Başkanlığı (Kalkınma Bakanlığı) Projesi
(Proje Özeti)
Ergenekon Y., Şahin S., Yıldız G., Kılıç K., Doğan S., Söğüt E., et al.
2019 - 2022
2019 - 2022Employment for independent life
Erasmus Projesi
Ergenekon Y., Kağnıcıoğlu D., Şişman Y., Uluyol M.
2019 - 2022
2019 - 2022Otizm spektrum bozukluğu olan bireylere sunulan sağlık becerileri öğretim paketinin etkileri
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
(Proje Özeti)
Ergenekon Y. (Yürütücü), Doğan S.
2020 - 2021
2020 - 2021Ruhsal Engelli Bireyler için Sosyal İçerme Projesi
Diğer Uluslararası Fon Programları
Yıldız G., Cavkaytar A., Usta İ., Şahin Y. L., Özer Ö., Batu E. S., et al.
2019 - 2021
2019 - 2021Çocuklarında otizm spektrum bozukluğu olan ebeveynlere sunulan koçluk uygulamalarının anne-çocuk çiftleri üzerindeki etkileri
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
PEKTAŞ KARABEKİR E., ERGENEKON Y. (Yürütücü)
2019 - 2021
2019 - 2021Otizm spektrum bozukluğu olan genç yetişkinlerin bağımsızlığa hazırlanmalarında öz-belirleme öğrenme modelinin etkileri
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
ERGENEKON Y. (Yürütücü)
2019 - 2021
2019 - 2021Gelişimsel yetersizliği olan öğrencileri bağımsız yaşama geçişe hazırlamada öğretmenlere yönelik tasarlanan eğitim programının etkililiği
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
ERGENEKON Y. (Yürütücü), KASAP C.
2017 - 2021
2017 - 2021Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler Sağlık Hizmetlerinden Yararlanırken Ebeveynlerinin Karşılaştıkları Güçlüklerle Baş Etmelerine Yönelik Eğitim Programının Etkililiği
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
ÇOLAK A., KASAP C., ERGENEKON Y. (Yürütücü)
2018 - 2020
2018 - 2020
Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Projesi
YILDIZ G., KAYMAK A., ÇOLAK A., ULUYOL M., ERGENEKON Y., ACAR Ç., et al.
2018 - 2019
2018 - 2019Sınıfımda Yanımda Ol, Başarmama Destek Ol
Dernek (STK)
(Proje Özeti)
Acar Ç., Ergenekon Y. (Yürütücü), Cavkaytar A., Çolak A.
2017 - 2019
2017 - 2019Bağımsız yaşama geçiş dönemindeki gelişimsel yetersizliği olan bireylere istihdam becerilerinin öğretimi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
ERGENEKON Y. (Yürütücü), ORUM ÇATTIK E., DOĞAN S.
2017 - 2018
2017 - 2018Ailem Eğitim Alıyor Beni Hayata Hazırlıyor
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
ERGENEKON Y., ÇOLAK A., CAVKAYTAR A.
2016 - 2017
2016 - 2017Bağımsızım çünkü çalışıyorum-2
Diğer Özel Kurumlarca Desteklenen Proje
ERGENEKON Y., ÇOLAK A., KAYA Ö.
2015 - 2017
2015 - 2017Okulöncesi öğretmenlerince sunulan gömülü öğretimin kaynaştırma öğrencilerinin hedef becerilerini edinmelerindeki etkileri
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
(Proje Özeti)
Ergenekon Y. (Yürütücü), Aldemir Ö.
2015 - 2016
2015 - 2016Bağımsızım Çünkü Çalışıyorum-1
Diğer Özel Kurumlarca Desteklenen Proje
Ergenekon Y., Yıldız G., Uluyol M., Cavkaytar A.
2014 - 2014
2014 - 2014Otizm Spektrum Bozukluğu Ulusal Eylem Planı Taslağı Kapsamında Otizm Farkındalık ve Bilgilendirme Seminerleri
YÜCESOY ÖZKAN Ş., ERGENEKON Y., ÇOLAK A., ADIGÜZEL O. C., KAYA Ö.
2013 - 2014
2013 - 2014Kosova’lı gelişimsel yetersizliği olan çocuklar ve eğitimleri: Bir durum saptama çalışması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
PEKTAŞ KARABEKİR E., ACAR Ç., ERGENEKON Y., ÖZEN A., DEĞİRMENCİ H. D.
2013 - 2013
2013 - 2013
Destek özel eğitim hizmetlerinin verimliliğinin Değerlendirilmesi Projesi Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı
ERGENEKON Y., YILDIZ G., KAYA Ö.
2009 - 2011
2009 - 2011
Özel eğitim ve sınıfında kaynaştırma öğrencisi olan okulöncesi öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda planlanan etkinlik temelli öğretiminin gelişimsel yetersizliği olan okulöncesi öğrencilerine kavram ve beceri öğretimi üzerindeki etkililiği
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Özen A. (Yürütücü), Ülke Kürkçüoğlu B., Genç Tosun D., Ergenekon Y.
2009 - 2010
2009 - 2010Videoyla model olma ve canlı model olmanın otistik çocuklara zincirleme becerilerin öğretimindeki etkililik ve verimlilikleri
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
(Proje Özeti)
Akmanoğlu N., Ergenekon Y. (Yürütücü), Tekin İftar E., Kapan A.
2000 - 2001
2000 - 2001Zihin özürlü öğrencilere yaya becerilerinin öğretimi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
(Proje Özeti)
Ergenekon Y., Batu E. S.(Yürütücü), Erbaş D., Akmanoğlu N.
1998 - 1999
1998 - 1999