SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Elements of Open Education: An Invitation to Future Research
INTERNATIONAL REVIEW OF RESEARCH IN OPEN AND DISTRIBUTED LEARNING
, cilt.21, sa.3, ss.319-334, 2020 (SSCI)
Opportunities and threats of the MOOC movement for higher education: The European perspective
International Review of Research in Open and Distance Learning
, cilt.16, sa.6, ss.20-38, 2015 (SSCI)
Trends in distance education research: A content analysis of journals 2009-2013
International Review of Research in Open and Distance Learning
, cilt.16, sa.1, ss.330-363, 2015 (SSCI)
Comparing MOOC adoption strategies in Europe: Results from the HOME project survey
International Review of Research in Open and Distance Learning
, cilt.16, sa.6, ss.116-136, 2015 (SSCI)
Uses of the Internet in Turkey
ETR&D-EDUCATIONAL TECHNOLOGY RESEARCH AND DEVELOPMENT
, cilt.49, sa.4, ss.120-123, 2001 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
An Interaction Framework for Open and Distance Learning: Learning Outcomes, Motivation, Satisfaction, Perception
AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi
, cilt.10, sa.36, ss.7-26, 2019 (Hakemli Dergi)
Kitlesel Açık Çevrimiçi Derslere Katılanların Yenilikçilik Profillerinin İncelenmesi
Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi
, cilt.10, sa.1, ss.1-17, 2019 (Hakemli Dergi)
Open Education Practices for Learners with Disabilities
BRAIN-BROAD RESEARCH IN ARTIFICIAL INTELLIGENCE AND NEUROSCIENCE
, cilt.9, sa.4, ss.171-176, 2018 (ESCI)
Açık ve Uzaktan Öğrenme Kurumlarının İç Kalite Güvence Sistemleri Üzerine bir İnceleme
Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi
, cilt.8, sa.21, ss.229-247, 2017 (Hakemli Dergi)
Eskişehir de yaşamboyu öğrenme başlığı altında yetişkin eğitiminin analizi
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.34, ss.197-211, 2015 (Hakemli Dergi)
Research trends in Turkish distance education A content analysis of dissertations 1986 2014
EUROPEAN JOURNAL OF OPEN, DISTANCE AND E-LEARNING
, cilt.18, sa.2, ss.1-21, 2015 (Hakemli Dergi)
UZAKTAN TÜRKÇE ÖĞRETİM PROGRAMI (TSP): HAZIRLIK, UYGULAMA, SORUNLAR VE ÇÖZÜMLER
JOURNAL OF TURKISH STUDIES
, cilt.10, sa.11, 2015 (Hakemli Dergi)
Açık ve Uzaktan Öğrenme Araştırmalarında Delfi Tekniğinin Kullanımı
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.13, ss.31-44, 2013 (Hakemli Dergi)
Transnational open and distance learning A framework for Turkey as an importer country
International Journal of Business and Social Science (IJBSS)
, cilt.3, sa.14, ss.223-232, 2012 (Hakemli Dergi)
Harmanlanmış Hizmet İçi Eğitimin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi
Atılım Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.2, sa.1, ss.33-56, 2012 (Hakemli Dergi)
A Bridge over troubled waters: Learning technologies in the Middle East
International Review of Research in Open and Distance Learning
, cilt.10, sa.2, ss.1-4, 2009 (Scopus)
Global Peace through the Global University System
TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION
, cilt.7, sa.1, ss.189-192, 2006 (ESCI)
Uzaktan Eğitimin Geleceğine İlişkin Eğilimler
Elektrik Mühendiliği
, cilt.41, sa.419, ss.28-36, 2001 (Hakemsiz Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Using a MOOC to Train Teachers to Design and Deliver MOOCs
International Conference on Web-based Learning, İspanya, 21 - 23 Kasım 2022
MOOCs Patricipants’ Expectations and Recommendations for Improvement
AECT, Bloomington, Amerika Birleşik Devletleri, 2 - 07 Kasım 2020, cilt.1, ss.15-25
Analysis of the Turkish Online Journal of Distance Education through text-mining
The Association for Educational Communications and Technology (AECT) 2020 Virtual International Convention, Amerika Birleşik Devletleri, 2 - 07 Kasım 2020
Open and Distance Learning in Turkish Journals
AECT, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 30 Ekim 2019
Anadolu Üniversitesi Açık ve Uzaktan Öğretim Programlarındaki Öğrencilerin Program Tamamlama Sürelerinin Araştırılmasına Yönelik Betimsel Bir Çalışma
International Open and Distance Learning Conference-2019, 14 - 16 Kasım 2019
Integrating Gamification Online Learning Sites
2018 AECT International Convention, Kansas City, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 27 Ekim 2018
Automated Notifications to Keep the Learners Attention Alive in a MOOC
34th Annual Distance Teaching Learning Conference, Masion, WI, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 09 Ağustos 2018
Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarında Sosyal Bulunuşluk Algısı
8. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı, Eskişehir, Türkiye, 8 - 10 Mayıs 2008, ss.228-233
Girişimciliğin Oyunlaştırma İle Yaygınlaştırılması Ve Ekosistem Uygulamaları
III. ULUSLARARASI GİRİŞİMCİLİK, İSTİHDAM VE KARİYER KONGRESİ, Muğla, Türkiye, 12 - 15 Ekim 2017
Effects of Synchronous Sessions on Social Presencein Distance Courses
2017 AECT International Convention, Jacksonville, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 11 Kasım 2017
Interactive e-Books in Primary Education: Lessons Learned
International Conference for Media in Education - ICoME2017, Honolulu, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 05 Ağustos 2017
Contributing the National Open Education Resources Repository for K-12 Teachers
Society for Information Technology and Teacher Education International Conference 2017 - SITE2017, Austin, Amerika Birleşik Devletleri, 5 - 09 Mart 2017
Türkçe Kitlesel Açık Çevrimiçi Derslerde Öğrenen Etkinlikleri
10. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Sempozyumu, Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, ss.119-120
Public School Teachers Awareness Experiences and Perceptions regarding Open Education Resources
Society for Information Technology and Teacher Education Conference, Savannakhét, Laos, 21 - 26 Mart 2016
Open Education Resources for K 12 Teachers in Turkey
Society for Information Technology and Teacher Education Conference 2016, Savannakhét, Laos, 21 - 26 Mart 2016
New Trends in Massive Open Online Courses
International Educational Technology (IETC), Dubai, Birleşik Arap Emirlikleri, 4 - 06 Şubat 2016, ss.556
DESIGNING MOBILE APPS FOR 21st CENTURY LEARNERS
Digital Life Environments Congress, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2015
Moocs for training teachers on effective technology integration
SITE 2015, 26th Annual Conference of the Society for Information Technology and Teacher Education, Las Vegas, NV, Amerika Birleşik Devletleri, 2 - 06 Mart 2015
Satisfaction, Preferences and Problems of a MOOC Participants
The Association for Educational Communications and Technology (AECT) 2015 International Convention, Indianapolis, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 07 Kasım 2014, ss.35-41
Creating a Culturally Sensitive Online Accreditation Management System for Open and Distance Learning in Turkey
Association for Educational Communications and Technology (AECT) 2013 International Convention, 29 Ekim - 02 Kasım 2013, ss.96
Analysis of learners communicator styles in a blended learning environment
AECT_2011 / AECT International Convention, 8 - 12 Kasım 2011
Nonverbal Communication in Online and Face to Face Environments and Social Presence in Online Learning
Association for Educational Communications and Technology, California, Amerika Birleşik Devletleri, 24 - 30 Ekim 2010, ss.101
Open Education Resources of Anadolu University Turkey
MIT Linc 2010 Conference, 23 - 25 Mayıs 2010
Media Choice in Learner to Instructor Interaction and Social Presence
Association for Educational Communications and Technology (AECT), 30 Ekim - 03 Kasım 2007
Online Learning Programs as Learning Organizations A Case Study of the Information Management Program of Anadolu University in Turkey
2005 AECT International Convention, 01 Ocak 2005, ss.18-22
Kitap & Kitap Bölümleri
UZAKTAN EĞİTİM ÖRGÜTLERİNDE İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Nobel, Ankara, 2022
Açık ve Uzaktan Öğrenmede Kalite Süreçleri
Yükseköğretimde Kalite ve Akreditasyon Çalışmaları 2021, Aytekin İşman, Cengiz Hakan Aydın, Olgun Çiçek, Fatoş Silman, Mustafa Öztunç, Editör, Eğitim Yayın evi, İstanbul, ss.7-24, 2021
Turkey
Open and Distance Education in Asia, Africa and the Middle East, Olaf Zawacki-Richter, Adnan Qayyum, Editör, Springer, ss.105-119, 2019
Designing Culturally SensitiveMassive Open Online Courses:Learning Culture and MOOCs in Turkey
Supporting Multiculturalism in Open and Distance Learning Spaces, Toprak Elif, Genc Kumtepe Evrim, Editör, IGI Global, Pennsylvania, ss.208-221, 2018
Farkındalık Oluşturma Eğitimlerinin Uygulanması
Acil Durum ve Afet Farkındalık Eğitimi, Usta ilker, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.188-211, 2017
Halkla İlişkilerde Görsel ve İşitsel Araçların Kullanımı ve Uygulamaları
Halkla İlişkiler Uygulama Teknikleri, ÖZKANAL, BERRİN, Editör, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, ss.80-109, 2016
Temel Bilgi Teknolojileri I
Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 2015
Temel Bilgi Teknolojileri II
Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 2015
Eşzamansız İletişim Araçları
Temel Bilgi Teknolojileri 2, Gülsün EBY, M. Recep OKUR, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.104-125, 2015
Temel Kavramlar
Temel Bilgi Teknolojileri Kitabı I, Volkan YÜZER, M. Recep OKUR, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.2-20, 2015
Uzaktan Eğitimde Kalite Güvencesi ve Akreditasyon
Açıköğretimle 30 Yıl, Ali Ekrem Özkul, Cengiz Hakan Aydın, Elif Toprak, Evrim Genç-Kumtepe, Editör, Anadolu Üniversitesi, ss.59-78, 2014
International Interpretations of Icons and Images Used in North American Academic Websites
Culture and Online Learning Global Perspectives and Research, Insung Jung, Charlotte Gunawardena, Editör, Stylus Publishing, Sterling, VI, ss.149-160, 2014
Açık ve uzaktan öğrenme Öğrenci adaylarının bakış açısı
Pegem, Ankara, 2011
One for many: Anadolu University’s distance education services
Challenges facing for marketing in distance and online learning environments An integrated approach, Demiray, Uğur Sever, Serdar, Editör, Anadolu University Press, ss.649-669, 2009