Eğitim Bilgileri
2004 - 2009
2004 - 2009Bütünleşik Doktora
Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Pazarlama (Dr), Türkiye
1993 - 1997
1993 - 1997Lisans
Hacettepe Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2009
2009Bütünleşik Doktora
Yüksek teknoloji yeniliği olarak akıllı telefonların genç tüketiciler tarafından benimsenmesinde etkili olan faktörler
Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
İşletme
Pazarlama
Akademik Ünvanlar / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorProf. Dr.
Anadolu Üniversitesi, İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ, İŞLETME BÖLÜMÜ (İİBF)
2017 - 2023
2017 - 2023Doç. Dr.
Anadolu Üniversitesi, İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ, İŞLETME BÖLÜMÜ (İİBF)
2012 - 2018
2012 - 2018Yrd. Doç. Dr.
Anadolu Üniversitesi, PORSUK MESLEK YÜKSEKOKULU
2009 - 2012
2009 - 2012Öğretim Görevlisi Dr.
Anadolu Üniversitesi, PORSUK MESLEK YÜKSEKOKULU
2005 - 2009
2005 - 2009Öğretim Görevlisi
Anadolu Üniversitesi, PORSUK MESLEK YÜKSEKOKULU
Yönetimsel Görevler
2021 - 2022
2021 - 2022Enstitü Müdür Yardımcısı
Anadolu Üniversitesi
2015 - 2015
2015 - 2015MYO Müdür Yardımcısı
Anadolu Üniversitesi
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
NFT'lerin benimsenmesi önündeki engeller
Özata F. Z. (Danışman)
Ö.ŞAHİN(Öğrenci)
2024
2024Doktora
Algılanan sosyal ve eşsizlik değerlerinin tüketicilerin çevreci ürünleri satın alma niyetine etkisi: Ürünün kullanım ortamının düzenleyici rolü
Özata F. Z., Erol F.(Eş Danışman)
E.AKSOY(Öğrenci)
2024
2024Doktora
A cluster analysis of medical tourists based on motivations: The case of Türkiye
Özata F. Z. (Danışman)
H.ANBAR(Öğrenci)
2023
2023Doktora
Vekaleten karar verme süreci: Anneler üzerine durum çalışması
Özata F. Z. (Danışman)
S.KAPUSUZ(Öğrenci)
2022
2022Doktora
What makes the virtual goods valuable in the eyes of the consumers: A value theory perspective
Özata F. Z. (Danışman)
N.MKEDDER(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Online müşteri yolculuğu ve deneyimi bağlamında tüketicilerin sınıflandırılması
Özata F. Z. (Danışman)
A.FİLİZ(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Reklamcılıkta femvertısıng uygulamalarının tüketici tutum ve satın alma niyetlerine etkisi
Özata F. Z. (Danışman)
S.TANYOLU(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Genç seçmenlerin siyasal reklam kampanyalarına yönelik tutumları: 2019 Ukrayna Cumhurbaşkanlığı Seçimi üzerine karşılaştırmalı bir çalışma
Özata F. Z. (Danışman)
R.RUSTEMOV(Öğrenci)
2020
2020Doktora
Kusurlu ürün krizlerinde kullanılan stratejilerin ürüne yönelik değerlendirme ve tekrar satın alma niyetine etkisi: İki kültürde bir araştırma
Özata F. Z. (Danışman)
F.EROL(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Tüketim kültürü içinde kahvenin ve kahve dükkânlarının değişen anlamı: 3. dalga kahve tüketicileri üzerine fenomenolojik bir araştırma
Özata F. Z. (Danışman)
G.ŞEKER(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Yeni çağın parmak aktivistleri slaktivistler: Profil belirlemeye yönelik keşifsel bir araştırma
Özata F. Z. (Danışman)
H.ÖZBAŞ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Bir boş zaman etkinliği olarak yelkenli yatçılık faaliyetine yönelik motivasyonlar
Özata F. Z. (Danışman)
B.KARACA(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Azerbaycanlı gençlerin hazır giyim markalarına karşı marka sadakatini etkileyen faktörler
Özata F. Z. (Danışman)
B.RZAZADE(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Sosyal medya içeriklerinin marka takipçileri ile bağ kurma üzerine etkisi: Markaların Facebook gönderileri üzerine bir içerik analizi
Özata F. Z. (Danışman)
E.AKSOY(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
The consequences of consumer engagement in social networking sites
Özata F. Z. (Danışman)
A.LUJJA(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (17)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
ESCI (6)
Scopus (4)
TRDizin (9)
Diğer Yayınlar (3)
2024
20241. Investigating the Underlying Processes of Consumers’ Product Evaluations and Repurchase Intentions in Product-Harm Crises Across Different Countries
Erol F., Özata F. Z.
Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi , cilt.16, sa.2, ss.451-499, 2024 (TRDizin)
2024
20242. Exploring virtual goods purchase intentions: an integrated SEM-NCA approach in online gaming
Mkedder N., Bakir M., Aldhabyani Y., Özata F. Z.
CENTRAL EUROPEAN MANAGEMENT JOURNAL
, cilt.32, sa.3, ss.368-391, 2024 (ESCI, Scopus)
2023
20233. Tüketici Davranışı Perspektifinden Vekâleten Verilen Kararlar Bağlamında Sosyal Kimlik Oluşturma Süreci: Anneler Üzerine Bir Durum Çalışması
Kapusuz S., Özata F. Z.
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.23, sa.4, ss.1237-1272, 2023 (TRDizin)
2023
20234. I will buy virtual goods if I like them: a hybrid PLS-SEM-artificial neural network (ANN) analytical approach
Mkedder N., Özata F. Z.
Journal of Marketing Analytics , cilt.11, sa.4, ss.1-29, 2023 (ESCI, Scopus)
2023
20235. Femvertising Uygulamalarının Tüketici Tutum ve Davranış Niyetlerine Etkisi: Kendini Feminist Tanımlamanın Düzenleyici Rolü
Özata F. Z., Erol F., Tanyolu S.
Marmara İletişim Dergisi , cilt.2023, sa.44, ss.1-30, 2023 (ESCI)
2022
20226. Kahvenin ve Kahve Dükkânlarının Değişen Tüketim Algısı: Üçüncü Dalga Kahve Tüketicileri Üzerine Fenomenolojik Bir Araştırma
Şeker G., Özata F. Z.
Journal of Tourism and Gastronomy Studies
, cilt.10, sa.1, ss.193-224, 2022 (TRDizin)
2021
20217. Kusurlu Ürün Krizi Ve Ürün Geri Çağırma Literatürü Üzerine Kavramsal Bir İnceleme
Erol F., Özata F. Z.
Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi
, cilt.14, sa.3, ss.512-550, 2021 (TRDizin)
2019
20198. AŞI KARARSIZLIĞI VE AŞI REDDİ KONUSUNA SOSYAL PAZARLAMA BAKIŞ AÇISINDAN ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
Özata F. Z., Kapusuz S.
Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
, cilt.20, sa.1, ss.65-83, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
20199. Tüketici Düşmanlığının Ülke İmajı, Ürün Değerlendirme ve Yabancı Ürün Satın Alma İsteğine Etkisi Üzerine Bir Araştırma
Öztürk S. A., Özata F. Z., Erol F.
İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.6, sa.1, 2019 (TRDizin)
2017
201710. Turkish versus English? İngilizce Marka Adlarının Tüketici Tutumları ve Satın Alma Niyeti Üzerine Etkisi
Öztürk S. A., Özata F. Z., Ağlargöz F.
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.17, sa.4, ss.137-150, 2017 (TRDizin)
2017
201711. Konum Tabanlı Mobil Swarm Uygulaması Üzerinden Paylaşım Motivasyonlarının İncelenmesi
Erdoğan B. Z., Özata F. Z., Doğan Çifci S., Şaşmaz H. A.
Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi , cilt.9, sa.2, ss.379-400, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201712. The Consequences of Consumer Engagement in Social Networking Sites
Lujja A., Özata F. Z.
İşletme ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi
, cilt.8, sa.2, ss.275-291, 2017 (TRDizin)
2015
201513. Examining Digital Literacy Competences and Learning Habits of Open and Distance Learners
Özdamar Keskin N., Özata F. Z., Banar K., Royle K.
CONTEMPORARY EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, cilt.6, sa.1, ss.74-93, 2015 (ESCI, Scopus)
2014
201414. Müptelalardan Mesafelilere Sosyal Ağ Sitesi Kullanıcısı Gençler Kullanma Motivasyonları ve Davranışları Açısından Profilleri
Özata F. Z., Kılıçer T., Ağlargöz F.
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.14, sa.3, ss.19-38, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201415. STUDENTS' PREFERENCES AND OPINIONS ON DESIGN OF A MOBILE MARKETING EDUCATION APPLICATION
ÖZATA F. Z., Ozdamar Keskin N.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION
, cilt.15, sa.1, ss.189-205, 2014 (ESCI, Scopus)
2013
201316. Determinants of User Acceptance of Digital Libraries
Özata F. Z., Kurulgan M.
TURKISH LIBRARIANSHIP
, cilt.27, sa.4, ss.585-600, 2013 (ESCI, TRDizin)
2010
201017. Elektronik Kütüphane Hizmetlerinin Öğretim Elemanları Tarafından Benimsenmesinde Etkili Olan Faktörler: Anadolu Üniversitesi Öğretim Elemanları Üzerinde Bir Araştırma
Kurulgan M., Özata F. Z.
INFORMATION WORLD
, cilt.11, sa.2, ss.243-262, 2010 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2021
20211. The Effects of Response Strategies Used in Product-Harm Crisis on the Evaluation of the Product and Re-purchase Intention in Different Cultures: An Abstract
Özata F. Z., Erol F.
2021 AMS Virtual Annual Conference and World Marketing Congress, 1 - 04 Haziran 2021, ss.51-52, (Özet Bildiri)
2018
20182. TÜRKİYE’DE OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE YAŞANAN KUSURLU ÜRÜN KRİZLERİ VE ÜRÜN GERİ ÇAĞIRMALARI ÜZERİNE BİR İNCELEME
EROL F., ÖZATA F. Z.
ZEUGMA I. ULUSLARARASI MULTİ DİSİPLİNER ÇALIŞMALAR KONGRESİ, Gaziantep, Türkiye, 13 - 16 Eylül 2018, ss.30-31, (Özet Bildiri)
2018
20183. Determining the Engagement Motivations behind Slacktivism
Ozbas H., ÖZATA F. Z.
32nd Conference of the International-Business-Information-Management-Association (IBIMA), Sevilla, İspanya, 15 - 16 Kasım 2018, ss.4347, (Tam Metin Bildiri)
2017
20174. Konum Tabanlı Mobil Swarm Uygulaması Üzerinden Paylaşım Motivasyonlarının İncelenmesi
ERDOĞAN B. Z., ÖZATA F. Z., DOĞAN ÇİFCİ S., ŞAŞMAZ H. A.
22. PAZARLAMA KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2017, (Tam Metin Bildiri)
2017
20175. Click Activists of the New Era, Slacktivists: An Exploratory Research to Define Slacktivist Typologies
Ozbas H., ÖZATA F. Z.
30th International Business-Information-Management-Association Conference, Madrid, İspanya, 8 - 09 Kasım 2017, ss.2817, (Tam Metin Bildiri)
2017
20176. The Antecedents and Consequences of Consumer Engagement in Social Networking Sites
ÖZATA F. Z., Lujja A.
30th International Business-Information-Management-Association Conference, Madrid, İspanya, 8 - 09 Kasım 2017, ss.2534-2535, (Tam Metin Bildiri)
2016
20167. The Development and Evaluation of an M Learning Platform for Marketing Courses Marketing Genius
ÖZATA F. Z., ÖZDAMAR KESKİN N., BANAR K.
Proceedings of Annual Spain Business Research Conference, BARSELONA, İspanya, 26 - 27 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2015
20158. How Foreign Branding Affect Brand Personality and Purchase Intention?
ÖZTÜRK S. A., ÖZATA F. Z., AĞLARGÖZ F.
International Institute of Social and Economic Sciences (IISES 2015), Viyana, Avusturya, 21 - 24 Haziran 2015, ss.283-299, (Tam Metin Bildiri)
2015
20159. Determinants of user satisfaction with mobile applications Case of Facebook as a mobile App
ÖZATA F. Z., ER İ.
IISES, Business & Management Conference, Vienna, 21 - 24 Haziran 2015, ss.262, (Tam Metin Bildiri)
2015
201510. How foreign branding effect brand personality and purchase intention
ÖZTÜRK S. A., ÖZATA F. Z., AĞLARGÖZ F.
IISES, Business & Management Conference, Vienna, 21 - 24 Haziran 2015, ss.283, (Tam Metin Bildiri)
2015
201511. Ortak Tüketememek: Paylaşma Davranışını EngelleyenFaktörlerin Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma
ÖZATA F. Z., ER İ., ÖZTÜRK S. A., AĞLARGÖZ F.
20. Ulusal Pazarlama Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Haziran 2015, cilt.2, ss.625-626, (Özet Bildiri)
2014
201412. Use of a Team Based Experiential Learning Project to Enhance Student Engagement Learning and Teamwork Skills in Marketing Education
ÖZATA F. Z.
V. European Conference on Social and Behavioral Sciences St Petersburg, Rusya, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2013
201313. Açık ve Uzaktan Öğrenim Gören Yükseköğretim Öğrencilerinin Dijital Ortamları Kullanma Becerileri Anadolu Üniversitesi Örneği
ÖZDAMAR N., BANAR K., ÖZER CANARSLAN N., ÖZATA F. Z.
Akademik Bilişim 2013, Türkiye, 23 - 25 Ocak 2013, (Özet Bildiri)
2013
201314. Students Opinions and Preferences on the Design of a Mobile Learning Application on Marketing Education
ÖZATA F. Z., ÖZDAMAR KESKİN N.
8th International Academic Conference (IISES), Naples Italy, 16 - 19 Eylül 2013, ss.322-335, (Tam Metin Bildiri)
2012
201215. Uses and gratifications theory as a way of understanding college students use of social media
AĞLARGÖZ F., ÖZATA F. Z.
Uses and gratifications theory as a way of understanding college students’ use of social media, Napoli, İtalya, 16 Eylül 2012 - 19 Eylül 2013, ss.2, (Özet Bildiri)
2010
201016. Elektronik Kütüphane Hizmetlerinin Öğretim Elemanları Tarafından Benimsenmesinde Etkili Olan Faktörler Anadolu Üniversitesi Öğretim Elemanları Üzerinde Bir Araştırma Factors That Effect Instructors Adoption of Electronic Library Services A Study of Academics in Anadolu University
KURULGAN M., ÖZATA F. Z.
2. Uluslararası Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu: Bilgi Yönetiminde Teknolojik Yakınsama ve Sosyal Ağlar 22-24 Eylül 2010, Ankara, Ankara, Türkiye, 22 - 24 Eylül 2010, ss.164-174, (Tam Metin Bildiri)
2010
201017. Elektronik Kütüphane Hizmetlerinin Öğretim Elemanları Tarafından Benimsenmesinde Etkili Olan Faktörler Anadolu Üniversitesi Öğretim Elemanları Üzerinde Bir Araştırma
KURULGAN M., ÖZATA F. Z.
Bilgi Yönetiminde Teknolojik Yakınsama ve Sosyal Ağlar 2. Uluslararası Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu, 22 - 24 Eylül 2010, (Tam Metin Bildiri)
2010
201018. Anadolu Üniversitesi Öğretim Elemanlarının Elektronik Kütüphane Hizmetlerine Yönelik İnançları
KURULGAN M., ÖZATA F. Z.
ÜNAK İkibin10: Bilgi Yönetimi 2.0: Sosyal Ağlarda Bilgi Hizmetleri (07-09 Ekim 2010), Samsun, Türkiye, 7 Ekim - 09 Eylül 2010, (Tam Metin Bildiri)
2009
200919. CONFUSION AND/OR EMPOWERMENT: THE IMPACT OF ONLINE PRODUCT REVIEWS AND RECOMMENDATIONS ON CONSUMER DECISION MAKING
ÖZATA F. Z.
2nd Annual EuroMed Conference of the EuroMed-Academy-of-Business, Salerno, İtalya, 26 - 28 Ekim 2009, ss.2044-2045, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2020
20201. Pazarlama ve Değişim
ÖZATA F. Z.
Pazarlamaya Giriş, SEVGİ AYŞE ÖZTÜRK, FEYZA AĞLARGÖZ, Editör, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, Eskişehir, ss.87-106, 2020
2020
20202. Dijital Çağda Pazarlama İletişimi
ÖZATA F. Z.
Pazarlama İletişimi, Mine Oyman, Bayram Zafer Erdoğan, Editör, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, Eskişehir, ss.167-193, 2020
2020
20203. Ethics in Accounting and Finance
ÖNCE S., ÖZATA F. Z., AĞLARGÖZ O., UÇKAN HEKİMLER B., ÇANKIR B., TİLTAY M. A., et al.
Business Ethics, ÖZATA Fatma Zeynep, Editör, Anadolu University, Eskişehir, ss.190-215, 2020
2020
20204. Introduction to Business Ethics
EROL F., ÖZATA F. Z.
Business Ethics, FATMA ZEYNEP ÖZATA, Editör, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, Eskişehir, ss.3-25, 2020
2018
20185. Segmentation, Targeting and Positioning
ÖZATA F. Z.
Principles of Marketing, Sevgi Ayşe Öztürk, Editör, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, Eskişehir, ss.161-179, 2018
2016
20166. Deneyimsel Öğrenme ve Pazarlama Eğitimindeki Örnekleri
ÖZATA F. Z., AKGÜL D.
Türkiye de Pazarlama Biliminin Akademik Tarihi, Muazzez Babacan, Editör, Beta Yayınevi, İstanbul, ss.212-230, 2016
2016
20167. Etkileşimli Gastronomi
ÖZATA F. Z.
Gastronomi ve Medya, Hakan Yılmaz, Editör, Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Yayınları, ss.152-185, 2016
2016
20168. Pazarlama Eğitiminde Seçilmiş Yöntemler
ÖZATA F. Z., AKGÜL D.
Türkiyede Pazarlama Biliminin Akademik Tarihi, Muazzez Babacan, Editör, Beta Yayınevi, İstanbul, ss.198-212, 2016
2016
20169. Dijital Çağ ve Tüketici Davranışına Etkileri
ÖZATA F. Z.
Tüketici Davranışları, Emre Ozan Aksöz, Editör, Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Yayınları, ss.170-197, 2016
2016
201610. Dijital Medyada Gastronomi: İnternet
ÖZATA F. Z.
Gastronomi ve Medya, Hakan Yılmaz, Editör, Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Yayınları, ss.124-151, 2016
2014
201411. Diğer Pazarlama İletişimi Araçları: Sponsorluk, Doğrudan Pazarlama ve Dijital Pazarlama
ÖZATA F. Z.
Pazarlama İlkeler ve Yönetim, Prof. Dr. B.Zafer Erdoğan, Editör, EKİN YAYINLARI, ss.515-555, 2014
2013
201312. Sosyal Medya Platformları
ÖZATA F. Z.
Dijital İletişim ve Yeni Medya, Öztürk Mesude Canan, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, ss.76-98, 2013
2013
201313. Teknolojik Ürünlerde Tüketici Davranışı
ÖZATA F. Z.
Teknoloji Perakendeciliği, Elif Eroğlu, Editör, Anadolu Üniverstesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, ss.48-71, 2013
Desteklenen Projeler
2019 - 2021
2019 - 2021Kusurlu Ürün Krizlerinde Kullanılan Stratejilerin Markaya Yönelik Algılara Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Özata F. Z. (Yürütücü)
2017 - 2019
2017 - 2019Yeni Çağın Parmak Aktivistleri Slaktivistler: Profil Belirlemeye Yönelik Keşifsel Bir Araştırma
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ÖZATA F. Z. (Yürütücü)
2016 - 2017
2016 - 2017Deneyimsel Öğrenmenin Pazarlama Eğitimi nde Kullanımı Üzerine Keşifsel Bir Araştırma
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ÖZATA F. Z. (Yürütücü)
2014 - 2015
2014 - 2015Çağrı Merkezi Operatörlüğü Modüllerinin Geliştirilmesi
ÇEKEROL K., ÖZATA F. Z.
2013 - 2015
2013 - 2015Yükseköğretim Öğrencileri Tarafından Mobil Öğrenmenin Benimsenmesini Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ÖZATA F. Z., ÖZDAMAR N.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorAnadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorPazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
2021 - 2022
2021 - 2022Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2009 - Devam Ediyor
2009 - Devam EdiyorPazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Derneği
Üye