Makaleler
35
Tümü (35)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (16)
ESCI (11)
Scopus (11)
TRDizin (23)
Diğer Yayınlar (6)
11. Özel Eğitim Okullarında Geliştirilen Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının (BEP) Kalitesinin İncelenmesi
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.42, sa.1, ss.161-194, 2023 (Hakemli Dergi)
14. Severity of Disability and Parental Perception: A Qualitative Investigation
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION
, cilt.12, sa.1, ss.347-358, 2020 (ESCI, Scopus, TRDizin)
17. Perceptions of Turkish Preschool Teachers' about Their Roles within the Context of Inclusive Education
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION
, cilt.11, sa.1, ss.31-42, 2019 (ESCI, Scopus, TRDizin)
21. Identification of Psychometric Characteristics of Sample of Vocal Behaviour and Interaction Assessment Record Forms
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION
, cilt.8, sa.2, ss.165-183, 2016 (ESCI, Scopus, TRDizin)
25. Ortaçağ İslam toplumlarında zihinsel yetersizliği olan bireylerin toplumsal statüleri ve eğitimleri
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION
, cilt.6, sa.1, ss.102-114, 2014 (Scopus, TRDizin)
28. Ebeveyn öz yeterlik ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışmasının güncellenmesi
Anadolu Journal of Educational Sciences International
, cilt.4, sa.1, ss.69-76, 2014 (Hakemli Dergi)
30. Rehber öğretmen adaylarının özel eğitimde psikolojik danışma ve rehberliğe ilişkin öz yeterlik algıları School Counselor Candidates Perception of Self Efficacy Regarding Psychological Counseling in Special Education
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.1, sa.31, ss.137-148, 2012 (TRDizin)
31. Rehber öğretmenlerin özel eğitimde psikolojik danışma ve rehberliğe ilişkin öz yeterlik algılarının incelenmesi
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, cilt.8, sa.3, ss.709-719, 2009 (TRDizin)
33. A narrative literature review of studies on relationship between the parental self-efficacy levels and development of young children
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.10, sa.1, ss.59-70, 2009 (ESCI)
35. Rehber öğretmenlerin özel eğitim öz yeterlik ölçeği Geçerlik ve güvenirlik çalışması
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.10, sa.1, ss.29-37, 2009 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
54
6. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Ebeveynlerine Çevrimiçi Koçluk ile Sunulan Doğal Öğretim Müdahale Programının Etkililiği
33. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2023, cilt.1, ss.37, (Özet Bildiri)
7. Okul öncesinde kaynaştırma uygulamasından yararlanan özel gereksinimli öğrencilerin sosyal beceri düzeylerinin öğretmenleriyle olan ilişkilerine etkisinin incelenmesi
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 02 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
8. Öğrenme Güçlüğünde Erken Müdahale
6. Uluslarası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO-2022), Eskişehir, Türkiye, 26 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
9. Okul öncesi dönemde kaynaştırma eğitimi alan özel gereksinimli öğrencilerin pragmatik dil becerileri ile okula uyum düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
6. Uluslarası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO-2022), Eskişehir, Türkiye, 26 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
10. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylere Yönelik Kanıt Temelli Uygulamalar: AFIRM Modüllerinin Uyarlanması ve Kullanıcı Görüşlerinin Değerlendirilmesi
6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 26 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
11. Ailelerin Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarıyla Evdeki Deneyimlerine İlişkin Görüşleri
31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
13. Yetersizlikten Etkilenme Derecesini Algılama (YEDA) Ölçeği’nin Geliştirilmesi ve Psikometrik Niteliklerinin İncelenmesi
29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
14. School counselors’ self-efficacy perceptions regarding special education in turkey
2009 CEC Annual Convention and Expo, SEATTLE, Amerika Birleşik Devletleri, 01 Nisan 2009 - 04 Eylül 2019, (Özet Bildiri)
17. Gelişimsel yetersizliği olan okulöncesi dönem çocuklarında doğal öğretime dayalı grup müdahalelerinin etkililiği
5th International Social and Education Sciences Studies Congress (UBAK), BANDIRMA, Türkiye, 11 - 14 Temmuz 2019, (Özet Bildiri)
18. Sınıfında kaynaştırma öğrencisi bulunan okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine yönelik rol algılarının belirlenmesi
II. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (ICECI-2018), Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
22. Erken çocukluk dönemi otizm spektrum bozukluğunda değerlendirme: Oyun ve ilişkili değerlendirmeler
II. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (ICEI-2018), Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
23. Kapsamlı bakım planlarının geliştirilmesine genel bakış
II. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (ICECI-2018), Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
25. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarda Oyunu Değerlendirme ve Oyuna Dayalı Değerlendirme
27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, ss.250, (Özet Bildiri)
27. Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocuğa Sahip Ebeveynlerin Çocuklarının Yetersizlik Şiddetine İlişkin Görüşleri
27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, ss.86, (Özet Bildiri)
28. Öğretmen yetiştirmede ve öğretmenlerin profesyonel gelişimlerinde süpervizyon modelleri.
27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, ss.229, (Özet Bildiri)
29. Interaction Levels of Mothers and Parental Self Efficacy Levels
ISEI Conference 2016, Stockholm, İsveç, 8 - 10 Haziran 2016
31. Comparing Mothers Perception of Their Own Mother s Acceptance and Rejection Levels and the Quality of Interaction With Their Own Children with Developmental Disabilities
ISEI Conference 2016, 8 - 10 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
32. Comparing Mothers Perception of Their Own Mother s Acceptance and Rejection Levels and the Quality of Interaction With Their Own Children with Developmental Disabilities
ISEI Conference 2016, Stockholm, İsveç, 8 - 10 Haziran 2016
36. ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMEN ADAYLARINA SUNULAN UYARLANMIŞ ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI DANIŞMANLIĞI MODELİNİN ETKİLİLİĞİ
25. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015
38. ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMEN ADAYLARINA SUNULAN UYARLANMIŞ ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI DANIŞMANLIĞI MODELİNİN ETKİLİLİĞİ
25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015, (Özet Bildiri)
40. Ebeveynlerin OSB tanısı almış çocukları için sağlık hizmeti almada yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri
24. Ulusal Özel Eğitim Konferansı, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
41. Social skill teaching intervention for preschool children with Autism Spectrum Disorder
International Congress on Early Childhood Intervention (ICECI 2014), Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014, ss.285, (Özet Bildiri)
42. Eğitsel planlama için otizm tarama araçları (ASIEP-3)’nın Türkçeye uyarlanması
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013, ss.15, (Özet Bildiri)
43. Özel eğitim alanında çalışan öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri ve yaşam doyumlarının incelenmesi
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013, ss.301, (Özet Bildiri)
44. Turkish version of the autism screening instrument for educational planning
ISEI Conference 2013, ST PETESBURG, Rusya, 1 - 03 Temmuz 2013
46. Turkish Version of the Autism Screening Instrument for Educational Planning ASIEP 3
Regional Conference of International Society on Early Intervention, St. Petersburg, Russia., ST PETERSBURG, Rusya, 01 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)
47. Aile gereksinimlerini belirleme aracının geçerlik ve güvenirliğinin güncellenmesi
Uluslararası Katılımlı 1. Ulusal Disiplinlerarası Erken Müdahale Kongresi (UDEMKO-2012), Antalya, Türkiye, 1 - 05 Şubat 2012, ss.36, (Özet Bildiri)
48. Ebeveyn öz yeterlilik ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalişmasinin güncellenmesi
Uluslararası Katılımlı 1. Ulusal Disiplinlerarası Erken Müdahale Kongresi (UDEMKO-2012), Antalya, Türkiye, 1 - 05 Şubat 2012, ss.69, (Özet Bildiri)
50. Otistik bozukluk gösteren çocuğa sahip ebeveynlerin öz yeterlik algılarının incelenmesi
20. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2010, ss.256, (Özet Bildiri)
51. Annelerin ebeveyn öz yeterlik algıları ve gelişimi risk altında olan çocukların gelişimleri: Araştırmalara bir bakış
19. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, MARMARİS-MUĞLA, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2009, (Özet Bildiri)
52. Rehber öğretmen adayları ve özel eğitimde psikolojik danışma ve rehberliğe ilişkin öz yeterlik algıları
19. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, MARMARİS-MUĞLA, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2009, (Özet Bildiri)
53. Rehber öğretmenlerin özel eğitimde psikolojik danışma ve rehberliğe ilişkin öz yeterlik algılarının incelenmesi
18. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Konya, Türkiye, 13 - 15 Kasım 2008, ss.100, (Özet Bildiri)
54. Rehber öğretmenlerin özel eğitim öz yeterlik ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması
18. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Konya, Türkiye, 13 - 15 Kasım 2008, ss.68, (Özet Bildiri)
Kitaplar
43
2. Ailelerle İş Birliği ve İletişim
Özel Eğitimde Aile Eğitimi, Çifci Tekinaslan İlknur, Öncül Nuray, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, ss.199-222, 2024
6. OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞUNDA DEĞERLENDİRME
Vize Akademik, Ankara, 2022
9. Aileler
Eğitimde Etkileşimler-Uzmanlar için İş Birliği Becerileri, Eylem Dayı, Editör, Nobel, Ankara, ss.274-303, 2022
15. Aileye İlişkin Bilgilerin Toplanması ve Değerlendirme
Özel Eğitimde Aile Eğitimi, Atilla Cavkaytar, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.61-99, 2021
16. Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler
Özel eğitim ve Kaynaştırma, Diken, H.İbrahim, Editör, Pegem akademi, Ankara, ss.76-102, 2020
17. Kapsayıcı Eğitim: Okul Öncesi Eğitimde Kaynaştırma/Bütünleştirme
Okul Öncesi Eğitimde Program: Temel Bileşenler ve Uygulamalar, Mehmet Toran, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.177-217, 2020
22. Temel Kavramlar: Zedelenme, Yetersizlik, Engel, Bakım, Rehabilitasyon, Engelli Bakımı
Bakıma Gereksinimi Olan Engelli Bireyler, Diken İbrahim Halil, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayını, Eskişehir, ss.3-21, 2018
23. Engelli Bireylerle İlgili Uluslararası Yasal Düzenlemeler
Engelli Mevzuatı ve Meslek Etiği, Hasan Gürgür, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.61-81, 2018
26. Kapsamlı Bakım Planlarının Geliştirilmesine Genel Bakış
Engelli Bakımı ve Rehabilitasyonunu Planlama, Veysel AKSOY, Editör, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINLARI, Eskişehir, ss.3-22, 2017
30. Evde Kişisel Bakımda Bağımsızlık
Ergenlik Dönemi Bireylerde Evde Gelişimsel Destek/Ebeveynler ve Bakıcılar İçin, Düzkantar Ayten, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.22-39, 2017
31. Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler
Bakıma Gereksinimi Olan Engelli Bireyler-II, İbrahim Halil DİKEN, Editör, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINLARI, Eskişehir, ss.55-75, 2017
32. Kurumda Kişisel Bakımda Bağımsızlık
Ergenlik Dönemi Öğrencilere Kurumda Gelişimsel Destek/Öğretmenler/Uzmanlar İçin, Akdoğan Ramazan, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.26-45, 2017
33. Uzman Aile İşbirliği
6-12 Yaş Çocuklara Evde Akademik Olmayan Alanlarda Destek / Ebeveynler/Bakıcılar İçin, Aksoy Funda, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.184-205, 2017
34. Bakım ve Rehabilitasyon Planı Geliştirmede Birey ve Aile
Engelli Bakım ve Rehabilitasyonunu Planlama, Veysel AKSOY, Editör, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINLARI, Eskişehir, ss.84-111, 2017
35. Gelişimsel Yetersizliği Olan Ergenelerde Sosyal Etkileşim ve Duygusal-Davranışsal Sorunlar
Gelişimsel Desteğe Gereksinimi Olan Ergenlik Dönemi Öğrenciler (12-18 Yaş) ve Özellikleri/Eğitimciler ve Uzmanlar İçin, Gürgür Hasan, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.120-138, 2017
36. Gelişimsel Yetersizliği Olan Ergenlerde Sosyal Etkileşim ve Duygusal-Davranışsal Sorunlar
Gelişimsel Desteğe Gereksinimi Olan Ergenlik Dönemi Bireyler (12-18 Yaş) ve Özellikleri/Ebeveynler/Bakıcılar İçin, Doğan Murat, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.124-141, 2017
37. Özel Eğitim
Pegem Akademi, Ankara, 2016
39. Uygulamalı Davranış Analizi
Kaynaştırma Eğitiminde Uygulamalı Davranış Analizi, Serhat Odluyurt, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-20, 2015
40. İnsan Davranışlarını Bilimsel Yöntemle İnceleme
Bireysel Farklılıklar, Avşar ARDIÇ, Editör, Vize Basım Yayın, Ankara, ss.1-24, 2014
41. Tutumlara Etki Eden Faktörler
Engellilere Yönelik Tutumlar, İbrahim H. Diken, Editör, Vize Basım Yayın, Ankara, ss.23-49, 2012
42. Aileye İlişkin Bilgilerin Toplanması ve Değerlendirme
Özel Eğitimde Aile Eğitimi ve Rehberliği, Atilla Cavkaytar, Editör, Vize Basım Yayın, Ankara, ss.89-116, 2012
43. Ailelerle İletişim ve Etik
Özel Eğitimde Aile Eğitimi ve Rehberliği, Atilla Cavkaytar, Editör, Vize Basım Yayın, Ankara, ss.217-246, 2012
Metrikler
Yayın (WoS)
16
Yayın (Scopus)
11
Atıf (WoS)
67
H-İndeks (WoS)
5
Atıf (Scopus)
43
H-İndeks (Scopus)
4
Atıf (Scholar)
1110
H-İndeks (Scholar)
16
Atıf (TrDizin)
37
H-İndeks (TrDizin)
3
Atıf (Sobiad)
575
H-İndeks (Sobiad)
13
Atıf (Diğer Toplam)
103
Proje
14
Fikri Mülkiyet
1
Tez Danışmanlığı
23