Eğitim Bilgileri
2008 - 2013
2008 - 2013Doktora
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Dr), Türkiye
2004 - 2008
2004 - 2008Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye
1998 - 2003
1998 - 2003Lisans
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Felsefe Grubu Öğretmenliği Pr. (5 Yıllık), Türkiye
Yaptığı Tezler
2013
2013Doktora
Eğitsel planlama için otizm tarama araçları (ASIEP-3)’xxnın psikometrik niteliklerinin belirlenmesi: Türkiye örneği
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Dr)
2008
2008Yüksek Lisans
Rehber ögretmenlerin özel eğitimde psikolojik danışma ve rehberliğe ilişkin öz yeterlik algıları
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Özel Eğitim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorProf. Dr.
Anadolu Üniversitesi, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ, ZİHİN ENGELLİLER ANABİLİM DALI
2020 - 2025
2020 - 2025Doç. Dr.
Anadolu Üniversitesi, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ, ZİHİN ENGELLİLER ANABİLİM DALI
2014 - 2020
2014 - 2020Dr. Öğr. Üyesi
Anadolu Üniversitesi, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ, ZİHİN ENGELLİLER ANABİLİM DALI
2007 - 2014
2007 - 2014Öğretim Görevlisi
Pamukkale Üniversitesi, Bekilli Meslek Yüksekokulu
Yönetimsel Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorEnstitü Yönetim Kurulu Üyesi
Anadolu Üniversitesi, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ, ZİHİN ENGELLİLER ANABİLİM DALI
2019 - 2025
2019 - 2025Enstitü Müdür Yardımcısı
Anadolu Üniversitesi, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ, ZİHİN ENGELLİLER ANABİLİM DALI
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Dönem Projesi
Otizm Spektrum Bozukluğunda Değerlendirme ve Planlama
Erken Çocuklukta Özel Eğitimde Aile-Merkezli Uygulamalar
Seminer
Bilim Etiği ve Araştırma Teknikleri
Uzmanlık Alan Dersi
Erken Çocuklukta Özel Eğitimde Değerlendirme
Erken Çocukluk Özel Eğitimde Niceliksel Araştırma Yöntemleri
Tez
Erken Çocukluk Özel Eğitimde Niceliksel Araştırma Yöntemler
Bilim Etiği ve Araştırma Teknikleri
Erken Çocuklukta Özel Eğitimde Değerlendirme
Eğitim Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri
Erken Çocuklukta Özel Eğitimde Aile-Merkezli Uygulamalar
Lisans
Eğitsel ve Davranışsal Değerlendirme
Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Eğitimi
Özel Eğitim ve Kaynaştırma
Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler ve Eğitimleri
Topluma Hizmet Uygulamaları
Özel Eğitimde Değerlendirme
Eğitim Sosyolojisi
Zihinsel Yetersizlikte Disiplinlerarası Çalışma ve İşbirliği
Özel Eğitimde Değerlendirme
Yönetilen Tezler
2025
2025Doktora
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrencilerin Problem Davranışlarının Zorlayıcılık Düzeylerinin Öğretmenlerin Elektrofizyolojik Tepkilerine Göre Sınıflandırılması
Aksoy V., Ardıç A.(Eş Danışman)
Z.ALPER(Öğrenci)
2025
2025Doktora
ÖZEL EĞİTİMDE ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI DESTEK EĞİTİM PORTALININ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Aksoy V. (Danışman)
M.SEÇKİN(Öğrenci)
2025
2025Yüksek Lisans
Özel eğitim anaokulunda çalışan okul öncesi öğretmenlerinin deneyimleri
Aksoy V. (Danışman)
S.NUR(Öğrenci)
2024
2024Doktora
Matematik Öğrenme Güçlüğü Riski Olan Okul Öncesi Dönem Öğrencilerine Yönelik Hazırlanan Erken Matematik Becerileri Destek Eğitim Paketinin Etkililiği
Aksoy V. (Danışman)
Z.ÇAKMAK(Öğrenci)
2024
2024Doktora
ÇALIŞMA BELLEĞİ MÜDAHALE PAKETİNİN ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜOLAN İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ÇALIŞMA BELLEĞİPERFORMANSLARINA ETKİSİ
Aksoy V. (Danışman)
M.OKUR(Öğrenci)
2024
2024Doktora
Özel gereksinimli mülteci çocukların eğitimi sürecinde yaşanan problemler ve çözüm önerileri
Aksoy V. (Danışman)
F.KESER(Öğrenci)
2024
2024Doktora
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklara İletişim Becerilerinin Öğretiminde Özel Eğitim Öğretmenlerine Sunulan Meslektaş Koçluğu Paketinin Etkililiği
Aksoy V. (Danışman)
A.ALPEREN(Öğrenci)
2023
2023Doktora
Otizm spektrum bozukluğu olan çocukların ebeveynlerine çevrimiçi koçluk ile sunulan doğal öğretim müdahale programının etkililiği
Aksoy V. (Danışman)
A.İLKHAN(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin pragmatik dil becerileri ile okuduğunu anlama düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Aksoy V. (Danışman)
A.ALTUNATMAZ(Öğrenci)
2022
2022Doktora
Otizm Spektrum Bozukluğu olan çocuklara doğal bağlamda sunulan hayali oyun müdahale paketinin etkililiği
Aksoy V. (Danışman)
D.AKGÜN(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Okul öncesinde kaynaştırma uygulamasından yararlanan özel gereksinimli öğrencilerin sosyal beceri düzeylerinin öğretmenleriyle olan ilişkilerine etkisinin incelenmesi
Aksoy V. (Danışman)
G.AYDIN(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuk ebeveynlerinin algıladıkları aile işlevselliklerinin incelenmesi
Aksoy V. (Danışman)
D.ALKAŞI(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Kaynaştırma uygulamaları kapsamında okul öncesi eğitimi alan özel gereksinimli öğrencilerinin pragmatik dil becerileri ile okula uyum düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Aksoy V. (Danışman)
E.EMİNE(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Öğrenme güçlüğü erken belirtileri tarama ölçeğinin psikometrik niteliklerinin belirlenmesi
Aksoy V. (Danışman)
M.OKUR(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Ebeveyn koçluğu aracılığıyla sunulan talep etme-model olmayla öğretimin otizmli çocukların sosyal becerilerine etkisi
Aksoy V. (Danışman)
M.ÇATTIK(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Otizm spektrum bozukluğu olan okul öncesi dönem çocuklarının ebeveynlerinin aile katılımı hakkında görüşlerinin incelenmesi
Aksoy V. (Danışman)
H.BEGÜM(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Özel eğitim okullarında geliştirilmiş olan bireyselleştirilmiş eğitim programlarının (BEP) kalitelerinin incelenmesi
Aksoy V. (Danışman)
Ş.ALAN(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Yetersizlikten Etkilenme Derecesini Algılama (YEDA) Ölçeği'nin geliştirilmesi ve psikometrik niteliklerinin incelenmesi
Aksoy V. (Danışman)
U.ONUR(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Sınıfında kaynaştırma öğrencisi bulunan okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine yönelik rol algılarının belirlenmesi
Aksoy V. (Danışman)
M.SEÇKİN(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
İlköğretim birinci kademede matematikte öğrenme güçlüklerinin taranması amacıyla matematik başarı test bataryasının geliştirilmesi
Aksoy V. (Danışman)
V.EMRE(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Annelerin kendi annelerinden algıladıkları kabul-ret düzeyleri ile gelişimsel yetersizliği olan çocuklarıyla etkileşimlerinin incelenmesi
Aksoy V. (Danışman)
A.İLKHAN(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Gelişimsel yetersizliği olan çocukların ebeveynlerinin sosyal destek ve öz yeterlik düzeyleri ile yaşam doyum düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Aksoy V. (Danışman)
M.ÇATTIK(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. The Effect of Verbal Working Memory Intervention on the Reading Performance of Students with Specific Learning Disabilities
Okur M., Aksoy V.
BEHAVIORAL SCIENCES
, cilt.15, sa.3, ss.1-22, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20252. Postgraduate Theses on Coaching Practice in Special Education: A Systematic Review Study
ALP Z. A., AKSOY V., YETKİN A. İ.
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION , 2025 (ESCI, TRDizin)
2025
20253. The Effect of a Working Memory Intervention Package on the Working Memory Performance of Primary School Students with Specific Learning Disabilities
Okur M., AKSOY V.
JOURNAL OF INTELLIGENCE
, cilt.13, sa.2, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20254. Video-based instruction for individuals with learning disabilities: a systematic review and meta-analysis
Kaya S., Aksoy V.
INTERACTIVE LEARNING ENVIRONMENTS
, cilt.33, sa.8, ss.5080-5097, 2025 (SSCI, Scopus)
2024
20245. Özel Gereksinimli Bireylerin Cinsel Problem Davranışları Konulu Makalelerin Sistematik Derlemesi - A Systematic Literature Review on Sexual Problem Behaviors of Individuals with Special Needs
SEZİK A., ALP Z. A., AKSOY V.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.25, sa.3, ss.1529-1551, 2024 (TRDizin)
2024
20246. Collaboration Efforts of Special Education Teachers in Turkey
DAYI E., İNCE M., ATAMAN S. A., AKSOY V.
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION , 2024 (ESCI, TRDizin)
2024
20247. Öğrenme Güçlüğü Erken Belirtileri Tarama Ölçeğinin Psikometrik Niteliklerinin Belirlenmesi
OKUR M., AKSOY V.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.37, sa.2, ss.534-554, 2024 (TRDizin)
2024
20248. An Examination of Research on Number Concepts and Counting Skills in Early Childhood Special Education: A Systematic Review Erken Çocuklukta Özel Eğitim Alanındaki Sayı Kavramı ve Sayma Becerilerine İlişkin Araştırmaların İncelenmesi: Sistematik Derleme
KAYA S., DİKEN İ. H., AKSOY V.
Milli Egitim
, cilt.53, sa.244, ss.2149-2174, 2024 (Scopus, TRDizin)
2023
20239. School Adjustment and Pragmatic Language Skills of Preschool Students with and without Special Needs
TİRYAKİ E. E., AKSOY V.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.21, sa.3, ss.1384-1403, 2023 (TRDizin)
2023
202310. Algının Ötesi: Yetersizlikten Etkilenme Derecesini Algılama (YEDA) Ölçeği Ebeveyn Formunun Geliştirilmesi
Günden U. O., Aksoy V.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION , sa.58, ss.140-178, 2023 (ESCI, TRDizin)
2023
202311. Özel Eğitim Okullarında Geliştirilen Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının (BEP) Kalitesinin İncelenmesi
ALAN Ş., AKSOY V.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.42, sa.1, ss.161-194, 2023 (Hakemli Dergi)
2021
202112. A Phenomenological Study on the Instructional Practices of Families with Their Children with Autism Spectrum Disorders
ORUM ÇATTIK E., YETKİN A. İ., AKSOY V.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.52, ss.464-489, 2021 (ESCI, TRDizin)
2020
202013. 573 Sayılı KHK'dan Günümüze Özel Eğitimde Eğitsel Tanılama ve Değerlendirme: Neredeyiz, Nereye Gitmeliyiz?
AKSOY V., ŞAFAK P.
Turkish Journal of Special Education , cilt.2, sa.1, ss.47-67, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202014. Severity of Disability and Parental Perception: A Qualitative Investigation
GÜNDEN U. O., AKSOY V.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION
, cilt.12, sa.1, ss.347-358, 2020 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2019
201915. Maternal Acceptance-Rejection and Mother-Child Interaction in Turkish Mothers of Children with Developmental Disabilities
YETKİN A. İ., AKSOY V.
JOURNAL OF DEVELOPMENTAL AND PHYSICAL DISABILITIES
, cilt.31, sa.6, ss.803-817, 2019 (SSCI, Scopus)
2019
201916. Özel eğitim kurumlarının fiziksel koşullarının evrensel tasarım ilkeleri doğrultusunda incelenmesi: Eskişehir örneği
KAPLAN G., AKSOY V.
YAŞADIKÇA EĞITIM , cilt.33, sa.2, ss.169-186, 2019 (TRDizin)
2019
201917. Perceptions of Turkish Preschool Teachers' about Their Roles within the Context of Inclusive Education
GEZER M. S., AKSOY V.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION
, cilt.11, sa.1, ss.31-42, 2019 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2018
201818. A qualitative examination of the serviceability of teaching practice modifications aimed for special education teacher candidates
AKSOY V., ÇAVUŞOĞLU T., KALAYCI G. Ö.
The Journal of Special Education Apprenticeship , cilt.7, sa.2, ss.1-16, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201819. An Examination of the Relations among Social Support, Self-Efficacy, and Life Satisfaction in Parents of Children with Developmental Disabilities
ÇATTIK M., AKSOY V.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.43, sa.195, ss.65-77, 2018 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2017
201720. Otizm spektrum bozukluğu gösteren çocuklar için eğitsel değerlendirme ve öğrenme hızı öngörüsü kayıt formlarının psikometrik niteliklerinin belirlenmesi
Aksoy V., Diken İ. H.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE , cilt.16, sa.1, ss.60-77, 2017 (Scopus, TRDizin)
2016
201621. Identification of Psychometric Characteristics of Sample of Vocal Behaviour and Interaction Assessment Record Forms
AKSOY V., DİKEN İ. H.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION
, cilt.8, sa.2, ss.165-183, 2016 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2015
201522. Müzik öğretmeni adaylarının akademik öz yeterlikleriyle öğretmenlik öz yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
YAĞCI U., AKSOY V.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.33, ss.89-104, 2015 (TRDizin)
2015
201523. Aydemir, H., Diken, İ., K., Yikmiş, A., Aksoy, V., Özokçu, O. (2015). Özel eğitim alaninda çalişan öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri ve yaşam doyumlarinin incelenmesi. , 15(Özel Sayı), 68-86.
AYDEMİR H., DİKEN İ. H., YIKMIŞ A., AKSOY V., ÖZOKCU O.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.15, ss.68-86, 2015 (TRDizin)
2014
201424. Özel eğitim alanında çalışan öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri ve yaşam doyumlarının incelenmesi
AYDEMİR H., DİKEN İ. H., YIKMIŞ A., AKSOY V., ÖZOKÇU O.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.15, ss.68-86, 2014 (TRDizin)
2014
201425. Ortaçağ İslam toplumlarında zihinsel yetersizliği olan bireylerin toplumsal statüleri ve eğitimleri
AKSOY V.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION , cilt.6, sa.1, ss.102-114, 2014 (Scopus, TRDizin)
2014
201426. Aile gereksinimlerini belirleme aracının geçerlik ve güvenirliğinin güncellenmesi
CAVKAYTAR A., ARDIÇ A., AKSOY V.
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION , cilt.15, sa.2, ss.1-12, 2014 (TRDizin)
2014
201427. Revaluation of the Reliability and Validity of the Family Needs Survey
CAVKAYTAR A., ARDIÇ A., AKSOY V.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.15, sa.2, ss.1-14, 2014 (ESCI, TRDizin)
2014
201428. Ebeveyn öz yeterlik ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışmasının güncellenmesi
CAVKAYTAR A., AKSOY V., ARDIÇ A.
Anadolu Journal of Educational Sciences International , cilt.4, sa.1, ss.69-76, 2014 (Hakemli Dergi)
2012
201229. School Counselor Candidates' Perception of Self-Efficacy Regarding Psychological Counseling in Special Education
Yuksel K., DİKEN İ. H., AKSOY V., KARAASLAN Ö.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.31, ss.137-148, 2012 (ESCI, TRDizin)
2012
201230. Rehber öğretmen adaylarının özel eğitimde psikolojik danışma ve rehberliğe ilişkin öz yeterlik algıları School Counselor Candidates Perception of Self Efficacy Regarding Psychological Counseling in Special Education
YÜKSEL K., DİKEN İ. H., AKSOY V., KARASLAN Ö.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION , cilt.1, sa.31, ss.137-148, 2012 (TRDizin)
2009
200931. Rehber öğretmenlerin özel eğitimde psikolojik danışma ve rehberliğe ilişkin öz yeterlik algılarının incelenmesi
AKSOY V., DİKEN İ. H.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE , cilt.8, sa.3, ss.709-719, 2009 (TRDizin)
2009
200932. Annelerin ebeveyn öz yeterlik algıları ile gelişimi risk altında olan bebeklerin gelişimleri arasındaki ilişkiyi inceleyen araştırmalara bir bakış
AKSOY V., DİKEN İ. H.
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION , cilt.10, sa.1, ss.59-68, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200933. A narrative literature review of studies on relationship between the parental self-efficacy levels and development of young children
AKSOY V., DİKEN İ. H.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.10, sa.1, ss.59-70, 2009 (ESCI)
2009
200934. School Counselors' Self-Efficacy Scale regarding Special Education (SCSSSE): Validity and Reliability Results
AKSOY V., DİKEN İ. H.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.10, sa.1, ss.29-42, 2009 (ESCI)
2009
200935. Rehber öğretmenlerin özel eğitim öz yeterlik ölçeği Geçerlik ve güvenirlik çalışması
AKSOY V., DİKEN İ. H.
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION , cilt.10, sa.1, ss.29-37, 2009 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler İçin Video Tabanlı Öğretim: Sistematik Derleme ve Meta-Analiz
KAYA S., AKSOY V.
3. Uluslararası Katılımlı Öğrenme Güçlüğü Kongresi, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2025, (Özet Bildiri)
2024
20242. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklara İletişim Becerilerinin Öğretiminde Özel Eğitim Öğretmenlerine Sunulan Meslektaş Koçluğu Paketinin Etkililiği
Yavuz A. A., Aksoy V.
34. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ: UÖEK2024, Ankara, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2024, ss.1024-1026, (Özet Bildiri)
2024
20243. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuk Ebeveynlerinin Algıladıkları Aile İşlevselliklerinin İncelenmesi
Alkaşı D., Aksoy V.
34. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ: UÖEK2024, Ankara, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2024, ss.684-687, (Özet Bildiri)
2024
20244. Türkiye'deki Özel Eğitim Öğretmenlerinin İş Birliği Çabaları
Dayı E., İnce M., Ataman S., Aksoy V.
34. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ: UÖEK2024, Ankara, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2024, ss.864-867, (Özet Bildiri)
2024
20245. Türkiye’de Özel Gereksinimli Mülteciler
Keser F., Aksoy V.
34. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ: UÖEK2024, Ankara, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2024, ss.474-477, (Özet Bildiri)
2023
20236. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Ebeveynlerine Çevrimiçi Koçluk ile Sunulan Doğal Öğretim Müdahale Programının Etkililiği
Yetkin A. İ., Aksoy V.
33. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2023, cilt.1, ss.37, (Özet Bildiri)
2022
20227. Okul öncesinde kaynaştırma uygulamasından yararlanan özel gereksinimli öğrencilerin sosyal beceri düzeylerinin öğretmenleriyle olan ilişkilerine etkisinin incelenmesi
Aydın Ayrak G., AKSOY V.
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 02 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
20228. Öğrenme Güçlüğünde Erken Müdahale
MELEKOĞLU M. A., IŞIK Ü., AKSOY V.
6. Uluslarası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO-2022), Eskişehir, Türkiye, 26 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
2022
20229. Okul öncesi dönemde kaynaştırma eğitimi alan özel gereksinimli öğrencilerin pragmatik dil becerileri ile okula uyum düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
TİRYAKİ E. E., AKSOY V.
6. Uluslarası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO-2022), Eskişehir, Türkiye, 26 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
2022
202210. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylere Yönelik Kanıt Temelli Uygulamalar: AFIRM Modüllerinin Uyarlanması ve Kullanıcı Görüşlerinin Değerlendirilmesi
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., AKSOY V., YANARDAĞ M., GÜNDEN U. O., KAYMAK A., et al.
6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 26 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
2021
202111. Ailelerin Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarıyla Evdeki Deneyimlerine İlişkin Görüşleri
ORUM ÇATTIK E., YETKİN A. İ., AKSOY V.
31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2020
202012. Öğrenme Güçlüğü Erken Belirtileri Tarama Ölçeğinin Psikometrik Niteliklerinin Belirlenmesi
OKUR M., AKSOY V.
5. Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2020, (Özet Bildiri)
2019
201913. Yetersizlikten Etkilenme Derecesini Algılama (YEDA) Ölçeği’nin Geliştirilmesi ve Psikometrik Niteliklerinin İncelenmesi
GÜNDEN U. O., AKSOY V.
29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2009
200914. School counselors’ self-efficacy perceptions regarding special education in turkey
AKSOY V., DİKEN İ. H.
2009 CEC Annual Convention and Expo, SEATTLE, Amerika Birleşik Devletleri, 01 Nisan 2009 - 04 Eylül 2019, (Özet Bildiri)
2019
201915. Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) olan öğrencilerin okulöncesi kaynaştırmaya hazırlık becerileri neler olmalıdır?
AKSOY V., KAYMAK A.
ULUSLARARASI JILSES KONGRESi, Ankara, Türkiye, 21 - 22 Haziran 2019, ss.43-44, (Özet Bildiri)
2019
201916. Özel eğitim okullarında geliştirilen Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının (BEP) kalitelerinin incelenmesi
ALAN Ş., AKSOY V.
VIth International Eurasian Educational Research Congress (EJER-2019), Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
201917. Gelişimsel yetersizliği olan okulöncesi dönem çocuklarında doğal öğretime dayalı grup müdahalelerinin etkililiği
AKSOY V.
5th International Social and Education Sciences Studies Congress (UBAK), BANDIRMA, Türkiye, 11 - 14 Temmuz 2019, (Özet Bildiri)
2018
201818. Sınıfında kaynaştırma öğrencisi bulunan okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine yönelik rol algılarının belirlenmesi
GEZER M. S., AKSOY V.
II. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (ICECI-2018), Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201819. Kaynaştırma uygulamasına devam eden özel gereksinimli çocukların ebeveynleri ve kaynaştırma sınıflarındaki normal gelişim gösteren çocukların ebeveynleri ile yapılmış araştırmaların incelenmesi
YAVUZ A. A., AKSOY V.
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.119-120, (Özet Bildiri)
2018
201820. Özel eğitimde erken okuryazarlık çalışmalarının incelenmesi
ÇAKMAK Z., AKSOY V.
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.120, (Özet Bildiri)
2018
201821. Eskişehir ilinde hizmet veren özel eğitim kurumlarının fiziksel koşullarının evrensel tasarım ilkeleri doğrultusunda incelenmesi
KAPLAN G., AKSOY V.
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.46, (Özet Bildiri)
2018
201822. Erken çocukluk dönemi otizm spektrum bozukluğunda değerlendirme: Oyun ve ilişkili değerlendirmeler
AKSOY V., AKGÜN GİRAY D.
II. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (ICEI-2018), Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201823. Kapsamlı bakım planlarının geliştirilmesine genel bakış
AKSOY V., YETKİN A. İ.
II. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (ICECI-2018), Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
201724. Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocuğa Sahip Ebeveynlerin Çocuklarının Yetersizlik Şiddetine İlişkin Görüşleri
AKSOY V., GÜNDEN U. O.
27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, ss.86, (Özet Bildiri)
2017
201725. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarda Oyunu Değerlendirme ve Oyuna Dayalı Değerlendirme
AKGÜN GİRAY D., AKSOY V.
27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, ss.250, (Özet Bildiri)
2017
201726. Özel Eğitim Alanında Yardımcı Teknolojilerin Kullanıldığı Araştırmaların İncelenmesi
ÇATTIK M., AKSOY V.
27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, ss.230, (Özet Bildiri)
2017
201727. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Kalitesinin Değerlendirilmesine Yönelik Araştırmaların İncelenmesi
ALAN Ş., AKSOY V.
27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, ss.241, (Özet Bildiri)
2017
201728. Öğretmen yetiştirmede ve öğretmenlerin profesyonel gelişimlerinde süpervizyon modelleri.
KIYAK Ü. E., AKSOY V.
27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, ss.229, (Özet Bildiri)
2016
201629. Comparing Mothers Perception of Their Own Mother s Acceptance and Rejection Levels and the Quality of Interaction With Their Own Children with Developmental Disabilities
YETKİN A. İ., AKSOY V.
ISEI Conference 2016, 8 - 10 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201630. Interaction Levels of Mothers and Parental Self Efficacy Levels
AKSOY V.
ISEI Conference 2016, Stockholm, İsveç, 8 - 10 Haziran 2016
2016
201631. Comparing Mothers Perception of Their Own Mother s Acceptance and Rejection Levels and the Quality of Interaction With Their Own Children with Developmental Disabilities
YETKİN A. İ., AKSOY V.
ISEI Conference 2016, Stockholm, İsveç, 8 - 10 Haziran 2016
2016
201632. Examination of the Relationship Among Self Efficacy Social Support and Life Satisfaction Levels of Parents of Children With Developmental Disabilities
ÇATTIK M., AKSOY V.
International Society on Early Intervention Conference, Stockholm, İsveç, 8 - 10 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201633. ERken Çocuklukta Müdahale Otizm Spektrum Bozukluğu ve Bilimsel Dayanaklı Uygulamalar
KURT O., AKSOY V., KARASU N.
UDEMKO 3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016
2016
201634. Erken Çocuklukta Müdahale Otizm Spektrum Bozukluğu Bilimsel Dayanaklı Uygulamalar
AKSOY V., KARASU N., KURT O.
3.Ulusal Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2015
201535. ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMEN ADAYLARINA SUNULAN UYARLANMIŞ ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI DANIŞMANLIĞI MODELİNİN ETKİLİLİĞİ
AKSOY V., AKBEY G. Ö., KIYAK Ü. E., TUNA D. M., ÇAVUŞOĞLU T., GEZER M. S., et al.
25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015, (Özet Bildiri)
2015
201536. ÜNİVERSİTE TANITIM FİLMLERİNDE YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERİN GÖRÜNÜMLERİ
AKSOY V., ÖZ H.
25. uLUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, 2 - 04 Aralık 2015, (Özet Bildiri)
2015
201537. TERSİNE KAYNAŞTIRMA: BİR VAKA SUNUMU
AKSOY V., ŞAHİN Ş., KAYMAK A., YÜKSEL E.
25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015, (Özet Bildiri)
2015
201538. The effects of repetitive reading strategy for children with learning disabilities
GÜVEN D., AKSOY V.
3th 21st Century Academic Forum Conference at Harvard, BOSTON, Amerika Birleşik Devletleri, 20 - 22 Eylül 2015, ss.15, (Özet Bildiri)
2014
201439. Ebeveynlerin OSB tanısı almış çocukları için sağlık hizmeti almada yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri
AKSOY V., AKSOY F., Karaman Dinç D.
24. Ulusal Özel Eğitim Konferansı, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201440. Social skill teaching intervention for preschool children with Autism Spectrum Disorder
GÜVEN D., AKSOY V., DİKEN İ. H.
International Congress on Early Childhood Intervention (ICECI 2014), Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014, ss.285, (Özet Bildiri)
2013
201341. Eğitsel planlama için otizm tarama araçları (ASIEP-3)’nın Türkçeye uyarlanması
AKSOY V., DİKEN İ. H., ŞEKERCİOĞLU G., ARDIÇ A.
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013, ss.15, (Özet Bildiri)
2013
201342. Özel eğitim alanında çalışan öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri ve yaşam doyumlarının incelenmesi
AYDEMİR H., DİKEN İ. H., YIKMIŞ A., AKSOY V., ÖZOKÇU O.
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013, ss.301, (Özet Bildiri)
2013
201343. Qualitative research on the determination of the needs of families of children with autism
ARDIÇ A., AKSOY V.
ISEI Conference 2013, ST PETERSBURG, Rusya, 1 - 03 Temmuz 2013
2013
201344. Turkish version of the autism screening instrument for educational planning
AKSOY V., DİKEN İ. H., ŞEKERCİOĞLU G., DİKEN Ö., ARDIÇ A., TUNCEL A.
ISEI Conference 2013, ST PETESBURG, Rusya, 1 - 03 Temmuz 2013
2013
201345. Turkish Version of the Autism Screening Instrument for Educational Planning ASIEP 3
DİKEN İ. H., AKSOY V., ŞEKERCİOĞLU G., ARDIÇ A.
Regional Conference of International Society on Early Intervention, St. Petersburg, Russia., ST PETERSBURG, Rusya, 01 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)
2012
201246. Aile gereksinimlerini belirleme aracının geçerlik ve güvenirliğinin güncellenmesi
CAVKAYTAR A., ARDIÇ A., AKSOY V.
Uluslararası Katılımlı 1. Ulusal Disiplinlerarası Erken Müdahale Kongresi (UDEMKO-2012), Antalya, Türkiye, 1 - 05 Şubat 2012, ss.36, (Özet Bildiri)
2012
201247. Ebeveyn öz yeterlilik ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalişmasinin güncellenmesi
CAVKAYTAR A., AKSOY V., ARDIÇ A.
Uluslararası Katılımlı 1. Ulusal Disiplinlerarası Erken Müdahale Kongresi (UDEMKO-2012), Antalya, Türkiye, 1 - 05 Şubat 2012, ss.69, (Özet Bildiri)
2010
201048. Müzik öğretmeni adaylarının zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin müzik eğitimine ilişkin görüşlerinin incelenmesi
YAĞCI U., AKSOY V.
9. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 15 - 17 Aralık 2010, (Özet Bildiri)
2010
201049. Otistik bozukluk gösteren çocuğa sahip ebeveynlerin öz yeterlik algılarının incelenmesi
BERAL Y., CAVKAYTAR A., DİKEN İ. H., ARDIÇ A., AKSOY V.
20. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2010, ss.256, (Özet Bildiri)
2009
200950. Rehber öğretmen adayları ve özel eğitimde psikolojik danışma ve rehberliğe ilişkin öz yeterlik algıları
YÜKSEL K., DİKEN İ. H., KARAASLAN Ö., AKSOY V.
19. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, MARMARİS-MUĞLA, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2009, (Özet Bildiri)
2009
200951. Annelerin ebeveyn öz yeterlik algıları ve gelişimi risk altında olan çocukların gelişimleri: Araştırmalara bir bakış
AKSOY V., DİKEN İ. H.
19. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, MARMARİS-MUĞLA, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2009, (Özet Bildiri)
2008
200852. Rehber öğretmenlerin özel eğitimde psikolojik danışma ve rehberliğe ilişkin öz yeterlik algılarının incelenmesi
AKSOY V., DİKEN İ. H.
18. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Konya, Türkiye, 13 - 15 Kasım 2008, ss.100, (Özet Bildiri)
2008
200853. Rehber öğretmenlerin özel eğitim öz yeterlik ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması
AKSOY V., DİKEN İ. H.
18. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Konya, Türkiye, 13 - 15 Kasım 2008, ss.68, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Öğrenme Bozukluğunda Eğitimde Son Gelişmeler
OKUR M., AKSOY V.
Nörogelişimsel Bozukluklarda Tanı ve Tedavi Son Gelişmeler, EKİNCİ ÖZALP, Editör, Türkiye Klinikleri, Ankara, ss.54-61, 2024
2024
20242. Ailelerle İş Birliği ve İletişim
AKSOY V., AKGÜN GİRAY D.
Özel Eğitimde Aile Eğitimi, Çifci Tekinaslan İlknur, Öncül Nuray, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, ss.199-222, 2024
2024
20243. Değerlendirme ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP)
ÇATTIK M., AKSOY V.
OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN OKUL ÇAĞINDAKİ ÇOCUKLARA ETKİNLİKLERLE ÖĞRETİM SUNMA, DİKEN İBRAHİM HALİL, KURNAZ ERKAN, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, ss.21-50, 2024
2023
20234. ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÖĞRENCİLERDE DEĞERLENDİRME
AKSOY V., KALKAN S.
Paradigma Akademik Yayınları, Çanakkale, 2023
2023
20235. Özel Eğitimde Formel Değerlendirme
AKSOY V., ALP Z. A.
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÖĞRENCİLERDE DEĞERLENDİRME, Veysel AKSOY Sinan KALKAN, Editör, Paradigma Akademik Yayınları, Çanakkale, ss.33-88, 2023
2022
20227. Okul öncesi dönemde değerlendirme ve bireyselleştirilmiş eğitim programlarının hazırlanması
AKSOY V., TOPUZ Ç.
Otizm spektrum bozukluğu olan okulöncesi dönem çocuklara etkinliklerle öğretim sunma, DİKEN HALİL İBRAHİM, KURNAZ ERKAN, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.21-39, 2022
2022
20228. OSB Değerlendirme: Dil ve İletişimin Değerlendirilmesi
AKSOY V., ALP Z. A.
Otizm Spektrum Bozukluğunda Değerlendirme, Aksoy Veysel, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.171-214, 2022
2022
20229. Aileler
AKSOY V., YETKİN A. İ.
Eğitimde Etkileşimler-Uzmanlar için İş Birliği Becerileri, Eylem Dayı, Editör, Nobel, Ankara, ss.274-303, 2022
2022
202210. OSB Değerlendirme: Değerlendirmenin Amaçları ve Tarihsel Gelişimi
AKSOY V., KAPLAN G.
Otizm Spektrum Bozukluğunda Değerlendirme, Aksoy Veysel, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.1-23, 2022
2022
202211. Okul Öncesi Dönemde Değerlendirme ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Hazırlanması
AKSOY V., TOPUZ Ç.
OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN OKULÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARA ETKİNLİKLERLE ÖĞRETİM SUNMA “Eğitimciler-Uzmanlar için”, Diken İbrahim Halil, Kurnaz Erkan, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.21-39, 2022
2021
202112. Öğrenme Güçlüğü Erken Belirtiler Tarama Ölçeği Uygulamacı El Kitabı
AKSOY V., OKUR M.
Vize Akademik, Ankara, 2021
2021
202113. Çocuklarda özel eğitim uygulamaları
DİKEN İ. H., AKSOY V.
Özel Gereksinim ve Ruhsal Bozukluklar, Başgül Şaziye Sanem, Editör, Türkiye Klinikleri, Ankara, ss.5-21, 2021
2021
202114. Çocuklarda özel eğitim uygulamaları
DİKEN İ. H., AKSOY V.
Özel Gereksinim ve Ruhsal Bozukluklar, Başgül Şaziye Senem, Esin İbrahim Selçuk, Editör, Türkiye Klinikleri, Ankara, ss.5-11, 2021
2021
202115. Aileye İlişkin Bilgilerin Toplanması ve Değerlendirme
AKSOY V., GÖNÜLDAŞ H.
Özel Eğitimde Aile Eğitimi, Atilla Cavkaytar, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.61-99, 2021
2020
202016. Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler
ARDIÇ A., KAYHAN H. N., GÜREL SELİMOĞLU Ö., ARSLAN ARMUTCU O., MELEKOĞLU M., GÜRGÜR H., et al.
Özel eğitim ve Kaynaştırma, Diken, H.İbrahim, Editör, Pegem akademi, Ankara, ss.76-102, 2020
2020
202017. Kapsayıcı Eğitim: Okul Öncesi Eğitimde Kaynaştırma/Bütünleştirme
AKSOY V., GÖNÜLDAŞ H.
Okul Öncesi Eğitimde Program: Temel Bileşenler ve Uygulamalar, Mehmet Toran, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.177-217, 2020
2020
202018. Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrencileri Değerlendirme
AKSOY V., ÇAKMAK Z.
Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Diken İbrahim Halil, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.143-171, 2020
2019
201919. Özel eğitimde değerlendirmenin temelleri
AKSOY V., TOPUZ Ç.
Özel gereksinimli öğrencilerin eğitiminde değerlendirme, Aksoy Veysel, Editör, MAYA AKADEMİ, Ankara, ss.1-11, 2019
2019
201920. Engelli Bireylerin Aileleri ile İş Birliğive İletişim
ALAN Ş., AKSOY V.
Aile Katılımı ve İşbirliği, Odluyurt Serhat, Editör, Anadolu Üniversitesi Basımevi, ss.175-192, 2019
2018
201821. Bakıma Gereksinimi Olan Bireylerde Etkili Davranış Yönetimi
AKSOY V., ÇATTIK E.
Etkili Davranış Yönetimi, Funda Aksoy, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.1-26, 2018
2018
201822. Temel Kavramlar: Zedelenme, Yetersizlik, Engel, Bakım, Rehabilitasyon, Engelli Bakımı
AKGÜN GİRAY D., AKSOY V.
Bakıma Gereksinimi Olan Engelli Bireyler, Diken İbrahim Halil, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayını, Eskişehir, ss.3-21, 2018
2018
201823. Engelli Bireylerle İlgili Uluslararası Yasal Düzenlemeler
AKSOY V., AKGÜN GİRAY D.
Engelli Mevzuatı ve Meslek Etiği, Hasan Gürgür, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.61-81, 2018
2018
201824. Bakıma Gereksinimi Olan Bireylerde Kalıcılık ve Genellemeyi Sağlama
AKSOY V., ÇATTIK E.
Etkili Davranış Yönetimi, Funda Aksoy, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.197-218, 2018
2017
201725. Otizm Spektrum Bozukluğu: Tarama, Tanılama ve Değerlendirme
Aksoy V., Şahin Ş.
Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu, İbrahim H. Diken,Hatice Bakkaloğlu, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.227-261, 2017
2017
201726. Kapsamlı Bakım Planlarının Geliştirilmesine Genel Bakış
YETKİN A. İ., AKSOY V.
Engelli Bakımı ve Rehabilitasyonunu Planlama, Veysel AKSOY, Editör, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINLARI, Eskişehir, ss.3-22, 2017
2017
201727. Engellilere yönelik sunulan bakım ve rehabilitasyon hizmetlerinin tarihçesi: Dünya ve Türkiye
AKSOY V., ŞAHİN Ş.
Bakıma Gereksinimi Olan Bireyler-I, İbrahim Halil DİKEN, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.23-33, 2017
2017
201728. Nörolojik Hastalığı Olan Bireyler
ÇATTIK M., AKSOY V.
Bakıma Gereksinimi Olan Engeli Bireyler-II, Diken, İbrahim Halil, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, ss.132-157, 2017
2017
201729. Bakım ve Rehabilitasyon Planı Geliştirmede Yaklaşımlar
CEVHER Z., AKSOY V.
Engelli Bakımı ve Rehabilitasyonunu Planlama, Veysel AKSOY, Editör, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI, Eskişehir, ss.35-49, 2017
2017
201730. Evde Kişisel Bakımda Bağımsızlık
AKSOY V.
Ergenlik Dönemi Bireylerde Evde Gelişimsel Destek/Ebeveynler ve Bakıcılar İçin, Düzkantar Ayten, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.22-39, 2017
2017
201731. Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler
YETKİN A. İ., AKSOY V.
Bakıma Gereksinimi Olan Engelli Bireyler-II, İbrahim Halil DİKEN, Editör, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINLARI, Eskişehir, ss.55-75, 2017
2017
201732. Kurumda Kişisel Bakımda Bağımsızlık
AKSOY V.
Ergenlik Dönemi Öğrencilere Kurumda Gelişimsel Destek/Öğretmenler/Uzmanlar İçin, Akdoğan Ramazan, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.26-45, 2017
2017
201733. Uzman Aile İşbirliği
AKSOY V.
6-12 Yaş Çocuklara Evde Akademik Olmayan Alanlarda Destek / Ebeveynler/Bakıcılar İçin, Aksoy Funda, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.184-205, 2017
2017
201734. Bakım ve Rehabilitasyon Planı Geliştirmede Birey ve Aile
TUTUK H. C., AKSOY V.
Engelli Bakım ve Rehabilitasyonunu Planlama, Veysel AKSOY, Editör, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINLARI, Eskişehir, ss.84-111, 2017
2017
201735. Gelişimsel Yetersizliği Olan Ergenelerde Sosyal Etkileşim ve Duygusal-Davranışsal Sorunlar
AKSOY V.
Gelişimsel Desteğe Gereksinimi Olan Ergenlik Dönemi Öğrenciler (12-18 Yaş) ve Özellikleri/Eğitimciler ve Uzmanlar İçin, Gürgür Hasan, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.120-138, 2017
2017
201736. Gelişimsel Yetersizliği Olan Ergenlerde Sosyal Etkileşim ve Duygusal-Davranışsal Sorunlar
AKSOY V.
Gelişimsel Desteğe Gereksinimi Olan Ergenlik Dönemi Bireyler (12-18 Yaş) ve Özellikleri/Ebeveynler/Bakıcılar İçin, Doğan Murat, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.124-141, 2017
2016
201638. Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB): Tarama, Tanılama ve Değerlendirme.
AKSOY V., ŞAHİN Ş.
Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu, İbrahim H. Diken & Hatice Bakkaloğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.230-259, 2016
2015
201539. Uygulamalı Davranış Analizi
AKSOY V.
Kaynaştırma Eğitiminde Uygulamalı Davranış Analizi, Serhat Odluyurt, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-20, 2015
2014
201440. İnsan Davranışlarını Bilimsel Yöntemle İnceleme
AKSOY V.
Bireysel Farklılıklar, Avşar ARDIÇ, Editör, Vize Basım Yayın, Ankara, ss.1-24, 2014
2012
201241. Tutumlara Etki Eden Faktörler
AKSOY V.
Engellilere Yönelik Tutumlar, İbrahim H. Diken, Editör, Vize Basım Yayın, Ankara, ss.23-49, 2012
2012
201242. Aileye İlişkin Bilgilerin Toplanması ve Değerlendirme
AKSOY V.
Özel Eğitimde Aile Eğitimi ve Rehberliği, Atilla Cavkaytar, Editör, Vize Basım Yayın, Ankara, ss.89-116, 2012
2012
201243. Ailelerle İletişim ve Etik
AKSOY V.
Özel Eğitimde Aile Eğitimi ve Rehberliği, Atilla Cavkaytar, Editör, Vize Basım Yayın, Ankara, ss.217-246, 2012
Desteklenen Projeler
2024 - 2026
2024 - 2026Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrencilerin Problem Davranışlarının Zorlayıcılık Düzeylerinin Öğretmenlerin Elektrofizyolojik Tepkilerine Göre Sınıflandırılması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Aksoy V. (Yürütücü), Latifoğlu F., Ardıç A., Gengeç Benli Ş., Alp Z. A.
2024 - 2025
2024 - 2025Otizm Spektrum Bozukluğu olan Öğrencilerin Eğitim Ortamlarında Sergiledikleri Problem Davranışlar: Yaygınlık Araştırması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Aksoy F. (Yürütücü), Bulut Güneş D., Aksoy V., Alp Z. A., Koçak F.
2022 - 2025
2022 - 2025
Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması Destek Eğitim Portalı (ÖZUDEP)’nın Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Becerileri Üzerindeki Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
(Proje Özeti)
Aksoy V. (Yürütücü), Aksoy F., Şahin Ş., Kalaycı C., Kalaycı G. Ö., Günden U. O.
2022 - 2024
2022 - 2024Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylere Yönelik Kanıt Temelli Uygulamalar: AFIRM Modüllerinin Uyarlanması ve Kullanıcı Görüşlerinin Değerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Günden U. O., Kaymak A., İnce G., Kalaycı G. Ö., Diken İ. H. (Yürütücü), Yanardağ M., et al.
2018 - 2020
2018 - 2020Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Projesi 37-78 Ay Okul Öncesi Özel Eğitim
AKSOY V.
2018 - 2020
2018 - 2020Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Projesi 0-36 Ay Erken Çocukluk Özel Eğitim
AKSOY V.
2018 - 2019
2018 - 2019Algılanan yetersizlik şiddeti ölçeği (AYŞÖ) geçerlik ve güvenirlik çalışması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
AKSOY V. (Yürütücü), GÜNDEN U. O.
2017 - 2018
2017 - 2018Support the Planning, Implementation and Monitoring of Interventions for Children with Disabilities (Ref: ToR PRO-TURA-2016-S)-43219309
Diğer Uluslararası Fon Programları
ADIGÜZEL O. C., KAYMAK A., AKSOY V., YANARDAĞ M., DÜZKANTAR A.
2016 - 2017
2016 - 2017Sınıfında kaynaştırma öğrencisi bulunan okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine yönelik rol algılarının belirlenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
GEZER M. S., AKSOY V. (Yürütücü)
2016 - 2017
2016 - 2017Erken çocuklukta müdahale alanında ev ziyareti temelli hizmet: Betimsel ve sistematik bir analiz
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
DİKEN İ. H. (Yürütücü), AKSOY V.
2015 - 2017
2015 - 2017Gelişimsel yetersizliği olan çocukların annelerinin algıladıkları kendi annelerince kabul düzeyleri ile çocuklarıyla etkileşimlerinin niteliği arasındaki ilişkinin incelenmesi. (The study between mothers erceive of their own mother s acception and rejection levels and interaction between their children with developmental disabilities)
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
YETKİN A. İ., AKSOY V. (Yürütücü)
2015 - 2016
2015 - 2016