Prof. Dr. VEYSEL AKSOY


ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ

ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (SOC)


Avesis Araştırma Alanları: Özel Eğitim

Metrikler

Yayın

132

Yayın (WoS)

16

Yayın (Scopus)

11

Atıf (WoS)

67

H-İndeks (WoS)

5

Atıf (Scopus)

43

H-İndeks (Scopus)

4

Atıf (Scholar)

1110

H-İndeks (Scholar)

16

Atıf (TrDizin)

37

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Sobiad)

575

H-İndeks (Sobiad)

13

Atıf (Diğer Toplam)

103

Proje

14

Fikri Mülkiyet

1

Tez Danışmanlığı

23

Açık Erişim

8
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2008 - 2013

2008 - 2013

Doktora

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Dr), Türkiye

2004 - 2008

2004 - 2008

Yüksek Lisans

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye

1998 - 2003

1998 - 2003

Lisans

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Felsefe Grubu Öğretmenliği Pr. (5 Yıllık), Türkiye

Yaptığı Tezler

2013

2013

Doktora

Eğitsel planlama için otizm tarama araçları (ASIEP-3)’xxnın psikometrik niteliklerinin belirlenmesi: Türkiye örneği

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Dr)

2008

2008

Yüksek Lisans

Rehber ögretmenlerin özel eğitimde psikolojik danışma ve rehberliğe ilişkin öz yeterlik algıları

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Yl) (Tezli)

Araştırma Alanları

Özel Eğitim

Akademik Ünvanlar / Görevler

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Anadolu Üniversitesi, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ, ZİHİN ENGELLİLER ANABİLİM DALI

2020 - 2025

2020 - 2025

Doç. Dr.

Anadolu Üniversitesi, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ, ZİHİN ENGELLİLER ANABİLİM DALI

2014 - 2020

2014 - 2020

Dr. Öğr. Üyesi

Anadolu Üniversitesi, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ, ZİHİN ENGELLİLER ANABİLİM DALI

2007 - 2014

2007 - 2014

Öğretim Görevlisi

Pamukkale Üniversitesi, Bekilli Meslek Yüksekokulu

Yönetimsel Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Enstitü Yönetim Kurulu Üyesi

Anadolu Üniversitesi, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ, ZİHİN ENGELLİLER ANABİLİM DALI

2019 - 2025

2019 - 2025

Enstitü Müdür Yardımcısı

Anadolu Üniversitesi, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ, ZİHİN ENGELLİLER ANABİLİM DALI

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Tez

Uzmanlık Alan Dersi

Yeterlik Sınavı

Tez (Tez Önerisi)

Seminer

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Dönem Projesi

Otizm Spektrum Bozukluğunda Değerlendirme ve Planlama

Erken Çocuklukta Özel Eğitimde Aile-Merkezli Uygulamalar

Seminer

Bilim Etiği ve Araştırma Teknikleri

Uzmanlık Alan Dersi

Erken Çocuklukta Özel Eğitimde Değerlendirme

Erken Çocukluk Özel Eğitimde Niceliksel Araştırma Yöntemleri

Tez

Erken Çocukluk Özel Eğitimde Niceliksel Araştırma Yöntemler

Bilim Etiği ve Araştırma Teknikleri

Erken Çocuklukta Özel Eğitimde Değerlendirme

Eğitim Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri

Erken Çocuklukta Özel Eğitimde Aile-Merkezli Uygulamalar

Lisans

Lisans

Eğitsel ve Davranışsal Değerlendirme

Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Eğitimi

Özel Eğitim ve Kaynaştırma Sürdürülebilir Kalkınma

Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler ve Eğitimleri

Topluma Hizmet Uygulamaları

Özel Eğitimde Değerlendirme

Eğitim Sosyolojisi

Zihinsel Yetersizlikte Disiplinlerarası Çalışma ve İşbirliği

Özel Eğitimde Değerlendirme

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (35)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (16)
ESCI (11)
Scopus (11)
TRDizin (23)
Diğer Yayınlar (6)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler İçin Video Tabanlı Öğretim: Sistematik Derleme ve Meta-Analiz

KAYA S., AKSOY V.

3. Uluslararası Katılımlı Öğrenme Güçlüğü Kongresi, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2025, (Özet Bildiri)

2024

2024

3. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuk Ebeveynlerinin Algıladıkları Aile İşlevselliklerinin İncelenmesi

Alkaşı D., Aksoy V.

34. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ: UÖEK2024, Ankara, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2024, ss.684-687, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2024

2024

4. Türkiye'deki Özel Eğitim Öğretmenlerinin İş Birliği Çabaları

Dayı E., İnce M., Ataman S., Aksoy V.

34. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ: UÖEK2024, Ankara, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2024, ss.864-867, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2024

2024

5. Türkiye’de Özel Gereksinimli Mülteciler

Keser F., Aksoy V.

34. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ: UÖEK2024, Ankara, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2024, ss.474-477, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2023

2023

6. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Ebeveynlerine Çevrimiçi Koçluk ile Sunulan Doğal Öğretim Müdahale Programının Etkililiği

Yetkin A. İ., Aksoy V.

33. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2023, cilt.1, ss.37, (Özet Bildiri)

2022

2022

8. Öğrenme Güçlüğünde Erken Müdahale

MELEKOĞLU M. A., IŞIK Ü., AKSOY V.

6. Uluslarası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO-2022), Eskişehir, Türkiye, 26 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

9. Okul öncesi dönemde kaynaştırma eğitimi alan özel gereksinimli öğrencilerin pragmatik dil becerileri ile okula uyum düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi

TİRYAKİ E. E., AKSOY V.

6. Uluslarası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO-2022), Eskişehir, Türkiye, 26 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

10. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylere Yönelik Kanıt Temelli Uygulamalar: AFIRM Modüllerinin Uyarlanması ve Kullanıcı Görüşlerinin Değerlendirilmesi

DİKEN İ. H., DİKEN Ö., AKSOY V., YANARDAĞ M., GÜNDEN U. O., KAYMAK A., et al.

6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 26 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)

2021

2021

11. Ailelerin Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarıyla Evdeki Deneyimlerine İlişkin Görüşleri

ORUM ÇATTIK E., YETKİN A. İ., AKSOY V.

31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2021, (Özet Bildiri)

2020

2020

12. Öğrenme Güçlüğü Erken Belirtileri Tarama Ölçeğinin Psikometrik Niteliklerinin Belirlenmesi

OKUR M., AKSOY V.

5. Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2020, (Özet Bildiri)

2009

2009

14. School counselors’ self-efficacy perceptions regarding special education in turkey

AKSOY V., DİKEN İ. H.

2009 CEC Annual Convention and Expo, SEATTLE, Amerika Birleşik Devletleri, 01 Nisan 2009 - 04 Eylül 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

15. Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) olan öğrencilerin okulöncesi kaynaştırmaya hazırlık becerileri neler olmalıdır?

AKSOY V., KAYMAK A.

ULUSLARARASI JILSES KONGRESi, Ankara, Türkiye, 21 - 22 Haziran 2019, ss.43-44, (Özet Bildiri)

2019

2019

16. Özel eğitim okullarında geliştirilen Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının (BEP) kalitelerinin incelenmesi

ALAN Ş., AKSOY V.

VIth International Eurasian Educational Research Congress (EJER-2019), Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

17. Gelişimsel yetersizliği olan okulöncesi dönem çocuklarında doğal öğretime dayalı grup müdahalelerinin etkililiği

AKSOY V.

5th International Social and Education Sciences Studies Congress (UBAK), BANDIRMA, Türkiye, 11 - 14 Temmuz 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

18. Sınıfında kaynaştırma öğrencisi bulunan okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine yönelik rol algılarının belirlenmesi

GEZER M. S., AKSOY V.

II. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (ICECI-2018), Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

20. Özel eğitimde erken okuryazarlık çalışmalarının incelenmesi

ÇAKMAK Z., AKSOY V.

28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.120, (Özet Bildiri)

2018

2018

21. Eskişehir ilinde hizmet veren özel eğitim kurumlarının fiziksel koşullarının evrensel tasarım ilkeleri doğrultusunda incelenmesi

KAPLAN G., AKSOY V.

28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.46, (Özet Bildiri)

2018

2018

22. Erken çocukluk dönemi otizm spektrum bozukluğunda değerlendirme: Oyun ve ilişkili değerlendirmeler

AKSOY V., AKGÜN GİRAY D.

II. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (ICEI-2018), Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

23. Kapsamlı bakım planlarının geliştirilmesine genel bakış

AKSOY V., YETKİN A. İ.

II. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (ICECI-2018), Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

24. Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocuğa Sahip Ebeveynlerin Çocuklarının Yetersizlik Şiddetine İlişkin Görüşleri

AKSOY V., GÜNDEN U. O.

27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, ss.86, (Özet Bildiri)

2017

2017

25. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarda Oyunu Değerlendirme ve Oyuna Dayalı Değerlendirme

AKGÜN GİRAY D., AKSOY V.

27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, ss.250, (Özet Bildiri)

2017

2017

26. Özel Eğitim Alanında Yardımcı Teknolojilerin Kullanıldığı Araştırmaların İncelenmesi

ÇATTIK M., AKSOY V.

27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, ss.230, (Özet Bildiri)

2017

2017

27. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Kalitesinin Değerlendirilmesine Yönelik Araştırmaların İncelenmesi

ALAN Ş., AKSOY V.

27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, ss.241, (Özet Bildiri)

2017

2017

28. Öğretmen yetiştirmede ve öğretmenlerin profesyonel gelişimlerinde süpervizyon modelleri.

KIYAK Ü. E., AKSOY V.

27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, ss.229, (Özet Bildiri)

2016

2016

30. Interaction Levels of Mothers and Parental Self Efficacy Levels

AKSOY V.

ISEI Conference 2016, Stockholm, İsveç, 8 - 10 Haziran 2016

2016

2016

32. Examination of the Relationship Among Self Efficacy Social Support and Life Satisfaction Levels of Parents of Children With Developmental Disabilities

ÇATTIK M., AKSOY V.

International Society on Early Intervention Conference, Stockholm, İsveç, 8 - 10 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

33. ERken Çocuklukta Müdahale Otizm Spektrum Bozukluğu ve Bilimsel Dayanaklı Uygulamalar

KURT O., AKSOY V., KARASU N.

UDEMKO 3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016

2016

2016

34. Erken Çocuklukta Müdahale Otizm Spektrum Bozukluğu Bilimsel Dayanaklı Uygulamalar

AKSOY V., KARASU N., KURT O.

3.Ulusal Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

36. ÜNİVERSİTE TANITIM FİLMLERİNDE YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERİN GÖRÜNÜMLERİ

AKSOY V., ÖZ H.

25. uLUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, 2 - 04 Aralık 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

37. TERSİNE KAYNAŞTIRMA: BİR VAKA SUNUMU

AKSOY V., ŞAHİN Ş., KAYMAK A., YÜKSEL E.

25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

38. The effects of repetitive reading strategy for children with learning disabilities

GÜVEN D., AKSOY V.

3th 21st Century Academic Forum Conference at Harvard, BOSTON, Amerika Birleşik Devletleri, 20 - 22 Eylül 2015, ss.15, (Özet Bildiri)

2014

2014

40. Social skill teaching intervention for preschool children with Autism Spectrum Disorder

GÜVEN D., AKSOY V., DİKEN İ. H.

International Congress on Early Childhood Intervention (ICECI 2014), Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014, ss.285, (Özet Bildiri)

2013

2013

41. Eğitsel planlama için otizm tarama araçları (ASIEP-3)’nın Türkçeye uyarlanması

AKSOY V., DİKEN İ. H., ŞEKERCİOĞLU G., ARDIÇ A.

23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013, ss.15, (Özet Bildiri)

2013

2013

45. Turkish Version of the Autism Screening Instrument for Educational Planning ASIEP 3

DİKEN İ. H., AKSOY V., ŞEKERCİOĞLU G., ARDIÇ A.

Regional Conference of International Society on Early Intervention, St. Petersburg, Russia., ST PETERSBURG, Rusya, 01 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)

2012

2012

46. Aile gereksinimlerini belirleme aracının geçerlik ve güvenirliğinin güncellenmesi

CAVKAYTAR A., ARDIÇ A., AKSOY V.

Uluslararası Katılımlı 1. Ulusal Disiplinlerarası Erken Müdahale Kongresi (UDEMKO-2012), Antalya, Türkiye, 1 - 05 Şubat 2012, ss.36, (Özet Bildiri)

2012

2012

47. Ebeveyn öz yeterlilik ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalişmasinin güncellenmesi

CAVKAYTAR A., AKSOY V., ARDIÇ A.

Uluslararası Katılımlı 1. Ulusal Disiplinlerarası Erken Müdahale Kongresi (UDEMKO-2012), Antalya, Türkiye, 1 - 05 Şubat 2012, ss.69, (Özet Bildiri)

2010

2010

48. Müzik öğretmeni adaylarının zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin müzik eğitimine ilişkin görüşlerinin incelenmesi

YAĞCI U., AKSOY V.

9. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 15 - 17 Aralık 2010, (Özet Bildiri)

2010

2010

49. Otistik bozukluk gösteren çocuğa sahip ebeveynlerin öz yeterlik algılarının incelenmesi

BERAL Y., CAVKAYTAR A., DİKEN İ. H., ARDIÇ A., AKSOY V.

20. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2010, ss.256, (Özet Bildiri)

2009

2009

51. Annelerin ebeveyn öz yeterlik algıları ve gelişimi risk altında olan çocukların gelişimleri: Araştırmalara bir bakış

AKSOY V., DİKEN İ. H.

19. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, MARMARİS-MUĞLA, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2009, (Özet Bildiri)

2008

2008

52. Rehber öğretmenlerin özel eğitimde psikolojik danışma ve rehberliğe ilişkin öz yeterlik algılarının incelenmesi

AKSOY V., DİKEN İ. H.

18. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Konya, Türkiye, 13 - 15 Kasım 2008, ss.100, (Özet Bildiri)

2008

2008

53. Rehber öğretmenlerin özel eğitim öz yeterlik ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması

AKSOY V., DİKEN İ. H.

18. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Konya, Türkiye, 13 - 15 Kasım 2008, ss.68, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. Öğrenme Bozukluğunda Eğitimde Son Gelişmeler

OKUR M., AKSOY V.

Nörogelişimsel Bozukluklarda Tanı ve Tedavi Son Gelişmeler, EKİNCİ ÖZALP, Editör, Türkiye Klinikleri, Ankara, ss.54-61, 2024

2024

2024

2. Ailelerle İş Birliği ve İletişim

AKSOY V., AKGÜN GİRAY D.

Özel Eğitimde Aile Eğitimi, Çifci Tekinaslan İlknur, Öncül Nuray, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, ss.199-222, 2024

2024

2024

3. Değerlendirme ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP)

ÇATTIK M., AKSOY V.

OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN OKUL ÇAĞINDAKİ ÇOCUKLARA ETKİNLİKLERLE ÖĞRETİM SUNMA, DİKEN İBRAHİM HALİL, KURNAZ ERKAN, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, ss.21-50, 2024

2023

2023

4. ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÖĞRENCİLERDE DEĞERLENDİRME

AKSOY V., KALKAN S.

Paradigma Akademik Yayınları, Çanakkale, 2023

2023

2023

5. Özel Eğitimde Formel Değerlendirme

AKSOY V., ALP Z. A.

ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÖĞRENCİLERDE DEĞERLENDİRME, Veysel AKSOY Sinan KALKAN, Editör, Paradigma Akademik Yayınları, Çanakkale, ss.33-88, 2023

2022

2022

7. Okul öncesi dönemde değerlendirme ve bireyselleştirilmiş eğitim programlarının hazırlanması

AKSOY V., TOPUZ Ç.

Otizm spektrum bozukluğu olan okulöncesi dönem çocuklara etkinliklerle öğretim sunma, DİKEN HALİL İBRAHİM, KURNAZ ERKAN, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.21-39, 2022

2022

2022

8. OSB Değerlendirme: Dil ve İletişimin Değerlendirilmesi

AKSOY V., ALP Z. A.

Otizm Spektrum Bozukluğunda Değerlendirme, Aksoy Veysel, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.171-214, 2022

2022

2022

9. Aileler

AKSOY V., YETKİN A. İ.

Eğitimde Etkileşimler-Uzmanlar için İş Birliği Becerileri, Eylem Dayı, Editör, Nobel, Ankara, ss.274-303, 2022

2022

2022

10. OSB Değerlendirme: Değerlendirmenin Amaçları ve Tarihsel Gelişimi

AKSOY V., KAPLAN G.

Otizm Spektrum Bozukluğunda Değerlendirme, Aksoy Veysel, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.1-23, 2022

2022

2022

11. Okul Öncesi Dönemde Değerlendirme ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Hazırlanması

AKSOY V., TOPUZ Ç.

OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN OKULÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARA ETKİNLİKLERLE ÖĞRETİM SUNMA “Eğitimciler-Uzmanlar için”, Diken İbrahim Halil, Kurnaz Erkan, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.21-39, 2022

2021

2021

13. Çocuklarda özel eğitim uygulamaları

DİKEN İ. H., AKSOY V.

Özel Gereksinim ve Ruhsal Bozukluklar, Başgül Şaziye Sanem, Editör, Türkiye Klinikleri, Ankara, ss.5-21, 2021

2021

2021

14. Çocuklarda özel eğitim uygulamaları

DİKEN İ. H., AKSOY V.

Özel Gereksinim ve Ruhsal Bozukluklar, Başgül Şaziye Senem, Esin İbrahim Selçuk, Editör, Türkiye Klinikleri, Ankara, ss.5-11, 2021

2021

2021

15. Aileye İlişkin Bilgilerin Toplanması ve Değerlendirme

AKSOY V., GÖNÜLDAŞ H.

Özel Eğitimde Aile Eğitimi, Atilla Cavkaytar, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.61-99, 2021

2020

2020

16. Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler

ARDIÇ A., KAYHAN H. N., GÜREL SELİMOĞLU Ö., ARSLAN ARMUTCU O., MELEKOĞLU M., GÜRGÜR H., et al.

Özel eğitim ve Kaynaştırma, Diken, H.İbrahim, Editör, Pegem akademi, Ankara, ss.76-102, 2020

2020

2020

17. Kapsayıcı Eğitim: Okul Öncesi Eğitimde Kaynaştırma/Bütünleştirme

AKSOY V., GÖNÜLDAŞ H.

Okul Öncesi Eğitimde Program: Temel Bileşenler ve Uygulamalar, Mehmet Toran, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.177-217, 2020

2020

2020

18. Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrencileri Değerlendirme

AKSOY V., ÇAKMAK Z.

Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Diken İbrahim Halil, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.143-171, 2020

2019

2019

19. Özel eğitimde değerlendirmenin temelleri

AKSOY V., TOPUZ Ç.

Özel gereksinimli öğrencilerin eğitiminde değerlendirme, Aksoy Veysel, Editör, MAYA AKADEMİ, Ankara, ss.1-11, 2019

2019

2019

20. Engelli Bireylerin Aileleri ile İş Birliğive İletişim

ALAN Ş., AKSOY V.

Aile Katılımı ve İşbirliği, Odluyurt Serhat, Editör, Anadolu Üniversitesi Basımevi, ss.175-192, 2019

2018

2018

21. Bakıma Gereksinimi Olan Bireylerde Etkili Davranış Yönetimi

AKSOY V., ÇATTIK E.

Etkili Davranış Yönetimi, Funda Aksoy, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.1-26, 2018

2018

2018

22. Temel Kavramlar: Zedelenme, Yetersizlik, Engel, Bakım, Rehabilitasyon, Engelli Bakımı

AKGÜN GİRAY D., AKSOY V.

Bakıma Gereksinimi Olan Engelli Bireyler, Diken İbrahim Halil, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayını, Eskişehir, ss.3-21, 2018

2018

2018

23. Engelli Bireylerle İlgili Uluslararası Yasal Düzenlemeler

AKSOY V., AKGÜN GİRAY D.

Engelli Mevzuatı ve Meslek Etiği, Hasan Gürgür, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.61-81, 2018

2018

2018

24. Bakıma Gereksinimi Olan Bireylerde Kalıcılık ve Genellemeyi Sağlama

AKSOY V., ÇATTIK E.

Etkili Davranış Yönetimi, Funda Aksoy, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.197-218, 2018

2017

2017

25. Otizm Spektrum Bozukluğu: Tarama, Tanılama ve Değerlendirme

Aksoy V., Şahin Ş.

Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu, İbrahim H. Diken,Hatice Bakkaloğlu, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.227-261, 2017

2017

2017

26. Kapsamlı Bakım Planlarının Geliştirilmesine Genel Bakış

YETKİN A. İ., AKSOY V.

Engelli Bakımı ve Rehabilitasyonunu Planlama, Veysel AKSOY, Editör, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINLARI, Eskişehir, ss.3-22, 2017

2017

2017

27. Engellilere yönelik sunulan bakım ve rehabilitasyon hizmetlerinin tarihçesi: Dünya ve Türkiye

AKSOY V., ŞAHİN Ş.

Bakıma Gereksinimi Olan Bireyler-I, İbrahim Halil DİKEN, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.23-33, 2017

2017

2017

28. Nörolojik Hastalığı Olan Bireyler

ÇATTIK M., AKSOY V.

Bakıma Gereksinimi Olan Engeli Bireyler-II, Diken, İbrahim Halil, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, ss.132-157, 2017

2017

2017

29. Bakım ve Rehabilitasyon Planı Geliştirmede Yaklaşımlar

CEVHER Z., AKSOY V.

Engelli Bakımı ve Rehabilitasyonunu Planlama, Veysel AKSOY, Editör, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI, Eskişehir, ss.35-49, 2017

2017

2017

30. Evde Kişisel Bakımda Bağımsızlık

AKSOY V.

Ergenlik Dönemi Bireylerde Evde Gelişimsel Destek/Ebeveynler ve Bakıcılar İçin, Düzkantar Ayten, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.22-39, 2017

2017

2017

31. Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler

YETKİN A. İ., AKSOY V.

Bakıma Gereksinimi Olan Engelli Bireyler-II, İbrahim Halil DİKEN, Editör, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINLARI, Eskişehir, ss.55-75, 2017

2017

2017

32. Kurumda Kişisel Bakımda Bağımsızlık

AKSOY V.

Ergenlik Dönemi Öğrencilere Kurumda Gelişimsel Destek/Öğretmenler/Uzmanlar İçin, Akdoğan Ramazan, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.26-45, 2017

2017

2017

33. Uzman Aile İşbirliği

AKSOY V.

6-12 Yaş Çocuklara Evde Akademik Olmayan Alanlarda Destek / Ebeveynler/Bakıcılar İçin, Aksoy Funda, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.184-205, 2017

2017

2017

34. Bakım ve Rehabilitasyon Planı Geliştirmede Birey ve Aile

TUTUK H. C., AKSOY V.

Engelli Bakım ve Rehabilitasyonunu Planlama, Veysel AKSOY, Editör, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINLARI, Eskişehir, ss.84-111, 2017

2017

2017

35. Gelişimsel Yetersizliği Olan Ergenelerde Sosyal Etkileşim ve Duygusal-Davranışsal Sorunlar

AKSOY V.

Gelişimsel Desteğe Gereksinimi Olan Ergenlik Dönemi Öğrenciler (12-18 Yaş) ve Özellikleri/Eğitimciler ve Uzmanlar İçin, Gürgür Hasan, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.120-138, 2017

2017

2017

36. Gelişimsel Yetersizliği Olan Ergenlerde Sosyal Etkileşim ve Duygusal-Davranışsal Sorunlar

AKSOY V.

Gelişimsel Desteğe Gereksinimi Olan Ergenlik Dönemi Bireyler (12-18 Yaş) ve Özellikleri/Ebeveynler/Bakıcılar İçin, Doğan Murat, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.124-141, 2017

2016

2016

37. Özel Eğitim

AKSOY V.

Pegem Akademi, Ankara, 2016

2016

2016

38. Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB): Tarama, Tanılama ve Değerlendirme.

AKSOY V., ŞAHİN Ş.

Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu, İbrahim H. Diken & Hatice Bakkaloğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.230-259, 2016

2015

2015

39. Uygulamalı Davranış Analizi

AKSOY V.

Kaynaştırma Eğitiminde Uygulamalı Davranış Analizi, Serhat Odluyurt, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-20, 2015

2014

2014

40. İnsan Davranışlarını Bilimsel Yöntemle İnceleme

AKSOY V.

Bireysel Farklılıklar, Avşar ARDIÇ, Editör, Vize Basım Yayın, Ankara, ss.1-24, 2014

2012

2012

41. Tutumlara Etki Eden Faktörler

AKSOY V.

Engellilere Yönelik Tutumlar, İbrahim H. Diken, Editör, Vize Basım Yayın, Ankara, ss.23-49, 2012

2012

2012

42. Aileye İlişkin Bilgilerin Toplanması ve Değerlendirme

AKSOY V.

Özel Eğitimde Aile Eğitimi ve Rehberliği, Atilla Cavkaytar, Editör, Vize Basım Yayın, Ankara, ss.89-116, 2012

2012

2012

43. Ailelerle İletişim ve Etik

AKSOY V.

Özel Eğitimde Aile Eğitimi ve Rehberliği, Atilla Cavkaytar, Editör, Vize Basım Yayın, Ankara, ss.217-246, 2012

Desteklenen Projeler

2018 - 2019

2018 - 2019

Algılanan yetersizlik şiddeti ölçeği (AYŞÖ) geçerlik ve güvenirlik çalışması

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

AKSOY V. (Yürütücü), GÜNDEN U. O.

2016 - 2017

2016 - 2017

Anadolu Üniversitesi Ar Ge Strateji Belgesi Eğitim

TÜBİTAK Projesi

AKSOY V.

2016 - 2017

2016 - 2017

Erken çocuklukta müdahale alanında ev ziyareti temelli hizmet: Betimsel ve sistematik bir analiz

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

DİKEN İ. H. (Yürütücü), AKSOY V.

2015 - 2016

2015 - 2016

İlkokullarda matematiğe ilişkin öğrenme güçlüklerinin taranmasında kullanılacak matematik başarı testinin geliştirilmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

AKSOY V. (Yürütücü)


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 69

h-indeksi (WOS): 5