SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Effect of Social Stories Designed and Presented by Pre-Service Teachers on Social Skills Acquisition of Children with Autism
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.23, sa.1, ss.109-132, 2022 (ESCI)
Zihin yetersizliği olan bireylere iş ve meslek becerilerinin öğretimine yönelik Türkiye’de yapılan tek-denekli araştırmaların incelenmesi.
Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
, cilt.12, sa.1, ss.239-260, 2022 (Hakemli Dergi)
İlköğretim kaynaştırma uygulamalarında sınıf içi geçişleri kolaylaştıran stratejiler
Anadolu Journal of Educational Sciences International
, cilt.10, sa.1, ss.790-826, 2020 (Hakemli Dergi)
Gelişimsel yetersizliği olan bireylere ürün satın alma becerilerinin öğretildiği çalışmaların incelenmesi.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.48, ss.43-68, 2019 (Hakemli Dergi)
Bağımsız yaşama güvenli bir adım: Gelişimsel yetersizliği olan bireyler için güvenlik becerileri.
Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
, cilt.9, sa.1, ss.295-320, 2019 (Hakemli Dergi)
Otizm spektrum bozukluğu olan bireylere bağımsız yaşam becerilerinin öğretildiği araştırmaların incelenmesi
Anadolu Journal of Educational Sciences International
, cilt.9, sa.2, ss.572-607, 2019 (Hakemli Dergi)
Özel eğitimde okul çağı döneminde geçiş uygulamaları
Araştırmadan Uygulamaya Özel Eğitim Dergisi
, cilt.1, sa.1, ss.32-37, 2018 (Hakemsiz Dergi)
Kaynaştırma öğrencisi olan okulöncesi öğretmenlerinin sınıflarında yaptıkları öğretim uygulamalarının belirlenmesi
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.13, sa.2, ss.153-166, 2013 (Hakemli Dergi)
Zihin engelliler öğretmenliği adaylarının uygulama okulları ve uygulama sınıf öğretmenleri hakkındaki görüşleri
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.9, sa.1, ss.185-200, 2009 (Hakemli Dergi)
Özel eğitim öğretmenlerine mesleklerinin ilk yılında sağlanan destekler
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.42, sa.1, ss.215-239, 2009 (Hakemli Dergi)
Zihin özürlü bir öğrenciye sabit bekleme süreli öğretimle toplama ve çıkarma öğretimi
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.8, sa.1, ss.309-320, 2008 (Hakemli Dergi)
Teaching pedestrian skills to individuals with developmental disabilities
JOURNAL OF BEHAVIORAL EDUCATION
, cilt.13, sa.3, ss.147-164, 2004 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Kaynaştırma ortamlarında okul öncesi eğitim öğretmenlerince sunulan akran zorbalığı eğitim paketinin etkileri
34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2024
Özel Eğitim Öğretmenliği Lisans Programı 2023-2024 mezunlarının program değişiklerine ilişkin görüşleri: Anadolu Üniversitesi örneği
34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2024
Özel gereksinimli bireylere öz-belirleme becerilerinin kazandırılması
13. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi, Kırıkkale, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2024
Otizm dostu kütüphane hizmetlerine ilişkin paydaş görüşleri
III. Erişilebilir Kütüphaneler Çalıştayı, Bartın, Türkiye, 29 - 30 Kasım 2023
Gelişimsel yetersizliği olan genç yetişkinlerin ve ebeveynlerinin gözünden serbest zaman
33. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2023
Meslek İçin Birlik: Özel Eğitim Alanındaki Bir Mesleki Birliğe İlişkin Paydaş Deneyimleri
33. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2023
Otizm spektrum bozukluğu olan gençlere serbest zamanı yönetme becerilerinin öğretimi: Karma yöntem araştırması
33. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2023
Meslek için birlik: Özel eğitim alanındaki bir mesleki birliğe ilişkin paydaş deneyimleri
33. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 25 - 21 Ekim 2023
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programına İlişkin İki Uzmanın Görüşlerinin İncelenmesi: İkili/Karşılıklı Görüşme
International Education Congress 2023, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023
Sağlık ve özel eğitim alanının kesişimi: Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerde ağız ve diş sağlığı
11. Uluslararası Tıp ve Sağlık Bilimleri Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 24 Aralık 2022
BAĞIMSIZ YAŞAM İÇİN İSTİHDAM-EFIL
32. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2022
SOSYAL KOOPERATİFİMİZLE ÇALIŞMA YAŞAMINDAYIZ: ZİHİNSEL ENGELLİ GENÇLERİN SOSYAL KOOPERATİFLE İSTİHDAMININ DESTEKLENMESİ PROJESİ
32. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2022
Bağımsız yaşam için istihdam
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 02 Kasım 2022
Otizm spektrum bozukluğu olan bireylere ağız ve diş sağlığıyla ilgili becerinin öğretimi
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 02 Kasım 2022
Kendi pencerelerinden bakınca neler yaşadılar?: Otizmli bireylerin ve annelerinin pandemi sürecine ilişkin görüşleri
8. Uluslararası Akademik Araştırmalar Kongresi, Türkiye, 24 Haziran 2022
Özel eğitimde geçiş değerlendirmesi
Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 24 Kasım 2021, ss.565-566
Gelişimsel yetersizliği olan öğrencileri bağımsız yaşama geçişe hazırlamada öğretmenlere yönelik tasarlanan eğitim programının etkililiği.
31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 Ekim 2021
Otizm spektrum bozukluğu olan genç yetişkinlerin bağımsızlığa hazırlanmalarında öz-belirleme öğrenme modelinin etkileri.
31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 Ekim 2021
Çocuklarında otı̇zm spektrum bozukluğu olan ebeveynlere sunulan koçluk uygulamalarının anne-çocuk çı̇ftlerı̇ üzerı̇ndekı̇ etkı̇lerı̇.
31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2021
Özel eğitim meslek okullarındaki gelişimsel yetersizliği olan bireylerin atölye tercihlerini etkileyen etmenlere ilişkin paydaş görüşlerinin belirlenmesi
30. Ulusal Özel Eğitim Kongresi (Online), Bursa, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2020
Otizm spektrum bozukluğu olan gençlere fotokopi çekme, evrak tasnifleme ve evrak getirip götürme becerilerinin öğretiminde video modelle öğretimin etkililiği
30. Ulusal Özel Eğitim Kongresi (Online), Bursa, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2020
Bağımsız yaşama geçiş dönemindeki otizm spektrum bozukluğu olan bireylere ofis temizliği becerilerinin öğretiminde video modelle öğretimin etkililiği
30. Ulusal Özel Eğitim Kongresi (Online), Bursa, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2020
Gelişimsel yetersizliği olan çocuklara yabancılardan korunma becerilerinin kazandırılmasında akran ve animasyon modelle sunulan video modelle öğretimin etkililik ve verimliliklerinin karşılaştırılması
29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Kuşadası, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019
Otizm spektrum bozukluğu olan gençlere özgeçmiş hazırlama, iş başvurusu yapma ve iş görüşmesi yapma becerilerinin öğretiminde işitsel teknoloji desteğiyle (BIE) sunulan video modelle öğretimin etkililiği
29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Kuşadası, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019
Ailelerin otizm spektrum bozukluğu olan çocuklarına serbest zaman etkinliklerini gerçekleştirirken tablet aracılığıyla sundukları etkinlik çizelgelerinin etkililiği
29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Kuşadası, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019
İlköğretim kaynaştırma uygulamalarında sınıf içi geçişleri kolaylaştıran stratejiler
29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Kuşadası, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara iletişim becerilerinin kazandırılmasına ilişkin özel eğitim öğretmenlerinin görüş ve önerilerinin belirlenmesi
29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Kuşadası, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019
Otizm spektrum bozukluğu olan gençlere sipariş alma, hazırlama, teslim etme ve boşları toplama becerilerinin öğretiminde video modelle öğretimin etkililiği
29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Kuşadası, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019
INITIAL DATA OF SUPPORTS INTENSITY SCALE FOR ADULTS INTURKISH VERSION: SIS - A TR
143. AAIDD Annual Meeting: KnowledgeTranslation: Power Through Research, Policy and Practice, St.Paul, Amerika Birleşik Devletleri, 24 - 27 Haziran 2019
Gelişimsel yetersizliği olan çocukların erken müdahaleden okul öncesine geçiş sürecini destekleme: Öğretmen ve yöneticilere öneriler.
VI. Uluslararası Avrupa Eğitim Araştırmaları Kongresi (VIth International Eurasian Educational Research Congress-EJER), Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019
Bağımsız yaşama hazırlanmak
9. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi, Hatay, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2019
YİDYÖ yetişkinler için destek yoğunluğu ölçeği Türkçe formu çeviri ve uyarlama çalışması-SIS-A
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018
Otizm spektrum bozukluğu olan okulöncesi çocuklarda ortamlar arası geçişlerdeki problem davranışların azaltılmasında videoyla model olmanın etkililiği.
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018
Özel gereksinimli çocukların erken müdahaleden okulöncesine geçiş süreçlerinin biyoekolojik sistemler kuramına dayalı olarak incelenmesi: Bir geçiş modeli önerisi
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018
Otizm spektrum bozukluğu olan bireylere yiyecek-içecek hazırlama becerilerinin öğretildiği çalışmaların incelenmesi.
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018
Dünyada ve Türkiye’de geçişin yasal temelleri.
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 11 Ekim 2018 - 13 Ekim 2021
Otizm spektrum bozukluğu olan bireyler sağlık hizmetlerinden yararlanırken ebeveynlerinin karşılaştıkları güçlüklerin belirlenmesi.
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018
Job coaching Project: Adult with IDD, family, and employers voices about employment.
142. AAIDD yıllık toplantısı (AAIDD 142nd Annual Meeting), St.Louis, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 28 Haziran 2018
Cross-Cultural Equivalence and Primary Evidence of Turkish Translation of The Arc’s Self Determination Scale—Adult and The Arc’s Self Determination Scale-Adolescence
AAIDD 142. Annual Meeting: Reaffirming Diversity Inclusion, St. Louis, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 28 Haziran 2018
Cross-culturel equivalence and primary evidence of Turkish translation of the Arc’s self-determination scale-adult and the Arc’s self-determination scale-adolescence.
142. AAIDD yıllık toplantısı (AAIDD 142nd Annual Meeting), St. Louis, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 28 Haziran 2018
Zihin Yetersizliği Olan Yetişkin Bireylerin Kişisel Bakım ve Temizlik Becerilerinin Arttırılmasında Sosyal Öykülerin Etkililiği.
Vth International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018
Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Geçiş Hizmetlerinin Tarihsel Gelişimi ve Türkiye’deki Geçiş Hizmetlerine İlişkin İlgili Yasal Düzenlemelerin İncelenmesi.
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018
ÖZEL GEREKSİNİMLERİ OLAN ÇOCUKLARIN ERKEN MÜDAHALEDEN OKULÖNCESİNE GEÇİŞİNDE ÖĞRETMEN VE OKUL YÖNETİCİLERİNE İPUÇLARI
2. ULUSLARARASI ERKEN ÇOCUKLUKTA MÜDAHALE KONGRESİ, Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018
Özel gereksinimleri olan çocukların erken müdahaleden okulöncesine geçişinde öğretmen ve okul yöneticileri için ipuçları.
2nd International Congress on Early Childhood Intervention (ICECI2018), Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018
Özel gereksinimli çocukların zor anları: Okul dönemine geçişler.
2nd International Congress on Early Childhood Intervention (ICECI2018), Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) hazırlama süreci ve ekip.
Prof. Dr. Hıfzı Hıfzı Özcan 7. Uluslararası Cerebral Palsy ve Gelişimsel Bozukluklar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 23 - 25 Şubat 2018
Özel Eğitim Alanında Geçiş Hizmetlerinin Felsefesi ve Tarihsel Gelişimi
27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017
Okulöncesi öğretmenlerince sunulan gömülü öğretimin kaynaştırma öğrencilerinin hedef davranışlarını edinmelerindeki etkileri.
27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017
Özel gereksinimli bireylerde yaşam sorumluluğunu alma.
27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017
Otizm spektrum bozukluğu olan bireylere bağımsız yaşam becerilerinin öğretildiği araştırmaların incelenmesi.
27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 8 - 10 Kasım 2017
Zihin yetersizliği olan bireylere iş ve meslek becerilerinin öğretimine yönelik Türkiye de yapılan araştırmaların incelenmesi.
27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara üst geçit kullanarak karşıdan karşıya geçme becerisinin öğretiminde videoyla model olmanın etkililiği.
27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017
Bir alanyazın taraması: Gelişimsel yetersizliği olan bireylere satın alma becerisinin öğretimi.
27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017
Toplumsal yaşama geçiş: Gelişimsel yetersizliği olan bireylere toplum kaynaklarını kullanma becerilerinin öğretimi.
7. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi, Türkiye, 28 - 29 Nisan 2017
Öğretmen adayları ve öğretmenler için sosyal öykü yazma ve uygulama eğitimi.
7. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi, Türkiye, 28 - 29 Nisan 2017
Vaka çalışması Otizm spektrum bozukluğuna sahip çocuğu olan bir anneye etkinlik çizelgeleriyle öğretim sunmanın öğretimi
26.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016
Otizm spektrum bozukluğu olan bireylere sözel matematik problemi çözme becerisinin kazandırılmasında şema yaklaşımının etkililiği
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016
Öğretmen adaylarınca hazırlanan ve sunulan sosyal öykülerin otizm spektrum bozukluğu olan çocukların sosyal becerileri edinmeleri üzerindeki etkisi
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara kimyasal maddelerden korunma becerisinin öğretiminde ipad ile sunulan sosyal öykülerin etkililiği
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016
Zihinsel yetersizliği olan bireylere toplum kaynaklarını kullanma becerilerinin öğretiminde işitsel teknoloji desteğiyle sunulan videoyla model olmanın etkililiği
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016
Case study Teaching providing training with activity schedule to the mother who has a child with autism spectrum disorder
3rd International Conference on Human and Social Sciences-ICHSS 2016, Roma, İtalya, 14 - 16 Temmuz 2016
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar için öğretim programı oluşturma
XVIII. Congress Amse-Amce-Waer Teaching and Training Today for Tomorrow, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara videoyla model olma kullanılarak yaya becerilerinin öğretimi
XVIII. Congress Amse-Amce-Waer Teaching and Training Today for Tomorrow, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016
PANEL: Bağımsız yaşama hazırlanmak: Bağımsız yaşama geçiş
6. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 08 Mayıs 2016
Özel eğitimde etkinlik temelli öğretim uygulamaları
5. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi, Türkiye, 16 - 17 Mayıs 2015
Videoyla model olma ve canlı model olmanın otistik çocuklara zincirleme becerilerin öğretimindeki etkililik ve verimlilikleri
20. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2010
Özel Eğitimde Videoyla Model Olma Uygulamaları Videoların Hazırlanması ve Örnekler
19. Ulusal Özel Eğitim Kongresİ, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2009
Social Skills İnstruction Carried out by Teachers Working at Private Special Education İnstitutions
ICOSE 2008 (II. International Conference on Special Education), 18 - 21 Haziran 2008
Sözel okuma performansının arttırılmasında iki yöntemin karşılaştırılması
12. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 11 - 12 Kasım 2002
Teaching pedestrian skills to children with developmental disabilities
International Conference on Special Education, 24 - 27 Haziran 2001
Kitap & Kitap Bölümleri
Otizm spektrum bozukluğunu anlamak
Otizm spektrum bozukluğu aile eğitimi kitap seti 4-6 yaş grubu, ERGENEKON YASEMİN, TİMUÇİN ERSİN UFUK, Editör, Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, ss.39-63, 2024
Otizm spektrum bozukluğunu anlamak
Otizm spektrum bozukluğu aile eğitimi kitap seti 0-3 yaş grubu, ERGENEKON YASEMİN, TİMUÇİN ERSİN UFUK, Editör, Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, ss.39-63, 2024
Gelişimsel yetersizliği olan bireyler için erişilebilir tasarım
Engellilik ve erişilebilir tasarım, Cavkaytar Atilla, Ergenekon Yasemin, Editör, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayını, Eskişehir, ss.143-181, 2023
Trafik güvenliği, sağlık ve ilkyardım becerileri
Gelişimsel yetersizliği olan bireylerde güvenlik becerileri, Özler Naime Güneş, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.81-134, 2023
BEP kapsamında bireyselleştirilmiş geçiş planlarının hazırlanması
Bağımsız yaşam için yol haritası: Özel gereksinimli öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programı ve geçiş planlarının hazırlanması, Ergenekon Yasemin, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.121-145, 2022
Yanlışsız öğretim yöntemleri 4: İpucunda değişiklik yapılan yöntemler: Aşamalı yardımla öğretim & ipucunun giderek artırılmasıyla öğretim & ipucunun giderek azaltılmasıyla öğretim.
Yanlışsız öğretim yöntemleri, Sazak Elif, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.190-230, 2022
Özel gereksinimli bireyler ve özel eğitim
Özel gereksinimli bireylerin bilgiye erişimi: Disiplinler arası çalışmalar ve güncel yaklaşımlar, Bezirci Pervin, Kanık Leyla, Alaca Erdinç, Palo Gürcan, Soylu Demet, Editör, Hiperyayın, İstanbul, ss.17-40, 2022
Erken çocukluk özel eğitimi hizmetlerinin planlanması.
Araştırmadan uygulamaya erken çocukluk özel eğitimi el kitabı, Bakkaloğlu, H., Çelik, S., & Tomris, G., Editör, Vize Akademik., Ankara, ss.309-347, 2022
Değerlendirme
Bağımsız yaşam için yol haritası: Özel gereksinimli öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programı ve geçiş planlarının hazırlanması, Ergenekon Yasemin, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.43-55, 2022
Bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama
Bağımsız yaşam için yol haritası: Özel gereksinimli öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programı ve geçiş planlarının hazırlanması, Ergenekon Yasemin, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.55-79, 2022
BEP’i uygulama ve BEP’te uyarlamalar yapma
Bağımsız yaşam için yol haritası: Özel gereksinimli öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programı ve geçiş planlarının hazırlanması, Ergenekon Yasemin, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.81-103, 2022
BEP ekibi: Ekip üyeleri, rol ve sorumluluklar, ekibin işleyişi
Bağımsız yaşam için yol haritası: Özel gereksinimli öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programı ve geçiş planlarının hazırlanması içinde, Ergenekon Yasemin, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.17-30, 2022
Bireyselleştirilmiş eğitim programı ve geçiş planlaması
Bağımsız yaşam için yol haritası: Özel gereksinimli öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programı ve geçiş planlarının hazırlanması, Ergenekon Yasemin, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.105-120, 2022
Bireyselleştirilmiş eğitim programlarının gelişimi
Bağımsız yaşam için yol haritası: Özel gereksinimli öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programı ve geçiş planlarının hazırlanması, Ergenekon Yasemin, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.1-16, 2022
BEP toplantıları
Bağımsız yaşam için yol haritası: Özel gereksinimli öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programı ve geçiş planlarının hazırlanması, Ergenekon Yasemin, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.31-42, 2022
Örnek BAHP, BEP ve BGP formları ve BEP envanteri
Bağımsız yaşam için yol haritası: Özel gereksinimli öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programı ve geçiş planlarının hazırlanması, Ergenekon Yasemin, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.147-232, 2022
Kavram öğretiminde kullanılan yöntemler ve teknikler.
Özel eğitimde kavram öğretimi, Avcıoğlu, H., Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.99-131, 2021
Ergenlik ve yetişkinlik.
Tanıdan müdahaleye otizm spektrum bozukluğu el kitabı, Sucuoğlu, B., Bakkaloğlu, H., & Ökçün Akçamuş, M. Ç., Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.773-802, 2021
Çocuklarda davranış yönetimi
Kaynaştırmada başarı için birlikte yürüyelim: Yardımcı destek personel eğitimi el kitabı, Ergenekon, Yasemin, Editör, Ankara: Ayrıntı Basımevi. Matbaa Sertifika No: 13987., Ankara, ss.55-80, 2019
Okul öncesi eğitim ortamlarında öğretimi planlama ve uygulama
Kaynaştırmada başarı için birlikte yürüyelim: Yardımcı destek personel eğitimi el kitabı, Ergenekon, Yasemin, Editör, Ankara: Ayrıntı Basımevi. Matbaa Sertifika No: 13987, Ankara, ss.157-177, 2019
Bilişsel beceriler ve dil gelişimi
Çocuk gelişiminde normal ve atipik gelişim, Cavkaytar, Atilla, Editör, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.78-103, 2019
Bilişsel ve psiko-motor becerilerin kazandırılması ve desteklenmesi
Kaynaştırmada başarı için birlikte yürüyelim: Yardımcı destek personel eğitimi el kitabı, Ergenekon, Yasemin, Editör, Ankara: Ayrıntı Basımevi. Matbaa Sertifika No: 13987, Ankara, ss.115-137, 2019
Kaynaştırma ortamlarında geçiş
Kaynaştırma ortamında uygulamalar, Batu, E. S., Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.247-271, 2019
Yetişkinliğe geçiş
Zihin yetersizliği olan yetişkinler, Cavkaytar, A. Kaya, A., Editör, Ankara: Eğiten Kitap., Ankara, ss.23-38, 2019
Özel eğitimde teknoloji
Özel eğitim ve eğitim teknolojisi: Kuramdan uygulamaya, Odabaşı Hatice Ferhan, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.19-44, 2019
Kaynaştırma ortamlarında geçiş.
Kaynaştırma ortamında uygulamalar, E. Sema Batu, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.247-271, 2019
Özel eğitimde teknoloji
Özel eğitim ve eğitim teknolojisi: Kuramdan uygulamaya, Odabaşı, H. F., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.19-44, 2019
Okulöncesi eğitim ortamlarında öğretimi planlama ve uygulama
Kaynaştırmada Başarı İçin Birlikte Yürüyelim: Yardımcı Destek Personelin El Kitabı, Yasemin Ergenekon, Editör, Ayrıntı Basımevi, Eskişehir, ss.157-177, 2019
Sosyal yeterlikle ilişkili kavramlar ve sosyal yeterliğin bileşenleri
Sosyal yeterliklerin geliştirilmesi: Sosyal beceri yetersizliği gösteren çocuklar için (Öğretmen adayları ve öğretmenler için), Vuran, Sezgin, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.1-25, 2018
Gelişimsel destek programları
Çocuk gelişiminde program, Gültekin, M. Usta, İ., Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.58-84, 2018
Down sendromlu çocuklarda davranış kontrolü
0-6 yaş arası down sendromlu çocuklar ve gelişimleri: Aileler ve eğitimciler için kaynak kitap, Batu, E.S., Editör, Ankara: Vize Yayıncılık, Ankara, ss.265-295, 2018
Özel gereksinimli bireylerin toplumsal yaşama katılımı ve ilgili yasal düzenlemeler
Özel gereksinimli bireyler ve bakım hizmetleri, Tekin-İftar, E., Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.156-191, 2018
İş yaşamında gerekli olan beceriler ve kazandırılması
Bağımsızım çünkü çalışıyorum: Destekli istihdam iş koçluğu eğitim kitabı, Cavkaytar, A., Editör, Down Sendromu Derneği İktisadi İşletmesi Yayınları, İstanbul, ss.19-77, 2018
İşe yerleştirme ve izlemede iş koçunun rol ve sorumlulukları
Bağımsızım çünkü çalışıyorum: Destekli istihdam iş koçluğu eğitim kitabı, Cavkaytar, A., Editör, Down Sendromu Derneği İktisadi İşletmesi Yayınları, İstanbul, ss.147-179, 2018
Zihin yetersizliği olan öğrenciler
Özel eğitim ve kaynaştırma, A. Cavkaytar D. Tekin Ersan, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.259-297, 2018
İşe yerleştirme öncesinde iş koçunun rol ve sorumlulukları
Bağımsızım çünkü çalışıyorum: Destekli istihdam iş koçluğu eğitim kitabı, Cavkaytar, A., Editör, Down Sendromu Derneği İktisadi İşletmesi Yayınları, İstanbul, ss.101-145, 2018
Sosyal yeterlikle ilişkili kavramlar ve sosyal yeterliğin bileşenleri.
Sosyal yeterliklerin geliştirilmesi: Sosyal beceri yetersizliği gösteren çocuklar için (Öğretmen adayları ve öğretmenler için), Vuran, S., Editör, Ankara: Vize Yayıncılık, Ankara, ss.1-25, 2017
Otizm spektrum bozukluğu olan bireyler için eğitim-öğretim uygulamaları.
Otizm Spektrum Bozukluğu, Cavkaytar, Atilla, Editör, Ankara: T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları., Ankara, ss.216-263, 2016
Otizm spektrum bozukluğu farkındalık ve bilgilendirme seminerlerinin etkililiğinin test tekrar test (ön test-son test) yöntemiyle değerlendirilmesi.
Otizm Spektrum Bozukluğu, Cavkaytar, Atilla, Editör, T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları., Ankara, ss.327-382, 2016
Otizm spektrum bozukluğu olan bireyler için eğitim-öğretim uygulamaları.
Otizm Spektrum Bozukluğu Aile Bilgilendirme Rehberi, Cavkaytar, Atilla, Editör, Ankara: T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları., Ankara, ss.83-101, 2016
Otizm spektrum bozukluğu olan bireyler için geçiş süreci ve hizmetleri planlama.
Otizm Spektrum Bozukluğu, Cavkaytar, Atilla, Editör, Ankara: T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları., ss.265-301, 2016
Otizm spektrum bozukluğu olan bireyler için geçiş süreci ve hizmetleri planlama.
Otizm Spektrum Bozukluğu Aile Bilgilendirme Rehberi, Cavkaytar, Atilla, Editör, Ankara: T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları., Ankara, ss.103-121, 2016
Otizm spektrum bozukluğu farkındalık ve bilgilendirme seminerlerinin etkililiğinin test tekrar test (ön test-son test) yöntemiyle değerlendirilmesi.
Otizm Spektrum Bozukluğu, Cavkaytar, Atilla, Editör, T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları., Ankara, ss.325-382, 2016
Otizm Spektrum Bozuklukluğu Farkındalık ve Bilgilendirme Seminerlerinin Etkililiğinin Test Tekrar Test (Ön test-Son Test) Yöntemiyle Değerlendirilmesi
Otizm Spektrum Bozukluğu, Atilla Cavkaytar, Editör, HTC, Ankara, ss.325-382, 2015
Özel eğitim uygulamaları, eğitim programları ve genel eğitimin desteklenmesi.
Özen A ve Ergenekon Y 2013 Özel eğitim uygulamaları eğitim programları ve genel eğitimin desteklenmesi A Cavkaytar Ed Destek özel eğitim hizmetlerinin verimliliğinin araştırılması projesi DESÖP içinde s 73 118 Ankara T C Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları, Cavkaytar, Atilla, Editör, Ankara: T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları., Ankara, ss.73-118, 2013
İşe yeni başlayan zihin özürlüler öğretmenlerinin mesleksel sorunlarının belirlenmesi ve bu sorunları gidermeye yönelik önerilerin geliştirilmesi
Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2005
Küçük Adımlar Gelişimsel Geriliği Olan Çocuklara Yönelik Erken Eğitim Programı Eskişehir uygulamasının aile rehberi görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi
Zihinsel Engellilere Destek Derneği, İstanbul, 2001