Yayınlar & Eserler

Makaleler 36
Tümü (36)
SCI-E, SSCI, AHCI (14)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (18)
ESCI (4)
Scopus (14)
TRDizin (12)
Diğer Yayınlar (7)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 26

1. An Investigation of The Relationship between Mindfulness, Novelty, Authenticity and Happiness in Recreation Experience

2nd international congress on recreation and sport management, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2019, (Özet Bildiri)

2. Creative Choice, Authentic Experience and Affective Response

THE 11th TOURISM OUTLOOK CONFERENCEHeritage Tourism beyond Borders and Civilizations, 2 - 05 Ekim 2018, (Tam Metin Bildiri)

3. Factors affecting tourists’ satisfaction in Cappadocia, Turkey: Regression and correlation analysis.

CAUTHE 2018: Get Smart: Paradoxes and Possibilities in Tourism, Hospitality and Events Education and Research, Newcastle, Avustralya, 5 - 08 Şubat 2018, ss.897-900, (Tam Metin Bildiri)

4. The relationship between destination image, satisfaction and loyalty in the context of cultural heritage site.

CAUTHE 2018: Get Smart: Paradoxes and Possibilities in Tourism, Hospitality and Events Education and Research, Newcastle, Avustralya, 5 - 08 Şubat 2018, ss.891-896, (Tam Metin Bildiri)

5. KÜLTÜREL ŞOK VE TURİST KÜLTÜRLEŞMESİ

1. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, 22 - 23 Aralık 2017, ss.111-113, (Tam Metin Bildiri)

6. ONLINE SEYAHAT ÜRÜNLERİ SATIN ALMA NİYETİNİN TEKNOLOJİ KABUL MODELİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ

1. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 22 - 23 Aralık 2017, (Özet Bildiri)

7. Bireycilik ve Toplumculuk Değerlerine göre Turistlerin Objeye Dayalı Özgünlük Algılamalar

II. Uluslararası Turizm ve Mikrobiyal Gıda Güvenliği Kongresi, 13 - 14 Aralık 2017, (Özet Bildiri)

8. The Moderating Effect of Educational Involvement on The Relationship Between Flow Experience and Vocational Well- Being

GLOCER 2017, Sarasota, Amerika Birleşik Devletleri, 22 - 25 Mayıs 2017, ss.160-163, (Özet Bildiri)

9. The Relations between Emotional Responses Cognitive Perceptions Behavioral Intentions of Tourists and Destinationscapes

19th International Joint World Cultural Tourism Conference, Cebu, Filipinler, 18 - 20 Kasım 2016, ss.132, (Özet Bildiri)

10. Analyzing teh Relationships among the Spatial Characteristics of Cultural Structure Activities and the Tourism Demand

28th International Business Information Management Association Conference, Sevilla, İspanya, 9 - 10 Kasım 2016, ss.2842-2846, (Tam Metin Bildiri)

11. Relationships among Perceived Authenticity Tourists Emotions And Behavioral Intentions

18th International Joint World Cultural Tourism Conference, Balvi, Letonya, 20 - 22 Mayıs 2016, ss.237, (Özet Bildiri)

12. Relationships among Tourists Needs for Uniqueness Perceived Authenticity and Behavioral Intentions

ICTH 2016: 18th International Conference on Tourism and Hospitality, LİZBON, Portekiz, 14 - 15 Nisan 2016, (Tam Metin Bildiri)

13. Analyzing the Relationships among the Spatial Characteristics of Cultural Structure, Activities, And the Tourism Demand

28th International Business-Information-Management-Association Conference, Sevilla, İspanya, 9 - 10 Kasım 2016, ss.2842-2846, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

14. Spatial Distribution of Festivals in Turkey

17th International Joint World Cultural Tourism Conference 3rd World Tourism Conference, Dha-Nang, Vietnam, 20 - 22 Ekim 2015, ss.442-447, (Tam Metin Bildiri)

15. Spatial Relationships and Tourist Distributions in Turkey

Tropical Tourism Outlook Conference: Balancing Development and Sustainability in Tourism Destinations, LOMBOK, Endonezya, 29 - 31 Temmuz 2015, ss.174-187, (Tam Metin Bildiri)

16. Spatial Distribution of Occupancy Rate in The Hospitality Business in Turkey According to The International and Domestic Arrivals

Tropical Tourism Outlook Conference: Balancing Development and Sustainability in Tourism Destinations, LOMBOK, Endonezya, 29 - 31 Temmuz 2015, ss.527-536, (Tam Metin Bildiri)

17. SPATIAL DISTRIBUTION OF OCCUPANCY RATE IN THE HOSPITALITY BUSINESS IN TURKEY ACCORDING TO THE INTERNATIONAL AND DOMESTIC TOURIST ARRIVALS

Tropical Tourism Outlook ConferenceBalancing Development and Sustainability in Tourism Destinations, 29 - 31 Temmuz 2015, (Tam Metin Bildiri)

18. Relationships between Perceptions of Virtual Destination Environment, Satisfaction and Loyalty

Global Interdisciplinary Business-Economics Advancement Conference (GIBA 2014, 12 - 15 Mayıs 2014, (Tam Metin Bildiri)

20. Ülkelere Yönelik Turizm Talebinin Sahip Oldukları Sosyal Özelliklere Göre Analizi

V. Lisansüstü Turizm Öğrencileri Araştırma Kongresi, Türkiye, 27 - 30 Mayıs 2010, ss.89-103, (Tam Metin Bildiri)

21. Perşembe Yaylası nda Özgünlük Kavramı Üzerine Bir DeğerlendirmePerşembe Yaylası nda Özgünlük Kavramı Üzerine Bir Değerlendirme

10.Aybastı-Kabataş Kurultayı Yerel Değerler ve Yayla Turizmi, Türkiye, 21 Temmuz 2010, ss.19-26, (Tam Metin Bildiri)

22. Ekoturizm ve Perşembe Yaylası nda Uygulanma Olanakları

9. Aybastı- Kabataş Kurultayı: Yörenin Ekolojik ve Endüstriyel Kalkınma Potansiyeli ve Stratejilerinin Değerlendirilmesi., Türkiye, 17 - 18 Temmuz 2008, cilt.1, ss.113-130, (Tam Metin Bildiri)

23. Poka Yoke Yöntemi Kullanılarak Fuar Etkinliklerinde Ortaya Çıkan Hataların Değerlendirilmesi Üzerine Bir Uygulama Çalışması

IV. Lisansüstü Turizm Öğrencileri Araştırma Kongresi, Türkiye, 23 - 27 Nisan 2008, ss.219-241, (Tam Metin Bildiri)

24. Event Tourism Mega Events and Development of the Cities The 23rd Summer Universiade 2005 Izmir

2nd International Conference on Tourism, Atina, Yunanistan, 3 - 04 Temmuz 2006, ss.135-145, (Tam Metin Bildiri)

26. Defining A Hallmark Event Foreign Visitors A Case Study of F1 Grand Prix Istanbul 2005 Turkey

6th International Conference on Sports: Economic, Management and Marketing Aspects, Atina, Yunanistan, 29 - 30 Haziran 2006, ss.173-183, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar 23

1. Self-Identification with Tourism Experiences, Hedonic–Eudaimonic Consumption

Handbook of Tourism and Quality-of-Life Research II, Muzaffer Uysal,M. Joseph Sirgy, Editör, Springer, Alabama, ss.211-223, 2023 Sürdürülebilir Kalkınma

2. Eskişehir’e Gelen Yerli Turistler

Eskişehir İlinin Turizm Kaynaklarının Mekansal Analizi ve Pazarlama Stratejisi, , Editör, Bursa Eskişehir Bilecik Kalkınma Ajansı, Bursa, ss.317-329, 2020

3. Development and Validation of a Festival Personality Scale

Advances in Global Business and Economics: Volume 2, Cihan Cobanoglu, Muhittin Cavusoglu, Abdulkadir Corbacı, Editör, ANAHEI Publishing, 399, ss.168-175, 2019

4. Spatial Relationship of Tourist Distribution in Turkey.

Balancing Development and Sustainability in Tourism DestinationS, Akhmad Saufi, Imanuella R. Andilolo, Norain Othman, Alan A. Lew, Editör, SPRİNGER, ss.353-366, 2017 Sürdürülebilir Kalkınma

5. Spatial Relationship of Tourist Distribution in Turkey

Balancing Development and Sustainability in Tourism Destinations, Law A and others, Editör, Springer, Singapore, ss.353-366, 2017 Sürdürülebilir Kalkınma

6. Spatial Distribution of Occupancy Rate in The Hospitality Sector in Turkey According to International and Domestic Tourist Arrival

Balancing Development and Sustainability in Tourism Destinations, Akhmad Saufi, Imanuella R. Andilolo, Norain Othman, Alan A. Lew, Editör, Springer, ss.367-376, 2017 Sürdürülebilir Kalkınma

7. The SWOT Analysis of Turkish Airlines Through SkytraxQuality Evaluations in the Global Brand Process

Development of Tourism and the Hospitality Industry in Southeast Asia, Mandal Purnendu,Vong John, Editör, SPRINGER, Singapore, ss.65-82, 2016

8. The swot analysis of Turkish Airlines through Skytrax quality evaluations in the global brand process

Development of tourism and the hospitality industry in Southeast Asia, Vong, John - Mandal, Purnendu, Editör, Springer, Singapore, ss.65-82, 2016

11. Mazlumlar Muhallebicisi

Dünden Bugüne Eskişehir deki 14 İşletmenin Öyküsü, Kozak Nazmi, Editör, Tepebaşı Belediyesi, Eskişehir, ss.109-126, 2013

12. Boş Zaman ve Rekreasyon: Kavram ve Özellikler

Rekreasyon Yönetimi, Argan Metin, Editör, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayın No: 2815, AÖF Yayın No: 1812, Eskişehir, ss.2-27, 2013

13. Turizm Pazarlamasına Giriş ve Turizm Pazarlaması Planlaması

Turizm Pazarlaması, Kozak Nazmi, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayın No: 2911, AÖF Yayın No: 1868, Eskişehir, ss.2-25, 2013

14. Uluslararası Kongrelerin Yönetimi ve Pazarlanması

Kongre ve Etkinlik Yönetimi, Emeksiz Murat, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayın No: 2815, AÖF Yayın No: 1812, Eskişehir, ss.62-95, 2013

15. Rekreasyonda Etkinlik Yönetimi

Rekreasyon Yönetimi, Argan Metin, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayın No: 2815, AÖF Yayın No: 1812, Eskişehir, ss.138-163, 2013

16. Turizm Pazarlama Çevresi

Turizm Pazarlaması, Kozak Nazmi, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayın No: 2911, AÖF Yayın No: 1868, Eskişehir, ss.26-53, 2013

17. Pazarlama Karması Elemanları (Fiyat ve Dağıtım)

Turizm Pazarlaması, Kozak Nazmi, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayın No: 2911, AÖF Yayın No: 1868, Eskişehir, ss.134-157, 2013

18. Genişletilmiş Pazarlama Karması Elemanları

Turizm Pazarlaması, Kozak Nazmi, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayın No: 2911, AÖF Yayın No: 1868, Eskişehir, ss.158-185, 2013

19. Kongre ve Etkinlik Yönetimine Giriş

Kongre ve Etkinlik Yönetimi, Emeksiz Murat, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayın No: 2815, AÖF Yayın No: 1812, Eskişehir, ss.2-30, 2013

20. Pazar Kavramı

Hizmet Pazarlaması, , Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.1-270, 2011

21. Rekreasyonel Liderlik ve Grup Dinamikleri

Prof Dr Fermani Maviş Anı Kitabı, Kozak Nazmi, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.45-80, 2009

22. Prof. Dr. Fermani Maviş; Yaşam Öyküsü ve Belirlenebilen Çalışmalarının Bibliografyası Üzerine Bazı Gözlemler

Prof Dr Fermani Maviş Anı Kitabı, Kozak Nazmi, Editör, Anadolu üniversitesi Yayınları, No: 1885, Eskişehir, ss.1-16, 2009

23. Prof. Dr. Fermani Maviş; Yaşam Öyküsü ve Belirlenebilen Çalışmalarının Bibliografyası Üzerine Bazı Gözlemler

Prof. Dr. Fermani Maviş Anı Kitabı, Prof. Dr. Nazmi Kozak, Editör, T. C. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.1-16, 2009
Metrikler

Yayın

85

Yayın (WoS)

19

Yayın (Scopus)

15

Atıf (WoS)

208

H-İndeks (WoS)

7

Atıf (Scopus)

301

H-İndeks (Scopus)

8

Atıf (Scholar)

1241

H-İndeks (Scholar)

18

Atıf (TrDizin)

79

H-İndeks (TrDizin)

5

Atıf (Sobiad)

37

H-İndeks (Sobiad)

3

Atıf (Diğer Toplam)

123

Proje

12

Tez Danışmanlığı

2

Açık Erişim

3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları