Publications & Works

Articles Published in Other Journals 50

Etkili tarih öğretimi

Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , vol.29, pp.1427-1451, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences 38

Adaption of the historical epistemic belief scale into Turkish culture and investigating social studies student teachers’ historical epistemic beliefs

History teachers’ epistemic considerations A symposium on how teachers make sense of history, Umea, Sweden, 13 - 14 October 2022, (Full Text)

Sosyal Medya Tükenmişlik Ölçeği: Türk Kültürüne Uyarlama, Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması

INCSOS VII Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Baku, Azerbaijan, 02 June 2022, vol.1, pp.485, (Summary Text)

The current state of history curricula and textbooks in Turkey

International Workshop on Textbook revisions in the Middle East and North Africa: Lessons to be learned from the Turkish case, Braunschweig, Germany, 21 December 2021, (Full Text)

ProQuest and Yöktez database-based analysis of place-based educational research.

International Pegem Conference on Education: Education during the Pandemic and Beyond, Antalya, Turkey, 27 October 2021, vol.1, pp.452-453, (Summary Text)

Ortaokul öğrencilerinin zaman ve kronoloji anlayışı

3. Uluslararası Zeugma Kongresi, Gaziantep, Turkey, 22 - 24 November 2019, pp.336-337, (Summary Text)

Özgün performans görevleriyle işlenen özel eğitim dersi hakkında öğrenci görüşleri

International Pegem Conference on Education: The Role of Education in Developing/İmproving Social Conscience., Diyarbakır, Turkey, 16 - 18 September 2020, vol.1, pp.148-149, (Summary Text) Sustainable Development

Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Kütüphanesinde Yer Alan Tarih Dersi Paylaşımları: Bir İçerik Analizi

International Aegean Symposiums on Social Sciences Humanities, İzmir, Turkey, 15 - 16 February 2020, (Summary Text)

Middle school students’ perceptions of social studies

8. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Ankara, Turkey, 7 - 09 November 2019, pp.167, (Summary Text)

Medya Okuryazarlığı Bağlamında Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Medya Algıları: Bir Metafor Çalışması

8. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Ankara, Turkey, 7 - 09 November 2019, (Summary Text)

Ortaokul Öğrencilerinin Demokratik Değerlere İlişkin Bilişsel Yapılarının Kelime İlişkilendirme Testi Aracılığıyla İncelenmesi.

II. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, Çanakkale, Turkey, 30 October - 01 November 2018, vol.1, pp.225-234, (Full Text)

Müzeler ve Tarihi Mekânlarda Manisa’nın Tarihi ve Kültürünün Öğretimi

Uluslararası Manisa Sempozyumu (Şehzade II. Mehmed ve Manisa Tarihi-Kültürü- Ekonomisi)., Manisa, Turkey, 26 - 28 October 2017, vol.3, (Full Text)

Müzeler ve tarihi mekânlarda Manisa’nın tarihi ve kültürel özelliklerinin öğretimi.

Uluslararası Manisa Sempozyumu: Şehzade II: Mehmet ve Manisa’nın Tarihi-Kültürü-Ekonomisi, 26 - 28 October 2017, (Full Text)

Yer Temelli Eğitim Yaklaşımının Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarındaki Yansımaları

VI. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 4 - 06 May 2017, (Summary Text)

Yer Temelli Eğitim Yaklaşımının Sosyal Bilgiler Programlarındaki Yansımaları

Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu VI., Eskişehir, Turkey, 4 - 06 May 2017, pp.276-277, (Summary Text)

Birinci Dünya Savaşı nda Irak Cephesi ve Kutü l Amare Zaferi nin Ortaokul Lise ve Üniversite Düzeyinde Okutulan Ders Kitaplarına Yansımaları

Kutü’l-Amâre Zaferi’nin 100. YılıMünasebetiyle I. Dünya Savaşı’nda Irak Cephesi Uluslararası Sempozyumu’, Mardin, Turkey, 28 - 29 April 2016, pp.153-177, (Full Text)

Birinci Dünya Savaşı’nda Irak Cephesi Ve Kutü’l-Amâre Zaferi’nin Ortaokul, Lise ve Üniversite Düzeyinde Okutulan Ders Kitaplarına Yansımaları

Kutü’l-Amâre Zaferi’nin 100. Yılı Münasebetiyle I. Dünya Savaşı’nda Irak Cephesi Uluslararası Sempozyumu., Mardin, Turkey, 28 - 29 April 2016, vol.1, pp.153-177, (Full Text)

Tarih Öğretmen Adaylarının Epistemik İnançları İle Tarih Algılarının İncelenmesi

4. ULUSLARARASI TARİH EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Muğla, Turkey, 1 - 03 September 2016, (Summary Text)

Sosyal Bilgiler Dersinde Bir Eylem Araştırması Potansiyel katkı zorluk ve fırsatlar

V. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Denizli, Turkey, 28 - 30 April 2016, pp.326-327, (Summary Text)

Sosyal Bilgiler Anabilim Dallarında Görev Yapan Öğretim Üyelerinin Lisansüstü Çalışma Konularındaki Eğilimleri

V. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Denizli, Turkey, 28 - 30 April 2016, pp.186, (Summary Text)

Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Bazı Temel Sosyal Bilim Derslerine İlişkin Görüşleri İle Akademik Branş Memnuniyetleri

V. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Denizli, Turkey, 28 - 30 April 2016, pp.250-251, (Summary Text)

İlköğretim 7 Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Algılarının İncelenmesi

V. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Denizli, Turkey, 28 - 30 April 2016, pp.282, (Summary Text)

Sosyal Bilgiler Dersinde Ekonomi ve Sürdürülebilir Kalkınma ile İlgili Konuların Öğretiminde Güncel Olayların Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri

V. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Denizli, Turkey, 28 April 2017 - 30 April 2016, pp.78-80, (Summary Text)

Sosyal Bilgiler Dersinde Devlet ve Değer Kavramlarının Öğretimi Üzerine Bir Eylem Araştırması

25. ULUSAL EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, Antalya, Turkey, 21 - 24 April 2016, pp.713, (Summary Text)

Opinions of students about the use of oral history as a teaching and learning method

The International Society for the Social Studies Annual Conference, ORLANDO, United States Of America, 23 - 26 February 2016, vol.2016, pp.23-25, (Full Text)

Ortaokul 8 sınıf öğrencilerinin demokratik değer algılarının karikatürler aracılığıyla belirlenmesi

II. Ulusal (Ulusararası Katılımlı) Değerler Eğitimi Kongresi, Kırıkkale, Turkey, 5 - 07 November 2015, (Summary Text)

Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Demokratik Değer Algılarının Karikatürler Aracılığıyla İncelenmesi.

Uluslararası Katılımlı Değerler Eğitimi Kongresi II., Kırıkkale, Turkey, 5 - 07 November 2015, (Summary Text)

Sosyal Bilgiler Dersinde İskân Kavramının Öğretimi Üzerine Bir Eylem Araştırması

IV. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Bolu, Turkey, 23 - 25 April 2015, (Summary Text)

Sözlü Tarihin Bir Öğrenme Yöntemi Olarak Sosyal Bilgiler Derslerinde Kullanılması

IV. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Bolu, Turkey, 23 - 25 April 2015, (Summary Text)

İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Tarihsel Okuryazarlık Durumlarının Belirlenmesi

IV. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Turkey, 7 - 09 October 2009, (Full Text)

Siyasal düşünce ve uygulamaların tarih öğretimine etkisi: Türkiye veİngiltere ekseninde bir karşılaştırma denemesi

XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Malatya, Turkey, 6 - 09 July 2004, (Summary Text)
Books 21

Adaption of the Maggioni’s BHQ into Turkish Culture and the Testing of Its Validity and Reliability

in: Teachers and the Epistemology of History, Elmersjö Henrik Åström, Zanazanian Paul, Editor, Palgrave Macmilian, Amsterdam, pp.265-280, 2024 Creative Commons License Sustainable Development

Eğitim Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri

in: Eğitime Giriş, Mevlüt Kara, Fatih Bozbayındır, Editor, NOBEL, Ankara, pp.351-384, 2023

Birleşik Krallık

in: Dünya Ülkelerinde Öğretmen Yetiştirme ve Mesleki Gelişim, Abdurrahman İlğan, Servet Üztemur, Editor, NOBEL, Ankara, pp.341-376, 2023

Demokratik vatandaşlık eğitimi için kuramsal bir çerçeve

in: Vatandaşlık bilgisi ve eğitimi, Dinç, Erkan; Dere, İlker; Üztemur, Servet, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.69-101, 2022

Avrupa Vatandaşlığı ve Eğitimi

in: Vatandaşlık Bilgisi ve Eğitimi: Demokratik Vatandaşlık Eğitimi İçin Yeni Bir Yaklaşım, DİNÇ ERKAN, DERE İLKER, ÜZTEMUR SERVET, Editor, PEGEM AKADEMİ, Ankara, pp.321-342, 2022

Etik karar verme, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları

in: Eğitimde Ahlak ve Etik, Abdurrahman İlğan, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.213-245, 2020

Demokrasi

in: İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi, Acun, İsmail, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.61-83, 2019

Görseller

in: Nitel Verileri Yorumlama, Erkan DİNÇ, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.481-518, 2018

Dokümanlar

in: Nitel Verileri Yorumlama, Erkan DİNÇ, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.377-431, 2018

Nitel Araştırmanın Gücü: Sekiz Hatırlatma

in: Nitel Verileri Yorumlama, Erkan DİNÇ, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.577-606, 2018

Müzeler ve Tarihi Mekanlarda Manisa’xxnın Tarihi ve Kültürel Özelliklerinin Öğretimi

in: Geçmişten Günümüze Manisa: Şehzade II. Mehmed ve Manisa Tarihi - Kültürü - Ekonomisi Cilt III, İlker M. Çağlar, Ferdi Çiftçioğlu, Züleyha Ustaoğlu, Editor, Celal Bayar Üniversitesi Rektörlük Basımevi, Manisa, pp.2373-2394, 2018

Etnografi

in: Nitel Verileri Yorumlama, Erkan DİNÇ, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.315-375, 2018

Veri Analizi

in: Nitel Verileri Yorumlama, Erkan DİNÇ, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.153-194, 2018

Bir Araştırma Projesi Tasarlama

in: Nitel Verileri Yorumlama, Erkan DİNÇ, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.41-79, 2018

Nitel Araştırmayı İnanılır Kılmak

in: Nitel Verileri Yorumlama, Erkan DİNÇ, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.105-151, 2018

Nitel Araştırma Nedir?

in: Nitel Verileri Yorumlama, Erkan DİNÇ, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.5-40, 2018

Tarih öğretiminde yazılı kaynakların kullanımı

in: Tarih öğretiminde öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı, İsmail Hakkı Demircioğlu, İbrahim Turan, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.75-115, 2012

Tartışma yönteminin tarih derslerinde kullanımı

in: Tarih nasıl öğretilir tarih öğretmenleri için özel öğretim yöntemleri, Mustafa Safran, Editor, Yeni İnsan Yayınevi, İstanbul, pp.230-240, 2010

Tarih bilinci açısından tarih öğretiminin amaçları

in: Tarih nasıl öğretilir Tarih öğretmenleri için özel öğretim yöntemleri, Mustafa Safran, Editor, Yeni İnsan Yayınevi, İstanbul, pp.70-76, 2010

Türkiye’yi Avrupa’ya yakınlaştırmak için tarih bir köprü olabilir mi? Türk tarihöğretim programlarının bir Avrupa boyutu gözetilerek geliştirilmesi olasılığı.

in: 21.Yüzyılda Kimlik, Vatandaşlık ve Tarih Eğitimi, Safran Mustafa, Dilek Dursun, Editor, Yeni İnsan Yayınevi, pp.85-106, 2008
Metrics

Publication

113

Publication (WoS)

6

Publication (Scopus)

9

Citation (WoS)

10

H-Index (WoS)

2

Citation (Scopus)

5

H-Index (Scopus)

2

Citation (TrDizin)

175

H-Index (TrDizin)

8

Citation (Sobiad)

136

H-Index (Sobiad)

7

Project

6

Thesis Advisory

12

Open Access

26
UN Sustainable Development Goals