Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
Articles Published in Other Journals
An examination of the association between visual images and texts in history textbooks published in 2018
E-International Journal of Educational Research
, vol.13, no.3, pp.78-97, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Sözlü Tarihin Geçerliliği ve Güvenilirliği Üzerine Bir Değerlendirme
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, vol.21, no.2, pp.275-289, 2020 (Peer-Reviewed Journal)

Medya Okuryazarlığı Bağlamında Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Medya Algıları: Bir Metafor Çalışması
THE JOURNAL OF INTERNATIONAL LINGUAL SOCIAL AND EDUCATIONAL SCIENCES
, vol.6, no.1, pp.92-103, 2020 (Peer-Reviewed Journal)

The Relationships amongst Middle School Students’ Social Studies-Oriented Epistemological Beliefs, Learning Approaches, Academic Risk-Taking Behaviors and Their Course Success: A Structural Equation Modeling
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, vol.35, no.1, pp.179-199, 2020 (ESCI)


Teaching Social Studies in Historic Places and Museums: An Activity Based Action Research
IJRES : INTERNATIONAL JOURNAL OF RESEARCH IN EDUCATION AND SCIENCE
, vol.5, no.1, pp.252-271, 2019 (Scopus)


Yer Temelli Eğitim Yaklaşımı ve Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarına Yansımaları
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.19, no.3, pp.141-158, 2018 (Peer-Reviewed Journal)

Ortaokul Öğrencilerinin Epistemolojik İnançlarının Ölçülmesi: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.15, no.1, pp.1459-1489, 2018 (Peer-Reviewed Journal)


8th Year Secondary School Pupils’ Perceptions Democratic Values: A Phenomenological Analysis
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.7, no.3, pp.786-825, 2018 (Peer-Reviewed Journal)


Tarihsel Bakış Açısı Edinme Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması ve Tarih ve Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Tarihsel Bakış Açısı Edinme Becerilerinin İncelenmesi
Anadolu Journal of Educational Sciences International
, vol.8, no.2, pp.478-518, 2018 (Peer-Reviewed Journal)


Yapılandırmacı Bir Öğrenme ve Öğretme Yöntemi Olarak Sözlü Tarihin Sosyal Bilgiler Derslerine Entegrasyonu.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.19, no.2, pp.115-127, 2018 (Peer-Reviewed Journal)

Müzeler ve Tarihi Mekânlarda Uygulanan Etkinlikler Aracılığıyla Öğrencilerin Sosyal Bilgilere Özgü Becerilerinin Geliştirilmesi
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.46, pp.294-324, 2018 (Peer-Reviewed Journal)

ORTAOKUL YEDİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BİLGİLER ALGILARININ İNCELENMESİ
DİYALEKTOLOG: Ulusal Sosyal bilimler dergisi
, vol.2017, no.16, pp.241-258, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
SOSYAL BİLGİLER DERSLERİNDEN KALANLAR: 1960’DAN GÜNÜMÜZE KADAR SOSYAL BİLGİLER DERSİNİ ALANLARIN HATIRALARI
DİYALEKTOLOG: Ulusal sosyal bilimler dergisi
, vol.2017, no.16, pp.21-39, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Sosyal Bilgiler Dersinde Ekonomi ve Sürdürülebilir Kalkınma ileİlgili Konuların Öğretiminde Güncel Olayların Kullanımına İlişkinÖğretmen Görüşleri
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.2017, no.41, pp.29-46, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Epistemik İnanç Ölçeği: Türkçeye Uyarlama, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.17, no.3, pp.767-783, 2016 (Peer-Reviewed Journal)


Afiş Çalışmalarıyla Ortaokul Öğrencilerinin Çevre Farkındalıkları Ve Sosyal Katılım Becerilerinin Geliştirilmesi
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.16, no.0, pp.143-158, 2016 (Peer-Reviewed Journal)


Ortaöğretime geçiş uygulamaları ile ilgili köşe yazılarının incelenmesi
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi
, vol.19, no.2, pp.59-82, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Demokratik katılım ölçeğinin geliştirilmesi geçerlik ve güvenirlik çalışması
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.35, no.1, pp.177-207, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Sosyal bilgiler dersinde iskân kavramının öğretimi üzerine bir eylem araştırması
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi
, vol.1, no.1, pp.78-87, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Üniversite öğrencilerinin sosyo politik ve ekonomik gündemi takip etme sürecinde kullandıkları iletişim araçları
Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, no.42, pp.301-312, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
Kademeler arası geçiş uygulamalarına yönelik görüşler ve deneyimler
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi
, vol.7, no.17, pp.397-423, 2014 (Peer-Reviewed Journal)

Eğitimde Kademeler Arası Geçişle İlgili Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Degisi
, vol.7, no.3, pp.209-235, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
Öğrencilerin sosyal bilgiler dersi ödevlerine ilişkin tutumlarının ölçülmesi bir ölçek geliştirme çalışması
JOURNAL OF SOCIAL STUDIES EDUCATION RESEARCH
, vol.3, no.1, pp.15-34, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Uşak üniversitesi öğrencilerinin tarihi ve kültürel eserler hakkındaki ilgi ve farkındalıklarının ince
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, vol.4, no.2, pp.267-285, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
Etkili tarih öğretimi
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.29, pp.1427-1451, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
İlköğretim ikinci kademe sosyal bilgiler öğretim programı ve uygulanması hakkında öğretmen görüşleri
Sosyal Bilgiler Eğitimi Araştırmaları Dergisi
, vol.1, no.1, pp.17-49, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
Can history be a bridge to get Turkey closer to Europe The possibility of an inclusion of the European dimension in Turkish history Curriculum
INTERNATIONAL JOURNAL OF HISTORY LEARNING, TEACHING AND RESEARCH
, vol.8, no.1, pp.77-95, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Birinci elden tarih kaynaklarının sosyal bilgiler ve tarih derslerinde internet üzerinden kullanımı Amerika Birleşik Devletleri ve İngiltere den uygulama örnekleri
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi
, vol.11, no.2, pp.195-220, 2007 (Peer-Reviewed Journal)
Changes in the Turkish history curriculum and the place of European history
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.7, no.2, pp.247-261, 2006 (Peer-Reviewed Journal)

Tarih öğretmen adayı öğretmen ve eğitimcilerinin mevcut lise tarih müfredat programı ve tarih öğretiminin amaçları hakkındaki görüşleri
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.7, no.2, pp.263-276, 2006 (Peer-Reviewed Journal)
The ınfluence of politics on history teaching a comparison of Turkish and English Welsh education systems
Zeitschrift für Türkeistudien
, vol.17, no.1, pp.51-63, 2004 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
The current state of history curricula and textbooks in Turkey
International Workshop on Textbook revisions in the Middle East and North Africa: Lessons to be learned from the Turkish case, Braunschweig, Germany, 21 December 2021
Özgün performans görevleriyle işlenen özel eğitim dersi hakkında öğrenci görüşleri
International Pegem Conference on Education: The Role of Education in Developing/İmproving Social Conscience., Diyarbakır, Turkey, 16 - 18 September 2020, vol.1, pp.148-149

Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Kütüphanesinde Yer Alan Tarih Dersi Paylaşımları: Bir İçerik Analizi
International Aegean Symposiums on Social Sciences Humanities, İzmir, Turkey, 15 - 16 February 2020
Medya Okuryazarlığı Bağlamında Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Medya Algıları: Bir Metafor Çalışması
8. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Ankara, Turkey, 7 - 09 November 2019
Tarih ve Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Tarihsel Bakış Açısı Edinme Becerileri İle Epistemolojik İnançları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi.
Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu V, İstanbul, Turkey, 10 May 2018
Müzeler ve tarihi mekânlarda Manisa’nın tarihi ve kültürel özelliklerinin öğretimi.
Uluslararası Manisa Sempozyumu: Şehzade II: Mehmet ve Manisa’nın Tarihi-Kültürü-Ekonomisi, 26 - 28 October 2017
Yer Temelli Eğitim Yaklaşımının Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarındaki Yansımaları
VI. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 4 - 06 May 2017
Birinci Dünya Savaşı nda Irak Cephesi ve Kutü l Amare Zaferi nin Ortaokul Lise ve Üniversite Düzeyinde Okutulan Ders Kitaplarına Yansımaları
Kutü’l-Amâre Zaferi’nin 100. YılıMünasebetiyle I. Dünya Savaşı’nda Irak Cephesi Uluslararası Sempozyumu’, Mardin, Turkey, 28 - 29 April 2016, pp.153-177
Birinci Dünya Savaşı’nda Irak Cephesi Ve Kutü’l-Amâre Zaferi’nin Ortaokul, Lise ve Üniversite Düzeyinde Okutulan Ders Kitaplarına Yansımaları
Kutü’l-Amâre Zaferi’nin 100. Yılı Münasebetiyle I. Dünya Savaşı’nda Irak Cephesi Uluslararası Sempozyumu., Mardin, Turkey, 28 - 29 April 2016, vol.1, pp.153-177
Ortaokul 8 sınıf öğrencilerinin demokratik değer algılarının karikatürler aracılığıyla belirlenmesi
II. Ulusal (Ulusararası Katılımlı) Değerler Eğitimi Kongresi, Kırıkkale, Turkey, 5 - 07 November 2015
Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Demokratik Değer Algılarının Karikatürler Aracılığıyla İncelenmesi.
Uluslararası Katılımlı Değerler Eğitimi Kongresi II., Kırıkkale, Turkey, 5 - 07 November 2015
Yapılandırmacı Yaklaşım Bağlamında Bir Çalışma Sosyal Bilgiler Eğitimcilerinin Ders İşleme Süreçlerine İlişkin Görüşleri
IV. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Bolu, Turkey, 23 - 25 April 2015
Afiş ve Poster Çalışmalarıyla Ortaokul Öğrencilerinin Çevre Farkındalıkları ve Sosyal Katılım Becerilerinin Geliştirilmesi
IV. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Bolu, Turkey, 23 - 25 April 2015
Afiş ve Poster Çalışmalarıyla Ortaokul Öğrencilerinin Çevre Farkındalıkları ve Sosyal Katılım Becerilerinin Geliştirilmesi.
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu IV., Bolu, Turkey, 23 - 25 April 2015
Siyasal düşünce ve uygulamaların tarih öğretimine etkisi: Türkiye veİngiltere ekseninde bir karşılaştırma denemesi
XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Malatya, Turkey, 6 - 09 July 2004
Tarih Öğretmen Adayı, Öğretmen ve Eğitimcilerinin Mevcut Lise Tarih MüfredatProgramı ve Tarih Öğretiminin Amaçları hakkındaki Görüşleri
XIII. Ulusal EğitimBilimleri Kurultayı., Turkey, 6 - 09 July 2004
Books & Book Chapters
Avrupa Vatandaşlığı ve Eğitimi
in: Vatandaşlık Bilgisi ve Eğitimi: Demokratik Vatandaşlık Eğitimi İçin Yeni Bir Yaklaşım, DİNÇ ERKAN, DERE İLKER, ÜZTEMUR SERVET, Editor, PEGEM AKADEMİ, Ankara, pp.321-342, 2022
Demokratik vatandaşlık eğitimi için kuramsal bir çerçeve
in: Vatandaşlık bilgisi ve eğitimi, Dinç, Erkan; Dere, İlker; Üztemur, Servet, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.69-101, 2022
Etik karar verme, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları
in: Eğitimde Ahlak ve Etik, Abdurrahman İlğan, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.213-245, 2020
Nitel Araştırmayı İnanılır Kılmak
in: Nitel Verileri Yorumlama, Erkan DİNÇ, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.105-151, 2018
Görseller
in: Nitel Verileri Yorumlama, Erkan DİNÇ, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.481-518, 2018
Veri Analizi
in: Nitel Verileri Yorumlama, Erkan DİNÇ, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.153-194, 2018
Nitel Araştırma Nedir?
in: Nitel Verileri Yorumlama, Erkan DİNÇ, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.5-40, 2018
Nitel Araştırmanın Gücü: Sekiz Hatırlatma
in: Nitel Verileri Yorumlama, Erkan DİNÇ, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.577-606, 2018
Tarih öğretiminde yazılı kaynakların kullanımı
in: Tarih öğretiminde öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı, İsmail Hakkı Demircioğlu, İbrahim Turan, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.75-115, 2012
Tartışma yönteminin tarih derslerinde kullanımı
in: Tarih nasıl öğretilir tarih öğretmenleri için özel öğretim yöntemleri, Mustafa Safran, Editor, Yeni İnsan Yayınevi, İstanbul, pp.230-240, 2010
Tarih bilinci açısından tarih öğretiminin amaçları
in: Tarih nasıl öğretilir Tarih öğretmenleri için özel öğretim yöntemleri, Mustafa Safran, Editor, Yeni İnsan Yayınevi, İstanbul, pp.70-76, 2010
Türkiye’yi Avrupa’ya yakınlaştırmak için tarih bir köprü olabilir mi? Türk tarihöğretim programlarının bir Avrupa boyutu gözetilerek geliştirilmesi olasılığı.
in: 21.Yüzyılda Kimlik, Vatandaşlık ve Tarih Eğitimi, Safran Mustafa, Dilek Dursun, Editor, Yeni İnsan Yayınevi, pp.85-106, 2008