Yayınlar & Eserler

Makaleler 54
Tümü (54)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
ESCI (2)
Scopus (9)
TRDizin (26)
Diğer Yayınlar (23)

47. Etkili tarih öğretimi

Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.29, ss.1427-1451, 2010 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 38

1. Adaption of the historical epistemic belief scale into Turkish culture and investigating social studies student teachers’ historical epistemic beliefs

History teachers’ epistemic considerations A symposium on how teachers make sense of history, Umea, İsveç, 13 - 14 Ekim 2022, (Tam Metin Bildiri)

2. Sosyal Medya Tükenmişlik Ölçeği: Türk Kültürüne Uyarlama, Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması

INCSOS VII Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Baku, Azerbaycan, 02 Haziran 2022, cilt.1, ss.485, (Özet Bildiri)

4. The current state of history curricula and textbooks in Turkey

International Workshop on Textbook revisions in the Middle East and North Africa: Lessons to be learned from the Turkish case, Braunschweig, Almanya, 21 Aralık 2021, (Tam Metin Bildiri)

5. ProQuest and Yöktez database-based analysis of place-based educational research.

International Pegem Conference on Education: Education during the Pandemic and Beyond, Antalya, Türkiye, 27 Ekim 2021, cilt.1, ss.452-453, (Özet Bildiri)

6. Ortaokul öğrencilerinin zaman ve kronoloji anlayışı

3. Uluslararası Zeugma Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 22 - 24 Kasım 2019, ss.336-337, (Özet Bildiri)

7. Özgün performans görevleriyle işlenen özel eğitim dersi hakkında öğrenci görüşleri

International Pegem Conference on Education: The Role of Education in Developing/İmproving Social Conscience., Diyarbakır, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2020, cilt.1, ss.148-149, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

8. Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Kütüphanesinde Yer Alan Tarih Dersi Paylaşımları: Bir İçerik Analizi

International Aegean Symposiums on Social Sciences Humanities, İzmir, Türkiye, 15 - 16 Şubat 2020, (Özet Bildiri)

9. Middle school students’ perceptions of social studies

8. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Kasım 2019, ss.167, (Özet Bildiri)

10. Medya Okuryazarlığı Bağlamında Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Medya Algıları: Bir Metafor Çalışması

8. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

11. Ortaokul Öğrencilerinin Demokratik Değerlere İlişkin Bilişsel Yapılarının Kelime İlişkilendirme Testi Aracılığıyla İncelenmesi.

II. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2018, cilt.1, ss.225-234, (Tam Metin Bildiri)

12. Müzeler ve Tarihi Mekânlarda Manisa’nın Tarihi ve Kültürünün Öğretimi

Uluslararası Manisa Sempozyumu (Şehzade II. Mehmed ve Manisa Tarihi-Kültürü- Ekonomisi)., Manisa, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, cilt.3, (Tam Metin Bildiri)

14. Müzeler ve tarihi mekânlarda Manisa’nın tarihi ve kültürel özelliklerinin öğretimi.

Uluslararası Manisa Sempozyumu: Şehzade II: Mehmet ve Manisa’nın Tarihi-Kültürü-Ekonomisi, 26 - 28 Ekim 2017, (Tam Metin Bildiri)

15. Yer Temelli Eğitim Yaklaşımının Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarındaki Yansımaları

VI. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 4 - 06 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

17. Yer Temelli Eğitim Yaklaşımının Sosyal Bilgiler Programlarındaki Yansımaları

Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu VI., Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, ss.276-277, (Özet Bildiri)

18. Birinci Dünya Savaşı nda Irak Cephesi ve Kutü l Amare Zaferi nin Ortaokul Lise ve Üniversite Düzeyinde Okutulan Ders Kitaplarına Yansımaları

Kutü’l-Amâre Zaferi’nin 100. YılıMünasebetiyle I. Dünya Savaşı’nda Irak Cephesi Uluslararası Sempozyumu’, Mardin, Türkiye, 28 - 29 Nisan 2016, ss.153-177, (Tam Metin Bildiri)

19. Birinci Dünya Savaşı’nda Irak Cephesi Ve Kutü’l-Amâre Zaferi’nin Ortaokul, Lise ve Üniversite Düzeyinde Okutulan Ders Kitaplarına Yansımaları

Kutü’l-Amâre Zaferi’nin 100. Yılı Münasebetiyle I. Dünya Savaşı’nda Irak Cephesi Uluslararası Sempozyumu., Mardin, Türkiye, 28 - 29 Nisan 2016, cilt.1, ss.153-177, (Tam Metin Bildiri)

20. Tarih Öğretmen Adaylarının Epistemik İnançları İle Tarih Algılarının İncelenmesi

4. ULUSLARARASI TARİH EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Muğla, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

21. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Bazı Temel Sosyal Bilim Derslerine İlişkin Görüşleri İle Akademik Branş Memnuniyetleri

V. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2016, ss.250-251, (Özet Bildiri)

22. Sosyal Bilgiler Dersinde Bir Eylem Araştırması Potansiyel katkı zorluk ve fırsatlar

V. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2016, ss.326-327, (Özet Bildiri)

23. Sosyal Bilgiler Dersinde Ekonomi ve Sürdürülebilir Kalkınma ile İlgili Konuların Öğretiminde Güncel Olayların Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri

V. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Denizli, Türkiye, 28 Nisan 2017 - 30 Nisan 2016, ss.78-80, (Özet Bildiri)

24. İlköğretim 7 Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Algılarının İncelenmesi

V. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2016, ss.282, (Özet Bildiri)

25. Sosyal Bilgiler Anabilim Dallarında Görev Yapan Öğretim Üyelerinin Lisansüstü Çalışma Konularındaki Eğilimleri

V. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2016, ss.186, (Özet Bildiri)

26. Sosyal Bilgiler Dersinde Devlet ve Değer Kavramlarının Öğretimi Üzerine Bir Eylem Araştırması

25. ULUSAL EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, Antalya, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016, ss.713, (Özet Bildiri)

27. Opinions of students about the use of oral history as a teaching and learning method

The International Society for the Social Studies Annual Conference, ORLANDO, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 26 Şubat 2016, cilt.2016, ss.23-25, (Tam Metin Bildiri)

28. Ortaokul 8 sınıf öğrencilerinin demokratik değer algılarının karikatürler aracılığıyla belirlenmesi

II. Ulusal (Ulusararası Katılımlı) Değerler Eğitimi Kongresi, Kırıkkale, Türkiye, 5 - 07 Kasım 2015, (Özet Bildiri)

29. Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Demokratik Değer Algılarının Karikatürler Aracılığıyla İncelenmesi.

Uluslararası Katılımlı Değerler Eğitimi Kongresi II., Kırıkkale, Türkiye, 5 - 07 Kasım 2015, (Özet Bildiri)

33. Sözlü Tarihin Bir Öğrenme Yöntemi Olarak Sosyal Bilgiler Derslerinde Kullanılması

IV. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Bolu, Türkiye, 23 - 25 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

34. Sosyal Bilgiler Dersinde İskân Kavramının Öğretimi Üzerine Bir Eylem Araştırması

IV. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Bolu, Türkiye, 23 - 25 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

36. İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Tarihsel Okuryazarlık Durumlarının Belirlenmesi

IV. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, (Tam Metin Bildiri)

37. Siyasal düşünce ve uygulamaların tarih öğretimine etkisi: Türkiye veİngiltere ekseninde bir karşılaştırma denemesi

XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Malatya, Türkiye, 6 - 09 Temmuz 2004, (Özet Bildiri)
Kitaplar 22

1. Adaption of the Maggioni’s BHQ into Turkish Culture and the Testing of Its Validity and Reliability

Teachers and the Epistemology of History, Elmersjö Henrik Åström, Zanazanian Paul, Editör, Palgrave Macmilian, Amsterdam, ss.265-280, 2024 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2. Birleşik Krallık

Dünya Ülkelerinde Öğretmen Yetiştirme ve Mesleki Gelişim, Abdurrahman İlğan, Servet Üztemur, Editör, NOBEL, Ankara, ss.341-376, 2023

3. Eğitim Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri

Eğitime Giriş, Mevlüt Kara, Fatih Bozbayındır, Editör, NOBEL, Ankara, ss.351-384, 2023

5. Demokratik vatandaşlık eğitimi için kuramsal bir çerçeve

Vatandaşlık bilgisi ve eğitimi, Dinç, Erkan; Dere, İlker; Üztemur, Servet, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.69-101, 2022

6. Avrupa Vatandaşlığı ve Eğitimi

Vatandaşlık Bilgisi ve Eğitimi: Demokratik Vatandaşlık Eğitimi İçin Yeni Bir Yaklaşım, DİNÇ ERKAN, DERE İLKER, ÜZTEMUR SERVET, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.321-342, 2022

7. Etik karar verme, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları

Eğitimde Ahlak ve Etik, Abdurrahman İlğan, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.213-245, 2020

8. Demokrasi

İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi, Acun, İsmail, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.61-83, 2019

9. Nitel Araştırma Nedir?

Nitel Verileri Yorumlama, Erkan DİNÇ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.5-40, 2018

10. Veri Analizi

Nitel Verileri Yorumlama, Erkan DİNÇ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.153-194, 2018

11. Nitel Araştırmanın Gücü: Sekiz Hatırlatma

Nitel Verileri Yorumlama, Erkan DİNÇ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.577-606, 2018

12. Görseller

Nitel Verileri Yorumlama, Erkan DİNÇ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.481-518, 2018

13. Nitel Araştırmayı İnanılır Kılmak

Nitel Verileri Yorumlama, Erkan DİNÇ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.105-151, 2018

14. Bir Araştırma Projesi Tasarlama

Nitel Verileri Yorumlama, Erkan DİNÇ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.41-79, 2018

15. Müzeler ve Tarihi Mekanlarda Manisa’xxnın Tarihi ve Kültürel Özelliklerinin Öğretimi

Geçmişten Günümüze Manisa: Şehzade II. Mehmed ve Manisa Tarihi - Kültürü - Ekonomisi Cilt III, İlker M. Çağlar, Ferdi Çiftçioğlu, Züleyha Ustaoğlu, Editör, Celal Bayar Üniversitesi Rektörlük Basımevi, Manisa, ss.2373-2394, 2018

16. Nitel araştırmanın geçerliliği

Nitel verileri yorumlama, Erkan Dinç, Editör, Pegem Akademi, ss.539-575, 2018

17. Dokümanlar

Nitel Verileri Yorumlama, Erkan DİNÇ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.377-431, 2018

18. Etnografi

Nitel Verileri Yorumlama, Erkan DİNÇ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.315-375, 2018

19. Tarih öğretiminde yazılı kaynakların kullanımı

Tarih öğretiminde öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı, İsmail Hakkı Demircioğlu, İbrahim Turan, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.75-115, 2012

20. Tarih bilinci açısından tarih öğretiminin amaçları

Tarih nasıl öğretilir Tarih öğretmenleri için özel öğretim yöntemleri, Mustafa Safran, Editör, Yeni İnsan Yayınevi, İstanbul, ss.70-76, 2010

21. Tartışma yönteminin tarih derslerinde kullanımı

Tarih nasıl öğretilir tarih öğretmenleri için özel öğretim yöntemleri, Mustafa Safran, Editör, Yeni İnsan Yayınevi, İstanbul, ss.230-240, 2010

22. Türkiye’yi Avrupa’ya yakınlaştırmak için tarih bir köprü olabilir mi? Türk tarihöğretim programlarının bir Avrupa boyutu gözetilerek geliştirilmesi olasılığı.

21.Yüzyılda Kimlik, Vatandaşlık ve Tarih Eğitimi, Safran Mustafa, Dilek Dursun, Editör, Yeni İnsan Yayınevi, ss.85-106, 2008
Metrikler

Yayın

114

Yayın (WoS)

6

Yayın (Scopus)

9

Atıf (WoS)

10

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

5

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (TrDizin)

175

H-İndeks (TrDizin)

8

Atıf (Sobiad)

136

H-İndeks (Sobiad)

7

Proje

6

Tez Danışmanlığı

13

Açık Erişim

27
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları