Makaleler
54
Tümü (54)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
ESCI (2)
Scopus (9)
TRDizin (26)
Diğer Yayınlar (23)
4. Sorry, I Can't Open My Camera! Social Anxiety Levels of Prospective Teachers In E-Learning Environments During Covid-19 Pandemic
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.10, sa.1, ss.56-71, 2023 (Hakemli Dergi)
6. Erken Çocukluk Eğitimi Alanında Yapılmış Olan Eylem Araştırmalarının İncelenmesi
Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.7, sa.2, ss.453-478, 2023 (Hakemli Dergi)
11. Sözlü Tarihin Geçerliliği ve Güvenilirliği Üzerine Bir Değerlendirme
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.21, sa.2, ss.275-289, 2020 (TRDizin)
12. Medya Okuryazarlığı Bağlamında Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Medya Algıları: Bir Metafor Çalışması
THE JOURNAL OF INTERNATIONAL LINGUAL SOCIAL AND EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.6, sa.1, ss.92-103, 2020 (Hakemli Dergi)
16. The Relationships amongst Middle School Students' Social Studies-Oriented Epistemological Beliefs, Learning Approaches, Academic Risk-Taking Behaviors and Their Course Success: A Structural Equation Modeling
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.1, ss.179-199, 2020 (ESCI, TRDizin)
18. Teaching Social Studies in Historic Places and Museums: An Activity Based Action Research
IJRES : INTERNATIONAL JOURNAL OF RESEARCH IN EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.5, sa.1, ss.252-271, 2019 (Scopus)
29. ORTAOKUL YEDİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BİLGİLER ALGILARININ İNCELENMESİ
DİYALEKTOLOG: Ulusal Sosyal bilimler dergisi
, cilt.2017, sa.16, ss.241-258, 2017 (Hakemli Dergi)
31. SOSYAL BİLGİLER DERSLERİNDEN KALANLAR: 1960’DAN GÜNÜMÜZE KADAR SOSYAL BİLGİLER DERSİNİ ALANLARIN HATIRALARI
DİYALEKTOLOG: Ulusal sosyal bilimler dergisi
, cilt.2017, sa.16, ss.21-39, 2017 (Hakemli Dergi)
33. Sosyal Bilgiler Dersinde Ekonomi ve Sürdürülebilir Kalkınma ileİlgili Konuların Öğretiminde Güncel Olayların Kullanımına İlişkinÖğretmen Görüşleri
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.2017, sa.41, ss.29-46, 2017 (Hakemli Dergi)
34. Epistemik İnanç Ölçeği: Türkçeye Uyarlama, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.17, sa.3, ss.767-783, 2016 (TRDizin)
36. Afiş Çalışmalarıyla Ortaokul Öğrencilerinin Çevre Farkındalıkları Ve Sosyal Katılım Becerilerinin Geliştirilmesi
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.16, sa.0, ss.143-158, 2016 (TRDizin)
37. Demokratik katılım ölçeğinin geliştirilmesi geçerlik ve güvenirlik çalışması
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.35, sa.1, ss.177-207, 2015 (TRDizin)
38. Sosyal bilgiler dersinde iskân kavramının öğretimi üzerine bir eylem araştırması
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi
, cilt.1, sa.1, ss.78-87, 2015 (Hakemli Dergi)
39. Ortaöğretime geçiş uygulamaları ile ilgili köşe yazılarının incelenmesi
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.19, sa.2, ss.59-82, 2015 (Hakemli Dergi)
42. Eğitimde Kademeler Arası Geçişle İlgili Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Degisi
, cilt.7, sa.3, ss.209-235, 2014 (Hakemli Dergi)
44. Öğrencilerin sosyal bilgiler dersi ödevlerine ilişkin tutumlarının ölçülmesi bir ölçek geliştirme çalışması
JOURNAL OF SOCIAL STUDIES EDUCATION RESEARCH
, cilt.3, sa.1, ss.15-34, 2012 (Hakemli Dergi)
45. Eski ve yeni ortaöğretim tarih programının amaç ve içerik özelliklerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri
, cilt.11, sa.4, ss.2135-2153, 2011 (TRDizin)
46. Uşak üniversitesi öğrencilerinin tarihi ve kültürel eserler hakkındaki ilgi ve farkındalıklarının ince
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.4, sa.2, ss.267-285, 2011 (Hakemli Dergi)
47. Etkili tarih öğretimi
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.29, ss.1427-1451, 2010 (Hakemli Dergi)
48. İlköğretim ikinci kademe sosyal bilgiler öğretim programı ve uygulanması hakkında öğretmen görüşleri
Sosyal Bilgiler Eğitimi Araştırmaları Dergisi
, cilt.1, sa.1, ss.17-49, 2010 (Hakemli Dergi)
54. The ınfluence of politics on history teaching a comparison of Turkish and English Welsh education systems
Zeitschrift für Türkeistudien
, cilt.17, sa.1, ss.51-63, 2004 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
38
4. The current state of history curricula and textbooks in Turkey
International Workshop on Textbook revisions in the Middle East and North Africa: Lessons to be learned from the Turkish case, Braunschweig, Almanya, 21 Aralık 2021, (Tam Metin Bildiri)
7. Özgün performans görevleriyle işlenen özel eğitim dersi hakkında öğrenci görüşleri
International Pegem Conference on Education: The Role of Education in Developing/İmproving Social Conscience., Diyarbakır, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2020, cilt.1, ss.148-149, (Özet Bildiri)
8. Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Kütüphanesinde Yer Alan Tarih Dersi Paylaşımları: Bir İçerik Analizi
International Aegean Symposiums on Social Sciences Humanities, İzmir, Türkiye, 15 - 16 Şubat 2020, (Özet Bildiri)
13. Tarih ve Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Tarihsel Bakış Açısı Edinme Becerileri İle Epistemolojik İnançları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi.
Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu V, İstanbul, Türkiye, 10 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
14. Müzeler ve tarihi mekânlarda Manisa’nın tarihi ve kültürel özelliklerinin öğretimi.
Uluslararası Manisa Sempozyumu: Şehzade II: Mehmet ve Manisa’nın Tarihi-Kültürü-Ekonomisi, 26 - 28 Ekim 2017, (Tam Metin Bildiri)
15. Yer Temelli Eğitim Yaklaşımının Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarındaki Yansımaları
VI. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 4 - 06 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
18. Birinci Dünya Savaşı nda Irak Cephesi ve Kutü l Amare Zaferi nin Ortaokul Lise ve Üniversite Düzeyinde Okutulan Ders Kitaplarına Yansımaları
Kutü’l-Amâre Zaferi’nin 100. YılıMünasebetiyle I. Dünya Savaşı’nda Irak Cephesi Uluslararası Sempozyumu’, Mardin, Türkiye, 28 - 29 Nisan 2016, ss.153-177, (Tam Metin Bildiri)
19. Birinci Dünya Savaşı’nda Irak Cephesi Ve Kutü’l-Amâre Zaferi’nin Ortaokul, Lise ve Üniversite Düzeyinde Okutulan Ders Kitaplarına Yansımaları
Kutü’l-Amâre Zaferi’nin 100. Yılı Münasebetiyle I. Dünya Savaşı’nda Irak Cephesi Uluslararası Sempozyumu., Mardin, Türkiye, 28 - 29 Nisan 2016, cilt.1, ss.153-177, (Tam Metin Bildiri)
28. Ortaokul 8 sınıf öğrencilerinin demokratik değer algılarının karikatürler aracılığıyla belirlenmesi
II. Ulusal (Ulusararası Katılımlı) Değerler Eğitimi Kongresi, Kırıkkale, Türkiye, 5 - 07 Kasım 2015, (Özet Bildiri)
29. Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Demokratik Değer Algılarının Karikatürler Aracılığıyla İncelenmesi.
Uluslararası Katılımlı Değerler Eğitimi Kongresi II., Kırıkkale, Türkiye, 5 - 07 Kasım 2015, (Özet Bildiri)
30. Yapılandırmacı Yaklaşım Bağlamında Bir Çalışma Sosyal Bilgiler Eğitimcilerinin Ders İşleme Süreçlerine İlişkin Görüşleri
IV. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Bolu, Türkiye, 23 - 25 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
31. Afiş ve Poster Çalışmalarıyla Ortaokul Öğrencilerinin Çevre Farkındalıkları ve Sosyal Katılım Becerilerinin Geliştirilmesi
IV. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Bolu, Türkiye, 23 - 25 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
32. Afiş ve Poster Çalışmalarıyla Ortaokul Öğrencilerinin Çevre Farkındalıkları ve Sosyal Katılım Becerilerinin Geliştirilmesi.
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu IV., Bolu, Türkiye, 23 - 25 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
37. Siyasal düşünce ve uygulamaların tarih öğretimine etkisi: Türkiye veİngiltere ekseninde bir karşılaştırma denemesi
XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Malatya, Türkiye, 6 - 09 Temmuz 2004, (Özet Bildiri)
38. Tarih Öğretmen Adayı, Öğretmen ve Eğitimcilerinin Mevcut Lise Tarih MüfredatProgramı ve Tarih Öğretiminin Amaçları hakkındaki Görüşleri
XIII. Ulusal EğitimBilimleri Kurultayı., Türkiye, 6 - 09 Temmuz 2004, (Özet Bildiri)
Kitaplar
22
2. Birleşik Krallık
Dünya Ülkelerinde Öğretmen Yetiştirme ve Mesleki Gelişim, Abdurrahman İlğan, Servet Üztemur, Editör, NOBEL, Ankara, ss.341-376, 2023
3. Eğitim Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri
Eğitime Giriş, Mevlüt Kara, Fatih Bozbayındır, Editör, NOBEL, Ankara, ss.351-384, 2023
5. Demokratik vatandaşlık eğitimi için kuramsal bir çerçeve
Vatandaşlık bilgisi ve eğitimi, Dinç, Erkan; Dere, İlker; Üztemur, Servet, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.69-101, 2022
6. Avrupa Vatandaşlığı ve Eğitimi
Vatandaşlık Bilgisi ve Eğitimi: Demokratik Vatandaşlık Eğitimi İçin Yeni Bir Yaklaşım, DİNÇ ERKAN, DERE İLKER, ÜZTEMUR SERVET, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.321-342, 2022
7. Etik karar verme, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları
Eğitimde Ahlak ve Etik, Abdurrahman İlğan, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.213-245, 2020
8. Demokrasi
İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi, Acun, İsmail, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.61-83, 2019
9. Nitel Araştırma Nedir?
Nitel Verileri Yorumlama, Erkan DİNÇ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.5-40, 2018
10. Veri Analizi
Nitel Verileri Yorumlama, Erkan DİNÇ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.153-194, 2018
11. Nitel Araştırmanın Gücü: Sekiz Hatırlatma
Nitel Verileri Yorumlama, Erkan DİNÇ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.577-606, 2018
12. Görseller
Nitel Verileri Yorumlama, Erkan DİNÇ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.481-518, 2018
13. Nitel Araştırmayı İnanılır Kılmak
Nitel Verileri Yorumlama, Erkan DİNÇ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.105-151, 2018
14. Bir Araştırma Projesi Tasarlama
Nitel Verileri Yorumlama, Erkan DİNÇ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.41-79, 2018
16. Nitel araştırmanın geçerliliği
Nitel verileri yorumlama, Erkan Dinç, Editör, Pegem Akademi, ss.539-575, 2018
18. Etnografi
Nitel Verileri Yorumlama, Erkan DİNÇ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.315-375, 2018
19. Tarih öğretiminde yazılı kaynakların kullanımı
Tarih öğretiminde öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı, İsmail Hakkı Demircioğlu, İbrahim Turan, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.75-115, 2012
20. Tarih bilinci açısından tarih öğretiminin amaçları
Tarih nasıl öğretilir Tarih öğretmenleri için özel öğretim yöntemleri, Mustafa Safran, Editör, Yeni İnsan Yayınevi, İstanbul, ss.70-76, 2010
21. Tartışma yönteminin tarih derslerinde kullanımı
Tarih nasıl öğretilir tarih öğretmenleri için özel öğretim yöntemleri, Mustafa Safran, Editör, Yeni İnsan Yayınevi, İstanbul, ss.230-240, 2010
22. Türkiye’yi Avrupa’ya yakınlaştırmak için tarih bir köprü olabilir mi? Türk tarihöğretim programlarının bir Avrupa boyutu gözetilerek geliştirilmesi olasılığı.
21.Yüzyılda Kimlik, Vatandaşlık ve Tarih Eğitimi, Safran Mustafa, Dilek Dursun, Editör, Yeni İnsan Yayınevi, ss.85-106, 2008