Yayınlar & Eserler

Makaleler 29
Tümü (29)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (9)
ESCI (4)
Scopus (13)
TRDizin (14)
Diğer Yayınlar (7)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 60

2. Geometric constructions in the mathematics curriculum of Türkiye

International Conference on New Horizons in Education, Roma, İtalya, 27 - 28 Temmuz 2023, ss.50, (Özet Bildiri)

3. Süslemeler ve geometrik inşa: Geogebra ile bir öğretim tasarımı.

EDUCONGRESS 2023, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, ss.1128-1129, (Özet Bildiri)

6. Türkiye Matematik Dersi Öğretim Programında Geometrik İnşalar

International Conference on New Horizons in Education, Rome, İtalya, 27 - 28 Temmuz 2023, ss.50, (Özet Bildiri) Creative Commons License

7. Üçgenin yardımcı elemanlarının geometri öğretimindeki rolü nedir? Matematiksel bir analiz ve ilgili çalışmaların değerlendirilmesi

5th International Turkish Computer & Mathematics Education Symposium, Antalya, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2021, (Özet Bildiri)

8. Kanıtın Sosyal ve Matematiksel Yönlerini Birleştiren Kanıt Öğrenme Modeli: KARİDE

14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Burdur, Türkiye, 19 Mayıs 2021, ss.261, (Özet Bildiri)

9. Ortaokul öğrencilerinin problem ve önermeleri kanıtlama sürecindeki muhakemelerinin incelenmesi,

Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Bilimleri Sempozyumu, Online, Türkiye, 10 Nisan 2021, ss.145-146, (Özet Bildiri)

10. Supporting Middle School Mathematics Teachers’ Professional Development With Learning Trajectory Using A Web-Based System.

4th International Turkish Computer Mathematics Education Symposium., İzmir/Çeşme, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.414-423, (Tam Metin Bildiri)

11. Öğretmenlik Uygulaması Dersi Kapsamında Geliştirilen Geogebra Tabanlı Uygulamalar

4.Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, 26 - 28 Eylül 2019, (Özet Bildiri)

12. Professional development through a web-based portal: The progress of mathematics teachers teaching algebra based on hypothetical learning trajectories

Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, Utrecht, Hollanda, 6 - 10 Şubat 2019, cilt.15, ss.2741-2748, (Tam Metin Bildiri)

13. Geogebra-Based Activities Developed in teaching practice course

4th International Turkish Computer Mathematics Education Symposium, Çeşme, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.140-142, (Özet Bildiri)

14. Middle school students’ geometric reasoning to quadrilaterals

4th International Turkish Computer Mathematics Education Symposium, Çeşme, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.56-58, (Özet Bildiri)

15. Öğretmenlerin fark etme becerisi: Bir alanyazın incelemesi

VI. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.1395-1397, (Özet Bildiri)

16. Matematik öğretmenlerinin sorgulama becerileri: Web tabanlı mesleki gelişimi destekleme projesi

VI. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.1371-1373, (Özet Bildiri)

17. İlkokul öğrencilerinin geometrik sanal bir oyun aracılığıyla şekil oluşturma süreçleri

VI. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.1428-1429, (Özet Bildiri)

18. Web Tabanlı Bir Eğitim Sistemi Üzerinden Profesyonel Gelişim: Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Görüşleri

Uluslararası Necatibey Eğitim ve Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2018, ss.280, (Özet Bildiri)

19. Middle school students’ reasoning processes on symmetrical figures through a dynamic geometry environment

Proceedings of the 42nd Annual Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Umea, İsveç, 3 - 08 Temmuz 2018, cilt.5, ss.180, (Özet Bildiri)

20. Professional Development of a Mathematics Teacher through Web-Based Educational Portal

Proceedings of the 42nd Annual Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Umea, İsveç, 3 - 08 Temmuz 2018, cilt.5, ss.196, (Özet Bildiri)

21. Reflection of a billiard activity upon reasoning processes in teaching quadrilaterals.

Proceedings of the 42nd Annual Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Umea, İsveç, 3 - 08 Temmuz 2018, cilt.5, ss.87, (Özet Bildiri)

22. Dinamik Geometri Ortamında Gerçekçi Bir Geometri Probleminin Tasarlanması ve Lise Öğrencileri ile Çözümünün Analizi

V. International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.1356-1357, (Özet Bildiri)

23. Tanımların yorumlanması: Hangi dörtgen için hangi tanım?

V. International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.1027-1029, (Özet Bildiri)

24. Geçmişten Günümüze Öğretim Programları: Geometrik Kavramların Ortaokul Matematik Programlarındaki Yeri.

V. International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.1017-1018, (Özet Bildiri)

25. Matematik Öğretmenlerinin Derslerinde Apple Tv Aracılığıyla Tablet Kullanımı Konusundaki Görüşleri

5 th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, İzmir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

26. Examining geometry tasks in primary school mathematics textbooks with respect to cognitive demand levels: A case in Turkey.

III. Interdisciplinary Scientific Conference Mathematical Transgressions, Cracow, Polonya, 8 - 23 Haziran 2017, (Özet Bildiri)

27. Öğretmenlerin Çok Çözümlü Problemler ile İmtihanı: Kullanılan Stratejiler ve Problem Kurma Deneyimleri.

IV.rd International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.1008-1009, (Özet Bildiri)

28. Dörtgenlerin Tanımlanması ve İlişkilendirilmesi: Bir Öğretim Deneyinin Yansımaları.

IV.rd International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.1000-1001, (Özet Bildiri)

29. Örüntüleri genelleme ve kanıtlama arasındaki ilişki.

IV.rd International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.996-997, (Özet Bildiri)

30. Ortaokul Öğrencilerinin Zihnin Geometrik Alışkanlıklarının Kazanımına Yönelik Dinamik Geometri Yazılımındaki Öğrenme Süreçleri

Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-3, Afyon, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, ss.38-46, (Tam Metin Bildiri)

31. Pattern generalization strategies of elementary students

5. International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications, Belgrade, Sırbistan, 16 - 19 Ağustos 2016, (Özet Bildiri)

32. Investigating elementary mathematics teachers geometry courses towards geometric habits of mind

Proceedings of the 40th Annual Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Szeged, Macaristan, 3 - 07 Ağustos 2016

33. Defining quadrilaterals Related language used by mathematics teachers

Proceedings of the 40th Annual Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Szeged, Macaristan, 3 - 07 Ağustos 2016, (Özet Bildiri)

34. Nets of the pyramids From the view of theory of figural concepts

Proceedings of the 40th Annual Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Szeged, Macaristan, 3 - 07 Ağustos 2016, (Özet Bildiri)

35. Ortaokul öğrencilerinin matematiksel düşünme süreçlerinin incelenmesi Geometri Problemleri

3. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi-III.rd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

36. Matematik Dili ve Dörtgenler

XVII AMSE-AMCE- WAER CONGRESS Teaching and Training Today for Tomorrow, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

37. Reasoning in mathematics education

4. International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications, Athens, Yunanistan, 31 Ağustos - 03 Eylül 2015, ss.231, (Özet Bildiri)

38. The inclusion of geometric thinking in elementary school mathematics textbooks

4. International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications, Atina, Yunanistan, 31 Ağustos - 03 Eylül 2015, ss.222, (Özet Bildiri)

39. Ortaokul matematik öğretmenlerinin matematiği öğretme bilgilerinin gelişiminin incelenmesi Bir eylem araştırması

Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-2, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, ss.85, (Özet Bildiri)

41. Development of Preservice Teachers Conceptual Knowledge in Geometrical Transformations A Teaching Experiment

9rd Congress of European Research in Mathematics Education, Prag, Çek Cumhuriyeti, 4 - 08 Şubat 2015

42. Development of preservice teachers' content knowledge in geometrical transformations: A teaching experiment

9th Congress of the European-Society-for-Research-in-Mathematics-Education (CERME), Prague, Çek Cumhuriyeti, 4 - 08 Şubat 2015, ss.608-609, (Tam Metin Bildiri) identifier

43. Implications from elementary mathematics teachers' lesson study experience

9th Congress of the European-Society-for-Research-in-Mathematics-Education (CERME), Prague, Çek Cumhuriyeti, 4 - 08 Şubat 2015, ss.2957-2958, (Tam Metin Bildiri) identifier

45. Öğretmen adaylarının matematiksel ispatın yapısına ve farklı ispat yöntemlerine yönelik alan bilgilerinin incelenmesi

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.1056-1057, (Özet Bildiri)

46. Fostering geometric thinking of elementary mathematics teachers through lesson study

PME 38 and PME-NA 36, Vancouver, Kanada, 15 - 20 Temmuz 2014, cilt.6, ss.192, (Özet Bildiri)

47. Ortaokul matematik öğretmenlerinin geometrik düşünmeyi geliştirme üzerine gerçekleştirdikleri ders imecesinin bireysel öğretimlerine yansımaları

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.710-711, (Özet Bildiri)

48. 5 sınıf öğrencilerindeki ilişkisel düşünme ve gelişimi

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.1006-1007, (Özet Bildiri)

49. Multiple solution tasks and creativity

3rd International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications, Viyana, Avusturya, 25 - 28 Ağustos 2014, ss.386-387, (Özet Bildiri)

50. Eşit işaretini anlama ve ilişkisel düşünme

12. Matematik Sempozyumu Toplumda Matematik, Ankara, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2013, ss.76-77, (Özet Bildiri)

51. Yedinci sınıf öğrencilerinin GeoGebra nın enstrümental oluşumunda yaşadıkları zorluklar

Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-2, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, ss.200-201, (Özet Bildiri)

53. Effects of technology use on geometrical construction

16th Asian Technology Conference of Mathematics, 19 - 23 Eylül 2011, (Özet Bildiri)

54. THE CONSTRUCTIVE AND DECONSTRUCTIVE GENERALIZATIONS ON LINEAR FIGURAL PATTERNS OF PRESERVICE TEACHERS

35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME), Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, ss.339, (Tam Metin Bildiri) identifier

55. THE PRE-SERVICE TEACHERS' UNDERSTANDING OF TAXICAB GEOMETRY

35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME), Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, ss.425, (Tam Metin Bildiri) identifier

56. INVESTIGATING PRESERVICE TEACHERS' GEOMETRIC PROBLEM SOLVING PROCESS IN DYNAMIC GEOMETRY ENVIRONMENT

35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME), Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, ss.338, (Tam Metin Bildiri) identifier

57. Sınıf öğretmeni adaylarının örüntüleri genellemeleri Görsel stratejilerin etkisi

9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, ss.250-255, (Tam Metin Bildiri)

58. Geometrik şekillerin simetri doğrularının cabri geometri yazılımı yardımıyla araştırılmasına ilişkin öğrenci deneyimleri

8th International Educational Technology Conference, Eskişehir, Türkiye, 6 - 09 Mayıs 2008, ss.823-828, (Tam Metin Bildiri)

59. Yeni İlköğretim Matematik Dersi 1 5 Sınıflar Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi

Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, Kayseri, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2005, ss.239-255, (Tam Metin Bildiri)

60. Yeni ilköğretim matematik dersi 1 5 Sınıflar öğretim programının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi

Eğitimde Yansımalar VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, Kayseri, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2005, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar 7

1. Matematiksel Temsilleri İlişkilendirme

Matematik Öğretiminde İlişkilendirme, Abdulkadir ERDOĞAN, Editör, NOBEL, Ankara, ss.71-87, 2023

2. Ortaokul matematik öğretim programlarındaki reform harekelerinin geometri öğrenme alanına yansıması

Ortaokul Matematik Öğretim Programları Tarihsel Bir İnceleme, M. F. Özmantar, H. Akkoç, B. Kuşdemir Kayıran, M. Özyurt, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.247-274, 2021

3. Etkinlikler Yoluyla Matematiksel Muhakemenin Desteklenmesi.

Matematik Eğitiminde Etkinlikler ve Uygulamaları, Yüksel Dede, Muhammed Fatih Doğan, Fatma Aslan-Tutak, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.363-390, 2020

4. Didaktik Dönüşüm Teorisi

Matematik Eğitiminde Teoriler, Bingölbali,E., Arslan, S., Zembat, I. O., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.393-412, 2016

5. Cumhuriyetten günümüze ilkokul matematik dersi öğretim programlarında matematiksel muhakeme

Reform ve Değişim Bağlamında İlkokul Matematik Öğretim Programları, M.F. Özmantar, A. Öztürk, E. Bay, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.317-346, 2016

6. Geometrik Dönüşümlerden biri: Yansıma Dönüşümünü Anlamak

Tanımları ve Tarihsel Gelişimleriyle Matematiksel Kavramlar, I.O.Zembat, M.F.Özmantar, E.Bingölbali, H.Şandır, A.Delice, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.363-378, 2013

7. Öğretme öğrenme strateji ve modelleri.

Öğretim İlke ve Yöntemleri, Baştürk, S., Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.169-208, 2013
Metrikler

Yayın

97

Yayın (WoS)

14

Yayın (Scopus)

13

Atıf (WoS)

29

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

68

H-İndeks (Scopus)

4

Atıf (Scholar)

895

H-İndeks (Scholar)

16

Atıf (TrDizin)

66

H-İndeks (TrDizin)

5

Atıf (Sobiad)

80

H-İndeks (Sobiad)

6

Atıf (Diğer Toplam)

219

Proje

10

Tez Danışmanlığı

10

Açık Erişim

3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları