SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
A Lesson Study to Develop Teachers' Geometric Habits o Mind
CROATIAN JOURNAL OF EDUCATION-HRVATSKI CASOPIS ZA ODGOJ I OBRAZOVANJE
, cilt.21, sa.4, ss.1133-1179, 2019 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
A mathematics teacher educator's feedback affecting teachers' design of hypothetical learning trajectories for teaching patterns
International Journal for Mathematics Teaching and Learning
, cilt.22, sa.2, ss.33-54, 2021 (Hakemli Dergi)
Ortaokul Öğrencileri Kanıt Yapabilir mi?
Anadolu Journal of Educational Sciences International
, cilt.11, sa.2, ss.852-880, 2021 (Hakemli Dergi)
Middle School Students’ Interpretation of Definitions of the Parallelogram Family: Which Definition for Which Parallelogram?
IFO DICE REPORT
, cilt.5, sa.1, ss.157-175, 2019 (Scopus)
Ortaokul öğrencilerinin çokgen problemlerindeki matematiksel düşünme süreçleri
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.18, sa.1, ss.605-633, 2018 (Hakemli Dergi)
Öğrencilerin çok çözümlü problemler ile imtihanı Çözümlerde kullanılan stratejilerin belirlenmesi
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.3, sa.3, ss.78-101, 2015 (Hakemli Dergi)
Investigating Pre service Mathematics Teachers Geometric Problem Solving Process in Dynamic Geometry Environment
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry
, cilt.4, sa.3, ss.61-74, 2013 (Hakemli Dergi)
Pre service mathematics teachers knowledge of students about the algebraic concepts
AUSTRALIAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION
, cilt.38, sa.2, ss.1-18, 2013 (Scopus)
Dinamik geometri yazılımlarındaki sürükleme ve çeşitlerinin geometri öğretimindeki rolü
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.3, sa.1, ss.35-52, 2012 (Hakemli Dergi)
Equal sign and relational thinking in elementary mathematics textbooks
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.5, sa.2, ss.251-277, 2011 (Hakemli Dergi)
İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin süsleme etkinliklerindeki van Hiele geometrik düşünce düzeylerinin belirlenmesi
İlköğretim Online
, cilt.6, sa.1, ss.11-23, 2007 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Middle school students’ geometric reasoning to quadrilaterals
4th International Turkish Computer Mathematics Education Symposium, Çeşme, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.56-58
Matematik öğretmenlerinin sorgulama becerileri: Web tabanlı mesleki gelişimi destekleme projesi
VI. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.1371-1373
İlkokul öğrencilerinin geometrik sanal bir oyun aracılığıyla şekil oluşturma süreçleri
VI. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.1428-1429
Professional Development of a Mathematics Teacher through Web-Based Educational Portal
Proceedings of the 42nd Annual Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Umea, İsveç, 3 - 08 Temmuz 2018, cilt.5, ss.196
Reflection of a billiard activity upon reasoning processes in teaching quadrilaterals.
Proceedings of the 42nd Annual Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Umea, İsveç, 3 - 08 Temmuz 2018, cilt.5, ss.87
Tanımların yorumlanması: Hangi dörtgen için hangi tanım?
V. International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.1027-1029
Examining geometry tasks in primary school mathematics textbooks with respect to cognitive demand levels: A case in Turkey.
III. Interdisciplinary Scientific Conference Mathematical Transgressions, Cracow, Polonya, 8 - 23 Haziran 2017
Dörtgenlerin Tanımlanması ve İlişkilendirilmesi: Bir Öğretim Deneyinin Yansımaları.
IV.rd International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.1000-1001
Defining quadrilaterals Related language used by mathematics teachers
Proceedings of the 40th Annual Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Szeged, Macaristan, 3 - 07 Ağustos 2016
Nets of the pyramids From the view of theory of figural concepts
Proceedings of the 40th Annual Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Szeged, Macaristan, 3 - 07 Ağustos 2016
Ortaokul öğrencilerinin matematiksel düşünme süreçlerinin incelenmesi Geometri Problemleri
3. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi-III.rd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016
Reasoning in mathematics education
4. International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications, Athens, Yunanistan, 31 Ağustos - 03 Eylül 2015, ss.231
Ortaokul matematik öğretmenlerinin matematiği öğretme bilgilerinin gelişiminin incelenmesi Bir eylem araştırması
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-2, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, ss.85
Development of preservice teachers content knowledge on geometrical transformations A teaching experiment
Cerme 9th Congress of European Research in Mathematics Education, prag, Çek Cumhuriyeti, 4 - 08 Şubat 2015
Development of Preservice Teachers Conceptual Knowledge in Geometrical Transformations A Teaching Experiment
9rd Congress of European Research in Mathematics Education, Prag, Çek Cumhuriyeti, 4 - 08 Şubat 2015
Öğretmen Adaylarının Matematiksel İspatın Yapısına ve Farklı İspat Yöntemlerine Yönelik Alan Bilgilerinin İncelenmesi
Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014
Multiple solution tasks and creativity
3rd International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications, Viyana, Avusturya, 25 - 28 Ağustos 2014, ss.386-387
Eşit işaretini anlama ve ilişkisel düşünme
12. Matematik Sempozyumu Toplumda Matematik, Ankara, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2013, ss.76-77
TI-Nspire CAS Kullanımının Geometri Dersine Entegrasyonu Üzerine Bir Çalışma
16th Asian Technology Conference of Mathematics, 19 - 23 Eylül 2011
Effects of technology use on geometrical construction
16th Asian Technology Conference of Mathematics, 19 - 23 Eylül 2011
Sınıf öğretmeni adaylarının örüntüleri genellemeleri Görsel stratejilerin etkisi
9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, ss.250-255
Yeni İlköğretim Matematik Dersi 1 5 Sınıflar Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi
Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, Kayseri, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2005, ss.239-255
Yeni ilköğretim matematik dersi 1 5 Sınıflar öğretim programının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi
Eğitimde Yansımalar VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, Kayseri, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2005
Kitap & Kitap Bölümleri
Ortaokul matematik öğretim programlarındaki reform harekelerinin geometri öğrenme alanına yansıması
Ortaokul Matematik Öğretim Programları Tarihsel Bir İnceleme, M. F. Özmantar, H. Akkoç, B. Kuşdemir Kayıran, M. Özyurt, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.247-274, 2021
Matematik Eğitiminde Etkinlikler ve Uygulamaları
Pegem Akademi, Ankara, 2020
Etkinlikler Yoluyla Matematiksel Muhakemenin Desteklenmesi.
Matematik Eğitiminde Etkinlikler ve Uygulamaları, Yüksel Dede, Muhammed Fatih Doğan, Fatma Aslan-Tutak, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.363-390, 2020
Didaktik Dönüşüm Teorisi
Matematik Eğitiminde Teoriler, Bingölbali,E., Arslan, S., Zembat, I. O., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.393-412, 2016
Cumhuriyetten günümüze ilkokul matematik dersi öğretim programlarında matematiksel muhakeme
Reform ve Değişim Bağlamında İlkokul Matematik Öğretim Programları, M.F. Özmantar, A. Öztürk, E. Bay, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.317-346, 2016
Geometrik Dönüşümlerden biri: Yansıma Dönüşümünü Anlamak
Tanımları ve Tarihsel Gelişimleriyle Matematiksel Kavramlar, I.O.Zembat, M.F.Özmantar, E.Bingölbali, H.Şandır, A.Delice, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.363-378, 2013
Öğretme öğrenme strateji ve modelleri.
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Baştürk, S., Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.169-208, 2013