Eğitim Bilgileri
2002 - 2008
2002 - 2008Doktora
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Sınıf Öğretmenliği (Dr), Türkiye
2000 - 2001
2000 - 2001Yüksek Lisans
Université Lyon Iı, Eğitim Bilimleri, Fransa
1994 - 1998
1994 - 1998Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Fen Fakültesi, Matematik Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2008
2008Doktora
İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin dinamik geometri yazılımı cabri geometriyle simetriyi anlamlandırmalarının belirlenmesi: Bir eylem araştırması
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Sınıf Öğretmenliği (Dr)
2001
2001Yüksek Lisans
L’xxutilisation des nouvelles technologies en mathématique
Université Lyon Iı, Eğitim Bilimleri
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta ÜstüFransızca
Araştırma Alanları
İlköğretim
Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorProf. Dr.
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
2014 - 2020
2014 - 2020Doç. Dr.
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
2010 - 2015
2010 - 2015Yrd. Doç. Dr.
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
2001 - 2009
2001 - 2009Öğretim Görevlisi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
Yönetilen Tezler
2025
2025Doktora
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN DİNAMİK GEOMETRİ ORTAMLARINDA SÜSLEMELER ARACILIĞIYLA GEOMETRİK KAVRAMLARI ÖĞRENME SÜREÇLERİNİN İNCELENMESİ
Köse N. (Danışman)
H.MEHMET(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Ortaokul işitme engelli kaynaştırma öğrencilerinin çarpma ve bölme işlemlerine yönelik problem çözme ve kurma süreçleri
Köse N. (Danışman)
K.ERGENE(Öğrenci)
2024
2024Doktora
Bir ilkokul öğrencisinin geometrik kavramlara ilişkin soyutlama süreci: Tahmini öğrenme yol haritalarına dayalı bir öğretim deneyi
Köse N. (Danışman)
B.KARAKUZU(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Dinamik geometri ortamındaki inşa problemlerinin öğretmen adaylarının geometrik kavramlarının gelişimindeki rolü: Bir öğretim deneyi
Köse N. (Danışman)
Ö.İLAYDA(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Çok çözümlü geometri problemlerini çözme sürecinde yardımcı elemanların rolü
Köse N. (Danışman)
E.DUMAN(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Gelişimsel diskalkulisi olan öğrencilerin velilerinin diskalkuli hakkındaki görüşler
Köse N. (Danışman)
S.NURANSOY(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Öğrencilerin dönel simetri kavramına ilişkin gelişimlerinin ve soyutlama düzeylerinin incelenmesi
Köse N. (Danışman)
G.SAVAŞ(Öğrenci)
2021
2021Doktora
7. sınıf öğrencilerinin kanıtlama süreçlerinin ve bu süreçte ortaya çıkan kanıt işlevlerinin incelenmesi
Köse N. (Danışman)
T.YULET(Öğrenci)
2021
2021Doktora
Geometri öğretimine teknolojinin entegrasyonu: Ortaöğretim öğrencileri ile tasarım tabanlı bir araştırma
Köse N. (Danışman)
E.ÜNLÜER(Öğrenci)
2021
2021Doktora
Bir ortaokul matematik öğretmeninin fark etme becerisi bağlamında mesleki gelişimi
Köse N. (Danışman)
D.YEŞİL(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (29)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (9)
ESCI (4)
Scopus (13)
TRDizin (14)
Diğer Yayınlar (7)
2025
20251. Relations Between the Functions of Proof and Social and SocioMathematical Norms: Reflections from the KARİDE Model
Yılmaz T. Y., Kose N.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.50, sa.222, ss.67-98, 2025 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2024
20242. The use of a web-based training system in the professional development of a mathematics teacher
Bozcuoglu D. Y., Koese N., TANIŞLI D.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
, 2024 (ESCI, Scopus)
2023
20233. Pre-service mathematics teachers’ abstraction of rotational symmetry
Savaş G., Köse N.
Journal of Pedagogical Research
, cilt.7, sa.3, ss.263-286, 2023 (Scopus)
2021
20214. A mathematics teacher educator's feedback affecting teachers' design of hypothetical learning trajectories for teaching patterns
Turğut M., Tanışlı D., Köse N.
International Journal for Mathematics Teaching and Learning , cilt.22, sa.2, ss.33-54, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20215. Ortaokul Öğrencileri Kanıt Yapabilir mi?
KÖSE N., YILMAZ T. Y.
Anadolu Journal of Educational Sciences International
, cilt.11, sa.2, ss.852-880, 2021 (TRDizin)
2020
20206. How a teacher professional development program influences students’ algebra performance? Reflections from a web-based platform
TANIŞLI D., Türkmen H., TURĞUT M., KÖSE N.
Journal of Pedagogical Research
, cilt.4, sa.3, ss.327-343, 2020 (Scopus)
2020
20207. Cumhuriyetle Birlikte Yükselen Türk Kadın Matematikçiler: Prof. Dr. Suzan Kahramaner ve Prof. Dr. Nüzhet Gökdoğan
Köse N.
Apsistek , cilt.1, sa.1, ss.1, 2020 (Hakemsiz Dergi)
2020
20208. Development of Secondary School Students' Relational Thinking Skills with a Teaching Experiment
Yavuzsoy Kose N., Kiziltoprak A.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.2020, sa.85, ss.135-168, 2020 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2019
20199. A Lesson Study to Develop Teachers' Geometric Habits o Mind
Unal D. O., KÖSE N.
CROATIAN JOURNAL OF EDUCATION-HRVATSKI CASOPIS ZA ODGOJ I OBRAZOVANJE
, cilt.21, sa.4, ss.1133-1179, 2019 (SSCI, Scopus)
2019
201910. Middle School Students’ Interpretation of Definitions of the Parallelogram Family: Which Definition for Which Parallelogram?
Köse N., Yılmaz T. Y., Yeşil D., Yıldırım D.
IFO DICE REPORT
, cilt.5, sa.1, ss.157-175, 2019 (Scopus)
2018
201811. Professional Development Through a Web-Based Education System: Opinions of Middle School Mathematics Teachers
TANIŞLI D., Ayber G., KÖSE N., TURĞUT M.
International Journal of Progressive Education , cilt.14, sa.6, ss.99-116, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201812. Ortaokul öğrencilerinin çokgen problemlerindeki matematiksel düşünme süreçleri
Yıldırım D., KÖSE N.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.18, sa.1, ss.605-633, 2018 (TRDizin)
2017
201713. Relational thinking: The bridge between arithmetic and algebra
Kızıltoprak A., Köse N.
International Electronic Journal of Elementary Education
, cilt.10, sa.1, ss.131-145, 2017 (Scopus)
2017
201714. Preservice Mathematics Teachers' Knowledge of Generalization and Justification about Patterns
TANIŞLI D., KÖSE N., Camci F.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.5, sa.3, ss.195-222, 2017 (ESCI, TRDizin)
2015
201515. Öğrencilerin çok çözümlü problemler ile imtihanı Çözümlerde kullanılan stratejilerin belirlenmesi
YILMAZ T. Y., KÖSE N.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI , cilt.3, sa.3, ss.78-101, 2015 (TRDizin)
2014
201416. İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının kanıt bağlamındaki inançlarının kanıtlama süreçlerinin ve örnek kanıtları değerlendirme süreçlerinin incelenmesi
UYGAN C., TANIŞLI D., KÖSE N.
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.137-157, 2014 (TRDizin)
2014
201417. Primary School Teacher Candidates' Geometric Habits of Mind
KÖSE N., TANIŞLI D.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.14, sa.3, ss.1220-1230, 2014 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2014
201418. Ilkögretim Matematik Ögretmeni Adaylarının Kanıt Baglamındaki Inançlarının Kanıtlama Süreçlerinin veÖrnek Kanıtları Degerlendirme Süreçlerinin Incelenmesi
UYGAN C., TANIŞLI D., KÖSE N.
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education , cilt.5, sa.2, ss.137-157, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201319. Preservice Mathematics Teachers' Knowledge of Students about Algebraic Concepts
TANIŞLI D., KÖSE N.
AUSTRALIAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION
, cilt.38, sa.2, ss.1-18, 2013 (ESCI, Scopus)
2013
201320. Investigating Pre service Mathematics Teachers Geometric Problem Solving Process in Dynamic Geometry Environment
ÖZEN D., KÖSE N.
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry , cilt.4, sa.3, ss.61-74, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201321. Sınıf öğretmeni adaylarının genelleme sürecindeki bilişsel yapıları: Bir öğretim deneyi
TANIŞLI D., KÖSE Y. N.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)
, cilt.12, sa.44, ss.255-283, 2013 (TRDizin)
2013
201322. Pre service mathematics teachers knowledge of students about the algebraic concepts
TANIŞLI D., KÖSE N.
AUSTRALIAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION , cilt.38, sa.2, ss.1-18, 2013 (Scopus)
2012
201223. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Teknoloji Destekli Geometri Dersindeki Geometrik Oluşum Edinimleri
KÖSE N., TANIŞLI D., ERDOĞAN E. Ö., Y. ADA T.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.8, sa.3, ss.102-121, 2012 (TRDizin)
2012
201224. Dinamik geometri yazılımlarındaki sürükleme ve çeşitlerinin geometri öğretimindeki rolü
KÖSE N., UYGAN C., ÖZEN D.
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi , cilt.3, sa.1, ss.35-52, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201225. PRIMARY SCHOOL STUDENTS' KNOWLEDGE OF LINE SYMMETRY
Kose N.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.42, ss.274-286, 2012 (SSCI, TRDizin)
2011
201126. Equal sign and relational thinking in elementary mathematics textbooks
KÖSE N., TANIŞLI D.
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.5, sa.2, ss.251-277, 2011 (TRDizin)
2011
201127. Generalization Strategies about Linear Figural Patterns: Effect of Figural and Numerical Clues
TANIŞLI D., KÖSE N.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.36, sa.160, ss.184-198, 2011 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2009
200928. İlköğretim 5 Sınıf Öğrencileri Geometrik şekillerdeki simetri doğrularını Cabri Geometri Yazılımı Yardımıyla Nasıl Belirliyorlar
Köse N., Özdaş A.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE , cilt.8, sa.1, 2009 (TRDizin)
2007
200729. İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin süsleme etkinliklerindeki van Hiele geometrik düşünce düzeylerinin belirlenmesi
KILIÇ Ç., KÖSE N., TANIŞLI D., Özdaş A.
İlköğretim Online , cilt.6, sa.1, ss.11-23, 2007 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. JavaScript ve GeoGebra entegreli sanal ve artırılmış gerçeklik ortamında doğrusal denklemler ile eğim kavramlarının incelenmesi
Kaya M. C., KÖSE N.
International Education Congress 2024, Diyarbakır, Türkiye, 18 Eylül 2024, ss.442-445, (Özet Bildiri)
2023
20232. Geometric constructions in the mathematics curriculum of Türkiye
ÖZTÜRK Ö. İ., KÖSE N.
International Conference on New Horizons in Education, Roma, İtalya, 27 - 28 Temmuz 2023, ss.50, (Özet Bildiri)
2023
20233. Süslemeler ve geometrik inşa: Geogebra ile bir öğretim tasarımı.
SEVGİ H. M., KÖSE N.
EDUCONGRESS 2023, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, ss.1128-1129, (Özet Bildiri)
2023
20234. Gelişimsel diskalkulisi olan öğrencilerin velilerinin diskalkuli hakkındaki görüşleri
NURANSOY ALTINIŞIK S., KÖSE N.
EDUCONGRESS 2023, Ankara, Türkiye, 20 Eylül 2023, ss.1064-1065, (Özet Bildiri)
2023
20235. Bir Matematik Öğretmen Adayının DGY Aracılığıyla İnşa Problemlerini Çözme Stratejileri
ÖZTÜRK Ö. İ., KÖSE N.
EDUCONGRESS 2023, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, ss.1080-1081, (Özet Bildiri)
2023
20236. Türkiye Matematik Dersi Öğretim Programında Geometrik İnşalar
Öztürk Ö. İ., Köse N.
International Conference on New Horizons in Education, Rome, İtalya, 27 - 28 Temmuz 2023, ss.50, (Özet Bildiri)
2021
20217. Üçgenin yardımcı elemanlarının geometri öğretimindeki rolü nedir? Matematiksel bir analiz ve ilgili çalışmaların değerlendirilmesi
DUMAN E., KÖSE N.
5th International Turkish Computer & Mathematics Education Symposium, Antalya, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2021
20218. Kanıtın Sosyal ve Matematiksel Yönlerini Birleştiren Kanıt Öğrenme Modeli: KARİDE
YILMAZ T. Y., KÖSE N.
14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Burdur, Türkiye, 19 Mayıs 2021, ss.261, (Özet Bildiri)
2021
20219. Ortaokul öğrencilerinin problem ve önermeleri kanıtlama sürecindeki muhakemelerinin incelenmesi,
YILMAZ T. Y., KÖSE N.
Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Bilimleri Sempozyumu, Online, Türkiye, 10 Nisan 2021, ss.145-146, (Özet Bildiri)
2019
201910. Supporting Middle School Mathematics Teachers’ Professional Development With Learning Trajectory Using A Web-Based System.
TANIŞLI D., KÖSE N., TURĞUT M., Camci F.
4th International Turkish Computer Mathematics Education Symposium., İzmir/Çeşme, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.414-423, (Tam Metin Bildiri)
2019
201911. Öğretmenlik Uygulaması Dersi Kapsamında Geliştirilen Geogebra Tabanlı Uygulamalar
DUMAN E., KÖSE N.
4.Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, 26 - 28 Eylül 2019, (Özet Bildiri)
2019
201912. Professional development through a web-based portal: The progress of mathematics teachers teaching algebra based on hypothetical learning trajectories
TANIŞLI D., KÖSE N., TURĞUT M.
Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, Utrecht, Hollanda, 6 - 10 Şubat 2019, cilt.15, ss.2741-2748, (Tam Metin Bildiri)
2019
201913. Geogebra-Based Activities Developed in teaching practice course
KIZILTOPRAK A., KÖSE N.
4th International Turkish Computer Mathematics Education Symposium, Çeşme, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.140-142, (Özet Bildiri)
2019
201914. Middle school students’ geometric reasoning to quadrilaterals
KIZILTOPRAK A., KÖSE N.
4th International Turkish Computer Mathematics Education Symposium, Çeşme, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.56-58, (Özet Bildiri)
2019
201915. Öğretmenlerin fark etme becerisi: Bir alanyazın incelemesi
KÖSE N., Yeşil D.
VI. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.1395-1397, (Özet Bildiri)
2019
201916. Matematik öğretmenlerinin sorgulama becerileri: Web tabanlı mesleki gelişimi destekleme projesi
TANIŞLI D., KÖSE N., TURĞUT M., Camci F.
VI. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.1371-1373, (Özet Bildiri)
2019
201917. İlkokul öğrencilerinin geometrik sanal bir oyun aracılığıyla şekil oluşturma süreçleri
Karakuzu B., KÖSE N.
VI. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.1428-1429, (Özet Bildiri)
2018
201818. Web Tabanlı Bir Eğitim Sistemi Üzerinden Profesyonel Gelişim: Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Görüşleri
TANIŞLI D., KÖSE N., Ayber G.
Uluslararası Necatibey Eğitim ve Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2018, ss.280, (Özet Bildiri)
2018
201819. Middle school students’ reasoning processes on symmetrical figures through a dynamic geometry environment
UYGAN C., KÖSE N.
Proceedings of the 42nd Annual Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Umea, İsveç, 3 - 08 Temmuz 2018, cilt.5, ss.180, (Özet Bildiri)
2018
201820. Professional Development of a Mathematics Teacher through Web-Based Educational Portal
Yıldırım D., KÖSE N., TANIŞLI D.
Proceedings of the 42nd Annual Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Umea, İsveç, 3 - 08 Temmuz 2018, cilt.5, ss.196, (Özet Bildiri)
2018
201821. Reflection of a billiard activity upon reasoning processes in teaching quadrilaterals.
KIZILTOPRAK A., KÖSE N.
Proceedings of the 42nd Annual Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Umea, İsveç, 3 - 08 Temmuz 2018, cilt.5, ss.87, (Özet Bildiri)
2018
201822. Dinamik Geometri Ortamında Gerçekçi Bir Geometri Probleminin Tasarlanması ve Lise Öğrencileri ile Çözümünün Analizi
KÖSE N., Ünlüer E.
V. International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.1356-1357, (Özet Bildiri)
2018
201823. Tanımların yorumlanması: Hangi dörtgen için hangi tanım?
Yeşil D., Yıldırım D., Yılmaz T. Y., KÖSE N.
V. International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.1027-1029, (Özet Bildiri)
2018
201824. Geçmişten Günümüze Öğretim Programları: Geometrik Kavramların Ortaokul Matematik Programlarındaki Yeri.
KÖSE N., Ünlüer E.
V. International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.1017-1018, (Özet Bildiri)
2017
201725. Matematik Öğretmenlerinin Derslerinde Apple Tv Aracılığıyla Tablet Kullanımı Konusundaki Görüşleri
Ünlüer E., ÜNLÜER S., KÖSE N.
5 th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, İzmir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201726. Examining geometry tasks in primary school mathematics textbooks with respect to cognitive demand levels: A case in Turkey.
KÖSE N., Karakuzu B.
III. Interdisciplinary Scientific Conference Mathematical Transgressions, Cracow, Polonya, 8 - 23 Haziran 2017, (Özet Bildiri)
2017
201727. Öğretmenlerin Çok Çözümlü Problemler ile İmtihanı: Kullanılan Stratejiler ve Problem Kurma Deneyimleri.
Yılmaz T. Y., KÖSE N.
IV.rd International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.1008-1009, (Özet Bildiri)
2017
201728. Dörtgenlerin Tanımlanması ve İlişkilendirilmesi: Bir Öğretim Deneyinin Yansımaları.
Yıldırım D., KÖSE N.
IV.rd International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.1000-1001, (Özet Bildiri)
2017
201729. Örüntüleri genelleme ve kanıtlama arasındaki ilişki.
TANIŞLI D., KÖSE N.
IV.rd International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.996-997, (Özet Bildiri)
2017
201730. Ortaokul Öğrencilerinin Zihnin Geometrik Alışkanlıklarının Kazanımına Yönelik Dinamik Geometri Yazılımındaki Öğrenme Süreçleri
UYGAN C., KÖSE N.
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-3, Afyon, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, ss.38-46, (Tam Metin Bildiri)
2016
201631. Pattern generalization strategies of elementary students
ÖZEN D., KÖSE N.
5. International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications, Belgrade, Sırbistan, 16 - 19 Ağustos 2016, (Özet Bildiri)
2016
201632. Investigating elementary mathematics teachers geometry courses towards geometric habits of mind
ÖZEN D., KÖSE N.
Proceedings of the 40th Annual Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Szeged, Macaristan, 3 - 07 Ağustos 2016
2016
201633. Defining quadrilaterals Related language used by mathematics teachers
KÖSE N., KIZILTOPRAK A.
Proceedings of the 40th Annual Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Szeged, Macaristan, 3 - 07 Ağustos 2016, (Özet Bildiri)
2016
201634. Nets of the pyramids From the view of theory of figural concepts
DANİŞMAN Ş., KÖSE N.
Proceedings of the 40th Annual Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Szeged, Macaristan, 3 - 07 Ağustos 2016, (Özet Bildiri)
2016
201635. Ortaokul öğrencilerinin matematiksel düşünme süreçlerinin incelenmesi Geometri Problemleri
YILDIRIM D., KÖSE N.
3. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi-III.rd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201636. Matematik Dili ve Dörtgenler
YEŞİL D., KÖSE N.
XVII AMSE-AMCE- WAER CONGRESS Teaching and Training Today for Tomorrow, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2015
201537. Reasoning in mathematics education
KÖSE N.
4. International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications, Athens, Yunanistan, 31 Ağustos - 03 Eylül 2015, ss.231, (Özet Bildiri)
2015
201538. The inclusion of geometric thinking in elementary school mathematics textbooks
ÖZEN D., KÖSE N., ŞİRİN H.
4. International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications, Atina, Yunanistan, 31 Ağustos - 03 Eylül 2015, ss.222, (Özet Bildiri)
2015
201539. Ortaokul matematik öğretmenlerinin matematiği öğretme bilgilerinin gelişiminin incelenmesi Bir eylem araştırması
DANİŞMAN Ş., Hisar F. M., KÖSE N.
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-2, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, ss.85, (Özet Bildiri)
2015
201540. Development of preservice teachers content knowledge on geometrical transformations A teaching experiment
UYGAN C., KÖSE N., TANIŞLI D., NAS Ö. F., GÜL SATAR N. Y., YOLGÖSTEREN A.
Cerme 9th Congress of European Research in Mathematics Education, prag, Çek Cumhuriyeti, 4 - 08 Şubat 2015
2015
201541. Development of Preservice Teachers Conceptual Knowledge in Geometrical Transformations A Teaching Experiment
UYGAN C., KÖSE N., TANIŞLI D.
9rd Congress of European Research in Mathematics Education, Prag, Çek Cumhuriyeti, 4 - 08 Şubat 2015
2015
201542. Development of preservice teachers' content knowledge in geometrical transformations: A teaching experiment
UYGAN C., KÖSE N., TANIŞLI D.
9th Congress of the European-Society-for-Research-in-Mathematics-Education (CERME), Prague, Çek Cumhuriyeti, 4 - 08 Şubat 2015, ss.608-609, (Tam Metin Bildiri)
2015
201543. Implications from elementary mathematics teachers' lesson study experience
Ozen D., KÖSE N.
9th Congress of the European-Society-for-Research-in-Mathematics-Education (CERME), Prague, Çek Cumhuriyeti, 4 - 08 Şubat 2015, ss.2957-2958, (Tam Metin Bildiri)
2014
201444. Öğretmen Adaylarının Matematiksel İspatın Yapısına ve Farklı İspat Yöntemlerine Yönelik Alan Bilgilerinin İncelenmesi
UYGAN C., TANIŞLI D., KÖSE N., BİLKAN Ç., GÖKBULUT M., ARDIÇ M.
Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014
2014
201445. Öğretmen adaylarının matematiksel ispatın yapısına ve farklı ispat yöntemlerine yönelik alan bilgilerinin incelenmesi
UYGAN C., TANIŞLI D., KÖSE N., EROĞLU D.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.1056-1057, (Özet Bildiri)
2014
201446. Fostering geometric thinking of elementary mathematics teachers through lesson study
ÖZEN D., KÖSE N., ALHAN C.
PME 38 and PME-NA 36, Vancouver, Kanada, 15 - 20 Temmuz 2014, cilt.6, ss.192, (Özet Bildiri)
2014
201447. Ortaokul matematik öğretmenlerinin geometrik düşünmeyi geliştirme üzerine gerçekleştirdikleri ders imecesinin bireysel öğretimlerine yansımaları
ÖZEN D., KÖSE N.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.710-711, (Özet Bildiri)
2014
201448. 5 sınıf öğrencilerindeki ilişkisel düşünme ve gelişimi
Kızıltoprak A., KÖSE N., KARAŞ İ. R.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.1006-1007, (Özet Bildiri)
2014
201449. Multiple solution tasks and creativity
Yılmaz T. Y., KÖSE N.
3rd International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications, Viyana, Avusturya, 25 - 28 Ağustos 2014, ss.386-387, (Özet Bildiri)
2013
201350. Eşit işaretini anlama ve ilişkisel düşünme
Kızıltoprak A., KÖSE N.
12. Matematik Sempozyumu Toplumda Matematik, Ankara, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2013, ss.76-77, (Özet Bildiri)
2015
201551. Yedinci sınıf öğrencilerinin GeoGebra nın enstrümental oluşumunda yaşadıkları zorluklar
UYGAN C., KÖSE N., KAÇAR M.
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-2, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, ss.200-201, (Özet Bildiri)
2011
201152. TI-Nspire CAS Kullanımının Geometri Dersine Entegrasyonu Üzerine Bir Çalışma
ÖZDEMİR ERDOĞAN E., KÖSE N., TANIŞLI D., ADA T.
16th Asian Technology Conference of Mathematics, 19 - 23 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
2011
201153. Effects of technology use on geometrical construction
KÖSE N., ÖZDEMİR ERDOĞAN E., ADA T., TANIŞLI D.
16th Asian Technology Conference of Mathematics, 19 - 23 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
2011
201154. THE CONSTRUCTIVE AND DECONSTRUCTIVE GENERALIZATIONS ON LINEAR FIGURAL PATTERNS OF PRESERVICE TEACHERS
TANIŞLI D., KÖSE N.
35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME), Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, ss.339, (Tam Metin Bildiri)
2011
201155. THE PRE-SERVICE TEACHERS' UNDERSTANDING OF TAXICAB GEOMETRY
KÖSE N., ADA T.
35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME), Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, ss.425, (Tam Metin Bildiri)
2011
201156. INVESTIGATING PRESERVICE TEACHERS' GEOMETRIC PROBLEM SOLVING PROCESS IN DYNAMIC GEOMETRY ENVIRONMENT
KÖSE N., Ozen D.
35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME), Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, ss.338, (Tam Metin Bildiri)
2010
201057. Sınıf öğretmeni adaylarının örüntüleri genellemeleri Görsel stratejilerin etkisi
TANIŞLI D., KÖSE N.
9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, ss.250-255, (Tam Metin Bildiri)
2008
200858. Geometrik şekillerin simetri doğrularının cabri geometri yazılımı yardımıyla araştırılmasına ilişkin öğrenci deneyimleri
KÖSE N., Özdaş A.
8th International Educational Technology Conference, Eskişehir, Türkiye, 6 - 09 Mayıs 2008, ss.823-828, (Tam Metin Bildiri)
2005
200559. Yeni İlköğretim Matematik Dersi 1 5 Sınıflar Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi
ÖZDAŞ A., TANIŞLI D., KÖSE N., KILIÇ Ç.
Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, Kayseri, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2005, ss.239-255, (Tam Metin Bildiri)
2005
200560. Yeni ilköğretim matematik dersi 1 5 Sınıflar öğretim programının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi
Özdaş A., TANIŞLI D., KÖSE N., KILIÇ Ç.
Eğitimde Yansımalar VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, Kayseri, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2005, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Matematiksel Düşünme
KÖSE N., TANIŞLI D.
Düşünme Eğitimi, ERSOY ARİFE FİGEN, GÜRDOĞAN BAYIR ÖMÜR, Editör, Eğiten Kitap, ss.405-435, 2025
2023
20232. Matematiksel Temsilleri İlişkilendirme
TANIŞLI D., KÖSE N.
Matematik Öğretiminde İlişkilendirme, Abdulkadir ERDOĞAN, Editör, NOBEL, Ankara, ss.71-87, 2023
2021
20213. Ortaokul matematik öğretim programlarındaki reform harekelerinin geometri öğrenme alanına yansıması
KÖSE N., ÖZEN ÜNAL D.
Ortaokul Matematik Öğretim Programları Tarihsel Bir İnceleme, M. F. Özmantar, H. Akkoç, B. Kuşdemir Kayıran, M. Özyurt, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.247-274, 2021
2020
20204. Etkinlikler Yoluyla Matematiksel Muhakemenin Desteklenmesi.
TANIŞLI D., KÖSE N.
Matematik Eğitiminde Etkinlikler ve Uygulamaları, Yüksel Dede, Muhammed Fatih Doğan, Fatma Aslan-Tutak, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.363-390, 2020
2016
20165. Cumhuriyetten günümüze ilkokul matematik dersi öğretim programlarında matematiksel muhakeme
KÖSE N.
Reform ve Değişim Bağlamında İlkokul Matematik Öğretim Programları, M.F. Özmantar, A. Öztürk, E. Bay, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.317-346, 2016
2016
20166. Didaktik Dönüşüm Teorisi
KÖSE N.
Matematik Eğitiminde Teoriler, Bingölbali,E., Arslan, S., Zembat, I. O., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.393-412, 2016
2013
20137. Geometrik Dönüşümlerden biri: Yansıma Dönüşümünü Anlamak
KÖSE N.
Tanımları ve Tarihsel Gelişimleriyle Matematiksel Kavramlar, I.O.Zembat, M.F.Özmantar, E.Bingölbali, H.Şandır, A.Delice, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.363-378, 2013
2013
20138. Öğretme öğrenme strateji ve modelleri.
KÖSE N., TANIŞLI D.
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Baştürk, S., Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.169-208, 2013
Desteklenen Projeler
Devam Ediyor
Devam Ediyorİlköğretim 5 Sınıf Öğrencilerinin Dinamik Geometri Yazılımı Cabri Geometriyle Simetriyi Anlamlandırmalarının Belirlenmesi Bir Eylem Araştırması
KÖSE N.
2017 - 2019
2017 - 2019Öğrenme Yörüngeleri Yoluyla Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Profesyonel Gelişimlerinin Web Tabanlı Sistemle Desteklenmesi
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Tanışlı D. (Yürütücü), Köse N.
2017 - 2018
2017 - 2018Örüntü Etkinlikleri Bağlamında Genelleme ve Doğrulama
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
TANIŞLI D. (Yürütücü), KÖSE N.
2016 - 2017
2016 - 2017Dörtgen Kavramının Didaktik Dönüşümü
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
KÖSE N. (Yürütücü)
2014 - 2016
2014 - 2016Ortaokul Öğrencilerinin Zihnin Geometrik Alışkanlıklarının Kazanımına Yönelik Dinamik Geometri Yazılımındaki Öğrenme Süreçleri Anadolu Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Fonu Proje no 1406E300 Yürütücü
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
KÖSE N. (Yürütücü)
2014 - 2015
2014 - 2015Matematik Öğretmen Adaylarının Geometrik Düşünme Üzerine Gerçekleştirdikleri Çalışmaların Değerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
KÖSE N. (Yürütücü)
2014 - 2015
2014 - 2015ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN GEOMETRİK DÜŞÜNMELERİNİN GELİŞTİRİLMESİ BİR DERS İMECESİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
KÖSE N. (Yürütücü)
2010 - 2012
2010 - 2012Teknoloji Kullanımının İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Temel Matematik Formasyonuna Entegrasyonu
TÜBİTAK Projesi
ÖZDEMİR ERDOĞAN E. (Yürütücü), TANIŞLI D., YANIK H. B., KÖSE N., ERDOĞAN A.
Sanatsal Etkinlik