Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
Abstract strategy board game for mathematical reasoning: opening the black box
THINKING SKILLS AND CREATIVITY
, vol.3, pp.1-20, 2024 (SSCI)
Articles Published in Other Journals
Beceri Temelli Sorular
Matematik Dünyası
, vol.1, no.119, pp.98-103, 2024 (Non Peer-Reviewed Journal)
Didactic Praxeologies Employed by Mathematics Teachers in Teaching the Inverse Function
Journal of Computer and Education Research
, vol.11, no.22, pp.1089-1112, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
Matematik derslerindeki öğrenci ve öğretmen beklentilerinin sıradışı sonuçları
Matematik Dünyası
, no.112, 2022 (Non Peer-Reviewed Journal)
An investigation of primary school students' 3D geometric thinking
International Online Journal of Primary Education
, vol.11, no.1, pp.168-186, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Oyun Tabanlı Problem Çözme Etkinlikleri ile Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Tutumlarının Desteklenmesi
Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, vol.6, no.2, pp.22-53, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Dinamik Geometri ile Keşif, Varsayım ve İspat: Bir Durum Çalışması
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, vol.14, no.1, pp.661-690, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Geçmişten günümüze zeka oyunları
Apsistek
, 2019 (Non Peer-Reviewed Journal)
Sınıf Ortamında Rutin Olmayan Matematik Problemi Çözme: Didaktik Durumlar Teorisine Dayalı Bir Uygulama Örneği
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.14, no.1, pp.140-181, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Oyunlar ve Matematik Öğretimi: Stratejik Zekâ OyunlarınınSınıflandırılması
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, vol.10, pp.287-311, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Matematik ile Sanatın İlişkilendirilmesi: Mandala Desenlerinin Simetri Öğretiminde Kullanımı
Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi
, vol.6, no.2, pp.58-77, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Ortaokul matematik ders kitaplarında matematik tarihinin yeri: ekolojik bir analiz
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, vol.42, pp.49-69, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Orantı kavramının adidaktik bir ortamda öğretimi
Gazi üniversitesi eğitim fakültesi dergisi
, vol.34, no.3, pp.535-562, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
Ortaokul öğretmenlerinin matematik uygulamaları dersinde karşılaştıkları sorunlar
Turkish journal of computer and mathematics education
, vol.4, no.3, pp.242-258, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Fostering optimization ideas in early grades
Teaching children mathematics
, vol.20, no.1, pp.52-56, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Didaktik durumlar teorisi ışığında ilköğretim öğrencilerini matematiksel süreçlerin yaşatılması
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.14, no.1, pp.17-34, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
İlköğretim matematik öğretmenliği programı birinci sınıf öğrencilerinin fonksiyonlar konusundaki hazır bulunuşlukları
Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, vol.11, no.4, pp.1121-1149, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
İnteraktif bir matematik sergisinin matematiğin popülerleşmesine olan katkısının incelenmesi
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.31, no.1, pp.116-143, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Matematiğin popülerleştirilmesine yönelik tasarlanan bir eğitim öğretim ortamının değerlendirilmesi
Elementary education online
, vol.11, no.1, pp.51-74, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
First Year Prospective Middle School Mathematics Teachers Readiness for Functions
Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, vol.11, no.4, pp.1121-1149, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Primary teacher education students ability to use functions as modelling tools
Procedia - Social and Behavioral Sciences
, vol.2, no.2, pp.4518-4522, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
Matematiksel Nesneler Sorunlu Şeyler
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, vol.3, no.1, pp.156-173, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Les forums de questions mathématiques sur Internet et les attentes sur le travail des élèves
Annales de didactique et des sciences cognitives
, vol.12, pp.147-163, 2007 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
Matematik Öğretmenlerinin Kullandıklari Web Sitelerinin Bir İncelemesi
7th International Eurasian Research Congress ONLINE (EJER), 10 September - 13 October 2020
Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Gözünden Üstün Yetenekli Öğrenciler ve Karşılaştıkları Sorunlar
7th International Eurasian Research Congress ONLINE (EJER), 10 September - 13 October 2020
Türev Konusunun Matematiksel Sit Kavramı Çerçevesinde Ekolojik Analizi ve Kavramsal ĠliĢkilerinin Didaktik Yapılandırılması
4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, İzmir, Turkey, 26 - 28 September 2019, pp.93-101
İlkokul Öğrencilerinin Üç Boyutta Geometrik Düşünme ile İlgili Bazı Kritik Becerilerinin İncelenmesi
VIth International Eurasian Educational Research Congress, 19 - 22 June 2019
Didaktik Durumlar Teorisi Çerçevesinde Kesir Kavramı Öğretimi
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK-2018), Antalya, Turkey, 18 April 2018, pp.2583-2590
Teknoloji Destekli Öğrenme Ortamlarında Öğretmenin Öğrencilerin Matematik Öğrenmelerini Desteklemesi
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK-2018), Antalya, Turkey, 18 - 22 April 2018
Ortaokulda Sözsüz İspatların Kullanımı
V. İnternational Eurasian Educational Reseach Congress (EJER), Antalya, Turkey, 2 - 05 May 2018
A-didaktik Oyun Ortamında Ortaokul Öğrencilerinin Yansıtıcı Oyun Şemaları
V. International Eurasian Educatioanal Research Congress (EJER), Antalya, Turkey, 2 - 05 May 2018
Matematik Öğrenme Desteğinde Ebeveynlik Stilleri
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK-2018), Antalya, Turkey, 18 April 2018, pp.2803-2806
A Three Dimensional Geometric Thinking Test For 1st – 4th Grades
EIEM 2017, 11 - 12 November 2017
Öğrencilerin Somut Materyale Dayalı Oyunlar Bağlamındaki Şemaları
2nd International Conference On Best Practices And Innovations In Education (İnoved), 19 - 21 October 2017
Matematiğin Popülerleştirilmesine Yönelik Tasarlanan Etkinliklerin 7. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Vizyonlarina Etkisi
Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, 19 October - 21 December 2017
Öğretmen Adayları ve Öğrencilerin Bakış Açısıyla Popüler Zeka Oyunları
2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education (INOVED 2017), 17 - 21 October 2017
Middle School Students? Engagement With Mathematical Processes In A Manipulative Game Playing Context
41st Annual Conference Of The International Group For The Psycology Of Mathematics Education (pme 41), 17 - 22 July 2017
Social Media As A Scaffolding Tool: Example Of Facebook Mathematics Group
International Conference On Education In Mathematics, Science Technology (ıcemst), 18 - 21 May 2017
An Ecological Analysis Of The Turkish Mathematics Curriculum Changes Related To The Teaching Of Function Concept
International Conference On Education In Mathematics, Science Technology (ıcemst), 18 - 21 May 2017
Matematiksel Oyunların Ilköğretimde Kullanımı: Matematik Atölyesi Örneği
4th International Eurasian Educational Research Congress (ejer), 11 - 14 May 2017
Analysis of 10th grade textbook functions unit with antropological theory of didactics
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), 19 - 22 May 2016
7 sınıfta simetri konularına girişte mandala sanatının kullanımı
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Turkey, 28 September - 30 August 2016
Fonksiyon Kavramına Grafik odaklı Yaklaşımda Karşılaşılan Zorluklar
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Turkey, 28 September - 30 August 2016
Examples of popularization activities in Turkey Effects opportunities and challenges
ICME13-13th International Congress on Mathematical Education, 24 - 31 July 2016
The development of three dimensionality in primary school childeren
ICME13-13th Internaional conference on mathematical education, 24 - 31 July 2016
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü BÖTE Öğrencilerinin Matematiğe Yönelik Tutumları
XVIII. ULUSLARARASI AMSE-AMCE-WAER KONGRESİ, 30 May - 02 June 2016
Teknoloji Fakültelerindeki Bilimsel Hazırlık Sınıflarında Mateamtik Dersi Fonskiyon Grafiklerinin Öğretiminin Prakseolojik Bir Analizi
XVIII. ULUSLARARASI AMSE-AMCE-WAER KONGRESİ, 30 May - 02 June 2016
İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Gözüyle Rutin Olmayan Matematik Problemleri Kim İçin Niçin Nasıl
XVIII. ULUSLARARASI AMSE-AMCE-WAER KONGRESİ, 30 May - 02 June 2016
Sınıf İçi Matematiksel Araştırma Problemleri (SİMAP) ile Matematiksel Süreç Becerilerinin Kazandırılması: Yenilikçi Bir Projenin Öğretmen Eğitimi Boyutu
2. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu (BİLMAT), Turkey, 16 May 2015 - 18 May 2018
Ondalık gösterimler ve yüzde konularına ilişkin öğretmen bilgilerinin prakseolojik analizi
2. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Adıyaman, Turkey, 16 - 18 May 2015
Sınıf içi matematiksel araştırma problemleri SİMAP ile matematiksel süreç becerilerinin kazandırılması Yenilikçi bir projenin öğretmen eğitimi boyutu
2. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Adıyaman, Turkey, 16 - 18 May 2015
Ecological problems in the teaching of perspective drawings at 8th grade
International conferenece on education for the future, 13 - 15 May 2015
Teaching ratio concept within an adidactical milieu
International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, Antalya, Turkey, 23 - 26 April 2015, pp.27-28
Examination of tenth grade students errors in functions
International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, Antalya, Turkey, 23 - 26 April 2015, pp.23
Bilim sergisi tasarımcısı kimdir ve nasıl yetişir
Uluslararası Katılımlı 2. Türkiye Bilim Merkezleri Sempozyumu, Bursa, Turkey, 7 - 09 November 2014
The research processes of 6th grade students for non routine mathematics problems
III. Conference on interdisciplinary research in education, Milan, Italy, 29 - 31 October 2014
Matematik öğretmen adaylarının matematik felsefesine yönelik zihin haritaları
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Turkey, 11 - 14 September 2014, pp.347
Lise 1 sınıf öğrencilerinin fonksiyon grafiklerinin çiziminde yaptıkları hatalarının incelenmesi
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Turkey, 11 - 14 September 2014, pp.56
Türkiye deki lise matematik öğretimi program değişikliğine yönelik öğretmen yaklaşımları Fonksiyon kavramı örneği
23.Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı (uluslararası katılımlı), Kocaeli, Turkey, 4 - 06 September 2014
6 sınıf öğrencilerinin matematiksel muhakeme süreçlerinin incelenmesi
1.Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu (BİLMAT), Trabzon, Turkey, 20 - 22 June 2013, pp.59
Ortaokul 5 sınıf matematik uygulamaları dersinin farklı boyutlarıyla öğretmenlerce değerlendirilmesi
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu (BİLMAT), Trabzon, Turkey, 20 - 22 June 2013, pp.15
Üçgende Aynı Tabana İnen Temel Doğruların Uzunluklarının Dinamik Geometri Yazılımı Kullanılarak Karşılaştırılması
11. Matematik Sempozyumu, Samsun, Turkey, 19 - 21 September 2012
Üçgende aynı tabana inen temel doğruların uzunluklarının dinamik geometri yazılımı kullanılarak karşılaştırılması
11. Matematik Sempozyumu, Samsun, Turkey, 19 - 21 September 2012, pp.209-210
İlköğretim ikinci kademe matematik ders kitaplarında matematik tarihinin yeri
11. Matematik Sempozyumu, Samsun, Turkey, 19 - 21 September 2012, pp.100
Perspektif çizimler konusunun 8 sınıfta öğretiminin didaktiksel dönüşüm kuramı çerçevesinde incelenmesi
1. Matematik Sempozyumu, Samsun, Turkey, 19 - 21 September 2012, pp.184-185
Orantı kavramının adidaktik bir ortamda öğretimi
11. Matematik Sempozyumu, Samsun, Turkey, 19 - 21 September 2012, pp.155
İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin bir matematik yardım forumu hakkındaki görüşleri ve kulanım şekilleri
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Turkey, 27 - 30 June 2012, pp.164
Türkiye deki bilim merkezlerinde matematiğin yeri
Uluslararası Katılımlı Türkiye Bilim Merkezleri Sempozyumu, Bursa, Turkey, 26 - 27 May 2012, pp.159-163
Faire des mathematiques autrement
Conference of the International Journal of Arts and Sciences, Toronto, Canada, 26 - 27 May 2012, pp.1-8
The first steps of an online forum project to help students in mathematics
SixteenthAsian Technology Conference in Mathematics, Bolu, Turkey, 19 - 23 September 2011, pp.26-27
Mathematics teachers practices in different socio cultural and educational environments
The Second Annual Asian Conference on Education, Osaka, Japan, 2 - 05 December 2010
Ders programları ve ders kitaplarında dikkate alınmayan matematiksel sorunlar ve bunların sınıf ortamına yansımaları Çizilemeyen çokgenler örneği
9. Matematik Sempozyumu, Trabzon, Turkey, 20 - 22 October 2010
Ders programoı ve ders kitaplarında dikkate alınmayan matematiksel sorunlar ve bunların sınıf ortamına yansımaları : çizilemeyen çokgenler örneği
9. Matematik Sempozyumu, Turkey, 20 - 22 October 2010
Matematik öğretmeni adaylarının programları uygulama yeterlikleri
9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Turkey, 23 - 25 September 2010, pp.75
Comment étudient les élèves du secondaire en mathématiques
2ème Conference Internationale Education, Economie et Société, Paris, France, 21 - 24 July 2010
Uluslararası Niçin Matematik sergisinin Türkiye macerası ve ülkemizde matematiğin popülerleşmesine olan katkısı
8. Matematik Sempozyumu, Ankara, Turkey, 12 - 14 November 2009
Une expérience des situations de recherche en Turquie Ecole Mathématique d Eskisehir
Journées de l’équipe Maths à Modeler, Grenoble, France, 21 - 23 October 2009
Des anomalies créées par les nouveaux programmes et leurs conséquences didactiques
XVème Ecole d'Eté de Didactique des Mathématiques, Clermont-Ferrand, France, 16 - 23 August 2009, pp.1-5
Matematik eğitiminde Fransız yaklaşımları Teoriler ve uygulamaları
Anadolu Üniversitesi Fen Fakültesi Seminerleri, Eskişehir, Turkey, 30 October 2008
A funny and interesting approach for mathematicsteaching Mathematical School of Eskişehir MSE
International Society for Educational Planning (ISEP) Annual Meeting, İstanbul, Turkey, 16 - 18 October 2008
A new learning environment of scientific process for pupils
International Conference Teaching and Learning 2008, Aveiro, Portugal, 26 - 28 May 2008, pp.858-862
Eğlenceli matematikten üniversite matematiğine
Eskişehir Milli Eğitim Müdürlüğü Semineri, Eskişehir, Turkey, 27 February 2008
La notion de site mathématique comme outil d analyse de l activité mathématique
Journées de l'équipe Maths a Modeler, Grenoble, France, 25 - 27 October 2007
Le diagnostic de l aide à l étude en mathématiques analyse didactique des difficultés relatives à l algèbre et aux fonctions en Seconde
Séminaire national de didactique des mathématiques, Paris, France, 19 - 20 October 2007, pp.134-156
Etude autonome des élèves en mathématiques une approche diagnostic
XIVème Ecole d'Eté de Didactique des Mathématiques, Saint-Livrade, France, 17 - 24 August 2007, pp.1-9
A didactical analyis to reconsider the curriculum and the situations of study
31th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME 31), Seul, South Korea, 8 - 13 July 2007, pp.215
Etude didactique des forums de questions mathématiques comme un système auxiliaire technologique
Espace mathématique francophone 2006 (EMF2006), Sherbrooke, Canada, 23 - 31 May 2006
Etude autonome des élèves en mathématiques l organisation d un diagnostic
Premier colloque international sur l'approche anthropologique du didactique, Baeza, Spain, 27 - 30 September 2005, pp.319-338
Forums on Internet tools for teaching and learning
Biltek2005: International Informatics Congress, Eskişehir, Turkey, 10 - 12 June 2005, pp.94-102
Un regard épistémologique sur le travail des élèves
Colloque international de mathématiques : l'apprentissage des mathématiques de la prime enfance à l'âge adulte, Mons, Belgium, 7 - 09 June 2005
Pupil s autonomous studying From an epistemological analysis towards the construction of a diagnosis
Fourth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 4), Barselona, Spain, 17 - 21 February 2005, pp.663-674
Matematik Eğitiminde Enformasyon ve İletişim Teknolojilerinin Yeri: Fransa Örneği
VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İstanbul, Turkey, 9 - 11 September 2004
Matematik eğitiminde enformasyon ve iletişim teknolojilerinin yeri Fransa Örneği
VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İstanbul, Turkey, 9 - 11 September 2004, pp.1-4
Internet üzerindeki matematik forumlarının didaktik boyutu
VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İstanbul, Turkey, 9 - 11 September 2004, pp.1-5
Le problème du diagnostic pour l aide à l étude en mathématiques comment étudier l étude Des pistes pour une aide à l étude à partir du cas des équations inéquations en classe de Seconde
Séminaire de didactique des mathématiques de l’équipe DIDIREM, Université Paris 7-Denis Diderot, Paris, France, 05 May 2004
Books & Book Chapters
Matematik Öğretiminde İlişkilendirme
Nobel Yayınevi, Ankara, 2023
Matematiği oyunla ilişkilendirme
in: Matematik Öğretiminde İlişkilendirme, Abdulkadir Erdoğan, Editor, Nobel Akademi, Ankara, pp.325-347, 2023
Matematiği felsefe ve mantık ile ilişkilendirme
in: Matematik Öğretiminde İlişkilendirme, , Editor, Nobel Akademi, Ankara, pp.89-111, 2023
Eleştirel bir bakış açısıyla matematiksel ilişkilendirme
in: Matematik Öğretiminde İlişkilendirme, Abdulkadir Erdoğan, Editor, Nobel Akademi, Ankara, pp.1-11, 2023
Matematik kavramlarını ilişkilendirme
in: Matematik Öğretiminde İlişkilendirme, Abdulkadir Erdoğan, Editor, Nobel Akademi, Ankara, pp.13-41, 2023
Matematik Alan Becerileri
in: K12 ULUSAL BECERİ ORTAK REFERANS ÇERÇEVESİ, Prof. Dr. Mahmut Özer Millî Eğitim Bakanı Prof. Dr. Petek AŞKAR • MEB Bakan Yardımcısı Halil İbrahim TOPÇU • MEB Ortaöğretim Genel Müdürü Prof. Dr. Arif ALTUN • Hacettepe Üniversitesi Doç. Dr. İlker CIRIK • Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Dr. Mustafa KANDIRMAZ • MEB, Editor, Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, pp.64-88, 2022
Yunan Matematiğinin İlk Yılları
in: Matematik Tarihi-Giriş, Soner Durmuş, Editor, Nobel, İstanbul, pp.83-139, 2017
Didaktik Durumlar Teorisi
in: Matematik Eğitiminde Teoriler, Bingolbali Erhan, Arslan Selahattin, Zembat İsmail Özgür, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.413-430, 2016
Didaktik Sözleşme
in: Matematik Eğitiminde Teoriler, Bingolbali Erhan, Arslan Selahattin, Zembat İsmail Özgür, Editor, Pegem, Ankara, pp.565-579, 2016
Ortaokul matematik 5 sınıf ders kitabı
Milli Eğitim Bakanlığı, 2013
Toplama ve çıkarma kavramlarının öğretimi ve öğrenci güçlükleri
in: İlköğretimde Karşılaşılan Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri, Erhan Bingolbali ve Mehmet-Fatih Ozmantar , Editor, Pegem, Ankara, pp.31-61, 2009
Etude autonome des élèves en mathématiques: l'organisation d'un diagnostic
in: Sociedad Escuela y Matematicas, Luisa Ruiz-Higueras, Antonio Estepa, F. Javier Garcia, Editor, Universidad de Jaen, Jaen, pp.319-337, 2007