Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
Articles Published in Other Journals
An investigation of primary school students' 3D geometric thinking
International Online Journal of Primary Education, vol.11, no.1, pp.168-186, 2022 (Peer-Reviewed Journal)

Matematik derslerindeki öğrenci ve öğretmen beklentilerinin sıradışı sonuçları
Matematik Dünyası, no.112, 2022 (Non Peer-Reviewed Journal)
Oyun Tabanlı Problem Çözme Etkinlikleri ile Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Tutumlarının Desteklenmesi
Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, vol.6, no.2, pp.22-53, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Dinamik Geometri ile Keşif, Varsayım ve İspat: Bir Durum Çalışması
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, vol.14, no.1, pp.661-690, 2020 (Peer-Reviewed Journal)

Geçmişten günümüze zeka oyunları
Apsistek, 2019 (Non Peer-Reviewed Journal)
Sınıf Ortamında Rutin Olmayan Matematik Problemi Çözme: Didaktik Durumlar Teorisine Dayalı Bir Uygulama Örneği
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.14, no.1, pp.140-181, 2017 (Peer-Reviewed Journal)

Matematik ile Sanatın İlişkilendirilmesi: Mandala Desenlerinin Simetri Öğretiminde Kullanımı
Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi, vol.6, no.2, pp.58-77, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Oyunlar ve Matematik Öğretimi: Stratejik Zekâ OyunlarınınSınıflandırılması
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.10, pp.287-311, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Ortaokul matematik ders kitaplarında matematik tarihinin yeri: ekolojik bir analiz
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, vol.42, pp.49-69, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Orantı kavramının adidaktik bir ortamda öğretimi
Gazi üniversitesi eğitim fakültesi dergisi, vol.34, no.3, pp.535-562, 2014 (Peer-Reviewed Journal)

Ortaokul öğretmenlerinin matematik uygulamaları dersinde karşılaştıkları sorunlar
Turkish journal of computer and mathematics education, vol.4, no.3, pp.242-258, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Fostering optimization ideas in early grades
Teaching children mathematics, vol.20, no.1, pp.52-56, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Didaktik durumlar teorisi ışığında ilköğretim öğrencilerini matematiksel süreçlerin yaşatılması
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.14, no.1, pp.17-34, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
İlköğretim matematik öğretmenliği programı birinci sınıf öğrencilerinin fonksiyonlar konusundaki hazır bulunuşlukları
Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.11, no.4, pp.1121-1149, 2012 (Peer-Reviewed Journal)

İnteraktif bir matematik sergisinin matematiğin popülerleşmesine olan katkısının incelenmesi
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.31, no.1, pp.116-143, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
First Year Prospective Middle School Mathematics Teachers Readiness for Functions
Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.11, no.4, pp.1121-1149, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Matematiğin popülerleştirilmesine yönelik tasarlanan bir eğitim öğretim ortamının değerlendirilmesi
Elementary education online, vol.11, no.1, pp.51-74, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Primary teacher education students ability to use functions as modelling tools
Procedia - Social and Behavioral Sciences, vol.2, no.2, pp.4518-4522, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
Matematiksel Nesneler Sorunlu Şeyler
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, vol.3, no.1, pp.156-173, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Les forums de questions mathématiques sur Internet et les attentes sur le travail des élèves
Annales de didactique et des sciences cognitives, vol.12, pp.147-163, 2007 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
Matematik Öğretmenlerinin Kullandıklari Web Sitelerinin Bir İncelemesi
7th International Eurasian Research Congress ONLINE (EJER), 10 September - 13 October 2020
Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Gözünden Üstün Yetenekli Öğrenciler ve Karşılaştıkları Sorunlar
7th International Eurasian Research Congress ONLINE (EJER), 10 September - 13 October 2020
Türev Konusunun Matematiksel Sit Kavramı Çerçevesinde Ekolojik Analizi ve Kavramsal ĠliĢkilerinin Didaktik Yapılandırılması
4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, İzmir, Turkey, 26 - 28 September 2019, pp.93-101
İlkokul Öğrencilerinin Üç Boyutta Geometrik Düşünme ile İlgili Bazı Kritik Becerilerinin İncelenmesi
VIth International Eurasian Educational Research Congress, 19 - 22 June 2019
Didaktik Durumlar Teorisi Çerçevesinde Kesir Kavramı Öğretimi
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK-2018), Antalya, Turkey, 18 April 2018, pp.2583-2590
Teknoloji Destekli Öğrenme Ortamlarında Öğretmenin Öğrencilerin Matematik Öğrenmelerini Desteklemesi
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK-2018), Antalya, Turkey, 18 - 22 April 2018
Ortaokulda Sözsüz İspatların Kullanımı
V. İnternational Eurasian Educational Reseach Congress (EJER), Antalya, Turkey, 2 - 05 May 2018
A-didaktik Oyun Ortamında Ortaokul Öğrencilerinin Yansıtıcı Oyun Şemaları
V. International Eurasian Educatioanal Research Congress (EJER), Antalya, Turkey, 2 - 05 May 2018
Matematik Öğrenme Desteğinde Ebeveynlik Stilleri
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK-2018), Antalya, Turkey, 18 April 2018, pp.2803-2806
A Three Dimensional Geometric Thinking Test For 1st – 4th Grades
EIEM 2017, 11 - 12 November 2017
Öğrencilerin Somut Materyale Dayalı Oyunlar Bağlamındaki Şemaları
2nd International Conference On Best Practices And Innovations In Education (İnoved), 19 - 21 October 2017
Matematiğin Popülerleştirilmesine Yönelik Tasarlanan Etkinliklerin 7. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Vizyonlarina Etkisi
Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, 19 October - 21 December 2017
Öğretmen Adayları ve Öğrencilerin Bakış Açısıyla Popüler Zeka Oyunları
2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education (INOVED 2017), 17 - 21 October 2017
Middle School Students? Engagement With Mathematical Processes In A Manipulative Game Playing Context
41st Annual Conference Of The International Group For The Psycology Of Mathematics Education (pme 41), 17 - 22 July 2017
An Ecological Analysis Of The Turkish Mathematics Curriculum Changes Related To The Teaching Of Function Concept
International Conference On Education In Mathematics, Science Technology (ıcemst), 18 - 21 May 2017
Social Media As A Scaffolding Tool: Example Of Facebook Mathematics Group
International Conference On Education In Mathematics, Science Technology (ıcemst), 18 - 21 May 2017
Matematiksel Oyunların Ilköğretimde Kullanımı: Matematik Atölyesi Örneği
4th International Eurasian Educational Research Congress (ejer), 11 - 14 May 2017
Analysis of 10th grade textbook functions unit with antropological theory of didactics
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), 19 - 22 May 2016
7 sınıfta simetri konularına girişte mandala sanatının kullanımı
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Turkey, 28 September - 30 August 2016
Fonksiyon Kavramına Grafik odaklı Yaklaşımda Karşılaşılan Zorluklar
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Turkey, 28 September - 30 August 2016
Examples of popularization activities in Turkey Effects opportunities and challenges
ICME13-13th International Congress on Mathematical Education, 24 - 31 July 2016
The development of three dimensionality in primary school childeren
ICME13-13th Internaional conference on mathematical education, 24 - 31 July 2016
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü BÖTE Öğrencilerinin Matematiğe Yönelik Tutumları
XVIII. ULUSLARARASI AMSE-AMCE-WAER KONGRESİ, 30 May - 02 June 2016
Teknoloji Fakültelerindeki Bilimsel Hazırlık Sınıflarında Mateamtik Dersi Fonskiyon Grafiklerinin Öğretiminin Prakseolojik Bir Analizi
XVIII. ULUSLARARASI AMSE-AMCE-WAER KONGRESİ, 30 May - 02 June 2016
İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Gözüyle Rutin Olmayan Matematik Problemleri Kim İçin Niçin Nasıl
XVIII. ULUSLARARASI AMSE-AMCE-WAER KONGRESİ, 30 May - 02 June 2016
Sınıf İçi Matematiksel Araştırma Problemleri (SİMAP) ile Matematiksel Süreç Becerilerinin Kazandırılması: Yenilikçi Bir Projenin Öğretmen Eğitimi Boyutu
2. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu (BİLMAT), Turkey, 16 May 2015 - 18 May 2018
Sınıf içi matematiksel araştırma problemleri SİMAP ile matematiksel süreç becerilerinin kazandırılması Yenilikçi bir projenin öğretmen eğitimi boyutu
2. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Adıyaman, Turkey, 16 - 18 May 2015
Ondalık gösterimler ve yüzde konularına ilişkin öğretmen bilgilerinin prakseolojik analizi
2. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Adıyaman, Turkey, 16 - 18 May 2015
Ecological problems in the teaching of perspective drawings at 8th grade
International conferenece on education for the future, 13 - 15 May 2015
Examination of tenth grade students errors in functions
International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, Antalya, Turkey, 23 - 26 April 2015, pp.23
Teaching ratio concept within an adidactical milieu
International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, Antalya, Turkey, 23 - 26 April 2015, pp.27-28
Bilim sergisi tasarımcısı kimdir ve nasıl yetişir
Uluslararası Katılımlı 2. Türkiye Bilim Merkezleri Sempozyumu, Bursa, Turkey, 7 - 09 November 2014
The research processes of 6th grade students for non routine mathematics problems
III. Conference on interdisciplinary research in education, Milan, Italy, 29 - 31 October 2014
Matematik öğretmen adaylarının matematik felsefesine yönelik zihin haritaları
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Turkey, 11 - 14 September 2014, pp.347
Lise 1 sınıf öğrencilerinin fonksiyon grafiklerinin çiziminde yaptıkları hatalarının incelenmesi
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Turkey, 11 - 14 September 2014, pp.56
Türkiye deki lise matematik öğretimi program değişikliğine yönelik öğretmen yaklaşımları Fonksiyon kavramı örneği
23.Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı (uluslararası katılımlı), Kocaeli, Turkey, 4 - 06 September 2014
6 sınıf öğrencilerinin matematiksel muhakeme süreçlerinin incelenmesi
1.Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu (BİLMAT), Trabzon, Turkey, 20 - 22 June 2013, pp.59
Ortaokul 5 sınıf matematik uygulamaları dersinin farklı boyutlarıyla öğretmenlerce değerlendirilmesi
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu (BİLMAT), Trabzon, Turkey, 20 - 22 June 2013, pp.15
Üçgende Aynı Tabana İnen Temel Doğruların Uzunluklarının Dinamik Geometri Yazılımı Kullanılarak Karşılaştırılması
11. Matematik Sempozyumu, Samsun, Turkey, 19 - 21 September 2012
Orantı kavramının adidaktik bir ortamda öğretimi
11. Matematik Sempozyumu, Samsun, Turkey, 19 - 21 September 2012, pp.155
Üçgende aynı tabana inen temel doğruların uzunluklarının dinamik geometri yazılımı kullanılarak karşılaştırılması
11. Matematik Sempozyumu, Samsun, Turkey, 19 - 21 September 2012, pp.209-210
Perspektif çizimler konusunun 8 sınıfta öğretiminin didaktiksel dönüşüm kuramı çerçevesinde incelenmesi
1. Matematik Sempozyumu, Samsun, Turkey, 19 - 21 September 2012, pp.184-185
İlköğretim ikinci kademe matematik ders kitaplarında matematik tarihinin yeri
11. Matematik Sempozyumu, Samsun, Turkey, 19 - 21 September 2012, pp.100
İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin bir matematik yardım forumu hakkındaki görüşleri ve kulanım şekilleri
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Turkey, 27 - 30 June 2012, pp.164
Faire des mathematiques autrement
Conference of the International Journal of Arts and Sciences, Toronto, Canada, 26 - 27 May 2012, pp.1-8
Türkiye deki bilim merkezlerinde matematiğin yeri
Uluslararası Katılımlı Türkiye Bilim Merkezleri Sempozyumu, Bursa, Turkey, 26 - 27 May 2012, pp.159-163
The first steps of an online forum project to help students in mathematics
SixteenthAsian Technology Conference in Mathematics, Bolu, Turkey, 19 - 23 September 2011, pp.26-27
Mathematics teachers practices in different socio cultural and educational environments
The Second Annual Asian Conference on Education, Osaka, Japan, 2 - 05 December 2010
Ders programları ve ders kitaplarında dikkate alınmayan matematiksel sorunlar ve bunların sınıf ortamına yansımaları Çizilemeyen çokgenler örneği
9. Matematik Sempozyumu, Trabzon, Turkey, 20 - 22 October 2010
Ders programoı ve ders kitaplarında dikkate alınmayan matematiksel sorunlar ve bunların sınıf ortamına yansımaları : çizilemeyen çokgenler örneği
9. Matematik Sempozyumu, Turkey, 20 - 22 October 2010
Matematik öğretmeni adaylarının programları uygulama yeterlikleri
9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Turkey, 23 - 25 September 2010, pp.75
Comment étudient les élèves du secondaire en mathématiques
2ème Conference Internationale Education, Economie et Société, Paris, France, 21 - 24 July 2010
Uluslararası Niçin Matematik sergisinin Türkiye macerası ve ülkemizde matematiğin popülerleşmesine olan katkısı
8. Matematik Sempozyumu, Ankara, Turkey, 12 - 14 November 2009
Une expérience des situations de recherche en Turquie Ecole Mathématique d Eskisehir
Journées de l’équipe Maths à Modeler, Grenoble, France, 21 - 23 October 2009
Des anomalies créées par les nouveaux programmes et leurs conséquences didactiques
XVème Ecole d'Eté de Didactique des Mathématiques, Clermont-Ferrand, France, 16 - 23 August 2009, pp.1-5
Matematik eğitiminde Fransız yaklaşımları Teoriler ve uygulamaları
Anadolu Üniversitesi Fen Fakültesi Seminerleri, Eskişehir, Turkey, 30 October 2008
A funny and interesting approach for mathematicsteaching Mathematical School of Eskişehir MSE
International Society for Educational Planning (ISEP) Annual Meeting, İstanbul, Turkey, 16 - 18 October 2008
A new learning environment of scientific process for pupils
International Conference Teaching and Learning 2008, Aveiro, Portugal, 26 - 28 May 2008, pp.858-862
Eğlenceli matematikten üniversite matematiğine
Eskişehir Milli Eğitim Müdürlüğü Semineri, Eskişehir, Turkey, 27 February 2008
La notion de site mathématique comme outil d analyse de l activité mathématique
Journées de l'équipe Maths a Modeler, Grenoble, France, 25 - 27 October 2007
Le diagnostic de l aide à l étude en mathématiques analyse didactique des difficultés relatives à l algèbre et aux fonctions en Seconde
Séminaire national de didactique des mathématiques, Paris, France, 19 - 20 October 2007, pp.134-156
Etude autonome des élèves en mathématiques une approche diagnostic
XIVème Ecole d'Eté de Didactique des Mathématiques, Saint-Livrade, France, 17 - 24 August 2007, pp.1-9
A didactical analyis to reconsider the curriculum and the situations of study
31th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME 31), Seul, South Korea, 8 - 13 July 2007, pp.215
Etude didactique des forums de questions mathématiques comme un système auxiliaire technologique
Espace mathématique francophone 2006 (EMF2006), Sherbrooke, Canada, 23 - 31 May 2006
Etude autonome des élèves en mathématiques l organisation d un diagnostic
Premier colloque international sur l'approche anthropologique du didactique, Baeza, Spain, 27 - 30 September 2005, pp.319-338
Forums on Internet tools for teaching and learning
Biltek2005: International Informatics Congress, Eskişehir, Turkey, 10 - 12 June 2005, pp.94-102
Un regard épistémologique sur le travail des élèves
Colloque international de mathématiques : l'apprentissage des mathématiques de la prime enfance à l'âge adulte, Mons, Belgium, 7 - 09 June 2005
Pupil s autonomous studying From an epistemological analysis towards the construction of a diagnosis
Fourth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 4), Barselona, Spain, 17 - 21 February 2005, pp.663-674
Matematik Eğitiminde Enformasyon ve İletişim Teknolojilerinin Yeri: Fransa Örneği
VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İstanbul, Turkey, 9 - 11 September 2004
Matematik eğitiminde enformasyon ve iletişim teknolojilerinin yeri Fransa Örneği
VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İstanbul, Turkey, 9 - 11 September 2004, pp.1-4
Internet üzerindeki matematik forumlarının didaktik boyutu
VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İstanbul, Turkey, 9 - 11 September 2004, pp.1-5
Le problème du diagnostic pour l aide à l étude en mathématiques comment étudier l étude Des pistes pour une aide à l étude à partir du cas des équations inéquations en classe de Seconde
Séminaire de didactique des mathématiques de l’équipe DIDIREM, Université Paris 7-Denis Diderot, Paris, France, 05 May 2004
Books & Book Chapters
Matematik Alan Becerileri
in: K12 ULUSAL BECERİ ORTAK REFERANS ÇERÇEVESİ, Prof. Dr. Mahmut Özer Millî Eğitim Bakanı Prof. Dr. Petek AŞKAR • MEB Bakan Yardımcısı Halil İbrahim TOPÇU • MEB Ortaöğretim Genel Müdürü Prof. Dr. Arif ALTUN • Hacettepe Üniversitesi Doç. Dr. İlker CIRIK • Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Dr. Mustafa KANDIRMAZ • MEB, Editor, Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, pp.64-88, 2022
Yunan Matematiğinin İlk Yılları
in: Matematik Tarihi-Giriş, Soner Durmuş, Editor, Nobel, İstanbul, pp.83-139, 2017
Ortaokul matematik 5 sınıf ders kitabı
Milli Eğitim Bakanlığı, 2013
Toplama ve çıkarma kavramlarının öğretimi ve öğrenci güçlükleri
in: İlköğretimde Karşılaşılan Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri, Erhan Bingolbali ve Mehmet-Fatih Ozmantar , Editor, Pegem, Ankara, pp.31-61, 2009
Etude autonome des élèves en mathématiques: l'organisation d'un diagnostic
in: Sociedad Escuela y Matematicas, Luisa Ruiz-Higueras, Antonio Estepa, F. Javier Garcia, Editor, Universidad de Jaen, Jaen, pp.319-337, 2007