SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Abstract strategy board game for mathematical reasoning: opening the black box
THINKING SKILLS AND CREATIVITY
, cilt.3, ss.1-20, 2024 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Beceri Temelli Sorular
Matematik Dünyası
, cilt.1, sa.119, ss.98-103, 2024 (Hakemsiz Dergi)
Matematik derslerindeki öğrenci ve öğretmen beklentilerinin sıradışı sonuçları
Matematik Dünyası
, sa.112, 2022 (Hakemsiz Dergi)
Oyun Tabanlı Problem Çözme Etkinlikleri ile Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Tutumlarının Desteklenmesi
Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.6, sa.2, ss.22-53, 2022 (Hakemli Dergi)
Dinamik Geometri ile Keşif, Varsayım ve İspat: Bir Durum Çalışması
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.14, sa.1, ss.661-690, 2020 (Hakemli Dergi)
Geçmişten günümüze zeka oyunları
Apsistek
, 2019 (Hakemsiz Dergi)
Matematik ile Sanatın İlişkilendirilmesi: Mandala Desenlerinin Simetri Öğretiminde Kullanımı
Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi
, cilt.6, sa.2, ss.58-77, 2017 (Hakemli Dergi)
Oyunlar ve Matematik Öğretimi: Stratejik Zekâ OyunlarınınSınıflandırılması
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.10, ss.287-311, 2017 (Hakemli Dergi)
Sınıf Ortamında Rutin Olmayan Matematik Problemi Çözme: Didaktik Durumlar Teorisine Dayalı Bir Uygulama Örneği
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.14, sa.1, ss.140-181, 2017 (Hakemli Dergi)
Ortaokul matematik ders kitaplarında matematik tarihinin yeri: ekolojik bir analiz
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.42, ss.49-69, 2015 (Hakemli Dergi)
Orantı kavramının adidaktik bir ortamda öğretimi
Gazi üniversitesi eğitim fakültesi dergisi
, cilt.34, sa.3, ss.535-562, 2014 (Hakemli Dergi)
Ortaokul öğretmenlerinin matematik uygulamaları dersinde karşılaştıkları sorunlar
Turkish journal of computer and mathematics education
, cilt.4, sa.3, ss.242-258, 2013 (Hakemli Dergi)
Fostering optimization ideas in early grades
Teaching children mathematics
, cilt.20, sa.1, ss.52-56, 2013 (Hakemli Dergi)
Didaktik durumlar teorisi ışığında ilköğretim öğrencilerini matematiksel süreçlerin yaşatılması
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.14, sa.1, ss.17-34, 2013 (Hakemli Dergi)
İnteraktif bir matematik sergisinin matematiğin popülerleşmesine olan katkısının incelenmesi
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.31, sa.1, ss.116-143, 2012 (Hakemli Dergi)
Matematiğin popülerleştirilmesine yönelik tasarlanan bir eğitim öğretim ortamının değerlendirilmesi
Elementary education online
, cilt.11, sa.1, ss.51-74, 2012 (Hakemli Dergi)
First Year Prospective Middle School Mathematics Teachers Readiness for Functions
Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.11, sa.4, ss.1121-1149, 2012 (Hakemli Dergi)
Primary teacher education students ability to use functions as modelling tools
Procedia - Social and Behavioral Sciences
, cilt.2, sa.2, ss.4518-4522, 2010 (Hakemli Dergi)
Matematiksel Nesneler Sorunlu Şeyler
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.3, sa.1, ss.156-173, 2009 (Hakemli Dergi)
Les forums de questions mathématiques sur Internet et les attentes sur le travail des élèves
Annales de didactique et des sciences cognitives
, cilt.12, ss.147-163, 2007 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Gözünden Üstün Yetenekli Öğrenciler ve Karşılaştıkları Sorunlar
7th International Eurasian Research Congress ONLINE (EJER), 10 Eylül - 13 Ekim 2020
Matematik Öğretmenlerinin Kullandıklari Web Sitelerinin Bir İncelemesi
7th International Eurasian Research Congress ONLINE (EJER), 10 Eylül - 13 Ekim 2020
Türev Konusunun Matematiksel Sit Kavramı Çerçevesinde Ekolojik Analizi ve Kavramsal ĠliĢkilerinin Didaktik Yapılandırılması
4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.93-101
İlkokul Öğrencilerinin Üç Boyutta Geometrik Düşünme ile İlgili Bazı Kritik Becerilerinin İncelenmesi
VIth International Eurasian Educational Research Congress, 19 - 22 Haziran 2019
Didaktik Durumlar Teorisi Çerçevesinde Kesir Kavramı Öğretimi
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK-2018), Antalya, Türkiye, 18 Nisan 2018, ss.2583-2590
Teknoloji Destekli Öğrenme Ortamlarında Öğretmenin Öğrencilerin Matematik Öğrenmelerini Desteklemesi
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK-2018), Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018
A-didaktik Oyun Ortamında Ortaokul Öğrencilerinin Yansıtıcı Oyun Şemaları
V. International Eurasian Educatioanal Research Congress (EJER), Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018
Ortaokulda Sözsüz İspatların Kullanımı
V. İnternational Eurasian Educational Reseach Congress (EJER), Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018
Matematik Öğrenme Desteğinde Ebeveynlik Stilleri
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK-2018), Antalya, Türkiye, 18 Nisan 2018, ss.2803-2806
A Three Dimensional Geometric Thinking Test For 1st – 4th Grades
EIEM 2017, 11 - 12 Kasım 2017
Öğrencilerin Somut Materyale Dayalı Oyunlar Bağlamındaki Şemaları
2nd International Conference On Best Practices And Innovations In Education (İnoved), 19 - 21 Ekim 2017
Matematiğin Popülerleştirilmesine Yönelik Tasarlanan Etkinliklerin 7. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Vizyonlarina Etkisi
Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, 19 Ekim - 21 Aralık 2017
Öğretmen Adayları ve Öğrencilerin Bakış Açısıyla Popüler Zeka Oyunları
2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education (INOVED 2017), 17 - 21 Ekim 2017
Middle School Students? Engagement With Mathematical Processes In A Manipulative Game Playing Context
41st Annual Conference Of The International Group For The Psycology Of Mathematics Education (pme 41), 17 - 22 Temmuz 2017
Social Media As A Scaffolding Tool: Example Of Facebook Mathematics Group
International Conference On Education In Mathematics, Science Technology (ıcemst), 18 - 21 Mayıs 2017
An Ecological Analysis Of The Turkish Mathematics Curriculum Changes Related To The Teaching Of Function Concept
International Conference On Education In Mathematics, Science Technology (ıcemst), 18 - 21 Mayıs 2017
Matematiksel Oyunların Ilköğretimde Kullanımı: Matematik Atölyesi Örneği
4th International Eurasian Educational Research Congress (ejer), 11 - 14 Mayıs 2017
Analysis of 10th grade textbook functions unit with antropological theory of didactics
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), 19 - 22 Mayıs 2016
7 sınıfta simetri konularına girişte mandala sanatının kullanımı
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 Eylül - 30 Ağustos 2016
Fonksiyon Kavramına Grafik odaklı Yaklaşımda Karşılaşılan Zorluklar
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 Eylül - 30 Ağustos 2016
Examples of popularization activities in Turkey Effects opportunities and challenges
ICME13-13th International Congress on Mathematical Education, 24 - 31 Temmuz 2016
The development of three dimensionality in primary school childeren
ICME13-13th Internaional conference on mathematical education, 24 - 31 Temmuz 2016
İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Gözüyle Rutin Olmayan Matematik Problemleri Kim İçin Niçin Nasıl
XVIII. ULUSLARARASI AMSE-AMCE-WAER KONGRESİ, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016
Teknoloji Fakültelerindeki Bilimsel Hazırlık Sınıflarında Mateamtik Dersi Fonskiyon Grafiklerinin Öğretiminin Prakseolojik Bir Analizi
XVIII. ULUSLARARASI AMSE-AMCE-WAER KONGRESİ, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü BÖTE Öğrencilerinin Matematiğe Yönelik Tutumları
XVIII. ULUSLARARASI AMSE-AMCE-WAER KONGRESİ, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016
Sınıf İçi Matematiksel Araştırma Problemleri (SİMAP) ile Matematiksel Süreç Becerilerinin Kazandırılması: Yenilikçi Bir Projenin Öğretmen Eğitimi Boyutu
2. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu (BİLMAT), Türkiye, 16 Mayıs 2015 - 18 Mayıs 2018
Sınıf içi matematiksel araştırma problemleri SİMAP ile matematiksel süreç becerilerinin kazandırılması Yenilikçi bir projenin öğretmen eğitimi boyutu
2. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015
Ondalık gösterimler ve yüzde konularına ilişkin öğretmen bilgilerinin prakseolojik analizi
2. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015
Ecological problems in the teaching of perspective drawings at 8th grade
International conferenece on education for the future, 13 - 15 Mayıs 2015
Teaching ratio concept within an adidactical milieu
International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, Antalya, Türkiye, 23 - 26 Nisan 2015, ss.27-28
Examination of tenth grade students errors in functions
International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, Antalya, Türkiye, 23 - 26 Nisan 2015, ss.23
Bilim sergisi tasarımcısı kimdir ve nasıl yetişir
Uluslararası Katılımlı 2. Türkiye Bilim Merkezleri Sempozyumu, Bursa, Türkiye, 7 - 09 Kasım 2014
The research processes of 6th grade students for non routine mathematics problems
III. Conference on interdisciplinary research in education, Milan, İtalya, 29 - 31 Ekim 2014
Matematik öğretmen adaylarının matematik felsefesine yönelik zihin haritaları
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.347
Lise 1 sınıf öğrencilerinin fonksiyon grafiklerinin çiziminde yaptıkları hatalarının incelenmesi
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.56
Türkiye deki lise matematik öğretimi program değişikliğine yönelik öğretmen yaklaşımları Fonksiyon kavramı örneği
23.Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı (uluslararası katılımlı), Kocaeli, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2014
6 sınıf öğrencilerinin matematiksel muhakeme süreçlerinin incelenmesi
1.Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu (BİLMAT), Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, ss.59
Ortaokul 5 sınıf matematik uygulamaları dersinin farklı boyutlarıyla öğretmenlerce değerlendirilmesi
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu (BİLMAT), Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, ss.15
Üçgende Aynı Tabana İnen Temel Doğruların Uzunluklarının Dinamik Geometri Yazılımı Kullanılarak Karşılaştırılması
11. Matematik Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2012
Perspektif çizimler konusunun 8 sınıfta öğretiminin didaktiksel dönüşüm kuramı çerçevesinde incelenmesi
1. Matematik Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2012, ss.184-185
Üçgende aynı tabana inen temel doğruların uzunluklarının dinamik geometri yazılımı kullanılarak karşılaştırılması
11. Matematik Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2012, ss.209-210
İlköğretim ikinci kademe matematik ders kitaplarında matematik tarihinin yeri
11. Matematik Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2012, ss.100
Orantı kavramının adidaktik bir ortamda öğretimi
11. Matematik Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2012, ss.155
İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin bir matematik yardım forumu hakkındaki görüşleri ve kulanım şekilleri
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.164
Faire des mathematiques autrement
Conference of the International Journal of Arts and Sciences, Toronto, Kanada, 26 - 27 Mayıs 2012, ss.1-8
Türkiye deki bilim merkezlerinde matematiğin yeri
Uluslararası Katılımlı Türkiye Bilim Merkezleri Sempozyumu, Bursa, Türkiye, 26 - 27 Mayıs 2012, ss.159-163
The first steps of an online forum project to help students in mathematics
SixteenthAsian Technology Conference in Mathematics, Bolu, Türkiye, 19 - 23 Eylül 2011, ss.26-27
Mathematics teachers practices in different socio cultural and educational environments
The Second Annual Asian Conference on Education, Osaka, Japonya, 2 - 05 Aralık 2010
Ders programoı ve ders kitaplarında dikkate alınmayan matematiksel sorunlar ve bunların sınıf ortamına yansımaları : çizilemeyen çokgenler örneği
9. Matematik Sempozyumu, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2010
Ders programları ve ders kitaplarında dikkate alınmayan matematiksel sorunlar ve bunların sınıf ortamına yansımaları Çizilemeyen çokgenler örneği
9. Matematik Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2010
Matematik öğretmeni adaylarının programları uygulama yeterlikleri
9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.75
Comment étudient les élèves du secondaire en mathématiques
2ème Conference Internationale Education, Economie et Société, Paris, Fransa, 21 - 24 Temmuz 2010
Uluslararası Niçin Matematik sergisinin Türkiye macerası ve ülkemizde matematiğin popülerleşmesine olan katkısı
8. Matematik Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2009
Une expérience des situations de recherche en Turquie Ecole Mathématique d Eskisehir
Journées de l’équipe Maths à Modeler, Grenoble, Fransa, 21 - 23 Ekim 2009
Des anomalies créées par les nouveaux programmes et leurs conséquences didactiques
XVème Ecole d'Eté de Didactique des Mathématiques, Clermont-Ferrand, Fransa, 16 - 23 Ağustos 2009, ss.1-5
Matematik eğitiminde Fransız yaklaşımları Teoriler ve uygulamaları
Anadolu Üniversitesi Fen Fakültesi Seminerleri, Eskişehir, Türkiye, 30 Ekim 2008
A funny and interesting approach for mathematicsteaching Mathematical School of Eskişehir MSE
International Society for Educational Planning (ISEP) Annual Meeting, İstanbul, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2008
A new learning environment of scientific process for pupils
International Conference Teaching and Learning 2008, Aveiro, Portekiz, 26 - 28 Mayıs 2008, ss.858-862
Eğlenceli matematikten üniversite matematiğine
Eskişehir Milli Eğitim Müdürlüğü Semineri, Eskişehir, Türkiye, 27 Şubat 2008
La notion de site mathématique comme outil d analyse de l activité mathématique
Journées de l'équipe Maths a Modeler, Grenoble, Fransa, 25 - 27 Ekim 2007
Le diagnostic de l aide à l étude en mathématiques analyse didactique des difficultés relatives à l algèbre et aux fonctions en Seconde
Séminaire national de didactique des mathématiques, Paris, Fransa, 19 - 20 Ekim 2007, ss.134-156
Etude autonome des élèves en mathématiques une approche diagnostic
XIVème Ecole d'Eté de Didactique des Mathématiques, Saint-Livrade, Fransa, 17 - 24 Ağustos 2007, ss.1-9
A didactical analyis to reconsider the curriculum and the situations of study
31th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME 31), Seul, Güney Kore, 8 - 13 Temmuz 2007, ss.215
Etude didactique des forums de questions mathématiques comme un système auxiliaire technologique
Espace mathématique francophone 2006 (EMF2006), Sherbrooke, Kanada, 23 - 31 Mayıs 2006
Etude autonome des élèves en mathématiques l organisation d un diagnostic
Premier colloque international sur l'approche anthropologique du didactique, Baeza, İspanya, 27 - 30 Eylül 2005, ss.319-338
Forums on Internet tools for teaching and learning
Biltek2005: International Informatics Congress, Eskişehir, Türkiye, 10 - 12 Haziran 2005, ss.94-102
Un regard épistémologique sur le travail des élèves
Colloque international de mathématiques : l'apprentissage des mathématiques de la prime enfance à l'âge adulte, Mons, Belçika, 7 - 09 Haziran 2005
Pupil s autonomous studying From an epistemological analysis towards the construction of a diagnosis
Fourth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 4), Barselona, İspanya, 17 - 21 Şubat 2005, ss.663-674
Matematik Eğitiminde Enformasyon ve İletişim Teknolojilerinin Yeri: Fransa Örneği
VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2004
Matematik eğitiminde enformasyon ve iletişim teknolojilerinin yeri Fransa Örneği
VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2004, ss.1-4
Internet üzerindeki matematik forumlarının didaktik boyutu
VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2004, ss.1-5
Le problème du diagnostic pour l aide à l étude en mathématiques comment étudier l étude Des pistes pour une aide à l étude à partir du cas des équations inéquations en classe de Seconde
Séminaire de didactique des mathématiques de l’équipe DIDIREM, Université Paris 7-Denis Diderot, Paris, Fransa, 05 Mayıs 2004
Kitap & Kitap Bölümleri
Matematik Öğretiminde İlişkilendirme
Nobel Yayınevi, Ankara, 2023
Matematiği oyunla ilişkilendirme
Matematik Öğretiminde İlişkilendirme, Abdulkadir Erdoğan, Editör, Nobel Akademi, Ankara, ss.325-347, 2023
Matematiği felsefe ve mantık ile ilişkilendirme
Matematik Öğretiminde İlişkilendirme, , Editör, Nobel Akademi, Ankara, ss.89-111, 2023
Eleştirel bir bakış açısıyla matematiksel ilişkilendirme
Matematik Öğretiminde İlişkilendirme, Abdulkadir Erdoğan, Editör, Nobel Akademi, Ankara, ss.1-11, 2023
Matematik kavramlarını ilişkilendirme
Matematik Öğretiminde İlişkilendirme, Abdulkadir Erdoğan, Editör, Nobel Akademi, Ankara, ss.13-41, 2023
Matematik Alan Becerileri
K12 ULUSAL BECERİ ORTAK REFERANS ÇERÇEVESİ, Prof. Dr. Mahmut Özer Millî Eğitim Bakanı Prof. Dr. Petek AŞKAR • MEB Bakan Yardımcısı Halil İbrahim TOPÇU • MEB Ortaöğretim Genel Müdürü Prof. Dr. Arif ALTUN • Hacettepe Üniversitesi Doç. Dr. İlker CIRIK • Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Dr. Mustafa KANDIRMAZ • MEB, Editör, Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, ss.64-88, 2022
Yunan Matematiğinin İlk Yılları
Matematik Tarihi-Giriş, Soner Durmuş, Editör, Nobel, İstanbul, ss.83-139, 2017
Didaktik Durumlar Teorisi
Matematik Eğitiminde Teoriler, Bingolbali Erhan, Arslan Selahattin, Zembat İsmail Özgür, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.413-430, 2016
Didaktik Sözleşme
Matematik Eğitiminde Teoriler, Bingolbali Erhan, Arslan Selahattin, Zembat İsmail Özgür, Editör, Pegem, Ankara, ss.565-579, 2016
Ortaokul matematik 5 sınıf ders kitabı
Milli Eğitim Bakanlığı, 2013
Toplama ve çıkarma kavramlarının öğretimi ve öğrenci güçlükleri
İlköğretimde Karşılaşılan Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri, Erhan Bingolbali ve Mehmet-Fatih Ozmantar , Editör, Pegem, Ankara, ss.31-61, 2009
Etude autonome des élèves en mathématiques: l'organisation d'un diagnostic
Sociedad Escuela y Matematicas, Luisa Ruiz-Higueras, Antonio Estepa, F. Javier Garcia, Editör, Universidad de Jaen, Jaen, ss.319-337, 2007