Yayınlar & Eserler

Makaleler 32
Tümü (32)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
ESCI (1)
Scopus (6)
TRDizin (12)
Diğer Yayınlar (16)

2. Beceri Temelli Sorular

Matematik Dünyası , cilt.1, sa.119, ss.98-103, 2024 (Hakemsiz Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 78

1. Fransa Matematik Eğitimi Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi

Dünya'da Matematik Eğitimi Çalıştayı, İstanbul, Türkiye, 20 - 21 Kasım 2023, cilt.1, ss.72-84, (Tam Metin Bildiri)

2. Matematik Öğretmenlerinin Kullandıklari Web Sitelerinin Bir İncelemesi

7th International Eurasian Research Congress ONLINE (EJER), 10 Eylül - 13 Ekim 2020, (Özet Bildiri)

3. Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Gözünden Üstün Yetenekli Öğrenciler ve Karşılaştıkları Sorunlar

7th International Eurasian Research Congress ONLINE (EJER), 10 Eylül - 13 Ekim 2020, (Özet Bildiri)

4. Türev Konusunun Matematiksel Sit Kavramı Çerçevesinde Ekolojik Analizi ve Kavramsal ĠliĢkilerinin Didaktik Yapılandırılması

4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.93-101, (Tam Metin Bildiri)

6. Didaktik Durumlar Teorisi Çerçevesinde Kesir Kavramı Öğretimi

27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK-2018), Antalya, Türkiye, 18 Nisan 2018, ss.2583-2590, (Tam Metin Bildiri)

7. Tenth grade mathematics teachers’ didactic praxeologies related to the teaching of functions under the new curriculum

Educational Researches and Publications Association (ERPA 2018), 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, ss.174, (Özet Bildiri)

8. Teknoloji Destekli Öğrenme Ortamlarında Öğretmenin Öğrencilerin Matematik Öğrenmelerini Desteklemesi

27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK-2018), Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

9. A-didaktik Oyun Ortamında Ortaokul Öğrencilerinin Yansıtıcı Oyun Şemaları

V. International Eurasian Educatioanal Research Congress (EJER), Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

10. Ortaokulda Sözsüz İspatların Kullanımı

V. İnternational Eurasian Educational Reseach Congress (EJER), Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

11. Matematik Öğrenme Desteğinde Ebeveynlik Stilleri

27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK-2018), Antalya, Türkiye, 18 Nisan 2018, ss.2803-2806, (Özet Bildiri)

13. Öğrencilerin Somut Materyale Dayalı Oyunlar Bağlamındaki Şemaları

2nd International Conference On Best Practices And Innovations In Education (İnoved), 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

15. Stratejik Zeka Oyunlarının Matematik Öğretimi Açısından Incelenmesi

1st International Education Research And Teacher Education Congress (erte), 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

16. Öğretmenlerin Rutin Olmayan Matematik Problemlerinin Çözümünde Öğrencileri Destekleme ŞEkilleri

1. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Konferansı, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

17. Öğretmen Adayları ve Öğrencilerin Bakış Açısıyla Popüler Zeka Oyunları

2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education (INOVED 2017), 17 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

18. Middle School Students? Engagement With Mathematical Processes In A Manipulative Game Playing Context

41st Annual Conference Of The International Group For The Psycology Of Mathematics Education (pme 41), 17 - 22 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)

19. Social Media As A Scaffolding Tool: Example Of Facebook Mathematics Group

International Conference On Education In Mathematics, Science Technology (ıcemst), 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

20. An Ecological Analysis Of The Turkish Mathematics Curriculum Changes Related To The Teaching Of Function Concept

International Conference On Education In Mathematics, Science Technology (ıcemst), 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

21. Matematiksel Oyunların Ilköğretimde Kullanımı: Matematik Atölyesi Örneği

4th International Eurasian Educational Research Congress (ejer), 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

22. Analysis of 10th grade textbook functions unit with antropological theory of didactics

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), 19 - 22 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)

23. 7 sınıfta simetri konularına girişte mandala sanatının kullanımı

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 Eylül - 30 Ağustos 2016, (Özet Bildiri)

24. Fonksiyon Kavramına Grafik odaklı Yaklaşımda Karşılaşılan Zorluklar

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 Eylül - 30 Ağustos 2016, (Özet Bildiri)

25. Examples of popularization activities in Turkey Effects opportunities and challenges

ICME13-13th International Congress on Mathematical Education, 24 - 31 Temmuz 2016

26. The development of three dimensionality in primary school childeren

ICME13-13th Internaional conference on mathematical education, 24 - 31 Temmuz 2016

32. Ondalık gösterimler ve yüzde konularına ilişkin öğretmen bilgilerinin prakseolojik analizi

2. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

34. Teaching ratio concept within an adidactical milieu

International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, Antalya, Türkiye, 23 - 26 Nisan 2015, ss.27-28, (Özet Bildiri)

35. Examination of tenth grade students errors in functions

International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, Antalya, Türkiye, 23 - 26 Nisan 2015, ss.23, (Özet Bildiri)

37. Bilim sergisi tasarımcısı kimdir ve nasıl yetişir

Uluslararası Katılımlı 2. Türkiye Bilim Merkezleri Sempozyumu, Bursa, Türkiye, 7 - 09 Kasım 2014, (Özet Bildiri)

38. The research processes of 6th grade students for non routine mathematics problems

III. Conference on interdisciplinary research in education, Milan, İtalya, 29 - 31 Ekim 2014

39. Matematik öğretmen adaylarının matematik felsefesine yönelik zihin haritaları

11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.347, (Özet Bildiri)

40. Lise 1 sınıf öğrencilerinin fonksiyon grafiklerinin çiziminde yaptıkları hatalarının incelenmesi

11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.56, (Özet Bildiri)

41. Türkiye deki lise matematik öğretimi program değişikliğine yönelik öğretmen yaklaşımları Fonksiyon kavramı örneği

23.Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı (uluslararası katılımlı), Kocaeli, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

42. 6 sınıf öğrencilerinin matematiksel muhakeme süreçlerinin incelenmesi

1.Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu (BİLMAT), Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, ss.59, (Özet Bildiri)

43. Ortaokul 5 sınıf matematik uygulamaları dersinin farklı boyutlarıyla öğretmenlerce değerlendirilmesi

Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu (BİLMAT), Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, ss.15, (Özet Bildiri)

45. Orantı kavramının adidaktik bir ortamda öğretimi

11. Matematik Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2012, ss.155, (Özet Bildiri)

48. İlköğretim ikinci kademe matematik ders kitaplarında matematik tarihinin yeri

11. Matematik Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2012, ss.100, (Özet Bildiri)

49. İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin bir matematik yardım forumu hakkındaki görüşleri ve kulanım şekilleri

X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.164, (Özet Bildiri)

50. Türkiye deki bilim merkezlerinde matematiğin yeri

Uluslararası Katılımlı Türkiye Bilim Merkezleri Sempozyumu, Bursa, Türkiye, 26 - 27 Mayıs 2012, ss.159-163, (Tam Metin Bildiri)

51. Faire des mathematiques autrement

Conference of the International Journal of Arts and Sciences, Toronto, Kanada, 26 - 27 Mayıs 2012, ss.1-8, (Tam Metin Bildiri)

52. The first steps of an online forum project to help students in mathematics

SixteenthAsian Technology Conference in Mathematics, Bolu, Türkiye, 19 - 23 Eylül 2011, ss.26-27, (Özet Bildiri)

53. Mathematics teachers practices in different socio cultural and educational environments

The Second Annual Asian Conference on Education, Osaka, Japonya, 2 - 05 Aralık 2010

56. Matematik öğretmeni adaylarının programları uygulama yeterlikleri

9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.75, (Özet Bildiri)

57. Comment étudient les élèves du secondaire en mathématiques

2ème Conference Internationale Education, Economie et Société, Paris, Fransa, 21 - 24 Temmuz 2010

58. Primary teacher education students' ability to use functions as modeling tools

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.4518-4522, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

60. Une expérience des situations de recherche en Turquie Ecole Mathématique d Eskisehir

Journées de l’équipe Maths à Modeler, Grenoble, Fransa, 21 - 23 Ekim 2009

61. Des anomalies créées par les nouveaux programmes et leurs conséquences didactiques

XVème Ecole d'Eté de Didactique des Mathématiques, Clermont-Ferrand, Fransa, 16 - 23 Ağustos 2009, ss.1-5, (Tam Metin Bildiri)

62. Matematik eğitiminde Fransız yaklaşımları Teoriler ve uygulamaları

Anadolu Üniversitesi Fen Fakültesi Seminerleri, Eskişehir, Türkiye, 30 Ekim 2008

63. A funny and interesting approach for mathematicsteaching Mathematical School of Eskişehir MSE

International Society for Educational Planning (ISEP) Annual Meeting, İstanbul, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2008

64. A new learning environment of scientific process for pupils

International Conference Teaching and Learning 2008, Aveiro, Portekiz, 26 - 28 Mayıs 2008, ss.858-862, (Tam Metin Bildiri)

65. Eğlenceli matematikten üniversite matematiğine

Eskişehir Milli Eğitim Müdürlüğü Semineri, Eskişehir, Türkiye, 27 Şubat 2008

66. La notion de site mathématique comme outil d analyse de l activité mathématique

Journées de l'équipe Maths a Modeler, Grenoble, Fransa, 25 - 27 Ekim 2007

67. Le diagnostic de l aide à l étude en mathématiques analyse didactique des difficultés relatives à l algèbre et aux fonctions en Seconde

Séminaire national de didactique des mathématiques, Paris, Fransa, 19 - 20 Ekim 2007, ss.134-156, (Tam Metin Bildiri)

68. Etude autonome des élèves en mathématiques une approche diagnostic

XIVème Ecole d'Eté de Didactique des Mathématiques, Saint-Livrade, Fransa, 17 - 24 Ağustos 2007, ss.1-9, (Tam Metin Bildiri)

69. A didactical analyis to reconsider the curriculum and the situations of study

31th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME 31), Seul, Güney Kore, 8 - 13 Temmuz 2007, ss.215, (Özet Bildiri)

70. Etude didactique des forums de questions mathématiques comme un système auxiliaire technologique

Espace mathématique francophone 2006 (EMF2006), Sherbrooke, Kanada, 23 - 31 Mayıs 2006, (Tam Metin Bildiri)

71. Etude autonome des élèves en mathématiques l organisation d un diagnostic

Premier colloque international sur l'approche anthropologique du didactique, Baeza, İspanya, 27 - 30 Eylül 2005, ss.319-338, (Tam Metin Bildiri)

72. Forums on Internet tools for teaching and learning

Biltek2005: International Informatics Congress, Eskişehir, Türkiye, 10 - 12 Haziran 2005, ss.94-102, (Tam Metin Bildiri)

73. Un regard épistémologique sur le travail des élèves

Colloque international de mathématiques : l'apprentissage des mathématiques de la prime enfance à l'âge adulte, Mons, Belçika, 7 - 09 Haziran 2005, (Özet Bildiri)

74. Pupil s autonomous studying From an epistemological analysis towards the construction of a diagnosis

Fourth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 4), Barselona, İspanya, 17 - 21 Şubat 2005, ss.663-674, (Tam Metin Bildiri)

75. Matematik Eğitiminde Enformasyon ve İletişim Teknolojilerinin Yeri: Fransa Örneği

VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2004, (Tam Metin Bildiri)

76. Matematik eğitiminde enformasyon ve iletişim teknolojilerinin yeri Fransa Örneği

VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2004, ss.1-4, (Tam Metin Bildiri)

77. Internet üzerindeki matematik forumlarının didaktik boyutu

VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2004, ss.1-5, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar 15

2. Matematiği oyunla ilişkilendirme

Matematik Öğretiminde İlişkilendirme, Abdulkadir Erdoğan, Editör, Nobel Akademi, Ankara, ss.325-347, 2023

3. Matematiği felsefe ve mantık ile ilişkilendirme

Matematik Öğretiminde İlişkilendirme, , Editör, Nobel Akademi, Ankara, ss.89-111, 2023

4. Eleştirel bir bakış açısıyla matematiksel ilişkilendirme

Matematik Öğretiminde İlişkilendirme, Abdulkadir Erdoğan, Editör, Nobel Akademi, Ankara, ss.1-11, 2023

5. Matematik kavramlarını ilişkilendirme

Matematik Öğretiminde İlişkilendirme, Abdulkadir Erdoğan, Editör, Nobel Akademi, Ankara, ss.13-41, 2023

6. Matematik Alan Becerileri

K12 ULUSAL BECERİ ORTAK REFERANS ÇERÇEVESİ, Prof. Dr. Mahmut Özer Millî Eğitim Bakanı Prof. Dr. Petek AŞKAR • MEB Bakan Yardımcısı Halil İbrahim TOPÇU • MEB Ortaöğretim Genel Müdürü Prof. Dr. Arif ALTUN • Hacettepe Üniversitesi Doç. Dr. İlker CIRIK • Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Dr. Mustafa KANDIRMAZ • MEB, Editör, Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, ss.64-88, 2022

8. On Dokuzuncu Yüzyıl Katkıları: Lobachevsky’den Hielbert’e

Matematik Tarihi Giriş, Prof. Dr. Soner Durmuş, Editör, Nobel, Ankara, ss.563-655, 2017

9. On Dokuzuncu Yüzyıl Katkıları: Lobachevsy’xxdan Hilbert’xxe

Matematik Tarihi Giriş, Durmuş, Soner, Editör, Nobel Yaşam, İstanbul, ss.563-655, 2017

10. Yunan Matematiğinin İlk Yılları

Matematik Tarihi-Giriş, Soner Durmuş, Editör, Nobel, İstanbul, ss.83-139, 2017

11. Didaktik Durumlar Teorisi

Matematik Eğitiminde Teoriler, Bingolbali Erhan, Arslan Selahattin, Zembat İsmail Özgür, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.413-430, 2016

12. Didaktik Sözleşme

Matematik Eğitiminde Teoriler, Bingolbali Erhan, Arslan Selahattin, Zembat İsmail Özgür, Editör, Pegem, Ankara, ss.565-579, 2016

14. Toplama ve çıkarma kavramlarının öğretimi ve öğrenci güçlükleri

İlköğretimde Karşılaşılan Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri, Erhan Bingolbali ve Mehmet-Fatih Ozmantar , Editör, Pegem, Ankara, ss.31-61, 2009

15. Etude autonome des élèves en mathématiques: l'organisation d'un diagnostic

Sociedad Escuela y Matematicas, Luisa Ruiz-Higueras, Antonio Estepa, F. Javier Garcia, Editör, Universidad de Jaen, Jaen, ss.319-337, 2007