Yayınlar & Eserler

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Beceri Temelli Sorular

Matematik Dünyası , cilt.1, sa.119, ss.98-103, 2024 (Hakemsiz Dergi)

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

Matematik Öğretmenlerinin Kullandıklari Web Sitelerinin Bir İncelemesi

7th International Eurasian Research Congress ONLINE (EJER), 10 Eylül - 13 Ekim 2020

Türev Konusunun Matematiksel Sit Kavramı Çerçevesinde Ekolojik Analizi ve Kavramsal ĠliĢkilerinin Didaktik Yapılandırılması

4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.93-101

Didaktik Durumlar Teorisi Çerçevesinde Kesir Kavramı Öğretimi

27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK-2018), Antalya, Türkiye, 18 Nisan 2018, ss.2583-2590

Tenth grade mathematics teachers’ didactic praxeologies related to the teaching of functions under the new curriculum

Educational Researches and Publications Association (ERPA 2018), 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, ss.174

A-didaktik Oyun Ortamında Ortaokul Öğrencilerinin Yansıtıcı Oyun Şemaları

V. International Eurasian Educatioanal Research Congress (EJER), Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018

Ortaokulda Sözsüz İspatların Kullanımı

V. İnternational Eurasian Educational Reseach Congress (EJER), Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018

Matematik Öğrenme Desteğinde Ebeveynlik Stilleri

27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK-2018), Antalya, Türkiye, 18 Nisan 2018, ss.2803-2806

Öğrencilerin Somut Materyale Dayalı Oyunlar Bağlamındaki Şemaları

2nd International Conference On Best Practices And Innovations In Education (İnoved), 19 - 21 Ekim 2017

Stratejik Zeka Oyunlarının Matematik Öğretimi Açısından Incelenmesi

1st International Education Research And Teacher Education Congress (erte), 14 - 16 Eylül 2017

Öğretmenlerin Rutin Olmayan Matematik Problemlerinin Çözümünde Öğrencileri Destekleme ŞEkilleri

1. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Konferansı, 14 - 16 Eylül 2017

Öğretmen Adayları ve Öğrencilerin Bakış Açısıyla Popüler Zeka Oyunları

2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education (INOVED 2017), 17 - 21 Ekim 2017

Middle School Students? Engagement With Mathematical Processes In A Manipulative Game Playing Context

41st Annual Conference Of The International Group For The Psycology Of Mathematics Education (pme 41), 17 - 22 Temmuz 2017

Social Media As A Scaffolding Tool: Example Of Facebook Mathematics Group

International Conference On Education In Mathematics, Science Technology (ıcemst), 18 - 21 Mayıs 2017

An Ecological Analysis Of The Turkish Mathematics Curriculum Changes Related To The Teaching Of Function Concept

International Conference On Education In Mathematics, Science Technology (ıcemst), 18 - 21 Mayıs 2017

Matematiksel Oyunların Ilköğretimde Kullanımı: Matematik Atölyesi Örneği

4th International Eurasian Educational Research Congress (ejer), 11 - 14 Mayıs 2017

Analysis of 10th grade textbook functions unit with antropological theory of didactics

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), 19 - 22 Mayıs 2016

7 sınıfta simetri konularına girişte mandala sanatının kullanımı

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 Eylül - 30 Ağustos 2016

Fonksiyon Kavramına Grafik odaklı Yaklaşımda Karşılaşılan Zorluklar

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 Eylül - 30 Ağustos 2016

Examples of popularization activities in Turkey Effects opportunities and challenges

ICME13-13th International Congress on Mathematical Education, 24 - 31 Temmuz 2016

The development of three dimensionality in primary school childeren

ICME13-13th Internaional conference on mathematical education, 24 - 31 Temmuz 2016

Ondalık gösterimler ve yüzde konularına ilişkin öğretmen bilgilerinin prakseolojik analizi

2. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015

Teaching ratio concept within an adidactical milieu

International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, Antalya, Türkiye, 23 - 26 Nisan 2015, ss.27-28

Examination of tenth grade students errors in functions

International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, Antalya, Türkiye, 23 - 26 Nisan 2015, ss.23

Bilim sergisi tasarımcısı kimdir ve nasıl yetişir

Uluslararası Katılımlı 2. Türkiye Bilim Merkezleri Sempozyumu, Bursa, Türkiye, 7 - 09 Kasım 2014

The research processes of 6th grade students for non routine mathematics problems

III. Conference on interdisciplinary research in education, Milan, İtalya, 29 - 31 Ekim 2014

Matematik öğretmen adaylarının matematik felsefesine yönelik zihin haritaları

11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.347

Lise 1 sınıf öğrencilerinin fonksiyon grafiklerinin çiziminde yaptıkları hatalarının incelenmesi

11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.56

Türkiye deki lise matematik öğretimi program değişikliğine yönelik öğretmen yaklaşımları Fonksiyon kavramı örneği

23.Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı (uluslararası katılımlı), Kocaeli, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2014

6 sınıf öğrencilerinin matematiksel muhakeme süreçlerinin incelenmesi

1.Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu (BİLMAT), Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, ss.59

Ortaokul 5 sınıf matematik uygulamaları dersinin farklı boyutlarıyla öğretmenlerce değerlendirilmesi

Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu (BİLMAT), Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, ss.15

İlköğretim ikinci kademe matematik ders kitaplarında matematik tarihinin yeri

11. Matematik Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2012, ss.100

Orantı kavramının adidaktik bir ortamda öğretimi

11. Matematik Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2012, ss.155

İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin bir matematik yardım forumu hakkındaki görüşleri ve kulanım şekilleri

X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.164

Faire des mathematiques autrement

Conference of the International Journal of Arts and Sciences, Toronto, Kanada, 26 - 27 Mayıs 2012, ss.1-8

Türkiye deki bilim merkezlerinde matematiğin yeri

Uluslararası Katılımlı Türkiye Bilim Merkezleri Sempozyumu, Bursa, Türkiye, 26 - 27 Mayıs 2012, ss.159-163

The first steps of an online forum project to help students in mathematics

SixteenthAsian Technology Conference in Mathematics, Bolu, Türkiye, 19 - 23 Eylül 2011, ss.26-27

Mathematics teachers practices in different socio cultural and educational environments

The Second Annual Asian Conference on Education, Osaka, Japonya, 2 - 05 Aralık 2010

Matematik öğretmeni adaylarının programları uygulama yeterlikleri

9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.75

Comment étudient les élèves du secondaire en mathématiques

2ème Conference Internationale Education, Economie et Société, Paris, Fransa, 21 - 24 Temmuz 2010

Primary teacher education students' ability to use functions as modeling tools

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.4518-4522 identifier identifier

Une expérience des situations de recherche en Turquie Ecole Mathématique d Eskisehir

Journées de l’équipe Maths à Modeler, Grenoble, Fransa, 21 - 23 Ekim 2009

Des anomalies créées par les nouveaux programmes et leurs conséquences didactiques

XVème Ecole d'Eté de Didactique des Mathématiques, Clermont-Ferrand, Fransa, 16 - 23 Ağustos 2009, ss.1-5

Matematik eğitiminde Fransız yaklaşımları Teoriler ve uygulamaları

Anadolu Üniversitesi Fen Fakültesi Seminerleri, Eskişehir, Türkiye, 30 Ekim 2008

A funny and interesting approach for mathematicsteaching Mathematical School of Eskişehir MSE

International Society for Educational Planning (ISEP) Annual Meeting, İstanbul, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2008

A new learning environment of scientific process for pupils

International Conference Teaching and Learning 2008, Aveiro, Portekiz, 26 - 28 Mayıs 2008, ss.858-862

Eğlenceli matematikten üniversite matematiğine

Eskişehir Milli Eğitim Müdürlüğü Semineri, Eskişehir, Türkiye, 27 Şubat 2008

La notion de site mathématique comme outil d analyse de l activité mathématique

Journées de l'équipe Maths a Modeler, Grenoble, Fransa, 25 - 27 Ekim 2007

Etude autonome des élèves en mathématiques une approche diagnostic

XIVème Ecole d'Eté de Didactique des Mathématiques, Saint-Livrade, Fransa, 17 - 24 Ağustos 2007, ss.1-9

A didactical analyis to reconsider the curriculum and the situations of study

31th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME 31), Seul, Güney Kore, 8 - 13 Temmuz 2007, ss.215

Etude didactique des forums de questions mathématiques comme un système auxiliaire technologique

Espace mathématique francophone 2006 (EMF2006), Sherbrooke, Kanada, 23 - 31 Mayıs 2006

Etude autonome des élèves en mathématiques l organisation d un diagnostic

Premier colloque international sur l'approche anthropologique du didactique, Baeza, İspanya, 27 - 30 Eylül 2005, ss.319-338

Forums on Internet tools for teaching and learning

Biltek2005: International Informatics Congress, Eskişehir, Türkiye, 10 - 12 Haziran 2005, ss.94-102

Un regard épistémologique sur le travail des élèves

Colloque international de mathématiques : l'apprentissage des mathématiques de la prime enfance à l'âge adulte, Mons, Belçika, 7 - 09 Haziran 2005

Pupil s autonomous studying From an epistemological analysis towards the construction of a diagnosis

Fourth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 4), Barselona, İspanya, 17 - 21 Şubat 2005, ss.663-674

Matematik Eğitiminde Enformasyon ve İletişim Teknolojilerinin Yeri: Fransa Örneği

VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2004

Matematik eğitiminde enformasyon ve iletişim teknolojilerinin yeri Fransa Örneği

VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2004, ss.1-4

Internet üzerindeki matematik forumlarının didaktik boyutu

VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2004, ss.1-5

Kitap & Kitap Bölümleri

Matematiği oyunla ilişkilendirme

Matematik Öğretiminde İlişkilendirme, Abdulkadir Erdoğan, Editör, Nobel Akademi, Ankara, ss.325-347, 2023

Matematiği felsefe ve mantık ile ilişkilendirme

Matematik Öğretiminde İlişkilendirme, , Editör, Nobel Akademi, Ankara, ss.89-111, 2023

Eleştirel bir bakış açısıyla matematiksel ilişkilendirme

Matematik Öğretiminde İlişkilendirme, Abdulkadir Erdoğan, Editör, Nobel Akademi, Ankara, ss.1-11, 2023

Matematik kavramlarını ilişkilendirme

Matematik Öğretiminde İlişkilendirme, Abdulkadir Erdoğan, Editör, Nobel Akademi, Ankara, ss.13-41, 2023

Matematik Alan Becerileri

K12 ULUSAL BECERİ ORTAK REFERANS ÇERÇEVESİ, Prof. Dr. Mahmut Özer Millî Eğitim Bakanı Prof. Dr. Petek AŞKAR • MEB Bakan Yardımcısı Halil İbrahim TOPÇU • MEB Ortaöğretim Genel Müdürü Prof. Dr. Arif ALTUN • Hacettepe Üniversitesi Doç. Dr. İlker CIRIK • Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Dr. Mustafa KANDIRMAZ • MEB, Editör, Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, ss.64-88, 2022

On Dokuzuncu Yüzyıl Katkıları: Lobachevsky’den Hielbert’e

Matematik Tarihi Giriş, Prof. Dr. Soner Durmuş, Editör, Nobel, Ankara, ss.563-655, 2017

On Dokuzuncu Yüzyıl Katkıları: Lobachevsy’xxdan Hilbert’xxe

Matematik Tarihi Giriş, Durmuş, Soner, Editör, Nobel Yaşam, İstanbul, ss.563-655, 2017

Yunan Matematiğinin İlk Yılları

Matematik Tarihi-Giriş, Soner Durmuş, Editör, Nobel, İstanbul, ss.83-139, 2017

Didaktik Durumlar Teorisi

Matematik Eğitiminde Teoriler, Bingolbali Erhan, Arslan Selahattin, Zembat İsmail Özgür, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.413-430, 2016

Didaktik Sözleşme

Matematik Eğitiminde Teoriler, Bingolbali Erhan, Arslan Selahattin, Zembat İsmail Özgür, Editör, Pegem, Ankara, ss.565-579, 2016

Toplama ve çıkarma kavramlarının öğretimi ve öğrenci güçlükleri

İlköğretimde Karşılaşılan Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri, Erhan Bingolbali ve Mehmet-Fatih Ozmantar , Editör, Pegem, Ankara, ss.31-61, 2009

Etude autonome des élèves en mathématiques: l'organisation d'un diagnostic

Sociedad Escuela y Matematicas, Luisa Ruiz-Higueras, Antonio Estepa, F. Javier Garcia, Editör, Universidad de Jaen, Jaen, ss.319-337, 2007