Prof. Dr. DİLEK TANIŞLI


EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ

EĞİTİM FAKÜLTESİ


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Bilimsel Disiplinler


Avesis Araştırma Alanları: Eğitim, Program Geliştirme, İlköğretim Matematik Öğretmenliği, İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği, Öğretmen Eğitimi

Metrikler

Yayın

100

Yayın (WoS)

21

Yayın (Scopus)

15

Atıf (WoS)

41

H-İndeks (WoS)

4

Atıf (Scopus)

64

H-İndeks (Scopus)

4

Atıf (Scholar)

883

H-İndeks (Scholar)

15

Atıf (TrDizin)

57

H-İndeks (TrDizin)

4

Atıf (Sobiad)

57

H-İndeks (Sobiad)

3

Atıf (Diğer Toplam)

208

Proje

10

Tez Danışmanlığı

16

Açık Erişim

5
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2003 - 2008

2003 - 2008

Doktora

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, İLKÖĞRETİM ANABİLİM DALI, Türkiye

1999 - 2002

1999 - 2002

Yüksek Lisans

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Eğitim Programları Ve Öğretim (Yl) (Tezli), Türkiye

1985 - 1989

1985 - 1989

Lisans

Anadolu Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Matematik Pr., Türkiye

Yaptığı Tezler

2008

2008

Doktora

İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin örüntülere ilişkin anlama ve kavrama biçimlerinin belirlenmesi

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Sınıf Öğretmenliği (Dr)

2002

2002

Yüksek Lisans

Matematik öğretiminde bilgi değişme tekniğinin etkililiği

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Eğitim Programları Ve Öğretim (Yl) (Tezli)

Araştırma Alanları

Eğitim

Program Geliştirme

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği

Öğretmen Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

2013 - 2019

2013 - 2019

Doç. Dr.

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

2008 - 2019

2008 - 2019

Yrd. Doç. Dr.

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

1997 - 2008

1997 - 2008

Öğretim Görevlisi

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Matematiksel Kanıt

Matematikte Pedagojik Alan Bilgisi

Uzmanlık Alan Dersi

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

İlköğretimde Cebirsel Düşünme

İlköğretimde Cebirsel Düşünmenin Gelişimi

Uzmanlık Alan Dersi

Lisans

Lisans

Geometri ve Ölçme Öğretimi

Matematik Öğretimi I

Sayılar ve Cebir Öğretimi

Matematik Öğretimi II

Topluma Hizmet Uygulamaları

Özel Öğretim Yöntemleri II

Özel Öğretim Yöntemleri I

Makaleler

Tümü (34)
SCI-E, SSCI, AHCI (8)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (16)
ESCI (8)
Scopus (15)
TRDizin (18)
Diğer Yayınlar (7)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. Reflection From a Scratch Based Geometry Class.

Danişman Ş., Tanışlı D.

15th International Congress of Mathematical Education, Sydney, Avustralya, 7 - 14 Haziran 2024, (Yayınlanmadı)

2022

2022

2. Investigation of Development of Mathematics Teachers’ Noticing Skills: A Teacher Development Experiment Based On Learning Trajectories.

İlhan A., Tanışlı D.

Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Alacant, İspanya, 18 Temmuz 2022, cilt.4, ss.234, (Özet Bildiri)

2021

2021

3. 5.sınıf Öğrencilerinin Cebirsel Düşünme Becerileri: Cebir Öncesi Dönem

KÖSEOĞLU B., TANIŞLI D.

5th INTERNATIONAL SYMPOSIUM OF TURKISH COMPUTER AND MATHEMATICS EDUCATION, Alanya, Türkiye, 28 Ekim 2021, (Özet Bildiri)

2020

2020

4. Dikdörtgen Prizmaların Yüzey Açınımlarına Yönelik Tahmini Öğrenme Yol Haritası Çerçevesinde Geliştirilen Bir Öğretim Tasarımı.

Camci F., TANIŞLI D., EROĞLU D.

VI. International Eurasian Educational Research Congress. (EJER), Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, ss.722-724, (Özet Bildiri)

2019

2019

5. Investigating Mathematics Teachers’ Knowledge for Teaching and Their Learning Trajectories.

İlhan A., TANIŞLI D.

4th International Turkish Computer Mathematics Education Symposium., İzmir/Çeşme, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.280-290, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

6. Supporting Middle School Mathematics Teachers’ Professional Development With Learning Trajectory Using A Web-Based System.

TANIŞLI D., KÖSE N., TURĞUT M., Camci F.

4th International Turkish Computer Mathematics Education Symposium., İzmir/Çeşme, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.414-423, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

7. Matematik Öğretmenlerinin Cebir Öğrenme Alanına İlişkin Soru Sorma Becerilerinin İncelenmesi

DANİŞMAN Ş., TANIŞLI D.

4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, 26 - 28 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

8. Supporting middle school mathematics teachers’ Professional development with learning trajectory using web-based system

TANIŞLI D., KÖSE N., TURĞUT M., Camci F.

4th International Turkish Computer Mathematics Education Symposium, Çeşme, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.414-423, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

9. Professional development through a web-based portal: The progress of mathematics teachers teaching algebra based on hypothetical learning trajectories

TANIŞLI D., KÖSE N., TURĞUT M.

Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, Utrecht, Hollanda, 6 - 10 Şubat 2019, cilt.15, ss.2741-2748, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

10. Examining questioning skills of mathematics teachers related to algebra

DANİŞMAN Ş., TANIŞLI D.

4th International Turkish Computer Mathematics Education Symposium, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.735, (Özet Bildiri)

2019

2019

11. Matematik öğretmenlerinin sorgulama becerileri: Web tabanlı mesleki gelişimi destekleme projesi

TANIŞLI D., KÖSE N., TURĞUT M., Camci F.

VI. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.1371-1373, (Özet Bildiri)

2018

2018

12. Web Tabanlı Bir Eğitim Sistemi Üzerinden Profesyonel Gelişim: Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Görüşleri

TANIŞLI D., KÖSE N., Ayber G.

Uluslararası Necatibey Eğitim ve Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2018, ss.280, (Özet Bildiri)

2018

2018

13. Development of a combined test assessing sixth and seventh graders’xx mathematical competence of algebra

TANIŞLI D., Gözde A., TURĞUT M.

42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 3 - 08 Temmuz 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

14. Professional Development of a Mathematics Teacher through Web-Based Educational Portal

Yıldırım D., KÖSE N., TANIŞLI D.

Proceedings of the 42nd Annual Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Umea, İsveç, 3 - 08 Temmuz 2018, cilt.5, ss.196, (Özet Bildiri)

2018

2018

15. 2005, 2013 ve 2017 Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Programlarında yer alan duyuşsal özellikler

TANIŞLI D., DANİŞMAN Ş.

International Eurasian Educational Research Congress, 10 - 13 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

16. A case study on the semiotic signs during a lecture of Cartesian plane

DANİŞMAN Ş., TANIŞLI D.

3rd Interdisciplinary Scientific Conference: Mathematical Transgressions, 18 - 23 Haziran 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

17. A Case Study on The Semiotıc Signs During a Lecture of Cartesian Plane.

DANİŞMAN Ş., TANIŞLI D.

3rd Interdisciplinary Scientific Conference Mathematical Transgressions, 18 - 23 Haziran 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

18. Örüntüleri genelleme ve kanıtlama arasındaki ilişki.

TANIŞLI D., KÖSE N.

IV.rd International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.996-997, (Özet Bildiri)

2017

2017

20. Determining Skill Levels in the Generalization Process of 8th Grade Students: An Analytical Framework.

TANIŞLI D., Ayber G.

IV. International Eurasian Educational Research Congress., Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

21. Supporting Middle School Mathematics Teachers’ Ways of Using Representations In Their Teachings Based on Hypothetical Learning Trajectories.

EROĞLU D., TANIŞLI D.

. 26th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

22. Designing A Hypothetical Learning Trajectory On The Nets Of Rectangular Prisms.

Camci F., EROĞLU D., TANIŞLI D.

26th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

23. Development of Algebraic Thinking from The Perspective of Algebraic Habits of Mind

TANIŞLI D.

5. International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications, Belgrade, Sırbistan, 16 - 19 Ağustos 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

24. What Does Success Mean Approaching from The Point of Proof and Problem Solving

DANİŞMAN Ş., TANIŞLI D.

Proceedings of the 40th Annual Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Szeged, Macaristan, 3 - 07 Ağustos 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

25. Cebirsel Düşünmenin Gelişiminde Ortaokul Matematik Ders Kitaplarının Genelleme Perspektifini Desteklemesi Açısından İncelenmesi

AYBER G., TANIŞLI D.

III.rd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

26. Tahmini Öğrenme Yol Haritasına Dayalı Yürütülen Bir Öğretim Sürecini Planlamak İçin Dikdörtgenler Prizmasına İlişkin Öğrenci Bilgisinin Belirlenmesi

CAMCİ F., TANIŞLI D.

XVII AMSE-AMCE- WAER CONGRESS Teaching and Training Today for Tomorrow, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

27. Investigating The Sixth Grade Students Erroneous Ways as Using Variables and Writing Algebraic Expressions

EROĞLU D., TANIŞLI D.

XVII AMSE-AMCE- WAER CONGRESS Teaching and Training Today for Tomorrow, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

28. Examination of 6th Students Quantitative Reasoning Skills and Developments in Their Problem Solving Process

TANIŞLI D., DUR M.

4th International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications, Atina, Yunanistan, 31 Ağustos - 03 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

29. Eighth Grade Students Ways of Conceptual Understanding and Algebraic Reasoning

KALKAN D., TANIŞLI D.

3rd International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications, Vienna, Avusturya, 25 - 28 Ağustos 2014

2015

2015

30. Öğrenciler Öğrendiklerini Öğretmenler Öğrettiklerini Nasıl Kanıtlar Öğretmen Bir Fark Yaratır mı

TANIŞLI D.

. 2. uluslarası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, ss.320-321, (Özet Bildiri)

2015

2015

31. Eylem araştırması sürecine katılmış bir ortaokul matematik öğretmeninin alan bilgisindeki ve öğretimlerindeki değişimler

EROĞLU D., TANIŞLI D.

. 2. uluslarası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Ağustos 2015, cilt.318, (Özet Bildiri)

2015

2015

32. Middle Grade Teachers Thinking of Algebraic Reasoning in Relation to Their Classrooms

EROĞLU D., TANIŞLI D.

9rd Congress of European Research in Mathematics Education, Prag, Çek Cumhuriyeti, 4 - 08 Şubat 2015

2015

2015

33. Ondalık gösterimler ve yüzde konularına ilişkin öğretmen bilgilerinin prakseolojik analizi

ERDOĞAN A., TANIŞLI D., FINDIK S.

2. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

35. Zihnin Cebirsel Alışkanlıkları Bir Ders Uygulaması

EROĞLU D., TANIŞLI D.

Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-2, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015

2015

2015

36. Development of preservice teachers content knowledge on geometrical transformations A teaching experiment

UYGAN C., KÖSE N., TANIŞLI D., NAS Ö. F., GÜL SATAR N. Y., YOLGÖSTEREN A.

Cerme 9th Congress of European Research in Mathematics Education, prag, Çek Cumhuriyeti, 4 - 08 Şubat 2015

2015

2015

37. Development of Preservice Teachers Conceptual Knowledge in Geometrical Transformations A Teaching Experiment

UYGAN C., KÖSE N., TANIŞLI D.

9rd Congress of European Research in Mathematics Education, Prag, Çek Cumhuriyeti, 4 - 08 Şubat 2015

2015

2015

38. Windows on students' algebra: Describing their habits of mind

EROĞLU D., TANIŞLI D.

9th Congress of the European-Society-for-Research-in-Mathematics-Education (CERME), Prague, Çek Cumhuriyeti, 4 - 08 Şubat 2015, ss.496-497, (Tam Metin Bildiri) identifier

2015

2015

39. Development of preservice teachers' content knowledge in geometrical transformations: A teaching experiment

UYGAN C., KÖSE N., TANIŞLI D.

9th Congress of the European-Society-for-Research-in-Mathematics-Education (CERME), Prague, Çek Cumhuriyeti, 4 - 08 Şubat 2015, ss.608-609, (Tam Metin Bildiri) identifier

2014

2014

41. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Tam Sayılar Konusundaki Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi

TANIŞLI D., AYLA B.

Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014

2014

2014

43. Matematik Öğretmenlerinin Olasılık Konusuna ilişkin Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi

ŞAHİN D., TANIŞLI D.

Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014

2014

2014

44. Öğretmen adaylarının matematiksel ispatın yapısına ve farklı ispat yöntemlerine yönelik alan bilgilerinin incelenmesi

UYGAN C., TANIŞLI D., KÖSE N., EROĞLU D.

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.1056-1057, (Özet Bildiri)

2014

2014

45. Sixth Grade Elementary Students Acquired Algebraic Habits of Mind in Their First Meeting Year with Algebra

EROĞLU D., TANIŞLI D.

3rd International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications, Vienna, Avusturya, 25 - 28 Ağustos 2014

2011

2011

46. TI-Nspire CAS Kullanımının Geometri Dersine Entegrasyonu Üzerine Bir Çalışma

ÖZDEMİR ERDOĞAN E., KÖSE N., TANIŞLI D., ADA T.

16th Asian Technology Conference of Mathematics, 19 - 23 Eylül 2011, (Özet Bildiri)

2011

2011

47. Effects of technology use on geometrical construction

KÖSE N., ÖZDEMİR ERDOĞAN E., ADA T., TANIŞLI D.

16th Asian Technology Conference of Mathematics, 19 - 23 Eylül 2011, (Özet Bildiri)

2011

2011

48. THE CONSTRUCTIVE AND DECONSTRUCTIVE GENERALIZATIONS ON LINEAR FIGURAL PATTERNS OF PRESERVICE TEACHERS

TANIŞLI D., KÖSE N.

35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME), Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, ss.339, (Tam Metin Bildiri) identifier

2010

2010

49. Sınıf öğretmeni adaylarının örüntüleri genellemeleri Görsel stratejilerin etkisi

TANIŞLI D., KÖSE N.

9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, ss.250-255, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

50. INVESTIGATION OF ELEMENTARY SCHOOL TEXTBOOKS IN TERMS OF RELATIONAL THINKING

Koese N. Y., TANIŞLI D.

34th Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education, Belo Horizonte, Brezilya, 18 - 23 Temmuz 2010, ss.53, (Tam Metin Bildiri) identifier

2010

2010

51. PEDAGOGICAL CONTENT KNOWLEDGE OF PROSPECTIVE MATHEMATICS TEACHER ABOUT VARIABLE, EQUALITY AND EQUATION CONCEPTS

TANIŞLI D., Koese N. Y.

34th Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education, Belo Horizonte, Brezilya, 18 - 23 Temmuz 2010, ss.112, (Tam Metin Bildiri) identifier

2005

2005

52. Yeni İlköğretim Matematik Dersi 1 5 Sınıflar Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi

ÖZDAŞ A., TANIŞLI D., KÖSE N., KILIÇ Ç.

Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, Kayseri, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2005, ss.239-255, (Tam Metin Bildiri)

2005

2005

53. Yeni ilköğretim matematik dersi 1 5 Sınıflar öğretim programının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi

Özdaş A., TANIŞLI D., KÖSE N., KILIÇ Ç.

Eğitimde Yansımalar VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, Kayseri, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2005, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2025

2025

1. Matematiksel Düşünme

KÖSE N., TANIŞLI D.

Düşünme Eğitimi, ERSOY ARİFE FİGEN, GÜRDOĞAN BAYIR ÖMÜR, Editör, Eğiten Kitap, ss.405-435, 2025

Desteklenen Projeler

2017 - 2019

2017 - 2019

Öğrenme Yörüngeleri Yoluyla Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Profesyonel Gelişimlerinin Web Tabanlı Sistemle Desteklenmesi

TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı

Tanışlı D. (Yürütücü), Köse N.

2017 - 2018

2017 - 2018

Örüntü Etkinlikleri Bağlamında Genelleme ve Doğrulama

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

TANIŞLI D. (Yürütücü), KÖSE N.

2016 - 2017

2016 - 2017

Cebirsel Düşünmenin Gelişiminde Ortaokul Matematik Ders Kitaplarının Genelleme Perspektifini Desteklemesi Açısından İncelenmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

TANIŞLI D. (Yürütücü)

2016 - 2017

2016 - 2017

Ortaokul Matematik Öğrencilerinin ve Öğretmenlerinin Kanıtlama ve Muhakeme Süreçleri

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

TANIŞLI D. (Yürütücü)

2015 - 2017

2015 - 2017

Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Mesleki Gelişimlerinin Öğrenme Yörüngeleri Aracılığıyla Desteklenmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

EROĞLU D., TANIŞLI D. (Yürütücü)

2006 - 2008

2006 - 2008

İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Örüntülere İlişkin Anlama ve Kavrama Biçimlerinin Belirlenmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

TANIŞLI D.

2001 - 2002

2001 - 2002

Matematik Öğretiminde Bilgi Değişme Tekniğinin Etkililiği

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

TANIŞLI D.

Sanatsal Etkinlik



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 44

h-indeksi (WOS): 4