Eğitim Bilgileri
2003 - 2008
2003 - 2008Doktora
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, İLKÖĞRETİM ANABİLİM DALI, Türkiye
1999 - 2002
1999 - 2002Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Eğitim Programları Ve Öğretim (Yl) (Tezli), Türkiye
1985 - 1989
1985 - 1989Lisans
Anadolu Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Matematik Pr., Türkiye
Yaptığı Tezler
2008
2008Doktora
İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin örüntülere ilişkin anlama ve kavrama biçimlerinin belirlenmesi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Sınıf Öğretmenliği (Dr)
2002
2002Yüksek Lisans
Matematik öğretiminde bilgi değişme tekniğinin etkililiği
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Eğitim Programları Ve Öğretim (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Eğitim
Program Geliştirme
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği
Öğretmen Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorProf. Dr.
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
2013 - 2019
2013 - 2019Doç. Dr.
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
2008 - 2019
2008 - 2019Yrd. Doç. Dr.
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
1997 - 2008
1997 - 2008Öğretim Görevlisi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
Makaleler
Tümü (34)
SCI-E, SSCI, AHCI (8)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (16)
ESCI (8)
Scopus (15)
TRDizin (18)
Diğer Yayınlar (7)
2024
20241. The use of a web-based training system in the professional development of a mathematics teacher
Bozcuoglu D. Y., Koese N., TANIŞLI D.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
, 2024 (ESCI, Scopus)
2024
20242. Evaluating a Hypothetical Learning Trajectory for nets of rectangular prisms: A teaching experiment
Camci F., EROĞLU D., TANIŞLI D.
JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.117, sa.1, ss.12-26, 2024 (SSCI, Scopus)
2021
20213. A mathematics teacher educator's feedback affecting teachers' design of hypothetical learning trajectories for teaching patterns
Turğut M., Tanışlı D., Köse N.
International Journal for Mathematics Teaching and Learning , cilt.22, sa.2, ss.33-54, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20214. Tahmini öğrenme yollarının uygulanması sürecinde matematik öğretmenlerinin çoklu temsil kullanımlarının gelişimi.
Eroğlu D., TANIŞLI D.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
, cilt.10, sa.1, ss.299-329, 2021 (TRDizin)
2020
20205. How a teacher professional development program influences students’ algebra performance? Reflections from a web-based platform
TANIŞLI D., Türkmen H., TURĞUT M., KÖSE N.
Journal of Pedagogical Research
, cilt.4, sa.3, ss.327-343, 2020 (Scopus)
2020
20206. Sixth-Grade Students' Mathematical Abstraction Processes in a Teaching Experiment Designed Based on Hypothetical Learning Trajectory
Camci F., TANIŞLI D.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.45, sa.204, ss.111-141, 2020 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2019
20197. Early Algebra: The Levels of 3th, 4th and 5th Grade Students' Generalisations of Functional Relationship
Turkmen H., TANIŞLI D.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.7, sa.1, ss.344-372, 2019 (ESCI, TRDizin)
2019
20198. Hypothetical Learning Trajectory to the Development of Sixth Grade Students' Knowledge about Fractions and Addition-Subtraction in Fractions
EROĞLU D., Camci F., TANIŞLI D.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.45, ss.116-143, 2019 (ESCI, TRDizin)
2018
20189. Professional Development Through a Web-Based Education System: Opinions of Middle School Mathematics Teachers
TANIŞLI D., Ayber G., KÖSE N., TURĞUT M.
International Journal of Progressive Education , cilt.14, sa.6, ss.99-116, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201810. Case Study on The Semiotic Signs During A Lecture of Cartesian Plane.
DANİŞMAN Ş., TANIŞLI D.
Annales Universitates Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia , cilt.10, ss.41-51, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201811. Quantitative Reasoning: Reflections on Solving Real-World Problems
TANIŞLI D., Dur M.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL
, cilt.47, sa.1, ss.60-108, 2018 (ESCI, TRDizin)
2018
201812. Linear Functions and Slope: How Do Students Understand These Concepts and How Does Reasoning Support Their Understanding?
TANIŞLI D., Kalkan D. B.
CROATIAN JOURNAL OF EDUCATION-HRVATSKI CASOPIS ZA ODGOJ I OBRAZOVANJE
, cilt.20, sa.4, ss.1193-1260, 2018 (SSCI, Scopus)
2018
201813. Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Ders Tasarımlarının Öğretime Entegrasyonu. Anadolu
TANIŞLI D., Ayber G., Karakuzu B.
Anadolu Journal of Educational Sciences International , cilt.8, sa.2, ss.514-567, 2018 (TRDizin)
2017
201714. An Analysis of Middle School Mathematics Textbooks from the Perspective of Fostering Algebraic Thinking through Generalization
Ayber G., TANIŞLI D.
EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE
, cilt.17, sa.6, ss.2001-2030, 2017 (SSCI, Scopus)
2017
201715. Examination of mathematics teachers’ pedagogical content knowledge of probability.
DANİŞMAN Ş., TANIŞLI D.
The Malaysian Online Journal of Educational Sciences , cilt.5, sa.2, ss.16-34, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201716. Preservice Mathematics Teachers' Knowledge of Generalization and Justification about Patterns
TANIŞLI D., KÖSE N., Camci F.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.5, sa.3, ss.195-222, 2017 (ESCI, TRDizin)
2017
201717. Zihnin Cebirsel Alışkanlıklarının Sınıf Ortamına Entegrasyonu
EROĞLU D., TANIŞLI D.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, cilt.16, sa.2, ss.566-583, 2017 (Scopus, TRDizin)
2016
201618. How Do Students Prove Their Learning and Teachers Their Teaching? Do Teachers Make a Difference?
TANIŞLI D.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.2016, sa.66, ss.47-70, 2016 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2015
201519. Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Temsil Kullanımına İlişkin Öğrenci ve Öğretim Stratejileri Bilgileri
EROĞLU D., TANIŞLI D.
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.9, sa.1, ss.275-307, 2015 (TRDizin)
2014
201420. İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının kanıt bağlamındaki inançlarının kanıtlama süreçlerinin ve örnek kanıtları değerlendirme süreçlerinin incelenmesi
UYGAN C., TANIŞLI D., KÖSE N.
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.137-157, 2014 (TRDizin)
2014
201421. Ilkögretim Matematik Ögretmeni Adaylarının Kanıt Baglamındaki Inançlarının Kanıtlama Süreçlerinin veÖrnek Kanıtları Degerlendirme Süreçlerinin Incelenmesi
UYGAN C., TANIŞLI D., KÖSE N.
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education , cilt.5, sa.2, ss.137-157, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201422. Primary School Teacher Candidates' Geometric Habits of Mind
KÖSE N., TANIŞLI D.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.14, sa.3, ss.1220-1230, 2014 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2013
201323. Preservice Primary School Mathematics Teachers' Questioning Skills and Knowledge of Students in terms of Pedagogical Content Knowledge
Tanisli D.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.38, sa.169, ss.80-95, 2013 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2013
201324. Preservice Mathematics Teachers' Knowledge of Students about Algebraic Concepts
TANIŞLI D., KÖSE N.
AUSTRALIAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION
, cilt.38, sa.2, ss.1-18, 2013 (ESCI, Scopus)
2013
201325. Sınıf öğretmeni adaylarının genelleme sürecindeki bilişsel yapıları: Bir öğretim deneyi
TANIŞLI D., KÖSE Y. N.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)
, cilt.12, sa.44, ss.255-283, 2013 (TRDizin)
2013
201326. Pre service mathematics teachers knowledge of students about the algebraic concepts
TANIŞLI D., KÖSE N.
AUSTRALIAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION , cilt.38, sa.2, ss.1-18, 2013 (Scopus)
2013
201327. Pre service mathematic teachers knowledge of students about the algebraic concepts
TANIŞLI D., KÖSE N.
AUSTRALIAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION , cilt.38, sa.2, ss.1-18, 2013 (Scopus)
2011
201128. Functional thinking ways in relation to linear function tables of elementary school students
TANIŞLI D.
JOURNAL OF MATHEMATICAL BEHAVIOR
, cilt.30, sa.3, ss.206-223, 2011 (ESCI, Scopus)
2011
201129. Equal sign and relational thinking in elementary mathematics textbooks
KÖSE N., TANIŞLI D.
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.5, sa.2, ss.251-277, 2011 (TRDizin)
2011
201130. Generalization Strategies about Linear Figural Patterns: Effect of Figural and Numerical Clues
TANIŞLI D., KÖSE N.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.36, sa.160, ss.184-198, 2011 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2010
201031. Cebirsel düşünme sürecinde örüntüden fonksiyona öğretim
KABAEL T., TANIŞLI D.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, cilt.9, sa.1, ss.213-228, 2010 (TRDizin)
2010
201032. Teaching from Patterns to Functions in Algebraic Thinking Process
KABAEL T., TANIŞLI D.
Elementary Education Online , 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200933. The Strategies of Using the Generalizing Patterns of the Primary School 5(th) Grade Students
TANIŞLI D., ÖZDAŞ A.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.9, sa.3, ss.1485-1497, 2009 (SSCI, TRDizin)
2007
200734. İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin süsleme etkinliklerindeki van Hiele geometrik düşünce düzeylerinin belirlenmesi
KILIÇ Ç., KÖSE N., TANIŞLI D., Özdaş A.
İlköğretim Online , cilt.6, sa.1, ss.11-23, 2007 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Reflection From a Scratch Based Geometry Class.
Danişman Ş., Tanışlı D.
15th International Congress of Mathematical Education, Sydney, Avustralya, 7 - 14 Haziran 2024, (Yayınlanmadı)
2022
20222. Investigation of Development of Mathematics Teachers’ Noticing Skills: A Teacher Development Experiment Based On Learning Trajectories.
İlhan A., Tanışlı D.
Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Alacant, İspanya, 18 Temmuz 2022, cilt.4, ss.234, (Özet Bildiri)
2021
20213. 5.sınıf Öğrencilerinin Cebirsel Düşünme Becerileri: Cebir Öncesi Dönem
KÖSEOĞLU B., TANIŞLI D.
5th INTERNATIONAL SYMPOSIUM OF TURKISH COMPUTER AND MATHEMATICS EDUCATION, Alanya, Türkiye, 28 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2020
20204. Dikdörtgen Prizmaların Yüzey Açınımlarına Yönelik Tahmini Öğrenme Yol Haritası Çerçevesinde Geliştirilen Bir Öğretim Tasarımı.
Camci F., TANIŞLI D., EROĞLU D.
VI. International Eurasian Educational Research Congress. (EJER), Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, ss.722-724, (Özet Bildiri)
2019
20195. Investigating Mathematics Teachers’ Knowledge for Teaching and Their Learning Trajectories.
İlhan A., TANIŞLI D.
4th International Turkish Computer Mathematics Education Symposium., İzmir/Çeşme, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.280-290, (Tam Metin Bildiri)
2019
20196. Supporting Middle School Mathematics Teachers’ Professional Development With Learning Trajectory Using A Web-Based System.
TANIŞLI D., KÖSE N., TURĞUT M., Camci F.
4th International Turkish Computer Mathematics Education Symposium., İzmir/Çeşme, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.414-423, (Tam Metin Bildiri)
2019
20197. Matematik Öğretmenlerinin Cebir Öğrenme Alanına İlişkin Soru Sorma Becerilerinin İncelenmesi
DANİŞMAN Ş., TANIŞLI D.
4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, 26 - 28 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20198. Supporting middle school mathematics teachers’ Professional development with learning trajectory using web-based system
TANIŞLI D., KÖSE N., TURĞUT M., Camci F.
4th International Turkish Computer Mathematics Education Symposium, Çeşme, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.414-423, (Tam Metin Bildiri)
2019
20199. Professional development through a web-based portal: The progress of mathematics teachers teaching algebra based on hypothetical learning trajectories
TANIŞLI D., KÖSE N., TURĞUT M.
Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, Utrecht, Hollanda, 6 - 10 Şubat 2019, cilt.15, ss.2741-2748, (Tam Metin Bildiri)
2019
201910. Examining questioning skills of mathematics teachers related to algebra
DANİŞMAN Ş., TANIŞLI D.
4th International Turkish Computer Mathematics Education Symposium, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.735, (Özet Bildiri)
2019
201911. Matematik öğretmenlerinin sorgulama becerileri: Web tabanlı mesleki gelişimi destekleme projesi
TANIŞLI D., KÖSE N., TURĞUT M., Camci F.
VI. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.1371-1373, (Özet Bildiri)
2018
201812. Web Tabanlı Bir Eğitim Sistemi Üzerinden Profesyonel Gelişim: Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Görüşleri
TANIŞLI D., KÖSE N., Ayber G.
Uluslararası Necatibey Eğitim ve Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2018, ss.280, (Özet Bildiri)
2018
201813. Development of a combined test assessing sixth and seventh graders’xx mathematical competence of algebra
TANIŞLI D., Gözde A., TURĞUT M.
42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 3 - 08 Temmuz 2018, (Özet Bildiri)
2018
201814. Professional Development of a Mathematics Teacher through Web-Based Educational Portal
Yıldırım D., KÖSE N., TANIŞLI D.
Proceedings of the 42nd Annual Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Umea, İsveç, 3 - 08 Temmuz 2018, cilt.5, ss.196, (Özet Bildiri)
2018
201815. 2005, 2013 ve 2017 Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Programlarında yer alan duyuşsal özellikler
TANIŞLI D., DANİŞMAN Ş.
International Eurasian Educational Research Congress, 10 - 13 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
201716. A case study on the semiotic signs during a lecture of Cartesian plane
DANİŞMAN Ş., TANIŞLI D.
3rd Interdisciplinary Scientific Conference: Mathematical Transgressions, 18 - 23 Haziran 2017, (Özet Bildiri)
2017
201717. A Case Study on The Semiotıc Signs During a Lecture of Cartesian Plane.
DANİŞMAN Ş., TANIŞLI D.
3rd Interdisciplinary Scientific Conference Mathematical Transgressions, 18 - 23 Haziran 2017, (Özet Bildiri)
2017
201718. Örüntüleri genelleme ve kanıtlama arasındaki ilişki.
TANIŞLI D., KÖSE N.
IV.rd International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.996-997, (Özet Bildiri)
2017
201719. Dikdörtgen Prizmaların Yüzey Açınımlarına Yönelik Tahmini Öğrenme Yol Haritalarına Dayalı Yürütülen Öğretimlerde Öğrencilerin Bilişsel Yapılarındaki Gelişimleri
Camci F., EROĞLU D., TANIŞLI D.
IVth International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.910-911, (Özet Bildiri)
2017
201720. Determining Skill Levels in the Generalization Process of 8th Grade Students: An Analytical Framework.
TANIŞLI D., Ayber G.
IV. International Eurasian Educational Research Congress., Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201721. Supporting Middle School Mathematics Teachers’ Ways of Using Representations In Their Teachings Based on Hypothetical Learning Trajectories.
EROĞLU D., TANIŞLI D.
. 26th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201722. Designing A Hypothetical Learning Trajectory On The Nets Of Rectangular Prisms.
Camci F., EROĞLU D., TANIŞLI D.
26th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
201623. Development of Algebraic Thinking from The Perspective of Algebraic Habits of Mind
TANIŞLI D.
5. International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications, Belgrade, Sırbistan, 16 - 19 Ağustos 2016, (Özet Bildiri)
2016
201624. What Does Success Mean Approaching from The Point of Proof and Problem Solving
DANİŞMAN Ş., TANIŞLI D.
Proceedings of the 40th Annual Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Szeged, Macaristan, 3 - 07 Ağustos 2016, (Özet Bildiri)
2016
201625. Cebirsel Düşünmenin Gelişiminde Ortaokul Matematik Ders Kitaplarının Genelleme Perspektifini Desteklemesi Açısından İncelenmesi
AYBER G., TANIŞLI D.
III.rd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201626. Tahmini Öğrenme Yol Haritasına Dayalı Yürütülen Bir Öğretim Sürecini Planlamak İçin Dikdörtgenler Prizmasına İlişkin Öğrenci Bilgisinin Belirlenmesi
CAMCİ F., TANIŞLI D.
XVII AMSE-AMCE- WAER CONGRESS Teaching and Training Today for Tomorrow, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201627. Investigating The Sixth Grade Students Erroneous Ways as Using Variables and Writing Algebraic Expressions
EROĞLU D., TANIŞLI D.
XVII AMSE-AMCE- WAER CONGRESS Teaching and Training Today for Tomorrow, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2015
201528. Examination of 6th Students Quantitative Reasoning Skills and Developments in Their Problem Solving Process
TANIŞLI D., DUR M.
4th International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications, Atina, Yunanistan, 31 Ağustos - 03 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2014
201429. Eighth Grade Students Ways of Conceptual Understanding and Algebraic Reasoning
KALKAN D., TANIŞLI D.
3rd International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications, Vienna, Avusturya, 25 - 28 Ağustos 2014
2015
201530. Öğrenciler Öğrendiklerini Öğretmenler Öğrettiklerini Nasıl Kanıtlar Öğretmen Bir Fark Yaratır mı
TANIŞLI D.
. 2. uluslarası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, ss.320-321, (Özet Bildiri)
2015
201531. Eylem araştırması sürecine katılmış bir ortaokul matematik öğretmeninin alan bilgisindeki ve öğretimlerindeki değişimler
EROĞLU D., TANIŞLI D.
. 2. uluslarası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Ağustos 2015, cilt.318, (Özet Bildiri)
2015
201532. Middle Grade Teachers Thinking of Algebraic Reasoning in Relation to Their Classrooms
EROĞLU D., TANIŞLI D.
9rd Congress of European Research in Mathematics Education, Prag, Çek Cumhuriyeti, 4 - 08 Şubat 2015
2015
201533. Ondalık gösterimler ve yüzde konularına ilişkin öğretmen bilgilerinin prakseolojik analizi
ERDOĞAN A., TANIŞLI D., FINDIK S.
2. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201534. Ondalık Gösterimler ve Yüzde Konularına İlişkin Öğretmen Bilgilerinin Prakseolojik Analizi
ERDOĞAN A., TANIŞLI D., SELİM F., HACIMÜFTÜOĞLU A., ÜNVER Y., ÖZDEMİR H., et al.
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-2, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015
2015
201535. Zihnin Cebirsel Alışkanlıkları Bir Ders Uygulaması
EROĞLU D., TANIŞLI D.
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-2, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015
2015
201536. Development of preservice teachers content knowledge on geometrical transformations A teaching experiment
UYGAN C., KÖSE N., TANIŞLI D., NAS Ö. F., GÜL SATAR N. Y., YOLGÖSTEREN A.
Cerme 9th Congress of European Research in Mathematics Education, prag, Çek Cumhuriyeti, 4 - 08 Şubat 2015
2015
201537. Development of Preservice Teachers Conceptual Knowledge in Geometrical Transformations A Teaching Experiment
UYGAN C., KÖSE N., TANIŞLI D.
9rd Congress of European Research in Mathematics Education, Prag, Çek Cumhuriyeti, 4 - 08 Şubat 2015
2015
201538. Windows on students' algebra: Describing their habits of mind
EROĞLU D., TANIŞLI D.
9th Congress of the European-Society-for-Research-in-Mathematics-Education (CERME), Prague, Çek Cumhuriyeti, 4 - 08 Şubat 2015, ss.496-497, (Tam Metin Bildiri)
2015
201539. Development of preservice teachers' content knowledge in geometrical transformations: A teaching experiment
UYGAN C., KÖSE N., TANIŞLI D.
9th Congress of the European-Society-for-Research-in-Mathematics-Education (CERME), Prague, Çek Cumhuriyeti, 4 - 08 Şubat 2015, ss.608-609, (Tam Metin Bildiri)
2014
201440. Öğretmen Adaylarının Matematiksel İspatın Yapısına ve Farklı İspat Yöntemlerine Yönelik Alan Bilgilerinin İncelenmesi
UYGAN C., TANIŞLI D., KÖSE N., BİLKAN Ç., GÖKBULUT M., ARDIÇ M.
Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014
2014
201441. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Tam Sayılar Konusundaki Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi
TANIŞLI D., AYLA B.
Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014
2014
201442. Öğrenme Yol Haritalarına Dayalı Yürütülen Matematik Derslerinde 6 Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Gelişimlerinin İzlenmesi Bir Eylem Araştırması
EROĞLU D., FAİK C., TANIŞLI D.
Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014
2014
201443. Matematik Öğretmenlerinin Olasılık Konusuna ilişkin Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi
ŞAHİN D., TANIŞLI D.
Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014
2014
201444. Öğretmen adaylarının matematiksel ispatın yapısına ve farklı ispat yöntemlerine yönelik alan bilgilerinin incelenmesi
UYGAN C., TANIŞLI D., KÖSE N., EROĞLU D.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.1056-1057, (Özet Bildiri)
2014
201445. Sixth Grade Elementary Students Acquired Algebraic Habits of Mind in Their First Meeting Year with Algebra
EROĞLU D., TANIŞLI D.
3rd International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications, Vienna, Avusturya, 25 - 28 Ağustos 2014
2011
201146. TI-Nspire CAS Kullanımının Geometri Dersine Entegrasyonu Üzerine Bir Çalışma
ÖZDEMİR ERDOĞAN E., KÖSE N., TANIŞLI D., ADA T.
16th Asian Technology Conference of Mathematics, 19 - 23 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
2011
201147. Effects of technology use on geometrical construction
KÖSE N., ÖZDEMİR ERDOĞAN E., ADA T., TANIŞLI D.
16th Asian Technology Conference of Mathematics, 19 - 23 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
2011
201148. THE CONSTRUCTIVE AND DECONSTRUCTIVE GENERALIZATIONS ON LINEAR FIGURAL PATTERNS OF PRESERVICE TEACHERS
TANIŞLI D., KÖSE N.
35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME), Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, ss.339, (Tam Metin Bildiri)
2010
201049. Sınıf öğretmeni adaylarının örüntüleri genellemeleri Görsel stratejilerin etkisi
TANIŞLI D., KÖSE N.
9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, ss.250-255, (Tam Metin Bildiri)
2010
201050. INVESTIGATION OF ELEMENTARY SCHOOL TEXTBOOKS IN TERMS OF RELATIONAL THINKING
Koese N. Y., TANIŞLI D.
34th Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education, Belo Horizonte, Brezilya, 18 - 23 Temmuz 2010, ss.53, (Tam Metin Bildiri)
2010
201051. PEDAGOGICAL CONTENT KNOWLEDGE OF PROSPECTIVE MATHEMATICS TEACHER ABOUT VARIABLE, EQUALITY AND EQUATION CONCEPTS
TANIŞLI D., Koese N. Y.
34th Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education, Belo Horizonte, Brezilya, 18 - 23 Temmuz 2010, ss.112, (Tam Metin Bildiri)
2005
200552. Yeni İlköğretim Matematik Dersi 1 5 Sınıflar Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi
ÖZDAŞ A., TANIŞLI D., KÖSE N., KILIÇ Ç.
Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, Kayseri, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2005, ss.239-255, (Tam Metin Bildiri)
2005
200553. Yeni ilköğretim matematik dersi 1 5 Sınıflar öğretim programının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi
Özdaş A., TANIŞLI D., KÖSE N., KILIÇ Ç.
Eğitimde Yansımalar VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, Kayseri, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2005, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Matematiksel Düşünme
KÖSE N., TANIŞLI D.
Düşünme Eğitimi, ERSOY ARİFE FİGEN, GÜRDOĞAN BAYIR ÖMÜR, Editör, Eğiten Kitap, ss.405-435, 2025
Desteklenen Projeler
2017 - 2019
2017 - 2019Öğrenme Yörüngeleri Yoluyla Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Profesyonel Gelişimlerinin Web Tabanlı Sistemle Desteklenmesi
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Tanışlı D. (Yürütücü), Köse N.
2017 - 2018
2017 - 2018Örüntü Etkinlikleri Bağlamında Genelleme ve Doğrulama
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
TANIŞLI D. (Yürütücü), KÖSE N.
2015 - 2018
2015 - 2018Öğrenme Yol Haritasına Dayalı Yürütülen Bir Öğretim Sürecinde Ortaokul 6 Sınıf Öğrencilerinin Bilişsel Düşünme Yapılarındaki Gelişimlerinin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
TANIŞLI D. (Yürütücü)
2016 - 2017
2016 - 2017Cebirsel Düşünmenin Gelişiminde Ortaokul Matematik Ders Kitaplarının Genelleme Perspektifini Desteklemesi Açısından İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
TANIŞLI D. (Yürütücü)
2016 - 2017
2016 - 2017Ortaokul Matematik Öğrencilerinin ve Öğretmenlerinin Kanıtlama ve Muhakeme Süreçleri
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
TANIŞLI D. (Yürütücü)
2015 - 2017
2015 - 2017Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Mesleki Gelişimlerinin Öğrenme Yörüngeleri Aracılığıyla Desteklenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
EROĞLU D., TANIŞLI D. (Yürütücü)
2014 - 2015
2014 - 2015Öğrenme Yörüngelerine dayalı Yürütülen Matematik Derslerinde 6 Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Gelişimlerinin İzlenmesi Bir Eylem Araştırması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
TANIŞLI D. (Yürütücü), EROĞLU D.
2010 - 2012
2010 - 2012Teknoloji Kullanımının İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Temel Matematik Formasyonuna Entegrasyonu
TÜBİTAK Projesi
ÖZDEMİR ERDOĞAN E. (Yürütücü), TANIŞLI D., YANIK H. B., KÖSE N., ERDOĞAN A.
2006 - 2008
2006 - 2008İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Örüntülere İlişkin Anlama ve Kavrama Biçimlerinin Belirlenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
TANIŞLI D.
2001 - 2002
2001 - 2002Matematik Öğretiminde Bilgi Değişme Tekniğinin Etkililiği
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
TANIŞLI D.
Sanatsal Etkinlik