Yayınlar & Eserler

Makaleler 34
Tümü (34)
SCI-E, SSCI, AHCI (8)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (16)
ESCI (8)
Scopus (15)
TRDizin (18)
Diğer Yayınlar (7)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 53

1. Reflection From a Scratch Based Geometry Class.

15th International Congress of Mathematical Education, Sydney, Avustralya, 7 - 14 Haziran 2024, (Yayınlanmadı)

2. Investigation of Development of Mathematics Teachers’ Noticing Skills: A Teacher Development Experiment Based On Learning Trajectories.

Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Alacant, İspanya, 18 Temmuz 2022, cilt.4, ss.234, (Özet Bildiri)

3. 5.sınıf Öğrencilerinin Cebirsel Düşünme Becerileri: Cebir Öncesi Dönem

5th INTERNATIONAL SYMPOSIUM OF TURKISH COMPUTER AND MATHEMATICS EDUCATION, Alanya, Türkiye, 28 Ekim 2021, (Özet Bildiri)

4. Dikdörtgen Prizmaların Yüzey Açınımlarına Yönelik Tahmini Öğrenme Yol Haritası Çerçevesinde Geliştirilen Bir Öğretim Tasarımı.

VI. International Eurasian Educational Research Congress. (EJER), Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, ss.722-724, (Özet Bildiri)

5. Investigating Mathematics Teachers’ Knowledge for Teaching and Their Learning Trajectories.

4th International Turkish Computer Mathematics Education Symposium., İzmir/Çeşme, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.280-290, (Tam Metin Bildiri)

6. Supporting Middle School Mathematics Teachers’ Professional Development With Learning Trajectory Using A Web-Based System.

4th International Turkish Computer Mathematics Education Symposium., İzmir/Çeşme, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.414-423, (Tam Metin Bildiri)

7. Matematik Öğretmenlerinin Cebir Öğrenme Alanına İlişkin Soru Sorma Becerilerinin İncelenmesi

4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, 26 - 28 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)

8. Supporting middle school mathematics teachers’ Professional development with learning trajectory using web-based system

4th International Turkish Computer Mathematics Education Symposium, Çeşme, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.414-423, (Tam Metin Bildiri)

9. Professional development through a web-based portal: The progress of mathematics teachers teaching algebra based on hypothetical learning trajectories

Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, Utrecht, Hollanda, 6 - 10 Şubat 2019, cilt.15, ss.2741-2748, (Tam Metin Bildiri)

10. Examining questioning skills of mathematics teachers related to algebra

4th International Turkish Computer Mathematics Education Symposium, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.735, (Özet Bildiri)

11. Matematik öğretmenlerinin sorgulama becerileri: Web tabanlı mesleki gelişimi destekleme projesi

VI. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.1371-1373, (Özet Bildiri)

12. Web Tabanlı Bir Eğitim Sistemi Üzerinden Profesyonel Gelişim: Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Görüşleri

Uluslararası Necatibey Eğitim ve Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2018, ss.280, (Özet Bildiri)

13. Professional Development of a Mathematics Teacher through Web-Based Educational Portal

Proceedings of the 42nd Annual Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Umea, İsveç, 3 - 08 Temmuz 2018, cilt.5, ss.196, (Özet Bildiri)

14. Development of a combined test assessing sixth and seventh graders’xx mathematical competence of algebra

42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 3 - 08 Temmuz 2018, (Özet Bildiri)

15. 2005, 2013 ve 2017 Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Programlarında yer alan duyuşsal özellikler

International Eurasian Educational Research Congress, 10 - 13 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

16. A Case Study on The Semiotıc Signs During a Lecture of Cartesian Plane.

3rd Interdisciplinary Scientific Conference Mathematical Transgressions, 18 - 23 Haziran 2017, (Özet Bildiri)

17. A case study on the semiotic signs during a lecture of Cartesian plane

3rd Interdisciplinary Scientific Conference: Mathematical Transgressions, 18 - 23 Haziran 2017, (Özet Bildiri)

19. Örüntüleri genelleme ve kanıtlama arasındaki ilişki.

IV.rd International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.996-997, (Özet Bildiri)

20. Determining Skill Levels in the Generalization Process of 8th Grade Students: An Analytical Framework.

IV. International Eurasian Educational Research Congress., Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

22. Designing A Hypothetical Learning Trajectory On The Nets Of Rectangular Prisms.

26th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

23. Development of Algebraic Thinking from The Perspective of Algebraic Habits of Mind

5. International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications, Belgrade, Sırbistan, 16 - 19 Ağustos 2016, (Özet Bildiri)

24. What Does Success Mean Approaching from The Point of Proof and Problem Solving

Proceedings of the 40th Annual Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Szeged, Macaristan, 3 - 07 Ağustos 2016, (Özet Bildiri)

25. Cebirsel Düşünmenin Gelişiminde Ortaokul Matematik Ders Kitaplarının Genelleme Perspektifini Desteklemesi Açısından İncelenmesi

III.rd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

26. Tahmini Öğrenme Yol Haritasına Dayalı Yürütülen Bir Öğretim Sürecini Planlamak İçin Dikdörtgenler Prizmasına İlişkin Öğrenci Bilgisinin Belirlenmesi

XVII AMSE-AMCE- WAER CONGRESS Teaching and Training Today for Tomorrow, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

27. Investigating The Sixth Grade Students Erroneous Ways as Using Variables and Writing Algebraic Expressions

XVII AMSE-AMCE- WAER CONGRESS Teaching and Training Today for Tomorrow, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

28. Examination of 6th Students Quantitative Reasoning Skills and Developments in Their Problem Solving Process

4th International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications, Atina, Yunanistan, 31 Ağustos - 03 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

29. Eighth Grade Students Ways of Conceptual Understanding and Algebraic Reasoning

3rd International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications, Vienna, Avusturya, 25 - 28 Ağustos 2014

30. Eylem araştırması sürecine katılmış bir ortaokul matematik öğretmeninin alan bilgisindeki ve öğretimlerindeki değişimler

. 2. uluslarası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Ağustos 2015, cilt.318, (Özet Bildiri)

31. Öğrenciler Öğrendiklerini Öğretmenler Öğrettiklerini Nasıl Kanıtlar Öğretmen Bir Fark Yaratır mı

. 2. uluslarası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, ss.320-321, (Özet Bildiri)

32. Middle Grade Teachers Thinking of Algebraic Reasoning in Relation to Their Classrooms

9rd Congress of European Research in Mathematics Education, Prag, Çek Cumhuriyeti, 4 - 08 Şubat 2015

33. Ondalık gösterimler ve yüzde konularına ilişkin öğretmen bilgilerinin prakseolojik analizi

2. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

35. Zihnin Cebirsel Alışkanlıkları Bir Ders Uygulaması

Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-2, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015

37. Development of Preservice Teachers Conceptual Knowledge in Geometrical Transformations A Teaching Experiment

9rd Congress of European Research in Mathematics Education, Prag, Çek Cumhuriyeti, 4 - 08 Şubat 2015

38. Development of preservice teachers' content knowledge in geometrical transformations: A teaching experiment

9th Congress of the European-Society-for-Research-in-Mathematics-Education (CERME), Prague, Çek Cumhuriyeti, 4 - 08 Şubat 2015, ss.608-609, (Tam Metin Bildiri) identifier

39. Windows on students' algebra: Describing their habits of mind

9th Congress of the European-Society-for-Research-in-Mathematics-Education (CERME), Prague, Çek Cumhuriyeti, 4 - 08 Şubat 2015, ss.496-497, (Tam Metin Bildiri) identifier

43. Matematik Öğretmenlerinin Olasılık Konusuna ilişkin Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi

Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014

44. Öğretmen adaylarının matematiksel ispatın yapısına ve farklı ispat yöntemlerine yönelik alan bilgilerinin incelenmesi

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.1056-1057, (Özet Bildiri)

45. Sixth Grade Elementary Students Acquired Algebraic Habits of Mind in Their First Meeting Year with Algebra

3rd International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications, Vienna, Avusturya, 25 - 28 Ağustos 2014

47. Effects of technology use on geometrical construction

16th Asian Technology Conference of Mathematics, 19 - 23 Eylül 2011, (Özet Bildiri)

48. THE CONSTRUCTIVE AND DECONSTRUCTIVE GENERALIZATIONS ON LINEAR FIGURAL PATTERNS OF PRESERVICE TEACHERS

35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME), Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, ss.339, (Tam Metin Bildiri) identifier

49. Sınıf öğretmeni adaylarının örüntüleri genellemeleri Görsel stratejilerin etkisi

9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, ss.250-255, (Tam Metin Bildiri)

50. PEDAGOGICAL CONTENT KNOWLEDGE OF PROSPECTIVE MATHEMATICS TEACHER ABOUT VARIABLE, EQUALITY AND EQUATION CONCEPTS

34th Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education, Belo Horizonte, Brezilya, 18 - 23 Temmuz 2010, ss.112, (Tam Metin Bildiri) identifier

51. INVESTIGATION OF ELEMENTARY SCHOOL TEXTBOOKS IN TERMS OF RELATIONAL THINKING

34th Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education, Belo Horizonte, Brezilya, 18 - 23 Temmuz 2010, ss.53, (Tam Metin Bildiri) identifier

52. Yeni İlköğretim Matematik Dersi 1 5 Sınıflar Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi

Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, Kayseri, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2005, ss.239-255, (Tam Metin Bildiri)

53. Yeni ilköğretim matematik dersi 1 5 Sınıflar öğretim programının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi

Eğitimde Yansımalar VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, Kayseri, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2005, (Tam Metin Bildiri)
Metrikler

Yayın

99

Yayın (WoS)

21

Yayın (Scopus)

15

Atıf (WoS)

41

H-İndeks (WoS)

4

Atıf (Scopus)

64

H-İndeks (Scopus)

4

Atıf (Scholar)

883

H-İndeks (Scholar)

15

Atıf (TrDizin)

57

H-İndeks (TrDizin)

4

Atıf (Sobiad)

57

H-İndeks (Sobiad)

3

Atıf (Diğer Toplam)

208

Proje

10

Tez Danışmanlığı

16

Açık Erişim

5
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları