Makaleler
34
Tümü (34)
SCI-E, SSCI, AHCI (8)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (16)
ESCI (8)
Scopus (15)
TRDizin (18)
Diğer Yayınlar (7)
3. A mathematics teacher educator's feedback affecting teachers' design of hypothetical learning trajectories for teaching patterns
International Journal for Mathematics Teaching and Learning
, cilt.22, sa.2, ss.33-54, 2021 (Hakemli Dergi)
8. Early Algebra: The Levels of 3th, 4th and 5th Grade Students' Generalisations of Functional Relationship
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.7, sa.1, ss.344-372, 2019 (ESCI, TRDizin)
13. Linear Functions and Slope: How Do Students Understand These Concepts and How Does Reasoning Support Their Understanding?
CROATIAN JOURNAL OF EDUCATION-HRVATSKI CASOPIS ZA ODGOJ I OBRAZOVANJE
, cilt.20, sa.4, ss.1193-1260, 2018 (SSCI, Scopus)
15. Examination of mathematics teachers’ pedagogical content knowledge of probability.
The Malaysian Online Journal of Educational Sciences
, cilt.5, sa.2, ss.16-34, 2017 (Hakemli Dergi)
16. Preservice Mathematics Teachers' Knowledge of Generalization and Justification about Patterns
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.5, sa.3, ss.195-222, 2017 (ESCI, TRDizin)
25. Pre service mathematic teachers knowledge of students about the algebraic concepts
AUSTRALIAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION
, cilt.38, sa.2, ss.1-18, 2013 (Scopus)
26. Pre service mathematics teachers knowledge of students about the algebraic concepts
AUSTRALIAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION
, cilt.38, sa.2, ss.1-18, 2013 (Scopus)
29. Equal sign and relational thinking in elementary mathematics textbooks
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.5, sa.2, ss.251-277, 2011 (TRDizin)
34. İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin süsleme etkinliklerindeki van Hiele geometrik düşünce düzeylerinin belirlenmesi
İlköğretim Online
, cilt.6, sa.1, ss.11-23, 2007 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
53
1. Reflection From a Scratch Based Geometry Class.
15th International Congress of Mathematical Education, Sydney, Avustralya, 7 - 14 Haziran 2024, (Yayınlanmadı)
7. Matematik Öğretmenlerinin Cebir Öğrenme Alanına İlişkin Soru Sorma Becerilerinin İncelenmesi
4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, 26 - 28 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)
8. Supporting middle school mathematics teachers’ Professional development with learning trajectory using web-based system
4th International Turkish Computer Mathematics Education Symposium, Çeşme, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.414-423, (Tam Metin Bildiri)
10. Examining questioning skills of mathematics teachers related to algebra
4th International Turkish Computer Mathematics Education Symposium, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.735, (Özet Bildiri)
11. Matematik öğretmenlerinin sorgulama becerileri: Web tabanlı mesleki gelişimi destekleme projesi
VI. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.1371-1373, (Özet Bildiri)
13. Professional Development of a Mathematics Teacher through Web-Based Educational Portal
Proceedings of the 42nd Annual Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Umea, İsveç, 3 - 08 Temmuz 2018, cilt.5, ss.196, (Özet Bildiri)
14. Development of a combined test assessing sixth and seventh graders’xx mathematical competence of algebra
42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 3 - 08 Temmuz 2018, (Özet Bildiri)
15. 2005, 2013 ve 2017 Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Programlarında yer alan duyuşsal özellikler
International Eurasian Educational Research Congress, 10 - 13 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
17. A case study on the semiotic signs during a lecture of Cartesian plane
3rd Interdisciplinary Scientific Conference: Mathematical Transgressions, 18 - 23 Haziran 2017, (Özet Bildiri)
23. Development of Algebraic Thinking from The Perspective of Algebraic Habits of Mind
5. International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications, Belgrade, Sırbistan, 16 - 19 Ağustos 2016, (Özet Bildiri)
24. What Does Success Mean Approaching from The Point of Proof and Problem Solving
Proceedings of the 40th Annual Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Szeged, Macaristan, 3 - 07 Ağustos 2016, (Özet Bildiri)
25. Cebirsel Düşünmenin Gelişiminde Ortaokul Matematik Ders Kitaplarının Genelleme Perspektifini Desteklemesi Açısından İncelenmesi
III.rd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
26. Tahmini Öğrenme Yol Haritasına Dayalı Yürütülen Bir Öğretim Sürecini Planlamak İçin Dikdörtgenler Prizmasına İlişkin Öğrenci Bilgisinin Belirlenmesi
XVII AMSE-AMCE- WAER CONGRESS Teaching and Training Today for Tomorrow, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
27. Investigating The Sixth Grade Students Erroneous Ways as Using Variables and Writing Algebraic Expressions
XVII AMSE-AMCE- WAER CONGRESS Teaching and Training Today for Tomorrow, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
30. Eylem araştırması sürecine katılmış bir ortaokul matematik öğretmeninin alan bilgisindeki ve öğretimlerindeki değişimler
. 2. uluslarası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Ağustos 2015, cilt.318, (Özet Bildiri)
31. Öğrenciler Öğrendiklerini Öğretmenler Öğrettiklerini Nasıl Kanıtlar Öğretmen Bir Fark Yaratır mı
. 2. uluslarası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, ss.320-321, (Özet Bildiri)
32. Middle Grade Teachers Thinking of Algebraic Reasoning in Relation to Their Classrooms
9rd Congress of European Research in Mathematics Education, Prag, Çek Cumhuriyeti, 4 - 08 Şubat 2015
33. Ondalık gösterimler ve yüzde konularına ilişkin öğretmen bilgilerinin prakseolojik analizi
2. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
36. Development of preservice teachers content knowledge on geometrical transformations A teaching experiment
Cerme 9th Congress of European Research in Mathematics Education, prag, Çek Cumhuriyeti, 4 - 08 Şubat 2015
37. Development of Preservice Teachers Conceptual Knowledge in Geometrical Transformations A Teaching Experiment
9rd Congress of European Research in Mathematics Education, Prag, Çek Cumhuriyeti, 4 - 08 Şubat 2015
40. Öğretmen Adaylarının Matematiksel İspatın Yapısına ve Farklı İspat Yöntemlerine Yönelik Alan Bilgilerinin İncelenmesi
Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014
41. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Tam Sayılar Konusundaki Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi
Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014
42. Öğrenme Yol Haritalarına Dayalı Yürütülen Matematik Derslerinde 6 Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Gelişimlerinin İzlenmesi Bir Eylem Araştırması
Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014
43. Matematik Öğretmenlerinin Olasılık Konusuna ilişkin Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi
Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014
46. TI-Nspire CAS Kullanımının Geometri Dersine Entegrasyonu Üzerine Bir Çalışma
16th Asian Technology Conference of Mathematics, 19 - 23 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
47. Effects of technology use on geometrical construction
16th Asian Technology Conference of Mathematics, 19 - 23 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
49. Sınıf öğretmeni adaylarının örüntüleri genellemeleri Görsel stratejilerin etkisi
9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, ss.250-255, (Tam Metin Bildiri)
52. Yeni İlköğretim Matematik Dersi 1 5 Sınıflar Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi
Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, Kayseri, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2005, ss.239-255, (Tam Metin Bildiri)
53. Yeni ilköğretim matematik dersi 1 5 Sınıflar öğretim programının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi
Eğitimde Yansımalar VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, Kayseri, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2005, (Tam Metin Bildiri)
Bilirkişi Raporları
4
Metrikler
Yayın (WoS)
21
Yayın (Scopus)
15
Atıf (WoS)
41
H-İndeks (WoS)
4
Atıf (Scopus)
64
H-İndeks (Scopus)
4
Atıf (Scholar)
883
H-İndeks (Scholar)
15
Atıf (TrDizin)
57
H-İndeks (TrDizin)
4
Atıf (Sobiad)
57
H-İndeks (Sobiad)
3
Atıf (Diğer Toplam)
208
Proje
10
Tez Danışmanlığı
16