Yayınlar & Eserler

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

Investigation of Development of Mathematics Teachers’ Noticing Skills: A Teacher Development Experiment Based On Learning Trajectories.

Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Alicante, İspanya, 18 Temmuz 2022, cilt.4, ss.234

5.sınıf Öğrencilerinin Cebirsel Düşünme Becerileri: Cebir Öncesi Dönem

5th INTERNATIONAL SYMPOSIUM OF TURKISH COMPUTER AND MATHEMATICS EDUCATION, Alanya, Türkiye, 28 Ekim 2021

Dikdörtgen Prizmaların Yüzey Açınımlarına Yönelik Tahmini Öğrenme Yol Haritası Çerçevesinde Geliştirilen Bir Öğretim Tasarımı.

VI. International Eurasian Educational Research Congress. (EJER), Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, ss.722-724

Investigating Mathematics Teachers’ Knowledge for Teaching and Their Learning Trajectories.

4th International Turkish Computer Mathematics Education Symposium., İzmir/Çeşme, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.280-290

Supporting Middle School Mathematics Teachers’ Professional Development With Learning Trajectory Using A Web-Based System.

4th International Turkish Computer Mathematics Education Symposium., İzmir/Çeşme, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.414-423

Matematik Öğretmenlerinin Cebir Öğrenme Alanına İlişkin Soru Sorma Becerilerinin İncelenmesi

4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, 26 - 28 Eylül 2019

Supporting middle school mathematics teachers’ Professional development with learning trajectory using web-based system

4th International Turkish Computer Mathematics Education Symposium, Çeşme, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.414-423

Professional development through a web-based portal: The progress of mathematics teachers teaching algebra based on hypothetical learning trajectories

Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, Utrecht, Hollanda, 6 - 10 Şubat 2019, cilt.15, ss.2741-2748

Examining questioning skills of mathematics teachers related to algebra

4th International Turkish Computer Mathematics Education Symposium, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.735

Matematik öğretmenlerinin sorgulama becerileri: Web tabanlı mesleki gelişimi destekleme projesi

VI. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.1371-1373

Web Tabanlı Bir Eğitim Sistemi Üzerinden Profesyonel Gelişim: Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Görüşleri

Uluslararası Necatibey Eğitim ve Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2018, ss.280

Professional Development of a Mathematics Teacher through Web-Based Educational Portal

Proceedings of the 42nd Annual Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Umea, İsveç, 3 - 08 Temmuz 2018, cilt.5, ss.196

Development of a combined test assessing sixth and seventh graders’xx mathematical competence of algebra

42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 3 - 08 Temmuz 2018

A case study on the semiotic signs during a lecture of Cartesian plane

3rd Interdisciplinary Scientific Conference: Mathematical Transgressions, 18 - 23 Haziran 2017

A Case Study on The Semiotıc Signs During a Lecture of Cartesian Plane.

3rd Interdisciplinary Scientific Conference Mathematical Transgressions, 18 - 23 Haziran 2017

Örüntüleri genelleme ve kanıtlama arasındaki ilişki.

IV.rd International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.996-997

Determining Skill Levels in the Generalization Process of 8th Grade Students: An Analytical Framework.

IV. International Eurasian Educational Research Congress., Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017

Designing A Hypothetical Learning Trajectory On The Nets Of Rectangular Prisms.

26th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017

Development of Algebraic Thinking from The Perspective of Algebraic Habits of Mind

5. International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications, Belgrade, Sırbistan, 16 - 19 Ağustos 2016

What Does Success Mean Approaching from The Point of Proof and Problem Solving

Proceedings of the 40th Annual Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Szeged, Macaristan, 3 - 07 Ağustos 2016

Cebirsel Düşünmenin Gelişiminde Ortaokul Matematik Ders Kitaplarının Genelleme Perspektifini Desteklemesi Açısından İncelenmesi

III.rd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016

Investigating The Sixth Grade Students Erroneous Ways as Using Variables and Writing Algebraic Expressions

XVII AMSE-AMCE- WAER CONGRESS Teaching and Training Today for Tomorrow, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016

Examination of 6th Students Quantitative Reasoning Skills and Developments in Their Problem Solving Process

4th International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications, Atina, Yunanistan, 31 Ağustos - 03 Eylül 2015

Eighth Grade Students Ways of Conceptual Understanding and Algebraic Reasoning

3rd International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications, Vienna, Avusturya, 25 - 28 Ağustos 2014

Öğrenciler Öğrendiklerini Öğretmenler Öğrettiklerini Nasıl Kanıtlar Öğretmen Bir Fark Yaratır mı

. 2. uluslarası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, ss.320-321

Eylem araştırması sürecine katılmış bir ortaokul matematik öğretmeninin alan bilgisindeki ve öğretimlerindeki değişimler

. 2. uluslarası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Ağustos 2015, cilt.318

Middle Grade Teachers Thinking of Algebraic Reasoning in Relation to Their Classrooms

9rd Congress of European Research in Mathematics Education, Prag, Çek Cumhuriyeti, 4 - 08 Şubat 2015

Ondalık gösterimler ve yüzde konularına ilişkin öğretmen bilgilerinin prakseolojik analizi

2. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015

Zihnin Cebirsel Alışkanlıkları Bir Ders Uygulaması

Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-2, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015

Development of Preservice Teachers Conceptual Knowledge in Geometrical Transformations A Teaching Experiment

9rd Congress of European Research in Mathematics Education, Prag, Çek Cumhuriyeti, 4 - 08 Şubat 2015

Development of preservice teachers' content knowledge in geometrical transformations: A teaching experiment

9th Congress of the European-Society-for-Research-in-Mathematics-Education (CERME), Prague, Çek Cumhuriyeti, 4 - 08 Şubat 2015, ss.608-609 identifier

Windows on students' algebra: Describing their habits of mind

9th Congress of the European-Society-for-Research-in-Mathematics-Education (CERME), Prague, Çek Cumhuriyeti, 4 - 08 Şubat 2015, ss.496-497 identifier

Matematik Öğretmenlerinin Olasılık Konusuna ilişkin Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi

Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014

Sixth Grade Elementary Students Acquired Algebraic Habits of Mind in Their First Meeting Year with Algebra

3rd International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications, Vienna, Avusturya, 25 - 28 Ağustos 2014

Effects of technology use on geometrical construction

16th Asian Technology Conference of Mathematics, 19 - 23 Eylül 2011

THE CONSTRUCTIVE AND DECONSTRUCTIVE GENERALIZATIONS ON LINEAR FIGURAL PATTERNS OF PRESERVICE TEACHERS

35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME), Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, ss.339 identifier

Sınıf öğretmeni adaylarının örüntüleri genellemeleri Görsel stratejilerin etkisi

9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, ss.250-255

PEDAGOGICAL CONTENT KNOWLEDGE OF PROSPECTIVE MATHEMATICS TEACHER ABOUT VARIABLE, EQUALITY AND EQUATION CONCEPTS

34th Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education, Belo Horizonte, Brezilya, 18 - 23 Temmuz 2010, ss.112 identifier

INVESTIGATION OF ELEMENTARY SCHOOL TEXTBOOKS IN TERMS OF RELATIONAL THINKING

34th Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education, Belo Horizonte, Brezilya, 18 - 23 Temmuz 2010, ss.53 identifier

Yeni ilköğretim matematik dersi 1 5 Sınıflar öğretim programının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi

Eğitimde Yansımalar VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, Kayseri, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2005

Kitap & Kitap Bölümleri

Etkinlikler Yoluyla Matematiksel Muhakemenin Desteklenmesi.

Matematik Eğitiminde Etkinlikler ve Uygulamaları, Yüksel Dede, Muhammed Fatih Doğan, Fatma Aslan-Tutak, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.363-390, 2020

Ortaokul matematik dersi öğretim programlarında duyuşsal özellikler

Ortaokul Matematik Öğretim Programları: Tarihsel Bir İnceleme, M. F. Özmantar, H. Akkoç, B. Kuşdemir Kayıran, M. Özyurt, Editör, Pegem, ss.423-453, 2018

Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Programında Duyuşsal Özellikler.

Ortaokul Matematik Öğretim Programları Tarihsel Bir İnceleme, Mehmet Fatih Özmantar, Hatica Akkoç, Bilge Kuşdemir Kayıran, Melike Özyurt, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.423-453, 2018

Satır aralarını Okuma Sanatı: Söylem Çözümlemesi ve Matematik Eğitimi

Matematik Eğitiminde Teoriler, Erhan Bingölbali, Selahattin Arslan, İsmail Özgür Zembat, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.901-915, 2016

Öğretme öğrenme strateji ve modelleri.

Öğretim İlke ve Yöntemleri, Baştürk, S., Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.169-208, 2013

Bilirkişi Raporları

Metrikler

Yayın

95

Atıf (WoS)

41

H-İndeks (WoS)

4

Atıf (Scopus)

61

H-İndeks (Scopus)

4

Atıf (TrDizin)

47

H-İndeks (TrDizin)

3

Proje

10

Açık Erişim

5
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları