Yayınlar & Eserler

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

Çocuklar için zihinsel hız testi geliştirme ve bilgisayar ortamında uygulama süreci

9. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 3 - 06 Eylül 2024, (Özet Bildiri)

The relationship between self-report and objective data in open education systems

I·HE2023: Innovating Higher Education Conference, İstanbul, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2023, (Özet Bildiri)

Çocuklar için zihinsel hız testinin geliştirilmesi: Pilot uygulama

VIIIth International Eurasian Educational Research Congress Online, Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021, cilt.1, ss.854-856, (Özet Bildiri)

Araştırma görevlilerinin araştırma süreçlerinde teknoloji kabul kullanım düzeylerinin incelenmesi

7th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium – ITTES 2019, Antalya, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

Araştırma görevlilerinin araştırmaya yönelik kaygı düzeylerinin incelenmesi

7th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium – ITTES 2019, Antalya, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

Defining a framework for ICT-related research competencies across young scholars

International Open Distance Learning Conference 2019, Eskişehir, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2019, cilt.1, ss.243-246, (Tam Metin Bildiri)

Perceived learning needs of research assistants pertaining to ICT-related research skills

International Open Distance Learning Conference 2019, Eskişehir, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2019, cilt.1, ss.169-172, (Tam Metin Bildiri)

Effect of talent and computer-based multitasking on learning among secondary school students

7th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium – ITTES 2019, Antalya, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

Effect of disfluency on learning outcomes, metacognitive judgements and cognitive load in computer assisted learning environments

International Conference “The Future of Education”, Floransa, İtalya, 28 - 29 Haziran 2018, (Özet Bildiri)

Öğretmenlerin çocukların internet kullanımına ilişkin kabulünün yapısal eşitlik modellemesi ile incelenmesi

12th International Computer Instructional Technologies Symposium (ICITS), İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

Dijital ebeveynlik yeterliklerine ilişkin bir veri toplama aracının yapı geçerliğinin incelenmesi

12th International Computer Instructional Technologies Symposium (ICITS), İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

Bilgisayar destekli öğrenmede fiziksel ortama ilişkin değişkenlerin bilişsel yükle ilişkisi

12th International Computer Instructional Technologies Symposium (ICITS), İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

Elektroensefalografi ile bilişsel yükün nesnel ölçümü

12th International Computer Instructional Technologies Symposium (ICITS), İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

Dijital Ebeveynlik Yeterliklerine İlişkin Bir Veri Toplama Aracının Yapı Geçerliğinin İncelenmesi

12. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2018, ss.424-428, (Özet Bildiri)

Öğrenci ve öğretim elemanı görüşleriyle siber aylaklık nedenleri

11th International Computer Instructional Technologies Symposium, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

Çoklu görev performansında üstün yetenek ve çalışan belleğin rolü

11th International Computer Instructional Technologies Symposium, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

Bilgisayar destekli öğretimde algısal akıcılık

11th International Computer Instructional Technologies Symposium, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

Sosyal ağ kullanıcıları arasında siber aylaklık ve sosyal beğenirliğin incelenmesi

11th International Computer Instructional Technologies Symposium, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

Is using electroencephalography intrusive to computer assisted multitasking performance?

2017 AECT International Convention, Jacksonville, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 11 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

Exploration of the nature and predictors of student responses to cyberbullying

2017 AECT International Convention, Jacksonville, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 11 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

Effect of different working positions on simulation sickness in 3D aerodrome controller training

2016 AECT International Convention, Las Vegas, Amerika Birleşik Devletleri, 17 - 21 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

Limitations of self report measures in cyberbullying research

2016 AECT International Convention, Las Vegas, Amerika Birleşik Devletleri, 17 - 21 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara sosyal beceri öğretiminde etkileşimli çoklu ortam tasarım ve kullanımı

26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, cilt.1, ss.44, (Özet Bildiri)

EFFECT OF DIFFERENT MULTITASKING SCENARIOS REALIZED IN DIFFERENT PHYSICAL SETTINGS ON COGNITIVE LOAD AND ACHIEVEMENT

8th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN), Barcelona, İspanya, 4 - 06 Temmuz 2016, ss.6897-6898, (Tam Metin Bildiri) identifier

How do students cope with multitasking An investigation of chat messages in concurrent multitasking situations

2015 AECT International Convention, Indianapolis, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 07 Kasım 2015, (Özet Bildiri)

Effects of multitasking variables on learning performance in web based settings

2015 AECT International Convention, Indianapolis, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 07 Kasım 2015, (Özet Bildiri)

Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının siber aylaklık profillerinin belirlenmesi

ITTES_2015 / 3. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, 9 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

Common methodological issues observed in contemporary educational technology research

4th International Conference on Education, St Petersburg, Rusya, 26 - 28 Haziran 2015, (Özet Bildiri)

The relationship between digital technology experience daily media exposure and working memory capacity

15th International Educational Technology Conference, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

How do digital device ownership and daily media exposure predict multitasking

SITE International Conference 2015, Las Vegas, Amerika Birleşik Devletleri, 2 - 06 Mart 2015, cilt.2015, ss.100-107, (Tam Metin Bildiri)

Use of social networks for instructional purposes among pre service information technology teachers

2014 AECT International Convention, Jacksonville, Amerika Birleşik Devletleri, 4 - 08 Kasım 2014, (Özet Bildiri)

Cyberfaking among online survey respondents

2014 AECT International Convention, Jacksonville, Amerika Birleşik Devletleri, 4 - 08 Kasım 2014, (Özet Bildiri)

Antecedents of virtual identity suicide among pre service teachers

2014 AECT International Convention, Jacksonville, Amerika Birleşik Devletleri, 4 - 08 Kasım 2014, (Özet Bildiri)

Gaming motivations and characteristics of Turkish MMOFPS players

World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications, Tampere, Finlandiya, 23 - 26 Haziran 2014, cilt.2014, ss.2725, (Özet Bildiri)

Çevrimiçi tutum ölçeklerinde gerçek dışı bilgi verme davranışı

2nd International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, Afyon, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

EXPLORATION OF THE PREDICTORS OF SOFTWARE PIRACY ACROSS DIFFERENT SAMPLES

6th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN), Barcelona, İspanya, 7 - 09 Temmuz 2014, ss.3774, (Tam Metin Bildiri) identifier

Effects of conventional lecture and video supported instruction on eliminating tolerance towards cyberbullying

2013 AECT International Convention, Anaheim, Amerika Birleşik Devletleri, 29 Ekim - 02 Kasım 2013, (Özet Bildiri)

Relationships among social network users academic self efficacy social characteristics and using patterns

2013 AECT International Convention, Anaheim, Amerika Birleşik Devletleri, 29 Ekim - 02 Kasım 2013, (Özet Bildiri)

Investigation of cyberloafing activities among Turkish pre service teachers

2013 AECT International Convention, Anaheim, Amerika Birleşik Devletleri, 29 Ekim - 02 Kasım 2013, (Özet Bildiri)

Cognitive and psychosocial effects of persuasive technology use on mathematics instruction

World Conference on Educational Media and Technology (EdMedia 2013), Victoria, Kanada, 24 - 27 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

Investigation of the needs of pre service IT teachers regarding the instructional use of social networking sites

International Conference on New Horizons in Education (INTE 2013), Roma, İtalya, 25 - 27 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

How does the same cyberbullying questionnaire with different instructions lead to varying responses

International Conference on New Horizons in Education (INTE 2013), Roma, İtalya, 25 - 27 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

Perceptions of Turkish high school teachers and students regarding the influence of cyberloafing on learning

International Conference on New Horizons in Education (INTE 2013), Roma, İtalya, 25 - 27 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

Researcher reflections on the role of different media in mathematics education

Chicago International Conference On Education (Chicago-ICE), Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 04 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

MOTIVATIONAL CHARACTERISTICS PREDICTING GAMING BEHAVIORS OF TURKISH MMORPG PLAYERS

5th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN), Barcelona, İspanya, 1 - 03 Temmuz 2013, ss.5489, (Tam Metin Bildiri) identifier

The relationships among perceived social support academic self efficacy and Facebook use

2012 AECT International Convention, Louisville-KY, Amerika Birleşik Devletleri, 29 Ekim - 04 Kasım 2012, (Özet Bildiri)

Social appearance anxiety and academic self efficacy among Turkish online social utility members

2012 AECT International Convention, Louisville-KY, Amerika Birleşik Devletleri, 29 Ekim - 04 Kasım 2012, (Özet Bildiri)

Predictors of unethical software use among Turkish undergraduate students

3rd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Brüksel, Belçika, 25 - 28 Ekim 2012, (Özet Bildiri)

Development and implementation of a scale to explore technology literacy skills of Turkish 8th graders

3rd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Brüksel, Belçika, 25 - 28 Ekim 2012, (Özet Bildiri)

Exploration of the use of social networking sites among pre service IT teachers

3rd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Brüksel, Belçika, 25 - 28 Ekim 2012, (Özet Bildiri)

Araştırmacıların proje günlüğü Bir Tübitak projesinde araştırmacıların deneyimleri

6th International Computer Instructional Technologies Symposium, Gaziantep, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2012, (Özet Bildiri)

Cyberbullying and cyberbullying victimization among Turkish online social network members

6th International Computer Instructional Technologies Symposium, Gaziantep, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2012, (Özet Bildiri)

Öğretim üyelerinin bilgi ve iletişim teknolojileri eylem yeterlilikleri

International Conference on Interdisciplinary Research in Education – ICOINE 2012, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 15 - 17 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)

Information technology teacher candidates action competencies to solve society wide problems in Turkey

ACTC2012: The Asian Conference on Technology in the Classroom 2012, Osaka, Japonya, 26 - 28 Nisan 2012, (Özet Bildiri)

Relationships between social profiles and Facebook use habits of adolescents in a rural Turkish context

2011 AECT International Convention, Jacksonville, Amerika Birleşik Devletleri, 8 - 12 Kasım 2011, (Özet Bildiri)

Information and communication technologies action competence ICTAC

World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications 2011, Lizbon, Portekiz, 27 Haziran - 01 Temmuz 2011, cilt.1, ss.2742-2743, (Tam Metin Bildiri)

Being a scholar of instructional design and technology in Turkey

SITE 2011-Society for Information Technology Teacher Education International Conference, Nashville, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 11 Mart 2011, (Özet Bildiri)

ICT ACTION COMPETENCE IN TEACHER EDUCATION

3rd International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN), Barcelona, İspanya, 4 - 06 Temmuz 2011, ss.6445, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier

Influence of cyberbullying and victimization on e learner behaviors

2010 AECT International Convention, Anaheim, Amerika Birleşik Devletleri, 26 - 30 Ekim 2010, (Özet Bildiri)

Investigation of cyberbullying victimization and communication styles in a hybrid learning environment

IODL ICEM 2010 International Joint Conference and Media Days, Eskişehir, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2010, (Özet Bildiri)

Variables predicting cyberbullying victimization among Turkish members of an online social utility

The Seventeenth International Conference on Learning, Hong Kong, Hong Kong, 6 - 09 Temmuz 2010, (Özet Bildiri)

Confirmation of the factor structure of a self report measure on ICT integration indicators and a model proposal

10th International Educational Technology Conference, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2010, (Özet Bildiri)

Eğitim fakültelerinde bilgi ve iletişim teknolojileri göstergelerinin belirlenmesi

9th International Educational Technology Conference, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2009, (Özet Bildiri)

A Proposal for an Online Graduate Degree Program in Computer Education and Instructional Technologies (CEIT) in Turkey

15th American Conference on Applied Mathematics/International Conference on Computational and Information Science, Texas, Amerika Birleşik Devletleri, 30 Nisan - 02 Mayıs 2009, ss.318-319, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier

Exploration of the extent of computer and Internet triggered academic dishonesty with regard to gender

10th International Interdisciplinary Congress on Women-Women’xxs Worlds / Mundos de Mujeres 2008, Madrid, İspanya, 3 - 09 Temmuz 2008, (Özet Bildiri)

Türkiye deki egitim teknolojisi arastirmalarinda güncel egilimler

1st International Computer and Educational Technology Symposium, Çanakkale, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2007, (Özet Bildiri)

Bilissel yük arastirmalarinin ögretim teknolojilerinde kullanimi

Uluslararasi Ögretmen Yetistirme Politikalari ve Sorunlari Konferansi, Baku, Azerbaycan, 12 - 14 Mayıs 2007, (Tam Metin Bildiri)

Reflections of undergraduate students Regarding PDA use for instructional purposes

7th International Educational Technology Conference, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 3 - 05 Mayıs 2007, (Özet Bildiri)

Development and validation of a tool for measuring indicators of information and communication technologies ICTs at a Turkish state university

7th International Educational Technology Conference, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 3 - 05 Mayıs 2007, (Özet Bildiri)

Instructional and evaluative use of online contests: A pilot study for undergraduate information technology course

7th International Educational Technology Conference, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 3 - 05 Mayıs 2007, (Özet Bildiri)

Foreign Language Reading Through Hypermedia Predictors of Vocabulary Learning and Reading Comprehension

6th International Educational Technology Conference, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 19 - 21 Nisan 2006, (Özet Bildiri)

Applications of cognitive load research Principles for instructional design

2005 AECT International Convention, Orlando, Amerika Birleşik Devletleri, 18 - 22 Ekim 2005, (Özet Bildiri)

Factors affecting L2 incidental vocabulary learning in a hypermedia environment

EUROSLA Conference, Dubrovnik, Hırvatistan, 14 - 17 Eylül 2005, (Özet Bildiri)

Effects of Visual Annotations on L2 Incidental Vocabulary Learning in a Hypermedia Reading Environment

The 4th International ELT Research Conference, Çanakkale, Türkiye, 26 - 28 Mayıs 2005, (Özet Bildiri)

Factors affecting reading comprehension in a hypermedia environment

EUROSLA Conference, San Sabastian, İspanya, 8 - 11 Eylül 2004, (Özet Bildiri)
Kitaplar

Responding to Contemporary Needs of Learning Communities Through Utilizing Emerging Social Networking Tools

Research Anthology on Applying Social Networking Strategies to Classrooms and Libraries, Mehdi Khosrow-Pour, Editör, Information Science Reference, Pennsylvania, ss.605-627, 2023

Eğitimin Dönüşümü

Dijital Dönüşüm, Okur Muhammet Recep, Dursun Özcan Özgür, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.28-57, 2023

Siber Aylaklık

Yeni Medyanın Karanlık Yüzü, Şimşek, Ali, Editör, Nobel, Ankara, ss.221-250, 2020

Uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirme

Pandemi Döneminde Eğitim: İyileştirelim İyileşelim, Dilruba Kürüm Yapıcıoğlu, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.353-383, 2020

Reading to learn: Developing advanced reading skills in traditional and digital environments

Learning to read in a digital world, Barzillai Mirit, Thomson Jenny, Schroeder Sascha, van den Broek Paul, Editör, John Benjamins Publishing Company, Amsterdam, ss.185-204, 2018

Responding to contemporary needs of learning communities through utilizing emerging social networking tools

Enhancing social presence in online learning environments, M Marmon, Editör, IGI Global, ss.142-170, 2018

İçerik Yönetim Sistemlerinde Temel Kavramlar

İçerik Yönetim Sistemleri, Mehmet Kesim, Mehmet Fırat, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.2-23, 2018

Yeni nesil akran zorbalığı: Siber zorbalık

Dijital Yaşamda Çocuk, Odabaşı, Hatice Ferhan, Editör, Pegem, Ankara, ss.89-116, 2017

Veri çözümleme teknikleri

Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, Ali ŞİMŞEK, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.162-195, 2012

Bilişsel yük kuramı ve çoklu ortam tasarımı

Çoklu ortam tasarımı, Özcan Özgür DURSUN, H. Ferhan ODABAŞI,, Editör, Pegem, Ankara, ss.37-55, 2011

Güvenli İnternet Kullanımı

Bilgisayar II, Abdullah KUZU, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.189-214, 2011

Araştırmada dönüşümler

Bilgi ve iletişim teknolojileri ışığında dönüşümler, H. Ferhan Odabaşı, Editör, Nobel, Ankara, ss.41-60, 2010

Bilişim teknolojileri öğretmenliği yeterlikleri

Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümleri için özel öğretim yöntemleri I-II, Eralp Altun, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.27-54, 2009

Yabancı dil eğitiminde kullanılan materyallerin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar

İngilizce öğretmenliğinde öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı, Hatice Ferhan Odabaşı, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.213-239, 2008

Computer ethics: Scenes from a computer education department in Turkey

Ethical practices and implications in distance learning, Uğur Demiray, Ramesh Sharma, Editör, IGI Global, New York, ss.295-304, 2008

Okulöncesi materyallerin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar

Okulöncesinde öğretim teknolojisi ve materyal tasarımı, Hatice Ferhan Odabaşı, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.271-294, 2008

Bilgisayar destekli öğretim ile ilgili temel kavramlar ögeleri kuramsal temelleri ve uygulama yöntemleri

Bilgisayar, Abdullah Kuzu, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.265-289, 2008

Verilerin analizi

Bilimsel araştırma yöntemleri ve ölçme değerlendirme, Adile Aşkım Kurt, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.95-118, 2008
Metrikler

Yayın

172

Atıf (WoS)

1054

H-İndeks (WoS)

17

Atıf (Scopus)

1350

H-İndeks (Scopus)

19

Atıf (Scholar)

6616

H-İndeks (Scholar)

38

Proje

30

Tez Danışmanlığı

10

Açık Erişim

5
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları