Eğitim Bilgileri
1988 - 1993
1988 - 1993Doktora
University of Cincinnati, Amerika Birleşik Devletleri
1984 - 1987
1984 - 1987Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Eğitim Bilimleri (Yl) (Tezli), Türkiye
1980 - 1984
1980 - 1984Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
1993
1993Doktora
An Investigation of a Hearing Mother's Reading Aloud Efforts to Her Preschool Age Hearing and Hearing Impaired Children Before Bedtime
University of Cincinnati
1987
1987Yüksek Lisans
Eskişehir Anadolu Üniversitesi İşitme Engelli Çocuklar Eğitim Merkezi'ne devam eden 5-12 yaşındaki işitme engelli öğrencilerin bilişsel stillerinden alanbağımsızlık-bağımsızlık boyutunun değerlendirilmesi
Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Eğitim Bilimleri (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Akademik Ünvanlar / Görevler
2007 - Devam Ediyor
2007 - Devam EdiyorProf. Dr.
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
Yönetimsel Görevler
2013 - 2018
2013 - 2018Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Anadolu Üniversitesi
Makaleler
Tümü (48)
SCI-E, SSCI, AHCI (9)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (29)
ESCI (20)
Scopus (11)
TRDizin (27)
Diğer Yayınlar (9)
2025
20251. Adaptation Study of Pragmatics Profile to Turkish
Genc T., Genc E., UZUNER Y., Erturk-Mustul E., DOĞAN M.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.26, sa.3, 2025 (ESCI, TRDizin)
2023
20232. Life Story of a Daughter with Hearing Loss Through Her Father's Eyes
Arsan C., UZUNER Y.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, sa.34, ss.211-238, 2023 (ESCI, TRDizin)
2021
20213. The Investigation of the Opinions of Mothers of Children with Hearing Loss on Their Needs and Support Regarding Their Children
BEKAR R., UZUNER Y., ÇOLAKLIOĞLU O.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.22, sa.1, ss.31-59, 2021 (ESCI, TRDizin)
2020
20204. Sharing experiences and interpretation of experiences: a phenomenological research on Instagram influencers
Yilmaz M., SEZEREL H., UZUNER Y.
CURRENT ISSUES IN TOURISM
, cilt.23, sa.24, ss.3034-3041, 2020 (SSCI, Scopus)
2020
20205. İŞİTME KAYIPLI GENÇLERE UYGULANAN YAPI BİLGİSİ DERSİNİN ÖĞRETİM SÜRECİNİN İNCELENMESİ
İSTEL Ç., UZUNER Y., GİRGİN Ü., ÜNLÜER S., KARASU G., TANRIDİLER A.
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.21, sa.2, ss.193-225, 2020 (ESCI, TRDizin)
2020
20206. Being the Father of a Child Who Is Deaf or Hard of Hearing: A Phenomenological Study of Fatherhood Perceptions and Lived Experiences in the Turkish Context
ACAR F. M., TURAN Z., UZUNER Y.
AMERICAN ANNALS OF THE DEAF
, cilt.165, sa.1, ss.72-113, 2020 (SSCI, Scopus)
2020
20207. An Examination of the Improvement Process of the Building Construction Course Applied to the Youths with Hearing Loss
İSTEL Ç., UZUNER Y., GİRGİN Ü., ÜNLÜER S., KARASU G., TANRIDİLER A.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.21, sa.2, ss.193-225, 2020 (ESCI, TRDizin)
2020
20208. The Opinions of Teachers Working in Special Education and Rehabilitation Centres About the Support Services for Individuals with Hearing Loss: A Phenomenologic study
ATMACA U., UZUNER Y.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.8, sa.4, ss.1214-1248, 2020 (ESCI, TRDizin)
2019
20199. İşitme Engelli Üniversite Öğrencilerinin Mesleki Eğitiminde Uygulanan Bilgisayar Yazılımı Öğretim Modelinin İncelenmesi
Kaya Z., Girgin Ü., Uzuner Y., Karasu G.
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.27, sa.5, ss.2293-2310, 2019 (TRDizin)
2019
201910. Investigation of the National Newborn Hearing Screening Program Based on Family and Health Workers' Opinions: A Case Study
BAŞ N., TURAN Z., UZUNER Y.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.7, sa.1, ss.134-160, 2019 (ESCI, TRDizin)
2019
201911. My Brother Has A Hearing Loss: A Life Story Investigation
ÇOLAKLIOĞLU O., TURAN Z., UZUNER Y.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.7, sa.3, ss.967-993, 2019 (ESCI, TRDizin)
2019
201912. Evaluation of the Early Intervention Process of the Mother of a Child with Hearing Loss
TURAN Z., Koca A., UZUNER Y.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.20, sa.1, ss.93-117, 2019 (ESCI, TRDizin)
2018
201813. Okul Öncesi Dönemdeki İşitme Kayıplı Bir Çocuğun Gelişen Okuryazarlık Yaşantılarının İncelenmesi
ATLAR H., UZUNER Y.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI , cilt.6, sa.1, ss.5489, 2018 (TRDizin)
2018
201814. Examination of Hearing-Impaired Collage Students' Writing Studies Based on Balanced Literacy Instruction Approach
Karasu G., Uzuner Y.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.19, sa.2, ss.199-232, 2018 (ESCI, TRDizin)
2018
201815. Examining the Emergent Literacy Experiences of a Preschool Child with Hearing Loss
ATLAR H., UZUNER Y.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.6, sa.1, ss.54-89, 2018 (ESCI, TRDizin)
2018
201816. An (Distinctive) Example of Strengtening a Validity: Selfe-valuation of the School Based Action Research
UZUNER Y.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.6, sa.2, ss.258-278, 2018 (ESCI, TRDizin)
2018
201817. İşitme Engelli Üniversite Öğrencilerinin Yazma Sürecinde UygulananEtkinlik ve Stratejilerin İncelenmesi
Karasu G., Uzuner Y., Beral A.
Ege Eğitim Dergisi
, cilt.19, sa.1, ss.262-283, 2018 (TRDizin)
2017
201718. İşitme Kayıplı Bir Çocuğun Çeşitli Bağlamlarda Kullandığıİletişimsel İşlevlerin İncelenmesi
GENÇ E., UZUNER Y., GENÇ T.
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION , cilt.18, sa.3, ss.355-381, 2017 (TRDizin)
2017
201719. A Study on the Communicative Functions Used in Various Contexts by a Child with Hearing Loss
GENÇ E., UZUNER Y., GENÇ T.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.18, sa.3, ss.355-381, 2017 (ESCI, TRDizin)
2016
201620. Vocabulary developing strategies applied to individuals with hearing impairments
Karasu G., Girgin Ü., Uzuner Y., Kaya Z.
EDUCATIONAL RESEARCH AND REVIEWS
, cilt.11, sa.15, ss.1402-1414, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201621. Evaluation of the Interactive Behaviors of a Mother with Her Child Who Have a Hearing Loss in the Context of Parent Guidance Process
ERTÜRK MUSTUL E., TURAN Z., UZUNER Y.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.17, sa.1, ss.1-22, 2016 (ESCI, TRDizin)
2016
201622. İşitme kayıplı çocuğu olan bir annenin etkileşim davranışlarının aile eğitimi bağlamında incelenmesi
ERTÜRK E., TURAN Z., UZUNER Y.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi , cilt.11, sa.15, ss.1402-1404, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201623. Vocabulary developing strategies applied to individual with hearing impairments
KARASU G., UZUNER Y., KAYA Z.
Educational Research and Reviews , cilt.11, sa.15, ss.1402-1414, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201524. Teaching and learning mathematics with hearing impaired students
TANRIDİLER A., UZUNER Y., GİRGİN Ü.
Anthropologist
, cilt.22, sa.2, ss.237-248, 2015 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2015
201525. Türkiye deki Nitel Araştırma Çabalarıma İlişkin Eleştirel Bir İnceleme
UZUNER Y.
ENAD , cilt.3, sa.3, ss.44-54, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201526. Current status of vocational education programs for hearing impaired students in Kosovo
Girgin M. C., Uzuner Y., Kaya Z., Karasu G., Ünlüer S., Anay M., et al.
Anthropologist
, cilt.20, sa.1-2, ss.177-186, 2015 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2014
201427. Kaynaştırmadaki İşitme Engelli Öğrencilerle Gerçekleştirilen Destek Eğitim Odası Uygulamasındaki Sorunlar ve Çözüm Gayretleri
AKAY E., UZUNER Y., GİRGİN Ü.
Qualitative Research Journal , cilt.2, sa.2, ss.43-65, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201428. Kaynaştırmadaki İşitme Engelli Öğrencilerle Gerçekleştirilen Destek Eğitim Odası Uygulamasındaki Sorunlar ve Çözüm Gayretleri
Akay E., Uzuner Y., Girgin Ü.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.2, sa.2, ss.43-68, 2014 (TRDizin)
2013
201329. AN EXAMINATION OF JOB APPLICATION PORTFOLIO DEVELOPMENT PROCESS WITH HEARING IMPAIRED YOUTHS: AN ACTION RESEARCH
UZUNER Y., DERİCAN T.
ANADOLU UNIVERSITESI SANAT & TASARIM DERGISI-ANADOLU UNIVERSITY JOURNAL OF ART & DESIGN
, cilt.5, sa.5, ss.1-23, 2013 (ESCI)
2013
201330. Evaluation of cloze procedure skills of hearing-impaired and normally-hearing students İşitme engelli öǧrenciler İle İşiten öǧrencilerin boşluk doldurma becerilerinin deǧerlendirilmesi
KARASU H. P., GİRGİN Ü., UZUNER Y.
Elementary Education Online
, cilt.12, sa.3, ss.701-712, 2013 (Scopus, TRDizin)
2013
201331. Kaynaştırma uygulanan bir ilköğretim sınıfındaki sosyal yeterlik özelliklerinin betimlenmesi ve iyileştirilmesi çalışmaları
ÇOLAK A., VURAN S., UZUNER Y.
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION , cilt.14, sa.2, ss.33-49, 2013 (TRDizin)
2013
201332. Kaynaştırma uygulanan bir ı̇lköğretim sınıfındaki sosyal yeterlik özelliklerinin betimlenmesi ve iyileştirilmesi çalışmaları.
ÇOLAK A., VURAN S., UZUNER Y.
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION , 2013 (TRDizin)
2013
201333. Studies on Defining and Improving Social Competence Characteristics in an Elementary School Inclusive Classroom
ÇOLAK A., VURAN S., UZUNER Y.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.14, sa.2, ss.33-53, 2013 (ESCI, TRDizin)
2012
201234. İşitme Engelli Üniversite Öğrencilerine Uygulanan Tanımlama Yapma Stratejisinin İncelenmesi
Karasu G., Girgin Ü., Uzuner Y., Kaya Z.
Anadolu Journal of Educational Sciences International , cilt.1, sa.2, ss.19-41, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201135. An Examination of Balanced Literacy Instructional Model Implemented to Youths with Hearing Loss
UZUNER Y., Girgin U., KAYA Z., Karasu G., Girgin M. C., Erdiken B., et al.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.11, sa.4, ss.2126-2133, 2011 (SSCI, TRDizin)
2011
201136. İşitme Engelli Gençlere Uygulanan Dengeli Okuma Yazma Modelinin İncelenmesi
UZUNER Y., GİRGİN Ü., KAYA Z., KARASU G., GİRGİN M. C., ERDİKEN B., et al.
KURAM VE UYGULAMADA EDYTYM BYLYMLERY , cilt.11, sa.4, ss.21111-2134, 2011 (SSCI, TRDizin)
2011
201137. Okuma becerilerini değerlendirmede formel olmayan okuma envanterlerinin kullanımı
KARASU H. P., GİRGİN Ü., UZUNER Y.
Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama , cilt.1, sa.1, ss.108-124, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201138. Examining the implementation of two co-teaching models: team teaching and station teaching
GÜRGÜR H., UZUNER Y.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INCLUSIVE EDUCATION
, cilt.15, sa.6, ss.589-610, 2011 (SSCI, Scopus)
2010
201039. A Phenomenological Analysis of the Views on Co-teaching Applications in the Inclusion Classroom
GÜRGÜR H., UZUNER Y.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.10, sa.1, ss.311-331, 2010 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2010
201040. Exploring Organizational Identity Through Conducting Comparative Phenomenological Case Studies
AĞLARGÖZ O., Zeytinoglu G., UZUNER Y., BESLER S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF QUALITATIVE METHODS
, cilt.9, sa.4, ss.434, 2010 (SSCI)
2010
201041. Educational needs of faculty members regarding ICT use at the school for the handicapped
ÜNLÜER S., Kabakci I., UZUNER Y., ODABAŞI H. F.
Journal of Theoretical and Applied Information Technology
, cilt.13, sa.1, ss.41-51, 2010 (Scopus)
2009
200942. Investigating the Home Implementation of the Behavioral Intervention Program for Children with Autism (OCiDEP) with One Child
Gulec-Aslan Y., Kircaali-Iftar G., UZUNER Y.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.10, sa.1, ss.1-28, 2009 (ESCI)
2009
200943. Otistik Çocuklar İçin Davranışsal Eğitim Programı OÇİDEP EvUygulamasının Bir Çocukla İncelenmesi
GÜLEÇ ASLAN Y., İFTAR G. S., UZUNER Y.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi , cilt.10, sa.1, ss.1-25, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
200844. Metacognitive strategies applied during correcting text-related answers of three students with hearing loss
UZUNER Y.
JOURNAL OF RESEARCH IN SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS
, cilt.8, sa.1, ss.47-54, 2008 (ESCI, Scopus)
2007
200745. The Impact of Strategies Used in the Balanced Literacy Approach on Story Grammar Acquisition of Three Turkish Students with Hearing Loss: An Action Research Study
UZUNER Y.
DEAFNESS & EDUCATION INTERNATIONAL
, cilt.9, sa.1, ss.24-44, 2007 (ESCI, Scopus)
2005
200546. AN EXAMINATION OF IMPACTS OF TEXT RELATED QUESTIONS ON STORY GRAMMAR ACQUISITION OF THREE TURKISH YOUTHS WITH HEARING LOSS
UZUNER Y., Icden G., GİRGİN Ü., BERAL A., Kircaali-Iftar G.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.20, sa.2, ss.111-121, 2005 (ESCI, Scopus)
2004
200447. Zihin özürlü çocukların okuma yazma öğrenmeleri ve özel eğitim öğretmenleri Yarı yapılandırılmış görüşme araştırması
ÇOLAK A., UZUNER Y.
KURAM VE UYGULAMADA EDYTYM BYLYMLERY
, cilt.4, sa.2, ss.241-270, 2004 (TRDizin)
2004
200448. Özel gereksinimli öğrencilerin kaynaştırıldığı bir kız meslek lisesindeki öğretmenlerin kaynaştırmaya ilişkin görüş ve önerileri
BATU E. S., İFTAR G. S., UZUNER Y.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.33-50, 2004 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Özel Eğitim Ortamlarındaki Öğretmenlerin Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Hazırlama ve Uygulama Sürecinin İncelenmesi: Eylem Araştırması
ŞAHİN S., ERGENEKON Y., UZUNER Y.
35. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Konya, Türkiye, 30 Ekim - 02 Kasım 2025, (Özet Bildiri)
2024
20242. Özel Eğitim Öğretmenliği Lisans Programı 2023-2024 mezunlarının program değişiklerine ilişkin görüşleri: Anadolu Üniversitesi örneği
ERGENEKON Y., BEKAR R., KARATAŞ R., UZUNER Y., SEVER D.
34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
2023
20233. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programına İlişkin İki Uzmanın Görüşlerinin İncelenmesi: İkili/Karşılıklı Görüşme
ŞAHİN S., ERGENEKON Y., UZUNER Y.
International Education Congress 2023, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2022
20224. The Pragmatic Profile for People Who Use AAC'nin Türkçeye Uyarlama Çalışması
Genç T., Genç E., Uzuner Y., Ertürk Mustul E., Doğan M.
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 02 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
20225. İşitme Kayıplı ve Normal İşiten Çocukların Sohbet Becerilerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi
GENÇ E., UZUNER Y., GENÇ T.
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 02 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
20226. The Pragmatics Profile for People who use AAC”nin Türkçeye Uyarlama Çalışması"
GENÇ T., GENÇ E., UZUNER Y., ERTÜRK MUSTUL E., DOĞAN M.
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 02 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2019
20197. İşitme Kayıplı Bir Çocuğun Sohbet Becerilerinin Analizi
GENÇ E., UZUNER Y., GENÇ T.
29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Kuşadası, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
20198. Yenidoğan İşitme Taramaları Kapsamında Erken Müdahale Sürecinin İncelenmesi: Durum Araştırması
BAŞ N., TURAN Z., UZUNER Y.
VIth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2018
20189. İşitme Kayıplı Bir Çocuğun Taklit Becerilerinin Analizi
GENÇ E., UZUNER Y., GENÇ T.
Uluslararası 4. Çocuk Gelişimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201810. İşitme Kayıplı Çocuklarda Gelişen Okuryazarlığı Öğretmeni Güçlendirme Yoluyla Desteklemek: Bir Öğretmen İle Uzmanın Gelişim Yolculuğu
ATLAR H., UZUNER Y.
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201811. İşitme Kayıplı Gençlere Uygulanan Yapı Bilgisi Öğretim Programının İncelenmesi
İSTEL Ç., UZUNER Y., GİRGİN Ü., ÜNLÜER S., KARASU G., TANRIDİLER A.
27th International Conference on Educational Sciences, 18 - 22 Mayıs 2018, ss.3555-3558, (Özet Bildiri)
2018
201812. İşitme Kayıplı Bir Çocuğun İletişim Becerileri Analizi
GENÇ E., UZUNER Y., GENÇ T.
5th International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.1310-1311, (Özet Bildiri)
2018
201813. Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezindeki Öğretmenlerin İşitme Kayıplı Çocukların Gelişen Okuryazarlığı Hakkında Bilgilendirilmesi
ATLAR H., UZUNER Y.
5. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi (EJER 2018), 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201814. İşitme Kayıplı Gençlere Uygulanan Yapı Bilgisi Öğretim Programının İncelenmesi
İstel Ç., Uzuner Y., Girgin Ü., Ünlüer S., Karasu G., Tanrıdiler A.
İSTEL Ç., UZUNER Y., GİRGİN Ü., ÜNLÜER S., KARASU G., TANRIDİLER A., "İşitme Kayıplı Gençlere Uygulanan Yapı Bilgisi Ö27th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Mayıs 2018, ss.3555-3558, (Özet Bildiri)
2018
201815. İşiten Bir Annenin Okul Öncesi Dönemdeki İşitme Kayıplı Çocuğuyla Kitaplarla İlgili Yaşantılarında Kullandığı Stratejilerin İncelenmesi
ATLAR H., UZUNER Y.
Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi 2018, Afyonkarahisar, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, ss.527-528, (Özet Bildiri)
2017
201716. FORMEL OLMAYAN DİL ENVANTERLERİNİN İNCELEMESİ: İÇERİK ANALİZİ
GENÇ E., UZUNER Y.
4. International Eurasian Educatioanl research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.1242-1243, (Özet Bildiri)
2017
201717. Okul Öncesi Dönemdeki İşitme Kayıplı Bir Çocuğun Gelişen Okuryazarlığının Aile Okuryazarlığı Bağlamında İncelenmesi
ATLAR H., UZUNER Y.
IV. International Eurasian Educational Research Congress- EJER 2017, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201718. Okul Öncesi Düzeydeki İşitme Kayıplı Öğrencisi Olan Bir Öğretmenin Görüşleriyle Sınıfındaki Okuryazarlık Uygulamalarının İncelenmesi
UZUNER Y., ATLAR H.
IV. International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.1345-1346, (Özet Bildiri)
2017
201719. İŞİTME KAYIPLI GENÇLERE UYGULANAN YAPI BİLGİSİ DERSİNİN ÖĞRETİM SÜRECİNİN İNCELENMESİ:EYLEM ARAŞTIRMASI
İSTEL Ç., UZUNER Y., GİRGİN Ü., ÜNLÜER S., KARASU G., TANRIDİLER A.
IVth International EurasianEducational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201720. İşitme Engelli Üniversite Öğrencilerinin Yazma Sürecinde Uygulanan Etkinlik Ve Stratejilerin İncelenmesi
KARASU G., UZUNER Y., BERAL A.
IV. International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201721. İşitme Engelli Gençlere Uygulanan Yapı Bilgisi Dersinin Öğretim Sürecinin İncelenmesi: Eylem Araştırması
İSTEL Ç., UZUNER Y., GİRGİN Ü., ÜNLÜER S., KARASU G., TANRIDİLER A.
IV. International Eurasian Educational Research Congress, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
201622. Engelliler Entegre Yüksekokulu Öğrencilerinin Okuma Anlama Anlatma yazma ve İletişim becerilerinin geliştirilmesi
BERAL A., ABALI G., ÜNLÜER S., KARASU G., UZUNER Y.
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016
2016
201623. Yenidoğan İşitme Taramasından Sonra Tanı Cihazlandırma ve Yönlendirme Sürecine Görevli Personelin Bakış Açısı
BAŞ N., TURAN Z., UZUNER Y.
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016
2016
201624. Okul öncesi Dönemdeki İşitme Kayıplı Bir Çocuğun Erken Okuma Yazma Yaşantılarının Ve Gelişen Okuryazarlığının İncelenmesi
ATLAR H., UZUNER Y.
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016
2016
201625. Engelliler Entegre Yüksek Okulu Öğrencilerinin Okuma Anlama Anlatma Yazma ve İletişim Becerilerinin Geliştirilmesi Süreci
BERAL A., ABALI G., ÜNLÜER S., UZUNER Y.
26.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016
2016
201626. İşitme Engelli Üniversite Öğrencileri ile Yazma sürecinin İncelenmesi
KARASU G., BERAL A., UZUNER Y.
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016
2016
201627. İşitme Kayıplı Çocuğu Olan Bir Annenin Aile Eğitimi Sürecinin İncelenmesi
KOCA A., TURAN Z., UZUNER Y.
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016
2016
201628. İşitme Kayıplı Bir Çocuğun Çeşitli Bağlamlarda Kullandığı İletişimsel İşlevlerin İncelenmesi
GENÇ E., UZUNER Y., GENÇ T.
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201629. İşitme Kayıplı Çocuğu Olan İşiten Bir Annenin Etkileşim Becerilerinin Aile Eğitimi Sürecinde Desteklenme Biçiminin İncelenmesi
ERTÜRK E., TURAN Z., UZUNER Y.
ELMIS International Congress of Special Education, Konya, Türkiye, 12 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201630. An Educational Research in the Area of Special Education Why Action Research
KARASU G., UZUNER Y., BERAL A.
Twelfth International Congress of Qualitative Inquiry, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 18 - 21 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201631. Hearing impaired University Students Readiness for Graduation Action Research for Solving Problems
KAYA Z., ÖZTEN ANAY M., UZUNER Y., KARASU G., ABALI G.
Congress of Qualitative Inquiry, Urbana-Champaign, Amerika Birleşik Devletleri, 17 - 20 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201632. Early Acquaintance with Profession Internship
Abalı G., Kaya Z., Özten Anay M., Uzuner Y., Karasu G.
Twelfth International Congress of Qualitative Inquiry, Illinois, Amerika Birleşik Devletleri, 18 - 21 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201633. Hearing Impaired University Students Readiness for Graduation Action Researcah for Solving Problems
KAYA Z., ÖZTEN ANAY M., UZUNER Y., KARASU G.
The Twelfth International Congress of Qualitative Inquiry, 18 - 21 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2015
201534. Üniversite Son Sınıf İşitme Engelli Öğrencilerin Bilgi Ve İletişim Teknolojileri Yoluyla Mezunlarla İletişimi Ve İş Ortamlarına Yönelik Farkındalıklarının Arttırılması EEYO Örneği
KAYA Z., ÖZTEN ANAY M., UZUNER Y.
Uluslararası Engellilerin Sosyal Refahı açısından Bilgi ve İletişim Teknolojileri Kongresi, Ankara, Türkiye, 9 - 11 Ekim 2015, ss.324-325, (Özet Bildiri)
2015
201535. İşitme Engelli Gençlerin Sözcük Dağarcıklarının İnternet Aracılığı İle Zenginleştirilmesi Eğitiminin Betimlenmesi
KAYA Z., ÖZTEN ANAY M., UZUNER Y.
Uluslararası Engellilerin Sosyal Refahı Açısından Bilgi ve İletişim Teknolojileri Kongresi, Ankara, Türkiye, 9 - 11 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
201536. İşitme Engelli Bir Çocuğun Söz Öncesi Dönem İletişimsel Becerilerinin Değerlendirilmesi
GENÇ E., UZUNER Y., GENÇ T.
4. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 05 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201537. Examining the Interaction Between A Child With Hearing Loss and His Mother
ERTÜRK E., TURAN Z., UZUNER Y.
Uluslararası Eğitim Kongresi: Gelecek İçin eğitim, 27 - 29 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201538. State of Qualitative Research in Doctoral Research in Architecture in Turkey at the Beginning of the 21th Century a Review
ÖZTEN ANAY M., ANAY H., ÖZTEN Ü., ACAR Y., UZUNER Y.
The Eleventh International Congress of Qualitative Inquiry, Urbana Champaign, Amerika Birleşik Devletleri, 20 - 23 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201539. A Qualitative Meta Syntheses of Research on Educational Technology in Turkey in the Last Decade
ÜNLÜER S., UZUNER Y.
Eleventh International Congress of Qualitative Inquiry, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 20 - 23 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2014
201440. İşitme Engelli Gençlerin Mesleki Eğitiminde Sosyal Ağların Kullanımı Facebook Örneği
ÜNLÜER S., KAYA Z., KARASU G., UZUNER Y.
Uluslararası EJER I. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 24 - 26 Nisan 2014, (Tam Metin Bildiri)
2014
201441. Kosova daki İşitme Engelli Öğrencilere Yönelik Mesleki Eğitim Programlarının Mevcut Durumu
KAYA Z., GİRGİN M. C., UZUNER Y., KARASU G., ÜNLÜER S., ÖZTEN ANAY M., et al.
Uluslararası EJER I. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 24 - 26 Nisan 2014, (Tam Metin Bildiri)
2012
201242. İşitme Engelli Gençlere Uygulanan Sistematik BİT Entegrasyonu Modeli Tabanlı Bir Eğitim Uygulamasının İncelenmesi Bilgisayar Destekli Sunum Dersi
ÜNLÜER S., KARASU G., KAYA Z., UZUNER Y.
International Conference On Interdisciplinary Research In Education, Famagusta, North Cyprus, 15 Mayıs 2012 - 17 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2014
201443. Kosovadaki Işitme Engelli Öğrencilere Yönelik Mesleki Eğitim Programlarinin Mevcut Durumu
KAYA Z., GİRGİN M. C., UZUNER Y., KARASU G., ÜNLÜER S., ÖZTEN ANAY M., et al.
International EJER Congress, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
2013
201344. İşitme Engelli Öğrenciler İçin Matematik Öğretiminde Kullanılan Stratejiler
TANRIDİLER A., UZUNER Y., GİRGİN Ü.
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013, (Özet Bildiri)
2013
201345. İşitme Engelli Çocuklarla Vikipedi Uygulamalarından Sonra Gerçekleştirilen Sözcük Dağarcığını Geliştrici Etkinlikler
AKAY E., KARASU H. P., GİRGİN Ü., UZUNER Y.
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013, ss.197-198, (Özet Bildiri)
2013
201346. İşitme Engelli Çocukların Bulundukları Kaynaştırma Sınıfı Öğretmenlerinin Sahip Olmaları Gereken Yeterlilik Alanları
AKAY E., GÜRGÜR H., GİRGİN Ü., UZUNER Y.
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013, ss.249, (Özet Bildiri)
2013
201347. Systematic ICT Integration Model for Hearing Impaired Youths
ÜNLÜER S., KAYA Z., KARASU G., UZUNER Y.
The Qualitative Report Fourth Annual Conference, Nova Southeastern University, Fort Lauderdale, Florida USA, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 18 - 19 Ocak 2013, (Özet Bildiri)
2014
201448. Video Tape Analysis in Action Reseach
TANRIDİLER A., UZUNER Y., GİRGİN Ü., ÜNLÜER S.
The Qualitative Report’s Fourth Annual Conference, 18 Ocak - 19 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
2012
201249. Kaynaştırma Sınıflarında Destek Özel Eğitim Hizmetlerine ilişkin Öğretmenlerin Rol ve Sorumlulukları
GÜRGÜR H., AKAY E., GİRGİN Ü., UZUNER Y.
22. Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, ss.167, (Özet Bildiri)
2012
201250. Kaynaştırma Ortamındaki İşitme Engelli İlköğretim Öğrencilerine Sunulan Destek Eğitim Odası Uygulama Sürecinin İncelenmesi
AKAY E., UZUNER Y., GİRGİN Ü.
22. Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, ss.129, (Özet Bildiri)
2012
201251. İşitme Engelli Yüksekokul Öğrencilerine Mesleki Eğitim Sürecinde Bilgisayar Yazılımı Kullanımının Öğretilmesi Eylem Araştırması
KAYA Z., GİRGİN Ü., UZUNER Y., KARASU G.
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 11-12 Ekim. Trabzon, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
201252. İşitme Engelli Gençlerin MovieMaker İle Film Hazırlama Süreçleri Eylem Araştırması
KAYA Z., ÜNLÜER S., KARASU G., UZUNER Y.
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
201253. İşitme Engelli Gençlere Uygulanan Sözcük Dağarcığı Geliştirme Stratejilerinin İncelenmesi
KARASU G., GİRGİN Ü., UZUNER Y., KAYA Z.
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 11-12 Ekim. Trabzon, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
201254. Dünü Bugünü ve Geleceği İtibariyle Örgütsel Kimlik Kavramı
AĞLARGÖZ O., ZEYTİNOĞLU G. N., UZUNER Y., BESLER S.
20. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi, İzmir, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, ss.249-253, (Özet Bildiri)
2011
201155. Utilizing Informal Reading Inventories on Evaluation of Reading Skills
KARASU H. P., GİRGİN Ü., UZUNER Y., KARASU G.
2011 ASHA Convention, 17 - 19 Kasım 2011, (Tam Metin Bildiri)
2011
201156. Examining Vocabulary Development Strategies Applied to the Hearing Impaired Youths
KARASU G., GİRGİN Ü., UZUNER Y., KAYA Z.
2011 ASHA Convetion, Amerika Birleşik Devletleri, 17 - 19 Kasım 2011, (Tam Metin Bildiri)
2011
201157. A Metacognitive Literacy Instruction Model for Hearing Impaired Students
UZUNER Y., GİRGİN Ü., KAYA Z., KARASU G., GİRGİN M. C., TANRIDİLER A.
2011 ASHA Convention, Amerika Birleşik Devletleri, 17 - 19 Kasım 2011, (Tam Metin Bildiri)
2011
201158. İşitme Engelli Öğrencilerin Kaynaştırma Eğitimlerine Yönelik Düzenlemeler
GÜRGÜR H., GİRGİN Ü., UZUNER Y., AKAY E.
21. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 20 - 22 Ekim 2011, ss.39-40, (Özet Bildiri)
2011
201159. Examining the Systematic Information and Communication Technologies Integration Model Applied to Hearing Impaired Youths Action Research
ÜNLÜER S., UZUNER Y., KAYA Z., KARASU G.
Seventh International Congress of Qualitative Inquire, 18 - 20 Mayıs 2011, (Özet Bildiri)
2011
201160. Reflections For Educational Programme Designed For Hearing Impaired Youths
KAYA Z., GİRGİN Ü., UZUNER Y., KARASU G.
Seventh International Congress of Qualitative Inquire, CHİCAGO, Amerika Birleşik Devletleri, 18 - 20 Mayıs 2011, (Özet Bildiri)
2011
201161. Describing an Instruction for Enriching the Hearing Impaired Youths Vocabulary via Internet
KARASU G., GİRGİN Ü., UZUNER Y., KAYA Z.
Seventh International Congress of Qualitative Inquire, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 18 - 20 Mayıs 2011, (Özet Bildiri)
2010
201062. Dengeli Matematik Öğretimi Uygulamalarını Değerlendirme Aracı
TANRIDİLER A., UZUNER Y., GİRGİN Ü.
20 Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2010, (Özet Bildiri)
2010
201063. İşitme Engelli Yüksekokul Öğrencilerinin Disiplinlerarası Çalışma ile Yürütülen Sayfa Tasarımı ve Grafik Tasarım Meslek Dili I Derslerinin İncelenmesi
KAYA Z., GİRGİN Ü., UZUNER Y., KARASU G.
20. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gaziantep., 22/10/2010, Gaziantep, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2010, (Özet Bildiri)
2010
201064. Exploring Organizational Identity Through Conducting ComparativePhenomenological Case Studies
AĞLARGÖZ O., ZEYTİNOĞLU G. N., UZUNER Y., BESLER S.
11. Advances in Qualitative Methods Conference, Vancouver, Kanada, 7 - 08 Ekim 2010, (Özet Bildiri)
2010
201065. An examination of strategies applied to hearing impaired during the Page Design Course
KAYA Z., GİRGİN Ü., UZUNER Y., KARASU G.
2nd International Congress on Deafness: Communication and Learning., İspanya, 3 - 04 Haziran 2010, (Özet Bildiri)
2010
201066. Vocabulary development strategies applied to hearing impaired youths during project base instruction
KARASU G., GİRGİN Ü., UZUNER Y., KAYA Z.
2nd International Congress on Deafness: Communication and Learning. Advances in the Oral Modality., Barcelona, İspanya, 3 - 04 Haziran 2010, (Özet Bildiri)
2010
201067. A balanced literacy instruction model applied to hearing impaired youths A school base action research
UZUNER Y., GİRGİN Ü., KAYA Z., KARASU G., GİRGİN M. C., CAVKAYTAR S., et al.
2nd International Congress on Deafness: Communication and Learning., Barcelona, İspanya, 3 - 04 Haziran 2010, (Özet Bildiri)
2010
201068. Engelliler Entegre Yüksekokulunda bilişim teknolojileri entegrasyonunda yaşanan zorluklar
ÜNLÜER S., KABAKÇI YURDAKUL I., UZUNER Y., ODABAŞI H. F.
10th International Educational Technology Conference, 26 - 28 Nisan 2010, (Özet Bildiri)
2009
200969. İşitme Engelli Son Sınıf Üniversite Öğrencisiyle İşe Başvuru Dosyası Geliştirme: Eylem Araştırması
DERİCAN T., UZUNER Y., SALUR N.
Fine Arts Design Symposium with International Participation/Uluslararası Katılımlı Güzel Sanatlar ve Tasarım Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 18 - 24 Ekim 2009, cilt.503, (Tam Metin Bildiri)
2009
200970. Being an insider in conducting a case study on the integration of information and communication technologies at a School for the Handicapped
ÜNLÜER S., KABAKÇI YURDAKUL I., UZUNER Y., ODABAŞI H. F., ÇOLAKOĞLU H. E., ESEN A., et al.
10th Advances in Qualitative Methods (AQM) Conference, 8 - 10 Ekim 2009, (Özet Bildiri)
2009
200971. Factors Affecting Balanced Vocabulary Instruction to Hearing Impaired Youths Action Researh
KARASU G., GİRGİN Ü., UZUNER Y., KAYA Z.
The 10th Advances in Qualitative Methods, 8 - 10 Ekim 2009, (Özet Bildiri)
2009
200972. A School Based Action Research Obstacle Attemps and Improvements Balanced Literacy Instruction to Hearing Impaired Youths
UZUNER Y., GİRGİN Ü., GİRGİN M. C., KARASU G., KAYA Z., ERDİKEN B., et al.
The 10th Advances in Qualitative Methods, 8 - 10 Ekim 2009, (Özet Bildiri)
2009
200973. An investigation of description and intervention efforts of social competence characteristics of a mainstreamed primary classroom
ÇOLAK A., VURAN S., UZUNER Y.
The 10th Advances in Qualitative Methods Conference, Vancouver, British Columbia, Kanada, 8 - 10 Ekim 2009, (Özet Bildiri)
2009
200974. Vocabulary Development Strategies Based on Balanced Literacy Applied for Hearing Impaired Youths
KARASU G., UZUNER Y., GİRGİN Ü., KAYA Z.
EDUCARE-Porta Portugal, Pori, Finlandiya, 9 - 11 Temmuz 2009, (Özet Bildiri)
2009
200975. The Qualitative and Quantitative Impacts of Balanced Literacy Instruction to Hearing Impaired Youths Literacy Development An Action Research
CAVKAYTAR S., UZUNER Y., GİRGİN M. C., GİRGİN Ü., KARASU G., KAYA Z., et al.
EDUCARE, Porto, Portekiz, 10 Temmuz 2009, (Özet Bildiri)
2008
200876. Page Design Hearing Impaired Youths Newspaper Publication Efforts via QuarkXPress
KAYA Z., UZUNER Y., GİRGİN M. C., GİRGİN Ü., ERDİKEN B., KARASU G., et al.
2. Uluslararası Özel Eğitim Konferansı, 18 - 21 Haziran 2008, (Özet Bildiri)
2008
200877. Opinions and suggestions of students who graduated from another field of mental retardation teacher s program and attend the post baccalaureate program of mental retardation teacher
ACAR G., ACAR Ç., ÇOLAK A., UZUNER Y.
ICOSE II. International Conference on Special Education, Muğla, Türkiye, 18 - 21 Haziran 2008, (Özet Bildiri)
2007
200778. Kaynaştırma uygulanan bir ilköğretim sınıfındaki sosyal yeterlik özelliklerinin betimlenmesi ve iyileştirilmesi çalışmaları
ÇOLAK A., VURAN S., UZUNER Y.
17.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2007, (Özet Bildiri)
2007
200779. Dengeli Okuma Yazma Yaklaşımıyla İşitme Engelli Gençlerle Gazete Çıkarma Süreci
UZUNER Y., ERDİKEN B., GİRGİN Ü., KARASU G., KAYA Z.
16. Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 16 - 17 Kasım 2007, (Özet Bildiri)
2007
200780. İşitme Engellilerin Okuyup Anlamalarında Üst Bilişsel Stratejilerin Öğretildiği Etkinlikler
UZUNER Y., ERDİKEN B., GİRGİN Ü., KARASU G., KAYA Z.
17. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2007, (Özet Bildiri)
2007
200781. Vocabulary developments efforts for youths hearing impairments during the news paper publication procedures
KARASU G., UZUNER Y., GİRGİN Ü., KAYA Z.
Division of International Special Education and Services y el Centro Ann Sullivan del Peru, CASP, Lima, Peru, 8 - 12 Temmuz 2007, (Özet Bildiri)
2006
200682. Nitel araştırma Görüşme araştırmalarında tümevarım analizi tekniğinin uygulanması
ERGENEKON Y., UZUNER Y.
16. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 16 - 17 Kasım 2006, (Özet Bildiri)
2006
200683. İşitme Engelli Gençlere Uygulanan Dengeli Okuma Yazma Çalışmalarının İncelenmesi
UZUNER Y., ERDİKEN B., GİRGİN Ü., GİRGİN M. C., KARASU G., KAYA Z., et al.
16. Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 16 - 17 Kasım 2006, (Özet Bildiri)
2006
200684. İşitme Engelli Çocukların Okuma Anlamalarının Hata Analiziyle Değerlendirilmesi
GİRGİN Ü., UZUNER Y., KARASU H. P., KARASU G.
16. Özel Eğitim Kongresi, 16-17 Kasım, 16-17 Kasım, Samsun, Samsun, Türkiye, 16 - 17 Kasım 2006, (Özet Bildiri)
2006
200685. İşitme Engelli Gençlerin Metinle İlgili Yanıtlarının Düzeltilmesinde Uygulanan Üst Bilişsel Stratejiler
UZUNER Y., KARASU G.
16. Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 16 - 17 Kasım 2006, (Özet Bildiri)
2005
200586. İşitme Engelli Üniversite Öğrencileri İçin Hazırlanan Bilgi Verici Metinlerin Okunabilirlik Düzeylerinin Belirlenmesi Çalışması
KARASU G., GİRGİN Ü., UZUNER Y.
15. Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2005, (Özet Bildiri)
2004
200487. İşe yeni başlayan zihin özürlüler öğretmenlerinin mesleksel sorunlarının belirlenmesi ve bu sorunları gidermeye yönelik önerilerin geliştirilmesi
ERGENEKON Y., UZUNER Y., Kırcaali İftar G.
14. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 4 - 06 Kasım 2004, (Özet Bildiri)
2004
200488. First year teachers of children with mental retardation in Turkey Training recruitment and support
ERGENEKON Y., UZUNER Y., Kırcaali İftar G.
Hawaii International Conference on Education, Hawaii, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 06 Ocak 2004, (Özet Bildiri)
2000
200089. Opinions of the family guides about the Small Steps Programme implemented in Anadolu University
UZUNER Y., ERGENEKON Y.
International Special Education Congress, Manchester, İngiltere, 24 - 28 Temmuz 2000, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. Developing an Inventory to Evaluate Communication Skills of Children With Normal Hearing and Hearing Loss
GENÇ E., UZUNER Y.
Handbook of Research on Socio-Cultural and Linguistic Perspectives on Language and Literacy Development, Salmon Angela K., Clavijo-Olarte Amparo, Editör, IGI Global Publisher of Timely Knowledge, ss.190-214, 2022
2020
20202. Özel Gereksinimli Çocuklarda Erken Okuryazarlık Gelişimi
ATLAR H., UZUNER Y.
Erken Okuryazarlık Eğitimi, ULUDAĞ GONCA, DURMUŞ TUĞBA, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, ss.239-266, 2020
2014
20144. Veri Toplama Yöntemleri
UZUNER Y., ÖZTEN ANAY M., KARASU G.
Eylem Araştırması El Kitabı, Yıldız Uzuner, Meltem Özten Anay, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.79-108, 2014
2013
20135. Formel Olmayan Okuma Envanteri
KARASU H. P., GİRGİN Ü., UZUNER Y.
Nobel Akademik Yayıncılık, 2013
2001
20016. Küçük Adımlar Gelişimsel Geriliği Olan Çocuklara Yönelik Erken Eğitim Programı Eskişehir uygulamasının aile rehberi görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi
KIRCAALİ İFTAR G., UZUNER Y., BATU E. S., VURAN S., ERGENEKON Y.
Zihinsel Engellilere Destek Derneği, İstanbul, 2001
Desteklenen Projeler
2015 - 2017
2015 - 2017İŞİTME ENGELLİ ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİYLE YAZMA SÜRECİNİN İNCELENMESİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
(Proje Özeti)
(Proje Sonuç Raporu)
Karasu G. (Yürütücü), Uzuner Y., Beral A.
2015 - 2015
2015 - 2015İşitme Engelli Çocukların Aileleri İçin Aile Eğitimi Programı 0 18 Yaş
GİRGİN M. C., GİRGİN Ü., UZUNER Y., KARASU H. P., GÜRGÜR H., TURAN Z. (Yürütücü)
2013 - 2015
2013 - 2015
Kosova da İşitme Engelli Öğrenciler için Mesleki Eğitim Programı Geliştirme Sürecinin İncelenmesi Eylem Araştırması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Ünlüer S., Özten Anay M., Kaya Z., Tanrıdiler A., Girgin M. C. (Yürütücü), Karasu G., et al.
2012 - 2015
2012 - 2015İŞİTME ENGELLİ GENÇLERİN MESLEKİ EĞİTİMİNDE BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ ENTEGRASYONU ÇALIŞMALARININ İNCELENMESİ EYLEM ARAŞTIRMASI
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
UZUNER Y., KAYA Z., ÜNLÜER S. (Yürütücü)
2006 - 2009
2006 - 2009İşitme Engelli Gençlere Uygulanan Dengeli Okuma Yazma Çalışmalarının İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Kaya Z., Erdiken B., Karasu G., Cavkaytar S., Uzuner Y.
1998 - 1999
1998 - 1999Küçük Adımlar Gelişimsel Geriliği Olan Çocuklara Yönelik Erken Eğitim Programı Eskişehir uygulamasının değerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
(Proje Özeti)
Ergenekon Y., Uzuner Y., Vuran S., Batu E. S., Kırcaali İftar G.(Yürütücü)