Prof. Dr. YAVUZ AKBULUT


EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ

EĞİTİM FAKÜLTESİ


WoS Araştırma Alanları: Eğitim ve Eğitim Araştırması, Eğitim Bilimsel Disiplinler


Avesis Araştırma Alanları: Eğitim

İş Telefonu: +90 222 335 0580 Dahili: 3459
Web: https://avesis.anadolu.edu.tr/yavuzakbulut
Posta Adresi: Anadolu Üniversitesi Yunusemre Kampüsü Eğitim Fakültesi 26470 Eskişehir

Metrikler

Yayın

173

Yayın (WoS)

50

Yayın (Scopus)

48

Atıf (WoS)

1133

H-İndeks (WoS)

18

Atıf (Scopus)

1451

H-İndeks (Scopus)

20

Atıf (Scholar)

6630

H-İndeks (Scholar)

41

Proje

31

Tez Danışmanlığı

10

Açık Erişim

5
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

Prof. Dr. Yavuz AKBULUT 2002 yılında Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesinden lisans; 2005 yılında yine Boğaziçi Üniversitesinden bilgisayar destekli dil öğretimine ilişkin çalışmasıyla yüksek lisans, 2008 yılında ise Anadolu Üniversitesinden yükseköğretimde teknoloji entegrasyonuna ilişkin araştırmasıyla doktora derecesini aldı. Yüksek lisans sırasında Boğaziçi Üniversitesinde, doktora sırasında ise Old Dominion Üniversitesi ve Anadolu Üniversitesinde görev yapan Akbulut, halen Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümünde çalışmalarına devam etmektedir.


Büyük bir bölümü üst çeyreklerdeki dergilerde olmak üzere 70’i aşkın makalesi bulunan Akbulut; sekizi TÜBİTAK destekli olmak üzere ulusal ve uluslararası otuzu aşkın araştırma projesinde görev almış; TÜBİTAK BİDEB, TÜBİTAK SOBAG, TÜBİTAK BİTO, TÜBİTAK ULAKBİM ve EPDAD danışma ya da grup yürütme kurullarında çeşitli görevler üstlenmiştir. 


Prof. Dr. Yavuz Akbulut, 2019 Yılı TÜBİTAK Teşvik Ödülü, TÜBİTAK proje performans ödülü, Anadolu Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Teşvik Ödülü, Anadolu Üniversitesi Altın ve Platin Akademik Performans Ödülü, üç kez Anadolu Üniversitesi Akademik Başarı Ödülü, EdMedia2014 sıra dışı çalışma ödülü, AECT2017 en iyi makale ödülü, UFUK2020 Eşik Üstü Ödülü, dört farklı uluslararası dergiden sıra dışı hakemlik ödülü ve kırkı aşkın yayın teşvik ya da makale performans ödülünün sahibidir.


Güncel çalışmaları insan bilgisayar etkileşimi, çevrimiçi ölçme araçları, çalışma belleği ve bilgisayar destekli çoklu görev performansı gibi konular üzerine olan Akbulut, evli ve iki çocuk babasıdır.

Eğitim Bilgileri

2006 - 2008

2006 - 2008

Doktora

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi, Türkiye

2002 - 2005

2002 - 2005

Yüksek Lisans

Boğaziçi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye

1998 - 2002

1998 - 2002

Lisans

Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Eğitim

Akademik Ünvanlar / Görevler

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

2011 - 2017

2011 - 2017

Doç. Dr.

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

2009 - 2011

2009 - 2011

Yrd. Doç. Dr.

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

2006 - 2009

2006 - 2009

Öğretim Görevlisi

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

2005 - 2005

2005 - 2005

Araştırma Görevlisi

Old Dominion University, Darden College Of Education, Department Of Stem Education And Professional Studies

2002 - 2005

2002 - 2005

Araştırma Görevlisi

Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Akademik ve Bilimsel Dergiler Kurulu Üyesi

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Bilim ve Araştırma Politikaları Komisyonu Üyesi

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

2023 - 2025

2023 - 2025

TÜBİTAK Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı Grup Yürütme Kurulu Üyesi

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

2022 - 2024

2022 - 2024

TÜBİTAK ULAKBİM TR Dizin Komite Üyesi

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

2020 - 2023

2020 - 2023

TÜBİTAK Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı Danışma Kurulu Üyesi

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

2014 - 2023

2014 - 2023

Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetim Kurulu Üyesi

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

2017 - 2022

2017 - 2022

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

2020 - 2021

2020 - 2021

TÜBİTAK Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırma Destek Grubu Danışma Kurulu Üyesi

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

2018 - 2021

2018 - 2021

Fakülte Kurulu Üyesi

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

2020 - 2020

2020 - 2020

TÜBİTAK Bilim ve Toplum Daire Başkanlığı Bilim ve Toplum Programları Danışma ve Değerlendirme Kurulu Üyesi

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

Makaleler

Tümü (74)
SCI-E, SSCI, AHCI (40)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (45)
ESCI (5)
Scopus (48)
TRDizin (18)
Diğer Yayınlar (13)

2015

2015

34. Predictors of inconsistent responding in web surveys

AKBULUT Y.

INTERNET RESEARCH , cilt.25, sa.1, ss.131-147, 2015 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus) identifier identifier

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. Çocuklar için zihinsel hız testi geliştirme ve bilgisayar ortamında uygulama süreci

AVCI DOĞAN G., AKBULUT Y.

9. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 3 - 06 Eylül 2024, (Özet Bildiri)

2023

2023

2. The relationship between self-report and objective data in open education systems

AKBULUT Y., SAYKILI A., ÖZTÜRK A., BOZKURT A.

I·HE2023: Innovating Higher Education Conference, İstanbul, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2023, (Özet Bildiri)

2021

2021

3. Çocuklar için zihinsel hız testinin geliştirilmesi: Pilot uygulama

Avcı Doğan G., Akbulut Y.

VIIIth International Eurasian Educational Research Congress Online, Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021, cilt.1, ss.854-856, (Özet Bildiri)

2019

2019

4. Araştırma görevlilerinin araştırma süreçlerinde teknoloji kabul kullanım düzeylerinin incelenmesi

DURSUN Ö. Ö., AKBULUT Y., DÖNMEZ O., BARUT TUĞTEKİN E., TATAR İ., ŞAHİN F.

7th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium – ITTES 2019, Antalya, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

5. Araştırma görevlilerinin araştırmaya yönelik kaygı düzeylerinin incelenmesi

DURSUN Ö. Ö., AKBULUT Y., DÖNMEZ O., BARUT TUĞTEKİN E., TATAR İ., ŞAHİN F.

7th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium – ITTES 2019, Antalya, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

6. Defining a framework for ICT-related research competencies across young scholars

DURSUN Ö. Ö., AKBULUT Y., DÖNMEZ O., TATAR İ., ŞAHİN F., İLİC U.

International Open Distance Learning Conference 2019, Eskişehir, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2019, cilt.1, ss.243-246, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

7. Perceived learning needs of research assistants pertaining to ICT-related research skills

DURSUN Ö. Ö., AKBULUT Y., DÖNMEZ O., TATAR İ., ŞAHİN F., İLİC U.

International Open Distance Learning Conference 2019, Eskişehir, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2019, cilt.1, ss.169-172, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

8. Effect of talent and computer-based multitasking on learning among secondary school students

MERCİMEK B., AKBULUT Y., DÖNMEZ O., SAK U.

7th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium – ITTES 2019, Antalya, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

9. Effect of disfluency on learning outcomes, metacognitive judgements and cognitive load in computer assisted learning environments

İLİC U., AKBULUT Y.

International Conference “The Future of Education”, Floransa, İtalya, 28 - 29 Haziran 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

10. Öğretmenlerin çocukların internet kullanımına ilişkin kabulünün yapısal eşitlik modellemesi ile incelenmesi

DÖNMEZ O., AKBULUT Y.

12th International Computer Instructional Technologies Symposium (ICITS), İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

11. Bilgisayar destekli öğrenmede fiziksel ortama ilişkin değişkenlerin bilişsel yükle ilişkisi

ÖRÜN Ö., AKBULUT Y.

12th International Computer Instructional Technologies Symposium (ICITS), İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

12. Dijital ebeveynlik yeterliklerine ilişkin bir veri toplama aracının yapı geçerliğinin incelenmesi

YAMAN F., DÖNMEZ O., AKBULUT Y., KABAKÇI YURDAKUL I., ÇOKLAR A. N., GÜYER T.

12th International Computer Instructional Technologies Symposium (ICITS), İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

13. Elektroensefalografi ile bilişsel yükün nesnel ölçümü

ÖRÜN Ö., AKBULUT Y.

12th International Computer Instructional Technologies Symposium (ICITS), İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

14. Dijital Ebeveynlik Yeterliklerine İlişkin Bir Veri Toplama Aracının Yapı Geçerliğinin İncelenmesi

YAMAN F., DÖNMEZ O., AKBULUT Y., KABAKÇI YURDAKUL I., ÇOKLAR A. N., GÜYER T.

12. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2018, ss.424-428, (Özet Bildiri)

2017

2017

15. Bilgisayar destekli öğretimde algısal akıcılık

İLİÇ U., AKBULUT Y.

11th International Computer Instructional Technologies Symposium, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

16. Sosyal ağ kullanıcıları arasında siber aylaklık ve sosyal beğenirliğin incelenmesi

AKBULUT Y., DÖNMEZ O., DURSUN Ö. Ö.

11th International Computer Instructional Technologies Symposium, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

17. Öğrenci ve öğretim elemanı görüşleriyle siber aylaklık nedenleri

DURSUN Ö. Ö., DÖNMEZ O., AKBULUT Y.

11th International Computer Instructional Technologies Symposium, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

18. Çoklu görev performansında üstün yetenek ve çalışan belleğin rolü

MERCİMEK B., AKBULUT Y.

11th International Computer Instructional Technologies Symposium, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

19. Is using electroencephalography intrusive to computer assisted multitasking performance?

AKBULUT Y., ÖRÜN Ö.

2017 AECT International Convention, Jacksonville, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 11 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

20. Exploration of the nature and predictors of student responses to cyberbullying

ERİŞTİ B., AKBULUT Y.

2017 AECT International Convention, Jacksonville, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 11 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

21. Effect of different working positions on simulation sickness in 3D aerodrome controller training

TURHAN U., AKBULUT Y.

2016 AECT International Convention, Las Vegas, Amerika Birleşik Devletleri, 17 - 21 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

22. Limitations of self report measures in cyberbullying research

DÖNMEZ O., AKBULUT Y.

2016 AECT International Convention, Las Vegas, Amerika Birleşik Devletleri, 17 - 21 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

23. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara sosyal beceri öğretiminde etkileşimli çoklu ortam tasarım ve kullanımı

SANİ BOZKURT S., VURAN S., AKBULUT Y.

26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, cilt.1, ss.44, (Özet Bildiri)

2016

2016

24. EFFECT OF DIFFERENT MULTITASKING SCENARIOS REALIZED IN DIFFERENT PHYSICAL SETTINGS ON COGNITIVE LOAD AND ACHIEVEMENT

ÖRÜN Ö., AKBULUT Y.

8th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN), Barcelona, İspanya, 4 - 06 Temmuz 2016, ss.6897-6898, (Tam Metin Bildiri) identifier

2015

2015

25. How do students cope with multitasking An investigation of chat messages in concurrent multitasking situations

DİNDAR M., AKBULUT Y.

2015 AECT International Convention, Indianapolis, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 07 Kasım 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

26. Effects of multitasking variables on learning performance in web based settings

DİNDAR M., AKBULUT Y.

2015 AECT International Convention, Indianapolis, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 07 Kasım 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

27. Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının siber aylaklık profillerinin belirlenmesi

DURSUN Ö. Ö., AKBULUT Y., DÖNMEZ O., ŞAHİN Y. L.

ITTES_2015 / 3. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, 9 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

28. Common methodological issues observed in contemporary educational technology research

AKBULUT Y.

4th International Conference on Education, St Petersburg, Rusya, 26 - 28 Haziran 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

29. The relationship between digital technology experience daily media exposure and working memory capacity

DİNDAR M., AKBULUT Y., GÜLER SELEK H. K.

15th International Educational Technology Conference, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

30. How do digital device ownership and daily media exposure predict multitasking

DİNDAR M., AKBULUT Y.

SITE International Conference 2015, Las Vegas, Amerika Birleşik Devletleri, 2 - 06 Mart 2015, cilt.2015, ss.100-107, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

31. Cyberfaking among online survey respondents

AKBULUT Y.

2014 AECT International Convention, Jacksonville, Amerika Birleşik Devletleri, 4 - 08 Kasım 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

32. Use of social networks for instructional purposes among pre service information technology teachers

KUZU E. B., AKBULUT Y.

2014 AECT International Convention, Jacksonville, Amerika Birleşik Devletleri, 4 - 08 Kasım 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

33. Antecedents of virtual identity suicide among pre service teachers

DİNDAR M., AKBULUT Y.

2014 AECT International Convention, Jacksonville, Amerika Birleşik Devletleri, 4 - 08 Kasım 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

34. Gaming motivations and characteristics of Turkish MMOFPS players

DİNDAR M., AKBULUT Y.

World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications, Tampere, Finlandiya, 23 - 26 Haziran 2014, cilt.2014, ss.2725, (Özet Bildiri)

2014

2014

35. Çevrimiçi tutum ölçeklerinde gerçek dışı bilgi verme davranışı

AKBULUT Y., KIZILTAN E.

2nd International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, Afyon, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

36. EXPLORATION OF THE PREDICTORS OF SOFTWARE PIRACY ACROSS DIFFERENT SAMPLES

AKBULUT Y.

6th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN), Barcelona, İspanya, 7 - 09 Temmuz 2014, ss.3774, (Tam Metin Bildiri) identifier

2013

2013

37. Effects of conventional lecture and video supported instruction on eliminating tolerance towards cyberbullying

AKBULUT Y.

2013 AECT International Convention, Anaheim, Amerika Birleşik Devletleri, 29 Ekim - 02 Kasım 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

38. Investigation of cyberloafing activities among Turkish pre service teachers

DURSUN Ö. Ö., AKBULUT Y., DÖNMEZ O., ŞAHİN Y. L.

2013 AECT International Convention, Anaheim, Amerika Birleşik Devletleri, 29 Ekim - 02 Kasım 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

39. Relationships among social network users academic self efficacy social characteristics and using patterns

AKBULUT Y., ŞAHİN Y. L.

2013 AECT International Convention, Anaheim, Amerika Birleşik Devletleri, 29 Ekim - 02 Kasım 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

40. Investigation of Cyberbullying Activities Among Turkish Pre service Teachers

DURSUN Ö. Ö., AKBULUT Y., DÖNMEZ O., ŞAHİN Y. L.

AECT International Convention, 29 Ekim - 02 Kasım 2013, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

41. How does the same cyberbullying questionnaire with different instructions lead to varying responses

AKBULUT Y., DÖNMEZ O.

International Conference on New Horizons in Education (INTE 2013), Roma, İtalya, 25 - 27 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

42. Cognitive and psychosocial effects of persuasive technology use on mathematics instruction

ERSOY M., AKBULUT Y.

World Conference on Educational Media and Technology (EdMedia 2013), Victoria, Kanada, 24 - 27 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

43. Investigation of the needs of pre service IT teachers regarding the instructional use of social networking sites

KUZU DEMİR E. B., AKBULUT Y.

International Conference on New Horizons in Education (INTE 2013), Roma, İtalya, 25 - 27 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

44. Perceptions of Turkish high school teachers and students regarding the influence of cyberloafing on learning

DURSUN Ö. Ö., DÖNMEZ P., DÖNMEZ O., AKBULUT Y., ŞAHİN Y. L.

International Conference on New Horizons in Education (INTE 2013), Roma, İtalya, 25 - 27 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

45. Researcher reflections on the role of different media in mathematics education

ERSOY M., AKBULUT Y., YENİLMEZ K.

Chicago International Conference On Education (Chicago-ICE), Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 04 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

46. MOTIVATIONAL CHARACTERISTICS PREDICTING GAMING BEHAVIORS OF TURKISH MMORPG PLAYERS

DİNDAR M., AKBULUT Y.

5th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN), Barcelona, İspanya, 1 - 03 Temmuz 2013, ss.5489, (Tam Metin Bildiri) identifier

2012

2012

47. Social appearance anxiety and academic self efficacy among Turkish online social utility members

AKBULUT Y., ŞAHİN Y. L.

2012 AECT International Convention, Louisville-KY, Amerika Birleşik Devletleri, 29 Ekim - 04 Kasım 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

48. The relationships among perceived social support academic self efficacy and Facebook use

AKBULUT Y., ŞAHİN Y. L.

2012 AECT International Convention, Louisville-KY, Amerika Birleşik Devletleri, 29 Ekim - 04 Kasım 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

49. Exploration of the use of social networking sites among pre service IT teachers

KUZU DEMİR E. B., AKBULUT Y.

3rd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Brüksel, Belçika, 25 - 28 Ekim 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

50. Development and implementation of a scale to explore technology literacy skills of Turkish 8th graders

MISIRLI Z. A., AKBULUT Y.

3rd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Brüksel, Belçika, 25 - 28 Ekim 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

51. Predictors of unethical software use among Turkish undergraduate students

AKBULUT Y., DÖNMEZ O., ŞAHİN Y. L.

3rd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Brüksel, Belçika, 25 - 28 Ekim 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

52. Cyberbullying and cyberbullying victimization among Turkish online social network members

AKBULUT Y.

6th International Computer Instructional Technologies Symposium, Gaziantep, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

53. Araştırmacıların proje günlüğü Bir Tübitak projesinde araştırmacıların deneyimleri

KURT A. A., AKBULUT Y., ODABAŞI H. F., KUZU DEMİR E. B., CEYLAN B., DÖNMEZ O., et al.

6th International Computer Instructional Technologies Symposium, Gaziantep, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

54. Öğretim üyelerinin bilgi ve iletişim teknolojileri eylem yeterlilikleri

KURT A. A., AKBULUT Y., ODABAŞI H. F., KUZU DEMİR E. B., CEYLAN B., DÖNMEZ O., et al.

International Conference on Interdisciplinary Research in Education – ICOINE 2012, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 15 - 17 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

55. Information technology teacher candidates action competencies to solve society wide problems in Turkey

KURT A. A., ODABAŞI H. F., AKBULUT Y., ŞAHİN İZMİRLİ Ö., DÖNMEZ O., KUZU DEMİR E. B., et al.

ACTC2012: The Asian Conference on Technology in the Classroom 2012, Osaka, Japonya, 26 - 28 Nisan 2012, (Özet Bildiri)

2011

2011

56. Relationships between social profiles and Facebook use habits of adolescents in a rural Turkish context

AKBULUT Y., GÜNÜÇ S.

2011 AECT International Convention, Jacksonville, Amerika Birleşik Devletleri, 8 - 12 Kasım 2011, (Özet Bildiri)

2011

2011

57. Information and communication technologies action competence ICTAC

KURT A. A., ODABAŞI H. F., AKBULUT Y., KUZU DEMİR E. B., DÖNMEZ O., CEYLAN B., et al.

World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications 2011, Lizbon, Portekiz, 27 Haziran - 01 Temmuz 2011, cilt.1, ss.2742-2743, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

58. Being a scholar of instructional design and technology in Turkey

ODABAŞI H. F., AKBULUT Y.

SITE 2011-Society for Information Technology Teacher Education International Conference, Nashville, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 11 Mart 2011, (Özet Bildiri)

2011

2011

59. ICT ACTION COMPETENCE IN TEACHER EDUCATION

Odabasi H. F., Kurt A. A., AKBULUT Y., Kuzu E. B., Donmez O., CEYLAN B., et al.

3rd International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN), Barcelona, İspanya, 4 - 06 Temmuz 2011, ss.6445, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier

2010

2010

60. Influence of cyberbullying and victimization on e learner behaviors

AKBULUT Y., ERİŞTİ B., DURSUN Ö. Ö., ŞAHİN Y. L.

2010 AECT International Convention, Anaheim, Amerika Birleşik Devletleri, 26 - 30 Ekim 2010, (Özet Bildiri)

2010

2010

61. Investigation of cyberbullying victimization and communication styles in a hybrid learning environment

DURSUN Ö. Ö., AKBULUT Y.

IODL ICEM 2010 International Joint Conference and Media Days, Eskişehir, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2010, (Özet Bildiri)

2010

2010

62. Variables predicting cyberbullying victimization among Turkish members of an online social utility

AKBULUT Y., ŞAHİN Y. L., ERİŞTİ B.

The Seventeenth International Conference on Learning, Hong Kong, Hong Kong, 6 - 09 Temmuz 2010, (Özet Bildiri)

2010

2010

63. Confirmation of the factor structure of a self report measure on ICT integration indicators and a model proposal

AKBULUT Y.

10th International Educational Technology Conference, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2010, (Özet Bildiri)

2009

2009

64. Eğitim fakültelerinde bilgi ve iletişim teknolojileri göstergelerinin belirlenmesi

AKBULUT Y., ODABAŞI H. F.

9th International Educational Technology Conference, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2009, (Özet Bildiri)

2009

2009

65. A Proposal for an Online Graduate Degree Program in Computer Education and Instructional Technologies (CEIT) in Turkey

ODABAŞI H. F., AKBULUT Y., DURSUN Ö. Ö., Coklar A. N.

15th American Conference on Applied Mathematics/International Conference on Computational and Information Science, Texas, Amerika Birleşik Devletleri, 30 Nisan - 02 Mayıs 2009, ss.318-319, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier

2008

2008

66. Exploration of the extent of computer and Internet triggered academic dishonesty with regard to gender

AKBULUT Y.

10th International Interdisciplinary Congress on Women-Women’xxs Worlds / Mundos de Mujeres 2008, Madrid, İspanya, 3 - 09 Temmuz 2008, (Özet Bildiri)

2008

2008

67. Moda tasarımı bölümü öğrencilerinin okullarının bilgi ve iletişim teknolojilerini BİT bütünleştirme düzeyine yönelik görüşleri

TEKİN AKBULUT A. S., AKBULUT Y.

8th International Educational Technology Conference, Eskişehir, Türkiye, 6 - 09 Mayıs 2008, (Özet Bildiri)

2007

2007

68. Türkiye deki egitim teknolojisi arastirmalarinda güncel egilimler

ŞİMŞEK A., BECİT İŞÇİTÜRK G., KILIÇER K., ÖZDAMAR N., AKBULUT Y., Yıldırım Y.

1st International Computer and Educational Technology Symposium, Çanakkale, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2007, (Özet Bildiri)

2007

2007

69. Bilissel yük arastirmalarinin ögretim teknolojilerinde kullanimi

Morrison G., Anglin G., AKBULUT Y., Jiang W.

Uluslararasi Ögretmen Yetistirme Politikalari ve Sorunlari Konferansi, Baku, Azerbaycan, 12 - 14 Mayıs 2007, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

70. Reflections of undergraduate students Regarding PDA use for instructional purposes

ÇUHADAR C., KUZU A., AKBULUT Y.

7th International Educational Technology Conference, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 3 - 05 Mayıs 2007, (Özet Bildiri)

2007

2007

71. Development and validation of a tool for measuring indicators of information and communication technologies ICTs at a Turkish state university

AKBULUT Y., KESİM M.

7th International Educational Technology Conference, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 3 - 05 Mayıs 2007, (Özet Bildiri)

2007

2007

72. Instructional and evaluative use of online contests: A pilot study for undergraduate information technology course

ÇEVİK A., AKBULUT Y.

7th International Educational Technology Conference, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 3 - 05 Mayıs 2007, (Özet Bildiri)

2006

2006

73. Foreign Language Reading Through Hypermedia Predictors of Vocabulary Learning and Reading Comprehension

AKBULUT Y.

6th International Educational Technology Conference, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 19 - 21 Nisan 2006, (Özet Bildiri)

2005

2005

74. Applications of cognitive load research Principles for instructional design

Morrison G., Anglin G., AKBULUT Y., Jiang W.

2005 AECT International Convention, Orlando, Amerika Birleşik Devletleri, 18 - 22 Ekim 2005, (Özet Bildiri)

2005

2005

75. Factors affecting L2 incidental vocabulary learning in a hypermedia environment

AKBULUT Y., ERÇETİN KOCA N. G., Ariew R.

EUROSLA Conference, Dubrovnik, Hırvatistan, 14 - 17 Eylül 2005, (Özet Bildiri)

2005

2005

76. Effects of Visual Annotations on L2 Incidental Vocabulary Learning in a Hypermedia Reading Environment

AKBULUT Y.

The 4th International ELT Research Conference, Çanakkale, Türkiye, 26 - 28 Mayıs 2005, (Özet Bildiri)

2004

2004

77. Factors affecting reading comprehension in a hypermedia environment

AKYEL A. S., ERÇETİN KOCA N. G., AKBULUT Y.

EUROSLA Conference, San Sabastian, İspanya, 8 - 11 Eylül 2004, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

1. Responding to Contemporary Needs of Learning Communities Through Utilizing Emerging Social Networking Tools

Kuzu Demir E. B., Akbulut Y.

Research Anthology on Applying Social Networking Strategies to Classrooms and Libraries, Mehdi Khosrow-Pour, Editör, Information Science Reference, Pennsylvania, ss.605-627, 2023

2023

2023

2. Eğitimin Dönüşümü

AKBULUT Y.

Dijital Dönüşüm, Okur Muhammet Recep, Dursun Özcan Özgür, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.28-57, 2023

2020

2020

4. Siber Aylaklık

DURSUN Ö. Ö., AKBULUT Y.

Yeni Medyanın Karanlık Yüzü, Şimşek, Ali, Editör, Nobel, Ankara, ss.221-250, 2020

2020

2020

5. Uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirme

ŞAHİN M. D., GÜR R., ERDEM B., AKBULUT Y.

Pandemi Döneminde Eğitim: İyileştirelim İyileşelim, Dilruba Kürüm Yapıcıoğlu, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.353-383, 2020

2018

2018

6. Reading to learn: Developing advanced reading skills in traditional and digital environments

BATURAY M. H., TOKER S., ŞENDAĞ S., AKBULUT Y.

Learning to read in a digital world, Barzillai Mirit, Thomson Jenny, Schroeder Sascha, van den Broek Paul, Editör, John Benjamins Publishing Company, Amsterdam, ss.185-204, 2018

2018

2018

7. İçerik Yönetim Sistemlerinde Temel Kavramlar

AKBULUT Y.

İçerik Yönetim Sistemleri, Mehmet Kesim, Mehmet Fırat, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.2-23, 2018

2018

2018

8. Responding to contemporary needs of learning communities through utilizing emerging social networking tools

KUZU DEMİR E. B., AKBULUT Y.

Enhancing social presence in online learning environments, M Marmon, Editör, IGI Global, ss.142-170, 2018

2017

2017

9. Yeni nesil akran zorbalığı: Siber zorbalık

Campbell M., AKBULUT Y.

Dijital Yaşamda Çocuk, Odabaşı, Hatice Ferhan, Editör, Pegem, Ankara, ss.89-116, 2017

2012

2012

10. Veri çözümleme teknikleri

AKBULUT Y.

Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, Ali ŞİMŞEK, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.162-195, 2012

2011

2011

11. Güvenli İnternet Kullanımı

AKBULUT Y.

Bilgisayar II, Abdullah KUZU, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.189-214, 2011

2011

2011

12. Bilişsel yük kuramı ve çoklu ortam tasarımı

AKBULUT Y.

Çoklu ortam tasarımı, Özcan Özgür DURSUN, H. Ferhan ODABAŞI,, Editör, Pegem, Ankara, ss.37-55, 2011

2010

2010

14. Araştırmada dönüşümler

KUZU A., AKBULUT Y.

Bilgi ve iletişim teknolojileri ışığında dönüşümler, H. Ferhan Odabaşı, Editör, Nobel, Ankara, ss.41-60, 2010

2009

2009

15. Bilişim teknolojileri öğretmenliği yeterlikleri

AKBULUT Y.

Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümleri için özel öğretim yöntemleri I-II, Eralp Altun, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.27-54, 2009

2008

2008

16. İnternet Kullanımı ve Aile

KUZU A., ODABAŞI H. F., ERİŞTİ S. D., KABAKÇI YURDAKUL I., KURT A. A., AKBULUT Y., et al.

Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü Bilim Serisi, 2008

2008

2008

17. Bilgisayar destekli öğretim ile ilgili temel kavramlar ögeleri kuramsal temelleri ve uygulama yöntemleri

AKBULUT Y.

Bilgisayar, Abdullah Kuzu, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.265-289, 2008

2008

2008

18. Computer ethics: Scenes from a computer education department in Turkey

AKBULUT Y., ODABAŞI H. F., KUZU A.

Ethical practices and implications in distance learning, Uğur Demiray, Ramesh Sharma, Editör, IGI Global, New York, ss.295-304, 2008

2008

2008

19. Okulöncesi materyallerin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar

AKBULUT Y.

Okulöncesinde öğretim teknolojisi ve materyal tasarımı, Hatice Ferhan Odabaşı, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.271-294, 2008

2008

2008

20. Verilerin analizi

AKBULUT Y.

Bilimsel araştırma yöntemleri ve ölçme değerlendirme, Adile Aşkım Kurt, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.95-118, 2008

2008

2008

21. Yabancı dil eğitiminde kullanılan materyallerin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar

AKBULUT Y.

İngilizce öğretmenliğinde öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı, Hatice Ferhan Odabaşı, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.213-239, 2008

Desteklenen Projeler

2025 - 2027

2025 - 2027

Dijital ortamlarda birincil görevler sırasında ikincil etkileşimlere yönelme davranışının nedenleri

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

Akbulut Y. (Yürütücü), Bozkurt A., Özonay Böcük İ. Z.

2022 - 2024

2022 - 2024

İletişim Matrisi Türkçeye Uyarlama Çalışması

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

Akbulut Y., Tutuk H. C., Çavuşoğlu T., Uysal Ç., Atlar Yıldırım H., Gürgür H. (Yürütücü)

2021 - 2022

2021 - 2022

Doğrulayıcı faktör analizlerinde yazılım farklılıklarının yapı geçerliği bulgularına yansımaları

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

AKBULUT Y. (Yürütücü)

2018 - 2022

2018 - 2022

Çocuklar için zihinsel hız testinin geliştirilmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

AKBULUT Y. (Yürütücü), AVCI G.

2018 - 2019

2018 - 2019

Farklı faktör puanı belirleme yöntemlerinin parametrik test bulgularına yansımaları

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

AKBULUT Y. (Yürütücü)

2017 - 2018

2017 - 2018

Öğrencilerin siber zorbalık ile başa çıkma stratejileri

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

ÖRÜN Ö., ERİŞTİ B., AKBULUT Y. (Yürütücü), İLİC U.

2016 - 2018

2016 - 2018

Bilgisayar destekli öğretimde akıcılığın öğrenme çıktıları üst bilişsel kararlar ve zihinsel çabaya etkisi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

AKBULUT Y. (Yürütücü), İLİC U.

2016 - 2018

2016 - 2018

Öğretmen adaylarının dijital bilgeliğe ilişkin yeterlik algılarının incelenmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

KABAKÇI YURDAKUL I.(Yürütücü), AKBULUT Y.

2016 - 2017

2016 - 2017

Bilgisayar destekli çoklu görev durumlarında elektroensefalografi başlığı kullanımının performansa etkisi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

AKBULUT Y. (Yürütücü), ÖRÜN Ö.

2015 - 2017

2015 - 2017

Proje IQ: Türkiyenin İlk yerli Zeka Ölçeğini geliştirme, Standardizasyon ve Norm Çalışması

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

Sak U. (Yürütücü), Duy B., Akbulut Y., Kanlı E., Leanan Taşçılar M. Z., Bal Sezerel B., et al.

2015 - 2016

2015 - 2016

Bilgisayar destekli öğrenmede fiziksel bağlamın bilişsel yüke etkisinin elektroensefalografi ile incelenmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

ÖRÜN Ö., AKBULUT Y. (Yürütücü)

2013 - 2014

2013 - 2014

Matematik öğretiminde ikna teknolojisi kullanımının bilişsel ve psikososyal sonuçları

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

AKBULUT Y. (Yürütücü)

2011 - 2014

2011 - 2014

Bilişim teknolojileri öğretmen adayları arasında çevrimiçi sosyal ağların öğretim amaçlı kullanımı

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

KUZU DEMİR E. B., AKBULUT Y. (Yürütücü)

2011 - 2013

2011 - 2013

İlköğretim Öğrencilerinin Teknoloji Standartlarına İlişkin Yeterliklerinin İncelenmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

AKBULUT Y. (Yürütücü)

2002 - 2005

2002 - 2005

İleri Düzey İngilizce Öğrencilerinin Hipermetin Ortamlarında Okuma anlama Sürecini Etkileyen Faktörler

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Haziran 2013

Haziran 2013

EGITIM VE BILIM

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ödüller

Mayıs 2025

Mayıs 2025

Anadolu Üniversitesi Akademik Üstün Başarı Ödülü

Anadolu Üniversitesi

Ekim 2024

Ekim 2024

Anadolu Üniversitesi Akademik Başarı Ödülü

Anadolu Üniversitesi

Ekim 2020

Ekim 2020

Anadolu Üniversitesi 2017-2019 Akademik Başarı Ödülü

Anadolu Üniversitesi

Ekim 2020

Ekim 2020

Anadolu Üniversitesi Makale Performans Ödülü

Anadolu Üniversitesi

Ekim 2019

Ekim 2019

2019 Yılı Üstün Hakemlik Ödülü

Educational Technology Research And Development

Temmuz 2019

Temmuz 2019

2019 Yılı TÜBİTAK Teşvik Ödülü

Tübitak

Nisan 2019

Nisan 2019

Anadolu Üniversitesi Makale Performans Ödülü

Anadolu Üniversitesi

Ekim 2018

Ekim 2018

TÜBİTAK Proje Performans Ödülü

Tübitak

Şubat 2018

Şubat 2018

Anadolu Üniversitesi Makale Performans Ödülü

Anadolu Üniversitesi

Ağustos 2017

Ağustos 2017

UFUK2020 Eşik Üstü Ödülü

Ufuk Avrupa - Tübitak

Şubat 2017

Şubat 2017

Anadolu Üniversitesi Makale Performans Ödülü

Anadolu Üniversitesi

Şubat 2017

Şubat 2017

Sıra Dışı Hakemlik Ödülü

Learning And Individual Differences

Aralık 2016

Aralık 2016

Sıra Dışı Hakemlik Ödülü

Computers & Education

Ekim 2016

Ekim 2016

Sıra Dışı Hakemlik Ödülü

Computers İn Human Behavior

Şubat 2016

Şubat 2016

Anadolu Üniversitesi Makale Performans Ödülü

Anadolu Üniversitesi

Ocak 2015

Ocak 2015

Anadolu Üniversitesi Altın Akademik Performans Ödülü

Anadolu Üniversitesi

Ocak 2015

Ocak 2015

Anadolu Üniversitesi Platin Akademik Performans Ödülü

Anadolu Üniversitesi

Haziran 2014

Haziran 2014

Sıra Dışı Bildiri Ödülü

Edmedia 2014 - World Conference On Educational Media And Technology