Biyografi
Prof. Dr. Yavuz AKBULUT 2002 yılında Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesinden lisans; 2005 yılında yine Boğaziçi Üniversitesinden bilgisayar destekli dil öğretimine ilişkin çalışmasıyla yüksek lisans, 2008 yılında ise Anadolu Üniversitesinden yükseköğretimde teknoloji entegrasyonuna ilişkin araştırmasıyla doktora derecesini aldı. Yüksek lisans sırasında Boğaziçi Üniversitesinde, doktora sırasında ise Old Dominion Üniversitesi ve Anadolu Üniversitesinde görev yapan Akbulut, halen Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümünde çalışmalarına devam etmektedir.
Büyük bir bölümü üst çeyreklerdeki dergilerde olmak üzere 70’i aşkın makalesi bulunan Akbulut; sekizi TÜBİTAK destekli olmak üzere ulusal ve uluslararası otuzu aşkın araştırma projesinde görev almış; TÜBİTAK BİDEB, TÜBİTAK SOBAG, TÜBİTAK BİTO, TÜBİTAK ULAKBİM ve EPDAD danışma ya da grup yürütme kurullarında çeşitli görevler üstlenmiştir.
Prof. Dr. Yavuz Akbulut, 2019 Yılı TÜBİTAK Teşvik Ödülü, TÜBİTAK proje performans ödülü, Anadolu Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Teşvik Ödülü, Anadolu Üniversitesi Altın ve Platin Akademik Performans Ödülü, üç kez Anadolu Üniversitesi Akademik Başarı Ödülü, EdMedia2014 sıra dışı çalışma ödülü, AECT2017 en iyi makale ödülü, UFUK2020 Eşik Üstü Ödülü, dört farklı uluslararası dergiden sıra dışı hakemlik ödülü ve kırkı aşkın yayın teşvik ya da makale performans ödülünün sahibidir.
Güncel çalışmaları insan bilgisayar
etkileşimi, çevrimiçi ölçme araçları, çalışma belleği ve bilgisayar destekli
çoklu görev performansı gibi konular üzerine olan Akbulut, evli ve iki çocuk
babasıdır.
Eğitim Bilgileri
2006 - 2008
2006 - 2008Doktora
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi, Türkiye
2002 - 2005
2002 - 2005Yüksek Lisans
Boğaziçi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
1998 - 2002
1998 - 2002Lisans
Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Eğitim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorProf. Dr.
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
2011 - 2017
2011 - 2017Doç. Dr.
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
2009 - 2011
2009 - 2011Yrd. Doç. Dr.
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
2006 - 2009
2006 - 2009Öğretim Görevlisi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
2005 - 2005
2005 - 2005Araştırma Görevlisi
Old Dominion University, Darden College Of Education, Department Of Stem Education And Professional Studies
2002 - 2005
2002 - 2005Araştırma Görevlisi
Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorAkademik ve Bilimsel Dergiler Kurulu Üyesi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorBilim ve Araştırma Politikaları Komisyonu Üyesi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
2023 - 2025
2023 - 2025TÜBİTAK Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı Grup Yürütme Kurulu Üyesi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
2022 - 2024
2022 - 2024TÜBİTAK ULAKBİM TR Dizin Komite Üyesi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
2020 - 2023
2020 - 2023TÜBİTAK Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı Danışma Kurulu Üyesi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
2014 - 2023
2014 - 2023Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetim Kurulu Üyesi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
2017 - 2022
2017 - 2022Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
2020 - 2021
2020 - 2021TÜBİTAK Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırma Destek Grubu Danışma Kurulu Üyesi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
2018 - 2021
2018 - 2021Fakülte Kurulu Üyesi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
2020 - 2020
2020 - 2020TÜBİTAK Bilim ve Toplum Daire Başkanlığı Bilim ve Toplum Programları Danışma ve Değerlendirme Kurulu Üyesi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
Makaleler
2025
20251. Effect of pre-training on cognitive load and achievement in a computer-based learning environment
AKBULUT Y., Donmez O., Ceylan B., Firat T.
JOURNAL OF COMPUTING IN HIGHER EDUCATION
, cilt.37, sa.3, ss.1225-1242, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20252. Prevalence and Psychometric Implications of Careless Responses in an Online Student Survey
Erdem-Kara B., AKBULUT Y.
JOURNAL OF PSYCHOEDUCATIONAL ASSESSMENT
, cilt.43, sa.5, ss.467-487, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20253. Effects of Survey Order on Subjective Measures of Cognitive Load: A Randomized Controlled Trial
Donmez O., AKBULUT Y., Zabzun G., Koseoglu B.
APPLIED COGNITIVE PSYCHOLOGY
, sa.2, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20254. Beyond Self-Reports: Addressing Bias and Improving Data Quality in Educational Research
AKBULUT Y.
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD
, cilt.16, sa.2, ss.116-124, 2025 (ESCI, TRDizin)
2024
20245. Impact of different practice testing methods on learning outcomes
AKBULUT Y.
EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.59, sa.2, 2024 (SSCI, Scopus)
2024
20246. Employer and employee perceptions of cybervetting as a selection method
AKBULUT Y., Sen I. E. Y., ŞAHİN Y. L.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SELECTION AND ASSESSMENT
, sa.2, ss.292-308, 2024 (SSCI, Scopus)
2024
20247. An Examination of the Digital Parenting Profiles in Turkey
YAMAN F., KABAKÇI YURDAKUL I., AKBULUT Y., DÖNMEZ O.
CHILD PSYCHIATRY & HUMAN DEVELOPMENT
, cilt.55, sa.2, ss.384-393, 2024 (SSCI, Scopus)
2023
20238. What If It’s All an Illusion? To What Extent Can We Rely on Self-Reported Data in Open, Online, and Distance Education Systems?
AKBULUT Y., SAYKILI A., ÖZTÜRK A., BOZKURT A.
International Review of Research in Open and Distance Learning
, cilt.24, sa.3, 2023 (SSCI, Scopus)
2023
20239. In search of a measure to investigate mental performance among children: Development of the mental speed test
Avci-Dogan G., AKBULUT Y., SAK U.
INFANT AND CHILD DEVELOPMENT
, 2023 (SSCI, Scopus)
2022
202210. In search of a measure to address different sources of cognitive load in computer-based learning environments
DÖNMEZ O., AKBULUT Y., TELLİ E., Kaptan M., Ozdemir I. H., ERDEM M.
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES
, cilt.27, sa.7, ss.10013-10034, 2022 (SSCI, Scopus)
2021
202111. Timing and relevance of secondary tasks impact multitasking performance
DÖNMEZ O., AKBULUT Y.
COMPUTERS & EDUCATION
, cilt.161, 2021 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2021
202112. Big-Fish-Little-Pond Effect on Gifted Students' Academic Self-Concepts: What If the Big Fish has Adaptable Academic Self-Concepts?
TOKMAK F., SAK U., AKBULUT Y.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.46, sa.206, ss.91-106, 2021 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2020
202013. Multitasking impairs learning from multimedia across gifted and non-gifted students
MERCİMEK B., AKBULUT Y., DÖNMEZ O., SAK U.
ETR&D-EDUCATIONAL TECHNOLOGY RESEARCH AND DEVELOPMENT
, cilt.68, sa.3, ss.995-1016, 2020 (SSCI, Scopus)
2019
201914. Modelling teachers' acceptance of children's internet use: A risk-focused inquiry
DÖNMEZ O., AKBULUT Y.
SOCIAL SCIENCE JOURNAL
, cilt.56, sa.4, ss.518-529, 2019 (SSCI, Scopus)
2019
201915. Effect of disfluency on learning outcomes, metacognitive judgments and cognitive load in computer assisted learning environments
İLİC U., AKBULUT Y.
COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR
, cilt.99, ss.310-321, 2019 (SSCI, Scopus)
2019
201916. Effect of multitasking, physical environment and electroencephalography use on cognitive load and retention
ÖRÜN Ö., AKBULUT Y.
COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR
, cilt.92, ss.216-229, 2019 (SSCI, Scopus)
2019
201917. Reactions to cyberbullying among high school and university students
ERİŞTİ B., AKBULUT Y.
SOCIAL SCIENCE JOURNAL
, cilt.56, sa.1, ss.10-20, 2019 (SSCI, Scopus)
2019
201918. Exploration of Parents' Digital Parenting Efficacy through Several Demographic Variables
YAMAN F., DÖNMEZ O., AKBULUT Y., KABAKÇI YURDAKUL I., ÇOKLAR A. N., GÜYER T.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.44, sa.199, ss.149-172, 2019 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2019
201919. Dropout Patterns and Cultural Context in Online Networked Learning Spaces
BOZKURT A., AKBULUT Y.
OPEN PRAXIS
, cilt.11, sa.1, ss.41-54, 2019 (ESCI)
2018
201820. Predictors of digital piracy among Turkish undergraduate students
AKBULUT Y., DÖNMEZ O.
TELEMATICS AND INFORMATICS
, cilt.35, sa.5, ss.1324-1334, 2018 (SSCI, Scopus)
2018
201821. Effect of Multitasking on Simulator Sickness and Performance in 3D Aerodrome Control Training
Acikel B. Y., Turhan U., AKBULUT Y.
SIMULATION & GAMING
, cilt.49, sa.1, ss.27-49, 2018 (ESCI, Scopus)
2018
201822. Predictors of cyberloafing among preservice information technology teachers
DURSUN Ö. Ö., Donmez O., AKBULUT Y.
Contemporary Educational Technology
, cilt.9, sa.1, ss.22-41, 2018 (Scopus, TRDizin)
2018
201823. Reading to learn Developing advanced reading skills in traditional and digital environments
Baturay M. H., Toker S., Sendag S., AKBULUT Y.
LEARNING TO READ IN A DIGITAL WORLD
, cilt.17, ss.185-203, 2018 (SSCI)
2017
201724. Cyberloafing and social desirability bias among students and employees
AKBULUT Y., DÖNMEZ O., DURSUN Ö. Ö.
COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR
, cilt.72, ss.87-95, 2017 (SSCI, Scopus)
2017
201725. Çevrimiçi sosyal ağların öğretim amaçlı kabul ve kullanımı ölçeğinin geliştirilmesi
KUZU E. B., AKBULUT Y.
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi , cilt.8, sa.1, ss.52-82, 2017 (TRDizin)
2017
201726. Design and use of interactive social stories for children with autism spectrum disorder (ASD)
SANİ BOZKURT S., VURAN S., AKBULUT Y.
CONTEMPORARY EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, cilt.8, sa.1, ss.1-25, 2017 (Scopus, TRDizin)
2016
201627. Öğretmenlerin dijital veri güvenliği farkındalığı
Yılmaz E., ŞAHİN Y. L., AKBULUT Y.
SAKARYA UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION , cilt.6, sa.2, ss.26-45, 2016 (TRDizin)
2016
201628. Siber zorbalık çalışmalarında sosyal beğenirlik etmeni
DÖNMEZ O., AKBULUT Y.
Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama , cilt.6, sa.2, ss.1-18, 2016 (TRDizin)
2016
201629. In search of a measure to investigate cyberloafing in educational settings
AKBULUT Y., DURSUN Ö. Ö., DÖNMEZ O., ŞAHİN Y. L.
COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR
, cilt.55, ss.616-625, 2016 (SSCI, Scopus)
2016
201630. Effects of multitasking on retention and topic interest
DİNDAR M., AKBULUT Y.
LEARNING AND INSTRUCTION
, cilt.41, ss.94-105, 2016 (SSCI, Scopus)
2016
201631. Dijital Teknoloji Deneyimi Medya Ortamlarında Geçirilen Süre ve Çalışan Bellek Kapasitesi İlişkisi
DİNDAR M., AKBULUT Y.
Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.15, sa.1, ss.59-72, 2016 (TRDizin)
2015
201532. Dijital veri güvenliği farkındalığı ölçeğinin geliştirilmesi
Yılmaz E., ŞAHİN Y. L., AKBULUT Y.
AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi
, cilt.6, sa.21, ss.24-40, 2015 (TRDizin)
2015
201533. Role of self-efficacy and social appearance anxiety on gaming motivations of MMOFPS players
DİNDAR M., AKBULUT Y.
Computers and Education
, cilt.81, ss.26-34, 2015 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2015
201534. Predictors of inconsistent responding in web surveys
AKBULUT Y.
INTERNET RESEARCH
, cilt.25, sa.1, ss.131-147, 2015 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2014
201435. Why do pre-service teachers quit Facebook? An investigation on 'quitters forever' and 'quitters for a while'
DİNDAR M., AKBULUT Y.
COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR
, cilt.39, ss.170-176, 2014 (SSCI, Scopus)
2014
201436. Exploration of the antecedents of digital piracy through a structural equation model
AKBULUT Y.
COMPUTERS & EDUCATION
, cilt.78, ss.294-305, 2014 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2014
201437. Cognitive and affective implications of persuasive technology use on mathematics instruction
ERSOY M., AKBULUT Y.
COMPUTERS & EDUCATION
, cilt.75, ss.253-262, 2014 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2014
201438. Motivational characteristics of Turkish MMORPG players
DİNDAR M., AKBULUT Y.
COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR
, cilt.33, ss.119-125, 2014 (SSCI, Scopus)
2014
201439. Effect of case-based video support on cyberbullying awareness
AKBULUT Y.
Australian Educational Computing
, cilt.29, sa.1, 2014 (Scopus)
2013
201340. Use of online social networking sites among pre service information technology teachers
KUZU DEMİR E. B., AKBULUT Y.
World Journal on Educational Technology , cilt.5, sa.3, ss.358-370, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201341. Development of a scale to explore technology literacy skills of Turkish 8th graders
MISIRLI Z. A., AKBULUT Y.
Contemporary Educational Technology
, cilt.4, sa.4, ss.249-262, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201342. Çocuk ve ergenlerde bilgisayar ve internet kullanımının gelişimsel sonuçları
AKBULUT Y.
Trakya Eğitim Dergisi , cilt.3, sa.2, ss.53-68, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201343. Factors motivating and hindering ınformation and communication technologies action competence
KURT A. A., AKBULUT Y., ODABAŞI H. F., CEYLAN B., KUZU DEMİR E. B., DÖNMEZ O., et al.
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry , cilt.4, sa.1, ss.34-46, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201244. Adaptive educational hypermedia accommodating learning styles: A content analysis of publications from 2000 to 2011
AKBULUT Y., ÇARDAK Ç. S.
COMPUTERS & EDUCATION
, cilt.58, sa.2, ss.835-842, 2012 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2012
201245. Faculties' Information and Communication Technologies Action Competencies
KURT A. A., AKBULUT Y., ODABAŞI H. F., DÖNMEZ O., KUZU DEMİR E. B., CEYLAN B., et al.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.12, sa.49A, ss.261-274, 2012 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2012
201246. Communicator style as a predictor of cyberbullying in a hybrid learning environment
DURSUN Ö. Ö., AKBULUT Y.
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry , cilt.3, sa.3, ss.118-131, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201247. Perceived Social Support and Facebook Use Among Adolescents
AKBULUT Y., GÜNÜÇ S.
International Journal of Cyber Behavior, Psychology and Learning
, cilt.2, sa.1, ss.30-41, 2012 (Scopus)
2011
201148. Reflections of preservice information technology teachers regarding cyberbullying
ÇUHADAR C., AKBULUT Y.
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry , cilt.2, sa.3, ss.67-76, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201149. PERCEPTIONS OF PRESERVICE TEACHERS REGARDING THE INTEGRATION OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN TURKISH EDUCATION FACULTIES
AKBULUT Y., ODABAŞI H. F., KUZU A.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, cilt.10, sa.3, ss.175-184, 2011 (SSCI, Scopus)
2011
201150. Bilgi ve iletişim teknolojileri BİT eylem yeterliliği
ODABAŞI H. F., KURT A. A., AKBULUT Y., DÖNMEZ O., CEYLAN B., ŞAHİN İZMİRLİ Ö., et al.
Anadolu Journal of Educational Sciences International , cilt.1, sa.1, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201151. Cyberbullying and victimisation among Turkish university students
AKBULUT Y., ERİŞTİ B.
AUSTRALASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, cilt.27, sa.7, ss.1155-1170, 2011 (SSCI, Scopus)
2010
201052. A structural model proposal for Turkish faculties of education regarding ICT integration indicators
AKBULUT Y.
CONTEMPORARY EDUCATIONAL TECHNOLOGY , cilt.1, sa.4, ss.322-334, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201053. Cyberbullying Victimization among Turkish Online Social Utility Members
AKBULUT Y., ŞAHİN Y. L., ERİŞTİ B.
EDUCATIONAL TECHNOLOGY & SOCIETY
, cilt.13, sa.4, ss.192-201, 2010 (SSCI, Scopus)
2010
201054. Development of a scale to investigate cybervictimization among online social utility members
AKBULUT Y., ŞAHİN Y. L., ERİŞTİ B.
Contemporary Educational Technology , cilt.1, sa.1, ss.46-59, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201055. Perceptions of faculty members regarding obsolescence issues at a Turkish State University
ODABAŞI H. F., KABAKÇI YURDAKUL I., AKBULUT Y.
Educational Policy Analysis and Strategic Research , cilt.5, sa.1, ss.5-13, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200956. Perceived Problems of Computer Teachers
KABAKÇI YURDAKUL I., AKBULUT Y., Oezogul P.
EGITIM ARASTIRMALARI-EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.8, sa.34, ss.199-214, 2009 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2009
200957. INVESTIGATING UNDERLYING COMPONENTS OF THE ICT INDICATORS MEASUREMENT SCALE: THE EXTENDED VERSION
AKBULUT Y.
JOURNAL OF EDUCATIONAL COMPUTING RESEARCH
, cilt.40, sa.4, ss.405-427, 2009 (SSCI, Scopus)
2009
200958. Student perceptions of change readiness of a Turkish education faculty regarding information and communication technologies
AKBULUT Y.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION
, cilt.10, sa.1, ss.141-158, 2009 (Scopus, TRDizin)
2008
200859. Influence of gender, program of study and PC experience on unethical computer using behaviors of Turkish undergraduate students
AKBULUT Y., Uysal O., ODABAŞI H. F., KUZU A.
COMPUTERS & EDUCATION
, cilt.51, sa.2, ss.485-492, 2008 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2008
200860. Exploring the types and reasons of internet-triggered academic dishonesty among Turkish undergraduate students: Development of Internet-Triggered Academic Dishonesty Scale (ITADS)
AKBULUT Y., ŞENDAĞ S., Birinci G., KILIÇER K., ŞAHİN M. C., ODABAŞI H. F.
COMPUTERS & EDUCATION
, cilt.51, sa.1, ss.463-473, 2008 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2008
200861. Türkiye deki eğitim teknolojisi araştırmalarında güncel eğilimler
ŞİMŞEK A., ÖZDAMAR KESKİN N., BECİT İŞÇİTÜRK G., KILIÇER K., AKBULUT Y., Yıldırım Y.
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , sa.19, ss.439-458, 2008 (TRDizin)
2008
200862. Exploration of the attitudes of freshman foreign language students toward using computers at a Turkish state university
AKBULUT Y.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, cilt.7, sa.1, ss.18-31, 2008 (SSCI, Scopus)
2008
200863. PREDICTORS OF FOREIGN LANGUAGE READING COMPREHENSION IN A HYPERMEDIA READING ENVIRONMENT
AKBULUT Y.
JOURNAL OF EDUCATIONAL COMPUTING RESEARCH
, cilt.39, sa.1, ss.37-50, 2008 (SSCI, Scopus)
2007
200764. Effects of multimedia annotations on incidental vocabulary learning and reading comprehension of advanced learners of english as a foreign language
AKBULUT Y.
INSTRUCTIONAL SCIENCE
, cilt.35, sa.6, ss.499-517, 2007 (SSCI, Scopus)
2007
200765. Change readiness among teaching staff at Anadolu University, Turkey
AKBULUT Y., KUZU A., Latchem C., Odabasi F.
Distance Education
, cilt.28, sa.3, ss.335-350, 2007 (Scopus)
2007
200766. Bilingual acquisition and cognitive development in early childhood challenges to the research paradigm
AKBULUT Y.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE , cilt.6, sa.3, ss.422-429, 2007 (TRDizin)
2007
200767. Bilgi iletisim teknolojileri ve Internet le kolaylasan akademik usulsüzlük
ODABAŞI H. F., BİRİNCİ G., KILIÇER K., ŞAHİN M. C., AKBULUT Y., ŞENDAĞ S.
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.7, sa.1, ss.503-518, 2007 (TRDizin)
2007
200768. Instructional Use of Weblogs
AKBULUT Y., KIYICI M.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION
, cilt.8, sa.3, ss.6-15, 2007 (ESCI, Scopus)
2007
200769. IMPLICATIONS OF TWO WELL-KNOWN MODELS FOR INSTRUCTIONAL DESIGNERS IN DISTANCE EDUCATION: DICK-CAREY VERSUS MORRISON-ROSS-KEMP
AKBULUT Y.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION
, cilt.8, sa.2, ss.62-68, 2007 (ESCI, Scopus)
2007
200770. Application of multimedia design principles to visuals used in course books an evaluation tool
KUZU A., AKBULUT Y., ŞAHİN M. C.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY , cilt.6, sa.2, ss.8-14, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
200771. Construct validation of ICT indicators measurement scale ICTIMS
AKBULUT Y., KESİM M., ODABAŞI H. F.
The International Journal of Education and Development using Information and Communication Technology (IJEDICT) , cilt.3, sa.3, ss.60-77, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
200772. Reflections of undergraduate students regarding PDA use for instructional purposes
KUZU A., ÇUHADAR C., AKBULUT Y.
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.18, sa.1, ss.359-365, 2007 (TRDizin)
2007
200773. Exploration of the beliefs of novice language teachers at the first year of their teaching endeavors
AKBULUT Y.
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.17, sa.1, ss.1-14, 2007 (TRDizin)
2007
200774. Variables predicting foreign language reading comprehension and vocabulary acquisition in a linear hypermedia environment
AKBULUT Y.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY , cilt.6, sa.1, ss.53-60, 2007 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Çocuklar için zihinsel hız testi geliştirme ve bilgisayar ortamında uygulama süreci
AVCI DOĞAN G., AKBULUT Y.
9. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 3 - 06 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2023
20232. The relationship between self-report and objective data in open education systems
AKBULUT Y., SAYKILI A., ÖZTÜRK A., BOZKURT A.
I·HE2023: Innovating Higher Education Conference, İstanbul, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2021
20213. Çocuklar için zihinsel hız testinin geliştirilmesi: Pilot uygulama
Avcı Doğan G., Akbulut Y.
VIIIth International Eurasian Educational Research Congress Online, Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021, cilt.1, ss.854-856, (Özet Bildiri)
2019
20194. Araştırma görevlilerinin araştırma süreçlerinde teknoloji kabul kullanım düzeylerinin incelenmesi
DURSUN Ö. Ö., AKBULUT Y., DÖNMEZ O., BARUT TUĞTEKİN E., TATAR İ., ŞAHİN F.
7th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium – ITTES 2019, Antalya, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
20195. Araştırma görevlilerinin araştırmaya yönelik kaygı düzeylerinin incelenmesi
DURSUN Ö. Ö., AKBULUT Y., DÖNMEZ O., BARUT TUĞTEKİN E., TATAR İ., ŞAHİN F.
7th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium – ITTES 2019, Antalya, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
20196. Defining a framework for ICT-related research competencies across young scholars
DURSUN Ö. Ö., AKBULUT Y., DÖNMEZ O., TATAR İ., ŞAHİN F., İLİC U.
International Open Distance Learning Conference 2019, Eskişehir, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2019, cilt.1, ss.243-246, (Tam Metin Bildiri)
2019
20197. Perceived learning needs of research assistants pertaining to ICT-related research skills
DURSUN Ö. Ö., AKBULUT Y., DÖNMEZ O., TATAR İ., ŞAHİN F., İLİC U.
International Open Distance Learning Conference 2019, Eskişehir, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2019, cilt.1, ss.169-172, (Tam Metin Bildiri)
2019
20198. Effect of talent and computer-based multitasking on learning among secondary school students
MERCİMEK B., AKBULUT Y., DÖNMEZ O., SAK U.
7th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium – ITTES 2019, Antalya, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2018
20189. Effect of disfluency on learning outcomes, metacognitive judgements and cognitive load in computer assisted learning environments
İLİC U., AKBULUT Y.
International Conference “The Future of Education”, Floransa, İtalya, 28 - 29 Haziran 2018, (Özet Bildiri)
2018
201810. Öğretmenlerin çocukların internet kullanımına ilişkin kabulünün yapısal eşitlik modellemesi ile incelenmesi
DÖNMEZ O., AKBULUT Y.
12th International Computer Instructional Technologies Symposium (ICITS), İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201811. Bilgisayar destekli öğrenmede fiziksel ortama ilişkin değişkenlerin bilişsel yükle ilişkisi
ÖRÜN Ö., AKBULUT Y.
12th International Computer Instructional Technologies Symposium (ICITS), İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201812. Dijital ebeveynlik yeterliklerine ilişkin bir veri toplama aracının yapı geçerliğinin incelenmesi
YAMAN F., DÖNMEZ O., AKBULUT Y., KABAKÇI YURDAKUL I., ÇOKLAR A. N., GÜYER T.
12th International Computer Instructional Technologies Symposium (ICITS), İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201813. Elektroensefalografi ile bilişsel yükün nesnel ölçümü
ÖRÜN Ö., AKBULUT Y.
12th International Computer Instructional Technologies Symposium (ICITS), İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201814. Dijital Ebeveynlik Yeterliklerine İlişkin Bir Veri Toplama Aracının Yapı Geçerliğinin İncelenmesi
YAMAN F., DÖNMEZ O., AKBULUT Y., KABAKÇI YURDAKUL I., ÇOKLAR A. N., GÜYER T.
12. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2018, ss.424-428, (Özet Bildiri)
2017
201715. Bilgisayar destekli öğretimde algısal akıcılık
İLİÇ U., AKBULUT Y.
11th International Computer Instructional Technologies Symposium, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201716. Sosyal ağ kullanıcıları arasında siber aylaklık ve sosyal beğenirliğin incelenmesi
AKBULUT Y., DÖNMEZ O., DURSUN Ö. Ö.
11th International Computer Instructional Technologies Symposium, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201717. Öğrenci ve öğretim elemanı görüşleriyle siber aylaklık nedenleri
DURSUN Ö. Ö., DÖNMEZ O., AKBULUT Y.
11th International Computer Instructional Technologies Symposium, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201718. Çoklu görev performansında üstün yetenek ve çalışan belleğin rolü
MERCİMEK B., AKBULUT Y.
11th International Computer Instructional Technologies Symposium, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201719. Is using electroencephalography intrusive to computer assisted multitasking performance?
AKBULUT Y., ÖRÜN Ö.
2017 AECT International Convention, Jacksonville, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 11 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201720. Exploration of the nature and predictors of student responses to cyberbullying
ERİŞTİ B., AKBULUT Y.
2017 AECT International Convention, Jacksonville, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 11 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2016
201621. Effect of different working positions on simulation sickness in 3D aerodrome controller training
TURHAN U., AKBULUT Y.
2016 AECT International Convention, Las Vegas, Amerika Birleşik Devletleri, 17 - 21 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201622. Limitations of self report measures in cyberbullying research
DÖNMEZ O., AKBULUT Y.
2016 AECT International Convention, Las Vegas, Amerika Birleşik Devletleri, 17 - 21 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201623. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara sosyal beceri öğretiminde etkileşimli çoklu ortam tasarım ve kullanımı
SANİ BOZKURT S., VURAN S., AKBULUT Y.
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, cilt.1, ss.44, (Özet Bildiri)
2016
201624. EFFECT OF DIFFERENT MULTITASKING SCENARIOS REALIZED IN DIFFERENT PHYSICAL SETTINGS ON COGNITIVE LOAD AND ACHIEVEMENT
ÖRÜN Ö., AKBULUT Y.
8th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN), Barcelona, İspanya, 4 - 06 Temmuz 2016, ss.6897-6898, (Tam Metin Bildiri)
2015
201525. How do students cope with multitasking An investigation of chat messages in concurrent multitasking situations
DİNDAR M., AKBULUT Y.
2015 AECT International Convention, Indianapolis, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 07 Kasım 2015, (Özet Bildiri)
2015
201526. Effects of multitasking variables on learning performance in web based settings
DİNDAR M., AKBULUT Y.
2015 AECT International Convention, Indianapolis, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 07 Kasım 2015, (Özet Bildiri)
2015
201527. Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının siber aylaklık profillerinin belirlenmesi
DURSUN Ö. Ö., AKBULUT Y., DÖNMEZ O., ŞAHİN Y. L.
ITTES_2015 / 3. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, 9 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201528. Common methodological issues observed in contemporary educational technology research
AKBULUT Y.
4th International Conference on Education, St Petersburg, Rusya, 26 - 28 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
2015
201529. The relationship between digital technology experience daily media exposure and working memory capacity
DİNDAR M., AKBULUT Y., GÜLER SELEK H. K.
15th International Educational Technology Conference, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201530. How do digital device ownership and daily media exposure predict multitasking
DİNDAR M., AKBULUT Y.
SITE International Conference 2015, Las Vegas, Amerika Birleşik Devletleri, 2 - 06 Mart 2015, cilt.2015, ss.100-107, (Tam Metin Bildiri)
2014
201431. Cyberfaking among online survey respondents
AKBULUT Y.
2014 AECT International Convention, Jacksonville, Amerika Birleşik Devletleri, 4 - 08 Kasım 2014, (Özet Bildiri)
2014
201432. Use of social networks for instructional purposes among pre service information technology teachers
KUZU E. B., AKBULUT Y.
2014 AECT International Convention, Jacksonville, Amerika Birleşik Devletleri, 4 - 08 Kasım 2014, (Özet Bildiri)
2014
201433. Antecedents of virtual identity suicide among pre service teachers
DİNDAR M., AKBULUT Y.
2014 AECT International Convention, Jacksonville, Amerika Birleşik Devletleri, 4 - 08 Kasım 2014, (Özet Bildiri)
2014
201434. Gaming motivations and characteristics of Turkish MMOFPS players
DİNDAR M., AKBULUT Y.
World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications, Tampere, Finlandiya, 23 - 26 Haziran 2014, cilt.2014, ss.2725, (Özet Bildiri)
2014
201435. Çevrimiçi tutum ölçeklerinde gerçek dışı bilgi verme davranışı
AKBULUT Y., KIZILTAN E.
2nd International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, Afyon, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2014
201436. EXPLORATION OF THE PREDICTORS OF SOFTWARE PIRACY ACROSS DIFFERENT SAMPLES
AKBULUT Y.
6th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN), Barcelona, İspanya, 7 - 09 Temmuz 2014, ss.3774, (Tam Metin Bildiri)
2013
201337. Effects of conventional lecture and video supported instruction on eliminating tolerance towards cyberbullying
AKBULUT Y.
2013 AECT International Convention, Anaheim, Amerika Birleşik Devletleri, 29 Ekim - 02 Kasım 2013, (Özet Bildiri)
2013
201338. Investigation of cyberloafing activities among Turkish pre service teachers
DURSUN Ö. Ö., AKBULUT Y., DÖNMEZ O., ŞAHİN Y. L.
2013 AECT International Convention, Anaheim, Amerika Birleşik Devletleri, 29 Ekim - 02 Kasım 2013, (Özet Bildiri)
2013
201339. Relationships among social network users academic self efficacy social characteristics and using patterns
AKBULUT Y., ŞAHİN Y. L.
2013 AECT International Convention, Anaheim, Amerika Birleşik Devletleri, 29 Ekim - 02 Kasım 2013, (Özet Bildiri)
2013
201340. Investigation of Cyberbullying Activities Among Turkish Pre service Teachers
DURSUN Ö. Ö., AKBULUT Y., DÖNMEZ O., ŞAHİN Y. L.
AECT International Convention, 29 Ekim - 02 Kasım 2013, (Tam Metin Bildiri)
2013
201341. How does the same cyberbullying questionnaire with different instructions lead to varying responses
AKBULUT Y., DÖNMEZ O.
International Conference on New Horizons in Education (INTE 2013), Roma, İtalya, 25 - 27 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2013
201342. Cognitive and psychosocial effects of persuasive technology use on mathematics instruction
ERSOY M., AKBULUT Y.
World Conference on Educational Media and Technology (EdMedia 2013), Victoria, Kanada, 24 - 27 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2013
201343. Investigation of the needs of pre service IT teachers regarding the instructional use of social networking sites
KUZU DEMİR E. B., AKBULUT Y.
International Conference on New Horizons in Education (INTE 2013), Roma, İtalya, 25 - 27 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2013
201344. Perceptions of Turkish high school teachers and students regarding the influence of cyberloafing on learning
DURSUN Ö. Ö., DÖNMEZ P., DÖNMEZ O., AKBULUT Y., ŞAHİN Y. L.
International Conference on New Horizons in Education (INTE 2013), Roma, İtalya, 25 - 27 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2013
201345. Researcher reflections on the role of different media in mathematics education
ERSOY M., AKBULUT Y., YENİLMEZ K.
Chicago International Conference On Education (Chicago-ICE), Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 04 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2013
201346. MOTIVATIONAL CHARACTERISTICS PREDICTING GAMING BEHAVIORS OF TURKISH MMORPG PLAYERS
DİNDAR M., AKBULUT Y.
5th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN), Barcelona, İspanya, 1 - 03 Temmuz 2013, ss.5489, (Tam Metin Bildiri)
2012
201247. Social appearance anxiety and academic self efficacy among Turkish online social utility members
AKBULUT Y., ŞAHİN Y. L.
2012 AECT International Convention, Louisville-KY, Amerika Birleşik Devletleri, 29 Ekim - 04 Kasım 2012, (Özet Bildiri)
2012
201248. The relationships among perceived social support academic self efficacy and Facebook use
AKBULUT Y., ŞAHİN Y. L.
2012 AECT International Convention, Louisville-KY, Amerika Birleşik Devletleri, 29 Ekim - 04 Kasım 2012, (Özet Bildiri)
2012
201249. Exploration of the use of social networking sites among pre service IT teachers
KUZU DEMİR E. B., AKBULUT Y.
3rd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Brüksel, Belçika, 25 - 28 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
201250. Development and implementation of a scale to explore technology literacy skills of Turkish 8th graders
MISIRLI Z. A., AKBULUT Y.
3rd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Brüksel, Belçika, 25 - 28 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
201251. Predictors of unethical software use among Turkish undergraduate students
AKBULUT Y., DÖNMEZ O., ŞAHİN Y. L.
3rd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Brüksel, Belçika, 25 - 28 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
201252. Cyberbullying and cyberbullying victimization among Turkish online social network members
AKBULUT Y.
6th International Computer Instructional Technologies Symposium, Gaziantep, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
201253. Araştırmacıların proje günlüğü Bir Tübitak projesinde araştırmacıların deneyimleri
KURT A. A., AKBULUT Y., ODABAŞI H. F., KUZU DEMİR E. B., CEYLAN B., DÖNMEZ O., et al.
6th International Computer Instructional Technologies Symposium, Gaziantep, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
201254. Öğretim üyelerinin bilgi ve iletişim teknolojileri eylem yeterlilikleri
KURT A. A., AKBULUT Y., ODABAŞI H. F., KUZU DEMİR E. B., CEYLAN B., DÖNMEZ O., et al.
International Conference on Interdisciplinary Research in Education – ICOINE 2012, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 15 - 17 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)
2012
201255. Information technology teacher candidates action competencies to solve society wide problems in Turkey
KURT A. A., ODABAŞI H. F., AKBULUT Y., ŞAHİN İZMİRLİ Ö., DÖNMEZ O., KUZU DEMİR E. B., et al.
ACTC2012: The Asian Conference on Technology in the Classroom 2012, Osaka, Japonya, 26 - 28 Nisan 2012, (Özet Bildiri)
2011
201156. Relationships between social profiles and Facebook use habits of adolescents in a rural Turkish context
AKBULUT Y., GÜNÜÇ S.
2011 AECT International Convention, Jacksonville, Amerika Birleşik Devletleri, 8 - 12 Kasım 2011, (Özet Bildiri)
2011
201157. Information and communication technologies action competence ICTAC
KURT A. A., ODABAŞI H. F., AKBULUT Y., KUZU DEMİR E. B., DÖNMEZ O., CEYLAN B., et al.
World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications 2011, Lizbon, Portekiz, 27 Haziran - 01 Temmuz 2011, cilt.1, ss.2742-2743, (Tam Metin Bildiri)
2011
201158. Being a scholar of instructional design and technology in Turkey
ODABAŞI H. F., AKBULUT Y.
SITE 2011-Society for Information Technology Teacher Education International Conference, Nashville, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 11 Mart 2011, (Özet Bildiri)
2011
201159. ICT ACTION COMPETENCE IN TEACHER EDUCATION
Odabasi H. F., Kurt A. A., AKBULUT Y., Kuzu E. B., Donmez O., CEYLAN B., et al.
3rd International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN), Barcelona, İspanya, 4 - 06 Temmuz 2011, ss.6445, (Tam Metin Bildiri)
2010
201060. Influence of cyberbullying and victimization on e learner behaviors
AKBULUT Y., ERİŞTİ B., DURSUN Ö. Ö., ŞAHİN Y. L.
2010 AECT International Convention, Anaheim, Amerika Birleşik Devletleri, 26 - 30 Ekim 2010, (Özet Bildiri)
2010
201061. Investigation of cyberbullying victimization and communication styles in a hybrid learning environment
DURSUN Ö. Ö., AKBULUT Y.
IODL ICEM 2010 International Joint Conference and Media Days, Eskişehir, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2010, (Özet Bildiri)
2010
201062. Variables predicting cyberbullying victimization among Turkish members of an online social utility
AKBULUT Y., ŞAHİN Y. L., ERİŞTİ B.
The Seventeenth International Conference on Learning, Hong Kong, Hong Kong, 6 - 09 Temmuz 2010, (Özet Bildiri)
2010
201063. Confirmation of the factor structure of a self report measure on ICT integration indicators and a model proposal
AKBULUT Y.
10th International Educational Technology Conference, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2010, (Özet Bildiri)
2009
200964. Eğitim fakültelerinde bilgi ve iletişim teknolojileri göstergelerinin belirlenmesi
AKBULUT Y., ODABAŞI H. F.
9th International Educational Technology Conference, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2009, (Özet Bildiri)
2009
200965. A Proposal for an Online Graduate Degree Program in Computer Education and Instructional Technologies (CEIT) in Turkey
ODABAŞI H. F., AKBULUT Y., DURSUN Ö. Ö., Coklar A. N.
15th American Conference on Applied Mathematics/International Conference on Computational and Information Science, Texas, Amerika Birleşik Devletleri, 30 Nisan - 02 Mayıs 2009, ss.318-319, (Tam Metin Bildiri)
2008
200866. Exploration of the extent of computer and Internet triggered academic dishonesty with regard to gender
AKBULUT Y.
10th International Interdisciplinary Congress on Women-Women’xxs Worlds / Mundos de Mujeres 2008, Madrid, İspanya, 3 - 09 Temmuz 2008, (Özet Bildiri)
2008
200867. Moda tasarımı bölümü öğrencilerinin okullarının bilgi ve iletişim teknolojilerini BİT bütünleştirme düzeyine yönelik görüşleri
TEKİN AKBULUT A. S., AKBULUT Y.
8th International Educational Technology Conference, Eskişehir, Türkiye, 6 - 09 Mayıs 2008, (Özet Bildiri)
2007
200768. Türkiye deki egitim teknolojisi arastirmalarinda güncel egilimler
ŞİMŞEK A., BECİT İŞÇİTÜRK G., KILIÇER K., ÖZDAMAR N., AKBULUT Y., Yıldırım Y.
1st International Computer and Educational Technology Symposium, Çanakkale, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2007, (Özet Bildiri)
2007
200769. Bilissel yük arastirmalarinin ögretim teknolojilerinde kullanimi
Morrison G., Anglin G., AKBULUT Y., Jiang W.
Uluslararasi Ögretmen Yetistirme Politikalari ve Sorunlari Konferansi, Baku, Azerbaycan, 12 - 14 Mayıs 2007, (Tam Metin Bildiri)
2007
200770. Reflections of undergraduate students Regarding PDA use for instructional purposes
ÇUHADAR C., KUZU A., AKBULUT Y.
7th International Educational Technology Conference, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 3 - 05 Mayıs 2007, (Özet Bildiri)
2007
200771. Development and validation of a tool for measuring indicators of information and communication technologies ICTs at a Turkish state university
AKBULUT Y., KESİM M.
7th International Educational Technology Conference, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 3 - 05 Mayıs 2007, (Özet Bildiri)
2007
200772. Instructional and evaluative use of online contests: A pilot study for undergraduate information technology course
ÇEVİK A., AKBULUT Y.
7th International Educational Technology Conference, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 3 - 05 Mayıs 2007, (Özet Bildiri)
2006
200673. Foreign Language Reading Through Hypermedia Predictors of Vocabulary Learning and Reading Comprehension
AKBULUT Y.
6th International Educational Technology Conference, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 19 - 21 Nisan 2006, (Özet Bildiri)
2005
200574. Applications of cognitive load research Principles for instructional design
Morrison G., Anglin G., AKBULUT Y., Jiang W.
2005 AECT International Convention, Orlando, Amerika Birleşik Devletleri, 18 - 22 Ekim 2005, (Özet Bildiri)
2005
200575. Factors affecting L2 incidental vocabulary learning in a hypermedia environment
AKBULUT Y., ERÇETİN KOCA N. G., Ariew R.
EUROSLA Conference, Dubrovnik, Hırvatistan, 14 - 17 Eylül 2005, (Özet Bildiri)
2005
200576. Effects of Visual Annotations on L2 Incidental Vocabulary Learning in a Hypermedia Reading Environment
AKBULUT Y.
The 4th International ELT Research Conference, Çanakkale, Türkiye, 26 - 28 Mayıs 2005, (Özet Bildiri)
2004
200477. Factors affecting reading comprehension in a hypermedia environment
AKYEL A. S., ERÇETİN KOCA N. G., AKBULUT Y.
EUROSLA Conference, San Sabastian, İspanya, 8 - 11 Eylül 2004, (Özet Bildiri)
2004
200478. Exploration of the Effects of Multimedia Annotations on L2 Incidental Vocabulary Learning and Reading Comprehension of Freshman ELT Students
AKBULUT Y.
EUROCALL Conference, Viyana, Avusturya, 1 - 04 Eylül 2004, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. Responding to Contemporary Needs of Learning Communities Through Utilizing Emerging Social Networking Tools
Kuzu Demir E. B., Akbulut Y.
Research Anthology on Applying Social Networking Strategies to Classrooms and Libraries, Mehdi Khosrow-Pour, Editör, Information Science Reference, Pennsylvania, ss.605-627, 2023
2023
20232. Eğitimin Dönüşümü
AKBULUT Y.
Dijital Dönüşüm, Okur Muhammet Recep, Dursun Özcan Özgür, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.28-57, 2023
2020
20203. Pandemi Döneminde Eğitim İyileştirelim İyileşelim
Erişti S. D., Erdoğan S., Gürgür H., Kurt A. A., Akbulut Y., Akdoğan R., et al.
Anı Yayınevi, Ankara, 2020
2020
20204. Siber Aylaklık
DURSUN Ö. Ö., AKBULUT Y.
Yeni Medyanın Karanlık Yüzü, Şimşek, Ali, Editör, Nobel, Ankara, ss.221-250, 2020
2020
20205. Uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirme
ŞAHİN M. D., GÜR R., ERDEM B., AKBULUT Y.
Pandemi Döneminde Eğitim: İyileştirelim İyileşelim, Dilruba Kürüm Yapıcıoğlu, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.353-383, 2020
2018
20186. Reading to learn: Developing advanced reading skills in traditional and digital environments
BATURAY M. H., TOKER S., ŞENDAĞ S., AKBULUT Y.
Learning to read in a digital world, Barzillai Mirit, Thomson Jenny, Schroeder Sascha, van den Broek Paul, Editör, John Benjamins Publishing Company, Amsterdam, ss.185-204, 2018
2018
20187. İçerik Yönetim Sistemlerinde Temel Kavramlar
AKBULUT Y.
İçerik Yönetim Sistemleri, Mehmet Kesim, Mehmet Fırat, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.2-23, 2018
2018
20188. Responding to contemporary needs of learning communities through utilizing emerging social networking tools
KUZU DEMİR E. B., AKBULUT Y.
Enhancing social presence in online learning environments, M Marmon, Editör, IGI Global, ss.142-170, 2018
2017
20179. Yeni nesil akran zorbalığı: Siber zorbalık
Campbell M., AKBULUT Y.
Dijital Yaşamda Çocuk, Odabaşı, Hatice Ferhan, Editör, Pegem, Ankara, ss.89-116, 2017
2012
201210. Veri çözümleme teknikleri
AKBULUT Y.
Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, Ali ŞİMŞEK, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.162-195, 2012
2011
201111. Güvenli İnternet Kullanımı
AKBULUT Y.
Bilgisayar II, Abdullah KUZU, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.189-214, 2011
2011
201112. Bilişsel yük kuramı ve çoklu ortam tasarımı
AKBULUT Y.
Çoklu ortam tasarımı, Özcan Özgür DURSUN, H. Ferhan ODABAŞI,, Editör, Pegem, Ankara, ss.37-55, 2011
2010
201013. Sosyal bilimlerde SPSS uygulamaları Sık kullanılan istatistiksel analizler ve açıklamalı SPSS çözümleri
AKBULUT Y.
İdeal Kültür & Yayıncılık, İstanbul, 2010
2010
201014. Araştırmada dönüşümler
KUZU A., AKBULUT Y.
Bilgi ve iletişim teknolojileri ışığında dönüşümler, H. Ferhan Odabaşı, Editör, Nobel, Ankara, ss.41-60, 2010
2009
200915. Bilişim teknolojileri öğretmenliği yeterlikleri
AKBULUT Y.
Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümleri için özel öğretim yöntemleri I-II, Eralp Altun, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.27-54, 2009
2008
200816. İnternet Kullanımı ve Aile
KUZU A., ODABAŞI H. F., ERİŞTİ S. D., KABAKÇI YURDAKUL I., KURT A. A., AKBULUT Y., et al.
Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü Bilim Serisi, 2008
2008
200817. Bilgisayar destekli öğretim ile ilgili temel kavramlar ögeleri kuramsal temelleri ve uygulama yöntemleri
AKBULUT Y.
Bilgisayar, Abdullah Kuzu, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.265-289, 2008
2008
200818. Computer ethics: Scenes from a computer education department in Turkey
AKBULUT Y., ODABAŞI H. F., KUZU A.
Ethical practices and implications in distance learning, Uğur Demiray, Ramesh Sharma, Editör, IGI Global, New York, ss.295-304, 2008
2008
200819. Okulöncesi materyallerin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar
AKBULUT Y.
Okulöncesinde öğretim teknolojisi ve materyal tasarımı, Hatice Ferhan Odabaşı, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.271-294, 2008
2008
200820. Verilerin analizi
AKBULUT Y.
Bilimsel araştırma yöntemleri ve ölçme değerlendirme, Adile Aşkım Kurt, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.95-118, 2008
2008
200821. Yabancı dil eğitiminde kullanılan materyallerin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar
AKBULUT Y.
İngilizce öğretmenliğinde öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı, Hatice Ferhan Odabaşı, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.213-239, 2008
Desteklenen Projeler
2025 - 2027
2025 - 2027Dijital ortamlarda birincil görevler sırasında ikincil etkileşimlere yönelme davranışının nedenleri
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Akbulut Y. (Yürütücü), Bozkurt A., Özonay Böcük İ. Z.
2024 - 2024
2024 - 2024Özbildirime dayalı bilişsel yük ölçümünde faktör sıralamasının raporlanan özgül bilişsel yüke etkisinin incelenmesi
TÜBİTAK Projesi , 1002 - Hızlı Destek Programı
Akbulut Y., Dönmez O.(Yürütücü)
2022 - 2024
2022 - 2024İletişim Matrisi Türkçeye Uyarlama Çalışması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Akbulut Y., Tutuk H. C., Çavuşoğlu T., Uysal Ç., Atlar Yıldırım H., Gürgür H. (Yürütücü)
2022 - 2024
2022 - 2024İşitme Kayıplı Çocukların İşitsel Performanslarını ve Ev Ortamındaki İşitme Güçlüklerini Değerlendirme Araçlarının (FAPI-CHILD) Uyarlanması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Akbulut Y., Atlar Yıldırım H., Uysal Ç., Tutuk H. C., Çavuşoğlu T., Gürgür H. (Yürütücü)
2021 - 2022
2021 - 2022Doğrulayıcı faktör analizlerinde yazılım farklılıklarının yapı geçerliği bulgularına yansımaları
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
AKBULUT Y. (Yürütücü)
2018 - 2022
2018 - 2022Çocuklar için zihinsel hız testinin geliştirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
AKBULUT Y. (Yürütücü), AVCI G.
2017 - 2020
2017 - 2020116K121 - Araştırma becerilerinin geliştirilmesinde bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımı: Araştırma görevlilerine yönelik çevrimiçi mesleki gelişim programı tasarımı ve uygulaması
ODABAŞI H. F., DURSUN Ö. Ö. (Yürütücü), AKBULUT Y., FIRAT M.
2018 - 2019
2018 - 2019Farklı faktör puanı belirleme yöntemlerinin parametrik test bulgularına yansımaları
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
AKBULUT Y. (Yürütücü)
2017 - 2019
2017 - 2019Bilgisayar Destekli Çoklu Görev Performansında Üstün Yetenek, Çalışan Bellek Kapasitesi Ve Dijital Teknoloji Deneyiminin Rolü
AKBULUT Y. (Yürütücü), SAK U.
2017 - 2019
2017 - 2019Bilim deney merkezlerinde çalışanlara dönük senaryolu anlatım tekniği eğitimi verilmesi ve yapılan eğitim sonucunun 7-12 yaş grubu çocuklar üzerinde açtığı etkilerin belirlenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Kılıç A. (Yürütücü), Duy B., Adıgüzel O. C., Akbulut Y.
2015 - 2019
2015 - 2019Ebeveynlerin Dijital Vatandaş Yetiştirme Yeterliklerini Geliştirmeye Yönelik Bir Eğitim Ortamının Geliştirilmesi
AKBULUT Y., KABAKÇI YURDAKUL I. (Yürütücü)
2017 - 2018
2017 - 2018Bilgisayar destekli çoklu görev ortamlarında görev zamanlaması ve çoklu görev ilgisinin öğrenme performansına etkisinin incelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
AKBULUT Y.
2017 - 2018
2017 - 2018Öğrencilerin siber zorbalık ile başa çıkma stratejileri
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ÖRÜN Ö., ERİŞTİ B., AKBULUT Y. (Yürütücü), İLİC U.
2017 - 2018
2017 - 2018Vizyon 2023: Türkiye'de Açık ve Uzaktan Öğrenme Alanında Fırsat, Risk ve Eğilimler
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
UÇA GÜNEŞ E. P., AKBULUT Y., ERDOĞDU E., KURUBACAK G., TUNA BÜYÜKKÖSE G., BÜYÜK K., et al.
2016 - 2018
2016 - 2018Bilgisayar destekli öğretimde akıcılığın öğrenme çıktıları üst bilişsel kararlar ve zihinsel çabaya etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
AKBULUT Y. (Yürütücü), İLİC U.
2016 - 2018
2016 - 2018Öğretmen adaylarının dijital bilgeliğe ilişkin yeterlik algılarının incelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
KABAKÇI YURDAKUL I.(Yürütücü), AKBULUT Y.
2016 - 2017
2016 - 2017Bilgisayar destekli çoklu görev durumlarında elektroensefalografi başlığı kullanımının performansa etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
AKBULUT Y. (Yürütücü), ÖRÜN Ö.
2016 - 2017
2016 - 2017Farklı fiziksel ortamlarda gerçekleştirilen çoklu görev durumlarının bilişsel yük ve başarıya etkisi
AKBULUT Y. (Yürütücü)
2015 - 2017
2015 - 2017Proje IQ: Türkiyenin İlk yerli Zeka Ölçeğini geliştirme, Standardizasyon ve Norm Çalışması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Sak U. (Yürütücü), Duy B., Akbulut Y., Kanlı E., Leanan Taşçılar M. Z., Bal Sezerel B., et al.
2015 - 2017
2015 - 2017Proje IQ: Türkiye’nin İlk Yerli Zekâ Ölçeğini Geliştirme, Standardizasyon ve Norm Çalışması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
BAL SEZEREL B., AVCI G., ÖPENGİN E., AKBULUT Y., AYAS M. B., KİRİŞÇİ N., et al.
2015 - 2016
2015 - 2016Bilgisayar destekli öğrenmede fiziksel bağlamın bilişsel yüke etkisinin elektroensefalografi ile incelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ÖRÜN Ö., AKBULUT Y. (Yürütücü)
2012 - 2016
2012 - 2016Yabancı dilde biçimbirimlerin işlenmesi Türkçe ve İngilizce örneği
AKBULUT Y.
2014 - 2015
2014 - 2015Teknoloji destekli ögrenme ortamlarında çoklu görevde bulunmanın öğrenmeye etkisi
AKBULUT Y. (Yürütücü)
2013 - 2014
2013 - 2014Farklı Ortamlarda Uygulanan Veri Toplama Araçlarının Sonuçlarını Etkileyen Bireysel İçeriksel ve Tasarımsal Değişkenlerin Belirlenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
(Proje Özeti)
Dursun Ö. Ö., Dönmez O., Şahin Y. L., Akbulut Y. (Yürütücü)
2013 - 2014
2013 - 2014Farklı ortamlarda uygulanan veri toplama araçlarının sonuçlarını etkileyen bireysel içeriksel ve tasarımsal değişkenlerin belirlenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
DURSUN Ö. Ö., ŞAHİN Y. L., AKBULUT Y. (Yürütücü)
2013 - 2014
2013 - 2014Matematik öğretiminde ikna teknolojisi kullanımının bilişsel ve psikososyal sonuçları
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
AKBULUT Y. (Yürütücü)
2011 - 2014
2011 - 2014Bilişim teknolojileri öğretmen adayları arasında çevrimiçi sosyal ağların öğretim amaçlı kullanımı
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
KUZU DEMİR E. B., AKBULUT Y. (Yürütücü)
2011 - 2013
2011 - 2013İlköğretim Öğrencilerinin Teknoloji Standartlarına İlişkin Yeterliklerinin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
AKBULUT Y. (Yürütücü)
2008 - 2008
2008 - 2008İnternet Kullanımı ve Aile Araştırması
KABAKÇI YURDAKUL I., KURT A. A., ERİŞTİ S. D., ODABAŞI H. F., AKBULUT Y.
2002 - 2005
2002 - 2005İleri Düzey İngilizce Öğrencilerinin Hipermetin Ortamlarında Okuma anlama Sürecini Etkileyen Faktörler
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Haziran 2013
Haziran 2013EGITIM VE BILIM
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ödüller
Mayıs 2018
Mayıs 2018Uluslararası Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sempozyumu, En İyi Bildiri Ödülü
Icıts 2018
Haziran 2014
Haziran 2014Sıra Dışı Bildiri Ödülü
Edmedia 2014 - World Conference On Educational Media And Technology
Mart 2014
Mart 2014