Yayınlar & Eserler

Makaleler 61
Tümü (61)
SCI-E, SSCI, AHCI (17)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (20)
ESCI (3)
Scopus (27)
TRDizin (22)
Diğer Yayınlar (17)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 36

1. The Relationship between Financial Literacy and Self-Control in Secondary School Students: A Correlational Study

ERPA 2025 International Congresses on Education, Mersin, Türkiye, 24 - 26 Eylül 2025, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

3. How does self-control affect financial literacy? A crossectional study on middle school students

ISPEC-17th International Conference on Engineering & Natural Sciences, Prag, Çek Cumhuriyeti, 3 - 07 Mayıs 2025, (Özet Bildiri)

5. Sosyal Bilgiler Öğretim Programı ve Ders Kitaplarında Çevre Bilinci ve Çevre Eğitimi: Bir Doküman İncelemesi

12. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Edirne, Türkiye, 20 - 23 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)

6. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Müzeler ve Tarihi Mekanlar: Gaziantep İli Özelinde Keşfedici Bir Çalışma

12. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Edirne, Türkiye, 20 - 23 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)

7. Adaption of the historical epistemic belief scale into Turkish culture and investigating social studies student teachers’ historical epistemic beliefs

History teachers’ epistemic considerations A symposium on how teachers make sense of history, Umea, İsveç, 13 - 14 Ekim 2022, (Tam Metin Bildiri)

8. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Facebook Öğretmen Gruplarında Paylaşım Yapma Motivasyonları: Bir Netnografi Çalışması

6th International Symposium of Education and Values, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2022, (Özet Bildiri)

9. Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarının Farklılıklara Saygı Değeri Açısından İncelenmesi: Bir Doküman Analizi

IX. International Eurasian Educational Research Congress, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Haziran 2022, (Özet Bildiri)

12. Sosyal Medya Tükenmişlik ölçeği: Türk Kültürüne Uyarlama, Geçerlilik ve Güvenilirlik çalışması.

VII. INCSOS International Congress of Social Sciences., Baku, Azerbaycan, 2 - 04 Haziran 2022, (Özet Bildiri)

13. Sosyal Medya Tükenmişlik Ölçeği: Türk Kültürüne Uyarlama, Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması

INCSOS VII Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Baku, Azerbaycan, 02 Haziran 2022, cilt.1, ss.485, (Özet Bildiri)

15. Proquest And Yöktez Database - Based Analysis Of Place-Based Educational Research

International Pegem Conference on Education: Education during the Pandemic and Beyond, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2021, (Özet Bildiri)

16. ProQuest and Yöktez database-based analysis of place-based educational research.

International Pegem Conference on Education: Education during the Pandemic and Beyond, Antalya, Türkiye, 27 Ekim 2021, cilt.1, ss.452-453, (Özet Bildiri)

17. Müzeler ve Tarihi Mekânların Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarına Yansımaları

INTERNATIONAL CONGRESS OF EURASIAN SOCIAL SCIENCES- 5, Muğla, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)

18. Examination of Current Issues in The Teaching of Historical Subjects in Social Studies Courses

4. Uluslararası Bilim, Teknoloji ve Sosyal Bilimlerde Güncel Gelişmeler Sempozyumu, Gaziantep, Türkiye, 12 - 13 Nisan 2021, (Özet Bildiri)

19. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Coğrafya: Öğretmen Görüşlerine Dayalı Fenomenolojik Bir Araştırma

Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Kongresi- 4, Muğla, Türkiye, 15 - 18 Ekim 2020, (Özet Bildiri)

20. Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Kütüphanesinde Yer Alan Tarih Dersi Paylaşımları: Bir İçerik Analizi

International Aegean Symposiums on Social Sciences Humanities, İzmir, Türkiye, 15 - 16 Şubat 2020, (Özet Bildiri)

21. Medya Okuryazarlığı Bağlamında Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Medya Algıları: Bir Metafor Çalışması

8. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

22. Tarihsel Süreçte Vatandaşlığın Serüveni: İlgili Alanyazın Işığında Vatandaşlık Türlerinin Belirlenmesi

3. ULUSLARARASI ZEUGMA BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, Gaziantep, Türkiye, 22 - 24 Kasım 2019, (Tam Metin Bildiri)

24. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Dersliği Hakkındaki Görüşleri

3. Uluslararası Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi, Üsküp, 5 - 08 Eylül 2018, ss.539-548, (Tam Metin Bildiri)

25. Ortaokul öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine yönelik merakı: öğretmen görüşlerine dayalı nitel bir araştırma.

III. Uluslararası Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi, Üsküp, 5 - 08 Eylül 2018, ss.539-548, (Tam Metin Bildiri)

26. Ortaokul Öğrencilerinin Demokratik Değerlere İlişkin Bilişsel Yapılarının Kelime İlişkilendirme Testi Aracılığıyla İncelenmesi.

II. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2018, cilt.1, ss.225-234, (Tam Metin Bildiri)

27. Müzeler ve Tarihi Mekânlarda Manisa’nın Tarihi ve Kültürünün Öğretimi

Uluslararası Manisa Sempozyumu (Şehzade II. Mehmed ve Manisa Tarihi-Kültürü- Ekonomisi)., Manisa, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, cilt.3, (Tam Metin Bildiri)

29. Yer Temelli Eğitim Yaklaşımının Sosyal Bilgiler Programlarındaki Yansımaları

Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu VI., Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, ss.276-277, (Özet Bildiri)

30. Birinci Dünya Savaşı’nda Irak Cephesi Ve Kutü’l-Amâre Zaferi’nin Ortaokul, Lise ve Üniversite Düzeyinde Okutulan Ders Kitaplarına Yansımaları

Kutü’l-Amâre Zaferi’nin 100. Yılı Münasebetiyle I. Dünya Savaşı’nda Irak Cephesi Uluslararası Sempozyumu., Mardin, Türkiye, 28 - 29 Nisan 2016, cilt.1, ss.153-177, (Tam Metin Bildiri)

31. Tarih Öğretmen Adaylarının Epistemik İnançları İle Tarih Algılarının İncelenmesi

4. ULUSLARARASI TARİH EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Muğla, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

32. 8. Sınıf Ortaokul Öğrencilerinin Farklılıklara Saygı Değerine İlişkin İmajları

Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu V., Denizli, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2016, ss.116-117, (Özet Bildiri)

33. Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi Dersinde Karikatür Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarı ve Tutumuna Etkisi

VII. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 8 - 10 Mayıs 2015, ss.62, (Özet Bildiri)

34. Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Demokratik Değer Algılarının Karikatürler Aracılığıyla İncelenmesi.

Uluslararası Katılımlı Değerler Eğitimi Kongresi II., Kırıkkale, Türkiye, 5 - 07 Kasım 2015, (Özet Bildiri)

35. Toplumsal Barışın Tesisinde Rol Oynayan Bazı Temel Konularla İlgili İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Beyanatı

Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu IV, Bolu, Türkiye, 23 - 25 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
Kitaplar 22

1. Eğitimin Politik Temelleri

Eğitime Giriş, İLĞAN ABDURRAHMAN, AKTAN OSMAN, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.163-193, 2024

2. Eğitimin Politik Temelleri

Eğitime Giriş, , Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.163-193, 2024

3. Adaption of the Maggioni’s BHQ into Turkish Culture and the Testing of Its Validity and Reliability

Teachers and the Epistemology of History, Elmersjö Henrik Åström, Zanazanian Paul, Editör, Palgrave Macmilian, Amsterdam, ss.265-280, 2024 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

5. Eğitim Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri

Eğitime Giriş , Kara Mevlüt,Bozbayındır Fatih, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.351-382, 2023 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

6. Finlandiya

Dünya Ülkelerinde Öğretmen Yetiştirme ve Mesleki Gelişim, İlğan Abdurrahman; Üztemur Servet, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.225-244, 2023

7. Nicel Araştırma ve Tarama Araştırması (Survey Research)

Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Abdurrahman İlğan; Abdurrahman Ekinci, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.211-242, 2023

8. Zeugma Mozaik Müzesi ve Bakırcılar Çarşısı Özelinde Gaziantep’in Sosyal Bilgiler Öğretimindeki Potansiyeline Yönelik Bir Araştırma

Tarih Eğitiminde Bir Ekol: Prof. Dr. Mustafa Safran’a Armağan, Hayta Necdet, Ata Bahri, Köksal Hüseyin, Belenli Tuğba, Yakar, Selen, Editör, Berikan Yayım, Ankara, ss.543-574, 2023

9. İçerikte Ölçme ve Değerlendirme Etkinliklerinin Düzenlenmesi

Eğitici İçerik Tasarımı, DEVECİ HANDAN, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları, Eskişehir, ss.247-277, 2023

10. Liliana Maggioni

Yurt Dışında Tarih Eğitimi, Ata Bahri, Altun Adnan, Kaymakcı Selahattin, Editör, İBER Akademi Yayınları, İstanbul, ss.616-625, 2023

11. Cumhuriyet Döneminde Eğitim

Eğitim Tarihi, DİNÇ ERKAN, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları, Eskişehir, ss.205-257, 2023

13. Vatandaşlığın Anayasal Boyutu

Vatandaşlık Bilgisi ve Eğitimi-Demokratik Vatandaşlık Eğitimi İçin Yeni Bir yaklaşım, Dinç, Erkan; Dere, İlker; Üztemur, Servet, Editör, Pegem Yayıncılık, Ankara, ss.151-171, 2022

14. Öğretmen Mesleki Gelişim Aracısı Olarak Eylem Araştırması

ÖĞRETMENLER İÇİN ETKİLİ MESLEKİ GELİŞİM YAKLAŞIMLARI: Kuram ve Uygulama, İlğan Abdurrahman, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.165-192, 2022

15. Yer Temelli Eğitim ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanımı

Uygulama Örnekleriyle Sosyal Bilgiler Öğretimi (Strateji-Yöntem-Teknik), Yavuz Değirmenci, Zeynep Taşyürek, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.409-422, 2021

16. İnsan Hak ve Özgürlükleri

İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi, İsmail Acun, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-18, 2021

17. Eğitim Araştırmalarında Sanal Dünya, Sosyal Ağ Yazılımları ve Netnografi

Eğitimde Araştırma Yöntemleri - Louis Cohen, Lawrence Manion, Keith Morrison, Erkan Dinç, Kasım Kıroğlu, Editör, Pegem Yayıncılık, Ankara, ss.547-468, 2021

18. Geçmişin ve Günümüzün Canlı Tanıkları: Sosyal Bilgiler Öğretiminde Müze Eğitimi

Sosyal Bilgilerde Güncel Okumalar 2, Arife Figen Ersoy; Hıdır Karaduman, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.141-173, 2020

19. Etik karar verme, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları

Eğitimde Ahlak ve Etik, Abdurrahman İlğan, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.213-245, 2020

20. Müzeler ve Tarihi Mekanlarda Manisa’xxnın Tarihi ve Kültürel Özelliklerinin Öğretimi

Geçmişten Günümüze Manisa: Şehzade II. Mehmed ve Manisa Tarihi - Kültürü - Ekonomisi Cilt III, İlker M. Çağlar, Ferdi Çiftçioğlu, Züleyha Ustaoğlu, Editör, Celal Bayar Üniversitesi Rektörlük Basımevi, Manisa, ss.2373-2394, 2018

21. Nitel araştırmanın geçerliliği

Nitel verileri yorumlama, Erkan Dinç, Editör, Pegem Akademi, ss.539-575, 2018

22. Bir Araştırma Projesi Tasarlama

Nitel Verileri Yorumlama, Erkan DİNÇ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.41-79, 2018
Metrikler

Yayın

119

Yayın (WoS)

20

Yayın (Scopus)

27

Atıf (WoS)

77

H-İndeks (WoS)

5

Atıf (Scopus)

83

H-İndeks (Scopus)

6

Atıf (Scholar)

814

H-İndeks (Scholar)

18

Atıf (TrDizin)

99

H-İndeks (TrDizin)

4

Atıf (Sobiad)

463

H-İndeks (Sobiad)

10

Atıf (Diğer Toplam)

285

Proje

3

Tez Danışmanlığı

7

Açık Erişim

57
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları