Yayınlar & Eserler

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

Sosyal Bilgiler Öğretiminde Müzeler ve Tarihi Mekanlar: Gaziantep İli Özelinde Keşfedici Bir Çalışma

12. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Edirne, Türkiye, 20 - 23 Mayıs 2024

Adaption of the historical epistemic belief scale into Turkish culture and investigating social studies student teachers’ historical epistemic beliefs

History teachers’ epistemic considerations A symposium on how teachers make sense of history, Umea, İsveç, 13 - 14 Ekim 2022

Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarının Farklılıklara Saygı Değeri Açısından İncelenmesi: Bir Doküman Analizi

IX. International Eurasian Educational Research Congress, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Haziran 2022

Sosyal Medya Tükenmişlik ölçeği: Türk Kültürüne Uyarlama, Geçerlilik ve Güvenilirlik çalışması.

VII. INCSOS International Congress of Social Sciences., Baku, Azerbaycan, 2 - 04 Haziran 2022

Proquest And Yöktez Database - Based Analysis Of Place-Based Educational Research

International Pegem Conference on Education: Education during the Pandemic and Beyond, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2021

Müzeler ve Tarihi Mekânların Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarına Yansımaları

INTERNATIONAL CONGRESS OF EURASIAN SOCIAL SCIENCES- 5, Muğla, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2021

Examination of Current Issues in The Teaching of Historical Subjects in Social Studies Courses

4. Uluslararası Bilim, Teknoloji ve Sosyal Bilimlerde Güncel Gelişmeler Sempozyumu, Gaziantep, Türkiye, 12 - 13 Nisan 2021

Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Kütüphanesinde Yer Alan Tarih Dersi Paylaşımları: Bir İçerik Analizi

International Aegean Symposiums on Social Sciences Humanities, İzmir, Türkiye, 15 - 16 Şubat 2020

Medya Okuryazarlığı Bağlamında Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Medya Algıları: Bir Metafor Çalışması

8. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Kasım 2019

Tarihsel Süreçte Vatandaşlığın Serüveni: İlgili Alanyazın Işığında Vatandaşlık Türlerinin Belirlenmesi

3. ULUSLARARASI ZEUGMA BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, Gaziantep, Türkiye, 22 - 24 Kasım 2019

Medya Okuryazarlığı Bağlamında Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Medya Algıları: Bir Metafor Çalışması

8. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (USBES 2019), Ankara, Türkiye, 7 - 09 Kasım 2019

Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Dersliği Hakkındaki Görüşleri

3. Uluslararası Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi, Üsküp, 5 - 08 Eylül 2018, ss.539-548

Ortaokul Öğrencilerinin Demokratik Değerlere İlişkin Bilişsel Yapılarının Kelime İlişkilendirme Testi Aracılığıyla İncelenmesi.

II. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2018, cilt.1, ss.225-234

Müzeler ve Tarihi Mekânlarda Manisa’nın Tarihi ve Kültürünün Öğretimi

Uluslararası Manisa Sempozyumu (Şehzade II. Mehmed ve Manisa Tarihi-Kültürü- Ekonomisi)., Manisa, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, cilt.3

Yer Temelli Eğitim Yaklaşımının Sosyal Bilgiler Programlarındaki Yansımaları

Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu VI., Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, ss.276-277

Birinci Dünya Savaşı’nda Irak Cephesi Ve Kutü’l-Amâre Zaferi’nin Ortaokul, Lise ve Üniversite Düzeyinde Okutulan Ders Kitaplarına Yansımaları

Kutü’l-Amâre Zaferi’nin 100. Yılı Münasebetiyle I. Dünya Savaşı’nda Irak Cephesi Uluslararası Sempozyumu., Mardin, Türkiye, 28 - 29 Nisan 2016, cilt.1, ss.153-177

Tarih Öğretmen Adaylarının Epistemik İnançları İle Tarih Algılarının İncelenmesi

4. ULUSLARARASI TARİH EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Muğla, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016

8. Sınıf Ortaokul Öğrencilerinin Farklılıklara Saygı Değerine İlişkin İmajları

Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu V., Denizli, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2016, ss.116-117

Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi Dersinde Karikatür Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarı ve Tutumuna Etkisi

VII. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 8 - 10 Mayıs 2015, ss.62

Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Demokratik Değer Algılarının Karikatürler Aracılığıyla İncelenmesi.

Uluslararası Katılımlı Değerler Eğitimi Kongresi II., Kırıkkale, Türkiye, 5 - 07 Kasım 2015

Kitap & Kitap Bölümleri

Adaption of the Maggioni’s BHQ into Turkish Culture and the Testing of Its Validity and Reliability

Teachers and the Epistemology of History, Elmersjö Henrik Åström, Zanazanian Paul, Editör, Palgrave Macmilian, Amsterdam, ss.265-280, 2024 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

Eğitimin Politik Temelleri

Eğitime Giriş, İLĞAN ABDURRAHMAN, AKTAN OSMAN, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.163-193, 2024

Cumhuriyet Döneminde Eğitim

Eğitim Tarihi, DİNÇ ERKAN, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları, Eskişehir, ss.205-257, 2023

Finlandiya

Dünya Ülkelerinde Öğretmen Yetiştirme ve Mesleki Gelişim, İlğan Abdurrahman; Üztemur Servet, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.225-244, 2023

Liliana Maggioni

Yurt Dışında Tarih Eğitimi, Ata Bahri, Altun Adnan, Kaymakcı Selahattin, Editör, İBER Akademi Yayınları, İstanbul, ss.616-625, 2023

Nicel Araştırma ve Tarama Araştırması (Survey Research)

Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Abdurrahman İlğan; Abdurrahman Ekinci, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.211-242, 2023

Eğitim Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri

Eğitime Giriş , Kara Mevlüt,Bozbayındır Fatih, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.351-382, 2023 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

Zeugma Mozaik Müzesi ve Bakırcılar Çarşısı Özelinde Gaziantep’in Sosyal Bilgiler Öğretimindeki Potansiyeline Yönelik Bir Araştırma

Tarih Eğitiminde Bir Ekol: Prof. Dr. Mustafa Safran’a Armağan, Hayta Necdet, Ata Bahri, Köksal Hüseyin, Belenli Tuğba, Yakar, Selen, Editör, Berikan Yayım, Ankara, ss.543-574, 2023

İçerikte Ölçme ve Değerlendirme Etkinliklerinin Düzenlenmesi

Eğitici İçerik Tasarımı, DEVECİ HANDAN, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları, Eskişehir, ss.247-277, 2023

Vatandaşlığın Anayasal Boyutu

Vatandaşlık Bilgisi ve Eğitimi-Demokratik Vatandaşlık Eğitimi İçin Yeni Bir yaklaşım, Dinç, Erkan; Dere, İlker; Üztemur, Servet, Editör, Pegem Yayıncılık, Ankara, ss.151-171, 2022

Öğretmen Mesleki Gelişim Aracısı Olarak Eylem Araştırması

ÖĞRETMENLER İÇİN ETKİLİ MESLEKİ GELİŞİM YAKLAŞIMLARI: Kuram ve Uygulama, İlğan Abdurrahman, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.165-192, 2022

İnsan Hak ve Özgürlükleri

İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi, İsmail Acun, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-18, 2021

Eğitim Araştırmalarında Sanal Dünya, Sosyal Ağ Yazılımları ve Netnografi

Eğitimde Araştırma Yöntemleri - Louis Cohen, Lawrence Manion, Keith Morrison, Erkan Dinç, Kasım Kıroğlu, Editör, Pegem Yayıncılık, Ankara, ss.547-468, 2021

Yer Temelli Eğitim ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanımı

Uygulama Örnekleriyle Sosyal Bilgiler Öğretimi (Strateji-Yöntem-Teknik), Yavuz Değirmenci, Zeynep Taşyürek, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.409-422, 2021

Etik karar verme, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları

Eğitimde Ahlak ve Etik, Abdurrahman İlğan, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.213-245, 2020

Geçmişin ve Günümüzün Canlı Tanıkları: Sosyal Bilgiler Öğretiminde Müze Eğitimi

Sosyal Bilgilerde Güncel Okumalar 2, Arife Figen Ersoy; Hıdır Karaduman, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.141-173, 2020

Nitel araştırmanın geçerliliği

Nitel verileri yorumlama, Erkan Dinç, Editör, Pegem Akademi, ss.539-575, 2018

Metrikler

Yayın

100

Atıf (WoS)

15

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

35

H-İndeks (Scopus)

4

Atıf (Scholar)

71

H-İndeks (Scholar)

5

Atıf (TrDizin)

92

H-İndeks (TrDizin)

4

Proje

2

Tez Danışmanlığı

5

Açık Erişim

47
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları