SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Sorry, I Can't Open My Camera! Social Anxiety Levels of Prospective Teachers In E-Learning Environments During Covid-19 Pandemic
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.10, sa.1, ss.56-71, 2023 (Hakemli Dergi)
Focusing on Sustainable Development of Teachers
Discourse and Communication for Sustainable Education
, cilt.13, sa.1, ss.17-36, 2022 (Hakemli Dergi)
Kamu Spotları ve Zorunlu Yayınları Eğitimde Kullanmak: Sosyal Bilgiler Öğretim Programı Özelinde İlişkilendirmeler
Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.25, sa.47, ss.41-61, 2022 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Coğrafya: Öğretmen Görüşlerine Dayalı Fenomenolojik Bir Araştırma
International journal of geography and geography education (Online)
, cilt.44, ss.124-144, 2021 (Hakemli Dergi)
A Content Analysis of Epistemological Beliefs in Education in the Turkey Context (2002-2020)
Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice
, cilt.3, sa.1, ss.1-19, 2021 (Hakemli Dergi)
Medya Okuryazarlığı Bağlamında Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Medya Algıları: Bir Metafor Çalışması
THE JOURNAL OF INTERNATIONAL LINGUAL SOCIAL AND EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.6, sa.1, ss.92-103, 2020 (Hakemli Dergi)
Middle School Students’ Epistemological Beliefs: Development of A Scale Based on Vignettes and Scenarios
INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY AND EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.7, sa.2, ss.165-176, 2020 (Hakemli Dergi)
Conception of History Through Drawings: Pre-Service Social Studies Teachers’ Conceptions of History
International Journal of Eurasian Education and Culture
, cilt.5, sa.8, ss.301-339, 2020 (Hakemli Dergi)
The Relationships amongst Middle School Students’ Social Studies-Oriented Epistemological Beliefs, Learning Approaches, Academic Risk-Taking Behaviors and Their Course Success: A Structural Equation Modeling
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.35, sa.1, ss.179-199, 2020 (ESCI)
Teaching Social Studies in Historic Places and Museums: An Activity Based Action Research
IJRES : INTERNATIONAL JOURNAL OF RESEARCH IN EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.5, sa.1, ss.252-271, 2019 (Scopus)
Ortaokul Öğrencilerinin Epistemolojik İnançlarının Ölçülmesi: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.15, sa.1, ss.1459-1489, 2018 (Hakemli Dergi)
Epistemik İnanç Ölçeği: Türkçeye Uyarlama, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.17, sa.3, ss.767-783, 2016 (Hakemli Dergi)
Afiş Çalışmalarıyla Ortaokul Öğrencilerinin Çevre Farkındalıkları Ve Sosyal Katılım Becerilerinin Geliştirilmesi
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.16, sa.0, ss.143-158, 2016 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
The Moderating Effect of Users' Social Anxiety on Social Media on The Relationship Between Social Media Burnout and Social Media Discontinuous Use
6th INTERNATIONAL CONGRESS ON CONTEMPORARY SCIENTIFIC RESEARCH, Paris, Fransa, 25 - 28 Ekim 2024
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Facebook Öğretmen Gruplarında Paylaşım Yapma Motivasyonları: Bir Netnografi Çalışması
6th International Symposium of Education and Values, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2022
Fevziye Abdullah Tansel’in İstiklâl Harbi’nde Mücahit Kadınlarımız İsimli Eseri Perspektifinde Antepli Yirik Fatma’yı Hatırlamak
USBES 10. Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Rize, Türkiye, 9 - 11 Haziran 2022
Ortaokul Öğrencilerinin Kültürel Miras Kavramlarına Yönelik Bilişsel Yapılarının Kelime İlişkilendirme Testi İle İncelenmesi
USBES 10. Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Rize, Türkiye, 9 - 11 Haziran 2022
Sosyal Medya Tükenmişlik ölçeği: Türk Kültürüne Uyarlama, Geçerlilik ve Güvenilirlik çalışması.
VII. INCSOS International Congress of Social Sciences., Baku, Azerbaycan, 2 - 04 Haziran 2022
Post-Truth Zamanlarda Doğrunun Peşinde: Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin İnternete Özgü Epistemik Gerekçelendirme Stratejilerinin İncelenmesine Yönelik Bir Karma Yöntem Araştırması
VII. INCSOS International Congress of Social Sciences, Baku, Azerbaycan, 2 - 04 Haziran 2022
Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Kütüphanesinde Yer Alan Tarih Dersi Paylaşımları: Bir İçerik Analizi
International Aegean Symposiums on Social Sciences Humanities, İzmir, Türkiye, 15 - 16 Şubat 2020
Medya Okuryazarlığı Bağlamında Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Medya Algıları: Bir Metafor Çalışması
8. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Kasım 2019
Tarihsel Süreçte Vatandaşlığın Serüveni: İlgili Alanyazın Işığında Vatandaşlık Türlerinin Belirlenmesi
3. ULUSLARARASI ZEUGMA BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, Gaziantep, Türkiye, 22 - 24 Kasım 2019
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Yerleşim Birimlerine Yönelik Bilişsel Yapılarının Kelime İlişkilendirme Testi Aracılığıyla İncelenmesi
II. Uluslararası Coğrafya Eğitimi Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2019
Tarih ve Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Tarihsel Bakış Açısı Edinme Becerileri İle Epistemolojik İnançları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi.
Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu V, İstanbul, Türkiye, 10 Mayıs 2018
Birinci Dünya Savaşı’nda Irak Cephesi Ve Kutü’l-Amâre Zaferi’nin Ortaokul, Lise ve Üniversite Düzeyinde Okutulan Ders Kitaplarına Yansımaları
Kutü’l-Amâre Zaferi’nin 100. Yılı Münasebetiyle I. Dünya Savaşı’nda Irak Cephesi Uluslararası Sempozyumu., Mardin, Türkiye, 28 - 29 Nisan 2016, cilt.1, ss.153-177
Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Demokratik Değer Algılarının Karikatürler Aracılığıyla İncelenmesi.
Uluslararası Katılımlı Değerler Eğitimi Kongresi II., Kırıkkale, Türkiye, 5 - 07 Kasım 2015
Toplumsal Barışın Tesisinde Rol Oynayan Bazı Temel Konularla İlgili İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Beyanatı
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu IV, Bolu, Türkiye, 23 - 25 Nisan 2015
Afiş ve Poster Çalışmalarıyla Ortaokul Öğrencilerinin Çevre Farkındalıkları ve Sosyal Katılım Becerilerinin Geliştirilmesi.
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu IV., Bolu, Türkiye, 23 - 25 Nisan 2015
Kitap & Kitap Bölümleri
Eğitimin Politik Temelleri
Eğitime Giriş, İLĞAN ABDURRAHMAN, AKTAN OSMAN, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.163-193, 2024
Finlandiya
Dünya Ülkelerinde Öğretmen Yetiştirme ve Mesleki Gelişim, İlğan Abdurrahman; Üztemur Servet, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.225-244, 2023
Liliana Maggioni
Yurt Dışında Tarih Eğitimi, Ata Bahri, Altun Adnan, Kaymakcı Selahattin, Editör, İBER Akademi Yayınları, İstanbul, ss.616-625, 2023
Zeugma Mozaik Müzesi ve Bakırcılar Çarşısı Özelinde Gaziantep’in Sosyal Bilgiler Öğretimindeki Potansiyeline Yönelik Bir Araştırma
Tarih Eğitiminde Bir Ekol: Prof. Dr. Mustafa Safran’a Armağan, Hayta Necdet, Ata Bahri, Köksal Hüseyin, Belenli Tuğba, Yakar, Selen, Editör, Berikan Yayım, Ankara, ss.543-574, 2023
Vatandaşlığın Anayasal Boyutu
Vatandaşlık Bilgisi ve Eğitimi-Demokratik Vatandaşlık Eğitimi İçin Yeni Bir yaklaşım, Dinç, Erkan; Dere, İlker; Üztemur, Servet, Editör, Pegem Yayıncılık, Ankara, ss.151-171, 2022
Öğretmen Mesleki Gelişim Aracısı Olarak Eylem Araştırması
ÖĞRETMENLER İÇİN ETKİLİ MESLEKİ GELİŞİM YAKLAŞIMLARI: Kuram ve Uygulama, İlğan Abdurrahman, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.165-192, 2022
İnsan Hak ve Özgürlükleri
İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi, İsmail Acun, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-18, 2021
Etik karar verme, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları
Eğitimde Ahlak ve Etik, Abdurrahman İlğan, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.213-245, 2020
Nitel araştırmanın geçerliliği
Nitel verileri yorumlama, Erkan Dinç, Editör, Pegem Akademi, ss.539-575, 2018