SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Impact of COVID-19 on Formal Education: An International Review of Practices and Potentials of Open Education at a Distance
Stracke C. M., Sharma R. C., BOZKURT A., Burgos D., Cassafieres C. S., Inamorato dos Santos A., et al.
INTERNATIONAL REVIEW OF RESEARCH IN OPEN AND DISTRIBUTED LEARNING
, cilt.23, sa.4, ss.1-18, 2022 (SSCI)
Elements of Open Education: An Invitation to Future Research
INTERNATIONAL REVIEW OF RESEARCH IN OPEN AND DISTRIBUTED LEARNING
, cilt.21, sa.3, ss.319-334, 2020 (SSCI)
What Research Says About MOOCs - An Explorative Content Analysis
INTERNATIONAL REVIEW OF RESEARCH IN OPEN AND DISTRIBUTED LEARNING
, cilt.19, sa.1, ss.242-259, 2018 (SSCI)
Measuring Self-Regulation in Self-Paced Open and Distance Learning Environments
INTERNATIONAL REVIEW OF RESEARCH IN OPEN AND DISTRIBUTED LEARNING
, cilt.19, sa.1, ss.25-43, 2018 (SSCI)
Evaluation Criteria for Interactive E-Books for Open and Distance Learning
International Review of Research in Open and Distance Learning
, cilt.16, sa.5, ss.58-82, 2015 (SSCI)
Trends in distance education research: A content analysis of journals 2009-2013
International Review of Research in Open and Distance Learning
, cilt.16, sa.1, ss.330-363, 2015 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Reimagining Education: Bridging Artificial Intelligence, Transhumanism, and Critical Pedagogy
Journal of Educational Technology and Online Learning
, cilt.7, sa.1, ss.102-113, 2023 (Hakemli Dergi)
What if the devil is my guardian angel: ChatGPT as a case study of using chatbots in education
SMART LEARNING ENVIRONMENTS
, cilt.10, sa.15, ss.1-20, 2023 (ESCI)
Student dropout as a never-ending evergreen phenomenon of online distance education
EUROPEAN JOURNAL OF INVESTIGATION IN HEALTH PSYCHOLOGY AND EDUCATION
, cilt.13, sa.5, ss.906-918, 2023 (ESCI)
Down the rabbit hole: Revisiting etymology, epistemology, history and practice of instructional and learning design
eLearn
, cilt.2022, ss.1-10, 2022 (Hakemli Dergi)
Açık ve uzaktan öğrenme sisteminde kadın öğrenen anlatıları: Feminist bakış açısıyla eleştirel bir değerlendirme
JOURNAL OF HIGHER EDUCATION AND SCIENCE (YUKSEKOGRETIM VE BILIM DERGISI)
, cilt.11, sa.1, ss.64-74, 2021 (Hakemli Dergi)
Uzaktan Öğrenenlerin Eylem Yeterlik Düzeylerinin İncelenmesi
Anadolu Journal of Educational Sciences International
, cilt.10, sa.1, ss.303-323, 2020 (Hakemli Dergi)
Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması
Açık Öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd)
, cilt.6, sa.3, ss.112-142, 2020 (Hakemli Dergi)
Öğrenenlerin Öz-yönetimli öğrenme becerilerinin kitlesel açık çevrimiçi dersler bağlamında incelenmesi
Anadolu Journal of Educational Sciences International
, cilt.10, sa.1, ss.1-30, 2020 (Hakemli Dergi)
Analysis of Open and Distance Learning Narratives Within a Lifelong Learning Context
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.8, sa.4, ss.1298-1322, 2020 (ESCI)
Oyunlaştırma, oyuncu türleri ve oyunlaştırma tasarım çerçeveleri
Açık Öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd)
, cilt.6, sa.1, ss.78-96, 2020 (Hakemli Dergi)
Açık Eğitsel Kaynaklardan Açık Eğitsel Uygulamalara: Türk Yükseköğretimi Bağlamında Ekolojik Bakış Açısıyla Bir Değerlendirme
Açık Öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd)
, cilt.5, sa.3, ss.127-150, 2019 (Hakemli Dergi)
Vizyon 2023: Türkiye’de açık ve uzaktan öğrenme alanında somut ve soyut teknolojiler bağlamında eğilimler
Açık Öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd)
, cilt.5, sa.4, ss.43-64, 2019 (Hakemli Dergi)
Giyilebilir teknolojilerin eğitim amaçlı kullanımına yönelik kavramsal bir değerlendirme
Açık Öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd)
, cilt.4, sa.4, ss.87-102, 2018 (Hakemli Dergi)
Dönüştürülmüş Sınıf 2.0: Bilginin Üretimi ve Sentezlenmesi
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.6, sa.3, ss.143-157, 2018 (Hakemli Dergi)
Açık ve uzaktan öğrenme sisteminde karekod kullanımı: Açıköğretim ders kitapları örneği
AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi
, cilt.9, sa.5, ss.105-120, 2018 (Hakemli Dergi)
OYUNLAŞTIRMA, EĞİTİM VE KURAMSAL YAKLAŞIMLAR: ÖĞRENME SÜREÇLERİNDE MOTİVASYON, ADANMIŞLIK VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.1, sa.45, ss.169-189, 2018 (Hakemli Dergi)
Flipped Classroom 2.0: Producing and Synthesising the Knowledge
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.6, sa.3, ss.143-157, 2018 (ESCI)
Açık ve Uzaktan Öğrenmede Sorularla Zenginleştirilmiş Etkileşimli Video Kullanımı
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.18, sa.2, ss.93-113, 2017 (Hakemli Dergi)
Social Networking Sites as Communication, Interaction, and Learning Environments: Perceptions and Preferences of Distance Education Students
Journal of Learning for Development
, cilt.4, sa.3, ss.348-365, 2017 (Hakemli Dergi)
The Use of Gamification in Distance Education: A Web-Based Gamified Quiz Application
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry
, cilt.8, sa.4, ss.372-395, 2017 (Scopus)
Book Review: Knowing Knowledge
EUROPEAN JOURNAL OF OPEN, DISTANCE AND E-LEARNING
, 2017 (Hakemli Dergi)
Gamification, Education and E-learning: An interview with Andrzej Marczewski
eLearn Magazine
, cilt.2017, sa.8, 2017 (Hakemli Dergi)
Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını
Açık Öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd)
, cilt.3, sa.2, ss.85-124, 2017 (Hakemli Dergi)
Identifying gatekeepers in online learning networks
WORLD JOURNAL ON EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, cilt.9, sa.2, ss.75-88, 2017 (Hakemli Dergi)
Book Review: Analyzing Social Media Networks with NodeXL - Insights from a Connected World
CONTEMPORARY EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, cilt.8, sa.2, ss.191-194, 2017 (Hakemli Dergi)
Learners on the periphery: Lurkers as invisible Learners
EUROPEAN JOURNAL OF OPEN, DISTANCE AND E-LEARNING
, cilt.20, sa.1, ss.191-211, 2017 (Hakemli Dergi)
Öğrenme analitiği: e-öğrenme, büyük veri ve bireyselleştirilmiş öğrenme
Açık Öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd)
, cilt.2, sa.4, ss.55-81, 2016 (Hakemli Dergi)
Book Review: Strategies for Building A Web 2.0 Learning Environment
GLOKALde
, cilt.2, sa.3, ss.58-60, 2016 (Hakemli Dergi)
Improving Creative Writing Skills of EFL Learners Through Microblogging
The Online Journal of New Horizons in Education
, cilt.6, sa.3, ss.88-98, 2016 (Hakemli Dergi)
English 2.0: Learning and Acquisition of English in the Networked Globe with the Connectivist Approach
CONTEMPORARY EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, cilt.6, sa.2, ss.155-168, 2015 (Hakemli Dergi)
Mobil öğrenme: her zaman, her yerde kesintisiz öğrenme deneyimi
Açık Öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd)
, cilt.1, sa.2, ss.65-81, 2015 (Hakemli Dergi)
Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler (Massive Open Online Courses - MOOCs) ve sayısal bilgi çağında yaşamboyu öğrenme fırsatı
Açık Öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd)
, cilt.1, sa.1, ss.56-82, 2015 (Hakemli Dergi)
Homo Ludens: Dijital oyunlar ve eğitim
Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi
, cilt.5, sa.1, 2014 (Hakemli Dergi)
Bir Öğrenme Malzemesi Olarak e-Kitap Hazırlama Adımları
Eğitimde Politika Analizi
, cilt.2, sa.2, ss.8-20, 2013 (Hakemli Dergi)
Book Review: E-Learning and the Science of Instruction
CONTEMPORARY EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, cilt.5, sa.2, ss.175-178, 2013 (Hakemli Dergi)
Bir Öğrenme Malzemesi Olarak Etkileşimli E-Kitap Hazırlama Adımları
Eğitimde Politika Analizi
, cilt.2, sa.2, ss.8-20, 2013 (Hakemli Dergi)
Etkilesimli E-Kitap: Dünü, Bugünü ve Yarını,
inetd
, ss.375-381, 2013 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Instructional design vs learning design: Trends and patterns in scholarly landscape
The Association for Educational Communications and Technology (AECT) 2021 Virtual International Convention, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 02 Kasım 2021
Analysis of the Turkish Online Journal of Distance Education through text-mining
The Association for Educational Communications and Technology (AECT) 2020 Virtual International Convention, Amerika Birleşik Devletleri, 2 - 07 Kasım 2020
Examination of a distance education course through the lens of activity theory
International Open Distance Learning Conference (IODL19), Eskişehir, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2019, ss.275-282
Evolution of MOOC designs, providers and learners and the related MOOC research and publications from 2008 to 2018
International Open Distance Learning Conference (IODL19), Eskişehir, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2019, ss.13-20
The paradox of distance education in girls’xx education
VIth International EurasianEducational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.2230-2236
A Taxomomy of Personas
2018 Social Media for Learning in Higher Education Conference (SocMedHE18), Nottingham, İngiltere, 09 Ocak 2019
Yapılandırılmış ve Yapılandırılmamış Öğrenme Süreçlerinde Blokzinciri Teknolojisi
Fatih Projesi Eğitim Teknolojileri Zirvesi, Ankara, Türkiye, 2 - 03 Kasım 2018
Çevrimiçi ağlar, dağıtık öğrenme ve blokzinciri teknolojisi
EDUCCON 2018: Education 4.0 Studies, Ankara, Türkiye, 27 - 28 Eylül 2018, ss.102-109
Social Network Sites for Communication and Learning Purposes in a Blended Learning Course
16th Communication in the Millennium (CIM-2018), Eskişehir, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2018, ss.274-279
An examination of DigPed narratives through the Lens of the Capacities and Signals Framework
Ireland International Conference on Education (IICE- 2018), 23 - 26 Nisan 2018, ss.124-125
Kitlesel Kaynak Kullanımı ve Yaşamboyu Öğrenenler: Açıköğretim Fakültesi Kalite Elçileri Örneği
Eğitimde FATİH Projesi Eğitim Teknolojileri Zirvesi 2017, Ankara, Türkiye, 17 - 18 Kasım 2017, ss.58-62
Giyilebilir Teknoloji ve Eğitim: Kavramsal Bir Değerlendirme
22.Türkiye de İnternet Konferansı (INET-TR 17), İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2017
5İ Derslerini Uzaktan Eğitimle Alan Öğrencilerin Görüşleri
VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017
USE OF DIGITAL BOOKS AT ACADEMIC LEVEL PERCEPTIONS ATTITUDES AND PREFERENCES OF POST GRADUATE STUDENTS
1 st International Conference on Lifelong Education and Leadership for All, Olomouc, Çek Cumhuriyeti, 29 - 31 Ekim 2015
Sosyal Ağlar ve Yaşamboyu Öğrenme Deneyimi
Akademik Bilişim 2015, Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Şubat 2015, ss.113-118
Artırılmış Gerçeklik Uygulamasının Yabancı Dil Öğretiminde Kullanılması
Akademik Bilişim 2015, Türkiye, 4 - 06 Şubat 2015
Renaissance 2.0: Connecting Dots
The Association for Educational Communications and Technology (AECT) 2014 International Convention, Jacksonville, Amerika Birleşik Devletleri, 4 - 08 Kasım 2014, ss.221-228
Satisfaction, Preferences and Problems of a MOOC Participants
The Association for Educational Communications and Technology (AECT) 2015 International Convention, Indianapolis, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 07 Kasım 2014, ss.35-41
Oyunlaştırma, Oyun Felsefesi ve Eğitim: Gamification
Akademik Bilişim 2014, Mersin, Türkiye, 5 Şubat - 07 Mayıs 2014, ss.155-164
Ağ Toplumu ve Öğrenme: Bağlantıcılık
Akademik Bilişim 2014, Mersin, Türkiye, 5 - 07 Şubat 2014, ss.609-614
Heuristic Yaklaşım: Keşfetme, Deneyim, Açıklama ve Öz-Yansıtıma Dayalı Bilimsel Araştırma Süreci
22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, ss.22
Açık ve Uzaktan Öğretim: Web 2.0 ve Sosyal Ağların Etkileri
Akademik Bilişim 2013, Antalya, Türkiye, 23 - 25 Ocak 2013, ss.689-694
Mega Üniversitelerde Öğrenci Destek Hizmetleri
Akademik Bilişim 2013, Antalya, Türkiye, 23 - 25 Ocak 2013, ss.395-401
Etkileşimli E-Kitap: Dünü, Bugünü ve Yarını
Akademik Bilişim 2013, Antalya, Türkiye, 23 - 25 Ocak 2013, ss.387-393
Kitap & Kitap Bölümleri
Sürdürülebilir Eğitim Ekolojisi Olarak Açık ve Uzaktan Öğrenme
Döngüsel Ekonomi ve Sürdürülebilir Hayat, Mehmet Bulut ve Cem Korkut, Editör, Türkiye Bilimler Akademisi, Ankara, ss.237-258, 2022
Uzaktan eğitim ve dijital kitaplar
Dijital Kitap Teknolojisi: Terminolojiden Pedagojiye, Öngöz, Sakine, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.94-111, 2019
Using motivation, volition, and performance model to overcome online procrastination
Current Academic Studies in Social Sciences, T. Erdoğan, S. Özer., Editör, IVPE, Cetinje, ss.105-112, 2019
Uzaktan eğitim ve dijital kitaplar
Dijital Kitap Teknolojisi: Terminolojiden Pedagojiye, Öngöz, Sakine, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.94-111, 2019
Using motivation, volition, and performance model to overcome online procrastination
Current Academic Studies in Social Studies, T. Erdoğan, S. Özer, Editör, IVPE, Cetinje, ss.105-112, 2019
Cultural Diversity and Its Implications in Online Networked learning Spaces
Supporting Multuculturalism in Open and Distance Learning Spaces, E.Toprak Evrim. G.K., Editör, Hersey,PA:IGI Global, ss.56-81, 2018
Açık ve uzaktan öğrenme kapsamında dijital bölünme
Açık ve Uzaktan Öğrenmede Bireysel Farklılıklar, Yüzer, Tevfik Volkan, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.23-46, 2017
Türkiye’de e-devlet uygulamaları
Bilgi Toplumu ve E-Devlet, Yücel Güney, Muhammet Recep Okur, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları., ss.90-111, 2017
Dijital yayıncılık ve dijital yayıncılık araçları
Web Yayıncılığı, Usta İlker, Kıray Hüseyin Selçuk, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.96-125, 2017
Augmented reality with mobile and ubiquitous learning: Immersive, enriched, situated and seamless learning experiences
Digital Tools for Seamless Learning, S. Nihat Şad M. Ebner, Editör, IGI Global, ss.27-41, 2017
e-Devlet’in Örgütsel, Ekonomik ve Yasal Altyapısı
BİLGİ TOPLUMU VE E-DEVLET, Prof. Dr. Yücel Güney ve Doç. Dr. M. Recep OKUR, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, ss.134-145, 2016
Etkileşimli e-kitap Değerlendirme Kriterleri
Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2013
ETKİLEŞİMLİ E KİTAP DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ
Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 2013