Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
Antisosyal Davranışları Önlemeye Yönelik “Başarıya İlk Adım Programı” Türkçe Versiyonu’nun Etkililiği
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, vol.36, no.161, pp.145-158, 2011 (SSCI)
Articles Published in Other Journals
COVID-19 Pandemisi Sürecinde Okul Öncesi Eğitime Yeni Başlayan Özel Gereksinimli Çocukların Okula Uyumlarının İncelenmesi
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.24, no.1, pp.217-232, 2024 (Peer-Reviewed Journal)
COVİD-19 Pandemi Sürecinde Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocuğa Sahip Annelerin Gereksinimleri, Öz Yeterlikleri ve Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesi
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.36, no.3, pp.1037-1057, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ VE OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN BİREYLERDE ÖRÜNTÜ OLUŞTURMA BECERİSİ ÇALIŞMALARININ İNCELENMESİ
Gelecek Vizyonlar Dergisi
, vol.7, no.3, pp.46-61, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
The Effectiveness of an Interactive Digital Animation-Enriched Application for Teaching Concepts to Students with Intellectual Disabilities
International Technology and Education Journal
, vol.6, no.1, pp.51-58, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
THE EFFECTIVENESS OF SCHOOL-WIDE POSITIVE BEHAVIORAL INTERVENTIONS AND SUPPORTS IN EARLY CHILDHOOD SETTINGS: A MIX MODEL RESEARCH
International Online Journal of Primary Education
, vol.11, no.1, pp.109-135, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Expert Perspectives on Distance Special Education Interventions for Students with Special Needs and Their Families in Turkey During the COVID-19 Pandemic
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, vol.23, no.1, pp.133-164, 2022 (ESCI)
Examination of the effectiveness of naturalistic teaching education program developed for pre-school teachers in Turkey
International Online Journal of Primary Education
, vol.10, no.1, pp.207-234, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Otizm Spektrum Bozukluğu İle Otizm Spektrum Bozukluğu Tanısı Olan Bireylerin Ebeveynlerinin Depresyon Düzeyleri Arasındaki İlişkisi
Pesa International Journal of Social Studies
, vol.6, no.3, pp.232-243, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
The effects of home-based responsive teaching curriculum on interactional behaviors of mothers and their children with autism spectrum disorder: A mixed design study in Turkey.
International Journal of Progressive Education
, vol.15, no.6, pp.33-50, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
The Review of Studies on Routine-Based Teaching Practices Carried Out with Children with Developmental Disabilities
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, vol.20, no.4, pp.815-840, 2019 (ESCI)
Effectiveness of Discrete Trial Training Program for Parents of Children with Autism Spectrum Disorder
International Journal of Progressive Education
, vol.14, no.3, pp.12-31, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Özel eğitim alanında çalışan öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri ve yaşam doyumlarının incelenmesi
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.15, pp.68-86, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
Otizm Davranış Kontrol Listesi Autism Behavior Checklist ABC Modifiye Edilmiş Türkçe Versiyonu nun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması Pilot Uygulama Sonuçları Reliability and Validity of Modified Turkish Version of Autism Behavior Checklist ABC Results of Pilot Study
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION
, vol.5, no.2, pp.168-186, 2014 (Scopus)
Otizm spektrum bozukluğu olan okul öncesi çocuklara yönelik sosyal beceri öğretim müdahaleleri
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, vol.15, no.1, pp.19-38, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
Adaptation and Examining Psychometrical Properties of Pragmatic Language Skills Inventory PLSI in Turkey Pragmatik Dil Becerileri Envanteri nin Türkiye Uyarlaması ve Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesi
Elementary Education Online
, vol.13, no.1, pp.258-273, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
Antisosyal davranışları önlemeye yönelik başarıya ilk adım erken eğitim programının etkililiği ile ilgili yapılan bilimsel çalışmaların incelenmesi: A Review of the first step to success early education program on preventing antisocial behaviors
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION
, vol.6, no.1, pp.55-79, 2014 (Scopus)
Problem (ansisosyal) davranışların önlenmesine yönelik başarıya ilk adım erken eğitim programına bir bakış
Eğitimci Dergisi
, no.20, pp.36-40, 2013 (Non Peer-Reviewed Journal)
Rehber öğretmen adaylarının özel eğitimde psikolojik danışma ve rehberliğe ilişkin öz yeterlik algıları School Counselor Candidates Perception of Self Efficacy Regarding Psychological Counseling in Special Education
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, vol.1, no.31, pp.137-148, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Reviewing Master Thesis and Doctoral Dissertations on Functional Academic Skills of Students with Intellectual Disabilities in Turkey
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, vol.11, no.1, pp.43-61, 2010 (ESCI)
Rehber öğretmenlerin özel eğitimde psikolojik danışma ve rehberliğe ilişkin öz yeterlik algılarının incelenmesi
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, vol.8, no.3, pp.709-719, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
A narrative literature review of studies on relationship between the parental self-efficacy levels and development of young children
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, vol.10, no.1, pp.59-70, 2009 (ESCI)
Annelerin ebeveyn öz yeterlik algıları ile gelişimi risk altında olan bebeklerin gelişimleri arasındaki ilişkiyi inceleyen araştırmalara bir bakış
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, vol.10, no.1, pp.59-68, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Rehber öğretmenlerin özel eğitim öz yeterlik ölçeği Geçerlik ve güvenirlik çalışması
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, vol.10, no.1, pp.29-37, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Rehber Öğretmen Özel Eğitim Öz Yeterlik Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Özel Eğitim Dergisi
, vol.10, no.1, pp.29-37, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Gelişimsel gerilik riski altındaki prematüre ve düşük doğum ağırlıklı çocuğa sahip annelerin gereksinimlerinin belirlenmesi
Özel Eğitim Dergisi
, vol.9, no.2, pp.21-39, 2008 (Peer-Reviewed Journal)
Challenging behavior in young children Understanding preventing and responding effectively Book Review
Beyond Behavior,
, vol.16, no.1, pp.33-36, 2006 (Peer-Reviewed Journal)
Sınıfında zihin engelli bulunan ve bulunmayan sınıf öğretmenlerinin zihin engelli öğrencilerin kaynaştırılmasına yönelik tutumlarının karşılaştırılması
Özel Eğitim Dergisi
, vol.2, no.3, pp.25-40, 1999 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
Relationship Between Language Skills and Problem Behaviors of Elementary School Students: Reflections from Turkey
Teacher Educators of Children with Behavioral Disorders (TECBD) & the Council for Children with Behavioral Disorders (CCBD) Conference & Workshops, Arizona, United States Of America, 16 - 18 November 2023
Project LanBe: Development and Effectiveness of anOnline Platform for Elementary School Teachers toSupport Language Skills and Deal with Problem Behaviors
Teacher Educators of Children with Behavior Disorders (TECBD); the Council for Children with Behavioral Disorders (CCBD) Conference, Arizona, United States Of America, 16 - 18 November 2023
Exploring Anxiety Level of Parents of Young Children with Developmental Disabilities During The Covid-19 Pandemic in Turkey
International Society on Early Intervention Conference (ISEI2022), Michigan, United States Of America, 27 - 30 September 2022, pp.36
Interactional Behaviors of Turkish Mothers and Level of Autism, Social Skills and Problem Behaviors of Young Children with Autism Spectrum Disorders
International Society on Early Intervention Conference (ISEI2022), Michigan, United States Of America, 27 - 30 September 2022, pp.39
Views of Parents of Children with Down Syndrome on Early Intervention Services in Turkey: Problems, Expectations, and Suggestions
International Society on Early Intervention (ISEI2022), Michigan, United States Of America, 27 - 30 September 2022, pp.39
Project naturalistic Instruction: Exploding and transferring evidence-based strategies for early childhood inclusion professionals (Doğal öğretim projesi: Erken çocukluk alanında çalışan profesyonelleri için kanıt temelli stratejilerin transfer edilmesi ve yaygınlaştırılması)
6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2022), Eskişehir, Turkey, 26 - 29 May 2022
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylere Yönelik Kanıt Temelli Uygulamalar: AFIRM Modüllerinin Uyarlanması ve Kullanıcı Görüşlerinin Değerlendirilmesi
6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Turkey, 26 May 2022
0-8 yaş arasında down sendromlu çocuğa sahip ebeveynlerin Türkiye’deki erken müdahale hizmetlerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi
5. Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2020), Online, Turkey, 27 - 29 June 2020
Kaynaştırma Eğitimine İlişkin Türkiye’de Okul Öncesi Öğretmen veya Öğretmen Adaylarının Görüşlerini İnceleyen Çalışmaların Gözden Geçirilmesi
5. Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Turkey, 27 - 29 June 2020
Erken Çocukluk Döneminde Çalışma Belleği İlgili Müdahale Çalışmalarının İncelenmesi
5. Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Turkey, 27 - 29 June 2020
Erken Çocukluk Döneminde Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarda Gözleyerek Öğrenmeye İlişkin Yapılan Araştırmaların Gözden Geçirilmesi
Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdehale Kongresi-UDEMKO, Gaziantep, Turkey, 27 - 29 June 2020
Down Sendromlu Çocuğu Olan Ebeveynlere Yönelik Doğal Öğretime Dayalı Erken Müdahale Programı (DÖDEM)
29.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Turkey, 6 - 09 November 2019
Doğal Öğretim Projesi: Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıflarında Öğretmenler için Doğal Öğretim Süreci
29.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Turkey, 6 - 09 November 2019
School counselors’ self-efficacy perceptions regarding special education in turkey
2009 CEC Annual Convention and Expo, SEATTLE, United States Of America, 01 April 2009 - 04 September 2019
Erken Çocukluk Döneminde Down Sendromlu ve Zihinsel Yetersizliğe Sahip Çocukların Kardeşleri İle Yapılmış Çalışmaların Gözden Geçirilmesi
5 th International Conference on Lifelong Education and Leadership for All-ICLEL, Baku, Azerbaijan, 7 - 12 July 2019
Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) Olan Çocukların İletişim İşlevlerinin Belirlenmesi
II. Uluslararası Erken ÇocukluktaMüdahale Kongresi, Turkey, 29 March - 01 April 2018
Down Sendromlu Küçük Çocuğu Olan Ebeveynler İçin Geliştirilen Doğal Öğretime Dayalı Erken Müdahale (DÖDEM) Programı’xxnın Uygulanması ve Etkililiğinin İncelenmesi.
II. International Congress on Early Childhood Intervention. 29 Mart-1 Nisan 2018, Antalya/Türkiye., 29 March - 01 April 2018
Erken Bütünleştirme Projesi
II. International Congress on Early Childhood Intervention. 29 Mart-1 Nisan 2018, Antalya/Türkiye., 29 March - 01 April 2018
Otizm spektrum bozukluğu olan çocukların iletişim işlevlerinin belirlenmesi
II. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Antalya, Turkey, 29 March - 01 April 2018
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylere Yönelik Tek-denekli Araştırma Desenleriyle Yürütülmüş Alternatif ve Destekleyici İletişim Sistemleri (ADİS) Uygulamalarını Karşılaştıran Araştırmaların Sistematik Gözden Geçirilmesi ve Meta Analizi
2. International Congress on Early Childhood Intervention, 29 March - 01 April 2018
Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocuklara Erken Çocukluk Döneminde Rutin Temelli Öğretim Yaklaşımlarının Uygulandığı Çalışmaların İncelenmesi
2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahele Kongresi, 29 - 31 March 2018
AİLE ODAKLI ÖZEL EĞİTİM DESTEĞİ
I. Ulusal Riskli Bebek Kongresi, Ankara, Turkey, 1 - 04 March 2018, vol.1, pp.1
Naturalistic Instruction Strategies in Early Childhood Inclusion.
Okul Öncesinde Kaynaştırma Konferansı, Hamburg, Germany, 24 November 2017
Doğal öğretim projesi: Okul öncesi kaynaştırma sınıf öğretmenleri için doğal öğretim süreci
27. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Turkey, 8 - 10 November 2017
Doğal öğretim projesi: Okul öncesi kaynaştırma sınıf öğretmenleri için doğal öğretim süreci
27. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Turkey, 8 - 10 November 2017
Down sendromlu çocuğu olan ebeveynlere yönelik doğal öğretime dayalı erken müdahale (DÖDEM) programının etkililiği.
27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 8-10 Kasım 2017, Ondokus Mayıs Üniversitesi, Samsun., Turkey, 8 - 10 November 2017
Okulöncesi Kaynaştırma Öğretmenlerine Yönelik Etkili Uygulamalar: Doğal Öğretim Süreci
5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Turkey, 18 - 21 October 2017
Okulöncesi kaynaştırma öğretmenleri ile doğal öğretim sürecinin uygulanması ve etkililiği
27. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 8 - 10 October 2017
Erken Çocuklukta Okul Çaplı Olumlu Davranış Desteği ModelininEtkililiği
Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 8 - 10 October 2017
Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylerin Eğitiminde Aile Merkezli Müdahalelerin Kullanıldığı Araştırmaların İncelenmesi
27. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 8 - 10 October 2017
Özel gereksinimli karakteri bulunan çocuk kitaplarının incelenmesi
27. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 8 - 10 October 2017
Down Sendromu olan ebeveynlere yönelik doğal öğretime dayalı erken müdahale (DÖDEM) programının etkililiği
27. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 8 - 10 October 2017
“Engeli Olan Çocuklar İçin Kapsayıcı Erken Çocukluk Eğitimi Projesi (UNICEF TURKİYE)”
Türkiye’de Kapsayıcı Erken Çocukluk Eğitiminde Başarı için Öncelikler., 21 - 22 September 2017
ransition Based Early Intervention Group Training for Young Children with Developmental Disabilities in Turkey
the International Society on Early Intervention 2016 Conference (ISEI2016), Stockholm, Sweden, 8 - 10 June 2016, vol.1, pp.62
A School Wide Teacher Training Program on Positive Behavioral Supports in Early Childhood in Turkey
the International Society on Early Intervention 2016 Conference (ISEI2016), Stockholm, Sweden, 8 - 10 June 2016
Interactional Behaviors of Parents of Children with Developmental Disability and Implementation of the Responsive Teaching Program in Turkey
Oral presentation at the International Society on Early Intervention 2016 Conference ISEI2016, Stockholm, Sweden, 8 - 10 June 2016
Dancing with Rhythm in Parent Child Interaction
the International Society on Early Intervention 2016 Conference (ISEI2016), Stockholm, Sweden, 8 - 10 June 2016
Common Aspects and Related Research on Early Intervention Programs Conatining ABA Relationship Based and Naturalistic Teaching Strategies
he International Society on Early Intervention 2016 Conference (ISEI2016), Stockholm, Sweden, 8 - 10 June 2016, vol.1, pp.61
A Review of Studies Conducted on Millieu Teaching
the International Society on Early Intervention 2016 Conference (ISEI2016), Stockholm, Sweden, 8 - 10 June 2016, vol.1, pp.63
The Transition Process of Young Children with Down Syndrome From Early Intervention to Preschool in Turkey
the International Society on Early Intervention 2016 Conference (ISEI2016), Stockholm, Sweden, 8 - 10 June 2016
A Literature Review on the Co Occurrence of Hearing Impairment and Autism Spectrum Disorder
the International Society on Early Intervention 2016 Conference (ISEI2016), Stockholm, Sweden, 8 - 10 June 2016, vol.1, pp.58
Common Aspects and Related Research on Early Intervention Programs Containing ABA, Relationship-Based, and Naturalistic Teaching Strategies
ISEI 2016 Conference, 8 - 10 June 2016
Early Childhood Intervention and the Use of ASQ in Turkey
the 2nd Invitational Symposium of International ASQ Researchers: ASQ AROUND THE WORLD, Stockholm, Sweden, 6 - 08 June 2016
Suggested Screening and Diagnostic Tools for Autism Spectrum Disorder
ISEI 2016 Conference, 8 - 10 June 2016
The Trancition Process of Young Children with Down Syndrome from Early Internention to Preschool in Turkey
International Society on Early Intervention Conference Children's Right and Early Intervention (Stockholm University), Stockholm, Sweden, 8 - 10 June 2016
Gilliam Otistik Bozukluk Derecelendirme Ölçeği 2 Türkçe Versiyonu GOBDÖ 2 TV Kursu
Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası3. Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Turkey, 31 March - 03 April 2016, vol.1, pp.52
Özel Eğitim ve Teknoloji Kullanımı: Let's Try Ict
3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Turkey, 31 March - 03 April 2016
Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıflarında Öğretmenler için DoğalÖğretim Süreci Doğal Öğretim Projesi Hazırlık Aşaması
Uluslararası Katılımlı 3. Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi'ne (UDEMKO2016), Eskişehir, Turkey, 31 March - 03 April 2016, pp.303-304
Engelliler Araştırma Enstitüsü Gelişimsel Destek Biriminde Yürütülen Erken Müdahale Uygulamaları
Uluslararası Katılımlı 3. Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi- UDEMKO2016, Eskişehir, Turkey, 31 March - 03 April 2016
Özel eğitim ve teknoloji kullanımı Lets try ICT projesi
UDEMKO2016, 31 March - 03 April 2016
Okulöncesi kaynaştırma sınıflarında öğretmenler için doğal öğretim süreci: Doğal öğretim projesi hazırlık aşaması
3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2016), Eskişehir, Turkey, 31 March - 03 April 2016
Karşılıklı Öğrenme ile Erken BütünleştirmeEarly Inclusion Through Learning Each Other
Uluslararası Katılımlı 3. Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi'ne (UDEMKO2016), Eskişehir, Turkey, 31 March - 03 April 2016, pp.316
ARİZONA ERKEN MÜDAHALE PROGRAMI (AzEIP)
3.Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta MüdahaleKongresi (UDEMKO-2016), Eskişehir, Turkey, 31 March - 03 April 2016
Hormonlar ve Çocuk
3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Turkey, 31 March - 03 April 2016
Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıflarında Öğretmenler için DoğalÖğretim Süreci Doğal Öğretim Projesi Hazırlık Aşaması
3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Turkey, 31 March - 03 April 2016
Arizona Early Intervention Program AzEIP İncelenmesi ve Tanıtılması
3. Uluslarası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Turkey, 31 March - 03 April 2016
Özel Eğitim ve Teknoloji Kullanımı: Let’s Try Ict
3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Turkey, 31 March - 04 April 2016
Özel Eğitimde Bir Erasmus+ Projesi: Let's Try Ict
25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İstanbul, Turkey, 2 - 04 December 2015
Avrupa’da Zihinsel Yetersizlik Alanında Öğretmenlere Yönelik Bütünleştirme Eğitimi (Inclusion Training In Intellectual Dısability For Educators In Europe
25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Turkey, 2 - 05 December 2015
Okulöncesi Dönemde Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocuklarla Evde ve Kurumda Doğal Öğretim
25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Turkey, 2 - 04 December 2015
Early Childhood Intervention Practices and DEC Recommended Practices in Turkey
DEC’s 31st Annual International Conference on Young Children With Disabilities and Their Fami lies, 7 - 10 October 2015
Etkileşim Temelli Erken Çocuklukta Müdahale ETEÇOM Programı
International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges (ICEFIC 2015), Ankara, Turkey, 13 - 15 May 2015
Gilliam Otistik Bozukluk Derecelendirme Ölçeği 2 Türkçe Versiyonu GOBDÖ 2 TV
nternational Congress on Education for the Future: Issues and Challenges (ICEFIC 2015), 13 - 15 May 2015
Perceptions of parents of babies with down syndrome on diagnosis and intervention services in Turkey
Council for Exceptional Children (CEC) 2015 Convention & Expo, San Diego, United States Of America, 8 April - 11 May 2015
Otizmde Denver Erken Müdahale Modeli ODEM Early Start Denver Model ESDM ne ilişkin çalışmaların betimsel analizi
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Turkey, 25 - 27 September 2014
Erken çocukluk döneminde gelişimsel yetersizliği olan çocuklarda milieu öğretimine ilişkin araştırmaların gözden geçirilmesi
International Congress on Early Childhood Intervention (ICECI2014), Antalya, Turkey, 3 - 06 April 2014
Gelişimsel destek programı (GEDEP)
International Congress on Early Childhood Intervention (ICECI2014), Antalya, Turkey, 3 - 06 April 2014
Gelişimsel destek programı GEDEP
International Congress on Early Childhood Intervention, 3 - 06 April 2014
Social skill teaching intervention for preschool children with Autism Spectrum Disorder
International Congress on Early Childhood Intervention (ICECI 2014), Antalya, Turkey, 3 - 06 April 2014, pp.285
Otizm spektrum bozukluğu gösteren çocukların erken müdahale sürecinde nitelikli baba katılımı
International Congress on Early Childhood Intervention (ICECI2014), Antalya, Turkey, 3 - 06 April 2014
Cerebral Palsy ve Erken Çocuklukta Müdahale İlişki Temelli Yaklaşımlar ve Etkileşim Temelli Erken Çocuklukta Müdahale Programı
4. Uluslararası Cerebral Palsy ve Gelişimsel Bozukluklar Kongresi, İstanbul, Turkey, 6 - 07 December 2013
Otizm spektrum bozukluğu gösteren çocuklara bağımsız tepki verme becerisinin öğretiminde etkinlik çizelgeleri ile öğretimin kullanılması: Kapsamlı ve sistematik bir meta analiz çalışması
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Turkey, 30 October - 01 November 2013
Eğitsel planlama için otizm tarama araçları (ASIEP-3)’nın Türkçeye uyarlanması
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Turkey, 30 October - 01 November 2013, pp.15
Özel eğitim alanında çalışan öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri ve yaşam doyumlarının incelenmesi
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Turkey, 30 October - 01 November 2013, pp.301
Turkish version of the autism screening instrument for educational planning
ISEI Conference 2013, ST PETESBURG, Russia, 1 - 03 July 2013
Case Study: Training a mother of child with Autism on how to provide Discrete Trial Teaching
Regional Conference of International Society on Early Intervention, St. Petersburg, Russia., ST PETERSBURG, Russia, 1 - 03 July 2013
Effectiveness of Responsive Teaching for children with Autism and their mothers in a small group arrangement
Regional Conference of International Society on Early Intervention, St. Petersburg, Russia., ST PETERSBURG, Russia, 1 - 03 July 2013
Qualitative research on the needs of families of children with Cerebral Palsy
Regional Conference of International Society on Early Intervention, St. Petersburg, Russia., ST PETERSBURG, Russia, 01 July 2013
Competencies and perceptions of early childhood inclusive classroom teachers in Turkey
Regional Conference of International Society on Early Intervention, St. Petersburg, Russia., ST PETERSBURG, Russia, 01 July 2013
What predicts academic competence in young Turkish children at risk for antisocial behavior: Problem behaviors or social skills
Regional Conference of International Society on Early Intervention, St. Petersburg, Russia., ST PETERSBURG, Russia, 01 July 2013
Pilot study of the Turkish Version of the Autism Behavior Checklist
Regional Conference of International Society on Early Intervention, St. Petersburg, Russia., ST PETERSBURG, Russia, 01 July 2013
Turkish Version of the Autism Screening Instrument for Educational Planning ASIEP 3
Regional Conference of International Society on Early Intervention, St. Petersburg, Russia., ST PETERSBURG, Russia, 01 July 2013
Antisosyal davranışları önlemeye yönelik başarıya ilk adım erken eğitim müdahale programının etkililiği ile ilgili yapılan bilimsel çalışmaların gözden geçirilmesi
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Turkey, 11 - 12 October 2012
Effectiveness of instruction performed through activity schedules on leisure skills of children with Autism
1st International Early Childhood Intervention Conference & EURLYAID Annual Conference 2012, Braga, Portugal, Braga, Portugal, 01 September 2012, vol.46
Proje BİA-AV: Okulöncesi dönemde antisosyal davranışları erken önlemeye yönelik başarıya ilk adım eğitim programı anaokulu versiyonunun uyarlanması ve etkililiği: Pilot çalışma bulguları
21. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gazimagusa, Cyprus (Kktc), 20 - 22 November 2011
Problem Behaviors Social Skills of Students and Opinions of Teachers on Inclusion
DEC’s 27th. Annual International Confrenece on Young Children with Special Needs and Their Families. November, 17-19, National Harbor, Maryland, USA, Maryland, United States Of America, 17 November 2011
Küçük adımlar erken eğitim programına yönelik Türkiye'de yapılmış olan bilimsel çalışmaların gözden geçirilmesi (Reviewing studies conducted on small steps early intervention program in Turkey)
21. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gazimagusa, Cyprus (Kktc), 20 - 22 October 2011
PROJE BİA-AV: Okulöncesi Dönemde Antisosyal Davranışları Önlemeye Yönelik Başarıya İlk Adım Erken Eğitim Programı Anaokulu Versiyonunun Uyarlanması ve Etkililiği: PİLOT ÇALIŞMA Bulguları
21. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gazimagusa, Cyprus (Kktc), 20 - 22 October 2011
Studies on imitation skills of children with Autism Spectrum Disorders
Third International Society on Early Intervention (ISEI) Conference, New York, USA, New York, United States Of America, 01 May 2011
Otistik bozukluk gösteren çocuğa sahip ebeveynlerin öz yeterlik algılarının incelenmesi
20. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gaziantep, Turkey, 21 - 23 October 2010, pp.256
Etkileşime Dayalı Erken Eğitim Programı EDEP nın gelişimsel yetersizliği olan çocuklar ve anneleri ile etkililiği
20. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gaziantep, Gaziantep, Turkey, 14 October 2010
Investigating needs of mothers with premature low birth weight infants in Turkey
Council for Exceptional Children-Division of Early Childhood’s 26th Annual International Conference on Young Children with Special Needs and Their Families in Kansas City, Kansas, USA, KANSAS CITY, United States Of America, 14 October 2010
Annelerin ebeveyn öz yeterlik algıları ve gelişimi risk altında olan çocukların gelişimleri: Araştırmalara bir bakış
19. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, MARMARİS-MUĞLA, Turkey, 22 - 24 October 2009
Özel eğitimde Türkiye kaynaklı makale bibliyografyası
19. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Marmaris, Turkey, 22 - 24 October 2009
Antisosyal Davranışları Erken Önleme: Başarıya İlk Adım Erken Eğitim Programı
19. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Marmaris, Turkey, 22 - 24 October 2009
Rehber öğretmen adayları ve özel eğitimde psikolojik danışma ve rehberliğe ilişkin öz yeterlik algıları
19. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, MARMARİS-MUĞLA, Turkey, 22 - 24 October 2009
The effectiveness of the first step to success early intervention program in Turkey: Resuls of the pilot study.
The 32nd Teacher Educators for Children With Behavioral Disorders (TECBD), 17 - 19 November 2008, pp.59
Rehber öğretmenlerin özel eğitimde psikolojik danışma ve rehberliğe ilişkin öz yeterlik algılarının incelenmesi
18. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Konya, Turkey, 13 - 15 November 2008, pp.100
Rehber öğretmenlerin özel eğitim öz yeterlik ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması
18. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Konya, Turkey, 13 - 15 November 2008, pp.68
First step to success early intervention program and its implementation in Turkey: Resuls of the pilot study
The 2nd International Conference on Special Education, 18 - 21 June 2008
DİLKOM Oyun Grupları DİL OG
III. Dil ve Konuşma Bozuklukları Kongresi, Ankara, Ankara, Turkey, 2 March - 05 May 2005
Are we including?: Crucial issues regarding Inclusion in Turkey
Council for Exceptional Children Convention Salt Lake City, Utah, USA, SALT LAKE CITY, United States Of America, 02 April 2005
Mothers' self efficacy beliefs & Mother Child interaction : A Turkish Perspective
Council for Exceptional Children Convention Salt Lake City, Utah, USA, SALT LAKE CITY, United States Of America, 02 April 2005
Duygusal ve Davranışsal Bozukluğu olan ve veya olma riski taşıyan çocuklara yönelik erken eğitim programları
XIV. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Bolu, Turkey, 6 - 10 October 2004
Başarıya İlk Adım Erken Eğitim programının Kızılderili Çocuklarla Etkililiğinin Değerlendirilmesi
XIV. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Bolu, Turkey, 6 - 10 October 2004
Öğretmen Yeterlik Ölçeği Özel eğitim ve sınıf öğretmenlerinin öğretmenlik yeterlikleri
XIV. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Bolu, Turkey, 6 - 10 October 2004
An effective early intervention program for at risk children for anti social behaviors First Step to Success
The First Symposium on Learning and Teaching in 2000s by Marmara University, Istanbul, İstanbul, Turkey, 06 June 2002
Examining Turkish teachers sense of efficacy An international perspective
American Educational Research Association (AERA) Annual Meeting, San Diego, CA, USA, SAN DIEGO, United States Of America, 06 March 2002
Cultural factors and assessment of young children at risk or with disabilities
American Educational Research Organization (AERO) Conference, Tempe, Arizona, USA, TEMPE, United States Of America, 6 - 08 March 2001
Parental beliefs on childhood disability
American Educational Research Organization (AERO) Conference, Tempe, Arizona, USA, TEMPE, United States Of America, 06 March 2001
An alternative early assessment approach Play based assessment
The 10th National Special Education Conference, Antakya, ANTAKYA, Turkey, 06 March 2000
Comparison of attitudes of regular teachers toward inclusion of students with mental retardation
The 8th National Special Education Conference, Edirne, Edirne, Turkey, 08 October 1998
Books & Book Chapters
Denver Erken Başlama Modeli (Early Start Denver Model-ESDM)
in: Otizm Spektrum Bozukluğu: İLİŞKİ TEMELLİ-GELİŞİMSEL-DAVRANIŞSAL YAKLAŞIMLAR VE MÜDAHALELER, İbrahim H. DİKEN,Özlem TOPER, Editor, PEGEM AKADEMİ, Ankara, pp.296-314, 2023
Otizm Spektrum Bozukluğu: Tanım, Tarihçe, Nedenler ve Yaygınlık
in: Otizm Spektrum Bozukluğu: İLİŞKİ TEMELLİ-GELİŞİMSEL-DAVRANIŞSAL YAKLAŞIMLAR VE MÜDAHALELER, İbrahim H. Diken,Özlem Toper, Editor, Pegem A Yayıncılık, Ankara, pp.2-27, 2023
Etkileşim Temelli Erken Çocuklukta Müdahale Programı-ETEÇOM (Responsive Teaching-RT)
in: Otizm Spektrum Bozukluğu: İlişki Temelli-Gelişimsel-Davranışsal Yaklaşımlar ve Müdahaleler, İbrahim H. DİKEN,Özlem TOPER, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.232-243, 2023
RT (RESPONSIVE TEACHING): Etkileşimli Öğretim
in: Otizm Spektrum Bozukluğuna Yönelik Kapsamlı Uygulamalar, Ülke-Kürkçüoğlu, Burcu, Editor, Anı Yayıncılık, Ankara, pp.399-436, 2023
RT (RESPONSIVE TEACHING): ETKİLEŞİMLİ ÖĞRETİM
in: Otizm Spektrum Bozukluğuna Yönelik Kapsamlı Uygulamalar, Ülke Kürkçüoğlu, Burcu, Editor, ANI YAYINCILIK, Ankara, pp.399-440, 2023
Otizm Spektrum Bozukluğu: Tanım, Tarihçe, Nedenler ve Yaygınlık
in: Otizm Spektrum Bozukluğu: İlişki Temelli-Gelişimsel-Davranışsal Yaklaşımlar ve Müdahaleler, Diken İbrahim Halil, Toper Özlem, Editor, Pegem Akademi, pp.1-32, 2023
İlişki Geliştirme Müdahalesi (Relationship Development Intervention [RDI]), DIR/Floortime Modeli (Developmental, Individual Differen- ces/Floortime [DIR/Floortime]), Oyun Projesi (The PLAY Project)
in: Otizm Spektrum Bozukluğu: İlişki Temelli-Gelişimsel-Davranışsal Yaklaşımlar ve Müdahaleler, Diken İbrahim H., Toper Özlem, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.248-267, 2023
Otizm Spektrum Bozukluğu: Kanıt Temelli Uygulama Raporları
in: Otizm Spektrum Bozukluğu: İlişki Temelli-Gelişimsel-Davranışsal Yaklaşımlar ve Müdahaleler, Diken İbrahim H., Toper Özlem, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.206-230, 2023
OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN OKULÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARA ETKİNLİKLERLE ÖĞRETİM SUNMA
Vize Akademik, Ankara, 2022
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerde Sosyal Etkileşim Becerileri
in: OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN OKULÖNCESİ DÖNEMDEKİ ÇOCUKLARA ETKİNLİKLERLE ÖĞRETİM SUNMA, Diken İbrahim Halil, Kurnaz Erkan, Editor, Vize Akademik, Ankara, pp.41-59, 2022
Özel Gereksinimli Çocukların Ailelerine Yönelik Aile Eğitim Programları
in: Özel Gereksinimli Bireylerde Aile Eğitimi ve Katılımı, Vesile Yıldız Demirtaş ve Filiz Karadağ, Editor, Vize Akademik, Ankara, pp.367-394, 2022
Özel Gereksinimli Çocukların Ailelerine Yönelik Aile Eğitim Programları
in: Özel Gereksinimli Bireylerde Aile Eğitimi ve Katılımı, Yıldız Demirtaş Vesile, Karadağ Filiz, Editor, Vize Akademik, Ankara, pp.367-394, 2022
Otizm Spektrum Bozukluğu: Tarama, Tanılama ve Gelişimsel Değerlendirme
in: Erken Çocuklukta Otizm Spektrum Bozukluğu Temel Bilgiler, Diken,İbrahim H., Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.165-199, 2022
NİKO Programı: Okulöncesi Dönem Çocuklar İçin Nitelikli Kitap Okuma Erken Müdahale Programı
Vize Akademik, Ankara, 2021
Bakıma Gereksinimi Olan Engelli Bireyler-I
Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2019
Bakıma Gereksinimi Olan Engelli Bireyler-II
Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2019
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler
in: Bakıma Gereksinimi Olan Engelli Bireyler-II, İbrahim Halil Diken, Editor, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, pp.83-102, 2019
Fiziksel Yetersizliği Olan Bireyler
in: Bakıma Gereksinimi Olan Engelli Bireyler-I, Prof. Dr. İbrahim Halil Diken, Editor, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, pp.141-153, 2019
Gilliam Otistik Bozukluk Derecelendirme Ölçeği-2-Türkçe Versiyonu (GOBDÖ-2-TV)
Meteksan (Beta), Ankara, 2018
İVO-ODS: Otizm Spektrum Bozukluğu Kapsamlı Değerlendirme Seti
Meteksan (Beta), Ankara, 2018
Erken Eğitsel Müdahale Modelleri ve Temel KuramlarErken Müdahale
in: Erken Müdahale, Pınar Bayhan, Editor, Hedef Yayıncılık, Ankara, pp.64-81, 2018
Erken Eğitsel Müdahale Modelleri ve Temel Kuramlar
in: Erken Müdahale, Bayhan Pınar, Editor, Hedef CS Basın Yayın, Ankara, pp.64-81, 2018
Imlementation of the International Classification of Functioning, Disability, and Health (ICF) in the Turkish Education System
in: An Emerging Approach for Education and Care: Implementing a Worldwide Classification of Functioning and Disability, Susana Castro,Olympia Palikara, Editor, Routledge Curzon, London , London, pp.23-43, 2018
0-3 YAŞ ÇOCUKLARA EVDE GELİŞİMSEL DESTEK
Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2017
GELİŞİMSEL DESTEĞE GEREKSİNİMİOLAN OKUL DÖNEMİ ÖĞRENCİLER(6-12 YAŞ) VE ÖZELLİKLERİ
Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2017
Özel Eğitim ve Özel Eğitime Gereksinimi Olan Çocuklar
in: Yurdakök Pediatri, Murat Yurdakök, Editor, Güneş Tıp Kitabevleri, Ankara, pp.34-56, 2017
6-12 Yaş Arasındaki Otizm Spektrum Bozukluğu Gösteren Çocukların Özellikleri
in: GELİŞİMSEL DESTEĞE GEREKSİNİMİOLAN OKUL DÖNEMİ ÖĞRENCİLER(6-12 YAŞ) VE ÖZELLİKLERİ, DİKEN, İBRAHİM HALİL, Editor, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, Eskişehir, pp.74-94, 2017
Özel eğitim ve özel eğitime gereksinimi olan çocuklar
in: Yurdakök pediatri, Murat Yurdakök, Editor, Güneş Tıp Kitabevleri, Ankara, pp.490-505, 2017
0-3 yaş çocuklarda nitelikli ebeveyn-çocuk etkileşimi
in: 0-3 yaş çocuklara evde gelişimsel destek (ebeveynler/bakıcılar için), Mehmet Yanardağ, Editor, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, pp.20-48, 2017
OKULÖNCESİ ÖĞRETMENLERİ İÇİN DOĞAL ÖĞRETİM SÜRECİ
Eğiten Kitap, Ankara, 2016
Okul öncesi öğretmenlerine yönelik nitelikli yetişkin davranışları
Eğiten Kitap, Ankara, 2016
Okul Öncesi Ögretmenlerine Yönelik Nitelikli Yetişkin Davranışları
Eğiten Kitap, 2016
Okul öncesi öğretmenlerine yönelik çevresel düzenlemeler
Eğiten Kitap, Ankara, 2016
Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu
Pegem Akademi., Ankara, 2016
Okul öncesi öğretmenlerine yönelik doğal öğretim strateji ve teknikleri
Eğiten Kitap, Ankara, 2016
Okul öncesi öğretmenlerine yönelik gelişimsel yetersizlik türlerinin tanımı ve özellikleri
Eğiten Kitap, Ankara, 2016
Okul öncesi öğretmenlerine yönelik doğal öğretim süreci
Eğiten Kitap, Ankara, 2016
Okul Öncesi Öğretmenlerine Yönelik Çevresel Düzenlemeler
Eğiten Kitap, 2016
Zihin Yetersizliği Ve Otizm Spektrum Bozukluğu Alanlarında Lisansüstü Tez Bibliyografyası
Eğiten Kitap, Ankara, 2016
Erken Çocukluk Döneminde Davranış Problemleri ile Başetme
Ankara: Eğiten Kitap, 2015
Erken Çocukluk Döneminde Dil Becerilerini Geliştirme Anne Baba ve Öğretmen için El Kitabı
Ankara: EĞİTEN KİTAP, 2015
2008-2015 yılları arasında Zihinsel yetersizlik ve Yaygın Gelişimsel Bozukluk Alanlarında Lisansüstü Tez Bibliyografyası
Ankara: EGİTEN KİTAP, Ankara, 2015
Erken Çocukluk Döneminde Doğal Ortamlarda Öğretim
Eğiten Kitap, Ankara, 2015
Özel Eğtiim
Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, 2014
Erken Çocukluk Döneminde Gelişim
PEGEM AKADEMİ, Ankara, 2014
Türkiye'de özel eğitim alanında geliştirilen ve uygulanan ölçme araçları (2 cilt)
Ankara: Maya Akademi, 2012
Özel Eğitim Terimler Sözlüğü
Ankara: MAYA Akademi Yayınları, Ankara, 2010
First Step to Success Early Intervention Program Effectiveness of First Step to Success Early Intervention Program with children in an American Indian Nation Community School
Germany: LAP Lambert Academic Publishing., 2010
İlköğretimde Kaynaştırma
Ankara: Pegem Akademi, Ankara, 2010
Özel Gereksinimli Öğrenciler
in: Sınıfta Etkili Öğretim ve Yönetim (Etkinlikler ve Örnekler), Dilek Erbaş, Editor, Data Yayıncılık, Ankara, pp.553-618, 2010
Özel Eğitimde Türkiye Kaynaklı Makale Bibliyografyası
Maya Akademi, 2009
Erken Müdahale
in: 0-6 Yaş Arası Down Sendromlu Çocuklar ve Gelişimleri, E. Sema Batu, Editor, Eğiten Kitap, Ankara, pp.45-65, 2009
Özel eğitime gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitim
Ankara: Pegem Akademi, 2008
Instructor s Manual for H M Walker E Ramsey F M Gresham s Antisocial behavior in school Strategies and best practices
Pacific Grove, CA: Brooks/Cole Publishing Company., Arizona, 2004