Yayınlar & Eserler

Makaleler 82
Tümü (82)
SCI-E, SSCI, AHCI (22)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (47)
ESCI (25)
Scopus (40)
TRDizin (34)
Diğer Yayınlar (15)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 157

1. Kapsayıcı Kültürel Miras İçin Dijital Çözümler: Engelliler Araştırma Enstitüsü ve iNCLUSION Projesi

Çocuklar için Kültürel Miras Çalışmaları Çalıştayı VI: Eğitimde Özel İhityaçları Olan Çocuklar için Erişilebilirlik Çalıştayı, Ankara, Türkiye, 13 - 14 Kasım 2025, (Özet Bildiri)

6. Türkiye’ye Özgü Bilimsel Yeni Bir Değerlendirme Aracı: Otizm Davranış Değerlendirme Aracı (ODDA)

8. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2025)', Eskişehir, Türkiye, 24 - 27 Nisan 2025, cilt.1, sa.1, ss.90-91, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

7. Öğrenme Güçlüğü Riski Taşıyan 4-6 Yaş Arası Çocukların Problem Davranış ve Sosyal Beceri Düzeylerinin İncelenmesi

8. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2025)', Eskişehir, Türkiye, 24 - 27 Nisan 2025, cilt.1, sa.1, ss.98, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

8. Kültürel Miras Alanlarına Özel Gereksinimli Bireylerin Erişimi; Ebeveynler, Özel Gereksinimli Bireyler ve Kültürel Miras Ajanları Gözünden Türkiye'deki Durum

8. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2025), Eskişehir, Türkiye, 24 - 27 Nisan 2025, ss.92, (Özet Bildiri)

9. Otizm Odaklı Müdahale Kaynakları ve Modülleri (AFIRM): OSB'li Bireylerle Kanıt Temelli Uygulamalar

8. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2025), Eskişehir, Türkiye, 24 - 27 Nisan 2025, ss.87, (Özet Bildiri)

10. Özel Gereksinimli Çocukların Kültürel Mirasa Erişiminde İyi Uygulamalar

8. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2025), Eskişehir, Türkiye, 24 - 27 Nisan 2025, ss.306, (Özet Bildiri)

11. Proje 2de363: Cumhuriyetimizin 2. Yüzyılında 363 Özel Eğitim Anaokulu Personel Kapasitesinin Güçlendirilmesi Projesi

8. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2025)', Eskişehir, Türkiye, 24 - 27 Nisan 2025, cilt.1, sa.1, ss.89, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

12. Proje Dil&Dav: Özel Gereksinimli Öğrencilerin Dil Becerilerini Destekleme ve Problem Davranışları ile Başetmede İlkokul Öğretmenlerinin Mesleki Gelişimlerine Yönelik Çevrimiçi Platformu

8. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2025), Eskişehir, Türkiye, 24 - 27 Nisan 2025, cilt.1, sa.1, ss.88, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

13. Babaların Etkileşim Yolculuğu: OSB’den Etkilenmiş Çocuğu Olan Babalara Yönelik Çevrimiçi Grup ETEÇOM Uygulaması

8. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2025)', Eskişehir, Türkiye, 24 - 27 Nisan 2025, cilt.1, sa.1, ss.96, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

14. Project LanBe: Development and Effectiveness of anOnline Platform for Elementary School Teachers toSupport Language Skills and Deal with Problem Behaviors

Teacher Educators of Children with Behavior Disorders (TECBD); the Council for Children with Behavioral Disorders (CCBD) Conference, Arizona, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 18 Kasım 2023, (Özet Bildiri)

15. Relationship Between Language Skills and Problem Behaviors of Elementary School Students: Reflections from Turkey

Teacher Educators of Children with Behavioral Disorders (TECBD) & the Council for Children with Behavioral Disorders (CCBD) Conference & Workshops, Arizona, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 18 Kasım 2023, (Özet Bildiri)

16. Nitelikli Kitap Okuma (Niko) Erken Müdahale Programının Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar ve Babaları Üzerindeki Etkililiği

7.Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2023), Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2023, (Özet Bildiri)

17. Views of Parents of Children with Down Syndrome on Early Intervention Services in Turkey: Problems, Expectations, and Suggestions

International Society on Early Intervention (ISEI2022), Michigan, Amerika Birleşik Devletleri, 27 - 30 Eylül 2022, ss.39, (Özet Bildiri)

18. Pilot Studies of Responsive Teaching with Preschool Children with Disabilities and their Parents in Turkey

International Society on Early Intervention Conference (ISEI2022), Michigan, Amerika Birleşik Devletleri, 27 - 30 Eylül 2022, ss.20, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

19. Exploring Anxiety Level of Parents of Young Children with Developmental Disabilities During The Covid-19 Pandemic in Turkey

International Society on Early Intervention Conference (ISEI2022), Michigan, Amerika Birleşik Devletleri, 27 - 30 Eylül 2022, ss.36, (Özet Bildiri)

20. Interactional Behaviors of Turkish Mothers and Level of Autism, Social Skills and Problem Behaviors of Young Children with Autism Spectrum Disorders

International Society on Early Intervention Conference (ISEI2022), Michigan, Amerika Birleşik Devletleri, 27 - 30 Eylül 2022, ss.39, (Özet Bildiri)

21. COVİD-19 Pandemisi Sürecinde 0-6 Yaş Aralığında Özel Gereksinimli Çocuğa Sahip Ailelerin Kaygı Düzeyinin İncelenmesi

6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2022), Eskişehir, Türkiye, 26 Mayıs 2022, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

22. COVID-19 Sürecinde Okul Öncesi Eğitime Yeni Başlayan Özel Gereksinimli Çocukların Okula Uyumlarının Değerlendirilmesi

6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2022), Eskişehir, Türkiye, 26 Mayıs 2022, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

23. COVİD-19 Pandemi Sürecinde Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocuğa Sahip Ebeveynlerin Gereksinimleri ve Psikolojik Durumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2022), Eskişehir, Türkiye, 26 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)

26. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylere Yönelik Kanıt Temelli Uygulamalar: AFIRM Modüllerinin Uyarlanması ve Kullanıcı Görüşlerinin Değerlendirilmesi

6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 26 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)

27. Nitelikli Kitap Okuma Erken Müdahale Programı (NİKO)

5. Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2020, (Özet Bildiri)

28. 0-8 yaş arasında down sendromlu çocuğa sahip ebeveynlerin Türkiye’deki erken müdahale hizmetlerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi

5. Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2020), Online, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2020, (Özet Bildiri)

29. Erken Çocukluk Döneminde Çalışma Belleği İlgili Müdahale Çalışmalarının İncelenmesi

5. Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2020, (Özet Bildiri)

31. Erken Çocukluk Döneminde Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarda Gözleyerek Öğrenmeye İlişkin Yapılan Araştırmaların Gözden Geçirilmesi

Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdehale Kongresi-UDEMKO, Gaziantep, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2020, (Özet Bildiri)

34. Türkiye'de okul öncesi kaynaştırma öğretmenlerine yönelik kapsamlı ve etkili uygulama: Doğal öğretim projesi

29. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Kuşadası, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

35. School counselors’ self-efficacy perceptions regarding special education in turkey

2009 CEC Annual Convention and Expo, SEATTLE, Amerika Birleşik Devletleri, 01 Nisan 2009 - 04 Eylül 2019, (Özet Bildiri)

36. Erken Çocukluk Döneminde Down Sendromlu ve Zihinsel Yetersizliğe Sahip Çocukların Kardeşleri İle Yapılmış Çalışmaların Gözden Geçirilmesi

5 th International Conference on Lifelong Education and Leadership for All-ICLEL, Baku, Azerbaycan, 7 - 12 Temmuz 2019, (Özet Bildiri)

37. Activity and Transition-Based Naturalistic Instruction at Centers (Master Lecture)

International Society on Early Intervention Conference, 25 - 28 Haziran 2019, (Özet Bildiri)

38. Erken Çocuklukta Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocuklara Temel Matematik Becerilerinin Öğretimine Yönelik Araştırmaların İncelenmesi

2. International Congress on Early Childhood Intervention, Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

39. Rutin-Etkinlik-Geçiş Temelli Fırsat Öğretimine Dayalı Grup Eğitimi Modeli

2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongeesi, Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, ss.140, (Özet Bildiri)

40. Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) Olan Çocukların İletişim İşlevlerinin Belirlenmesi

II. Uluslararası Erken ÇocukluktaMüdahale Kongresi, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Tam Metin Bildiri)

41. Erken Bütünleştirme Projesi

II. International Congress on Early Childhood Intervention. 29 Mart-1 Nisan 2018, Antalya/Türkiye., 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

43. Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) Üzerinde Dolaylı Bir Faktör Olarak Ailenin Psikolojik Sağlığı

2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 29 Mart 2018, (Özet Bildiri) Creative Commons License

44. Otizm spektrum bozukluğu olan çocukların iletişim işlevlerinin belirlenmesi

II. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

47. AİLE ODAKLI ÖZEL EĞİTİM DESTEĞİ

I. Ulusal Riskli Bebek Kongresi, Ankara, Türkiye, 1 - 04 Mart 2018, cilt.1, ss.1, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

48. Engelliler Araştırma Enstitüsü Gelişimsel Destek Birimi Müdahale Modeli

Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

49. Naturalistic Instruction Strategies in Early Childhood Inclusion.

Okul Öncesinde Kaynaştırma Konferansı, Hamburg, Almanya, 24 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

50. Doğal öğretim projesi: Okul öncesi kaynaştırma sınıf öğretmenleri için doğal öğretim süreci

27. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

51. Down sendromlu çocuğu olan ebeveynlere yönelik doğal öğretime dayalı erken müdahale (DÖDEM) programının etkililiği.

27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 8-10 Kasım 2017, Ondokus Mayıs Üniversitesi, Samsun., Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

53. Doğal Öğretim Projesi: Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıf Öğretmenleri için Doğal Öğretim Süreci

ULUSLARARASI KATILIMLI 27. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, ss.51, (Özet Bildiri)

54. OKULÖNCES KAYNAŞTIRMA SINIFINDA ÖĞRETMEN

5. ULUSLARARASI OKUL ÖNCESİEĞİTİM KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2016, cilt.1, ss.1, (Özet Bildiri)

55. Okulöncesi Kaynaştırma Öğretmenlerine Yönelik Etkili Uygulamalar: Doğal Öğretim Süreci

5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

56. Okulöncesi kaynaştırma öğretmenleri ile doğal öğretim sürecinin uygulanması ve etkililiği

27. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 8 - 10 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

59. Erken Çocuklukta Okul Çaplı Olumlu Davranış Desteği ModelininEtkililiği

Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 8 - 10 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

60. Özel gereksinimli karakteri bulunan çocuk kitaplarının incelenmesi

27. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 8 - 10 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

61. “Engeli Olan Çocuklar İçin Kapsayıcı Erken Çocukluk Eğitimi Projesi (UNICEF TURKİYE)”

Türkiye’de Kapsayıcı Erken Çocukluk Eğitiminde Başarı için Öncelikler., 21 - 22 Eylül 2017

62. Common Aspects and Related Research on Early Intervention Programs Conatining ABA Relationship Based and Naturalistic Teaching Strategies

he International Society on Early Intervention 2016 Conference (ISEI2016), Stockholm, İsveç, 8 - 10 Haziran 2016, cilt.1, ss.61, (Özet Bildiri)

63. A School Wide Teacher Training Program on Positive Behavioral Supports in Early Childhood in Turkey

the International Society on Early Intervention 2016 Conference (ISEI2016), Stockholm, İsveç, 8 - 10 Haziran 2016

64. The Transition Process of Young Children with Down Syndrome From Early Intervention to Preschool in Turkey

the International Society on Early Intervention 2016 Conference (ISEI2016), Stockholm, İsveç, 8 - 10 Haziran 2016

65. ransition Based Early Intervention Group Training for Young Children with Developmental Disabilities in Turkey

the International Society on Early Intervention 2016 Conference (ISEI2016), Stockholm, İsveç, 8 - 10 Haziran 2016, cilt.1, ss.62

66. A Review of Studies Conducted on Millieu Teaching

the International Society on Early Intervention 2016 Conference (ISEI2016), Stockholm, İsveç, 8 - 10 Haziran 2016, cilt.1, ss.63

67. Dancing with Rhythm in Parent Child Interaction

the International Society on Early Intervention 2016 Conference (ISEI2016), Stockholm, İsveç, 8 - 10 Haziran 2016

68. Interactional Behaviors of Parents of Children with Developmental Disability and Implementation of the Responsive Teaching Program in Turkey

Oral presentation at the International Society on Early Intervention 2016 Conference ISEI2016, Stockholm, İsveç, 8 - 10 Haziran 2016, (Tam Metin Bildiri)

69. A Review of Studies Conducted on Milleu Teaching

International Society on Early Intervention Conference 2016, Stockholm, İsveç, 8 - 10 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

70. Early Childhood Intervention and the Use of ASQ in Turkey

the 2nd Invitational Symposium of International ASQ Researchers: ASQ AROUND THE WORLD, Stockholm, İsveç, 6 - 08 Haziran 2016

73. A Literature Review on the Co Occurence of Hearing Impairment and Autism Spectrum Disorder

International Society on Early Intervention Conference Stockholm/Sweden 2016, Stockholm, İsveç, 8 - 10 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

74. A Literature Review on the Co Occurrence of Hearing Impairment and Autism Spectrum Disorder

the International Society on Early Intervention 2016 Conference (ISEI2016), Stockholm, İsveç, 8 - 10 Haziran 2016, cilt.1, ss.58, (Özet Bildiri)

75. The Trancition Process of Young Children with Down Syndrome from Early Internention to Preschool in Turkey

International Society on Early Intervention Conference Children's Right and Early Intervention (Stockholm University), Stockholm, İsveç, 8 - 10 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

76. Okulöncesi kaynaştırma sınıflarında öğretmenler için doğal öğretim süreci: Doğal öğretim projesi hazırlık aşaması

3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2016), Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

77. Engelliler Araştırma Enstitüsü Gelişimsel Destek Biriminde Yürütülen Erken Müdahale Uygulamaları

Uluslararası Katılımlı 3. Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi- UDEMKO2016, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Tam Metin Bildiri)

78. Özel Eğitim ve Teknoloji Kullanımı: Let's Try Ict

3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

79. Gilliam Otistik Bozukluk Derecelendirme Ölçeği 2 Türkçe Versiyonu GOBDÖ 2 TV Kursu

Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası3. Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, cilt.1, ss.52

80. Karşılıklı Öğrenme ile Erken BütünleştirmeEarly Inclusion Through Learning Each Other

Uluslararası Katılımlı 3. Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi'ne (UDEMKO2016), Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, ss.316

82. ARİZONA ERKEN MÜDAHALE PROGRAMI (AzEIP)

3.Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta MüdahaleKongresi (UDEMKO-2016), Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

83. Eğitim ve Teknoloji Kullanımı LET S TRY I T PROJESİ

Uluslararası Katılımlı 3.Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2016), Eskişehir, Türkiye, 1 - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

84. Avrupa da Zihinsel Yetersizlik Alanında Öğretmenlere Yönelik Bütünleştirme Eğitimi Bir ERASMUS Projesi

Uluslararası Katılımlı 3.Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2016)., Eskişehir, Türkiye, 1 - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

85. Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıflarında Öğretmenler için DoğalÖğretim Süreci Doğal Öğretim Projesi Hazırlık Aşaması

3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

86. Hormonlar ve Çocuk

3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

87. Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıflarında Öğretmenler için Doğal Öğretim Süreci Doğal Öğretim Projesi Hazırlık Aşaması

3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

88. Arizona Early Intervention Program AzEIP İncelenmesi ve Tanıtılması

3. Uluslarası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

89. Özel Eğitim ve Teknoloji Kullanımı: Let’s Try Ict

3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 04 Nisan 2016, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

91. Özel Eğitimde Bir Erasmus+ Projesi: Let's Try Ict

25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015, (Özet Bildiri)

94. Early Childhood Intervention Practices and DEC Recommended Practices in Turkey

DEC’s 31st Annual International Conference on Young Children With Disabilities and Their Fami lies, 7 - 10 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

95. Gilliam Otistik Bozukluk Derecelendirme Ölçeği 2 Türkçe Versiyonu GOBDÖ 2 TV

nternational Congress on Education for the Future: Issues and Challenges (ICEFIC 2015), 13 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

96. Etkileşim Temelli Erken Çocuklukta Müdahale ETEÇOM Programı

International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges (ICEFIC 2015), Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

97. Perceptions of parents of babies with down syndrome on diagnosis and intervention services in Turkey

Council for Exceptional Children (CEC) 2015 Convention & Expo, San Diego, Amerika Birleşik Devletleri, 8 Nisan - 11 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

99. Gelişimsel destek programı GEDEP

International Congress on Early Childhood Intervention, 3 - 06 Nisan 2014

100. Gelişimsel destek programı (GEDEP)

International Congress on Early Childhood Intervention (ICECI2014), Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

102. Social skill teaching intervention for preschool children with Autism Spectrum Disorder

International Congress on Early Childhood Intervention (ICECI 2014), Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014, ss.285, (Özet Bildiri)

103. Otizm spektrum bozukluğu gösteren çocukların erken müdahale sürecinde nitelikli baba katılımı

International Congress on Early Childhood Intervention (ICECI2014), Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

104. Cerebral Palsy ve Erken Çocuklukta Müdahale İlişki Temelli Yaklaşımlar ve Etkileşim Temelli Erken Çocuklukta Müdahale Programı

4. Uluslararası Cerebral Palsy ve Gelişimsel Bozukluklar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 6 - 07 Aralık 2013, (Özet Bildiri)

107. Eğitsel planlama için otizm tarama araçları (ASIEP-3)’nın Türkçeye uyarlanması

23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013, ss.15, (Özet Bildiri)

108. Case Study: Training a mother of child with Autism on how to provide Discrete Trial Teaching

Regional Conference of International Society on Early Intervention, St. Petersburg, Russia., ST PETERSBURG, Rusya, 1 - 03 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)

109. Effectiveness of Responsive Teaching for children with Autism and their mothers in a small group arrangement

Regional Conference of International Society on Early Intervention, St. Petersburg, Russia., ST PETERSBURG, Rusya, 1 - 03 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)

111. Competencies and perceptions of early childhood inclusive classroom teachers in Turkey

Regional Conference of International Society on Early Intervention, St. Petersburg, Russia., ST PETERSBURG, Rusya, 01 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)

112. Qualitative research on the needs of families of children with Cerebral Palsy

Regional Conference of International Society on Early Intervention, St. Petersburg, Russia., ST PETERSBURG, Rusya, 01 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)

113. What predicts academic competence in young Turkish children at risk for antisocial behavior: Problem behaviors or social skills

Regional Conference of International Society on Early Intervention, St. Petersburg, Russia., ST PETERSBURG, Rusya, 01 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)

114. Turkish Version of the Autism Screening Instrument for Educational Planning ASIEP 3

Regional Conference of International Society on Early Intervention, St. Petersburg, Russia., ST PETERSBURG, Rusya, 01 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)

115. Pilot study of the Turkish Version of the Autism Behavior Checklist

Regional Conference of International Society on Early Intervention, St. Petersburg, Russia., ST PETERSBURG, Rusya, 01 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)

121. First step to success early intervention program preschool version implementation in Turkey and quantitative results

1st International Early Childhood Intervention Conference & EURLYAID Annual Conference, Braga, Portekiz, 13 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)

122. First Step to Success Early Intervention Program -Preschool Version: Implementation in Turkey and Quantitative Results

1st International Early Childhood Intervention Conference and EURLYAID Annual Conference, Braga, Portekiz, 13 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)

123. First Step to Success Early Intervention Program -Preschool Version: Implementation in Turkey and Qualitative Results

1st International Early Childhood Intervention Conference EURLYAID Annual Conference, Braga, Portekiz, 13 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)

124. Effectiveness of instruction performed through activity schedules on leisure skills of children with Autism

1st International Early Childhood Intervention Conference & EURLYAID Annual Conference 2012, Braga, Portugal, Braga, Portekiz, 01 Eylül 2012, cilt.46, (Özet Bildiri)

126. Başarıya ilk adım erken eğitim programı anaokulu versiyonu: Türkiye uygulaması

International Participation 1st National Interdisciplinary Congress on Early Intervention, Antalya, Türkiye, 1 - 05 Şubat 2012, (Özet Bildiri)

127. Başarıya İlk Adım (BİA) Erken Eğitim Programı Anaokulu Versiyonu: Türkiye Uygulaması.

I. Uluslararası Katılımlı Ulusal Erken Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 01 Şubat 2012, (Özet Bildiri)

129. Problem Behaviors Social Skills of Students and Opinions of Teachers on Inclusion

DEC’s 27th. Annual International Confrenece on Young Children with Special Needs and Their Families. November, 17-19, National Harbor, Maryland, USA, Maryland, Amerika Birleşik Devletleri, 17 Kasım 2011, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

133. First step to success early intervention program preschool version: Implementation in Turkey and quantitative results

1st International Early Childhood Intervention Conference & EURLYAID Annual Conference, Braga, Portekiz, 08 Eylül 2012 - 11 Eylül 2011, (Özet Bildiri)

134. Studies on imitation skills of children with Autism Spectrum Disorders

Third International Society on Early Intervention (ISEI) Conference, New York, USA, New York, Amerika Birleşik Devletleri, 01 Mayıs 2011, (Özet Bildiri)

136. Investigating needs of mothers with premature low birth weight infants in Turkey

Council for Exceptional Children-Division of Early Childhood’s 26th Annual International Conference on Young Children with Special Needs and Their Families in Kansas City, Kansas, USA, KANSAS CITY, Amerika Birleşik Devletleri, 14 Ekim 2010, (Özet Bildiri)

139. Özel eğitimde Türkiye kaynaklı makale bibliyografyası

19. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Marmaris, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2009, (Özet Bildiri)

142. The effectiveness of the first step to success early intervention program in Turkey: Resuls of the pilot study.

The 32nd Teacher Educators for Children With Behavioral Disorders (TECBD), 17 - 19 Kasım 2008, ss.59, (Özet Bildiri)

143. Rehber öğretmenlerin özel eğitim öz yeterlik ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması

18. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Konya, Türkiye, 13 - 15 Kasım 2008, ss.68, (Özet Bildiri)

146. DİLKOM Oyun Grupları DİL OG

III. Dil ve Konuşma Bozuklukları Kongresi, Ankara, Ankara, Türkiye, 2 Mart - 05 Mayıs 2005, (Özet Bildiri)

147. Mothers' self efficacy beliefs & Mother Child interaction : A Turkish Perspective

Council for Exceptional Children Convention Salt Lake City, Utah, USA, SALT LAKE CITY, Amerika Birleşik Devletleri, 02 Nisan 2005, (Özet Bildiri)

148. Are we including?: Crucial issues regarding Inclusion in Turkey

Council for Exceptional Children Convention Salt Lake City, Utah, USA, SALT LAKE CITY, Amerika Birleşik Devletleri, 02 Nisan 2005, (Özet Bildiri)

149. Öğretmen Yeterlik Ölçeği Özel eğitim ve sınıf öğretmenlerinin öğretmenlik yeterlikleri

XIV. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Bolu, Türkiye, 6 - 10 Ekim 2004, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

150. Duygusal ve Davranışsal Bozukluğu olan ve veya olma riski taşıyan çocuklara yönelik erken eğitim programları

XIV. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Bolu, Türkiye, 6 - 10 Ekim 2004, (Özet Bildiri)

151. Başarıya İlk Adım Erken Eğitim programının Kızılderili Çocuklarla Etkililiğinin Değerlendirilmesi

XIV. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Bolu, Türkiye, 6 - 10 Ekim 2004, (Özet Bildiri)

152. An effective early intervention program for at risk children for anti social behaviors First Step to Success

The First Symposium on Learning and Teaching in 2000s by Marmara University, Istanbul, İstanbul, Türkiye, 06 Haziran 2002, (Özet Bildiri)

153. Examining Turkish teachers sense of efficacy An international perspective

American Educational Research Association (AERA) Annual Meeting, San Diego, CA, USA, SAN DIEGO, Amerika Birleşik Devletleri, 06 Mart 2002, (Özet Bildiri)

154. Cultural factors and assessment of young children at risk or with disabilities

American Educational Research Organization (AERO) Conference, Tempe, Arizona, USA, TEMPE, Amerika Birleşik Devletleri, 6 - 08 Mart 2001, (Özet Bildiri)

155. Parental beliefs on childhood disability

American Educational Research Organization (AERO) Conference, Tempe, Arizona, USA, TEMPE, Amerika Birleşik Devletleri, 06 Mart 2001, (Özet Bildiri)

156. An alternative early assessment approach Play based assessment

The 10th National Special Education Conference, Antakya, ANTAKYA, Türkiye, 06 Mart 2000, (Özet Bildiri)

157. Comparison of attitudes of regular teachers toward inclusion of students with mental retardation

The 8th National Special Education Conference, Edirne, Edirne, Türkiye, 08 Ekim 1998, (Özet Bildiri)
Kitaplar 93

2. Denver Erken Başlama Modeli (Early Start Denver Model-ESDM)

Otizm Spektrum Bozukluğu: İLİŞKİ TEMELLİ-GELİŞİMSEL-DAVRANIŞSAL YAKLAŞIMLAR VE MÜDAHALELER, İbrahim H. DİKEN,Özlem TOPER, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.296-314, 2023 Sürdürülebilir Kalkınma

3. Otizm Spektrum Bozukluğu: Tanım, Tarihçe, Nedenler ve Yaygınlık

Otizm Spektrum Bozukluğu: İLİŞKİ TEMELLİ-GELİŞİMSEL-DAVRANIŞSAL YAKLAŞIMLAR VE MÜDAHALELER, İbrahim H. Diken,Özlem Toper, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.2-27, 2023 Sürdürülebilir Kalkınma

4. Otizm Spektrum Bozukluğu: Özellikler

Otizm Spektrum Bozukluğu: İLİŞKİ TEMELLİ-GELİŞİMSEL-DAVRANIŞSAL YAKLAŞIMLAR VE MÜDAHALELER, İbrahim H. DİKEN,Özlem TOPER, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.34-49, 2023 Sürdürülebilir Kalkınma

5. Etkileşim Temelli Erken Çocuklukta Müdahale Programı-ETEÇOM (Responsive Teaching-RT)

Otizm Spektrum Bozukluğu: İlişki Temelli-Gelişimsel-Davranışsal Yaklaşımlar ve Müdahaleler, İbrahim H. DİKEN,Özlem TOPER, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.232-243, 2023 Sürdürülebilir Kalkınma

6. Etkileşim Temelli Erken Çocuklukta Müdahale Programı-ETEÇOM (Responsive Teaching-RT)

Otizm Spektrum Bozukluğu: İlişki Temelli-Gelişimsel-Davranışsal Yaklaşımlar ve Müdahaleler, Diken İbrahim Halil, Toper Özlem, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.232-243, 2023

7. RT (RESPONSIVE TEACHING): Etkileşimli Öğretim

Otizm Spektrum Bozukluğuna Yönelik Kapsamlı Uygulamalar, Ülke-Kürkçüoğlu, Burcu, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.399-436, 2023

8. Otizm Spektrum Bozukluğu: Tanım, Tarihçe, Nedenler ve Yaygınlık

Otizm Spektrum Bozukluğu:İLİŞKİ TEMELLİ-GELİŞİMSEL-DAVRANIŞSAL YAKLAŞIMLAR VE MÜDAHALELER, Diken İbrahim Halil, Toper Özlem, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.2-27, 2023

9. Otizm Spektrum Bozukluğu: Kanıt Temelli Uygulama Raporları

Otizm Spektrum Bozukluğu: İLİŞKİ TEMELLİ-GELİŞİMSEL-DAVRANIŞSAL YAKLAŞIMLAR VE MÜDAHALELER, Diken İbrahim Halil, Toper Özlem, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.206-228, 2023

10. Otizm Spektrum Bozukluğu: Tanım, Tarihçe, Nedenler ve Yaygınlık

Otizm Spektrum Bozukluğu: İlişki Temelli-Gelişimsel-Davranışsal Yaklaşımlar ve Müdahaleler, Diken İbrahim Halil, Toper Özlem, Editör, Pegem Akademi, ss.1-32, 2023

11. Otizm Spektrum Bozukluğu: Özellikler

Otizm Spektrum Bozukluğu: İlişki Temelli-Gelişimsel-Davranışsal Yaklaşımlar ve Müdahaleler, Diken İbrahim Halil, Toper Özlem, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.34-49, 2023

12. RT (RESPONSIVE TEACHING): ETKİLEŞİMLİ ÖĞRETİM

Otizm Spektrum Bozukluğuna Yönelik Kapsamlı Uygulamalar, Ülke Kürkçüoğlu, Burcu, Editör, ANI YAYINCILIK, Ankara, ss.399-440, 2023

13. Denver Erken Başlama Modeli (Early Start Denver Model-ESDM)

Otizm Spektrum Bozukluğu: İLİŞKİ TEMELLİ-GELİŞİMSEL-DAVRANIŞSAL YAKLAŞIMLAR VE MÜDAHALELER, Diken İbrahim Halil, Toper Özlem, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.296-314, 2023

14. Özel Eğitim

2033 Türkiye Eğitim Politikaları Strateji Belgesi, Akgündüz Devrim, Editör, İstanbul Aydın Üniversitesi, İstanbul, ss.380-401, 2023

15. İlişki Geliştirme Müdahalesi (Relationship Development Intervention [RDI]), DIR/Floortime Modeli (Developmental, Individual Differen- ces/Floortime [DIR/Floortime]), Oyun Projesi (The PLAY Project)

Otizm Spektrum Bozukluğu: İlişki Temelli-Gelişimsel-Davranışsal Yaklaşımlar ve Müdahaleler, Diken İbrahim H., Toper Özlem, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.248-267, 2023

16. Otizm Spektrum Bozukluğu: Kanıt Temelli Uygulama Raporları

Otizm Spektrum Bozukluğu: İlişki Temelli-Gelişimsel-Davranışsal Yaklaşımlar ve Müdahaleler, Diken İbrahim H., Toper Özlem, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.206-230, 2023

17. İlişki Geliştirme Müdahalesi (Relationship Development Intervention [RDI]), DIR/Floortime Modeli (Developmental, Individual Differences/ Floortime [DIR/Floortime]), Oyun Projesi (The PLAY Project)

Otizm Spektrum Bozukluğu: İLİŞKİ TEMELLİ-GELİŞİMSEL-DAVRANIŞSAL YAKLAŞIMLAR VE MÜDAHALELER, Diken İbrahim Halil, Toper Özlem, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.248-266, 2023

20. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerde Sosyal Etkileşim Becerileri

OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN OKULÖNCESİ DÖNEMDEKİ ÇOCUKLARA ETKİNLİKLERLE ÖĞRETİM SUNMA, Diken İbrahim Halil, Kurnaz Erkan, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.41-59, 2022

21. Özel Gereksinimli Çocukların Ailelerine Yönelik Aile Eğitim Programları

Özel Gereksinimli Bireylerde Aile Eğitimi ve Katılımı, Vesile Yıldız Demirtaş ve Filiz Karadağ, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.367-394, 2022

22. Otizm Spektrum Bozukluğu: Tarama, Tanılama ve Gelişimsel Değerlendirme

Erken Çocuklukta Otizm Spektrum Bozukluğu Temel Bilgiler, Diken,İbrahim H., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.165-199, 2022

23. Özel Gereksinimli Çocukların Ailelerine Yönelik Aile Eğitim Programları

Özel Gereksinimli Bireylerde Aile Eğitimi ve Katılımı, Yıldız Demirtaş Vesile, Karadağ Filiz, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.367-394, 2022

25. Çocuklarda özel eğitim uygulamaları

Özel Gereksinim ve Ruhsal Bozukluklar, Başgül Şaziye Senem, Esin İbrahim Selçuk, Editör, Türkiye Klinikleri, Ankara, ss.5-11, 2021

26. Çocuklarda özel eğitim uygulamaları

Özel Gereksinim ve Ruhsal Bozukluklar, Başgül Şaziye Sanem, Editör, Türkiye Klinikleri, Ankara, ss.5-21, 2021

38. Bakıma Gereksinimi Olan Engelli Bireyler-II

Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2019

39. Bakıma Gereksinimi Olan Engelli Bireyler-I

Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2019

40. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler

Bakıma Gereksinimi Olan Engelli Bireyler-II, İbrahim Halil Diken, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.83-102, 2019

41. Fiziksel Yetersizliği Olan Bireyler

Bakıma Gereksinimi Olan Engelli Bireyler-I, Prof. Dr. İbrahim Halil Diken, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.141-153, 2019

46. Erken Eğitsel Müdahale Modelleri ve Temel KuramlarErken Müdahale

Erken Müdahale, Pınar Bayhan, Editör, Hedef Yayıncılık, Ankara, ss.64-81, 2018

47. Imlementation of the International Classification of Functioning, Disability, and Health (ICF) in the Turkish Education System

An Emerging Approach for Education and Care: Implementing a Worldwide Classification of Functioning and Disability, Susana Castro,Olympia Palikara, Editör, Routledge Curzon, London , London, ss.23-43, 2018

48. Erken Eğitsel Müdahale Modelleri ve Temel Kuramlar

Erken Müdahale, Bayhan Pınar, Editör, Hedef CS Basın Yayın, Ankara, ss.64-81, 2018

50. 0-3 YAŞ ÇOCUKLARA EVDE GELİŞİMSEL DESTEK

Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2017

51. 0-3 yaş çocuklarda nitelikli ebeveyn-çocuk etkileşimi

0-3 yaş çocuklara evde gelişimsel destek (ebeveynler/bakıcılar için), Mehmet Yanardağ, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, ss.20-48, 2017

52. Özel Eğitim ve Özel Eğitime Gereksinimi Olan Çocuklar

Yurdakök Pediatri, Murat Yurdakök, Editör, Güneş Tıp Kitabevleri, Ankara, ss.34-56, 2017

53. 6-12 Yaş Arasındaki Otizm Spektrum Bozukluğu Gösteren Çocukların Özellikleri

GELİŞİMSEL DESTEĞE GEREKSİNİMİOLAN OKUL DÖNEMİ ÖĞRENCİLER(6-12 YAŞ) VE ÖZELLİKLERİ, DİKEN, İBRAHİM HALİL, Editör, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, Eskişehir, ss.74-94, 2017

54. Özel eğitim ve özel eğitime gereksinimi olan çocuklar

Yurdakök pediatri, Murat Yurdakök, Editör, Güneş Tıp Kitabevleri, Ankara, ss.490-505, 2017

80. Özel Eğtiim

Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, 2014

86. İlköğretimde Kaynaştırma

Ankara: Pegem Akademi, Ankara, 2010

89. Özel Gereksinimli Öğrenciler

Sınıfta Etkili Öğretim ve Yönetim (Etkinlikler ve Örnekler), Dilek Erbaş, Editör, Data Yayıncılık, Ankara, ss.553-618, 2010

91. Erken Müdahale

0-6 Yaş Arası Down Sendromlu Çocuklar ve Gelişimleri, E. Sema Batu, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.45-65, 2009
Metrikler

Yayın

335

Yayın (WoS)

47

Yayın (Scopus)

40

Atıf (WoS)

490

H-İndeks (WoS)

12

Atıf (Scopus)

343

H-İndeks (Scopus)

12

Atıf (Scholar)

3608

H-İndeks (Scholar)

35

Atıf (TrDizin)

68

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Sobiad)

1370

H-İndeks (Sobiad)

16

Atıf (Diğer Toplam)

138

Toplam Atıf Sayısı

2066

Proje

47

Fikri Mülkiyet

5

Tez Danışmanlığı

35

Açık Erişim

11
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları